w123 Ambulance & s124 300TE
w123 Ambulance & s124 300TE
Noniin elikkäs isännällä ollut aikoinaan käyttöautona vanha w123 ambulanssi 300d vapari koneella vuosimalli 1980. Syystä tai toisesta auto jäänyt kuitenki seisomaan pellon laitaan vuonna 2005 ja toiminut varastona siitä asti
Mersumiehenä kuitenkin kiinnostus autoon heräsi ja päätin alkaa tutkiskelemaan autoa kesällä 2014, käyntiin ei omin avuin lähtenyt mutta maasturilla vetämällä hörähti 10 vuotta seissyt 3 litrainen diisselikone käymään ja komeasti kävikin ruostettahan tottakai 10 vuotta pellolla seisseestä autosta kyllä löytyy, mutta pohja on hyväkuntoinen koska isäntä sen on aikanaan hitsannut ja massannut huolella. Nyt päätettiin sitten isän kanssa tehdä vanhasta ambulanssista vielä auto liikenteeseen Ajan kanssa mutta kuitenkin, aina kun kerkeää niin "lanssia" laittelemaan Tähän mennessä itsellä kokemusta vain w202 mersusta kun sellainen käyttöauto itseltä löytyy.
Eli työnsin viime viikolla auton pihatalliin sen verran mitä se sinne mahtui puolethan siitä pihalle jäi mutta eipä se haittaa kun auto pitäisi saada ensin käynnistymään omin avuin.
Sen verran on nyt perehdytty autoon että käyntiin ei lähde koska hehkutus ei toimi, siihenkin löytyi syy, viidennestä hehkutulpasta lähtevä johto on poikki eli hehkutukselle ei siis tule virtaa. Kun yhdistää poikki olevat johdot ei virta kulje siltikään hehkutulpille hehkutulpissa ei ole vikaa koska auto käynnistyi normaalisti kun antoi kaapeleilla virtaa suoraan akusta hehkutulpille. Joten johdot luultavasti jostain muualtakin poikki kuin konetilasta.
Auto ei myöskään sammu avaimesta mutta moottoritilassa olevaa stop vipua kääntämällä sammuu. Isä vähän meinas että yksi alipaineletku olisi irti ja ei siitä syystä sammu, eikös tässä toimi alipaineella tuo sammutus??
Jarrunesteet olivat kadonneet säiliöstä kokonaan joten jarrujen ilmaus myös edessä ja samalla vaihtaa levyt ja palat. Sen verran heikossa hapessa nekin olivat.
Tänään purin keulasta lamput ja puskurin, ja aloin sitten kuskin puolen täysin lahoa etulokaria irroittamaan, kaikki kiinnitykset sain auki eikä siltikään lähtenyt lokari irti. Netistä lukasin että kuulemma alkuperäiset lokarit myös liimamassalla kiinni ja alkuperäinen lokarihan tuossa näemmä olikin, semmonen määrä oli sitä liimamassaa siellä kun lokasuojan lopulta irti sai Noh, onneksi löytyy varastosta mahoton määrä w123 osia kun joskus isällä ollut w123 varaosa-autoja joista osia jäänyt, taitaa 2 kpl tai 3 kpl 240d moottoreitakin löytyä ja varastosta sitten löytyi oranssi ehjä ja hyväkuntoinen w123 kuskin puolen lokari joka tuohon lanssiin sitten tulee lahon lokarin tilalle, vähän jo mallailin sitä paikalleen ja hyvin istuu.
Tässä olisi sitten vielä kuvaa kyseisestä autosta
Mersumiehenä kuitenkin kiinnostus autoon heräsi ja päätin alkaa tutkiskelemaan autoa kesällä 2014, käyntiin ei omin avuin lähtenyt mutta maasturilla vetämällä hörähti 10 vuotta seissyt 3 litrainen diisselikone käymään ja komeasti kävikin ruostettahan tottakai 10 vuotta pellolla seisseestä autosta kyllä löytyy, mutta pohja on hyväkuntoinen koska isäntä sen on aikanaan hitsannut ja massannut huolella. Nyt päätettiin sitten isän kanssa tehdä vanhasta ambulanssista vielä auto liikenteeseen Ajan kanssa mutta kuitenkin, aina kun kerkeää niin "lanssia" laittelemaan Tähän mennessä itsellä kokemusta vain w202 mersusta kun sellainen käyttöauto itseltä löytyy.
Eli työnsin viime viikolla auton pihatalliin sen verran mitä se sinne mahtui puolethan siitä pihalle jäi mutta eipä se haittaa kun auto pitäisi saada ensin käynnistymään omin avuin.
Sen verran on nyt perehdytty autoon että käyntiin ei lähde koska hehkutus ei toimi, siihenkin löytyi syy, viidennestä hehkutulpasta lähtevä johto on poikki eli hehkutukselle ei siis tule virtaa. Kun yhdistää poikki olevat johdot ei virta kulje siltikään hehkutulpille hehkutulpissa ei ole vikaa koska auto käynnistyi normaalisti kun antoi kaapeleilla virtaa suoraan akusta hehkutulpille. Joten johdot luultavasti jostain muualtakin poikki kuin konetilasta.
Auto ei myöskään sammu avaimesta mutta moottoritilassa olevaa stop vipua kääntämällä sammuu. Isä vähän meinas että yksi alipaineletku olisi irti ja ei siitä syystä sammu, eikös tässä toimi alipaineella tuo sammutus??
Jarrunesteet olivat kadonneet säiliöstä kokonaan joten jarrujen ilmaus myös edessä ja samalla vaihtaa levyt ja palat. Sen verran heikossa hapessa nekin olivat.
Tänään purin keulasta lamput ja puskurin, ja aloin sitten kuskin puolen täysin lahoa etulokaria irroittamaan, kaikki kiinnitykset sain auki eikä siltikään lähtenyt lokari irti. Netistä lukasin että kuulemma alkuperäiset lokarit myös liimamassalla kiinni ja alkuperäinen lokarihan tuossa näemmä olikin, semmonen määrä oli sitä liimamassaa siellä kun lokasuojan lopulta irti sai Noh, onneksi löytyy varastosta mahoton määrä w123 osia kun joskus isällä ollut w123 varaosa-autoja joista osia jäänyt, taitaa 2 kpl tai 3 kpl 240d moottoreitakin löytyä ja varastosta sitten löytyi oranssi ehjä ja hyväkuntoinen w123 kuskin puolen lokari joka tuohon lanssiin sitten tulee lahon lokarin tilalle, vähän jo mallailin sitä paikalleen ja hyvin istuu.
Tässä olisi sitten vielä kuvaa kyseisestä autosta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut crikez, Ti 05.04.2016 21:13. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Mielenkiintoisia hommia.
Ja kyllä, sammutin toimii alipaineella, ja sen puoleen vika voi tosiaan olla irronnut letku. Tai sit jotain muuta, kuten rikkinäinen alipainepumppu, alipainevuoto jossain muualla tai vaikkapa hajonnut sammuttimen kalvo jne.
Ja kyllä, sammutin toimii alipaineella, ja sen puoleen vika voi tosiaan olla irronnut letku. Tai sit jotain muuta, kuten rikkinäinen alipainepumppu, alipainevuoto jossain muualla tai vaikkapa hajonnut sammuttimen kalvo jne.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w123 Ambulance 300D -80
Kentillä oli tähän alipaineohjaukseen liittyen videookin Interjetissä : https://www.youtube.com/watch?v=PECnrQiDHqQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w123 Ambulance 300D -80
Joo tuo isä tuossa vähän meinas että sieltä on alipaineletku irti kun aikanaan saman vian syytä etsinyt.
Ja kiitos videosta! Pitääpä etsiä tuo alipaineletku kun kerkeää ja seurailla että mistäs se voisi olla irti
Ja kiitos videosta! Pitääpä etsiä tuo alipaineletku kun kerkeää ja seurailla että mistäs se voisi olla irti
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Hienoa että lanssia laitetaan
Kesäautot: 300D autom -80, W123.130 ja C280 -99
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Projekti: 230.6 Lang -75 W114.617 rattiautomaatti
Odottaa & varaosiksi 240D 3.0 -75 W115.114 rattiautomaatti, 200 -72 W115.015, 230.6 -75 W114.615, 200D/280 -72 W114.060 (raato), 240D Lang -75 W115.119 (raato), 240D autom -75 W115.117
Muita: VW Kupla -66, Sonderbus -65 ikuisuusprojekti, Vespa Commerciale -70 yms
Re: w123 Ambulance 300D -80
Niin kyllä siinä hommaa on mutta pitää se ainakin yrittää saada katsastuskuntoon aikaa saattaa vierähtää mutta mihinkäs sitä kiire olisi
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tänään kerkes sen verran autoa laittaa että sai mankan asennettua että voi musiikkia kuunnella autoa laittaessa
Tässä olisi pari kuvaa lanssin "takakontista" ja mankan asennuksesta
Tässä olisi pari kuvaa lanssin "takakontista" ja mankan asennuksesta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tässä muutamia kuvia vielä on siinä jotain siistiäkin esim. nuo ovipahvit on aika huippukunnossa mittarissakin vain vajaat 943tkm
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tänään tuli isän kanssa siivoiltua autoa ja vähän purettua osaa
Mittariston otin irti ja katsoin että virtalukolle menevät alipaineletkut on kiinni/ehjät ja hyvin olivat kiinni ja katsottiin alipaineletkut muualtakin läpi eikä mistään ollut letkut irti tai poikki yms. Voisikohan se sitten olla siinä alipainepumpussa vika? Koska valojen nappikorkeussäätökään ei toimi ja sekin toimii alipaineella?
Penkit tuli purettua pois samalla ku imuroi eikä pohjat onneksi näyttäneet kovin pahalta
Edestä sitten löytyi pikku ylläri, kuskin puolen valoumpion alle tulevan listan takana oleva pelti johon myös umpion pyyhkijä kiinnittyy, oli ruostunut aivan paperiksi ja pesunesteen säiliön edessä oli myös aika pehmeää tavaraa niinkuin kuvastakin näkyy
Kuvaa olisi siitä umpion ympäristöstä, moottoritilasta, sisustasta ja hytin pohjasta
Mittariston otin irti ja katsoin että virtalukolle menevät alipaineletkut on kiinni/ehjät ja hyvin olivat kiinni ja katsottiin alipaineletkut muualtakin läpi eikä mistään ollut letkut irti tai poikki yms. Voisikohan se sitten olla siinä alipainepumpussa vika? Koska valojen nappikorkeussäätökään ei toimi ja sekin toimii alipaineella?
Penkit tuli purettua pois samalla ku imuroi eikä pohjat onneksi näyttäneet kovin pahalta
Edestä sitten löytyi pikku ylläri, kuskin puolen valoumpion alle tulevan listan takana oleva pelti johon myös umpion pyyhkijä kiinnittyy, oli ruostunut aivan paperiksi ja pesunesteen säiliön edessä oli myös aika pehmeää tavaraa niinkuin kuvastakin näkyy
Kuvaa olisi siitä umpion ympäristöstä, moottoritilasta, sisustasta ja hytin pohjasta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tänään tuli sitte koitettua tuota alipainesysteemiä, sammuttimen irroitin ja se oli ehjä eikä vuotanut yhtään.
Alipainepumpun sain sitten irroiteltua niin mistä tietää jos vika on pumpussa??
Tässä vielä kuvaa pumpusta
Alipainepumpun sain sitten irroiteltua niin mistä tietää jos vika on pumpussa??
Tässä vielä kuvaa pumpusta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Enpä oo ikinä nähnyt tuollaista alipainepumppua 617 moottorissa . Letku irti ja sormella koittaa imeekö se tai mittarilla mittaa tuleeko alipainetta. Aika voimakas imu pitäisi sormeen tuntua.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: w123 Ambulance 300D -80
Alipainepumpussa ei näemmä ollutkaan vikaa, vaan löytyi poikki oleva alipaineletku ja sen fiksaamalla saattaa vika korjaantua, kokonaan oli letku poikki
Pitää huomenna hakea uusi ohjaustehostimen hihna ja kasata syyläri + nesteet autoon että pääsee kokeilemaan että jokos se auto sammuisi avaimesta, nyt ei pitäisi alipainevuotoja enää missään olla kun letkut käytiin tarkasti läpi
Pitää huomenna hakea uusi ohjaustehostimen hihna ja kasata syyläri + nesteet autoon että pääsee kokeilemaan että jokos se auto sammuisi avaimesta, nyt ei pitäisi alipainevuotoja enää missään olla kun letkut käytiin tarkasti läpi
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tulipa taas yö oltua tallissa lanssin parissa kasasin alipainepumpun ja letkut takaisin paikalleen, vaihdoin uuden ohjaustehostimen hihnan ja kiristin kummatkin hihnat, syylärin + nesteet sain myös kasattua
Aloin sitten kaapeleilla hehkuttelemaan ja starttailemaan niin ei perskele lähteny käyntiin vaikka lukemattomat kerrat tuota hehkutusta + starttausta yritti päätin sitten antaa olla ja jatkaa huomenna jos sen sitten käyntiin saisi, niin pääsee kokeilemaan että jokos se auto sammuisi avainta kääntämällä kun kaikki alipaineletkut + sammutin ja alipainepumppu on tarkasteltu
Sähköjä tuossa on korjailtu miten sattuu, eli johonkin sen hehkutuksen virta jää kun ei omin avuin hehkutulpille asti tule
Aloin sitten kaapeleilla hehkuttelemaan ja starttailemaan niin ei perskele lähteny käyntiin vaikka lukemattomat kerrat tuota hehkutusta + starttausta yritti päätin sitten antaa olla ja jatkaa huomenna jos sen sitten käyntiin saisi, niin pääsee kokeilemaan että jokos se auto sammuisi avainta kääntämällä kun kaikki alipaineletkut + sammutin ja alipainepumppu on tarkasteltu
Sähköjä tuossa on korjailtu miten sattuu, eli johonkin sen hehkutuksen virta jää kun ei omin avuin hehkutulpille asti tule
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tämä aamu pyöritty jarrujen kimpussa, levyt ja palat ainakin edessä aivan loppu aivan helvetin juntturassa on kaikki pultit pakko myöntää
Mutta, auto ei perskele enää halua käynnistyä, monta päivää yrittänyt saada käyntiin ja 15 litraa kiisseliäkin kaatelin tankkiin, mikä helvetti sille nyt tuli kun ei enää käyntiin halua lähteä
Ja missä voisi olla vika kun polttoainemittari ja pensavalo ei toimi (polttimo vaihdettu) ?? Mitkä kaikki valot muuten pitäisi w123:ssa syttyä mittaristoon ku virrat pyöräyttää päälle? Tuossa ei toimi kuin latauksen ja käsijarrun merkkivalo, hehkutuksen merkkivalolle ei taida tulla virtaa ollenkaan ku itse hehkutulpillekkaan ei virtaa tule?
Mutta, auto ei perskele enää halua käynnistyä, monta päivää yrittänyt saada käyntiin ja 15 litraa kiisseliäkin kaatelin tankkiin, mikä helvetti sille nyt tuli kun ei enää käyntiin halua lähteä
Ja missä voisi olla vika kun polttoainemittari ja pensavalo ei toimi (polttimo vaihdettu) ?? Mitkä kaikki valot muuten pitäisi w123:ssa syttyä mittaristoon ku virrat pyöräyttää päälle? Tuossa ei toimi kuin latauksen ja käsijarrun merkkivalo, hehkutuksen merkkivalolle ei taida tulla virtaa ollenkaan ku itse hehkutulpillekkaan ei virtaa tule?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Siitä käynnistymisestä... Jos sä nyt kytkit alipaineletkut kiinni, kun ne ennen olivat irti, niin onko mahdollista, että se nyt laittaakin syöttöpumpulta sammutinta päälle heti, kun moottori alkaa pyöriä ja tehdä alipainetta? Silloin se ei tiettykään lähde käyntiin. Voisi kokeilla ihan vaan varmuuden vuoksi tempaista alipaineletku irti sammutinrasiasta pumpulta ja sitten uudestaan koittaa käynnistää.
Mun mieletä siinä pitäis syttyä nimenomaan kaikki muut valot siinä mittaristossa kuin pitkien valojen merkkivalo, kun laitat virrat päälle. Niin ja seisontajarrun valo vain silloin, kun se jarru on päällä. Eipä siinä tosin montaa valoa olekaan...
Mun mieletä siinä pitäis syttyä nimenomaan kaikki muut valot siinä mittaristossa kuin pitkien valojen merkkivalo, kun laitat virrat päälle. Niin ja seisontajarrun valo vain silloin, kun se jarru on päällä. Eipä siinä tosin montaa valoa olekaan...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w123 Ambulance 300D -80
Joo ei painu käynnistäessä stop vipu alas että ei siel pitäis häikkää olla
Virrat kun laittaa päälle niin syttyy vain latauksen merkkivalo ja käsijarrun merkkivalo silloin kun tosiaan on käkkäri päällä, mittaristoon vaihdoin kaikki polttimot että niissä ei pitäisi ainakaan mtn vikaa olla.
Ja tosiaan mittaristossa toimii kaikki muut paitsi polttoainemittari pensavaloineen, eli nopeusmittari, kello, lämpömittari ja öljynpainemittari toimii.
Virrat kun laittaa päälle niin syttyy vain latauksen merkkivalo ja käsijarrun merkkivalo silloin kun tosiaan on käkkäri päällä, mittaristoon vaihdoin kaikki polttimot että niissä ei pitäisi ainakaan mtn vikaa olla.
Ja tosiaan mittaristossa toimii kaikki muut paitsi polttoainemittari pensavaloineen, eli nopeusmittari, kello, lämpömittari ja öljynpainemittari toimii.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Onnea projektille, eipä oo lanssi 123:a liikaa tien päällä, että toivottavasti intosi riittää laittaa kuntoon ja ajoon vielä.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: w123 Ambulance 300D -80
Kiitos! Ainut w123 ambulanssi minkä itse olen livenä nähnyt niin juurikin tämä isännän vempele jajoo eiköhän se into riitä kun kerran on aloitettukkin ja tosiaan mitään näyttelypeliä tästähän ei tietenkään tule, viat ja ruosteet korjata että leimalle saisi
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Pensavalo ei varmaan toimi siksi, kun tuo on Diesel. Vitsi, vitsi. Olisiko tankissa oleva koho jumissa, tai anturi muuten rikki. Onko johdot kiinni sielä tankin päällä? Onko noissa edes polttoainevaloa? Mittaristoon ei taida muita valoja syttyäkään, kun lataus, käsijarru ja hehku. Onkohan hehkurele rikki?crikez kirjoitti: Ja missä voisi olla vika kun polttoainemittari ja pensavalo ei toimi (polttimo vaihdettu) ?? Mitkä kaikki valot muuten pitäisi w123:ssa syttyä mittaristoon ku virrat pyöräyttää päälle? Tuossa ei toimi kuin latauksen ja käsijarrun merkkivalo, hehkutuksen merkkivalolle ei taida tulla virtaa ollenkaan ku itse hehkutulpillekkaan ei virtaa tule?
Painuuko tuo vipu edes alas, vaikka pumpun sisältä sammutin on päällä? Kokeile tuota Nozkin neuvoa.crikez kirjoitti:Joo ei painu käynnistäessä stop vipu alas että ei siel pitäis häikkää olla
Edit. Löytyykö siitä hehkureleen ja hehkujen väliltä sulaketta? Pitäisi kaiketi olla.
Re: w123 Ambulance 300D -80
Joo en itekkään muuta syytä keksi miksei polttoainemittari toimi kuin että koho jumissa tai jtn anturivikaa en ole vielä perehtynyt tuohon asiaan
Kyllä sille "pensavalolle" on oma polttimokin että eikös siinä pitäisi silloin se valo olla Jajoo pitääpä vielä kokeilla tuota Nozkin neuvoa
Ja siitä hehkutuksesta sen verran että viimeiseltä hehkutulpalta lähtee johto hehkutuksen sulakkeelle joka on poikki, mutta auto ei siltikään hehkuta vaikka yhdistää nämä johdot, tai siis kaiketi se on sulake joka on johtojen välissä 3-4cm pitkä "tikku" jonka päihin johdot kiinnittyy, se "tikku" on siis poikki mutta auto ei siltikään hehkuta vaikka yhdistää kyseiset johdot, hehkutuksen releestä en osaa sanoa mitään missä sijaitsee?
Kyllä sille "pensavalolle" on oma polttimokin että eikös siinä pitäisi silloin se valo olla Jajoo pitääpä vielä kokeilla tuota Nozkin neuvoa
Ja siitä hehkutuksesta sen verran että viimeiseltä hehkutulpalta lähtee johto hehkutuksen sulakkeelle joka on poikki, mutta auto ei siltikään hehkuta vaikka yhdistää nämä johdot, tai siis kaiketi se on sulake joka on johtojen välissä 3-4cm pitkä "tikku" jonka päihin johdot kiinnittyy, se "tikku" on siis poikki mutta auto ei siltikään hehkuta vaikka yhdistää kyseiset johdot, hehkutuksen releestä en osaa sanoa mitään missä sijaitsee?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tässä taisi olla vanhanmallinen lankahehku sarjaankytkettynä -systeemi. Siinä tapauksessa sulake on tulipellissä (moottoritilan puolella) ja rele on sisätiloissa kuskin polvimuovin alla (pienen voipaketin kokoinen alumiiniboksi).
Re: w123 Ambulance 300D -80
Joo juuri on vielä tässä tuo lankahehkujärjestelmä, ja tosiaan se sulake on just tuossa "tulipellissä", pitääpä kattoa jos se rele löytyis
Ja sen verran vielä että tuo hehkutus on pimentynyt aikanaan nips naps yhtäkkiä
Ja sen verran vielä että tuo hehkutus on pimentynyt aikanaan nips naps yhtäkkiä
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tämäkö se rele on??Kipsu kirjoitti:Tässä taisi olla vanhanmallinen lankahehku sarjaankytkettynä -systeemi. Siinä tapauksessa sulake on tulipellissä (moottoritilan puolella) ja rele on sisätiloissa kuskin polvimuovin alla (pienen voipaketin kokoinen alumiiniboksi).
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
ja ei auttanut käynnistymiseen alipaineletkun irroittaminen
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tuleeko suutinputkelle polttoainetta jos sitä avaa hieman startatessa? Miten annat hehkuille virtaa? Jos sieltä on yks hehku mennyt esim. liian pitkästä hehkutuksesta pimeeksi, kulkeeko virta muillekaan hehkuille? Ilman hehkuja se tuskin lähtee käyntiin.
Re: w123 Ambulance 300D -80
joo ei tuo ilman hehkutusta käyntiin lähde, ja kaapeleilla virta suoraan akulta hehkutulpalle ja sitä kautta virta kulkee myös muille tulpille, kaikki tulpat on kunnossa, sen oon tarkistanu vähän väliä
ja en ole kattonu että saako polttoainetta, kun eioo muuta irti käytettykkään kuin alipainepumppua ja sammutinta
ja en ole kattonu että saako polttoainetta, kun eioo muuta irti käytettykkään kuin alipainepumppua ja sammutinta
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Tarkista tuo polttoaineen saanti. Mikäli auto on käynyt lähiaikoina, pitäisi sen käydä nytkin, jos saa polttoainetta ja hehkut toimii.
Re: w123 Ambulance 300D -80
joo kyllä sen pitäisi käydä kun aikaisemminkin on kaapelilla hehkuttamalla lähtenyt käymään hyvin, mutta itellä rupes ihmetyttämään tuo ilmansuodatin nyt, ennen ku auton työnsin tuohon pihatalliin, tarkastin ilmansuodattimen ja puhdas oli, mutta nyt tänään kun uudestaan tsekkasin sen suodattimen, olikin väri muuttunut täysin pikimustaksi miten näin nopeaa on suodatin likaantunut aivan mustaksi vaikka autoa ei ole edes kauaa käytetty käynnissä tuossa tallissa?
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
ja onko aikaisemmassa kuvassa hehkutuksen rele??
x204 GLK 350cdi 4matic -13
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
c124 300ce-24v -91
ex x204 GLK 220cdi 4matic -13
ex c124 300ce-24v -91
ex s203 270cdi -04
ex w163 ML320 -99
ex w201 190e -91
ex w220 s320 -99
ex s210 270cdi -01
ex w210 320cdi -01
ex s124 300te -90
ex w202 c230K -96
ex w202 c220 -94
Re: w123 Ambulance 300D -80
Venttiilin säätöä luvassa. Imuventtiileissä ei ole välystä (ominaisuus), venttiilit auki koko ajan ja puskee ilmanputsarille. Villi veikkaus. Siksi käyntiinlähtökin huono.crikez kirjoitti: mutta itellä rupes ihmetyttämään tuo ilmansuodatin nyt, ennen ku auton työnsin tuohon pihatalliin, tarkastin ilmansuodattimen ja puhdas oli, mutta nyt tänään kun uudestaan tsekkasin sen suodattimen, olikin väri muuttunut täysin pikimustaksi miten näin nopeaa on suodatin likaantunut aivan mustaksi vaikka autoa ei ole edes kauaa käytetty käynnissä tuossa tallissa?
Tuommonenhan se on. Onko tuon värisiä johtoja? Minun kuva on W115:sta.crikez kirjoitti:ja onko aikaisemmassa kuvassa hehkutuksen rele??