W124 300 TripleTurboDiesel
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
W124 300 TripleTurboDiesel
Terveppä terve kaikille nokinäpeille!
Alustan tämän keskustelun heti kärkeen ettei tule väärinkäsityksiä. Ajasta ei ole puutetta, menköön vaikka 20 vuotta.
Ja sitten varsinaiseen asiaan. Käväisin hakemassa tuommoisen w124 300 tdt:n mualimalta kuleksimasta.
Koneha on sillo om603 alkuperäne turbomoottori.
Automaattiaski, ilmeisesti 722.3?
Sportline noin niiku iha muute vaa kerro.
Kilometriä se 580 000 mutta eipä tuolla väliä osiaha sua uusia ja jos ei löyvy nii tehää.
Käytössä on kaikki konepajan vehkeet isosta sorvista nc plasmaa. Ja aikaa, sitä on.
Nonni, kaikille tuli varmaa seleväks millä asenteella tässä liikutaan
Elikkäpä, tarkotuksena olisi rakentaa tuo lankku semmosee tällinkii että sieltä pellin alta löytys:
Kolomois ahettu nokileka, kolomella pakokaasuahtimella. Näistä yks ahin pelekästään hukkaa menevä pakopainee muuttamisssee tehoks. Lopuilla ahtimilla tehtäs sitte voimaa. Projektin tärkein idea on ettei lähetä ahanehtimmaa. Supereita on mualimassa tarpeeks, mutta montako semmosta joka oikeesti tarjoo joka kaasun asennossa viäntöä mukavasti.
Mikkää diisselinero mie en oo, vappaasti sua tulla neuvomaa ja kertomaa mitä mieltä on. Lähinnä tämmöne seppä muute että kaikki osien valamistus kyllä onnistuu. Ja suhteita on isompiikin firmoihin nii CNC sorvittii pyörähtää ja valuhommat onnistuu kuha keksii mihi tarvii.
Elikkä lähetäänkö porukalla tekkee tuosta 603 kunno viäntömotti. Ajatuksena nimeommaa ei niinkää hirviä maksimiteho tahi viäntö vaa että sais sieltä se kaiken mahollise irti joka kierrosluvulla. Nyt viisaat, sua alkaa neuvomaa minnuu tehää yhessä mualimasta parempi. Nii ja rrahastakka ei oo pula mutta yritettää silti ite tehä mahollismma paljo
Alustan tämän keskustelun heti kärkeen ettei tule väärinkäsityksiä. Ajasta ei ole puutetta, menköön vaikka 20 vuotta.
Ja sitten varsinaiseen asiaan. Käväisin hakemassa tuommoisen w124 300 tdt:n mualimalta kuleksimasta.
Koneha on sillo om603 alkuperäne turbomoottori.
Automaattiaski, ilmeisesti 722.3?
Sportline noin niiku iha muute vaa kerro.
Kilometriä se 580 000 mutta eipä tuolla väliä osiaha sua uusia ja jos ei löyvy nii tehää.
Käytössä on kaikki konepajan vehkeet isosta sorvista nc plasmaa. Ja aikaa, sitä on.
Nonni, kaikille tuli varmaa seleväks millä asenteella tässä liikutaan
Elikkäpä, tarkotuksena olisi rakentaa tuo lankku semmosee tällinkii että sieltä pellin alta löytys:
Kolomois ahettu nokileka, kolomella pakokaasuahtimella. Näistä yks ahin pelekästään hukkaa menevä pakopainee muuttamisssee tehoks. Lopuilla ahtimilla tehtäs sitte voimaa. Projektin tärkein idea on ettei lähetä ahanehtimmaa. Supereita on mualimassa tarpeeks, mutta montako semmosta joka oikeesti tarjoo joka kaasun asennossa viäntöä mukavasti.
Mikkää diisselinero mie en oo, vappaasti sua tulla neuvomaa ja kertomaa mitä mieltä on. Lähinnä tämmöne seppä muute että kaikki osien valamistus kyllä onnistuu. Ja suhteita on isompiikin firmoihin nii CNC sorvittii pyörähtää ja valuhommat onnistuu kuha keksii mihi tarvii.
Elikkä lähetäänkö porukalla tekkee tuosta 603 kunno viäntömotti. Ajatuksena nimeommaa ei niinkää hirviä maksimiteho tahi viäntö vaa että sais sieltä se kaiken mahollise irti joka kierrosluvulla. Nyt viisaat, sua alkaa neuvomaa minnuu tehää yhessä mualimasta parempi. Nii ja rrahastakka ei oo pula mutta yritettää silti ite tehä mahollismma paljo
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Heti ensimmäiseks voit kyllä yrittää kirjottaa normaalisti, tuollasta saamea ei jaksa kukaan lukea...
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Ei kyllä omasta mielestä tekstissä mitään vikaa, ja hyvin jaksoi lukea. Tervetuloa foorumille.saquzi kirjoitti:Heti ensimmäiseks voit kyllä yrittää kirjottaa normaalisti, tuollasta saamea ei jaksa kukaan lukea...
W201 250D
W202 250D
W202 250D
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Mistteepäen mualimmoo kirjottaja lööttyy? Ee iha tääsin savonmurrettakkaan oo.
Viimeksi muokannut Henkkka_, Ke 26.08.2015 22:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Mie puhun vähä miten kielen päälle tullee. Ei tässä ihan puhtaita savolaisia kyllä ollakaa Asuinpaikasta sen verra että Mestari Siekkinen assuu melekee samalla kylällä
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Ja ite asiaa. Kuten arvata saattaa, Cumminsien maalimassahan noita on ja BMWllä kai jokin sarjatuotantomoottorikin? Heput lätäkön toisella puolella on nähny hyväks että herätellää 2-1 sarjana yhtä julumettua ahinta, no näitä selaillessa vastaan tuli tämmöne http://www.dieseltruckresource.com/foru ... turbos.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajatuksia toimivuudesta?
Ajatuksia toimivuudesta?
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Ja mitä sillä alaväännöllä tekee, muutakuin laittaa voimansiirron koville? Tietysti saishan sitä sen verran olla, että moottori lähtis vääntämään heti tyhjäkäynniltä, eikä tulisi mitään julmettua tehopiikkiä. Isohko vnt/vgt ahdin ja sille kunnon ohjaus jollain purkilla? Siinä sulla riittäis työmaata jos meinaat saada kolme turboa toimimaan yhdessä ja vielä hyvin
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Mie oon yrittäny pysyä nuista vnt/vgt ahtimista kaukana, syy sihhe on henkilökohtane enkä mie väitä etteikö ne hyviä ois.
Mutta tässä rojektissa ois tarkotus käyttee nuita iha perinteisiä ahtimia Ohan autokii aika perinteinen farmarilankku
Kokkeillaa ainakii mitä tästä tulloo, yritys ja erehys, eikös se nii mee?
Joo ja nimeommaa mie sitä että sais siitä viännöstä piru tasasta, eihä se maksimiviännö tarvii älytöntä olla jos se mukavasti vettää siitä het tyhjäkäynni nurkilta asti eikä murehita sitä voimasiirtoo, alotettaa ensinnä siitä suurimmasta ongelmasta elikkä tuosta kolomesta etanasta
Mutta tässä rojektissa ois tarkotus käyttee nuita iha perinteisiä ahtimia Ohan autokii aika perinteinen farmarilankku
Kokkeillaa ainakii mitä tästä tulloo, yritys ja erehys, eikös se nii mee?
Joo ja nimeommaa mie sitä että sais siitä viännöstä piru tasasta, eihä se maksimiviännö tarvii älytöntä olla jos se mukavasti vettää siitä het tyhjäkäynni nurkilta asti eikä murehita sitä voimasiirtoo, alotettaa ensinnä siitä suurimmasta ongelmasta elikkä tuosta kolomesta etanasta
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Kammiovärinä alkaa näköjään pikkuhiljaa taitaa Savon aidon murteen Maaningan korostuksella.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Eipä taida 3 ahdetussa olla järkeä on meinaan melkonen lämpöjärkäle ja sitten hukkaporttien säädöt niissä onkin pikkusen väsäämistä. Käy lukemas jsj rojektia niin tiedät mimmonen homma on saada 2 pakokaasuahdinta pelaan yhteen. Kaksois ahdettu eli remmillä ja pakokaasu ahtimella tai compoud niissä vielä on jotain järkee. Tuon remmiahdin systeemin kun toteuttaa niin että turbo puhaltaa remmin läpihte niin saa pienillä pakopaineilla mukavasti ahtoja ainoo että tarttee 2 cooleria mutta vesi coolerit on pieniä ulkomitoiltaan ja helppo sijoittaa.
värit väreihin ja loput maihin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Tuo JSJ:n rojekti olikii hyvin valaiseva... Noh, mie oon silti valamis yrittämää. Harrastushommaahan tää on
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Monessa jenkkifoorumipelissä näkee kolme turpoa, mutta yleensä tuosta kuva linkistä poiketen esim 2 HX40:stä syöttää yhteen HX40:seen. Ymmärtääkseni niissä idea että romuttamolta saa rekka-kokoluokan ahtimia halvalla ja kalliinpi, julmankokonen primary korvataan kahdella keskikokosella...plus että komian näköstä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Noniin nytpä on asiaa mietiskelty tuas nii että korvista nousoo enempi savua pian ku lankun putkesta...
Tässä tämmöne hätäne piirustus mitä kyhhäilin... Äläkää vetäkö hirteen, tää on vaan tätä ajatuksenvirtaa
Tässä tämmöne hätäne piirustus mitä kyhhäilin... Äläkää vetäkö hirteen, tää on vaan tätä ajatuksenvirtaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
tässäkin on kylläki juuttuvasiipisiä käytetty mutta tuskimpa huonosti toimiva kompo https://www.youtube.com/watch?v=fteI0wDi1EQ" onclick="window.open(this.href);return false;
tässä kans käytetty yhtä juuttuvasiipistä, jos toisen pienemmän laittas nii rahaa saa palamaan kyllä voimansiirtoon mutta oishan se taatusti hauska
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=78847" onclick="window.open(this.href);return false;
tässä kans käytetty yhtä juuttuvasiipistä, jos toisen pienemmän laittas nii rahaa saa palamaan kyllä voimansiirtoon mutta oishan se taatusti hauska
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 35&t=78847" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Jonkinnäkönen toimintakaaviokin näky löytyvän, ossaisko joku viisaampi valaista vähän tätä?
250 Cdi twinturpohan tuo on ja kai sitä sprinterissäkii on?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Ruotsalaisen GIK:n sivuilla löytyy teoriaa ja laskuesimerkki bensaturbojen yhteistoiminnasta, ehkä se antaa lisävinkkejä, katso http://www.gikturbo.se/pdf/teoridels.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. Katso kohta "Tvåstegsladdning" (s. 30/40). Myös sitä seuraava kohta "Sekvensiell turboladdning" voisi kiinnostaa sinua.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ke 26.08.2015 14:31
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Nonii tässäpä melkeen jo vuosi pyörähtäny ja projekti etenee tyylillä "tehdään kun ehtii" mutta joitain radikaaleja muutoksia tähän mennessä tullut:
-Kone vaihtunu 606:seen
-Lootana lähdetään kokeilemaan AX-15 Aisin-Warneria sintterillä ja omavalamiste asetelmalla+sovitelevyllä kestääpi jos kestää, jenkkitomaatti tilalle rajummasta päästä jos menee särki
-Perä on Dana 44, Torqmasterin Aussie Lockerilla, kardaanista tulee omavalamiste Cherokeen isommilla ristikoilla
Kunhan taas ehtii nii aletaan kasaamaa autoo
Ahtimia kerääntyny ny jonki verra hyllyyn, täytyy tossa pimeinä iltoina alakaa käymää lävitte mitkä menee jatkojalostuksee
Ja leimallehan tämä ei tule koskaan menemään...
Kuvia tulee kuhan saapi vähä siistimpää kuntoon tän projektin, on aikalailla atomeina viel
-Kone vaihtunu 606:seen
-Lootana lähdetään kokeilemaan AX-15 Aisin-Warneria sintterillä ja omavalamiste asetelmalla+sovitelevyllä kestääpi jos kestää, jenkkitomaatti tilalle rajummasta päästä jos menee särki
-Perä on Dana 44, Torqmasterin Aussie Lockerilla, kardaanista tulee omavalamiste Cherokeen isommilla ristikoilla
Kunhan taas ehtii nii aletaan kasaamaa autoo
Ahtimia kerääntyny ny jonki verra hyllyyn, täytyy tossa pimeinä iltoina alakaa käymää lävitte mitkä menee jatkojalostuksee
Ja leimallehan tämä ei tule koskaan menemään...
Kuvia tulee kuhan saapi vähä siistimpää kuntoon tän projektin, on aikalailla atomeina viel
Hinnalla ei ole väliä kun tehdään ikuista
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
ainakin yhdessä foorumin twin turbo om606 oli 1000hp jenkin vahvistettu loota ja luisti 0m606 perässä vajaa 500hp ja reippaan 1000nm väännöillä..
https://youtu.be/89b7DLIYrp4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/89b7DLIYrp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W124 300 TripleTurboDiesel
Turbiini tuas luisti eikä laatikko... Hyvät hepat oli bensapualella kestäny muttei osannu vääntöä käsitelläjohani kirjoitti:ainakin yhdessä foorumin twin turbo om606 oli 1000hp jenkin vahvistettu loota ja luisti 0m606 perässä vajaa 500hp ja reippaan 1000nm väännöillä..
https://youtu.be/89b7DLIYrp4" onclick="window.open(this.href);return false;