Joo tuosta muovista yleensä ainaki, 200d:n pumpussa on siinä iha näkyvillä MIN ja MAX, mut tässä ei oo. Itekki laitoin sillee, että parisenttiä peitossa tuo keltainen osa.Dixon kirjoitti:Eikö tossa tehostimen keskellä oo toi keltanen muovi tötterö josta jotenki piti lukia se pinta? Oon itte laittanu mututuntumalla, oisko sentti kaks peitossa toi keltanen osa.
Henkan projekteja
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Ja merkkaahan se jälleen reviiriä. Jostaki vuotaa keulasta ilmeisesti asd öljyä, jonkun verran hävinnyt säiliöstä ja 15min pysähdyksen jälkeen on jo lammikko alla. Näyttäs, että saattas joko tandemista tai jostain letkusta siitä läheltä vuotaa. En oo vielä ees tutkinu kovin tarkasti, vkloppuna sit katella mistä tulee.
KL-varaosiin väärät laakerit lähetin takas, ja oikeat joutuivat tilaamaan saksasta. Noh, pääasia että sais lähiaikoina laakerit vaihdettua.
Muuten tää on iha hyvin pelannu, sais vaan nuo öljyvuodot kuriin.
EDIT: Äsken tutkin vuotoo enemmän, mut ei kyllä selville saa.. Onkohan tuo ees asd öljyäkään.. Alipainepumppu uusittu, ei vuoda ainakaan se, kampiakselinstefa 2vk sitten, enkä usko että vuotas. ainakaan ei ollu uraa edes, ni uskosin stefan pitävän. Kannentiiviste ei vuoda. Ketjunkiristin ei vuoda. Mitä siellä keulassa vielä voi olla joka vuotaa!?
KL-varaosiin väärät laakerit lähetin takas, ja oikeat joutuivat tilaamaan saksasta. Noh, pääasia että sais lähiaikoina laakerit vaihdettua.
Muuten tää on iha hyvin pelannu, sais vaan nuo öljyvuodot kuriin.
EDIT: Äsken tutkin vuotoo enemmän, mut ei kyllä selville saa.. Onkohan tuo ees asd öljyäkään.. Alipainepumppu uusittu, ei vuoda ainakaan se, kampiakselinstefa 2vk sitten, enkä usko että vuotas. ainakaan ei ollu uraa edes, ni uskosin stefan pitävän. Kannentiiviste ei vuoda. Ketjunkiristin ei vuoda. Mitä siellä keulassa vielä voi olla joka vuotaa!?
Re: Henkan 300 turbo diesel
Jos se kuitenkin olisikin ASD-öljyä, niin mulla ainakin vuoto oli säiliön ja pumpun välisessä imuletkussa, joka oli haurastunut ja haljennut. Halkeamaa ei kylläkään nähnyt sen tekstiilipunoksen alta. Jos sinne auton alle laittais sanomalehteä tai muuta, niin näkisi valuneen öljyn värin, josta taas voisi helpommin arvuutella, että mistä öljystä on kyse?Henkkka_ kirjoitti:Ja merkkaahan se jälleen reviiriä. Jostaki vuotaa keulasta ilmeisesti asd öljyä, jonkun verran hävinnyt säiliöstä ja 15min pysähdyksen jälkeen on jo lammikko alla. Näyttäs, että saattas joko tandemista tai jostain letkusta siitä läheltä vuotaa. En oo vielä ees tutkinu kovin tarkasti, vkloppuna sit katella mistä tulee.
KL-varaosiin väärät laakerit lähetin takas, ja oikeat joutuivat tilaamaan saksasta. Noh, pääasia että sais lähiaikoina laakerit vaihdettua.
Muuten tää on iha hyvin pelannu, sais vaan nuo öljyvuodot kuriin.
EDIT: Äsken tutkin vuotoo enemmän, mut ei kyllä selville saa.. Onkohan tuo ees asd öljyäkään.. Alipainepumppu uusittu, ei vuoda ainakaan se, kampiakselinstefa 2vk sitten, enkä usko että vuotas. ainakaan ei ollu uraa edes, ni uskosin stefan pitävän. Kannentiiviste ei vuoda. Ketjunkiristin ei vuoda. Mitä siellä keulassa vielä voi olla joka vuotaa!?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Koitin äsken katella mut en kyllä huomannu että ainakaa letkussa ois vika. Mut taitaa se jostain tuosta tandemin lähistöltä vuotaa, koska ilmastoinnin kompura on aivan öljyn peitossa. Vkloppuna pitää tuo tandemi käyttää irti ja tutkiskella.. Pyyhin öljyjä ihan paperilla konetilasta, ja öljy oli monessa paikkaa kellertävää. Eli viittaisi asd öljyyn, samoin kuin että säiliöstä öljyn pinta laskenut 5cm 3päivän aikana. Paha tutkia vuotoa kun moniurahihna sitä kaikkialle levittää..Nozki kirjoitti:
Jos se kuitenkin olisikin ASD-öljyä, niin mulla ainakin vuoto oli säiliön ja pumpun välisessä imuletkussa, joka oli haurastunut ja haljennut. Halkeamaa ei kylläkään nähnyt sen tekstiilipunoksen alta. Jos sinne auton alle laittais sanomalehteä tai muuta, niin näkisi valuneen öljyn värin, josta taas voisi helpommin arvuutella, että mistä öljystä on kyse?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Eilen vaihdoin tandempumpun, eipä ollut yön aikana lammikkoa alle tullut asd vikakoodin katsoin ja 8 kertaa vilkutti. Eli jarruvalokatkaisin pitää eka vaihtaa. Mutta kyllähän tuo asd toimi jo pariminuuttia nollauksen jälkeen. Voisko sytyttää vikavalon sen takia jos ilmaa vielä putkissa?
Re: Henkan 300 turbo diesel
Ei mulla ainaskaa entisissä ole asd vikavaloa vilkuttanut vaikka olisi ollut linjat tyhjänä. Eikai se asd yksikkö tajua mitään mitä siellä linjoissa tapahtuu.Henkkka_ kirjoitti:Eilen vaihdoin tandempumpun, eipä ollut yön aikana lammikkoa alle tullut asd vikakoodin katsoin ja 8 kertaa vilkutti. Eli jarruvalokatkaisin pitää eka vaihtaa. Mutta kyllähän tuo asd toimi jo pariminuuttia nollauksen jälkeen. Voisko sytyttää vikavalon sen takia jos ilmaa vielä putkissa?
Nykyinen: w124 260E vm. -91
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Joo pitääpä käydä ekana ostamassa jarruvalokytkin, ainaki se on paskana ku ei paikoillaankaan pysy. Eipä oo alla ollu nyt muuta öljyä kuin pari tippaa ohjaustehostimesta! Tiivisteet vois siihen tilata.ardeparde kirjoitti:
Ei mulla ainaskaa entisissä ole asd vikavaloa vilkuttanut vaikka olisi ollut linjat tyhjänä. Eikai se asd yksikkö tajua mitään mitä siellä linjoissa tapahtuu.
EDIT: jarruvalokytkin vahdettu ASD TOIMII! Meni kyllä tuonki kanssa ihan temppuiluksi. Tietenki sitä nastaa piti painella ennen ku paikoilleen laitoin ja sen jälkeenhä se ei toimi. Noh, ei muuta ku vejin nastaa takas ulos ja heti nollauksen jälkee rupes toimimaan! Onneks sattumalta löysin netistä tuon tiedon, muuten en ois tajunnu ikinä tuota. Samalla naputtelin kyllä magneettiventtiiliä ja asd relettä käytin myös irrallaan, voi siis toki olla että oli releelläki huonot kosketukset tai magneettiventtiili jumittanut..
EDIT2: Noniin, kauaa siitä ei hupia ollut. Nyt taas vikavalo palaa. Releen navat puhistelin, jonka jälkeen taas 5min toimi. Tällä kertaa jarruvalokytkin irti, mutta johdot annoin olla ja nasta niin ylös kun saa --> ei syty vikavaloa. Eli taitaa olla vieläki syy tuolla jarruvalokytkimellä.. Prkl joko se muka hajos ku kerran painoin nastan pohjaan ennen paikoilleen laittoa. 3-4 kertaa kuuluu napsahdus, ku nostaa jarrupolkimen ylös kytkimen asennuksen jälkeen. Jotenki tuntuu vaan että nasta menee liian syvälle.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Lisävalot viskasin tähän nopeasti paikoilleen, johonki paskaan telineeseen. Vipattaavat niin maan pirusti, mut parempi kuin ei mitään. Uus teline tehdä kun vain ehtii.
YJ-releen tinailin uudestaan. ASD on ainakin pari tuntia nyt toiminut moitteetta, eikä tyhjäkäyntikään ole elänyt omaa elämäänsä. Huomenna näkee sit kylmällä koneella, että nostaako kiekkoja niin kuin kuuluisi.
Tommonen oli ennen tinausta. Kaikki kohdat juotin uudestaan. Parista paikkaa oli tinaukset murtuneet.
Huomenna jos viskais viimeinkin poskilaakerit perään, kun lopultakin tulivat KL-varaosista.. Ja jos joku joskus joutuu vaihtamaan poskilaakereita perään, niin varmaan saa laakerikaupastakin kun ihan skf:n laakerit ovat.
YJ-releen tinailin uudestaan. ASD on ainakin pari tuntia nyt toiminut moitteetta, eikä tyhjäkäyntikään ole elänyt omaa elämäänsä. Huomenna näkee sit kylmällä koneella, että nostaako kiekkoja niin kuin kuuluisi.
Tommonen oli ennen tinausta. Kaikki kohdat juotin uudestaan. Parista paikkaa oli tinaukset murtuneet.
Huomenna jos viskais viimeinkin poskilaakerit perään, kun lopultakin tulivat KL-varaosista.. Ja jos joku joskus joutuu vaihtamaan poskilaakereita perään, niin varmaan saa laakerikaupastakin kun ihan skf:n laakerit ovat.
Re: Henkan 300 turbo diesel
Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tyhjäkäyntikierrosten ei kuulu olla korkeammat kylmällä moottorilla. Eikös tässä kuitenkin ole ELR -systeemi, joka pitää kierrokset vakiona? Toinen boksi ABS-boksin vieressä (tai siis takana) hoitaa sitä hommaa; onkos tässä semmoinen?Henkkka_ kirjoitti:...
YJ-releen tinailin uudestaan. ASD on ainakin pari tuntia nyt toiminut moitteetta, eikä tyhjäkäyntikään ole elänyt omaa elämäänsä. Huomenna näkee sit kylmällä koneella, että nostaako kiekkoja niin kuin kuuluisi.
...
4- ja 5- sylinterisissä useimmissa versioissa on se tyhjäkäynnin korotus kylmällä moottorilla, että kyllä niitäkin on, muttei näissä kolmelitraisissa ymmärtääkseni.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Kyllä ELR löyty.. Tjaa a, kyllä tässä kiekat on n.100rpm korkeammalla kylmällä koneella. En oo tarkkaa aikaa mitannut, mutta noin minuutin kuluttua kiekat laskee. Ihanpa tuo mulle sama kuulusiko noin tehdä vai ei, koska hyvin toimii.Nozki kirjoitti:
Korjatkaa toki, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni tyhjäkäyntikierrosten ei kuulu olla korkeammat kylmällä moottorilla. Eikös tässä kuitenkin ole ELR -systeemi, joka pitää kierrokset vakiona? Toinen boksi ABS-boksin vieressä (tai siis takana) hoitaa sitä hommaa; onkos tässä semmoinen?
4- ja 5- sylinterisissä useimmissa versioissa on se tyhjäkäynnin korotus kylmällä moottorilla, että kyllä niitäkin on, muttei näissä kolmelitraisissa ymmärtääkseni.
YJ-releen tinauksen jälkeen noin tehnyt. Eipä ole ASD:kään mitään herjaillut. Poskilaakereiden vaihdolla ei ollut perän ääniin juurikaan merkitystä.. 80-90km/h vauhdissa kuuluu edelleen ulinaa. Sitä aiemmin ei kuulu ollenkaan ja 90km/h jälkeen kuuluu niin vähän ettei haittaisi yhtään. Ja ulisee vain veto päällä.. Karttaanin laippahan piti vaihtaa, lie sitten mennyt mutteri liian tiukalle..
Vakkarin poksia kattelin eilen, ja tulin siihen tulokseen että taitaa olla viisainta yrittää löytää käytetty poksi tilalle. Joku on tinaillut tuota poksia jo ja on muuten aivan perseelleen tinattu..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Mersu toiminut nyt varsin hyvin, ei oo mitään ongelmia ollut. Sais nämä kovat pakkaset jatkua, ei peräkää pidä mekkalaa juuri ollenkaan. Vai vaikuttaakohan RVS käsittely? Yhen käsittelyn siis tein, kokeilumielessä.
Vähitellen pitäs rueta etsimään uutta ahinta ja viiä pumppu jonnekkin pajalle. Tallissa on Garretin to4:nen ahdin, pakopesästä ei tietoa, alunperin jostain volvon kuorma-autosta. Saatan tuolla koitella, mut tarkotus ois hommata Holsetin HX35 12 pesällä..? Tehotavoite on 250hv..
Pakosarjan ainakin YRITÄN tehdä itse, laippa maksoin 20e ja putket/mutkat on jo hankittuna. Halkosatsi siis..
Eka pitää vain saada ajoon 200d tuolta tallin nurkasta, ni voi jättää tämän turbo mesen talliin moukaroitavaksi..
Vähitellen pitäs rueta etsimään uutta ahinta ja viiä pumppu jonnekkin pajalle. Tallissa on Garretin to4:nen ahdin, pakopesästä ei tietoa, alunperin jostain volvon kuorma-autosta. Saatan tuolla koitella, mut tarkotus ois hommata Holsetin HX35 12 pesällä..? Tehotavoite on 250hv..
Pakosarjan ainakin YRITÄN tehdä itse, laippa maksoin 20e ja putket/mutkat on jo hankittuna. Halkosatsi siis..
Eka pitää vain saada ajoon 200d tuolta tallin nurkasta, ni voi jättää tämän turbo mesen talliin moukaroitavaksi..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Sähkösäätöset penkit lähti tantereelle ja tilalle normipenkit. Rupes vähitellen vituttamaan ku säädöt ei toiminu kunnolla ja olivat melko reikäset. Selkäkään ei tykänny kuskin penkistä. Nyt paikoillaan vanhan taksin penkit, ei hyvät nämäkään. Mutta säädöt toimii eikä reikiä.. Jotkut paremmat penkit jossain välissä sit hankkia.
Iskarien yläpäät vaihdoin myös, melkein tuli jo iskarit läpi..
Iskarien yläpäät vaihdoin myös, melkein tuli jo iskarit läpi..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
7000km nyt tällä ajellu, hyvin on toiminut. Eli alkais olemaan aika rueta hommailemaan seiskapumppua ja muita tarpeellisia osia.
Parista paikkaa kyselly tarjouksia hx35:sista ja seiskapumpun teosta. Mikäli jollaki sattuu löytymään joku turbo +250hv tehoille tai seiskapumppu ni saa vinkata.
Parista paikkaa kyselly tarjouksia hx35:sista ja seiskapumpun teosta. Mikäli jollaki sattuu löytymään joku turbo +250hv tehoille tai seiskapumppu ni saa vinkata.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
HX 35 saapui tänään. Pumppu täytys teetättää tässä lähiaikoina.
Etuvaloja vähä fiksailin, toisen umpioin vaihdoin. Käytin siis auki ja puhistelin heijastinpinnat ja vähä laseja kiillotin.. Todella paljon oli pölyä sisällä.
Eilen tuli myös "uudet" penkit eteen, toivalan auton kautta.
Paneeleihin tulee hiilikuitutarrat, karmivan näköset ku osa maalattu mattamustalla. Mut omaan silmään tuo hiilari käy hyvin. Enää tekemättä ovien paneelit. Ei oo vielä kuvaa koko sisustasta..
Pakosarjaa pitää lähiaikoina myös rueta mallailemaan, tarvikkeet siihen jo löytyy.
Etuvaloja vähä fiksailin, toisen umpioin vaihdoin. Käytin siis auki ja puhistelin heijastinpinnat ja vähä laseja kiillotin.. Todella paljon oli pölyä sisällä.
Eilen tuli myös "uudet" penkit eteen, toivalan auton kautta.
Paneeleihin tulee hiilikuitutarrat, karmivan näköset ku osa maalattu mattamustalla. Mut omaan silmään tuo hiilari käy hyvin. Enää tekemättä ovien paneelit. Ei oo vielä kuvaa koko sisustasta..
Pakosarjaa pitää lähiaikoina myös rueta mallailemaan, tarvikkeet siihen jo löytyy.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Tälle ei oo kummempia tullut nyt tehtyä, hyvin on jekkassut. Ei oo mitään uusia vikoja ilmentynyt.
Vetoakseli piti ääntä, sen päätin lopultakin aukaista ja tutkia mitä olisi tehtävissä.
Tämmöstä paljastui:
Oli kulunut sisällä olleen hiekan ansiosta väljäksi. Onneksi löytyy pari varaosa vetaria, tulivat aikoinaan C mersun mukana. Pituus oli väärä joten vaihdoin pelkän nivelen.
Kasassa taas. Piti laittaa normi klemmari kun epähuomiossa ostin väärän kokosen vetonivelklemmarin..
Sisustaa on tullu myös siistittyä. Omaan silmään passaa nyt hyvin. Pari mittaria puuttuu vielä kuvasta.
ja tämmönenhä se oli ku auto mulle tuli..
Seiskapumppua ei oo vielä löytynyt. Kuuleria miettinyt myös, luultavasti tulee 140x550 kokonen, kun ei oikein taida hyvin saada 300x600 sopimaan ilmastoinnin kanssa.. Saa tarjoilla osia jos saattuu löytymään..
Vetoakseli piti ääntä, sen päätin lopultakin aukaista ja tutkia mitä olisi tehtävissä.
Tämmöstä paljastui:
Oli kulunut sisällä olleen hiekan ansiosta väljäksi. Onneksi löytyy pari varaosa vetaria, tulivat aikoinaan C mersun mukana. Pituus oli väärä joten vaihdoin pelkän nivelen.
Kasassa taas. Piti laittaa normi klemmari kun epähuomiossa ostin väärän kokosen vetonivelklemmarin..
Sisustaa on tullu myös siistittyä. Omaan silmään passaa nyt hyvin. Pari mittaria puuttuu vielä kuvasta.
ja tämmönenhä se oli ku auto mulle tuli..
Seiskapumppua ei oo vielä löytynyt. Kuuleria miettinyt myös, luultavasti tulee 140x550 kokonen, kun ei oikein taida hyvin saada 300x600 sopimaan ilmastoinnin kanssa.. Saa tarjoilla osia jos saattuu löytymään..
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Tähän tuli hommattua 300x600 kuuleri mallia biltema.. Alunperin oli tarkoitus ostaa pienempi kokoinen, mutta päädyin sitten tähän isompaan.. Jäähdyttääpähän paremmin.
Eli ei muuta kuin keulaan tilaa tekemään.. Purkaessa paljastui että moottoriöljyn jäähdytin oli kahdella nippusiteellä kiinni..
Kyllähän se sinne mahtuu jotenkin.. Ahdasta on, koska ilmastoinnista en halua luopua. Olisi mahtunut vakiopuskuria muokkailemattakin, mutta koska puskuri oli alunperinkin pahasti hajalla kartturin puolelta, päätin alareunaan tehdä tilaa. Väyrysen alaosa olisi tarkoitus sovittaa tähän.
Välijäähyn kiinnikkeet + uusi palkki puskurin taakse on maalattu ja kuivumassa, niistä kuvaa sitten myöhemmin.. Ensiviikonloppuna saa vasta imusarjaan uuden paikan ahtoputkelle.
Mutta kertokaapas, kannattaneeko edes koittaa vakiopumpulla ja holset hx35:lla jossa 12:nen pakopesä? Vai ajeleeko suosiolla niin kauan vakioahtimella että saa seiskapumpun hommattua..
Eli ei muuta kuin keulaan tilaa tekemään.. Purkaessa paljastui että moottoriöljyn jäähdytin oli kahdella nippusiteellä kiinni..
Kyllähän se sinne mahtuu jotenkin.. Ahdasta on, koska ilmastoinnista en halua luopua. Olisi mahtunut vakiopuskuria muokkailemattakin, mutta koska puskuri oli alunperinkin pahasti hajalla kartturin puolelta, päätin alareunaan tehdä tilaa. Väyrysen alaosa olisi tarkoitus sovittaa tähän.
Välijäähyn kiinnikkeet + uusi palkki puskurin taakse on maalattu ja kuivumassa, niistä kuvaa sitten myöhemmin.. Ensiviikonloppuna saa vasta imusarjaan uuden paikan ahtoputkelle.
Mutta kertokaapas, kannattaneeko edes koittaa vakiopumpulla ja holset hx35:lla jossa 12:nen pakopesä? Vai ajeleeko suosiolla niin kauan vakioahtimella että saa seiskapumpun hommattua..
Re: Henkan 300 turbo diesel
Itse en ole koskaan ajanut mutta yhdellä tutulla oli vakiopumppu hx 35 kanssa 12 pesällä ja toimi ihan kohtuullisesti. Ei siitä vakioahtimesta voi mennä huonompaan suuntaan
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Henkan 300 turbo diesel
Ei se holsetti mahdottomia vakiopumpulla puhaltele mutta kyllä se toimii ettei tarvi sen takia vakio pilleriä pitää paikoillaan.
Re: Henkan 300 turbo diesel
Johtuisko ton perän elämöinti pikkumurikan laakerista? Ja jos sulla intoo löytyy niin elementtien vaihto ei oo ollenkaan paha homma.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Jolle kirjoitti:Itse en ole koskaan ajanut mutta yhdellä tutulla oli vakiopumppu hx 35 kanssa 12 pesällä ja toimi ihan kohtuullisesti. Ei siitä vakioahtimesta voi mennä huonompaan suuntaan
Eli pitääpä sommitella, jos ensi viikonloppuna viskais holsetin kiinni..Mika.T kirjoitti:Ei se holsetti mahdottomia vakiopumpulla puhaltele mutta kyllä se toimii ettei tarvi sen takia vakio pilleriä pitää paikoillaan.
Tuo perän ujellus luultavasti johtuu omasta virheestä.. Vaihdoin kardaaninlaipan ja mahdollisesti tuli kirittyä liian tiukalle.. Vaikka tarkasti olikin merkittynä, lie ollut sitte laipassa eroa jonka vuoksi menikin tiukemmalle.. Mutta ihmeellisintä ujelluksessa on, että ison montun jälkeen ääni saattaa melkein hävitä tai rueta ujeltamaan entistä kovemmin.. Nooh, on se kuitenki yli 10tkm siellä jo kestänyt joten ujeltakoon ainakin toistaiseksi..james96 kirjoitti:Johtuisko ton perän elämöinti pikkumurikan laakerista? Ja jos sulla intoo löytyy niin elementtien vaihto ei oo ollenkaan paha homma.
Elementtejä en itse uskalla rueta vaihtelemaan, mieluusti pysyn sieltä osa-alueelta poissa.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Mitä tälle kuuluu?
Noh, 300x600 kuuleri keulassa ja vakio turbo vielä pellin alla. Seiskapumppua kaipailis, viskata sitten holsetin kanssa samaanaikaan paikoilleen. Meinaa vaan opiskelijalla välillä rahat tiukilla olla.
Kuulerin kiinnikkeet tosin ovat vielä vähän keskeneräiset.
^ArZka^:lle kiitokset imusarjan hitsauksesta.
Puskuriin tarkoitus sovittaa väyrysen alaosa, tai sitten joku amg puskuri.
Pelkän kuulerin laitolla ei vaikutusta ollut, mutta pieni vaikutus ainakin savutukseen tuli, kun poisti imusarjan ja syöttöpumpun välisestä letkusta sen mötikän. Mikä lie mötikkä.. Jotenkin se esti ettei syöttöpumpulle menny koko paine imusarjalta.
Imusarjaa laittaessa sitte huomasin että kappas, vakionopeudensäätimen tanko on irti.. Tanko paikoilleen ja toivekkaana koeajolle.. No sehän toimii. Ainakin mitä nyt parikilsaa päällä oli. Taisi olla halpa korjaus.
Noh, 300x600 kuuleri keulassa ja vakio turbo vielä pellin alla. Seiskapumppua kaipailis, viskata sitten holsetin kanssa samaanaikaan paikoilleen. Meinaa vaan opiskelijalla välillä rahat tiukilla olla.
Kuulerin kiinnikkeet tosin ovat vielä vähän keskeneräiset.
^ArZka^:lle kiitokset imusarjan hitsauksesta.
Puskuriin tarkoitus sovittaa väyrysen alaosa, tai sitten joku amg puskuri.
Pelkän kuulerin laitolla ei vaikutusta ollut, mutta pieni vaikutus ainakin savutukseen tuli, kun poisti imusarjan ja syöttöpumpun välisestä letkusta sen mötikän. Mikä lie mötikkä.. Jotenkin se esti ettei syöttöpumpulle menny koko paine imusarjalta.
Imusarjaa laittaessa sitte huomasin että kappas, vakionopeudensäätimen tanko on irti.. Tanko paikoilleen ja toivekkaana koeajolle.. No sehän toimii. Ainakin mitä nyt parikilsaa päällä oli. Taisi olla halpa korjaus.
Re: Henkan 300 turbo diesel
Ai että kun kakkosen kanki nauttii tuosta imusarjasta! Toivotaan ettei heti nyrjähdä kun saat kunnon pumpun ja mutkan pellin alle!
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Kuvassa ehkä näyttää vähän pahemmalta, ei ole suoraan kakkoseen tuo ahtoputken tulo. Ja eihän tästä ole tarkoitus irroitella kuin se 250hp, jospa se kestäs ainakin hetken.Choke kirjoitti:Ai että kun kakkosen kanki nauttii tuosta imusarjasta! Toivotaan ettei heti nyrjähdä kun saat kunnon pumpun ja mutkan pellin alle!
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Tähänkin syöttöjä tuli pyöräytettyä 1.5 kiekkaa. näköjään pumppua jo aiemminkin räplätty koska oli osa takakannen pulteista kuusiokoloja. Paljon ei tilaa tässäkään ole, tuon vakkarin takia. Mustaa tulee ainakin melko reilusti.
tuommosilla pulteilla laitoin takakannen, ni ens kerralla helpompi aukoa!
Koeajolla päätti sitte simpukka ilmeisesti hajota.. monttuun ajoin jonka jälkeen ei enää kääntynyt kunnolla vasemmalle. Raidetanko yms kaikki ehjää, mut ei vaan käänny kunnolla.. Muilla käynyt samoin? Perkele ku ois kovassa vauhdissa hajonnu, tällä kertaa oli 40km/h vauhtia.
öljyä se vähä on vuotanu koko ajan, mut en uskonu että se noin paskana olisi..
https://www.youtube.com/watch?v=QXUeEPP ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Noin se käyttäytyy. Nooh, huomenissa ehkä saa kaverilta toisen simpukan..
tuommosilla pulteilla laitoin takakannen, ni ens kerralla helpompi aukoa!
Koeajolla päätti sitte simpukka ilmeisesti hajota.. monttuun ajoin jonka jälkeen ei enää kääntynyt kunnolla vasemmalle. Raidetanko yms kaikki ehjää, mut ei vaan käänny kunnolla.. Muilla käynyt samoin? Perkele ku ois kovassa vauhdissa hajonnu, tällä kertaa oli 40km/h vauhtia.
öljyä se vähä on vuotanu koko ajan, mut en uskonu että se noin paskana olisi..
https://www.youtube.com/watch?v=QXUeEPP ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Noin se käyttäytyy. Nooh, huomenissa ehkä saa kaverilta toisen simpukan..
Re: Henkan 300 turbo diesel
Mulla on kaas sitte spurgu 200deessä osia myytävänä. Ja simpukkaki.
Laitoin tohon sun ex lankkuun 2 rinkiä syöttöä muistaakseni sun lisäämien kanssa yhteesä eikä tuu mustaa oikeestaan. Meni leimastaki läpi justiisa 1.9 arvoilla paskasella ilman putsarilla.
Laitoin tohon sun ex lankkuun 2 rinkiä syöttöä muistaakseni sun lisäämien kanssa yhteesä eikä tuu mustaa oikeestaan. Meni leimastaki läpi justiisa 1.9 arvoilla paskasella ilman putsarilla.
S124 & W124
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Jooh, ois mulla itelläki 200d simpukka mut vuotaa ku seula. Onneks tuosta läheltä saan kaverilta..Dixon kirjoitti:Mulla on kaas sitte spurgu 200deessä osia myytävänä. Ja simpukkaki.
Laitoin tohon sun ex lankkuun 2 rinkiä syöttöä muistaakseni sun lisäämien kanssa yhteesä eikä tuu mustaa oikeestaan. Meni leimastaki läpi justiisa 1.9 arvoilla paskasella ilman putsarilla.
jännä ettei savuta sulla, muistaakseni 1.5 kiekkaa siihenki laitoin.
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Pari viikkoa sitten simpukka hajosi montturivistön jälkeen, ei enää vasemmalle kääntynyt. Noo, uusi simpukka vaihdettu ja toimii.
Tandemipumppu näyttää kusevan taas, pitäisi tilata tiivistesarja.
Paljonko tälläisessä mersussa kuuluisi olla öljynpaineet lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä? Laitoin autogaugen mittarin, niin näyttää 1bar.. Minusta tuo on aika alhainen?
Tandemipumppu näyttää kusevan taas, pitäisi tilata tiivistesarja.
Paljonko tälläisessä mersussa kuuluisi olla öljynpaineet lämpimällä moottorilla tyhjäkäynnillä? Laitoin autogaugen mittarin, niin näyttää 1bar.. Minusta tuo on aika alhainen?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Henkan 300 turbo diesel
Eipä tässäkään ole mittarissa kuin 490tkm, mutta eiköhän tälläki oikeesti enemmän ole ajettu..94zip kirjoitti:Mulla on viisarin vajaa 2bar. 412tkm
Eilen puhdistelin suodatinakselin kunnolla ja vaihdoin sinne ne pienet o renkaat. nyt paineet lämpimänä 1.3
Pitää suodatin vaihtaa vielä lähiaikoina, sillä tuskin vaikutusta kun vaihdettu 2000km sitten.
Eipä nuo paineet mitenkään huolestuttavat vielä ole, kunhan eivät kesällä sitten helteellä putoa liian alas!
Oon muuten ihmetellyt, että ei oikein tunnu kaikki potku olevan tallessa.. Juolahti mieleen tarkistaa, että meneekö kaasu pohjaan pumpulta. Eihän se mennyt. 1/3 kierrosta jäi käyttämättä. Muokkasin vivustoa hieman ja kyllähän se piristy..