Mb w124 300d röpöttää eikä ota kierroksia!!
Mb w124 300d röpöttää eikä ota kierroksia!!
Joo eli kyseinen auto röpöttää oikeen pirusti ja ei ota kierroksia juuri ollenkaan! Auto seisoi pari viikkoa kovien pakkasien aikaan. Ajoon otettua toimi n.30km sitten tämä alkoi. Nii ja sauhuttaa oikeen todellapaljon! Avuksi on nyt koitettu uutta nafta suodatinta sekä heri vian ilmettyä jäänestoa ja uutta naftaa. Mikä ihme vikana voi olla. Autolla ajaminen siis ihan täysin mahdotonta. Auton pumppu oli mynällä n. 2kk sitten huollossa ja säädössä että vika tuskin siinä on.
Re: Mb w124 300d röpöttää eikä ota kierroksia!!
Olisiko pumpun kiintykset löysällä ja ajoitus pääsyt kääntymään.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mb w124 300d röpöttää eikä ota kierroksia!!
Monilla on ollu nyt kovien pakkasien aikaan ongelmia huonon polttoaineen kans. Vähäinenkin määrä kesälaatua jää tankin pohjalle eikä sekotu kylmällä kelillä vaikka tankkais kunnon talvilaatua sekaan vaan tukkii putsarin vähän päästä. Tutun metsäkoneesta selviteltiin just samanlaista ongelmaa n. kymmenen asteen pakkasella.....tankin pohjalta poistoputkesta laskettaessa ensimmäinen 5l oli ihan valkosta hyhmää, sen jälkeen alko sit tulla kirkkaampaa ainetta joka menee jo putsarista lävitte. Uus putsari kehiin, ilmaus ja johan toimii. Kannattaa varmistaa nuo polttoainejutut täysin ennen kun etsii vikaa muualta.
Re: Mb w124 300d röpöttää eikä ota kierroksia!!
Jaa oliko tankissa varmasti dieseliä? Dieselin kesälaadun suodattuvuus taitaa olla -15°C mutta moottoripolttoöljyn -10°C.?lauri a. kirjoitti:Monilla on ollu nyt kovien pakkasien aikaan ongelmia huonon polttoaineen kans. Vähäinenkin määrä kesälaatua jää tankin pohjalle eikä sekotu kylmällä kelillä vaikka tankkais kunnon talvilaatua sekaan vaan tukkii putsarin vähän päästä. Tutun metsäkoneesta selviteltiin just samanlaista ongelmaa n. kymmenen asteen pakkasella.....tankin pohjalta poistoputkesta laskettaessa ensimmäinen 5l oli ihan valkosta hyhmää, sen jälkeen alko sit tulla kirkkaampaa ainetta joka menee jo putsarista lävitte. Uus putsari kehiin, ilmaus ja johan toimii. Kannattaa varmistaa nuo polttoainejutut täysin ennen kun etsii vikaa muualta.
Kesälaatu ei tosiaan sekoitu kylmänä enää siinä vaiheessa talvilaatuun kun se on ehtinyt sameta eli parafiini on silmin havaittavissa.
Pitää lämmitellä aineet niin sitten sekoaa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67