560SEL - Käyttöauton tarina

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

petri kirjoitti: Oliskohan puhaltimen siipien väliin menny jotain ylimääräistä siellä kontissa pyöriessä?
Voi hyvinkin olla, jokatapauksessa motivaatio näiden osien purkamisessa ja kasauksessa on nyt pyöreä nolla joten ketutuspäissäni tilasin täysin uuden paloilmapuhaltimen tiivisteineen eli eipähän pitäis olla enää tuon kanssa mitään ongelmia. Veholla olis maksanu 489€ ja Saksasta kun tilasin niin 280€ :D
tahtoomersun kirjoitti:Takalasin kanssa ei kannata aikailla, sillä tuo vuoto ruostuttaa "hattuhyllyn" tehokkaasti.
Takalasi (ja senkin tiivisteistä) kysyin hintaa niin Pilkingtonin värilasi laminoituna ja lämmityksellä hintaa n. 700€. Omituista sillä faijan W220:een vaihdettiin tuulilasi tuossa kesällä niin hintaa oli 600€ :crazy:
timo230e kirjoitti:Tere
Vieläks sul on ne takaiskarit, mulla väljä pallo omassa ja haitari kumi rikki
Timppa
Löytyy Espoosta, en muista onko se haitari siitä rikki vai ei mutta voin lähettää vaikka kuvaa niistä :)
Viimeksi muokannut Hage, Ma 23.10.2017 16:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja unski »

Takalasin "vaalentuma" saattaa olla vain kosteutta, joka häipyy kun lasi saa olla ilman tiivistettä lattialla jonkun aikaa. Uusi kosteushan saattaa sitten muodostua, mutta se vaatii yleensä aikaa ja kylmiä olosuhteita.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Ok. Katotaan kuvasta
Timppa
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Hage kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Takalasin kanssa ei kannata aikailla, sillä tuo vuoto ruostuttaa "hattuhyllyn" tehokkaasti.
Takalasi (ja senkin tiivisteistä) kysyin hintaa niin Pilkingtonin värilasi laminoituna ja lämmityksellä hintaa n. 700€. Omituista sillä faijan W220:een vaihdettiin tuulilasi tuossa kesällä niin hintaa oli 600€ :)
Tuuulilaseja varmaan valmistetaan enemmän, eikä tuulilasissa ole lämmitysvastuksia, niin siksi varmaan ovat suhteessa halvempia. Omaan SECiin kun uusin tuulilasin, niin oli asennettuna rapiat 300€
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 836
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Ei paha hinta. Ens kesänä omaankin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Dear customer,

Thank you for your order no. xxx

Unfortunately we have to inform you that the part(s) you have ordered is/are not available, neither from us nor the manufacturer. Since the manufacturer is not able to give us a new delivery date, we will refund your payment.
Please send us your IBAN and BIC that we can retransfer the payment.

We can't deliver your order and would like to apologize for any inconveniences you had.
Thank you for your understanding.


Ihr Teile-Profis-Team
ketun kettu mitä paskaa saatana. On se ihme kuinka osat kumminkin löytyy sivulta ja kaiken voi maksaa jne. mutta sitten ei sanotaan että ei meillä oo sitä :twisted:
Pitää siis kattoo vielä tuo käytetyn paloilmapuhaltimen kunto tai muuten ostan kokonaan uuden webaston jostain joka maksaa satatonnia kun ei tätä näköjään pienellä summalla saa kettu kuntoon.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Hiljaiseloa suurimmalta osin tämän kanssa, paloilmapuhallinta en ole vielä(kään) tilannut. Tosin takalasin kuivaukselle kysyin hintaa viime viikolla; ottivat yhteystiedot ylös ja soittavat kunhan lasimiehet saapuu takaisin.

290tkm paukkui lokakuun lopussa:
Kuva
eli öljyt ja suodatin vaihtoon, öljyn merkkiä tai viskositeettiä en kerro ettei kukaan saa hepulia kuinka on taas 'väärät' öljyt traktorissa.

Taino on tässä jotain pientä sentään kumminkin ollut, jo kesällä murtui mökkireissulla vaihdekepistä yksi kumipusla jonka seurauksena vaihdetta pystyi vaihtaa melkein puhaltamalla sen suuntaan. No se kumi vaihtui jo kesällä mutta sitten alkoi toinen pusla pitämään kahtaa erillaista ääntä; kitinää joka kuulosti sisälämppäriltä ja kuminaa esimerkiksi töyssyissä, kuopissa ja kiihdytyksissä :? No nyt viime viikolla vaihtui sekin ja nyt on taas asetetta hiljaisempi auto, vaihdekepin
välyskin katosi kokonaan.

Autossa oli jo ostaessani sellainen vika ettei moottorin lämpötilamittari koskaan näyttänyt yli 80c paitsi kerran muistaakseni parin sekunnin ajan. Tiesin kuitenkin että lämmöt on todellisuudessa oikeat sillä termostaatti vaihdettiin aikoinaan, eli anturivika. Varmuuden vuoksi molemmat anturit lähti vaihtoon koska en aio purkaa taas heti toisesta päästä kun ei olisikaan korjaantunut yhden anturin vaihdolla - etenkään kun nuo anturit maksoi muistaakseni 10€ luokkaa. Eli vihdoin näkyy mittaristossakin lukemat oikein, eihän tähänkään mennyt kuin 2 vuotta :D
Kuva

Myös tyhjäkäynnillä motti hiukan täristeli jonka seurauksena molemmat tukikumit lähti vaihtoon, nyt on paljon tasaisempi.

Niin ja uusi mattosarja saapui langiin Timo L.n kautta, joten kiitos niistä :thumbup:

Ennen katsastusta pitää vielä joitakin tiivisteitä vaihdella simpukkaan, hikoilee jonkin verran. Myös hyväkuntoisia W126:n kaivonkannen pultteja saa tarjota, nykyiset on aika karussa kunnossa enkä tajua mihinkä se toinen setti on oikein kadonnut.
Viimeksi muokannut Hage, Ti 02.06.2020 05:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olishan niitä pultteja uusia ja käytettyjä, mutta putsaa omat pulttis ja lähetä ne teräsmäki oy:lle pinnotukseen ja mukana tulis samaan hinttaan muutakin pinnotettavaa ja maksaa 20€/20kg plus kuletus :thumbup:
ite ajattelin lähettää kaikki pyöränpultit sähkösinkitykseen :wink:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Minkäläinen homma oli tuo moottorin tukikumien vaihto?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ei mikään paha homma, yläpuolelta kaksi M6 kuusiokolo ruuvia pois ja alta yksi M10 kuusiokolo ruuvia irti sitten vaan nostat konetta sen verran että saat kumin pois valistä ja uusi tilalle, ruuvit kiinni ja homma oli siinä :wink:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ok näyttää vaan niin ahtaalta ainakin kuskin puolella paikat.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

touhottaja kirjoitti:olishan niitä pultteja uusia ja käytettyjä, mutta putsaa omat pulttis ja lähetä ne teräsmäki oy:lle pinnotukseen ja mukana tulis samaan hinttaan muutakin pinnotettavaa ja maksaa 20€/20kg plus kuletus :thumbup:
ite ajattelin lähettää kaikki pyöränpultit sähkösinkitykseen :wink:
Niinnoh en mä tarttis kuin pari pulttia oikeastaan, yksi hajosi kun rengasliike laittoi uudet Michelinin kesäkumit ja kahdesta (vai kolmesta?) muusta on irronnut se suojus niistä päistä. Olisko sulla Touho myydä mulle kolmea tai neljää pulttia? :angel:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Ihan asiallinen käyttöauto sulla :D
Merseedespents
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

vk00 kirjoitti:Ihan asiallinen käyttöauto sulla :D
Kiitos kiitos :)

Pari vikaa on nyt ilmennyt auton kanssa;
apukuskin puoleinen ajovalon pyyhkijä sanoi sopimuksen irti eikä enää pelitä, onkohan moottori rikkoutunut? Jokatapauksessa kuntoon laitetaan sillä on sen verran käytännöllinen varuste etenkin kurakeleillä. Tarttee tutkia asiaa kunhan kerkeän.
Sitten hiukan isompi vika.. perä. On alkanut ulisemaan etenkin 50-60km/h ja 80km/h nopeuksissa eli sama vika kuin allekirjoituksen 124:ssä. Hovimekaanikolta kun kysyin tuosta niin eivät tee ainakaan korjausta eli niiden lautasten/levyjen vaihtoa (vai mikä niiden virallinen nimi nyt olikaan?) kun kuulema tarvis dynon että ne voisi säätää oikein. Ehdotti kylläkin että veisin Viroon eräälle firmalle jonka kautta tulisi uusi kätetty perä joka maksaa n. 250€ + työt päälle jonka hintaa ei luonnollisesti osannut sanoa.
Onko mulla jotenkin huono tuuri näiden perien kanssa kun molemmissa autoissa perät ulisee vai onko muidenkin ~300tkm ajetut 80-90 -luvun Mersuissa ulisevat perät?

Tässä samalla voisi palata vähän vanhempaan ominaisuuteen mikä edelleenkin ihmetyttää, nimittäin vaihdelaatikko :D
Eli edelleen saa ajaa sen n. 100km moottoritietä että laatikko vaihtaisi esim. 4. vaihteelle 40-50km/h tienoilla, taajama-ajossa n. 30km ja jos nopeasti haluaa 'kuumentaa' laatikon niin ajaa pari kilometriä motaria jonka jälkeen pysähdytään vaikka parkkipaikalle n. 10-15min D päällä ja jarru pohjassa jonka jälkeen toimii niinkuin pitäisi. Vaan näiden lämmitysten jälkeen jos lähdet takaisin moottoritielle hetkeksi niin laatikko ikään kuin kylmenee ja alkaa taas korottaa vaihtovälejä ylös sekä alaspäin.
Laatikossa siis on riittävästi öljyä ja ovat alle 20tkm sitten vaihdettu, myös suodatin on vaihdettu. S/E kytkimellä ei tunnu olevan vaikutusta vaihtoväleihin, ainoastaan siihen kytkeytyykö pienemmälle vaihteelle kun kaasua polkaisee.
Voisiko tämä ominaisuus johtua liian alhaisista paineista?

Webaston paloilmapuhaltimen tilasin hiukan viime viestin jälkeen mutta sitä ei ole vieläkään lähetetty, hieman ennen jouluaattoa kun lähetin viestiä firmalle että mikä siellä mättää niin automaattivastauksena tuli että ovat lomalla 2.1 asti :crazy: Kiroan koko maailman suohon jos tuoltakin firmalta tulee viesti ettei heillä ole kyseistä osaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kaippa tuo perän mouruaminen on ominaisuus näin vanhoissa, omassa myös vaikka se nyt on puolet enemmän ajettu. Ookko öljyt vaihtanu sinne? Ei kylläkään varmaan vaikuta ääntelyyn. Helpoin varmaan vaihtaa toinen murikka tilalle, mutta mistäpä tietää ettei se pidä ääntä yhtälailla ellei enemmän.

Eikö se ole vaan hyvä että taajama-ajossa ajelee kolmosella eikä jurnuta isoimmalla? Vai eikö se vaihda sielä 80-100km/h nopeuksissakaan nelosta sisään kylmänäkään?
W210 E320cdi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Peräöljyt on vielä hyvät ja joo ei johdu ulina siitä (ainakaan tietääkseni) :)
Itse purkaisin sitä vaihtoperää sen verran että näkisi missä kunnossa lautaset on ettei tule samanlaista tai huonompaa perää tilalle. Katsotaan ens vuoden puolella mihinkä väliin tuon ehtisi tehdä. Eli joko alkuperäisen korjaus tai sitten vaan uutta tilalle. Tekisi kyllä mieli ihan mielenkiinnosta laittaa Mersulle kyselyä että onko varastossa uusia periä ja paljonko maksaisi :D Maksaa varmaan enemmän kuin mikä auton arvo on.

Kyllä se alkaa ärsyttämään hetken päästä kun kuuttaakymppiä ajelee ja kierrokset huutelee siellä hiukan yli 2000r/min kun normaalisti kierrokset on siellä 1400r/min luokkaa. Mittarin mukaan n. ~ 72km/h laatikko vaihtaa neljännelle JOS lasken kaasun hetkeksi pois. Ilman avituksia laatikko itse vaihtaa neloselle hieman alle 80km/h. Sama juttu kaikilla vaihteilla, eli vaihtaa pari kilsaa alemmalla nopeudella jos laskee kaasun kokonaan pois.
Osaisiko joku kertoa että mistä kaikkialta vika saattaisi piillä? Olisin erittäin kiitollinen :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikäs perä sulla siellä on, tavallinen, asd vai luistonesto perä :roll: mitkä öljyt perässä :think:
mites pyöränlaakerit ettei ny ääni tulis sieltä :roll:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja S202 »

Se murikka/lautaspyöräpari saattaa myös olla yllättävän halpa, kannattaa kattoa. Vaatii toki uudet laakerit ja stefat ja kasauksen.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

touhottaja kirjoitti:mikäs perä sulla siellä on, tavallinen, asd vai luistonesto perä :roll: mitkä öljyt perässä :think:
mites pyöränlaakerit ettei ny ääni tulis sieltä :roll:
ASR oli hagen lisävarustelistassa ja lumiketjunappi kojetaulussa. Eli onkohan tuossa samanlainen kitkalukko kun minullakin, eli ei ASD perä jotka vissiin alkaa herkemmin ulisemaan...

Itsellä kokemusta kun 300 SEL 6.3 ja 560SEC kitkalukkoperä alkoi kahisemaan ja jurnuttamaan hiljaisissa mutkissa niin se korjautui molemmissa kun vaihtoi uudet LSD öljyt perään.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

karra kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mikäs perä sulla siellä on, tavallinen, asd vai luistonesto perä :roll: mitkä öljyt perässä :think:
mites pyöränlaakerit ettei ny ääni tulis sieltä :roll:
ASR oli hagen lisävarustelistassa ja lumiketjunappi kojetaulussa. Eli onkohan tuossa samanlainen kitkalukko kun minullakin, eli ei ASD perä jotka vissiin alkaa herkemmin ulisemaan...

Itsellä kokemusta kun 300 SEL 6.3 ja 560SEC kitkalukkoperä alkoi kahisemaan ja jurnuttamaan hiljaisissa mutkissa niin se korjautui molemmissa kun vaihtoi uudet LSD öljyt perään.
jos siinä on asr perä, ei siinä sillon mitään kitkalukkoo ole asr jarruttelee millon mitäkin takapyörää jos meinaa sutia sekä konetta :wink:
tässä siihen sopiva öly
https://www.mobil.com/finnish-fi/commer ... be-hd-plus" onclick="window.open(this.href);return false;
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Morjens,

Palaan tässä mielenkiintoisessa ketjussa vanhaan asiaan eli moottoriremppaan, koska erääseen M117.968 koneeseen pitää kohta tehdä kansiremppa ja esityöinä selvittelen mitä edestä löytyy.

Kun kasasit kannet uudelleen, vaihdoitko hydrauliset venttiilin välyksen elementit tai keinuvipuja?
Miten säädit välyksen perusasetuksen kohdalleen?
Oliko käytössä MB-erikoistyökaluja?
Teitkö kokoomistyöt itse vai mikä paja osaisi tehdä ko. työn?

Kiitos jo etukäteen.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Efraim kirjoitti:Morjens,

Palaan tässä mielenkiintoisessa ketjussa vanhaan asiaan eli moottoriremppaan, koska erääseen M117.968 koneeseen pitää kohta tehdä kansiremppa ja esityöinä selvittelen mitä edestä löytyy.

Kun kasasit kannet uudelleen, vaihdoitko hydrauliset venttiilin välyksen elementit tai keinuvipuja?
Miten säädit välyksen perusasetuksen kohdalleen?
Oliko käytössä MB-erikoistyökaluja?
Teitkö kokoomistyöt itse vai mikä paja osaisi tehdä ko. työn?

Kiitos jo etukäteen.
Jäänyt koko viesti huomaamatta sori :oops:
Välyksen elementit ja keinuvivut ei vaatineet toimenpiteitä, hovimekaanikon yhteystiedot laitan just kohta privalla kun en viitsi mainostaa täällä.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Tänään tuli katsastettua auto, alustassa ei minkäänlaisia vuotoja tai väljyyksiä ja kaikki pelitti hyvin. Myös pienen kaasuttelun jälkeen päästöt laski sallittuihin rajoihin. Naurettavan tiukka esim. tuo 100hc raja.
27.2.17 - 14.2.18 välillä tuli ajettua 19tkm, 9tkm pitäis saada jotenkin napsastua pois eli nyt saa viimein loppua tämä peerallin ajo :D Seuraava katsastus 14.02.19 - 14.06.19
Ihan puhtain paperein ei kumminkaan menty sillä korjauskehotus tuli yhdestä puuttuvasta pyöränpultista jotka tuntuvat olevan kiven alla - etenkin viime aikoina jostain kumman syystä :(
Myöskään sivuvilkkuasia tuntuu olevan jotenkin sekava - kysyin inssiltä että tarviikos tässä autossa olla sivuvilkkuja kun ei ole alunperin uutena ollukkaan niin vastaus oli että tarvitsee mutta jenkkiautoissa ei tarvitse olla, kuulostaa syrjinnältä ja pitää vielä Trafiin laittaa varmuuden vuoksi viestiä tästä kun kaikilla tuntuu olevan oma mielipide asiaan.

Ajovalon pesurista; nyt se taas toimii jostain syystä, ei mitään käsitystä mikä aiheutti pysähtymisen tai sen että nyt toimii moitteetta, joku liitos ollu huonosti?
Webaston paloilmapuhallin jälleen kerran: Tilasin sen viime joulukuussa firmalta joka toimii Partsbase.de nettisivun välityksellä - maksoin - tilausvahvistus sähköpostiin ja linkki missä näkee osien tilan. Tammikuun puolessavälissä aloin jo ihmetellä että mitä kestää joten laitoin sähköpostia kyseiselle firmalle että onko sitä osaa edes saatavilla niin automaattiviestinä tuli vastaus että ovat ylikuormittuneet tilausten määrän takia ja että kiireellisissä tapauksissa soittakaa heille.
8 lähetettyä sähköpostia ja 8 vastaanotettua automaattipostia myöhemmin soitin firman numeroon eikä sieltä vastattu kertaakaan. Myös nettisivut ei ole enää nähtävästi pystyssä.
Eli menikö firma konkkaan vai oliko puhdas kusetus, ken tietää - mutta vitutus on suuri kun en rahoja ole saanut (ainakaan vielä) takaisin. Kenelle tuosta pitäisi ilmoittaa?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Minulta pitäisi löytyä ylimääräinen pyöränpultti. Tutkin kun menen käymään tallilla.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja tango »

Hage kirjoitti: Takalasi (ja senkin tiivisteistä) kysyin hintaa niin Pilkingtonin värilasi laminoituna ja lämmityksellä hintaa n. 700€.
Minulta löytyis virheetön takalasi ja hyvä tuulilasi, jos tarvetta. 1-sarjalaiseen tosin, mutta eikös ne ole samanlaisia.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

tango kirjoitti:
Hage kirjoitti: Takalasi (ja senkin tiivisteistä) kysyin hintaa niin Pilkingtonin värilasi laminoituna ja lämmityksellä hintaa n. 700€.
Minulta löytyis virheetön takalasi ja hyvä tuulilasi, jos tarvetta. 1-sarjalaiseen tosin, mutta eikös ne ole samanlaisia.
Kiitos tarjouksesta :wave: En tosiaankaan tiiä onko 1. ja 2. sarjalaisten laseissa eroa, laminoituja ja lämmitettyjähän takalasit pitäisi kuitenkin olla. Osaisko joku kertoa miten on asian laita?

Niin ja käyttäjä Tahtoomersun oli ystävällinen ja möi yhden 95mm pultin kaivonkanteen, joten vielä kerran kiitoksia siitä :thumbup:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

Kesärenkaat vaihtui poikkeuksellisesti vasta viime viikolla ja talvirenkaat tuli pestyä vaihdon yhteydessä. Nyt odottavast varastossa ensi talvea varten (jos sellaista tänne etelään tulee).
Yksi iso etappi lähemmäksi museokuntoa saavutettiin tällä viikolla nimittäin vihdoin ja viimein webasto toimii! Ebaystä ostettu paloilmapuhallin asennettiin kiinni ja se toimi. Tosin joku pösilö oli katkaissut ja tukkinut bensaletkun ettei weba saannut bensaa mutta se oli helposti korjattu :)
Nyt näyttää vihreää valoa
Kuva
On muuten jännän kuuloinen käyntiääni tuossa webastossa; surisee ja viheltää - onko normaalia vai roihahtaako koko auto kohta tuleen?
Tänä kesänä olisi myös tarkoitus ottaa kaikki nuo pienet ruosteen alut kiinni, ehkä auton ylimaalaus olisi samassa. Tosin en tiedä saako tuota maalipintaa enää pelastettua myllyttämällä, edellisten omistajien jäljiltä aivan hirvittäviä naarmuja koko auto täynnä. Melkein pahemman näköinen kuin tuo tuulilasi. Myös roadtrippi Telemelle olis suunnitteilla josko sitä sais Beckerin soittamaan kasetteja tänä kesänä :)
Apparin puoleinen valopesurin moottori otti ja sanoi lopullisesti sopparin irti jokin aika sitten, täytyy vielä irroittaa se testata suoralla virralla niinkuin yksärin kautta mulle vinkattiinkin. Toki saa tarjota toimivaa mallia jos halvalla joku myy.
Viimeksi muokannut Hage, Ti 02.06.2020 05:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

Webastonhan ei tarvitse toimia ollakseen museoitavissa, mutta toki kivaa se on jos toimii. Museotarkastus on enemmin ilmiasutarkastus jossa arvioidaan auton harmonisuutta ja alkuperäisyyden vaikutelmaa :D . Eli maalipinnan tulevat syynäämään, ruostetta eikä näkyviä pakkauksia ei saa olla, käytön jälkiä kumminkin saa.

Paikallisella radiomekaanikolla on yleensä jonoa mutta sovittaessa katsoo saman tien. Ensi viikolla on joku 1986 ässä tulossa sinne ja hakusessa olisi siihen 753 tai 830 mutta minullakaan ei ole enää joutilasta ässän soitinta...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja Hage »

karra kirjoitti:Webastonhan ei tarvitse toimia ollakseen museoitavissa, mutta toki kivaa se on jos toimii. Museotarkastus on enemmin ilmiasutarkastus jossa arvioidaan auton harmonisuutta ja alkuperäisyyden vaikutelmaa :D . Eli maalipinnan tulevat syynäämään, ruostetta eikä näkyviä pakkauksia ei saa olla, käytön jälkiä kumminkin saa.

Paikallisella radiomekaanikolla on yleensä jonoa mutta sovittaessa katsoo saman tien. Ensi viikolla on joku 1986 ässä tulossa sinne ja hakusessa olisi siihen 753 tai 830 mutta minullakaan ei ole enää joutilasta ässän soitinta...
Ai se ei olekkaan niin tarkkaa touhua, ite kun kuvittelin että tälläisillä juuri museoikään tulevien kanssa ollaan ihan kansallissosialisteja että jos ei ole täydellinen niin paalin vain kun taas esim 50-vuotiaiden kanssa katsotaan vähän sormien läpi :)
Eikö kumminkin kaikkien lisävarusteiden pidä toimia museoidessa? Jos ei niin ei sen väliä, webasto olisi korjattu jokatapauksessa mukavuuden takia.

Hei mites muuten tuon autopuhelimen kanssa? Mullahan on se puhelinmallin käsinoja pistokkeineen ja antenni katolla mutta mitään muuta tietoa tuosta ei ole niinkuin esimerkiksi mikä puhelin tuossa on tarkalleen ollut paikallaan. Runkonumero ei kerro mitään autopuhelimen olemassa olosta, ainakaan tehtaalta tullessaan - oisko tuo siis jälkikäteen laitettu?

Telemelle kyllä varaan ajan ennenkuin lähden niin pitkälle reissulle :wink:
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 560SEL - Käyttöauton tarina

Viesti Kirjoittaja karra »

Hage, kysele siis Pulttikanavasta radiollesi huoltoa, Teleme ei siis tee niitä enää :wink:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Vastaa Viestiin