Henkan projekteja

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Dixon kirjoitti:Eikö tossa tehostimen keskellä oo toi keltanen muovi tötterö josta jotenki piti lukia se pinta? Oon itte laittanu mututuntumalla, oisko sentti kaks peitossa toi keltanen osa.
Joo tuosta muovista yleensä ainaki, 200d:n pumpussa on siinä iha näkyvillä MIN ja MAX, mut tässä ei oo. Itekki laitoin sillee, että parisenttiä peitossa tuo keltainen osa. :problem:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Ja merkkaahan se jälleen reviiriä. Jostaki vuotaa keulasta ilmeisesti asd öljyä, jonkun verran hävinnyt säiliöstä ja 15min pysähdyksen jälkeen on jo lammikko alla. :roll: Näyttäs, että saattas joko tandemista tai jostain letkusta siitä läheltä vuotaa. En oo vielä ees tutkinu kovin tarkasti, vkloppuna sit katella mistä tulee.

KL-varaosiin väärät laakerit lähetin takas, ja oikeat joutuivat tilaamaan saksasta. Noh, pääasia että sais lähiaikoina laakerit vaihdettua. :mrgreen:

Muuten tää on iha hyvin pelannu, sais vaan nuo öljyvuodot kuriin. :lol:

EDIT: Äsken tutkin vuotoo enemmän, mut ei kyllä selville saa.. Onkohan tuo ees asd öljyäkään.. Alipainepumppu uusittu, ei vuoda ainakaan se, kampiakselinstefa 2vk sitten, enkä usko että vuotas. :o ainakaan ei ollu uraa edes, ni uskosin stefan pitävän. Kannentiiviste ei vuoda. Ketjunkiristin ei vuoda. Mitä siellä keulassa vielä voi olla joka vuotaa!? :cry:
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Henkkka_ kirjoitti:Ja merkkaahan se jälleen reviiriä. Jostaki vuotaa keulasta ilmeisesti asd öljyä, jonkun verran hävinnyt säiliöstä ja 15min pysähdyksen jälkeen on jo lammikko alla. :roll: Näyttäs, että saattas joko tandemista tai jostain letkusta siitä läheltä vuotaa. En oo vielä ees tutkinu kovin tarkasti, vkloppuna sit katella mistä tulee.

KL-varaosiin väärät laakerit lähetin takas, ja oikeat joutuivat tilaamaan saksasta. Noh, pääasia että sais lähiaikoina laakerit vaihdettua. :mrgreen:

Muuten tää on iha hyvin pelannu, sais vaan nuo öljyvuodot kuriin. :lol:

EDIT: Äsken tutkin vuotoo enemmän, mut ei kyllä selville saa.. Onkohan tuo ees asd öljyäkään.. Alipainepumppu uusittu, ei vuoda ainakaan se, kampiakselinstefa 2vk sitten, enkä usko että vuotas. :o ainakaan ei ollu uraa edes, ni uskosin stefan pitävän. Kannentiiviste ei vuoda. Ketjunkiristin ei vuoda. Mitä siellä keulassa vielä voi olla joka vuotaa!? :cry:
Jos se kuitenkin olisikin ASD-öljyä, niin mulla ainakin vuoto oli säiliön ja pumpun välisessä imuletkussa, joka oli haurastunut ja haljennut. Halkeamaa ei kylläkään nähnyt sen tekstiilipunoksen alta. Jos sinne auton alle laittais sanomalehteä tai muuta, niin näkisi valuneen öljyn värin, josta taas voisi helpommin arvuutella, että mistä öljystä on kyse?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Nozki kirjoitti:
Jos se kuitenkin olisikin ASD-öljyä, niin mulla ainakin vuoto oli säiliön ja pumpun välisessä imuletkussa, joka oli haurastunut ja haljennut. Halkeamaa ei kylläkään nähnyt sen tekstiilipunoksen alta. Jos sinne auton alle laittais sanomalehteä tai muuta, niin näkisi valuneen öljyn värin, josta taas voisi helpommin arvuutella, että mistä öljystä on kyse?
Koitin äsken katella mut en kyllä huomannu että ainakaa letkussa ois vika. Mut taitaa se jostain tuosta tandemin lähistöltä vuotaa, koska ilmastoinnin kompura on aivan öljyn peitossa. Vkloppuna pitää tuo tandemi käyttää irti ja tutkiskella.. :problem: Pyyhin öljyjä ihan paperilla konetilasta, ja öljy oli monessa paikkaa kellertävää. Eli viittaisi asd öljyyn, samoin kuin että säiliöstä öljyn pinta laskenut 5cm 3päivän aikana. Paha tutkia vuotoa kun moniurahihna sitä kaikkialle levittää.. :roll:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Eilen vaihdoin tandempumpun, eipä ollut yön aikana lammikkoa alle tullut :clap: asd vikakoodin katsoin ja 8 kertaa vilkutti. Eli jarruvalokatkaisin pitää eka vaihtaa. Mutta kyllähän tuo asd toimi jo pariminuuttia nollauksen jälkeen. Voisko sytyttää vikavalon sen takia jos ilmaa vielä putkissa? :problem:
Avatar
ardeparde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja ardeparde »

Henkkka_ kirjoitti:Eilen vaihdoin tandempumpun, eipä ollut yön aikana lammikkoa alle tullut :clap: asd vikakoodin katsoin ja 8 kertaa vilkutti. Eli jarruvalokatkaisin pitää eka vaihtaa. Mutta kyllähän tuo asd toimi jo pariminuuttia nollauksen jälkeen. Voisko sytyttää vikavalon sen takia jos ilmaa vielä putkissa? :problem:
Ei mulla ainaskaa entisissä ole asd vikavaloa vilkuttanut vaikka olisi ollut linjat tyhjänä. Eikai se asd yksikkö tajua mitään mitä siellä linjoissa tapahtuu.
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

ardeparde kirjoitti:
Ei mulla ainaskaa entisissä ole asd vikavaloa vilkuttanut vaikka olisi ollut linjat tyhjänä. Eikai se asd yksikkö tajua mitään mitä siellä linjoissa tapahtuu.
Joo pitääpä käydä ekana ostamassa jarruvalokytkin, ainaki se on paskana ku ei paikoillaankaan pysy. :lol: Eipä oo alla ollu nyt muuta öljyä kuin pari tippaa ohjaustehostimesta! :clap: Tiivisteet vois siihen tilata. :)

EDIT: jarruvalokytkin vahdettu ASD TOIMII! :shock: :clap: Meni kyllä tuonki kanssa ihan temppuiluksi. Tietenki sitä nastaa piti painella ennen ku paikoilleen laitoin ja sen jälkeenhä se ei toimi. :roll: Noh, ei muuta ku vejin nastaa takas ulos ja heti nollauksen jälkee rupes toimimaan! :mrgreen: Onneks sattumalta löysin netistä tuon tiedon, muuten en ois tajunnu ikinä tuota. 8) Samalla naputtelin kyllä magneettiventtiiliä ja asd relettä käytin myös irrallaan, voi siis toki olla että oli releelläki huonot kosketukset tai magneettiventtiili jumittanut.. :P

EDIT2: Noniin, kauaa siitä ei hupia ollut. Nyt taas vikavalo palaa. :lol: Releen navat puhistelin, jonka jälkeen taas 5min toimi. Tällä kertaa jarruvalokytkin irti, mutta johdot annoin olla ja nasta niin ylös kun saa --> ei syty vikavaloa. Eli taitaa olla vieläki syy tuolla jarruvalokytkimellä.. Prkl joko se muka hajos ku kerran painoin nastan pohjaan ennen paikoilleen laittoa. :thumbdown: 3-4 kertaa kuuluu napsahdus, ku nostaa jarrupolkimen ylös kytkimen asennuksen jälkeen. Jotenki tuntuu vaan että nasta menee liian syvälle. :wtf:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Lisävalot viskasin tähän nopeasti paikoilleen, johonki paskaan telineeseen. Vipattaavat niin maan pirusti, mut parempi kuin ei mitään. Uus teline tehdä kun vain ehtii.

Kuva

YJ-releen tinailin uudestaan. ASD on ainakin pari tuntia nyt toiminut moitteetta, eikä tyhjäkäyntikään ole elänyt omaa elämäänsä. 8) Huomenna näkee sit kylmällä koneella, että nostaako kiekkoja niin kuin kuuluisi.

Tommonen oli ennen tinausta. Kaikki kohdat juotin uudestaan. Parista paikkaa oli tinaukset murtuneet.

Kuva

Huomenna jos viskais viimeinkin poskilaakerit perään, kun lopultakin tulivat KL-varaosista.. Ja jos joku joskus joutuu vaihtamaan poskilaakereita perään, niin varmaan saa laakerikaupastakin kun ihan skf:n laakerit ovat. :)

Kuva
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Henkkka_ kirjoitti:...
YJ-releen tinailin uudestaan. ASD on ainakin pari tuntia nyt toiminut moitteetta, eikä tyhjäkäyntikään ole elänyt omaa elämäänsä. 8) Huomenna näkee sit kylmällä koneella, että nostaako kiekkoja niin kuin kuuluisi.
...
Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tyhjäkäyntikierrosten ei kuulu olla korkeammat kylmällä moottorilla. Eikös tässä kuitenkin ole ELR -systeemi, joka pitää kierrokset vakiona? Toinen boksi ABS-boksin vieressä (tai siis takana) hoitaa sitä hommaa; onkos tässä semmoinen?

4- ja 5- sylinterisissä useimmissa versioissa on se tyhjäkäynnin korotus kylmällä moottorilla, että kyllä niitäkin on, muttei näissä kolmelitraisissa ymmärtääkseni.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Nozki kirjoitti:
Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tyhjäkäyntikierrosten ei kuulu olla korkeammat kylmällä moottorilla. Eikös tässä kuitenkin ole ELR -systeemi, joka pitää kierrokset vakiona? Toinen boksi ABS-boksin vieressä (tai siis takana) hoitaa sitä hommaa; onkos tässä semmoinen?

4- ja 5- sylinterisissä useimmissa versioissa on se tyhjäkäynnin korotus kylmällä moottorilla, että kyllä niitäkin on, muttei näissä kolmelitraisissa ymmärtääkseni.
Kyllä ELR löyty.. Tjaa a, kyllä tässä kiekat on n.100rpm korkeammalla kylmällä koneella. :roll: En oo tarkkaa aikaa mitannut, mutta noin minuutin kuluttua kiekat laskee. Ihanpa tuo mulle sama kuulusiko noin tehdä vai ei, koska hyvin toimii. :lol:

YJ-releen tinauksen jälkeen noin tehnyt. Eipä ole ASD:kään mitään herjaillut. 8) Poskilaakereiden vaihdolla ei ollut perän ääniin juurikaan merkitystä.. 80-90km/h vauhdissa kuuluu edelleen ulinaa. Sitä aiemmin ei kuulu ollenkaan ja 90km/h jälkeen kuuluu niin vähän ettei haittaisi yhtään. Ja ulisee vain veto päällä.. Karttaanin laippahan piti vaihtaa, lie sitten mennyt mutteri liian tiukalle.. :think:

Vakkarin poksia kattelin eilen, ja tulin siihen tulokseen että taitaa olla viisainta yrittää löytää käytetty poksi tilalle. Joku on tinaillut tuota poksia jo ja on muuten aivan perseelleen tinattu.. :roll: :clap:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Mersu toiminut nyt varsin hyvin, ei oo mitään ongelmia ollut. :shock: Sais nämä kovat pakkaset jatkua, ei peräkää pidä mekkalaa juuri ollenkaan. :D Vai vaikuttaakohan RVS käsittely? :think: Yhen käsittelyn siis tein, kokeilumielessä. :)

Kuva

Vähitellen pitäs rueta etsimään uutta ahinta ja viiä pumppu jonnekkin pajalle. Tallissa on Garretin to4:nen ahdin, pakopesästä ei tietoa, alunperin jostain volvon kuorma-autosta. Saatan tuolla koitella, mut tarkotus ois hommata Holsetin HX35 12 pesällä..? :think: Tehotavoite on 250hv.. :)

Pakosarjan ainakin YRITÄN tehdä itse, laippa maksoin 20e ja putket/mutkat on jo hankittuna. Halkosatsi siis.. :wtf:



Eka pitää vain saada ajoon 200d tuolta tallin nurkasta, ni voi jättää tämän turbo mesen talliin moukaroitavaksi.. :mrgreen:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Sähkösäätöset penkit lähti tantereelle ja tilalle normipenkit. Rupes vähitellen vituttamaan ku säädöt ei toiminu kunnolla ja olivat melko reikäset. Selkäkään ei tykänny kuskin penkistä. :) Nyt paikoillaan vanhan taksin penkit, ei hyvät nämäkään. :lol: Mutta säädöt toimii eikä reikiä.. Jotkut paremmat penkit jossain välissä sit hankkia.

Kuva

Iskarien yläpäät vaihdoin myös, melkein tuli jo iskarit läpi.. :wtf:

Kuva
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

7000km nyt tällä ajellu, hyvin on toiminut. :P Eli alkais olemaan aika rueta hommailemaan seiskapumppua ja muita tarpeellisia osia. :geek:

Parista paikkaa kyselly tarjouksia hx35:sista ja seiskapumpun teosta. Mikäli jollaki sattuu löytymään joku turbo +250hv tehoille tai seiskapumppu ni saa vinkata. :D
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

HX 35 saapui tänään. 8) Pumppu täytys teetättää tässä lähiaikoina. :)

Kuva

Etuvaloja vähä fiksailin, toisen umpioin vaihdoin. Käytin siis auki ja puhistelin heijastinpinnat ja vähä laseja kiillotin.. Todella paljon oli pölyä sisällä. :)

Kuva

Eilen tuli myös "uudet" penkit eteen, toivalan auton kautta. :)

Kuva

Paneeleihin tulee hiilikuitutarrat, karmivan näköset ku osa maalattu mattamustalla. Mut omaan silmään tuo hiilari käy hyvin. Enää tekemättä ovien paneelit. Ei oo vielä kuvaa koko sisustasta..

Kuva

Kuva

Pakosarjaa pitää lähiaikoina myös rueta mallailemaan, tarvikkeet siihen jo löytyy. :)
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Tälle ei oo kummempia tullut nyt tehtyä, hyvin on jekkassut. Ei oo mitään uusia vikoja ilmentynyt. :)

Vetoakseli piti ääntä, sen päätin lopultakin aukaista ja tutkia mitä olisi tehtävissä.

Tämmöstä paljastui:

Kuva

Kuva

Kuva

Oli kulunut sisällä olleen hiekan ansiosta väljäksi. Onneksi löytyy pari varaosa vetaria, tulivat aikoinaan C mersun mukana. Pituus oli väärä joten vaihdoin pelkän nivelen. :)


Kasassa taas. Piti laittaa normi klemmari kun epähuomiossa ostin väärän kokosen vetonivelklemmarin.. :clap:
Kuva

Sisustaa on tullu myös siistittyä. Omaan silmään passaa nyt hyvin. 8) Pari mittaria puuttuu vielä kuvasta.

Kuva

ja tämmönenhä se oli ku auto mulle tuli.. :lol:

Kuva

Seiskapumppua ei oo vielä löytynyt. Kuuleria miettinyt myös, luultavasti tulee 140x550 kokonen, kun ei oikein taida hyvin saada 300x600 sopimaan ilmastoinnin kanssa.. :think: Saa tarjoilla osia jos saattuu löytymään.. :wink:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Tähän tuli hommattua 300x600 kuuleri mallia biltema.. :) Alunperin oli tarkoitus ostaa pienempi kokoinen, mutta päädyin sitten tähän isompaan.. Jäähdyttääpähän paremmin. :D
Kuva

Eli ei muuta kuin keulaan tilaa tekemään.. Purkaessa paljastui että moottoriöljyn jäähdytin oli kahdella nippusiteellä kiinni.. :clap:

Kuva

Kyllähän se sinne mahtuu jotenkin.. Ahdasta on, koska ilmastoinnista en halua luopua. :) Olisi mahtunut vakiopuskuria muokkailemattakin, mutta koska puskuri oli alunperinkin pahasti hajalla kartturin puolelta, päätin alareunaan tehdä tilaa. :think: Väyrysen alaosa olisi tarkoitus sovittaa tähän. :think:

Kuva

Välijäähyn kiinnikkeet + uusi palkki puskurin taakse on maalattu ja kuivumassa, niistä kuvaa sitten myöhemmin.. :mrgreen: Ensiviikonloppuna saa vasta imusarjaan uuden paikan ahtoputkelle. 8)




Mutta kertokaapas, kannattaneeko edes koittaa vakiopumpulla ja holset hx35:lla jossa 12:nen pakopesä? Vai ajeleeko suosiolla niin kauan vakioahtimella että saa seiskapumpun hommattua.. :think: :problem: :crazy: :angel: :shifty:
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Itse en ole koskaan ajanut mutta yhdellä tutulla oli vakiopumppu hx 35 kanssa 12 pesällä ja toimi ihan kohtuullisesti. Ei siitä vakioahtimesta voi mennä huonompaan suuntaan :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei se holsetti mahdottomia vakiopumpulla puhaltele mutta kyllä se toimii ettei tarvi sen takia vakio pilleriä pitää paikoillaan. :D
james96
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 03.09.2013 19:49

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja james96 »

Johtuisko ton perän elämöinti pikkumurikan laakerista? Ja jos sulla intoo löytyy niin elementtien vaihto ei oo ollenkaan paha homma.
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Jolle kirjoitti:Itse en ole koskaan ajanut mutta yhdellä tutulla oli vakiopumppu hx 35 kanssa 12 pesällä ja toimi ihan kohtuullisesti. Ei siitä vakioahtimesta voi mennä huonompaan suuntaan :D
Mika.T kirjoitti:Ei se holsetti mahdottomia vakiopumpulla puhaltele mutta kyllä se toimii ettei tarvi sen takia vakio pilleriä pitää paikoillaan. :D
Eli pitääpä sommitella, jos ensi viikonloppuna viskais holsetin kiinni.. :think: :angel:
james96 kirjoitti:Johtuisko ton perän elämöinti pikkumurikan laakerista? Ja jos sulla intoo löytyy niin elementtien vaihto ei oo ollenkaan paha homma.
Tuo perän ujellus luultavasti johtuu omasta virheestä.. Vaihdoin kardaaninlaipan ja mahdollisesti tuli kirittyä liian tiukalle.. Vaikka tarkasti olikin merkittynä, lie ollut sitte laipassa eroa jonka vuoksi menikin tiukemmalle.. :crazy: Mutta ihmeellisintä ujelluksessa on, että ison montun jälkeen ääni saattaa melkein hävitä tai rueta ujeltamaan entistä kovemmin.. :roll: :lol: Nooh, on se kuitenki yli 10tkm siellä jo kestänyt joten ujeltakoon ainakin toistaiseksi..

Elementtejä en itse uskalla rueta vaihtelemaan, mieluusti pysyn sieltä osa-alueelta poissa. :geek:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Mitä tälle kuuluu?

Noh, 300x600 kuuleri keulassa ja vakio turbo vielä pellin alla. :) Seiskapumppua kaipailis, viskata sitten holsetin kanssa samaanaikaan paikoilleen. Meinaa vaan opiskelijalla välillä rahat tiukilla olla. :shock: :lol:

Kuva
Kuulerin kiinnikkeet tosin ovat vielä vähän keskeneräiset.

^ArZka^:lle kiitokset imusarjan hitsauksesta. 8)

Kuva

Puskuriin tarkoitus sovittaa väyrysen alaosa, tai sitten joku amg puskuri. :)

Pelkän kuulerin laitolla ei vaikutusta ollut, mutta pieni vaikutus ainakin savutukseen tuli, kun poisti imusarjan ja syöttöpumpun välisestä letkusta sen mötikän. Mikä lie mötikkä.. Jotenkin se esti ettei syöttöpumpulle menny koko paine imusarjalta. :D

Imusarjaa laittaessa sitte huomasin että kappas, vakionopeudensäätimen tanko on irti.. Tanko paikoilleen ja toivekkaana koeajolle.. No sehän toimii. :clap: Ainakin mitä nyt parikilsaa päällä oli. :shifty: Taisi olla halpa korjaus. 8) :lol:
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Choke »

Ai että kun kakkosen kanki nauttii tuosta imusarjasta! :D Toivotaan ettei heti nyrjähdä kun saat kunnon pumpun ja mutkan pellin alle!
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Choke kirjoitti:Ai että kun kakkosen kanki nauttii tuosta imusarjasta! :D Toivotaan ettei heti nyrjähdä kun saat kunnon pumpun ja mutkan pellin alle!
Kuvassa ehkä näyttää vähän pahemmalta, ei ole suoraan kakkoseen tuo ahtoputken tulo. :) Ja eihän tästä ole tarkoitus irroitella kuin se 250hp, jospa se kestäs ainakin hetken. :D
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Tähänkin syöttöjä tuli pyöräytettyä 1.5 kiekkaa. näköjään pumppua jo aiemminkin räplätty koska oli osa takakannen pulteista kuusiokoloja. :) Paljon ei tilaa tässäkään ole, tuon vakkarin takia. :D Mustaa tulee ainakin melko reilusti. :mrgreen:

Kuva

tuommosilla pulteilla laitoin takakannen, ni ens kerralla helpompi aukoa! :)

Koeajolla päätti sitte simpukka ilmeisesti hajota.. monttuun ajoin jonka jälkeen ei enää kääntynyt kunnolla vasemmalle. Raidetanko yms kaikki ehjää, mut ei vaan käänny kunnolla.. Muilla käynyt samoin? :shock: Perkele ku ois kovassa vauhdissa hajonnu, tällä kertaa oli 40km/h vauhtia. :lol:

öljyä se vähä on vuotanu koko ajan, mut en uskonu että se noin paskana olisi..

https://www.youtube.com/watch?v=QXUeEPP ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Noin se käyttäytyy. :shock: Nooh, huomenissa ehkä saa kaverilta toisen simpukan..
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Mulla on kaas sitte spurgu 200deessä osia myytävänä. Ja simpukkaki.

Laitoin tohon sun ex lankkuun 2 rinkiä syöttöä muistaakseni sun lisäämien kanssa yhteesä eikä tuu mustaa oikeestaan. Meni leimastaki läpi justiisa 1.9 arvoilla paskasella ilman putsarilla.
S124 & W124
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Dixon kirjoitti:Mulla on kaas sitte spurgu 200deessä osia myytävänä. Ja simpukkaki.

Laitoin tohon sun ex lankkuun 2 rinkiä syöttöä muistaakseni sun lisäämien kanssa yhteesä eikä tuu mustaa oikeestaan. Meni leimastaki läpi justiisa 1.9 arvoilla paskasella ilman putsarilla.
Jooh, ois mulla itelläki 200d simpukka mut vuotaa ku seula. Onneks tuosta läheltä saan kaverilta..

jännä ettei savuta sulla, muistaakseni 1.5 kiekkaa siihenki laitoin. :shock:
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Sitte lisäsin puolikkaan pääle.
S124 & W124
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Pari viikkoa sitten simpukka hajosi montturivistön jälkeen, ei enää vasemmalle kääntynyt. Noo, uusi simpukka vaihdettu ja toimii. :)

Tandemipumppu näyttää kusevan taas, pitäisi tilata tiivistesarja. :mrgreen:

Paljonko tälläisessä mersussa kuuluisi olla öljynpaineet lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä? Laitoin autogaugen mittarin, niin näyttää 1bar.. Minusta tuo on aika alhainen? :wtf: :think:
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Mulla on viisarin vajaa 2bar. 412tkm
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

94zip kirjoitti:Mulla on viisarin vajaa 2bar. 412tkm
Eipä tässäkään ole mittarissa kuin 490tkm, mutta eiköhän tälläki oikeesti enemmän ole ajettu.. :think:

Eilen puhdistelin suodatinakselin kunnolla ja vaihdoin sinne ne pienet o renkaat. nyt paineet lämpimänä 1.3 :thumbup:

Pitää suodatin vaihtaa vielä lähiaikoina, sillä tuskin vaikutusta kun vaihdettu 2000km sitten. :)

Eipä nuo paineet mitenkään huolestuttavat vielä ole, kunhan eivät kesällä sitten helteellä putoa liian alas!

Oon muuten ihmetellyt, että ei oikein tunnu kaikki potku olevan tallessa.. Juolahti mieleen tarkistaa, että meneekö kaasu pohjaan pumpulta. Eihän se mennyt. :shock: 1/3 kierrosta jäi käyttämättä. Muokkasin vivustoa hieman ja kyllähän se piristy.. :lol:
Vastaa Viestiin