Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Jos pitää pilkkua ruveta nus..
Niin hivenen paksummasta materiaalista olisin ite tehny ton turbon laipan tossa pakosarjassa.
Kuitenkin aika lämmin paikka ja painoo päällä.
Niin hivenen paksummasta materiaalista olisin ite tehny ton turbon laipan tossa pakosarjassa.
Kuitenkin aika lämmin paikka ja painoo päällä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Jep, paksummasta ois saanu olla kyllä, mutta tuli kotona tehtyä tuo laippa niin piti vähä työkalujen mukaan valita paksuuskin.
Tässä vähän kuvia taas mitä on tullu tehtyä:
Venttilien säätöö ja turbon mallailua
Venttilikoppa maalattu
Sitten alottelin tuota verhoilua takapenkkien kohdalta
Sitten tuli tilattua ahtoja.comista silikooonia ja v-panta lemmaria!
Eipä tällä erää muuta!
Tässä vähän kuvia taas mitä on tullu tehtyä:
Venttilien säätöö ja turbon mallailua
Venttilikoppa maalattu
Sitten alottelin tuota verhoilua takapenkkien kohdalta
Sitten tuli tilattua ahtoja.comista silikooonia ja v-panta lemmaria!
Eipä tällä erää muuta!
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Hyvä että kuvia ja päivittelyjä on ,. jatkahan hommia
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
- mackaiveri
- Sisäänajossa
- Viestit: 44
- Liittynyt: Su 08.12.2013 17:26
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
kovin on ollu mersu parka ruosteessa. mutta hatun nosto sille joka näitä jaksaa paikata hienon näköstä jälkeä. itse olen yhen e30 bemarin kursinu kokoon 3 vuoden pellolla seisomisen jälkeen
W201 2.5D
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Jeps, kiva että jotkut jaksaa seurailla! Ja hatun nosto kaikille niille jotka näitä vanhempia autoja pelastaa, tympii kyllä kahtoo liikenteessä sitä uusien autojen massaa
Tässä muutama kuva mitä saatu taas aikaseks, enimmäkseen tänää siivottiin kaverin kans pajaa taas välillä
Musiikki välineet kuuluu olla!
Yks ovi sinne on jo lennähtäny paikoilleen ja takapenkit
Konehuoneki on maalattu mattamustaks kokonaan, ei oo ehkä oikein tapa maalata kone paikallaan konehuonetta mutta omasta mielestä ihan siistin jäljen sai nuinkin. Jaksaa vaan irrotella enimmät osat ja suojata loput
Sitten vaa joku tuommonen kuva
Nannaa
Tässä muutama kuva mitä saatu taas aikaseks, enimmäkseen tänää siivottiin kaverin kans pajaa taas välillä
Musiikki välineet kuuluu olla!
Yks ovi sinne on jo lennähtäny paikoilleen ja takapenkit
Konehuoneki on maalattu mattamustaks kokonaan, ei oo ehkä oikein tapa maalata kone paikallaan konehuonetta mutta omasta mielestä ihan siistin jäljen sai nuinkin. Jaksaa vaan irrotella enimmät osat ja suojata loput
Sitten vaa joku tuommonen kuva
Nannaa
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Päivää oot vissiiki raimon poika? Oon ramin työkaveri, on se varmaan puhunu ku mullaki turbomese. Mitä ne sanovat siellä konttorilla siitä turbottamisesta?
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Terve! Juu niinhän minä oon, on se puhunu sinusta Ja en oo konttorilla käyny kysymässä mutta soitin sinne nii sanovat että ei oo mahollista turbottaa.. Aattelin että vielä soittas jonnekki toiselle paikkakunnalle ja varmistas, missäs sinä katastit sen mersun? Ja paljonko tuli muutosprosentteja otteseen?
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Mulle konttorilla sanoivat, että osia saa lisätä mutta ei vaihtaa jos kyseessä on korinvaihtoauto. Joskus muinoin kyselin tuota turbotusasiaa tuohon allekirjoituksen S123:seen. Tuo oma autoni on myöskin korinvaihto (alunperin 280TE).
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Jep jep. Ite käytin juankoskella eikä ollu valittamista. Ahtimesta , välijäähystä ja katalysaattorista yhteensä 1%. Sano että pakko on jotain laittaa ni kai minä sen yhen niistä kirjoitan ku ei vähempääkään voi.methonen kirjoitti:Terve! Juu niinhän minä oon, on se puhunu sinusta Ja en oo konttorilla käyny kysymässä mutta soitin sinne nii sanovat että ei oo mahollista turbottaa.. Aattelin että vielä soittas jonnekki toiselle paikkakunnalle ja varmistas, missäs sinä katastit sen mersun? Ja paljonko tuli muutosprosentteja otteseen?
On olemassa kahdenlaisia autoja, vanhoja mersuja ja uusia mersuja!
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
W201 3.0TURBO Projekti
^ArZka^
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Jeps, soitin tuonne Juankosken asemalle niin ei kuulemma onnistu kun korinvaihto auto on kyseessä.
Noo eipä tuolla niin väliä!
Nytten on kokkeiltu konetta pyörimään, ihan hyvin tuntus tuo turbo pyörivän vaikkei oo vielä ahtoputketkaan kiinni ja maltillisella kaasulla kokeiltu
Vielä pitäis tehä painekotelo tuohon imusarjaan.
Ja kävi muuten hassusti kun rupesin vielä myöhemmin pyörittämään tuota konetta, ja jäi paperitupot nuihin imusarjan putkiin. Kahteen pyttyyn vetäs paperia Purin sitten nuo turbot ja pakosarjat yms pois että sain ne paperit ulos kaiveltua venttiilien välistä.
Noo eipä tuolla niin väliä!
Nytten on kokkeiltu konetta pyörimään, ihan hyvin tuntus tuo turbo pyörivän vaikkei oo vielä ahtoputketkaan kiinni ja maltillisella kaasulla kokeiltu
Vielä pitäis tehä painekotelo tuohon imusarjaan.
Ja kävi muuten hassusti kun rupesin vielä myöhemmin pyörittämään tuota konetta, ja jäi paperitupot nuihin imusarjan putkiin. Kahteen pyttyyn vetäs paperia Purin sitten nuo turbot ja pakosarjat yms pois että sain ne paperit ulos kaiveltua venttiilien välistä.
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
paljon oot nähny vaivaa tän eteen mielenkiinnolla seuraan projektia loppuun saakka.. ilmeisesti pintapellitkin tulossa mattamustaksi kuten konehuone?
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Pintapelteihin aattelin mattamustaa, mutta nyt onki mahollisuus maalata tämä tutulla joka osti vanhan autokorjaamon, missä on maalinsekotus koneet ja hyllyt täynnä uusia maaleja. Joten en kehtaa mattamustaks vetästä kun kerran mahollisuuet maalata melkeimpä millä värillä ja sävyllä tahansa
Edistyny pikkusen taas, vielä pitäs heittää vänkärin puolen etupenkki ja ovi kiinni niin ois sisusta valmis!
Pahottelen kuvien huonoo laatua, kännykällä räpsin nuo!
Edistyny pikkusen taas, vielä pitäs heittää vänkärin puolen etupenkki ja ovi kiinni niin ois sisusta valmis!
Pahottelen kuvien huonoo laatua, kännykällä räpsin nuo!
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Hyvä projekti! Iteltä löytyy kans 240d farmari projekti Väriks vaan mettän vihree!
W124 300D, W123 240D
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Oikein mattamusta ja mattavihreä on jo niin tympeitä kun vähän väliä näkee noita sen värisiä amisautojamethonen kirjoitti:Pintapelteihin aattelin mattamustaa, mutta nyt onki mahollisuus maalata tämä tutulla joka osti vanhan autokorjaamon, missä on maalinsekotus koneet ja hyllyt täynnä uusia maaleja. Joten en kehtaa mattamustaks vetästä kun kerran mahollisuuet maalata melkeimpä millä värillä ja sävyllä tahansa
No, projektitopiikki sitten pystyyn ja vähän äkkiäAzceli kirjoitti:Hyvä projekti! Iteltä löytyy kans 240d farmari projekti Väriks vaan mettän vihree!
ex C124 230CE -89
ex w201 190 -89
ex w201 190 -89
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Ei oo pariin päiväään kummosia tapahtunu, muutaku vaihoin mittariston polttimot ledeihin, näyttää paremmalta valkeena se valo. Viisarit maalasin kans punaseks. Samaten kattovaloon tuli ledi poltin.
Mutta alkais olemaa loppusuoralla pahimmat hommat tästä autosta, helpotus ainaki kun ei tarvii nuita pohjan mätähommia tehhä enää:) Ulkopelleistä löytyy mätää jonkin verran, pieniä täpliä siellä täällä. Mutta ne hommat on sitten kesällä kun on maalauksen aika!
Enää ois semmonnen ruljanssi jäljellä että iskarit, jouset, pakoputki paikoilleen -> leimalle! Tai vikalistaa hakemaan, miten nyt käykään:D
Pitäs vaan motonetistä tilata ne vahvistetut sedanin jouset.
Kuukauden päästä sais ajokortinkii, oishan se mukava kun joutus siihen tämä auto.
Sitte vielä tekasin tuommosen kuvasarjan nuista ruostekorjauksista, näkee että tälle on jottain tehtykkii:D Tuossa ei oo tietenkään kaikki mätäkohat, ei kehannu sataa kuvaa rueta laittamaan tähän:D Enkä väitä että ois kaikki tehty viimesenpäälle, mutta kai tämä sentää parempaan suuntaan on menny?!
Mutta alkais olemaa loppusuoralla pahimmat hommat tästä autosta, helpotus ainaki kun ei tarvii nuita pohjan mätähommia tehhä enää:) Ulkopelleistä löytyy mätää jonkin verran, pieniä täpliä siellä täällä. Mutta ne hommat on sitten kesällä kun on maalauksen aika!
Enää ois semmonnen ruljanssi jäljellä että iskarit, jouset, pakoputki paikoilleen -> leimalle! Tai vikalistaa hakemaan, miten nyt käykään:D
Pitäs vaan motonetistä tilata ne vahvistetut sedanin jouset.
Kuukauden päästä sais ajokortinkii, oishan se mukava kun joutus siihen tämä auto.
Sitte vielä tekasin tuommosen kuvasarjan nuista ruostekorjauksista, näkee että tälle on jottain tehtykkii:D Tuossa ei oo tietenkään kaikki mätäkohat, ei kehannu sataa kuvaa rueta laittamaan tähän:D Enkä väitä että ois kaikki tehty viimesenpäälle, mutta kai tämä sentää parempaan suuntaan on menny?!
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Mikä on auton värikoodi ja milläs tekniikalla tämon ollu alunperin?
Maailma tarvitsee esikuvia!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
EX W115 280E TC (Avatar)
EX W163 270cdi Laiska paska
EX S123 300TD -84 Antiikkiromu
EX W126 500SE -83 Antiikkiromu
No fiberglass shit, just rusty steel!
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Pittää tarkistaa se värikoodi, en muista äkkiseltään sitä. Ja kone on kai ollu alkujaan tuo 300D. Korinvaihto auto on tämä, ei oo tekniikanvaihto
Re: W123 Turbo Projekti -Methonen
Mitäpä vielä leimalle? Joko jouset oot laittanu?
W124 300D, W123 240D
W123 & W124 Projektit
Eipäs oo pitkään aikaan tullu kirjoteltua tänne mutta nyt aattelin taas jotakin jutuntynkää väsätä.
Tuo 123:nen on jääny pikkusen taka alalle, kun tuli pihaan tuommonen 124 minkä otin ajoautoks. Tarkotus ois kuitenkin tuo 123 laittaa iskuun ja myydä sitten pois.
Tuota 124:sta on tullu tässä laiteltua ja piristeltyä, siitä vähä kuvia:
Ostokunnossa (paitsi takavanteet):
Tämmöstä jälkee tulee kun vakio 200d:llä yrittää polttaa kumia:
Sittempä rupes kiinnostamaan turbon laitto tuohon vehkeeseen.
Tuli tehtyä pakosarja:
Ja imusarja kans:
Ja sitten tuli ostettua pumppu 7mm tapeilla.
Aluks sitä kokeiltiin tuommosella järettömän kokosella ahtimella tuolle koneelle, eihän se jaksanu kun 0.5 bar työntää kaasu pohjassa:D
Sitten tuli hommattua tuommonen 50e Garretin T3. Rupes ahtoja olemaan n 1.7 bar (vai liekkö enemmän, kun mittarin asteikkko loppuu 1.5).
Sitä iloa riitti yhen päivän, kun laakeri otti ja hajos. Oli kai valmiiks niin väljä ettei kestäny.
Sittempä lainasin kaverilta samanlaista T3:sta, Heitin samana päivänä paikoilleen mutta ei sekään riemu kestäny kauaa kun kävi näin:
No nyt on sitten taas ostettu uus 50e turbo tori.fi:stä, sen pitäis tällä viikolla tulla. Katotaan miten kauan se kestää!
Etuvanteetkin tullu levitettyä tuohon, kun nyt on vaan pelkästään takana ollu.
Harmi vaan kun nuo molemmat renkaat oli puhki. Pitäs nyt sitten vaihtaa toiset nuille vanteille.
Tuossa vielä kuva tämänhetkisestä tilanteesta:
Vielä hommaa riittäs tuossa autossa kun pitäis pakoputki vetää perälle asti, nyt on vaan downpipen verran sitä. Sitten sisusta vaihtaa mustaan, madallusta ymsymsyms. Jospa tässä kesän aikana kerkeis
Ps. jos joku tietää että mitenkä nuo aijaa.comin kuvat saa vähän isompina näkymään, nii kertokoon!
Tuo 123:nen on jääny pikkusen taka alalle, kun tuli pihaan tuommonen 124 minkä otin ajoautoks. Tarkotus ois kuitenkin tuo 123 laittaa iskuun ja myydä sitten pois.
Tuota 124:sta on tullu tässä laiteltua ja piristeltyä, siitä vähä kuvia:
Ostokunnossa (paitsi takavanteet):
Tämmöstä jälkee tulee kun vakio 200d:llä yrittää polttaa kumia:
Sittempä rupes kiinnostamaan turbon laitto tuohon vehkeeseen.
Tuli tehtyä pakosarja:
Ja imusarja kans:
Ja sitten tuli ostettua pumppu 7mm tapeilla.
Aluks sitä kokeiltiin tuommosella järettömän kokosella ahtimella tuolle koneelle, eihän se jaksanu kun 0.5 bar työntää kaasu pohjassa:D
Sitten tuli hommattua tuommonen 50e Garretin T3. Rupes ahtoja olemaan n 1.7 bar (vai liekkö enemmän, kun mittarin asteikkko loppuu 1.5).
Sitä iloa riitti yhen päivän, kun laakeri otti ja hajos. Oli kai valmiiks niin väljä ettei kestäny.
Sittempä lainasin kaverilta samanlaista T3:sta, Heitin samana päivänä paikoilleen mutta ei sekään riemu kestäny kauaa kun kävi näin:
No nyt on sitten taas ostettu uus 50e turbo tori.fi:stä, sen pitäis tällä viikolla tulla. Katotaan miten kauan se kestää!
Etuvanteetkin tullu levitettyä tuohon, kun nyt on vaan pelkästään takana ollu.
Harmi vaan kun nuo molemmat renkaat oli puhki. Pitäs nyt sitten vaihtaa toiset nuille vanteille.
Tuossa vielä kuva tämänhetkisestä tilanteesta:
Vielä hommaa riittäs tuossa autossa kun pitäis pakoputki vetää perälle asti, nyt on vaan downpipen verran sitä. Sitten sisusta vaihtaa mustaan, madallusta ymsymsyms. Jospa tässä kesän aikana kerkeis
Ps. jos joku tietää että mitenkä nuo aijaa.comin kuvat saa vähän isompina näkymään, nii kertokoon!
Re: W123 & W124 Turbo Projektit -Methonen
Nyt on kesä menny, ei oo autoo kerinny paljoo laitella. Jotakin on tapahtunu kuitenkii:
Vannetta ja kaarta:
Pakoputkea:
Konehuonetta siistitty ja maalailtu:
Keulaaa
Sitten tuli hommattua tuommoset brockin b2:set, pitäs vähän tonttiin tiputtaa tuota autoa
Semmosta kaikkee, tämän kesän ajut jäi lyhyeen kun kone pamahti.
Talvella sitten laitellaan ja kerätään rahaa 603 turbo koneeseen, tai mahdollisesti 606:seen.
Saa ilmotella jos on semmonen tonnin pintaan myynnissä!
Vannetta ja kaarta:
Pakoputkea:
Konehuonetta siistitty ja maalailtu:
Keulaaa
Sitten tuli hommattua tuommoset brockin b2:set, pitäs vähän tonttiin tiputtaa tuota autoa
Semmosta kaikkee, tämän kesän ajut jäi lyhyeen kun kone pamahti.
Talvella sitten laitellaan ja kerätään rahaa 603 turbo koneeseen, tai mahdollisesti 606:seen.
Saa ilmotella jos on semmonen tonnin pintaan myynnissä!
Re: W123 & W124 Turbo Projektit -Methonen
Nyt tuli myytyä nuo om601 koneen hilppeet, ja tuli ostettua oikeeta tavaraa tilalle.
Elikkä tuommosen hain eilen, lähipäivinä puran koko auton.
Itselle jää vaan perus moottori käyttöön apulaitteineen. Kaikki muu on myynnissä, myös turbo, pakosarja ja syöttyöpumppu. saa kysellä vapaasti!
Elikkä tuommosen hain eilen, lähipäivinä puran koko auton.
Itselle jää vaan perus moottori käyttöön apulaitteineen. Kaikki muu on myynnissä, myös turbo, pakosarja ja syöttyöpumppu. saa kysellä vapaasti!
Viimeksi muokannut methonen, Ma 25.08.2014 21:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ke 02.07.2014 19:09
Re: Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
Eikös se oo nii että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa (joka hajoaa) kun näyttäisi sulla noita turboja mennee jo muutamat. Toki jos rahaa löytyy burnaa niitä nii antaa palaa vaa
Re: Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
Tässä taas kuvia mitenkä rojekti on edenny:
Vanha mylly irti:
Konehuoneessa ja palkissa mätä vikaa
Sitten tuossa on kuvaa imusarjasta, minkä tein koulussa
Vielä ois pakosarjan teko edessä, laipat löytyis jo. Mutta ennen sitä pitäis hommata turbo, ja konetta sovitella paikoilleen, että saa pakosarjasta oikeenlaisen.
Vanha mylly irti:
Konehuoneessa ja palkissa mätä vikaa
Sitten tuossa on kuvaa imusarjasta, minkä tein koulussa
Vielä ois pakosarjan teko edessä, laipat löytyis jo. Mutta ennen sitä pitäis hommata turbo, ja konetta sovitella paikoilleen, että saa pakosarjasta oikeenlaisen.
Re: Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
Tännään tuli taas jatkettua
Tuommoset pukit tuli askarreltua koulussa, voin väittää että on vahvemmat kun jotkut bilteman pukit, mitkä on alamäkeen hitsattu
Ja konehuonetta tuli putsattua ja rälläköityä
Välijäähylle tilaa:
Reikiä jokapuolella:
Joku aika rumasti paikkailu nuita joskus:
Sitten semmonen kysymys, että vaikuttaako tuo jotenkin tuohon moottorinvaihtoon, kun tässä autossa ei oo abs jarruja?
Tuommoset pukit tuli askarreltua koulussa, voin väittää että on vahvemmat kun jotkut bilteman pukit, mitkä on alamäkeen hitsattu
Ja konehuonetta tuli putsattua ja rälläköityä
Välijäähylle tilaa:
Reikiä jokapuolella:
Joku aika rumasti paikkailu nuita joskus:
Sitten semmonen kysymys, että vaikuttaako tuo jotenkin tuohon moottorinvaihtoon, kun tässä autossa ei oo abs jarruja?
Re: Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
Katsastukseen ainakin tarttee olla absit.
Re: Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
Eihän siihen abseja tarvi, jos vertaa 230 bensaan?
Re: Mersuprojekteja, w124-> Om606 -Methonen
Ei taida pystyä vertamaan 606tbo:ssa vakionakin 177kaakkia.joonasb89 kirjoitti:Eihän siihen abseja tarvi, jos vertaa 230 bensaan?
mutta jos 3.0 12v bensakoneisia on tehty ilman abs:sää niin ei luulisi olevan ongelma.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
250D - 92
190E 1.8 - 91