C124 260E MEGASQUIRT HX35W + käyttisten rakentelua ->
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Tönäsin sedanilla coupén talliin, nostin pukeille, pudotin öljypohjan pois ja irrotin pakosarjan, joka menikin jo kaupaksi! Eilen kävin hakemassa levitetyt peltivanteet, 9x15". En tiedä vielä kumpaan ne laitan alle, maalata täytyy kuitenkin ensin!
Sääli on sairautta:
Aikalailla tavaraa öljypohjassa, tuo yksi pultti ja prikka on varmaan venakopan alta, öljykanava"kiskosta".
Sääli on sairautta:
Aikalailla tavaraa öljypohjassa, tuo yksi pultti ja prikka on varmaan venakopan alta, öljykanava"kiskosta".
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Ahda vaan suoraan se 2.6 kun siinä on paksummat sylinterin väliset seinämät jolloin pahvikin kestää paremmin.
NAPA käyttäjä juuri tuota experttinä suunnitteli täällä aikoinaan turbottajana ja mega miehenä.
NAPA käyttäjä juuri tuota experttinä suunnitteli täällä aikoinaan turbottajana ja mega miehenä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Sekin oli toki mulla mielessä. Vaan kestää se pahvi kolmelitrasessakin todistetusti jos kaikki on kohdillaan. Sen takia haluisin porauttaa sen, että sais sitten kerralla varmasti timmin koneen..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Jes! Hommat pyörähtäneet sen verran, että kaupat sovittu 260e:stä. Tästä autosta tulee 100% varaosa-auto ja myyntiin tulossa mahdollisesti mm. ABS/ASD perä, 5v. manuaaliaski, M103 ruiskuhilppeet, sytkäosat, kansi, peltiosaa yms pitää kattoo mitä jää lopulta itselle, ainakin sedaniin otan ruosteettoman oven tai kaksi ja takaluukun.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: La 11.01.2014 00:04
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
sotahiiri kirjoitti:Jes! Hommat pyörähtäneet sen verran, että kaupat sovittu 260e:stä. Tästä autosta tulee 100% varaosa-auto ja myyntiin tulossa mahdollisesti mm. ABS/ASD perä, 5v. manuaaliaski, M103 ruiskuhilppeet, sytkäosat, kansi, peltiosaa yms pitää kattoo mitä jää lopulta itselle, ainakin sedaniin otan ruosteettoman oven tai kaksi ja takaluukun.
Katoppa sitte ku purat niin vaihdeaskin tyyppi, ja keksi hinta laatikolle+kaikelle tarpeelliselle muutokseen autom.->manuaali...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Tämä selvä! Jos jollain on tiedossa satakunnan alueella isojarrunen 124 purussa, siis bensa monivena kutonen esimerkiksi, niin ilmotuksia tännepäin! Ja sedaniin tarttis ehjän kuskinpenkin musta kangas, kyynärnojalla. Tai vastaavasti koko penkkisarja, vois olla vaikka mustaa nahkaa..
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Multa on useampaan kertaan udeltu megan ja m103:sen naittamisesta toisiinsa ja megan asetuksista. tässä muutama havainnollistava kuva Megatunen asetuksista 440cc suuttimilla.
Itse käytän siis kampiakselin takapäästä vauhtipyörältä lukevaa mersun omaa anturia kierrostiedon tulkitsemiseen. Mega ymmärtää tämän Msns, eli jakaja-asetuksella. Käytän yhtä sytkälähtöä, jossa on sytkäkivi, mikä ohjaa mersun alkuperäistä puolaa. Kun koneen saa käyntiin kannattaa tarkistaa lampulla, että ennakko on sama kuin sytkäkartassa!
E: taas vaikeuksia kuvien lataamisessa puhelimella..
Itse käytän siis kampiakselin takapäästä vauhtipyörältä lukevaa mersun omaa anturia kierrostiedon tulkitsemiseen. Mega ymmärtää tämän Msns, eli jakaja-asetuksella. Käytän yhtä sytkälähtöä, jossa on sytkäkivi, mikä ohjaa mersun alkuperäistä puolaa. Kun koneen saa käyntiin kannattaa tarkistaa lampulla, että ennakko on sama kuin sytkäkartassa!
E: taas vaikeuksia kuvien lataamisessa puhelimella..
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 46
- Liittynyt: La 11.01.2014 00:04
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Kuvista kovasti kiitosta!
Lähinnä itseä kiinnosti tuo trigger angle, kun ei viitsinyt/jaksanut vielä toimivasta koneesta mitata sitä...
Lähinnä itseä kiinnosti tuo trigger angle, kun ei viitsinyt/jaksanut vielä toimivasta koneesta mitata sitä...
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Itse en mitannut edes lampulla ajoituksia kohdalleen, mutta mielestäni tuolla 60 asteella on itellä ainaki pelannu. Muistaakseni kokeilin myös 50 astetta ja silläki pelas ihan ok. Sehän muuttaa periaattees ennakkoa koko kartan alueella niin monta astetta kun sitä vaihtelee.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Sellanen lisäys tosiaan, että mersun anturit ovat VR-antureita, eli ms1 v2.2 tarvitsee erillisen muunninpiirin niiden ymmärtämiseen. Piiri ei maksa paljon valmiinakaan, rakennusarjana tosi helppo kasata, ja ite hain vaan elektroniikkaliikkeestä verolevyä ja tarvittavat komponentit, makso 8€.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Niin joo, ne levipellit meni nyt alle 185/65 kitkarenkaistuksella sedaniin:
Ps. vanteet myös myynnissä
Ps. vanteet myös myynnissä
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Osaatko lonkalta sanoa onko 2 litrasessa tuo samainen anturi? M102.96x ellen väärin muista. Helpottais meinaan seuraavan mersun ruuttaamista, jos syttyvehkeet saa noinkin helposti ja halvalla toimimaan
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Suosittelen perusajoituksen tarkistamista kunnon ajoituslampulla turbokoneessa.sotahiiri kirjoitti:Itse en mitannut edes lampulla ajoituksia kohdalleen, mutta mielestäni tuolla 60 asteella on itellä ainaki pelannu. Muistaakseni kokeilin myös 50 astetta ja silläki pelas ihan ok. Sehän muuttaa periaattees ennakkoa koko kartan alueella niin monta astetta kun sitä vaihtelee.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Hiiren C124 300-12 Mega-turbo ja w124 230e käyttis
Niin suosittelen mäkin
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Otsikko kertoo oleellisen; kai tällasista jonkunmoisen käppyrän saa aikaan! Laippaa pitäis vielä kiillotella!
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Eli siis, tarkotuksena tehdä tällä kertaa kunnon pulssisarja, mallia "virtaava", tai ainakin yrittää. Materiaalina ruostumaton/haponkestävä teräs. saumat tiggailen ympäri, koska semmoinen sattuu olemaan käytössä ja sen verran on nyt tullut reenailtua, että uskaltaa siihen leikkiin ryhtyä
Alkaa jo hahmottumaan, pitää käydä tällasenaan sovittamassa, niin ei tule turhia pettymyksiä, kun ei sitten sovikaan
Alkaa jo hahmottumaan, pitää käydä tällasenaan sovittamassa, niin ei tule turhia pettymyksiä, kun ei sitten sovikaan
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Kylläpä tuloo sarjalle hintaa, mutta hienolta näyttää Milläs menetelmällä oot kurvit kiillotellu noin hyväks?
W201 250D
W202 250D
W202 250D
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
mutkat on haponkestävää, pinnankarkeus sitä luokkaa, että saostuksessa aiheutuneesta harmaasta pinnasta pääsee eroon ihan vaan pellavalaikalla pyyhkimällä kiillotusaineen kera.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
T70 lähti ja tilalle HX35 12cm^2 pakopesällä.
sovituksessa, lähemmäs venakoppaa pitää siirtää.
sovituksessa, lähemmäs venakoppaa pitää siirtää.
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Hiukan pakosarjaa taas modailtu, omat haasteensa tuo kun auto on 60 kilometrin päässä pajasta. Tein sitten tänään joutessani muhvin 2,5" -> 3" downpipeä varten. Tehty 1mm pellistä CNC-plasmalla leikkaamalla ja naputtelin sitten vaan putken päällä kartioksi. sauma kiinni tigillä ja ihan hyvät tuli Tein ensin mustasta, mut sitten aattelin et no p*rkele ku noin hyvin onnistu niin tehdään rosterista toinen
Mustasta:
Rosterista:
Mustasta:
Rosterista:
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tänään pääsin sovittamaan pakosarjaa. Turbo holahti kivasti kohdalleen, joten sarjan tekemistä voidaan jatkaa eteenpäin, ensiviikolla todellinen rähinä päälle ja sarja urakalla ainakin putkivalmiiksi! Imusarjaa tullut vähän suunniteltua alumiinista, mutta katsotaan nyt saanko aikaseksi.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Noniin, pakosarja valmiina lukuunottamatta hukkiksen putkitusta! Vedin jo kaikki saumat ympäri asti ja katkasin laipan lopuksi, ettei lämpölaajeneminen repisi sarjaa. Hiukan pitää vielä vingutella pahimpia paikkoja ja hioa ja kiillottaa sarja. En ole mikään ammattimetallimies, mutta mielestäni ihan onnistunut sarja siitä tuli.
Viimeksi muokannut sotahiiri, Ti 21.03.2017 20:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Käytitkös juurikaasua?
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Argonia oli käytössä.
E: selvennyksenä vielä, ei siis juurikaasua.
E: selvennyksenä vielä, ei siis juurikaasua.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
nätti sarja!
tuo varmasti toimii ja ajaa asiansta hyvin. itsekkin vastas vähän aikaa harjotelleena tikillä olen huomannut tuon rosterin kanssa hitsauksessa, että aika nopeet liikkeet, ettei lämpö leviä jokapaikkaan ja enempi kaasua ja pidempi jälkivirtausaika, niin jää vähän nätimmän näköseks lopulta. ei varmaan juurikaan mitään käytännön merkitystä, varsinkin jos lopuksi vielä sipasee jollain teräsharja/kiillotuslaikalla lämpövärit pois.
miltäs se näytti sisäpuolelta? tuliko paljon röpöö? tai suliko läpiasti? juurikaasua en ole jaksanut kokeilla. mutta omissa hommissani huomasin sen, että jos vetää läpiasti rosteria ilman juurikaasua, niin tuppaa tuleen röpöö sisäpuolelle. jotenkin palaa, tai hapettuu. tidä sitten, että voiko sitä edes ilman juurikaasua saada sen paremmaksi..
hieno sarja jokatapauksessa, eikä täältä ainakaan tule moitteita.
tuo varmasti toimii ja ajaa asiansta hyvin. itsekkin vastas vähän aikaa harjotelleena tikillä olen huomannut tuon rosterin kanssa hitsauksessa, että aika nopeet liikkeet, ettei lämpö leviä jokapaikkaan ja enempi kaasua ja pidempi jälkivirtausaika, niin jää vähän nätimmän näköseks lopulta. ei varmaan juurikaan mitään käytännön merkitystä, varsinkin jos lopuksi vielä sipasee jollain teräsharja/kiillotuslaikalla lämpövärit pois.
miltäs se näytti sisäpuolelta? tuliko paljon röpöö? tai suliko läpiasti? juurikaasua en ole jaksanut kokeilla. mutta omissa hommissani huomasin sen, että jos vetää läpiasti rosteria ilman juurikaasua, niin tuppaa tuleen röpöö sisäpuolelle. jotenkin palaa, tai hapettuu. tidä sitten, että voiko sitä edes ilman juurikaasua saada sen paremmaksi..
hieno sarja jokatapauksessa, eikä täältä ainakaan tule moitteita.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Ilman juurikaasua tai tahnaa sisäsaumasta tulee päittäisissä karmeet tippukiviluolastot. Suosittelen edes tahnaa sinne sisäsaumaan, tossa pari kuvaa kun pakoputkea tein rst harrasteeseen. Ekassa kuvassa ilman tahnaa ja toinen on tahnalla käsitelty. Varsinkin tuollaisessa pienessä pakosarjan putkessa tulee jo rajua virtaushaittaa niistä röpöistä.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Aina näemmä oppii jotain. sopivalla virralla ei jäänyt silti minkäänlaista "tippukiveä". Kaikkia saumoja ei tietysti päässyt näkemään sisäpuolelta...
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Tuo sopiva virta on todennäköisesti liian pieni. Ahdin painaa kuitenkin sen verran että hitsin tunkeuma saisi olla läpi putken seinämän.sotahiiri kirjoitti:Aina näemmä oppii jotain. sopivalla virralla ei jäänyt silti minkäänlaista "tippukiveä". Kaikkia saumoja ei tietysti päässyt näkemään sisäpuolelta...
Saisko jostain kannakointia koneen kyljestä tolle ahtimelle niin ei ois kaikki taakka tuon sarjan varassa.
Juu ja ei tämäkään ole kettuilua, tulee vaan mieleen omat kompuroinnit
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
Kyllä mäkin sen verran osaan hitsata, että osaan virran säätää. Tiedän kyllä, mitä tarkoitat... Jossain projektissa olen nähnyt venakopan pultin kannan alta tukitangot turbolle, ei varmasti pahitteeksi, hukkaporttikin painaa jonkun verran.
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: C124 M103 Turbo uutta elämää ja putkea mutkalle
timo varmaan tarkotti, että jos hitsauksessa ei ole tullut "tippukiviä", niin virta on ollut sen verta pieni, ettei ole sulanut läpiasti, jollonka rakenne on heikompi.
mutta mistäpä sitä tietää onko se liian heikko. kokeilemallahan se selviää. tollaset tukitangot on mielestäni rumia virityksiä konehuaneessa, itse jättäisin pois, jos ei ole pakko sellasta laittaa. no, mun autojen konehuaneet nyt muutenkin on rumia.
mutta mistäpä sitä tietää onko se liian heikko. kokeilemallahan se selviää. tollaset tukitangot on mielestäni rumia virityksiä konehuaneessa, itse jättäisin pois, jos ei ole pakko sellasta laittaa. no, mun autojen konehuaneet nyt muutenkin on rumia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E