MB 280E W123 Puunalta museokuntoon
Re: MB 280E Puunalta
On kyllä erittäin hienoa työtä. Kun saa valmiiksi niin eihän tuolla voi yhtään ajaa, pohjakin menee heti pölyyn ja kaikkeen likaan kun nyt on täydellisessä kunnossa Ajaa pari kilometriä niin siinä meni kuukausien puunaukset Mutta vielä kerran, loistavaa jälkeä!
https://www.sarjat.org/
3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
Re: MB 280E Puunalta
Kiitos jälleen kommenteista
Hommaa tuntuu riittävän ja valmista ei tunnu tulevan.Se on toi loppu nyhrääminen hidasta.
No keula näyttää nyt tältä... Sisuta alkaa hahmottua.Ovet saatu kasattua ja lattiamatot liimattua. Konehuone alkaa olla muutamaa pikkujuttua vaille valmis Moottoria käyttäessä ilmeni pientä epäpuhtautta jota piti tutkia.Yksi ja melko isovika löyty tulpanhatuista.Oli sisäosa hapettunut niin ettei lukkiutunut enään tulppaan.
Sattui tässä olemaan Berun johdot jossa johdossa on erikoinen pää jossa kierre.Boschin pää on erilainen,se kierretään suoraa johtoon.
Berun päitä sai vielä ihan Beru numerolla ZLE121 ja hintakin siedettävä n.15e kappale.Tosin 6kpl kun osti niin tuli niillekkin hintaa Käynti parani tosi hyväksi vaikka sytytys ja seos on säädetty vasta korvalla.
Penkit on pesty mutta kasaamatta joten niistä myöhemmin.
Jotakin pikkujuttuja puuttuu vielä mutta kiitokset jälleen Jani85 osista
Lisää tulee kun saadaan tehtyä,joten se on moro
Hommaa tuntuu riittävän ja valmista ei tunnu tulevan.Se on toi loppu nyhrääminen hidasta.
No keula näyttää nyt tältä... Sisuta alkaa hahmottua.Ovet saatu kasattua ja lattiamatot liimattua. Konehuone alkaa olla muutamaa pikkujuttua vaille valmis Moottoria käyttäessä ilmeni pientä epäpuhtautta jota piti tutkia.Yksi ja melko isovika löyty tulpanhatuista.Oli sisäosa hapettunut niin ettei lukkiutunut enään tulppaan.
Sattui tässä olemaan Berun johdot jossa johdossa on erikoinen pää jossa kierre.Boschin pää on erilainen,se kierretään suoraa johtoon.
Berun päitä sai vielä ihan Beru numerolla ZLE121 ja hintakin siedettävä n.15e kappale.Tosin 6kpl kun osti niin tuli niillekkin hintaa Käynti parani tosi hyväksi vaikka sytytys ja seos on säädetty vasta korvalla.
Penkit on pesty mutta kasaamatta joten niistä myöhemmin.
Jotakin pikkujuttuja puuttuu vielä mutta kiitokset jälleen Jani85 osista
Lisää tulee kun saadaan tehtyä,joten se on moro
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Noniin nyt on saattu pyörät alla.Kytkin ja jarrut ilmattua ennen sitä.
Sit piti kokeilla liikkuuko ominavuin.Juu näin kyllä kävi että ulos tuli tallista Sit piti asentaa penkit sisälle jotta olisi mukavempi testata.Lypsyjakkara ei tuntunut tukevalta Melko valmiilta näyttää mutta paljon on vielä nyhrättävää joten niillä jatketaan
Sit piti kokeilla liikkuuko ominavuin.Juu näin kyllä kävi että ulos tuli tallista Sit piti asentaa penkit sisälle jotta olisi mukavempi testata.Lypsyjakkara ei tuntunut tukevalta Melko valmiilta näyttää mutta paljon on vielä nyhrättävää joten niillä jatketaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Taas tuli mieleen, kun pikkupoikana pääsi tämmöisen 280E sukulaisauton kyytiin ja takapenkillä ihmetteli auton kulkua ja varsinkin kiihtyvyyttä. Isäntä puikoissa oli varmaan ihan tarkoituksella mieleisensä, tuolloin jopa huomiotaherättävän nopean auton hankkinut, kuten joskus 80-luvun alussa muistaakseni jossain TL:n tai TM:n "edustusautovertailussa" tästä mersusta todettiin. Vajaat parisataa heppaa kun oli 80-l. alussa tämän kokoisessa autossa todella kova lukema. Eräänlainen oman aikakautensa "500E" .
Mahtaako tuo alusta asettua, kun saa seistä aikansa painolasti päällänsä. Ainakin tuossa kuvassa näyttää aika korkealta...
Re: MB 280E Puunalta
Noniin,homma on edennyt pikku viimestelyllä ja loppu häämöttää.Tosin sitä ei koskaan saavuta harrastepelissä
Pissapojansäiliö ja letku on löytänyt paikkansa kuten pyyhkijänvarret ja sulat.
Kynnyslista ja loput matot paikoilleen.
Uudet rekisterikilvet tilattu ja asennettu.Vanhat oli melko ryppyset.
Kotelomassaukset, sisälokarit,takaluukun muovit ja jotakin muuta pientä on löytänyt paikkansa
Sitten "puuhakilvet"kiinni ja ensimetrit maantieajoa
Tässä lähdössä Ensimmäinen kilometri tuntu että ei tule mitään.Ei meinanut kulkea mihinkään
No rauhassa eteenpäin ja kulku rupesi maistumaan,tosin pikkusen kun paino kaasua niin moottori kilisti sairaasti.
Pelin lämmittyä kunnolla kulku parani niin että 80km/h kulki suht kevyesti.
Parikymmentä kilsaa meni kohtuullisesti.Sillä odotti helpotus asiaan.
Sytytyksen säätö,Ei ihme että kilisti,perusennakko liki 50 astetta Säätö 30/3500 kierroksella.
Käynti tasoittu entisestään.Sitten pakokaasumittaus,Arvot oli sallituissa mutta pikkusäätö oli paikoillaan ja lappu katsastusmiehelle
Sitten vuorossa pyöränkulmien säätö.
Takapää oli kohdallaan heti,tosin ei sillä ole säätöjäkään.Mutta on ainakin kasattu suoraan.
Etupäässä oli kaikki pielessä,olihan kaikki ollut irti ja eikä mitattu edes metrimitalla.
No,ensin sinnepäin ja uusi laitteen "nollaus"jotta pääsi alueelle. Lopulta kone näytti kaikki vihreenä ja homma oli siinä.Homma käy ammattimieheltä näppärästi,Kiitos siitä
Sitten matka kotia kohti.
Kulku oli palannut ja samoin suuntavakaus.
Ohjaussimpukan keskivälystä tarvii pikkusen säätää jos sais välystä vähän pienemmäksi,tosin ei liikaa,koska ohjaus voi jäädä jumii äärilaidassa
Kulku on kyllä aika kiitettävä kun koskee petaaliin.Välityksistä ei voi kyllä sanoa samaa.On melko tiuhat.Tuntu jotenkin kaupunkivälityksiltä,ei tarvi paljon pikkuvaihteita.
Tosin ei vielä kokemusta kun kaikkiaan ajanut 45km josta puolet säädöt mettässä
Seuraavaksi olisi katsastuksen vuoro.Saa nähdä mitä keksiivät.Siitä seuraavaksi
Pissapojansäiliö ja letku on löytänyt paikkansa kuten pyyhkijänvarret ja sulat.
Kynnyslista ja loput matot paikoilleen.
Uudet rekisterikilvet tilattu ja asennettu.Vanhat oli melko ryppyset.
Kotelomassaukset, sisälokarit,takaluukun muovit ja jotakin muuta pientä on löytänyt paikkansa
Sitten "puuhakilvet"kiinni ja ensimetrit maantieajoa
Tässä lähdössä Ensimmäinen kilometri tuntu että ei tule mitään.Ei meinanut kulkea mihinkään
No rauhassa eteenpäin ja kulku rupesi maistumaan,tosin pikkusen kun paino kaasua niin moottori kilisti sairaasti.
Pelin lämmittyä kunnolla kulku parani niin että 80km/h kulki suht kevyesti.
Parikymmentä kilsaa meni kohtuullisesti.Sillä odotti helpotus asiaan.
Sytytyksen säätö,Ei ihme että kilisti,perusennakko liki 50 astetta Säätö 30/3500 kierroksella.
Käynti tasoittu entisestään.Sitten pakokaasumittaus,Arvot oli sallituissa mutta pikkusäätö oli paikoillaan ja lappu katsastusmiehelle
Sitten vuorossa pyöränkulmien säätö.
Takapää oli kohdallaan heti,tosin ei sillä ole säätöjäkään.Mutta on ainakin kasattu suoraan.
Etupäässä oli kaikki pielessä,olihan kaikki ollut irti ja eikä mitattu edes metrimitalla.
No,ensin sinnepäin ja uusi laitteen "nollaus"jotta pääsi alueelle. Lopulta kone näytti kaikki vihreenä ja homma oli siinä.Homma käy ammattimieheltä näppärästi,Kiitos siitä
Sitten matka kotia kohti.
Kulku oli palannut ja samoin suuntavakaus.
Ohjaussimpukan keskivälystä tarvii pikkusen säätää jos sais välystä vähän pienemmäksi,tosin ei liikaa,koska ohjaus voi jäädä jumii äärilaidassa
Kulku on kyllä aika kiitettävä kun koskee petaaliin.Välityksistä ei voi kyllä sanoa samaa.On melko tiuhat.Tuntu jotenkin kaupunkivälityksiltä,ei tarvi paljon pikkuvaihteita.
Tosin ei vielä kokemusta kun kaikkiaan ajanut 45km josta puolet säädöt mettässä
Seuraavaksi olisi katsastuksen vuoro.Saa nähdä mitä keksiivät.Siitä seuraavaksi
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Hienoa! Auton katsastus liikenteeseen on kyllä hienoimpia kokemuksia ison projektin kanssa. Kokemuksesta voi kuitenkin sanoa että sen jälkeen irroittellaan ja säädellään osia vielä pitkä tovi Ainakin niin on käynyt tuon oman Cadillac projektin kanssa joka alkaa nyt kahden kesän ajojen jälkeen vihdoin toimia kuten pitää..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 280E Puunalta
Tässä on oikeasti Mercedes-Benz Suomi-linjastolta. Todella upeaa jälkeä.
Re: MB 280E Puunalta
Kiitoksia jälleen kommenteista.
Tänään se sitten tapahtui.
Tuli käytyä konttorilla ja leima tuli kehujen kera.
Tietenkin vesisade tuli kastelemaan mutta siihen joutuu Suomenkesässä tottua Nafti 200km on jo kaikkiaan tullut mittariin eikä mitään ole vielä hajonut.
Viikonloppuna tarvii tehdä tarkastuksia ja säätää venttiilit,yksi naputtaa,ja koittaa säätää simpukkaa.Tosin paikka on tosi ahdas imusarjan alla.
Tänään tuli päivälleen vuosi ja viisi kuukautta siitä kun männiköstä Mese tuli haettua.
Nyt täytyy ajella syyskelien salliessa,jotta tulevana talvena voi tosiaan taas purkaa ja kasata havaitut viat
Näihin tunnelmiin
Tänään se sitten tapahtui.
Tuli käytyä konttorilla ja leima tuli kehujen kera.
Tietenkin vesisade tuli kastelemaan mutta siihen joutuu Suomenkesässä tottua Nafti 200km on jo kaikkiaan tullut mittariin eikä mitään ole vielä hajonut.
Viikonloppuna tarvii tehdä tarkastuksia ja säätää venttiilit,yksi naputtaa,ja koittaa säätää simpukkaa.Tosin paikka on tosi ahdas imusarjan alla.
Tänään tuli päivälleen vuosi ja viisi kuukautta siitä kun männiköstä Mese tuli haettua.
Nyt täytyy ajella syyskelien salliessa,jotta tulevana talvena voi tosiaan taas purkaa ja kasata havaitut viat
Näihin tunnelmiin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Siitähän tuli kuin uusi!Hemu kirjoitti:Kiitoksia jälleen kommenteista.
Tänään se sitten tapahtui.
Tuli käytyä konttorilla ja leima tuli kehujen kera.
Tietenkin vesisade tuli kastelemaan mutta siihen joutuu Suomenkesässä tottua Nafti 200km on jo kaikkiaan tullut mittariin eikä mitään ole vielä hajonut.
Viikonloppuna tarvii tehdä tarkastuksia ja säätää venttiilit,yksi naputtaa,ja koittaa säätää simpukkaa.Tosin paikka on tosi ahdas imusarjan alla.
Tänään tuli päivälleen vuosi ja viisi kuukautta siitä kun männiköstä Mese tuli haettua.
Nyt täytyy ajella syyskelien salliessa,jotta tulevana talvena voi tosiaan taas purkaa ja kasata havaitut viat
Näihin tunnelmiin
Jos ehdit niin tule näyttämään auto tuonne Pääkaupunkiseudun Miittiin nyt sunnuntaina!
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: MB 280E Puunalta
Kiitos kutsusta mutta tälläkertaa ei aikatauluun sopinut.Jos enskesänä sitten.Pontus kirjoitti:
Jos ehdit niin tule näyttämään auto tuonne Pääkaupunkiseudun Miittiin nyt sunnuntaina!
Nyt lauantaina tuli oltua Tampereella MB Tour 2016 tapahtumassa.
Lähtö oli Lielahden Veholta.Johon kokoontui n.50 kpl erilaisia Mersuja. W123 piti olla teemana 40-vuotis julkasun vuoksi mutta yhtään coupe tai farkua ei ollut paikalla
Jokusia sedaneita sentään.
Taksi esittely oli kyllä hyvä ja selkeä Lähtöpaikalle oli saapunut katselijoita melkoisesti.
Ja matkan varrellakin jokusia
Eka pysähdyspaikka oli Laukon kartano,ruokatauko, Sieltä matka jatkui hauskojen kysymysten saattelemana Urjalaan,Honkolan kartanoon,jossa pikainen esittely historiasta ja toiminnasta. Sitten Nuutajärven lasikylään jossa loppukahvit ja kakut.
Reitti oli hyvä ja nätit maisemat,myrskytuuli meinasi häiritä,mutta parempi se kun kaatosade.Keli oli muuten kuiva ja osin aurinkoinen. Kyllä tässä rivistössä olisi voinut olla muutama tai edes yksi vuosisankari.
Järjestely pelasi tosi kiitettävästi ja hauska reissu,Kiitos tekijöille.
Pikkuparannuksia tiekirjaan niin eksymiset vähenisi ja ei tarvitsisi jännittää pysyykö reitillä,vaan voisi nauttia rennosti matkasta
Kyllä lähtisin uudestaan.Paljon jäi kertamatta,mutta jotakin edes...
Kaikkiaan matkaa tuli 380km ilman ongelmia.Tosin kotimatkalla oli puu tiellä nurin joten tarvi valita kiertotie ja kotona sähköt pois 14h.
Nyt on mittariin kertynyt 785km.Polttoaine kulutus lienee 10-12L/100km,ihan kohtuullinen ja säädöt kohdallaan.
Joten näin tälläkertaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Onkos tuossa laitimmaisena (vihreä) Raul:n entinen 300D '78? Ja hyvää jälkeä olet saanut aikaan!Hemu kirjoitti:
Kaikkiaan matkaa tuli 380km ilman ongelmia.Tosin kotimatkalla oli puu tiellä nurin joten tarvi valita kiertotie ja kotona sähköt pois 14h.
Nyt on mittariin kertynyt 785km.Polttoaine kulutus lienee 10-12L/100km,ihan kohtuullinen ja säädöt kohdallaan.
Joten näin tälläkertaa
190E 2.6 '90, 240TD '83, 220D '76, 250 2.8 '74, 220 '69, Coronet '68, Volvo 240 D6 '83, Taunus '82
Re: MB 280E Puunalta
Pääsit sitte kuvaan Tähdellisiinkin Tampereen reissulla
Re: MB 280E Puunalta
Katsoin samaa, harmi kun en itse ehtinyt tulemaan, näytti olevan paljon hienoja mersuja siellä.
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: MB 280E Puunalta
Tein saman havainnon, että onkohan tuo Raul:in entinen sitruuna. Auton omistaja on muistaakseni forumilaisia, että voidaan saada vastaus asiaan. Se sun rengas odottelee muuten edelleen täälläkerosiini kirjoitti:Onkos tuossa laitimmaisena (vihreä) Raul:n entinen 300D '78? Ja hyvää jälkeä olet saanut aikaan!Hemu kirjoitti:
Kaikkiaan matkaa tuli 380km ilman ongelmia.Tosin kotimatkalla oli puu tiellä nurin joten tarvi valita kiertotie ja kotona sähköt pois 14h.
Nyt on mittariin kertynyt 785km.Polttoaine kulutus lienee 10-12L/100km,ihan kohtuullinen ja säädöt kohdallaan.
Joten näin tälläkertaa
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Re: MB 280E Puunalta
Jaahas,Mesen omistajan kanssa tuli parisanaa vaihdettua mutta ei auton historiasta sen enempää.
Eiköhän se selviä
Vai oikeen Tähdelliset-lehteen päässyt Nyt täytyis jostain löytää se lehti kun en oo klubin jäsen,eikä lehti tuu
Tapahtuma oli kyllä näkemisen arvoinen.
Viikko sitten Lauantaina tuli oltua Rauta ja Petrooli tapahtumassa Riksussa.
Harrasteautoja oli kiitettävästi paikalla josta useita MB. Tässä viereen sattui tosi hieno yksilö jolla on ajettu reilu 60000km ja Ruotsista tuotu
Paikalla oli myös toinen 280E.Vanheepaa vuosikertaa kylläkin ja hieno kuntoinen.
Myös coupeja ja sedaneita useita
Näiden lisäksi monta vanhaa Meseä saati muut merkit.
Street Rod porukalla oli kokoontumisajo myös paikalle joten näyttelytason kalustoa oli nähtävänä Muutenkin paljon vanhoja koneita näytillä
Tuli tossa mieleen että olis makeeta jos joku järjestäis pelkästään 123 kokoontumisen,kuten Saksassa W123-clubi.
No juu.Nyt on reilu 1100km mittariin tullut eikä mitään ihmeempää tapahtunut joten talveksi tarvi alottaa uusi projekti.
Se ei nyt ole Mese joten ei täällä siitä sen enempää kun yksi kuva Tää on vielä mädempi eli tästä puuttuu kokolattia ja paljon muuta.En tiedä mikä hulluus näin huonoihin aihioihin on?Tääkin on seissyt yli 15vuotta.
Niin takasin Meseen
Meseen tarvii pari pikkujuttua talven aikana hommata.Niistä yksi on löytää kaksi Dunloppi rengasta tai sit tyytyä Misukkaan.
Mut pistän niistä juttua myöhemmin.
Että näin
Eiköhän se selviä
Vai oikeen Tähdelliset-lehteen päässyt Nyt täytyis jostain löytää se lehti kun en oo klubin jäsen,eikä lehti tuu
Tapahtuma oli kyllä näkemisen arvoinen.
Viikko sitten Lauantaina tuli oltua Rauta ja Petrooli tapahtumassa Riksussa.
Harrasteautoja oli kiitettävästi paikalla josta useita MB. Tässä viereen sattui tosi hieno yksilö jolla on ajettu reilu 60000km ja Ruotsista tuotu
Paikalla oli myös toinen 280E.Vanheepaa vuosikertaa kylläkin ja hieno kuntoinen.
Myös coupeja ja sedaneita useita
Näiden lisäksi monta vanhaa Meseä saati muut merkit.
Street Rod porukalla oli kokoontumisajo myös paikalle joten näyttelytason kalustoa oli nähtävänä Muutenkin paljon vanhoja koneita näytillä
Tuli tossa mieleen että olis makeeta jos joku järjestäis pelkästään 123 kokoontumisen,kuten Saksassa W123-clubi.
No juu.Nyt on reilu 1100km mittariin tullut eikä mitään ihmeempää tapahtunut joten talveksi tarvi alottaa uusi projekti.
Se ei nyt ole Mese joten ei täällä siitä sen enempää kun yksi kuva Tää on vielä mädempi eli tästä puuttuu kokolattia ja paljon muuta.En tiedä mikä hulluus näin huonoihin aihioihin on?Tääkin on seissyt yli 15vuotta.
Niin takasin Meseen
Meseen tarvii pari pikkujuttua talven aikana hommata.Niistä yksi on löytää kaksi Dunloppi rengasta tai sit tyytyä Misukkaan.
Mut pistän niistä juttua myöhemmin.
Että näin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Tulipa luettua koko ketju yhdeltä istumalta... Miten onkin jääny huomaamatta. Aivan loistavaa tarinaa ja hatunnosto hienosta työstä!
Re: MB 280E Puunalta
Älyttömän hieno lopputulos kyllä ja noin pienessä ajassa! Onko tästä uudesta projektista juttua jossain? Kiinnostaisi sitäkin seurata täälä bittiavaruudessa.
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Re: MB 280E Puunalta
Tervehdys.
Puolivuotta mennyt ja Mersuun ei tehty mitään.
Peitonalta talviunilta heränyt katselee kevättä Sitten se kevät näytti taas toisenpuolen ja heitti lunta vaivaiset 10cm.Tuntui ettei tarvi tänä vappuna lähteä ajeleen Mut sitten tapahtui pieni ihme ja lumi häipy ja tiet kuivu hetkessä
Sit pelit tulille.Laakista käymään jopa ilman akunlatausta.Ei lähtis nykyauto ton seisonnan jälkeen ilman latausta.
Sitten vappuajelulle
Riksussa oli vappuajo tapahtuma niin tietenkin sinne piti mennä katsomaan.
Ja huhhu kyllä oli moottoripyöriä ja harrasteautoja moneen makuun
Pientä ihmetystä aiheutti kun ei ollut Mersuja paikalla.Me ja toinen W123 "TV.stä"tuttu taksi Riksusta ja nätti pikkumese.
Porukkaa oli katselemassa aivan järjetönmäärä,keli oli hieno ja komeita autoja paljon,niin mikäjottei. Ensviikonloppuna tarkotus lähteä Lahteen katteleen meininkiä
Talven aikana tuli oltua ahkerasti tallissa projektien kimpussa,joten jos jollain on hyvä ja helppo blogi tai joku muu tapa,EI lärvikirja,niin saa vihjata...tarinaa olisi tarjolla
Joten nyt kesää odotellessa.Morjestellaan ja sanaillaan jos törmäillään maakunnassa.
Puolivuotta mennyt ja Mersuun ei tehty mitään.
Peitonalta talviunilta heränyt katselee kevättä Sitten se kevät näytti taas toisenpuolen ja heitti lunta vaivaiset 10cm.Tuntui ettei tarvi tänä vappuna lähteä ajeleen Mut sitten tapahtui pieni ihme ja lumi häipy ja tiet kuivu hetkessä
Sit pelit tulille.Laakista käymään jopa ilman akunlatausta.Ei lähtis nykyauto ton seisonnan jälkeen ilman latausta.
Sitten vappuajelulle
Riksussa oli vappuajo tapahtuma niin tietenkin sinne piti mennä katsomaan.
Ja huhhu kyllä oli moottoripyöriä ja harrasteautoja moneen makuun
Pientä ihmetystä aiheutti kun ei ollut Mersuja paikalla.Me ja toinen W123 "TV.stä"tuttu taksi Riksusta ja nätti pikkumese.
Porukkaa oli katselemassa aivan järjetönmäärä,keli oli hieno ja komeita autoja paljon,niin mikäjottei. Ensviikonloppuna tarkotus lähteä Lahteen katteleen meininkiä
Talven aikana tuli oltua ahkerasti tallissa projektien kimpussa,joten jos jollain on hyvä ja helppo blogi tai joku muu tapa,EI lärvikirja,niin saa vihjata...tarinaa olisi tarjolla
Joten nyt kesää odotellessa.Morjestellaan ja sanaillaan jos törmäillään maakunnassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Hyvää kevättä, tämä on ollut mielenkiintoinen ketju jossa on ollut selvä päämäärä ja tekemisen meininki. Lahdessa törmätään. Miekin tulen 123:lla sinne.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: MB 280E Puunalta
Oma auto myös esillä Lahdessa ja paikanpäälle tullaan veljen 300D:llä (123). Toivottavasti pääsee näkemään tämän topicin auton siellä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: MB 280E Puunalta
Tätä pitää ehottomasti päästä hekumoimaan Lahdessa
Riippuu vähä mite harrasteajoneuvoparkki täyttyy, mut vois koittaa saaha kunnon 123-rivistön sinneTimo L. kirjoitti:Hyvää kevättä, tämä on ollut mielenkiintoinen ketju jossa on ollut selvä päämäärä ja tekemisen meininki. Lahdessa törmätään. Miekin tulen 123:lla sinne.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 280E Puunalta
No vot,Oliskin makeeta saada 123-rivistö tehtyä mutta taitaa olla toive ajattelua kun porukkaa on nykyään niin pirusti.
Tarkotus on mennä heti(8 aikaa)lauantai aamuna jotta sisällä näkisi jotakin ja ulkoparkkiin mahtuis
Ilmanmuuta olis mukava sanailla Toivottavasti törmäillään.
Tarkotus on mennä heti(8 aikaa)lauantai aamuna jotta sisällä näkisi jotakin ja ulkoparkkiin mahtuis
Ilmanmuuta olis mukava sanailla Toivottavasti törmäillään.
Re: MB 280E Puunalta
Hieno auto sai uuden elämän ja projektin taltiointi tänne oli sekin hieno juttu. Työ ja tekeminen ihan kansainvälistä tasoa, vielä harrastajalta itseltään
Henk.koht. korkeimmalle arvostan juurikin vanhan korjaamista ja entistämistä, eikä vain uusien osien ruuvaamista. Joka sekin on mukavaa osaltaan
FB:n Moblaryhmästä tänne löysin. Niin ja olihan se mun vanha "Sitruuna" siellä kuvissa, ei toista samanlaista ole vielä tullut vastaan Auton minulta ostanut harrastaja mielestäni kirjoitteli tänne forumillekin jotain?
Henk.koht. korkeimmalle arvostan juurikin vanhan korjaamista ja entistämistä, eikä vain uusien osien ruuvaamista. Joka sekin on mukavaa osaltaan
FB:n Moblaryhmästä tänne löysin. Niin ja olihan se mun vanha "Sitruuna" siellä kuvissa, ei toista samanlaista ole vielä tullut vastaan Auton minulta ostanut harrastaja mielestäni kirjoitteli tänne forumillekin jotain?
Re: MB 280E Puunalta
Aivan mahtava projekti ja vielä hienosti taltioitu!
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: MB 280E Puunalta
Kiitos jälleen palautteesta.
Taas on kesä mennyt vaikka ei ollut harrasteautoilulle paras mahdollinen.
Satoi melkein joka reissulla.Tuli peseminen tutuksi
Joten kerrotaan kesän retkistä.
Eka reissu suuntautui Lahteen kuten aiemmin oli puhetta.
No,eihän se W123 rivistö nyt onnistunut,harmi.
EVOX.n veljen 123 tuli kuolattua ja jokunen sana vaihdettua,Kiitos vielä kankaasta Ranska-Saksa-Amerikka rivistö sulassa sovussa
Tämä reissu sujui kuivin jaloin.
Tosi paljon oli nähtävää ja tietysti porukkaa.
Seuraava reissu tehtiin sitten Kotkaan Kuninkaantieajoon.
Mukana oli 180 harrastepeliä,vanhin vuodelta 1920. Komee rivistö kanttiautoja,mutta kyllä oli monta Mersuakin mukana. Tässä eräs odottelee lähtövuoroa merimuseon pihasta.
Reitti ja tehtävät olivat tosi hauskat mutta keli ei ollut aina ihan kiva. Itse kuninkaantie on melko mutkikas ja mäkinen tie.
Reissu oli tosi mukava ja autokin tuntu toimiva.
Ja kun päästiin reissun makuun lähdettiin vaimon kanssa "kesäloma"reissulle.
Sää tietoa kyttäämällä löytyi päivä jolloin ei pitänyt sataa.
Matka suuntautui kotoolta Lahti-Heinola-Mikkeli-Kangasniemi-Joutsa-Sysmä-Asikkala-kotio ja tietenkin niin ettei valtateitä ajettu kun pakosta
Päiväreissu ja matkaa tuli n.600km.Jälleen hauska reissu ja mukavaa että vehkeet pelaa
Pari kuvaa matkalta... Monelle tuttu paikka,Meille aamupalan aika. Suomen sivuteillä maisemat on mahtavia, kumpa olisi aikaa pysähdellä ja ihmetellä useimmin Asikkalan pukkilanharjulla jäätelötauko Sitten ajelut jatkui sään salliessa.
Eräällä tammösseellä reissulla tuli eka takaisku...eturengas räjähti Dunloppi päätti irrottaa palan pintaa.Ilma kyllä pysy.
Varapyörä alle kotia kohti.Päätin sitten ostaa uudet kummit.Se ei ollut ihan iisi juttu kun toi koko ei ole enään yleinen ja 5 päivää oli seuraavaa ajoreissuun.
No,Kiina renkaat alla ja menoksi.Ylättävän hyvät Taitaa silti jäädä väliaika pyöriksi.
Jatkuu...
Taas on kesä mennyt vaikka ei ollut harrasteautoilulle paras mahdollinen.
Satoi melkein joka reissulla.Tuli peseminen tutuksi
Joten kerrotaan kesän retkistä.
Eka reissu suuntautui Lahteen kuten aiemmin oli puhetta.
No,eihän se W123 rivistö nyt onnistunut,harmi.
EVOX.n veljen 123 tuli kuolattua ja jokunen sana vaihdettua,Kiitos vielä kankaasta Ranska-Saksa-Amerikka rivistö sulassa sovussa
Tämä reissu sujui kuivin jaloin.
Tosi paljon oli nähtävää ja tietysti porukkaa.
Seuraava reissu tehtiin sitten Kotkaan Kuninkaantieajoon.
Mukana oli 180 harrastepeliä,vanhin vuodelta 1920. Komee rivistö kanttiautoja,mutta kyllä oli monta Mersuakin mukana. Tässä eräs odottelee lähtövuoroa merimuseon pihasta.
Reitti ja tehtävät olivat tosi hauskat mutta keli ei ollut aina ihan kiva. Itse kuninkaantie on melko mutkikas ja mäkinen tie.
Reissu oli tosi mukava ja autokin tuntu toimiva.
Ja kun päästiin reissun makuun lähdettiin vaimon kanssa "kesäloma"reissulle.
Sää tietoa kyttäämällä löytyi päivä jolloin ei pitänyt sataa.
Matka suuntautui kotoolta Lahti-Heinola-Mikkeli-Kangasniemi-Joutsa-Sysmä-Asikkala-kotio ja tietenkin niin ettei valtateitä ajettu kun pakosta
Päiväreissu ja matkaa tuli n.600km.Jälleen hauska reissu ja mukavaa että vehkeet pelaa
Pari kuvaa matkalta... Monelle tuttu paikka,Meille aamupalan aika. Suomen sivuteillä maisemat on mahtavia, kumpa olisi aikaa pysähdellä ja ihmetellä useimmin Asikkalan pukkilanharjulla jäätelötauko Sitten ajelut jatkui sään salliessa.
Eräällä tammösseellä reissulla tuli eka takaisku...eturengas räjähti Dunloppi päätti irrottaa palan pintaa.Ilma kyllä pysy.
Varapyörä alle kotia kohti.Päätin sitten ostaa uudet kummit.Se ei ollut ihan iisi juttu kun toi koko ei ole enään yleinen ja 5 päivää oli seuraavaa ajoreissuun.
No,Kiina renkaat alla ja menoksi.Ylättävän hyvät Taitaa silti jäädä väliaika pyöriksi.
Jatkuu...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Se seuraava reissu oli Tampereelle MB Tour 2017.
Jälleen oli n.50kpl komeita Mersuja paikalla. Lielahden Veholta oli lähtö ja esitelmän aiheena Mersun kuljetuskalusto.
Sieltä suunnattiin Kangasalan mobiliaan jossa oli eka tehtävärasti. Keli verotti katselijoita.
Sieltä matka jatkui Sahalahden kautta puutikkalaan ja sappeen ohi Hauholle.
Hauholla oli tutustuminen Hahkialan kartanoon.Aika mahtava paikka kun vielä isäntä Fazer oli kertomassa paikasta. Ruokailun jälkeen matka jatkui Hämeenlinnan Aulankopuiston kautta Hämeenlinnan torille missä kalusto esiteltiin yleisöllä.
Täältä matka jatkui Hämeen linnaan. Reissu oli hieno vaikka keli ajoittain häiritsi.
Sitten oli vuorossa Riksun Rauta ja Petrooli.Harrastepelejä riitti sielläkin.
Ja tietenkin muita vanhoja koneita. Joten siinä kesän tapahtumia.
Paikallislehti teki Mersusta jutun kesänumeroon ja muutama kyydityskeikka tuli tehtyä.
Suomen kesä on vaan niin lyhyt että koitti aika talvipesun. Sitä ennen käytiin konttorilla,ei löytynyt vielä vikoja.Matkaa kertyi 4010km katsastusten välillä.
Nyt nukkumatti kutsuu joten peitto päälle ja ensi kesää odottamaan. Tällästä tänä kesänä,tässä pintaraapaisu,kuvia olisi paljon mutta ehkä tästä höpinästä saa jonkun kuvan että harrasteautoilu on kivaa
Talven aikana olisi tarkoitus joitakin asiota fiksata mitkä häiritsee.
Mutta näillä näkymin ensi kesänä jatketaan.
Se on moro tälläkertaa Ja kivoja talli iltoja kaikille
Jälleen oli n.50kpl komeita Mersuja paikalla. Lielahden Veholta oli lähtö ja esitelmän aiheena Mersun kuljetuskalusto.
Sieltä suunnattiin Kangasalan mobiliaan jossa oli eka tehtävärasti. Keli verotti katselijoita.
Sieltä matka jatkui Sahalahden kautta puutikkalaan ja sappeen ohi Hauholle.
Hauholla oli tutustuminen Hahkialan kartanoon.Aika mahtava paikka kun vielä isäntä Fazer oli kertomassa paikasta. Ruokailun jälkeen matka jatkui Hämeenlinnan Aulankopuiston kautta Hämeenlinnan torille missä kalusto esiteltiin yleisöllä.
Täältä matka jatkui Hämeen linnaan. Reissu oli hieno vaikka keli ajoittain häiritsi.
Sitten oli vuorossa Riksun Rauta ja Petrooli.Harrastepelejä riitti sielläkin.
Ja tietenkin muita vanhoja koneita. Joten siinä kesän tapahtumia.
Paikallislehti teki Mersusta jutun kesänumeroon ja muutama kyydityskeikka tuli tehtyä.
Suomen kesä on vaan niin lyhyt että koitti aika talvipesun. Sitä ennen käytiin konttorilla,ei löytynyt vielä vikoja.Matkaa kertyi 4010km katsastusten välillä.
Nyt nukkumatti kutsuu joten peitto päälle ja ensi kesää odottamaan. Tällästä tänä kesänä,tässä pintaraapaisu,kuvia olisi paljon mutta ehkä tästä höpinästä saa jonkun kuvan että harrasteautoilu on kivaa
Talven aikana olisi tarkoitus joitakin asiota fiksata mitkä häiritsee.
Mutta näillä näkymin ensi kesänä jatketaan.
Se on moro tälläkertaa Ja kivoja talli iltoja kaikille
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
On se hieno auto!!! Ja asiallista meininkiä muutenkin. Näitä lukiessa tulee aina mieleen, että turhan kaukana on tämä oma kotiseutu nuista tapahtumista
MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Re: MB 280E Puunalta
Sattumalta kurkkasin tämän viimeisen sivun jossa fiilistellään uudenveroisen näköisellä autolla pitkin Suomea. Sitten kurkkasin ketjun ekoja viestejä
Upeaa duunia!
Joskus aikoinaan mun eka mersu (W115) oli suunnilleen tuonlaisessa alkukunnossa. Lopulta kasvava epätoivo vei voiton ja keskeneräinen projekti päätyi romukauppiaan lavalle poiskantohintaan. Toisaalta, tulipahan harjoiteltua MIG-hitsausta.
Upeaa duunia!
Joskus aikoinaan mun eka mersu (W115) oli suunnilleen tuonlaisessa alkukunnossa. Lopulta kasvava epätoivo vei voiton ja keskeneräinen projekti päätyi romukauppiaan lavalle poiskantohintaan. Toisaalta, tulipahan harjoiteltua MIG-hitsausta.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: MB 280E Puunalta
Tervehdys.
Talvi meni ja lumi suli.Joten MB oli kaivettava tallista vappu ajelulle.
Tosin harmitus oli kohtalainen kun vettä tuli taivaalta ja pätkä soratietä sen mukainen.
Reissu Riksuun onnistui kuitenkin hyvin ja harrastepelejä oli kumminkin kiitettävästi paikalla.Sade taukosi hetkeksi joten katselijat ei kastuneet pahasti. Noniin,siinä tämänkesän avaus
Talvella tuli tehty myös jotain...Aina kun katteli konehuonetta niin tämä passivointi häiritsi mieltä joten sille piti tehdä jotakin.
Niinpä osat irti ja puhallus metallikuulalla.Osat rautalankalenkitykseen ja laatikkoon.
Kaveri hoiti viennin omien osien kanssa.Joten homma hoitu näppärästi.
Laatikko saapui takaisin niin oli ilo silmälle katsoa osia jotka oli kun uusia. Tässä osa kuvassa,tosin kuvan laatu vähä kehno.
Ja tässä takaisin kasassa.Kamera ei vaan tykkänyt...joku asetus taas päinpe....tä. Sitten toinen harmitus oli tuuletusritilät tuulilasin edessä jotka 280 pitää olla kromiset.Tässä ne oli jäänyt aitan rappusille tai poistettu uutena.Kun naapurimaassa kaikki mikä kiiltää hävisi tuohonaikaan.
Euroopasta ei ehjiä löytynyt millään ja uusia ei saa mersulta joten tarvi tilata rapakon takaa,Renosta.
Tuli alkuperäiset ja täysin virheettömät ebayn kautta.Tietenkin hinta oli korkeempi kun euroopassa.
Tässä asennettuna,Sopii hyvin väriin... Kojelaudassa oli jälkiä joita mukulat oli mettässä tehneet,kuten ekoissa kuvissa näkyy,olin korjanut melkohyväksi mutta kun tuli vastaan saman värinen ja virheetön niin pitihän se vaihtaa.Varapyörän suojapahvia saa mersulta uutta joten se tuli vaihdettu kun hintakin n.60e.Samalla tuli tilattua pari tarraa ja kumilista konepellintakareunaan ja jotakin muutapientä.
Ens lauantaina Lahtea kohti ja sitten muita kesän rientoja.
Joten sanaillaan jos törmäillään
Talvi meni ja lumi suli.Joten MB oli kaivettava tallista vappu ajelulle.
Tosin harmitus oli kohtalainen kun vettä tuli taivaalta ja pätkä soratietä sen mukainen.
Reissu Riksuun onnistui kuitenkin hyvin ja harrastepelejä oli kumminkin kiitettävästi paikalla.Sade taukosi hetkeksi joten katselijat ei kastuneet pahasti. Noniin,siinä tämänkesän avaus
Talvella tuli tehty myös jotain...Aina kun katteli konehuonetta niin tämä passivointi häiritsi mieltä joten sille piti tehdä jotakin.
Niinpä osat irti ja puhallus metallikuulalla.Osat rautalankalenkitykseen ja laatikkoon.
Kaveri hoiti viennin omien osien kanssa.Joten homma hoitu näppärästi.
Laatikko saapui takaisin niin oli ilo silmälle katsoa osia jotka oli kun uusia. Tässä osa kuvassa,tosin kuvan laatu vähä kehno.
Ja tässä takaisin kasassa.Kamera ei vaan tykkänyt...joku asetus taas päinpe....tä. Sitten toinen harmitus oli tuuletusritilät tuulilasin edessä jotka 280 pitää olla kromiset.Tässä ne oli jäänyt aitan rappusille tai poistettu uutena.Kun naapurimaassa kaikki mikä kiiltää hävisi tuohonaikaan.
Euroopasta ei ehjiä löytynyt millään ja uusia ei saa mersulta joten tarvi tilata rapakon takaa,Renosta.
Tuli alkuperäiset ja täysin virheettömät ebayn kautta.Tietenkin hinta oli korkeempi kun euroopassa.
Tässä asennettuna,Sopii hyvin väriin... Kojelaudassa oli jälkiä joita mukulat oli mettässä tehneet,kuten ekoissa kuvissa näkyy,olin korjanut melkohyväksi mutta kun tuli vastaan saman värinen ja virheetön niin pitihän se vaihtaa.Varapyörän suojapahvia saa mersulta uutta joten se tuli vaihdettu kun hintakin n.60e.Samalla tuli tilattua pari tarraa ja kumilista konepellintakareunaan ja jotakin muutapientä.
Ens lauantaina Lahtea kohti ja sitten muita kesän rientoja.
Joten sanaillaan jos törmäillään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.