w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (m103 cad kuvia?)
Re: OM604 low-budget ST?
Dieselkonturista tilaamisesta olen jonnekin kirjoitellut pidemmmänkin tarinan, löytyy haulla. Ei mitään ongelmaa tilata sieltä kun tietää miten pitää toimia. Tilatkaa nyt ehdottomasti niitä kiinasta, nehän ei maksa siellä kuin jotain 3€ kipale.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM604 low-budget ST?
Taidan tilata saksasta 7mm, kun riittääkin niin hyvin. Elleln löydä sellasta kiinalaista, joka vaikuttaa järkevältä eikä minim. Tilaus ole 500kpl, niin voishan niitä tilata muutaman myyntiinkin....
Laatikko äsken irti, kylessä 722.603
Laatikko äsken irti, kylessä 722.603
Re: OM604 low-budget ST?
Onko 603- ja 606 turbokangilla juurikaan kestävyyseroja?
Re: OM604 low-budget ST?
Mistä noita kiinan elementtejä saa tilattua kun ei pikaisella googletuksella oikeen löytyny? Vois alkaa opettelemaan noiden elementtien vaihtoa itse.
Re: OM604 low-budget ST?
Esimerkiksi vajaaventtiiliseen tuosta: http://www.dieselkontor.de/product_info ... cts_id=159" onclick="window.open(this.href);return false;
ja jos haluaa vältämättä tilata EU alueen ulkopuolelta, niin google löytää noita aliexpress, alibaba, barbapaba ja vaikka mitä verkkokauppoja: https://www.google.fi/#q=DN0SD265" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alibaba.com/product-detail/D ... 3.html?s=p" onclick="window.open(this.href);return false;
Jälkimmäisistä minulla ei ole mitään kokemusta...
ja jos haluaa vältämättä tilata EU alueen ulkopuolelta, niin google löytää noita aliexpress, alibaba, barbapaba ja vaikka mitä verkkokauppoja: https://www.google.fi/#q=DN0SD265" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alibaba.com/product-detail/D ... 3.html?s=p" onclick="window.open(this.href);return false;
Jälkimmäisistä minulla ei ole mitään kokemusta...
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM604 low-budget ST?
Noh, toi oli ehkä vähän väärin ilmastu. Lähinnä meinasin sitä että kun lou putjetilla rakennetaan vaparista sinkku turboa on varmaan melkosen turhaa änkeä sinne ylimäärästä petroolia kun ne seiskan tapitkin piisaa? Tai luulisin ainakin että woimantarve ei toppaa siihen pumppuun.Jani R-K kirjoitti:Mikesei saa? Saahan sen palamaan kuulemma 605 ja 606 koneissakin. Eihän tuo mitenkään siinä suhteessa eroa. Se on sitten toinen asia kuinka pitkään ylisuurella porauksella oleva kone kestää sitä palamista, varsinkin kannen tiivisteen osalta. 7mm elementit pisaa ainakin 350 heppaan 4 sylinterisessäkin ainakin mynän viimeiset evoluutiot.T-D kirjoitti:Mitä hyötyä sinne on kasit laittaa kun sitä polttoaine määrää ei tuossa palamaan saa?
200d:n vakioautomaatti ei tosiaan kestä oikein lähellekään 300 hepan tehoja, 300d vaparin 722.4 versiossa on enemmän kitkalevyjä ja sen saa vakio sisuksilla kestämään ylikin 300 hepan tehoja jonkin aikaa, kuluminen on nopeaa mutta ehjä kestänee kuitenkin jonkin aikaa polkemista. Järkevin kuitenkin 300turbon 722.3 vaihteisto joka kestää 300hepan tehoilla jo varsin pitkään.
Mikäs tuon orkkis vaihteisto on? noitahna on sekä 722.6 sähkölaatikolla että vanhemmalla 722.4 vaihteistolla, enkä nyt muista vuosimallia koska vaihtui.
Re: OM604 low-budget ST?
Tuossa 220 mosassa on isommat venat kun om 605-606 koneistaja tiesi vaan sanoa ite en ole avannut tuolaista, ja saa siellä varmasti ne 170-190 syötöt palaan onhan noissa vaparien nokissa enempi nostoakin kun turbon nokisssa,esikammiot on ainakin pienemmät kun noissa turboissa mutta saahan nekin koneistettua sinne,omaani 605 turboon porasin kammioiden keskireijät muistaakseni 2,5mm 0,5 mm isommiks,kammio on helvetin karaistunutta kamaa joten pitää ottaa cobolt terä ja vetästä jyrkät nousut siihen jos meinaa saada reijän isommaks ja pumppuna toi 8mm. Ja tuolla dieselkontor.de on hyvä palvelu just tilasin race suutinkärjet ja shimmi loodan + lisä shimmit sieltä.ei enään tartte arpoa suuttimia sieltä löytyy edulliset suutin testerit yms. Itellä on testeri mallia biltema jos ei kestä niin tilaan ehottomasti tuolta.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: OM604 low-budget ST?
ei ole 604 isommat venttiilit mitä 605/606, cdi:ssä taitaa olla.
miksi porasit sen keskimmäisen reijän?
miksi porasit sen keskimmäisen reijän?
Re: OM604 low-budget ST?
Jaa tarkottikohan se cditä ? Mun mielestä sano kyllä että om604?Lisää kamaa sylinteriin ja kuullu suosituksia eri tyypeiltä että ennen suli mäntiä, ja porauksen jälkeen loppu mäntien sulaminen . Eipä siitä mitään haittaakaan ole,mynädieselkin suositellu.ja samalla se meni kun oli mosa palasina ja piti nykästä kammiot irti plaaneja varten.
värit väreihin ja loput maihin.
Re: OM604 low-budget ST?
Moottoripukki tehtiin isän kanssa kunnon materiaaleista, nyt saa hyvin koneen pois konehuoneesta ja takas sinne, sekä siirtely tallissa on nyt helppoa.
Turbolle polttoleikattua laippaa. Muuten ihan jees, mutta piirrettiin tuon pakosarjan laipan reiät aika isoiksi, kun muistelin että olivat 10mm 8mm sijaan... Pitääpi pikkuruiset holkit tehä sinne kumpaankin päätyyn, niin keskittyy paremmin tuo.
Kauhajoelta Suupohjan varaosasta kävin hakemassa tuon 10mm XZN hylsyn hakemassa, kamasan tuote ja 16€ maksoi. Sillä sai nätisti kannen irti, ja pitäs kestää vähä kauemmin ja myyjä sano että jos saa poikki niin uuden saa...
Näytti olevan pytyt erinomaisessa kunnossa. 350 000km ajettu (eli eihän tää oo viä ees sisäänajettu? ), hoonikuviot näkyy koko pytyssä kaikissa sylintereissä. Saa nähdä kyllä mitä loppu 10cm on, ku saa moottoripukin jostain ja koko kone atomeiksi.. Ellei joku haluis vaihtaa om601 konetta syöttöpumppuineen tuohon! Kansi jäis kyllä itselle, syöttöpumpun saisi mukaan. Jos joltain löytyy siis hyväkuntoinen om601 täältä Etelä-pohjanmaan alueelta, ota YV:llä yhteyttä ja rupatellaan lisää! Pytyillä oli väliä vaan 11mm, sentakia se om601 houkuttais.... Ja kansi näytti hyvältä ainakin palotilasta. Halkeamia ei näkynyt! Saa nähä löytyykö muualta halkeamaa...
Lyhyt päivitys, ei enempää uskaltanut kameraa liata niin kuvat vähäsiä...
E: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=147599
Turbolle polttoleikattua laippaa. Muuten ihan jees, mutta piirrettiin tuon pakosarjan laipan reiät aika isoiksi, kun muistelin että olivat 10mm 8mm sijaan... Pitääpi pikkuruiset holkit tehä sinne kumpaankin päätyyn, niin keskittyy paremmin tuo.
Kauhajoelta Suupohjan varaosasta kävin hakemassa tuon 10mm XZN hylsyn hakemassa, kamasan tuote ja 16€ maksoi. Sillä sai nätisti kannen irti, ja pitäs kestää vähä kauemmin ja myyjä sano että jos saa poikki niin uuden saa...
Näytti olevan pytyt erinomaisessa kunnossa. 350 000km ajettu (eli eihän tää oo viä ees sisäänajettu? ), hoonikuviot näkyy koko pytyssä kaikissa sylintereissä. Saa nähdä kyllä mitä loppu 10cm on, ku saa moottoripukin jostain ja koko kone atomeiksi.. Ellei joku haluis vaihtaa om601 konetta syöttöpumppuineen tuohon! Kansi jäis kyllä itselle, syöttöpumpun saisi mukaan. Jos joltain löytyy siis hyväkuntoinen om601 täältä Etelä-pohjanmaan alueelta, ota YV:llä yhteyttä ja rupatellaan lisää! Pytyillä oli väliä vaan 11mm, sentakia se om601 houkuttais.... Ja kansi näytti hyvältä ainakin palotilasta. Halkeamia ei näkynyt! Saa nähä löytyykö muualta halkeamaa...
Lyhyt päivitys, ei enempää uskaltanut kameraa liata niin kuvat vähäsiä...
E: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=147599
Re: OM604 low-budget ST?
Pakosarjan reijät kannattaakin olla pari milliä isommat, varsinkin ne laitimmaiset, on liikkumavaraa kun lämpölaajenee. Sinnehän voisi holkittaa yhden, joka keskittää ja sitten surruttelee mahdolliset kynnykset pois. Holkkia ehkä tarvitse edes jättää sinne, kunhan on kiinnitysvaiheessa ohjaamaassa kohdilleen.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM604 low-budget ST?
Miten ootte tehny/mistä ootte ostanu noita monivenakoneen "kollektoreita" pakosarjan laippaan? Ootteko prässänny sopivalla lestillä? Minkä kokosesta putkesta? Seinämävahvuus?
Re: OM604 low-budget ST?
Parilla konstilla oon kokeillut tehdä niitä kartioita, mutta ei vielä oikeen oo onnistunu. Pitää kai käydä hakees pari supistusyhdettä paikallisesta lvi-liikkeestä, jos onnistuis paremmin.
http://www.taloon.com/terasputken-supis ... katsoimyos" onclick="window.open(this.href);return false;
Menisköhän tuollasesta valmiista paremmin muotoonsa? Toki jos jollain on niitä pakosarjan suppiloita valmiina niin oisin kiinnostunut ostamaan.
http://www.taloon.com/terasputken-supis ... katsoimyos" onclick="window.open(this.href);return false;
Menisköhän tuollasesta valmiista paremmin muotoonsa? Toki jos jollain on niitä pakosarjan suppiloita valmiina niin oisin kiinnostunut ostamaan.
Re: OM604 low-budget ST?
Miusta tuntuu että vaikka täysiä syöttöjä ei käytettäiskää nii isompi parempi, sama polttoainemäärä menee lyhyemmässä ajassa ja moottori toimii paremmalla hyötysuhteella.T-D kirjoitti:Mitä hyötyä sinne on kasit laittaa kun sitä polttoaine määrää ei tuossa palamaan saa?
http://www.youtube.com/watch?v=XVybvYoGHjo" onclick="window.open(this.href);return false; 18:20
Suosittelen kattomaan koko jakson ja ehkäpä koko sarjanki
Tosiaan ku syöttöä lisätään niin lisätään ruiskutus-aikaa, ja kyllä se 8mm ruiskauttaa saman määrän nopiampaa ku 7mm elementti.
Re: OM604 low-budget ST?
Käyttömukavuuden kustannuksella...johani kirjoitti: ja kyllä se 8mm ruiskauttaa saman määrän nopiampaa ku 7mm elementti.
Seiska on ihan tarpeeksi iso tuolle koneelle. Ei se kestä läjässä tuollakaan, jos aletaa viimeisiä hevosia hakea mitä pumpulla on mahdollista saada.
Re: OM604 low-budget ST?
Ei tuu liittyyn tähän projektiin seuraava, vaan w123 200D:hen.
Isä sai paikalliselta romu-ukolta ilmatteeks turbon, kun kerran hänelle sanoin että jos on paalattavis autois turboja, nii ottasin vastaan. Turbohan on holset h1c, jaetulla laipalla ja 16# pakopesällä. Akseli ei pyörinyt ollenkaan, mutta turbiinisiiven takaa oli vaa niin pahasti ruosteessa.laitoin pakopesän ja puolet "keskiöstä" sitruunahappokylpyyn, maanantaina koulussa sitten pitää puhaltaa nää.
Tarkotus lyödä toi turbo tuohon 123 ja kattoa kuinka kauan kone tulee kestään. Ei kauaa.. mutta, olikohan jani R-K, joka oli rivipumpusta ottanut syöttöä lisää siirtämällä niitä elementin säätöjuttuja siitä liukutangolta?
Isä sai paikalliselta romu-ukolta ilmatteeks turbon, kun kerran hänelle sanoin että jos on paalattavis autois turboja, nii ottasin vastaan. Turbohan on holset h1c, jaetulla laipalla ja 16# pakopesällä. Akseli ei pyörinyt ollenkaan, mutta turbiinisiiven takaa oli vaa niin pahasti ruosteessa.laitoin pakopesän ja puolet "keskiöstä" sitruunahappokylpyyn, maanantaina koulussa sitten pitää puhaltaa nää.
Tarkotus lyödä toi turbo tuohon 123 ja kattoa kuinka kauan kone tulee kestään. Ei kauaa.. mutta, olikohan jani R-K, joka oli rivipumpusta ottanut syöttöä lisää siirtämällä niitä elementin säätöjuttuja siitä liukutangolta?
Re: OM604 low-budget ST?
Kyllä se maltillisilla paineilla ja vakiopumpulla kestää ihan hyvin.
Re: OM604 low-budget ST?
Jep nii toimii, omakohtasta kokemusta on. http://m.youtube.com/user/perhofisher99" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta nyt ei ookkaan tarkotus tehä kestävää peliä.... pikemminkin vaan yhden vedon vehje, mitään järkeä tässä ei ole.... korista löytyy reikiä niin paljon, sisusta pääs homehtuun. Kokeillaan taas pumpun kanssa kikkailua, jos sais kokemustaki taas!
Mutta nyt ei ookkaan tarkotus tehä kestävää peliä.... pikemminkin vaan yhden vedon vehje, mitään järkeä tässä ei ole.... korista löytyy reikiä niin paljon, sisusta pääs homehtuun. Kokeillaan taas pumpun kanssa kikkailua, jos sais kokemustaki taas!
Re: OM604 low-budget ST?
Mahtaakohan tuo 200D:ssä vakiopumpulla tuottaa painetta niin että olis kestävyys vaarassa 200D:ssä .saquzi kirjoitti:Ei tuu liittyyn tähän projektiin seuraava, vaan w123 200D:hen.
Turbohan on holset h1c, jaetulla laipalla ja 16# pakopesällä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: OM604 low-budget ST?
Ei se liiallisten ahtojen takia ainakaan mene rikki
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM604 low-budget ST?
Laitoin ChinaJi:hin sähköpostia elementeistä.
...Mahdollista vastausta odotellessa...
...Mahdollista vastausta odotellessa...
Re: OM604 low-budget ST?
Samalla lailla se 8mm pelaa mitä 7mm. Mä en ainakaa huomannu arki ajosa muuta erua ko woimaa oli 8mm enee tarjolla ja motori käy sit tosi ajos viileempänä
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: OM604 low-budget ST?
W123 konetta halpailtu enemmän kasaan, sekä säädetty.
Eilen tuli syöttöpumppu vaihdettua mekaaniseen, jonka ensin tuunasin niin, että syötöistä saa kaiken irti, enemmän kuin vakiosta voi ruuvaamalla saada eikä nyt tyhjäkäynti ole korkealla.
Ja kuvaa koneesta
Cooleri
K27 uudelleenrakennus sarja
Tuki"kumit"
Eilen tuli syöttöpumppu vaihdettua mekaaniseen, jonka ensin tuunasin niin, että syötöistä saa kaiken irti, enemmän kuin vakiosta voi ruuvaamalla saada eikä nyt tyhjäkäynti ole korkealla.
Ja kuvaa koneesta
Cooleri
K27 uudelleenrakennus sarja
Tuki"kumit"
Re: OM604 low-budget ST? & om615td
Suunnitelmat muuttuneet senverran, että taidetaan rakentaa tää punanen m102 koneella. Tekniikasta kaupat sovittu, suorasytkä ja ruisku ois tarkotus rakennella sitte, megaa käyttäen.
Jos on huoltanut ahtimen itse, paljon pelkkä tasapainotus maksaa? Tietoa hinnoista en löytänyt googlaamisella oikein..
Jos on huoltanut ahtimen itse, paljon pelkkä tasapainotus maksaa? Tietoa hinnoista en löytänyt googlaamisella oikein..
Re: OM604 low-budget ST? & om615td
Soittamalla ja kysymällä ne hinnat selviää.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Re: OM604 low-budget ST? & om615td
Kannattaa sitten merkata siipien paikka akseliin nähden niin ei mene tasapainotus niin paljoa pieleen. Tasapainotus on yleensä kustantanut 50 - 150 euroa.saquzi kirjoitti:Suunnitelmat muuttuneet senverran, että taidetaan rakentaa tää punanen m102 koneella. Tekniikasta kaupat sovittu, suorasytkä ja ruisku ois tarkotus rakennella sitte, megaa käyttäen.
Jos on huoltanut ahtimen itse, paljon pelkkä tasapainotus maksaa? Tietoa hinnoista en löytänyt googlaamisella oikein..
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: OM604 low-budget ST? & om615td
Turbo on ollut purettuna kauan jo, kaiken merkitsin tarkasti, paitsi sen kompressoripesän aluslevyn ja laakerikeskiön asennon toisiinsa.... Siinä levyssä kuitenkin tunnistekilpi, mietin vaan että mahtaakohan ne olla tehtaalta tullessaan kaikki samassa asennossa, sais siitä selville..
Re: OM604 low-budget ST? & om615td
Turbo kasattu. Jos jotain kiinnostas k27, mb actroksesta, saa laittaa yv. 200€ hintana.
E: Liittyykö se kampiakselin "hihnapyörällä" oleva impulssianturi/asentoanturi sytytykseen, kun on kipinän jakelu jakajalla?
E: Liittyykö se kampiakselin "hihnapyörällä" oleva impulssianturi/asentoanturi sytytykseen, kun on kipinän jakelu jakajalla?