w202 VAG 2.5TDI powered driftmissile (m103 cad kuvia?)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Turbo myyty,toivottavasti kelpaa seuraavalle omistajalle.

Suunnitelmat muuttu pikkasen, ku syynäili virranjakajaa... Päätin sitte että myyn tuon kkk:n pous ja hankin tähän megan. Eräs paikallinen ladaheppu lupas 250€ propartsin 4syl megapaketin (v1 2.3).

Tarkotus käyttää polttoaineena e85, minkämoisia puristussuhteita suosittelette? Ainakin kannesta squisheja viilaillu tänään, kunnes puolivälis kompura kärys. Puristukset jotain 8-9.5 ku viilaa noi squishit pois, liian matalat vai korkeet? Venakopan otin irti, ja nokat ja keinuvivut oli niin urilla että huhhuh, joten kansi äkkiä irti ja katsomaan misä kunnos sylinterit on, ihan hyvässähän ne, ylhäältä misä renkaat ei oo käyny 89.50, muuten pikkasen kulunu, en oo tarkemmin mittaillu. Tavoite tehoille noin 350hp, joten mitkä männät ja kanget???
jezze rs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 250
Liittynyt: La 13.10.2012 23:54

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja jezze rs »

Tuossa on nyt aika iso ero onko 8 vai 9,5 puristuksia. Itse tekisin niin että jos jää 9,5 voisin harkita ajamista ja jos 8, on se e85 käytettäessä mun mielestä liian vähän. Jää silloin sen e85 hyöty kokonaan käyttämättä. Jos m102 mäntiä ja kankia meinaat niin ei taida saada valmiina oikeastaan yhtään mitään. Itse en ainakaan löytänyt ja teetin custom männät. 350hp on varsinkin vanhoilla väsyneillä vakiomännillä aika paljon.
- Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
- Opel ascona B 2.4 CIH -77
- Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
- Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 160hp/245nm)
- Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
- BMW 528 2.8l -97 (talviliukuri)

https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja johani »

(lievä mutu)kolmos megaan ja ehkä kakkoseenki saa anturin että voi käyttää Flexfuel seoksia. http://www.autotune.fi/tuote/712/etanol ... x-fuel-e85" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos joskus tulee lähettyä kauvemmas eikä saatavilla E85

Jonkuverran megasta googletellu ku suunnitellu kakstahtipyörään suoraruiskutusta, mutta en tiiä sitte mistä sais suuttimen mikä kestäis lämmöt ku sen kanteen pulttaa.
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Aikasemminhan oon jo kirjotellu, että tämä ei tule kilpiin enää :)

Tuo Flexfuel juttu oli tiedossa, mutta kiitos kuiteskin vinkistä! Tänään pitäs viilailla kansi loppuu, ja mittailla tarkemmin rutut.... Päivitellääs..

E: Minkämoiseen ja kokoseen pärrään oot suoraruiskuu suunnitellu?
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja pera8x »

johani kirjoitti:(lievä mutu)kolmos megaan ja ehkä kakkoseenki saa anturin että voi käyttää Flexfuel seoksia. http://www.autotune.fi/tuote/712/etanol ... x-fuel-e85" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos joskus tulee lähettyä kauvemmas eikä saatavilla E85

Jonkuverran megasta googletellu ku suunnitellu kakstahtipyörään suoraruiskutusta, mutta en tiiä sitte mistä sais suuttimen mikä kestäis lämmöt ku sen kanteen pulttaa.
sori, kun sotken topikkia, mutta mainittakoon nyt, että kun olet tota 2t suoraruikkaria harkinnut, niin olet varmaan tietoinen, että se ruiskutus systeemi vähän erilailla, kun perinteinen 4t moottorin ruisku? siellä on korkeapainepumppu, mikä tekee kovemman paineen kun muutama baari, koska polttoaine ruikkastaan pytyyn, kun siellä on puristustahti jo meneillää kovaa vauhtia. samaten suutin on ihan erilainen. karkeesti vois verrata, että toimii vähän niinkun "commonraili diiselin" ruiskutus.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja johani »

pera8x kirjoitti:
johani kirjoitti:(lievä mutu)kolmos megaan ja ehkä kakkoseenki saa anturin että voi käyttää Flexfuel seoksia. http://www.autotune.fi/tuote/712/etanol ... x-fuel-e85" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos joskus tulee lähettyä kauvemmas eikä saatavilla E85

Jonkuverran megasta googletellu ku suunnitellu kakstahtipyörään suoraruiskutusta, mutta en tiiä sitte mistä sais suuttimen mikä kestäis lämmöt ku sen kanteen pulttaa.
sori, kun sotken topikkia, mutta mainittakoon nyt, että kun olet tota 2t suoraruikkaria harkinnut, niin olet varmaan tietoinen, että se ruiskutus systeemi vähän erilailla, kun perinteinen 4t moottorin ruisku? siellä on korkeapainepumppu, mikä tekee kovemman paineen kun muutama baari, koska polttoaine ruikkastaan pytyyn, kun siellä on puristustahti jo meneillää kovaa vauhtia. samaten suutin on ihan erilainen. karkeesti vois verrata, että toimii vähän niinkun "commonraili diiselin" ruiskutus.
Tietosia ollaan ja juuri miettiny että mistä sellasen (edullisen) suuttimen sais, tässä toteutettu ihan normi suuttimella ja "normaalilla" paineella ? https://www.youtube.com/watch?v=uzbSsYh8Z9w" onclick="window.open(this.href);return false;
Senhän voi ruiskuttaa heti ku pakoaukko on sulkeutunu tai inan ennen sitä ku ei se polttoainerintama kerkiä ihan pakoaukosta ulos jos sen kantta kohti esim ruiskuttaa (kuten tuossa videolla ?) jolloin painettakaan ei vaadita nii paljoa, toki voipi olla että hyötysuhde kasvais vielä inan jos sen viimetippaan puristusta jättäis tuon ruiskutuksen ja painetta nostais ? tiedä sitte. mutta joo jokatapauksessa jos toteutanki niin voin kertoa että taatusti kaikki vaihtoehdot mietitään läpi ennen toteutusta :D
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Ei oo projekti edistynyt, kun turboa ei oo postista viä noudettu... Ja "uus" kompurakin oli vähän surkee, joten kansi ei oo edistynyt :D

Minkämoiset elementit sopii om615 pumppuun? Mekaaniseen.. Ei ainakaa samat mitä 60x pumppuihin? Mistähän löytäs 7-10mm elementit tuommosee? Se malli kiinnostas, kiinasta noita varmaan löytys... :think:
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Kuva

Sinappiin... tuli myös sovittua kaupat audi a100 2.5l tdi koneesta, satasen maksaa, kyllä näitä romuja vaan siunautuu...
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja johani »

käyppä hakee halpa hallista ac-16 plus liuotinpesuainetta ja leiki painepesurin kans, saattaa tulla peräti hauska muodonmuutos tuolle :thumbup:
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

20min leikin ruuvarin ja paineilman kans, alta paljastu jo joku ihan syöttöpumpulta näyttävä laitos :lol:

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 1066_n.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Suuntaa antava kuva miten mä kiinnityksen aion toteuttaa...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mitäpä aijot tuolla pumpulla tehä?
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Sinappimersuun, niinku tuossa aijemmin mainitsin. Isohan se on, mutta onha sitä scanian pumppuki saatu toimiin mersun konees.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

niin mutta tuohan kutos koneen pumppu. miten aijot saada ruiskutuksen joka pytylle oikeaan aikaan?
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Onko kutoskoneissa männät sitten erilailla kun 180° välein? Kun nelosessa 2 on ykk, niin 2 on akk.. että kai se kutosissa samallalailla? Vai mitä tarkotat?
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Eikös turbosaabissakin ole kutoskoneen k-jetti. Kaks lähtöö vaa tulpattu.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Otan kaks elementtiä pois, jos sitä haetaan.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Siis nelitahti moottorin kaikkien sylintereiden työtahit käydään kerran läpi kahden kierroksen aikana oli niitä sylinterejä minkäverran hyvänsä.
Eli nelos koneessa 180 asteen välein, kutos koneissa 120asteen välein ja kasi koneissa 90 asteen välein.

Eli nelos koneessa voit käyttää kasin syöttöpumppua kunhan poistat sytytysjärjestyksessä jokatoisen elementin, kutos koneen et, ellet tee pumppuun uutta nokka-akselia.
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Hyvä että tuli selväks ennenku aloin sovittaan pumppua tähän! :D Pitää siis ruuvata jostai vehkeestä joku toine pumppu irti :)
tokal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Su 09.03.2014 21:45

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja tokal »

Mr300 kirjoitti:Eikös turbosaabissakin ole kutoskoneen k-jetti. Kaks lähtöö vaa tulpattu.
Juu on, mutta polttoaine menee silti ilmamäärän mukaan (määräjakaja), ei toimi sama ajatus.
-83 190E 2.3
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Eli onko vitoskoneessa työtahdit 180 asteen välein vai 120 asteen?
Avatar
sotahiiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: Ke 18.09.2013 16:20

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja sotahiiri »

Seikkailin googlessa ja osu silmään, että ootpa muuten naapuripitäjästä. Ootko "hokkasen" kans jutellu tuosta megasta, jos tunnet edes kyseistä herraa? Sehän sielläpäin niitä ladoja rustaa ja taitaapi olla mega ajossakin yhdes vehkees (tai ainakin oli).... Tsempillä eteenpäin ja koita saada jotain järjellistä aikaseks! Tuun tuolla coupella sinnepäin suhistelemaan kyllä jahka saan rattaat liikkeelle :thumbup:
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

No, hokkasen kanssa whatsapissa jakanu melkein kaikki mietteet noiden romujen kanssa ja siltä se megakin pitäis ostaa! Haluan kyllä nähdä tuon sun projektin livenä. Kaikista kiinnostavin ptojekti foorumilla.
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 m102 virittelyä

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Että oli laadukasta spekulointia topicci täynnä.. M102 lentää romuläjään, eipä siitä moottoriksi ollut. Seuraavan tarinan jälkeen, kukaan ei luultavasti seuraa topiccia jaja..? Elikkäs, nyt on ihan oikeesti tarkoitus sovittaa audin 2.5TDI moottori jollain mesen manuaaliloodalla..

Kuva

Elikkäs saatu tuo adapteri hitsailtua. Huomenna sorviin ja tasaseksi pinnat, että saadaan kaikki keskelle. On myös muutakin hommaa jolla keskitetään, kerrotaan lisää huomenissa. Tarkoitus levittää vanteet, ja tehä kaikenmailman driftaus modit, joku driftmissile tääkin on niinkuin toi venäjän rauta alhaala.

Alko myös jostain syystä drifting kiinnostamaan tossa kesällä. Keväällä sitten tuli ostettua tuolta Hokkaselta lada. Tais olla virhe... :mrgreen:
http://www.driftworks.com/forum/drift-c ... ssile.html" onclick="window.open(this.href);return false; Siihen taas tarkotus sovittaa m103 tai m104, kun sellasen löydän. Jos joltain löytys ja haluais vaihtaa om604 koneeseen, sähköseen syöttöpumppuun ja sähkölootaan niin ottakaa yhteyttä, päikseen menisi!!
sähköputkimies
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 133
Liittynyt: Su 31.10.2004 17:56

Re: OM604 low-budget ST?

Viesti Kirjoittaja sähköputkimies »

dealer kirjoitti:
Ikääkin on mulla vasta 14, mutta tällästä ratapeliä tästä aattelin rakentaa.
Hatunnosto täältä :thumbup:
Asiallista toimintaa, täältäkin respect!
Aufrecht Melcher Grossaspach
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Nyt ikää on jo vuosi enemmän.. Kauheeta hommaa tuo adapterin sorvailu.... kuulo menee ja hidasta ja jälki rumaa. Mutta melkein valmista jo on. Mitä veikkaatta, paljon mahtaa saada voimaa tuosta 10v dieselistä? Syöttöpumpun muokkasin sähkösestä mekaaniseksi. Periaatteessa kun vääntää kaasun pohjaan elementit antaa maksimimäärän... :crazy:
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla

Viesti Kirjoittaja johani »

onkossiellä minkäännäköstä kierrostenrajotinta :shock:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla

Viesti Kirjoittaja Jolle »

om604-m102-vag 2,5tdi . Aina vaan mennään syvemmälle suohon :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Eei muuten ole. Räjähtää siis, pitää hankkia 1.9tdi pumppu osiksi.

Jep, vaan minkäs teet kun ei oikeen tuppukyläs keksi mitään järkevää "pätkäduunia", niin mistä sitä mopojonne rahnaa löytäs.. Todennäkösesti moottori vaihtuu vielä joskus ellei auto mene muutamalla satasella kaupaksi valmistuessaan.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla

Viesti Kirjoittaja pera8x »

audin rivi vitonen on kova kone. kestää ja kestää myös ottaa aika hyvin voimaa. ei ole paska moottori tuo. siis jos tämä nyt on se 5 pyttynen 2,5 litran turbodiesel sähkömekaanisella jakajapumpulla. noita on tuttavilla ollu aika paljon, eikä ole pahaa sanottavaa noista moottoreista. :thumbup:
W201 250DT 20V
w201 190E
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: w202 NYT vauhdittakaamme VAG 2.5TDI moottorilla

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Juurikin tuo motti! Sanovat että pitää suuttimet vaihtaa jos haluaa paljon enemmän voimaa irti. Pitäisi melkein löytää jonkun VAG 1.9l moottorin syöttöpumppu löytää josta saa tuon mekaanisen kannen. Jollain foorumilla joskus näin sellaisen swapin...
Vastaa Viestiin