Henkan projekteja

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Choke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ti 12.02.2013 18:57
Paikkakunta: Turku

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Choke »

0,3bar vielä sallittu ö-paine tyhjäkäynnillä.
-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Choke kirjoitti:0,3bar vielä sallittu ö-paine tyhjäkäynnillä.
Joo näinhän se on. :) Eli vielähän tässä turvallisen puolella ollaan ja reilusti. :mrgreen:

Tähän tulossa näillä näkymin kutosen tapit pumppuun, ainakin väyrysen sähköpumpun tilasin.. Kai se kutosen tapeillakin toimii 35hx:n kanssa.. Oli sen verran halpa tuo väykyn pumppu, että jos ei tähän siitä tappeja laita niin ainakin saa vaikka johonki jäärata vehkeeseen koittaa ite tappeja vaihdella. :wtf:

Tuo kakoseen puhaltava imusarja rupes pelottamaan sen verran että hankin vaparin imusatsin ja siihen pitää kotelo rakennella.. Katsotaan tuleeko siitä mitään muuta kuin jätettä. :wtf: :lol:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Keskiviikkona päätin tempasta vakio turpon ja pakosarjan pois ja rueta suunnittelemaan uutta satsia ja holsettia paikoilleen.

Noo, uusi satsihan syntyi ja holsettikin ihan hyvin sijoittui. :)

Perus tukkisarja tuli, helppo tehdä ja eiköhän tuo toimine tuolla aivan tarpeeksi hyvin..

Pakosarjan pintaan vetäsin Marteliuksen Black Satinin. 100ml riitti hyvin. Tällä hetkellä kuivumassa, josko illalla laittas paikoilleen. :thumbup:

Rupesin tuossa pähkäilemään öljynpaluuta. Tuossa holsetissa on 19mm reiällä öljynpaluu.. Lohkossa kuitenkin on 17mm.. Onko muilla toiminut, ilman öljynpaluureiän suurentamista? :think: Eipähän tuo iso juttu olisi suurentaakaan.. Kaiken varalta. :wtf:

Eikös se kuitenkin pääsääntönä ole että vähintään sama pitäisi paluuputkenkin olla kuin turpossa oleva reikä ? :think:

nappaan kuvia tuossa hieman illemmalla. :thumbup:
make280s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja make280s »

Hyvin riittää paluuksi 17mm ja vaikka 16:n vielä riittää.
MB W-210 200cdi vm 99
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

make280s kirjoitti:Hyvin riittää paluuksi 17mm ja vaikka 16:n vielä riittää.
Jeps, tulikin kaveri tuossa illalla käymään niin vetästiin reikä lohkostakin suuremmaksi. Nyt paluuputki on 20mm. Luulisi ainakin riittävän. :)

Öljypohjasta se sivuluukku pois, imuri imemään paluureiän kohdasta. Ja tietenkin oli paperiakin suojana.. Toivottavasti ei jäänyt metallinpalasia koneeseen.. Ainakaan ei mitään näkynyt.. :shifty:

Ekat savutkin tuli holsetin kautta jo. :thumbup:

Tehtävää on vielä, pakoputki ja turpolta kuulerilla ahtoputki. Pakopainemittarin ajattelin laittaa kun pakosarjaan tein sille paikan.. Ihan mielenkiinnon vuoksi. Miten ootte toteuttaneet pakopaineen mittauksen? Jonkun matkaa vaikka kupariputkella ja sitten letkulla mittarille?? :think: Joku suodatin väliin?? :wtf:

Kaikki tässä on pyritty tekemään itse.. Saas nähdä kuinka pahasti metsään mennään.. :roll: :lol: Ei oo oikein kokemusta näistä hommista..

Laitan kuvia joku muu päivä, ei jaksa nyt rueta lisäilemään. :)
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kupari pillistä spiraali pakosarjan jälkeen ja siitä letkulla mittarille.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Noniin, tälläki on nyt testiajot ajettu. :think:

Lapsentauteja paljastu heti. :lol: Turbolta lähtevä ahtoputki osuu eturenkaaseen, sitä täytyy muokata. Ja yks liitos on normiklemmarilla kun en mistään löytänyt enää ahtoputkilemmaria. :mrgreen:

Tässähän on siis tällä hetkellä vielä vakiopumppu paikoillaan. Syöttöjä vähä roplattu. Alkuun en hukkaportille laittanut letkua menemään, kun ajattelin ettei se vakiopumpulla jaksa edes ahtaa. Nooh, yllätyin kun 1.8bar jaksoi ahtaa. :wtf: Nyt on hukkis käytössä ja 1.5bar pysyy paineet. :thumbup: Siitä en ainakaan enempää tahdo ettei tule ongelmia lisää.

Kovinhan se korkealla herää tuolla vakiopumpulla, taitaa olla 1bar ahtoja 3300rpm. Heti sen jälkeen nousee 1.5baariin. Isolla vaihteella saa ahdot heti maantienopeuksessa nousemaan ku polokasee kaasua. :shifty: :mrgreen: Savua ei ahdoilla tule. :lol:

Isompia elementtejähän tämä kaipaa. Tuossa ois yks väyrysen pumppu 6mm elementeillä, pohdiskellut tässä että laitattaisiko ne.. Kuitenkaan yli 300hv tehoja tästä ei irrotella. Kutosetkin varmaan siihen 250hv asti riittäisi.. :think: :mrgreen: Voisi olla ihan passeli vaihtoehto tämmöseen käyttikseen.. :thumbup:

Konetila tällä hetkellä.. :wtf:

Kuva

Pakosarjasta tuli tämmönen.. Kai tuo jotenkin toiminee.. :think:

Kuva
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kyllä kannattaa kuitenkin seiskat laittaa. Isommilla elementeillä saadaan nopeampi ruiskutus jolloin moottorin lämpökuorma pienenee ja kulutus on pienempi.
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

jukkis. kirjoitti:Kyllä kannattaa kuitenkin seiskat laittaa. Isommilla elementeillä saadaan nopeampi ruiskutus jolloin moottorin lämpökuorma pienenee ja kulutus on pienempi.
Ehkä se saattaisi näin olla.. :thumbup: Eihän se kovin paljoa enempää edes maksa. :thumbup:

Tuossa pitemmällä koeajolla (10km) rupesi nostelemaan lämpöjä. Noo, eikun auto tienvarteen ja pelti auki. Alavesiletku aivan kylmä, eli ei kierrä nesteet. Termarille asti tulee nesteet, mut ei taida termari aueta.. :thumbdown: Motonetin uusi termari paikoillaan. :think: Paineita ei ollut järjestelmässä.

Tai sitten tuo vakio lämpömittari huijaa.. :wtf: Täytynee katsoa huomenna termarin avautumislämpötila ja laittaa toinen lämpömittari paikoilleen. :roll:

Ilmoja ei pitäisi olla, mutta enpä täysin varmaksi sitäkään sano. :roll:

E: äsken juolahti mieleen että ku otin paisarin nyt 200d:stä, että mikähä korkki siinä oli paikoillaan. No väärähän se, laitoin oikeen korkin ja koeajolla (30km). Toimii, ei nouse lämmöt yli 90 asteen. :eh: Ilmeisesti kun järjestelmässä liian pieni paine niin ei vesikään kierrä. :)
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Kyselläänhän jälleen tyhmiä...... :roll: :oops:

Mitenkä paljo tämmöset dieseli meset teillä huohottaa? Tämä on aika paljon mielestäni aina puhaltanut, mutta öljyä ei ole syönyt 10 000km vaihtovälillä. Tai ainakaan tikusta ei minun mielestä oo laskenut pinta.

Tälleen se korkkia nostelee.. Vähä lyhyt ja huonolaatune filmi mutta kyllä tuosta selevän saa. :oops:

http://s1086.photobucket.com/user/Henkk ... 4.html?o=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Katonko väärin vai onko sulla suljettu tila tuo huohotinsäiliö? :D
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
N1ppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 61
Liittynyt: Pe 02.11.2012 14:29

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja N1ppe »

Ja sellanen tuli mieleen, että olen nähnyt kuvia jossa keräyssäiliöön on tehty imu ilmanputsarin jälkeen.
Onko se tarpeellinen?
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Dixon »

N1ppe kirjoitti:Ja sellanen tuli mieleen, että olen nähnyt kuvia jossa keräyssäiliöön on tehty imu ilmanputsarin jälkeen.
Onko se tarpeellinen?
Ei, voi myös ulkoilmaan hönkiä käryt. Mutta ei haise kabiinissa käryt jos ne menee imupuolelle.
S124 & W124
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

GL Jokke kirjoitti:Katonko väärin vai onko sulla suljettu tila tuo huohotinsäiliö? :D
Ei tietenkään ole suljettu, suodatin on tuolla aivan konetilanreunassa säiliössä. :)
Avatar
GL Jokke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Ma 20.05.2013 02:35
Paikkakunta: Sodankylä

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja GL Jokke »

Henkkka_ kirjoitti:
GL Jokke kirjoitti:Katonko väärin vai onko sulla suljettu tila tuo huohotinsäiliö? :D
Ei tietenkään ole suljettu, suodatin on tuolla aivan konetilanreunassa säiliössä. :)
Joo, ei olis ollu mikään ihme korkin pomppiminen jos suljettu olis ollu, mutta sitte en kyllä tiiä miten nuin rankasti huohottaa :D
w212 220cdi vm2012
w124 vm 89 OM606 ST kesäautorojekti
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

eihän tuo huohotus vielä kovaa kun korkki kuitenkin pysyy tuossa paikoillaa.
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

jukkis. kirjoitti:eihän tuo huohotus vielä kovaa kun korkki kuitenkin pysyy tuossa paikoillaa.
minusta tuo meleko paljo huohottaa, vaa jospa tuo kestäs ainakin jonkun aikaa. :)


Tänään ryykkäsi huonolla tiellä kuulerin ja syylärin kiinnikkeet sen verran kovasti, että syyläri meni hieman lähemmäs konetta -> Viskon siivet osui. Pieni vuotohan siitä alkoi. Laitoin sisään Kentin vuodonestoainetta ja loppui ainakin toistaiseksi.. :crazy:

Pitänee rueta etsiskelemään tilalle toinen syyläri, vaikka griffini ja myös vaihteistoöljyille tarvii ettiä joku sopivan kokonen lauhdutin.. :think:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Minkäs kokoinen jäähdytin vaihteistoöljylle riittää? Riittääkö esimerkiksi tämmönen?? : http://www.kkdmotorsport.com/product_in ... 1273265761" onclick="window.open(this.href);return false; :think:

Ei kai se kovin suurta vaadi? :wtf: :mrgreen: Ei kovin kallis ole kkd:lläkään tuo, voisi tilata jos tuommonen passaa? :wtf:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Nyt nakkasin pakopainemittarin paikoilleen ja yllätyin pakopaineista. Väliaikasesta mittarista loppuu 2 bar asteikko, ja kovimmassa vejätyksessä menee sen yli paineet. :wtf: Eikös nuo paineet ole nyt meleko kovat.. :eh:

Turbohan on hx35w, eli kiinteellä hukkiksella.. :crazy: Ahtopaine pysyy nätisti 1.5bar..

Huonosti virtaava pakosarja? :roll:

E: Joo, se oli näköjään bilteman ahtopainemittari heti uutena paskana.. :wtf:
Katoin kahdella muulla mittarilla ja pakopaineet pysyy kokoa ajan alle 1.6bar. :mrgreen:
Eli kaikki hyvin. :shifty:
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Jätä ne mittarit pois ni ei noin hermostuta ja kummastuta kaikki. Aikonaan harraste autoon noita laittelin ni harmaita hiuksia vaa tuli melekee vakiosta autostaki. :D

Huohotus on ok ko "korkki ei konepeltiin lennä".
S124 & W124
miro678
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 19.03.2014 13:53

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja miro678 »

Mielenkiintonen rojekti, seuraillaan!
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Kasireijät oli myynnissä jonkun aikaa tuossa keväällä, ei ketään kiinnostanu vaikka ne minusta halvalla olivatkin.. :think: Nakkasinpa ne sitten tuohon paikoilleen, kun ei jaksanu ruosteisia peltivanteita katsella enää. :)

Kuva

Renkaita alle laittaessa huomasin, että kartturin puolen raidetangonpää on aivan väljä ja yhden pultin kohdalta kartturin takanavasta korkannut kierteet. Onneks yks raidetangonpää löytyy jo hyllystä ja napaa pitää tutkailla kun tässä ehtii.. Hyvinhän tuo neljällä pultilla on talvenkin pysynyt. :shifty:

Uutta etupuskuria tämä kaipailis, kun tuo entinen on toiselta puolella pahasti hajalla ja kuuleria laittaessa leikkasin puskuria rankasti. :)
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Raidetangonpään vaihdoin tänään, mutta rengas heilui vieläkin vaikka raidetangonpää olikin aivan paskana.

Noo, rupesin tutkimaan mistä se antaa periksi.. Ei ollu laakeri, ei ollu alapallo.. Sitten sattumalta huomasin että iskarin pultit löysällä. :shock:

Kaksi alimmaista pulttia oli ilmeisesti vaihdettu, oli tosi pitkät pultit. Ilmeisesti liian pitkät. Iskari pääsi heilumaan sen vuoksi. Liian pitkien pulttien takia se yksi ylempänä oleva pultti tietenkin joutunut kovemman rasituksen kohteeksi ja oli kiinnike murtunut. :wtf:

Kuva

Murtuman korjasin ainakin väliaikaisesti niin, että laitoin ison prikan ja hitsasin sen ympäriinsä. :mrgreen: Ja tietenkin alempiin kiinnikkeisiin lyhyemmät pultit. :angel:

Vaan kylläpä kulkee nyt nätisti! :thumbup:
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Lauantaiaamulle varattu penkkiaika ja päivällä aika muutoskatsastukseen.

Katsastusmiehen kanssa kävin juttelemassa, sanoi että lappu tehoista ja savutuksesta riittää. Tehot ei kuulemma saa mennä vakion yli yhtään? Minä kun muistelin että 300 turbolla ois ollu joku 170hp raja? :wtf: :think:

Moni varmasti muutoskatsastanut tämmösen isommalle ahtimelle, onko millaisia tehoja ollut katsastuslapuissa? :roll:

E: Pikaisen tutkiskelun jälkeen, ilmeisesti 300 12v bensa on täsmälleen samoilla alustan osilla.. Taidan tulostella autoluettelo.fi sivustolta listat mukaan konttorille. :) Eli ilmeisesti kun vertaa tuohon bensamalliin, niin saa olla ne 170hp katsastuslaput. :)
miro678
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 19.03.2014 13:53

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja miro678 »

Henkkka_ kirjoitti:Lauantaiaamulle varattu penkkiaika ja päivällä aika muutoskatsastukseen.

Katsastusmiehen kanssa kävin juttelemassa, sanoi että lappu tehoista ja savutuksesta riittää. Tehot ei kuulemma saa mennä vakion yli yhtään? Minä kun muistelin että 300 turbolla ois ollu joku 170hp raja? :wtf: :think:

Moni varmasti muutoskatsastanut tämmösen isommalle ahtimelle, onko millaisia tehoja ollut katsastuslapuissa? :roll:

E: Pikaisen tutkiskelun jälkeen, ilmeisesti 300 12v bensa on täsmälleen samoilla alustan osilla.. Taidan tulostella autoluettelo.fi sivustolta listat mukaan konttorille. :) Eli ilmeisesti kun vertaa tuohon bensamalliin, niin saa olla ne 170hp katsastuslaput. :)
Tietääkseni saa olla vielä sen +20% mallisarjan tehokkaimmasta (lukuunottamatta esim. amg malleja?), eli voisit verrata sitä vaikkapa m104 moottoriin jolloin tehot muistaakseni 188hp johon saapi lisätä vielä sen 20%, eli tehot saisi olla 225hp, korjatkaa toki jos olen väärässä. :lol:
Viimeksi muokannut miro678, Pe 22.05.2015 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
94zip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: To 07.02.2013 17:31
Paikkakunta: Porvoo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Samat jarrut ja vakaajat tuossa on muistaakseni kuin 300 12v bensa.
Luokitellaanko moniventtiili bensat eri mallisarjaksi?
Jos ei niin tuohon 188hv:seen ei saa lisätä sitä 20%.
188 hv pitäis saada lailliseksi kuitenkin ilman muutoksia.
300D -91
250D - 92
190E 1.8 - 91
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

94zip kirjoitti:Samat jarrut ja vakaajat tuossa on muistaakseni kuin 300 12v bensa.
Luokitellaanko moniventtiili bensat eri mallisarjaksi?
Jos ei niin tuohon 188hv:seen ei saa lisätä sitä 20%.
188 hv pitäis saada lailliseksi kuitenkin ilman muutoksia.
Tuota 300 12v bensaa koitan vertailuautona käyttää. Vakiopumpulla ei edes taida irrota tuota 188hv, huomisaamunahan sen näkee kun on penkkiaika. Oon tulostellu autoluettelo.fi sivustolta materiaalia mukaan... aika paljon. :D

Ainut ero mikä bensaan taitaa olla, on etujouset. Mut nehän on tässä diiselissä vain paremmat, kun enemmän painoa keulassa..? :shifty:

Etuvakaajasta en löydä mistään lappuja, joista näkisi että on sama vakaaja.. joka tapauksessa vakaajat ovat samat, ainakin KL:n mukaan. :) Mutta katsastusmiehellä pitäs keksiä joku todiste mukaan.. Jos sattuu jollakin olemaan vakaajasta lappuja, niin yv:tä saa laittaa...! :)

Huomenna näkee hyväksyykö katsastusmies noita lappusia. Ymmärtäväisen oloinen tuo oli eilen ainakin.. :mrgreen:

Meinasi olla hieman ongelmia savutustestin kanssa äsken, vissiin aika paljon ruuvattu kiekkoja tähän.. :wtf: Noo, siitä kuitenkin selvittiin ja nyt on lappu savuistakin valmiina. :mrgreen:
Avatar
Dixon
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Ti 13.12.2011 10:57
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Dixon »

Joo tommone 188hp bensa ei oo tehokkain vertailumalli. Vain siihen tehoikkaanpaan vertailumalliin voi laittaa sen 20% extraa.

Eli penkitä henkka vaikka 180hp autosta ni saa 300 bensaa käyttää vertailuna, joten 300 bensan jarrut jouset, vakaajat jne pitäs olla tai mitä maahantuoja sanoo et pitää olla.
S124 & W124
miro678
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 19.03.2014 13:53

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja miro678 »

Dixon kirjoitti:Joo tommone 188hp bensa ei oo tehokkain vertailumalli. Vain siihen tehoikkaanpaan vertailumalliin voi laittaa sen 20% extraa.

Eli penkitä henkka vaikka 180hp autosta ni saa 300 bensaa käyttää vertailuna, joten 300 bensan jarrut jouset, vakaajat jne pitäs olla tai mitä maahantuoja sanoo et pitää olla.
Nyt täytyy sitte hölmönä kysyä että mikä on sitten 300:sista se tehokkain vertailumalli, tietää sitten jatkossa ettei tulisi neuvottua ketään väärin. :D

Edit: Erittäin lyhyen tarkastelun jälkeen 24v koneessahan olikin 220hp, joten voisiko sitä käyttää vertailumallina?
Avatar
Henkkka_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo

Re: Henkan 300 turbo diesel

Viesti Kirjoittaja Henkkka_ »

Minä en noista vertailumalleista tiedä sen enempäää, mutta 300 bensa 12v:tä käytin tässä vertailuautona.

Tänään oli aika penkissä ja sen jälkeen muutoskatsastus. Tehoja oli sen verran kuin ajattelinkin vakiopumpulla saavan. :)

Katsastusmiehen kanssa käytiin paperit alustasta läpi ja kyllähän se muutoskatsastus onnistui. :)

Rekisteriotteessa merkintä välijäähystä, ahtopaineesta, mutta turbosta ei ole tarkkaa merkintää... :thumbup:
Vastaa Viestiin