MB 280E W123 Puunalta museokuntoon
Re: MB 280E Puunalta
Aivan käsittämättömällä tarmolla tämä vaari etenee, tsemiä hienoon projektiin!
Re: MB 280E Puunalta
Vähän on taas edetty...
Takaosa on saatu hitsattua Sitten kynnyslistat sovitettu uusiin helmoihin. Rällä tais vähän taas karkaa Mätää peltiä meni vaihtoo tästäkin kohdasta.... Eikun kemppiliimalla uutta peltiä tilalle Näihin kuviin ja tunnelmiin
Takaosa on saatu hitsattua Sitten kynnyslistat sovitettu uusiin helmoihin. Rällä tais vähän taas karkaa Mätää peltiä meni vaihtoo tästäkin kohdasta.... Eikun kemppiliimalla uutta peltiä tilalle Näihin kuviin ja tunnelmiin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Oliko tuo saranakotelon "kansi" kuinka lujasti kiinni? Hyvältä näyttää, ihmeen hyvin säilynyt tuo auton takaosa verrattuna etuosaan
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
No rällällä kaikki irtoo...
Asiaan...A-pilarissa hitsisaumat,Aika paksut,laikalla auki.
Alareuna pistehitsattu->Oli niin mätä ettei paljon kiinni.
Sit laikalla 2-3 cm "taitelipan"etupuolelta kylmästi poikki->"Kansi"auki.
On muuten kivempi korjata saranakotelo aukastuna
Helppo hitsata takaisin ja lopputulos ei näy ulospäin.
Kyllä noi takakulmat oli melko huonossa kunnossa,mutta vähenee se mätäpelti pikkuhiljaa
Asiaan...A-pilarissa hitsisaumat,Aika paksut,laikalla auki.
Alareuna pistehitsattu->Oli niin mätä ettei paljon kiinni.
Sit laikalla 2-3 cm "taitelipan"etupuolelta kylmästi poikki->"Kansi"auki.
On muuten kivempi korjata saranakotelo aukastuna
Helppo hitsata takaisin ja lopputulos ei näy ulospäin.
Kyllä noi takakulmat oli melko huonossa kunnossa,mutta vähenee se mätäpelti pikkuhiljaa
Re: MB 280E Puunalta
Jepjep.Tuli tossa tehdessä mieleen pikkuniksi kun hitsailee ylimääräisiä reikiä umpeen,esim näitä....
Tai mikä kurarinpala vaan
Eli kuparinpala reiän takapuolelle ja migillä reikä täyteen.
Kuparin päälle voi hitsata vaan ei jää kiinni
Ei ole tikkuviidakko toisellapuolella ja pieni pyyhkäsy rällällä riittää... Oli se oikean etunurkkakin melko pehmeä.
No pellinvaihdolla selvisi. Sit taas pääsi värihommiin joten näyttää valmiimmalta. Yksi kulma olis vielä tehtävä ja pari muuta pikkuhommaa.
Joten palaillaa kun saadaan tehtyä
Niin asiaa helpottaa kuparipannu Tai mikä kurarinpala vaan
Eli kuparinpala reiän takapuolelle ja migillä reikä täyteen.
Kuparin päälle voi hitsata vaan ei jää kiinni
Ei ole tikkuviidakko toisellapuolella ja pieni pyyhkäsy rällällä riittää... Oli se oikean etunurkkakin melko pehmeä.
No pellinvaihdolla selvisi. Sit taas pääsi värihommiin joten näyttää valmiimmalta. Yksi kulma olis vielä tehtävä ja pari muuta pikkuhommaa.
Joten palaillaa kun saadaan tehtyä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Eipä ollut viimein kulma muita paremmassa kunnossa.
Kuten kuva kertoo... Konepellin etummaisen saranan holkki oli ruostunut saranaan kiinni ja repeytynyt irti korista.
Konepeltiä oli laitettu kiinni ties miten joten saranakotelo oli saanut kipeetä
No, kotelon sai korjattua ja saranan oikastua/sovitettua. Kotelo takaisin kasaan ja kulmaan uutta peltiä. Väriä pintaa niin näyttää mukavemmalta
Sitten etuikkunan kimppuun... Molemmat alakulmat uusiksi.
Sitten tuli ILOINEN yllätys...Tuli huomattua että kori on kierretty ja mätäpelti LOPPU. Nyt täytyy orjentoitu uuteen työvaiheeseen...Se on kivaa se
Palataan siihen jatkossa
Kuten kuva kertoo... Konepellin etummaisen saranan holkki oli ruostunut saranaan kiinni ja repeytynyt irti korista.
Konepeltiä oli laitettu kiinni ties miten joten saranakotelo oli saanut kipeetä
No, kotelon sai korjattua ja saranan oikastua/sovitettua. Kotelo takaisin kasaan ja kulmaan uutta peltiä. Väriä pintaa niin näyttää mukavemmalta
Sitten etuikkunan kimppuun... Molemmat alakulmat uusiksi.
Sitten tuli ILOINEN yllätys...Tuli huomattua että kori on kierretty ja mätäpelti LOPPU. Nyt täytyy orjentoitu uuteen työvaiheeseen...Se on kivaa se
Palataan siihen jatkossa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Hieno homma! Seuraavaksi sitte alustan kimppuun?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: MB 280E Puunalta
Niitä ku aina välillä näkee julistettavan myynti-ilmotuksissa ynnä muissa, että "ruosteeton yksilö", niin tässä tapauksessa voiaan jo melkein -melkein, koska kyllä se aina jostain läpi puskee - alkaa oikeesti puhua sellasesta. Aikaa on kulunu tähän mennessä jo taatusti ihan uskomaton määrä, ja vielä sitä tallissaa taitaa joku tovi vierähtää ennen ku tää on valmis...Hemu kirjoitti: Sitten tuli ILOINEN yllätys...Tuli huomattua että kori on kierretty ja mätäpelti LOPPU.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 280E Puunalta
Jep,kyllä ilmotuksia näkyy...mut onko ne oikeesti terveitäjackie kirjoitti:Niitä ku aina välillä näkee julistettavan myynti-ilmotuksissa ynnä muissa, että "ruosteeton yksilö", niin tässä tapauksessa voiaan jo melkein -melkein, koska kyllä se aina jostain läpi puskee - alkaa oikeesti puhua sellasesta. Aikaa on kulunu tähän mennessä jo taatusti ihan uskomaton määrä, ja vielä sitä tallissaa taitaa joku tovi vierähtää ennen ku tää on valmis...Hemu kirjoitti: Sitten tuli ILOINEN yllätys...Tuli huomattua että kori on kierretty ja mätäpelti LOPPU.
Ei tääkään ihan ruosteeton ole jos pilkkua halkotaan.Kaikki saumat jotka on pistehitsattu,on välistä ruosteessa mutta ei mätiä.
Saumakitilla ja "happo"värillä koitetaan pitää ruoste kurissa tulevaisuudessa.Näin Tänään tuli haettua "elinten luovuttaja"moottori Jos tässä pääsis jossain vaiheessa tulevaa talvea moottorin kimppuun.
Jepjep onhan tohon jokunen tunti uponnut,mutta tää on hauskaa
Joten jatkuu...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
No niin,taas on vähän edennyt.
Tosin aika vähän,koska työvaihe on hidasta tehdä
Etupyöränkotelot ja helmat on saatu maalattua epoksilla.
Kiveniskumassa tulee vielä kivisuihku linjalle. Konehuoneeseen on vedetty saumakitit ja päälle pohjaväri.
Musta pohjaväri johtuu siitä,että päälle tulevan harmaan
alle on tehdaskin vetänyt mustan pohjan Olis aika häijy mattamustana kokonaan ja siihen kromatut osat Ehkei sittenkään.
Tästä siirrytään sisäosan ja takaluukun kimppuun.
Palataan siihen
Tosin aika vähän,koska työvaihe on hidasta tehdä
Etupyöränkotelot ja helmat on saatu maalattua epoksilla.
Kiveniskumassa tulee vielä kivisuihku linjalle. Konehuoneeseen on vedetty saumakitit ja päälle pohjaväri.
Musta pohjaväri johtuu siitä,että päälle tulevan harmaan
alle on tehdaskin vetänyt mustan pohjan Olis aika häijy mattamustana kokonaan ja siihen kromatut osat Ehkei sittenkään.
Tästä siirrytään sisäosan ja takaluukun kimppuun.
Palataan siihen
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
On siinä hommaa mutta näyttää se kyllä hienoltakin jo tuossa vaiheessa
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Mitä saumakittiä käytät? Miulla oli viimeeks Finnsco mössöa ja sepä ei oikei tykänny ku sudin Temacoatin päälleHemu kirjoitti: Saumakitilla ja "happo"värillä koitetaan pitää ruoste kurissa tulevaisuudessa.Näin
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 280E Puunalta
Mä oon käyttänyt Wurthin koriakryyli kittiä.En tiiä onko paras mutta on toiminut hyvin.jackie kirjoitti:Mitä saumakittiä käytät? Miulla oli viimeeks Finnsco mössöa ja sepä ei oikei tykänny ku sudin Temacoatin päälleHemu kirjoitti: Saumakitilla ja "happo"värillä koitetaan pitää ruoste kurissa tulevaisuudessa.Näin
Ammattilaisetkin käyttää sitä kuulemma.
Etuna on myös notkeus.Helppo levittää ja saa kivasti ohuttakin nauhaa koska ei tarvii puristaa rässillä hampaat irvessä
Tuntuu tartuvan kiinnikkin kuivuttua :thumbup:Tiedä sit mikä on parasta
Re: MB 280E Puunalta
Voikos tuota saumakittiä sutia ha levitellä jollain vähän kovemmalla pensselillä?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Joo,ehkä.En oo koittanut.
Vielä kun kastelee sudin veteen koska
märällä sormella menee hyvin.
Vielä kun kastelee sudin veteen koska
märällä sormella menee hyvin.
Re: MB 280E Puunalta
Noin sisusta on saatu pohjaväriin
Joten ekana tuli vastaan johtosarja.Joka vaati vain puhdistuksen.Ei ole "amispojat"tehneet sähkötöitä Liukkari pytystä läpi ja rätillä pyyhkäsy->Painepesurilla huuhtelu ja narulle kuivumaan Homma jatkuu kittaamalla ja pölyä niellen
No tääkin vaihe on tehtävä
Näillä mennään
Ja takaluukkukin...kitattu ja värissä.
Kylkikin näyttää paremmalta nyt...tosin vaatii vielä viimestelyä
Kitti hommien välissä tuli mieli tehdä jotain muuta...Joten ekana tuli vastaan johtosarja.Joka vaati vain puhdistuksen.Ei ole "amispojat"tehneet sähkötöitä Liukkari pytystä läpi ja rätillä pyyhkäsy->Painepesurilla huuhtelu ja narulle kuivumaan Homma jatkuu kittaamalla ja pölyä niellen
No tääkin vaihe on tehtävä
Näillä mennään
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Mitkäs nuo on nuo "poikittaistuet" noissa takakontin sivukoteloissa? Omissa ei oo tullu tollasia vastaan. Villi arvaus ois et tulevat alkuperäisen vetokoukun (valmiuden?) myötä, mut olikos tässä ollu koukkua
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: MB 280E Puunalta
Oli tässä tarvikekoukku mut nää ei liity siihen.jackie kirjoitti:Mitkäs nuo on nuo "poikittaistuet" noissa takakontin sivukoteloissa? Omissa ei oo tullu tollasia vastaan. Villi arvaus ois et tulevat alkuperäisen vetokoukun (valmiuden?) myötä, mut olikos tässä ollu koukkua
Ne on tosiaan puskurin päätykiinikkeen.
Kyljessä on kaksi eri reikää puskurin kiinnitykselle.Toiset varmaan lyhkäselle puskurille
Re: MB 280E Puunalta
Noniin,kittihommat rupee olemaan loppusuoralla.
Sit on taas pohjavärin levitystä. Aina ei jaksa pölyä niellä niin tulee tehtyä muutakin.
Tuli kaivettua takaluukku esille ihmetellen millä lehtivihreä lähtisi parhaiten
Tinneri tai liukkari ei tuntunut toimivan oikein hyvin.
Sit koitin lasinpesuspraytä ,hetken aikaa vaikuttaa ja vot->lähti pyyhkimällä Pesun jälkeen tuli todettua että kuinka luukku voi olla näin hyvä kuntonen
Listan alla pikku maalivika. Kun tohon lehtivihreeseen löyty aine niin täyty kokeilla muuallekkin,kuten takavaloihin ja listoihin
Sen päälle kokeilin tämmöstä puhdistus"kivee"osien kiillotukseen
Lopputulos yllätti positiivisesti
Ecostar on tullut ostettu joskus jostain messuilta takan lasiluukun puhdistukseen,toimii kyllä siinäkin.
On vaan jäänyt kaappiin käyttämättä Nyt on löytynyt uusi käyttökohde
Homma jatkuu...
Sit on taas pohjavärin levitystä. Aina ei jaksa pölyä niellä niin tulee tehtyä muutakin.
Tuli kaivettua takaluukku esille ihmetellen millä lehtivihreä lähtisi parhaiten
Tinneri tai liukkari ei tuntunut toimivan oikein hyvin.
Sit koitin lasinpesuspraytä ,hetken aikaa vaikuttaa ja vot->lähti pyyhkimällä Pesun jälkeen tuli todettua että kuinka luukku voi olla näin hyvä kuntonen
Listan alla pikku maalivika. Kun tohon lehtivihreeseen löyty aine niin täyty kokeilla muuallekkin,kuten takavaloihin ja listoihin
Sen päälle kokeilin tämmöstä puhdistus"kivee"osien kiillotukseen
Lopputulos yllätti positiivisesti
Ecostar on tullut ostettu joskus jostain messuilta takan lasiluukun puhdistukseen,toimii kyllä siinäkin.
On vaan jäänyt kaappiin käyttämättä Nyt on löytynyt uusi käyttökohde
Homma jatkuu...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
- Meseperuna
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ti 21.10.2014 10:27
Re: MB 280E Puunalta
Mukava seurailla perusteellista projektia
C124 320CE -93
Opel Kadett C 1.2 -77
ex "Väyrynen" E220D Elegance -96
ex W201 190 R4 8V -87
Opel Kadett C 1.2 -77
ex "Väyrynen" E220D Elegance -96
ex W201 190 R4 8V -87
Re: MB 280E Puunalta
Aikaa on vierähtänyt...paljoo ei ole valmista tullut mut jotain pientä.
Siitä kuvia... Alkuperäinen moottori,M110.988,tuli purettua ja lohko pestyä,maalattua ja sylinterit hoonattua. Mutkarauta on hyvä kuntonen ja mitoissa. Veivit ja mukit vaatii vielä puhdistusta.Osien pesu on yllättävän hidasta homma Jonkin verran koneen irto-osia on jo valmiina.
Takaluukun sisäpinta tuli tempastua väriin.Näki samalla onko värisävy oikea.
On se...galinitgrau matt 7129. Koppa on kitattu ja pohjavärissä.
Jotain pientä hieromista ennen värjäystä.
Joten siitä myöhemmin...
Siitä kuvia... Alkuperäinen moottori,M110.988,tuli purettua ja lohko pestyä,maalattua ja sylinterit hoonattua. Mutkarauta on hyvä kuntonen ja mitoissa. Veivit ja mukit vaatii vielä puhdistusta.Osien pesu on yllättävän hidasta homma Jonkin verran koneen irto-osia on jo valmiina.
Takaluukun sisäpinta tuli tempastua väriin.Näki samalla onko värisävy oikea.
On se...galinitgrau matt 7129. Koppa on kitattu ja pohjavärissä.
Jotain pientä hieromista ennen värjäystä.
Joten siitä myöhemmin...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Onko tuo takaluukun kuva ylivalottunut, näyttää aika vaalealta tuo sävy
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Jep.Kamera ja valot voi tehdä tepposen mut ei siinä hirvee ero luonnossa ole.
Alkuperäinenväri ja tämä väri on justiinsa sama valosta riippumatta.
Ennen luukun hiomista tein koemaalaus palat.
Tämä värikoodin tunteet väriliikken ohjelma Mersun väriksi.
Alkuperäinenväri ja tämä väri on justiinsa sama valosta riippumatta.
Ennen luukun hiomista tein koemaalaus palat.
Tämä värikoodin tunteet väriliikken ohjelma Mersun väriksi.
Re: MB 280E Puunalta
Mistä sait selville takaluukun sisäpuolen värinumeron?
Pitäisi maalata W126 takaluukku sisäpuolelta, lieneekö sama sävy?
Pitäisi maalata W126 takaluukku sisäpuolelta, lieneekö sama sävy?
-Esukki-
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
260 SE -87, C 230 TA Avantgarde -08, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 TA CDI Classic -08, C200 A Kompressor -07
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96)
Re: MB 280E Puunalta
Tältä foorumilta löyty tietoa.
Esim.täältä http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=230639" onclick="window.open(this.href);return false;
Sit värikaupasta tippaväri ja koepala maaliin.
Uskoin ja muistelen W126 olevan sama väri
Taitaa olla Mersulle tehty värimuutos.
Täs toinen kuva erikulmasta ja valossa. Näkyy kamera ja valo vaikuttava
Esim.täältä http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=230639" onclick="window.open(this.href);return false;
Sit värikaupasta tippaväri ja koepala maaliin.
Uskoin ja muistelen W126 olevan sama väri
Taitaa olla Mersulle tehty värimuutos.
Täs toinen kuva erikulmasta ja valossa. Näkyy kamera ja valo vaikuttava
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5677
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: MB 280E Puunalta
Muistelisin että tuon minunkin -84 sedanin luukku olis melkein musta sisäpuolelta, täytyy joskus käydä kattomas. Helmathan on kans maalattu tuolla galinitgraulla, mutta näyttää että ne olis tummemmat ja sinertävemmät tuossa farkussa, jossa ne pitäis olla ihan alkuperäisessä maalissa Saattaa kyllä eri valossa näyttää erilaiselta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Lisää moottorin irto-osia on saatu valmiiksi.
Varren O-rengas oli kovettunut 30vuodessa.Korvaako takuu??Tuskin.
No Robertilta(Bosch)löytyi uusia hyllystä
Laturi oli jo 300000km kulunut.Liukurengas,hiilet ja laakerit loppu.
Ja paljon hapettumaa.
Yks mielenkiintoinen osa on tämä.... Tässä purettuna lisäilmaluisti.
Nimensämukaan antaa lisääilmaa moottorin ollessa kylmä,pysyy käynnissä,näin K-jetronissa.
Rupesin tutkimaan tämän toimintaa ja kirja sanoi mitta-arvoksi että,
-> -20asteessa täysin auki.
-> +65astetta täysin kiinni.
Ja eikun lämmittämään.No ei mitään muutosta
Vasara käteen ja kopottelemaan auki.Hapettuma iskenyt sisäosiin
Pesu ja puhallus...Osat taas kun uusia.
Vahapatruuna toimi irrallaan hienosti.
Luisti takasin kasaan vasaralla Tosiaan kasassa puristeellä ja sisäluistin asento tarkka. Sitten moottorin kylkeen kiinni ja sehän alkaa näyttään moottorilta
Sylinterikansi on vielä työnalla,pikkuhiljaa.
Että näin tälläkertaa
Virranjakaja oli hyvässä kunnossa joten puhdistus riitti.Varren O-rengas oli kovettunut 30vuodessa.Korvaako takuu??Tuskin.
No Robertilta(Bosch)löytyi uusia hyllystä
Laturi oli jo 300000km kulunut.Liukurengas,hiilet ja laakerit loppu.
Ja paljon hapettumaa.
Yks mielenkiintoinen osa on tämä.... Tässä purettuna lisäilmaluisti.
Nimensämukaan antaa lisääilmaa moottorin ollessa kylmä,pysyy käynnissä,näin K-jetronissa.
Rupesin tutkimaan tämän toimintaa ja kirja sanoi mitta-arvoksi että,
-> -20asteessa täysin auki.
-> +65astetta täysin kiinni.
Ja eikun lämmittämään.No ei mitään muutosta
Vasara käteen ja kopottelemaan auki.Hapettuma iskenyt sisäosiin
Pesu ja puhallus...Osat taas kun uusia.
Vahapatruuna toimi irrallaan hienosti.
Luisti takasin kasaan vasaralla Tosiaan kasassa puristeellä ja sisäluistin asento tarkka. Sitten moottorin kylkeen kiinni ja sehän alkaa näyttään moottorilta
Sylinterikansi on vielä työnalla,pikkuhiljaa.
Että näin tälläkertaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
hienoa jälkee syntyy
putin ostaa takas lähetystölle
putin ostaa takas lähetystölle