C 36 AMG -> "C50AMG Turbo"
C 36 AMG -> "C50AMG Turbo"
Moro.
Tässä kun tuli taas kauhea polte hommata joku mersu, turbo bmw kauden jälkeen, niin aloinpa selailla nettiautoa ja silmään osui johtosarja vikainen amg... hetken mietittyäni ajattelin soitella autoa ja auto vaikutti muuten ihan hyvältä ja eikun kärryn kanssa matkaan ja nytpä se on tallissa Eli auto on -95 vuoden c36 amg, polttaa ecun sulaketta jos yrittää käynnistää, kaikki moottorin johdot täysin haperoa romua. Moottorin piuhat olisi nyt purettu veks, 5min tuumailin ja tulin tulokseen et tää tarvii kyllä turbon Ecuksi tulee tuttu ja turvallinen EMU. Hommasin holset hx40mfs ahtimen ja tästä se taitaa lähteä Kuvia tulee kohtapuoliin. En näistä sen enempiä tiedä niin onko näissä joku perus 722.3:sta vahvempi laatikko? ..jos on niin joku saa ostaa joka tarvii dieselin perään. Mä laitan tod näköisesti zf.n manuaalin tuohon. Kait tämmösestä moottorista ahdettuna jtn irtoo, 550hp ei pitäis olla tiukassa Kannentiiviste tietysti pitää vaihtaa, mut kokeilen ensin vakiolla kun on 5km sitten rempattu ja laitettu kuulemma joku parempi...
Tässä kun tuli taas kauhea polte hommata joku mersu, turbo bmw kauden jälkeen, niin aloinpa selailla nettiautoa ja silmään osui johtosarja vikainen amg... hetken mietittyäni ajattelin soitella autoa ja auto vaikutti muuten ihan hyvältä ja eikun kärryn kanssa matkaan ja nytpä se on tallissa Eli auto on -95 vuoden c36 amg, polttaa ecun sulaketta jos yrittää käynnistää, kaikki moottorin johdot täysin haperoa romua. Moottorin piuhat olisi nyt purettu veks, 5min tuumailin ja tulin tulokseen et tää tarvii kyllä turbon Ecuksi tulee tuttu ja turvallinen EMU. Hommasin holset hx40mfs ahtimen ja tästä se taitaa lähteä Kuvia tulee kohtapuoliin. En näistä sen enempiä tiedä niin onko näissä joku perus 722.3:sta vahvempi laatikko? ..jos on niin joku saa ostaa joka tarvii dieselin perään. Mä laitan tod näköisesti zf.n manuaalin tuohon. Kait tämmösestä moottorista ahdettuna jtn irtoo, 550hp ei pitäis olla tiukassa Kannentiiviste tietysti pitää vaihtaa, mut kokeilen ensin vakiolla kun on 5km sitten rempattu ja laitettu kuulemma joku parempi...
Viimeksi muokannut pontsei, Pe 02.04.2021 16:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: C 36 AMG....Turbo
Noniin Nythän näitäkin saa viritellä. Kannentiiviste tuossa varmaan tulee olemaan se ongelma, on niin kapeat sylinterinvälit tuossa. Laita siihen cdi:n 6v manuaali ja sopiva perä. Aika mitäänsanomaton auto vakiona ja automaattina, mutta pienellä piristyksellä ja hyvällä manuaalilla voi olla ihan eri vehje
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: C 36 AMG....Turbo
meneekö siinä cdi:n laatikossa pykälät kuin päälle? ja onko vaihteen siirtovaijerit kuin toimivat?, ku perinteiset mesen laatikot on kyllä niin surkeita että huh huh
Re: C 36 AMG....Turbo
Elä ny ees harkitte mitään mersun tavallista manuaalilootaa. Juuri niinkuin sanoit niin ne on ihan paskoja veivatapontsei kirjoitti:meneekö siinä cdi:n laatikossa pykälät kuin päälle? ja onko vaihteen siirtovaijerit kuin toimivat?, ku perinteiset mesen laatikot on kyllä niin surkeita että huh huh
W210 E320cdi
Re: C 36 AMG....Turbo
No en, tiedän kyllä et ne on ihan hanurista mutta ei ole omaa kokemusta cdi.n laatikoista, ku nehän on kestävempiä mutta onko millaisia käyttää ja miten se vaihteensiirto toimii?
Re: C 36 AMG....Turbo
Tulipa vielä mieleen,että tehokkain w202 taitaa olla c55 amg, tätähän verrataan siihen jos turbon laittaa, onkohan sellaisen alustassa eroja? Voi olla kiva etsiä sellasen osia
Re: C 36 AMG....Turbo
Tuo 55 taitaa olla erikoistilauksesta tehty, ei taida ihan heti tulla vastaan. Trafin tietokanta tuskin tuntee moista. w124:kään tapauksessa viissatasta ei katsota kuuluvan samaan mallisarjaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: C 36 AMG....Turbo
Joo c55 ja c43 ei ole samaa mallisarjaa kun C36 ja perusmallit.
Alustan erona nuissa kaseissa taitaa olla vain vakaajat ja jarrut.
Alustan erona nuissa kaseissa taitaa olla vain vakaajat ja jarrut.
Re: C 36 AMG....Turbo
Joskus melkein tälläisen turbotin, mutta loppui sitten mielenkiinto. Toivottavasti sinä onnistut paremmin
Re: C 36 AMG....Turbo
Projekti eteni sen verran että lupa asiat selvitelty ja vihreää näytti moottorin johtosarjat tein uudet tänään, muutama auton orkkis johto jäi vielä kummittelemaan mutta eiköhän nekin selviä.Jospa vko loppuna sais tulille että näkee onko auto edes ehjä... kaasuläppä pitänee muuttaa vielä mekaaniseks, niin vois pyöräyttää rullilla ja katsoa mitä sieltä vakiona löytyy. Saakoha vakkarin toimimaan ilman orkkis ecua, et mitä tietoja se tarvii toimiakseen?
Re: C 36 AMG....Turbo
Tuossa 3.6 amg koneessa on pytyt porattu niin isoiksi, ettei niitten väliin jää metallia montaa milliä. Jotain 0.5bar ahtoja saattaa kestää hyvällä moottorin ohjauksella. 230K koneessa on pytyt samaa kokoa, joten samansuuruisia ahtoja kestää molemmat.
Jos haluat käyttää isompia ahtopaineita, niin hanki 300-24 lohko, siinä on 88,5mm poraus ja öljyruiskut valmiina.
Jos haluat käyttää isompia ahtopaineita, niin hanki 300-24 lohko, siinä on 88,5mm poraus ja öljyruiskut valmiina.
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
Re: C 36 AMG....Turbo
Kuvia tai takki ja ovi.
Re: C 36 AMG....Turbo
Niinhän ne on vähä ohuet, kokeillaan mitä se tuumaa, olihan turbobanditin miehillä 1,3bar niitte 3.6.ssa painetta. On mulla onneks 3l moottoreita 4kpl varalle sit
Re: C 36 AMG....Turbo
.........
Viimeksi muokannut Bomber4, Su 19.03.2017 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Star
Re: C 36 AMG....Turbo
Ite mietin samaa, että kannattaa varmaan myydä toi 3,6 mylly ja laittaa 3.0 tai 2.8 tilalle jos voimaa haluaa pihalle, niin ettei tarvi aina vara kansipaffi mukana ajella ja vuosihuoltoon kuuluu lohkon vaihto/poraus , kun pytyt soikeena.
Re: C 36 AMG....Turbo
No nyt edistyi taas sen verran et savut sain mesen oma trikkeröinti vähän aiheutti ongelmaa mutta sain sen toimimaan Emulla lopulta, yhdessä kolmesta trikkeri hampaasta oli magnetti nasta reunassa, ilmeisesti oma ecu lukee siitä ykk kohdan tms... se nasta sekoitti emua, sen ku otti pois niin nyt toimii kolmella hampaalla + nokan tunnistuksella. Aluksi nostimet piti melkoisen metelin mutta kyllä se lopulta hiljeni ja moottori käy aika nätisti. Kuvia yritän laittaa ku saan otettua ja penkki videoo myös,kuhan saan kaasuläppä kotelon toimimaan järkevästi.., nyt se heittelee kierroksia ees taas iteksee
Re: C 36 AMG....Turbo
Ei muutakuin turboa kylkeen! Kannattaa tosiaan penkittää vakiona, niin tietää mistä lähetään liikkeelle.
Re: C 36 AMG....Turbo
Eikös team lovetapin drifting kilpurissa ole 3,6 litranen kone... tosin takohiluilla ym, mutta ei mielestäni yhtäkään lohkoa hajonnut..
Re: C 36 AMG....Turbo
Tarviikohan luistoneston toimia katsastuksessa? Nyt on mese suunnillee säädöissä ja pelaa, mut asr valo palaa varmaankin tuon kaasuläppä muutoksen takia, absit yms. Varusteet toimii kyllä. Pitänee ehkä vielä tutkia saako tuon kaasuläpän niin et se toimii, nyt jos piuhat laittaa kiinni niin alkaa kierrokset humppaamaan ja muutenki sekoilee
Re: C 36 AMG....Turbo
Polttimo pois niin ei varmaan ole ongelmaa.
Re: C 36 AMG....Turbo
No nyt ois muutaama kuva otettu vihdoin. Muuten auto ois nyt melkeinpä katsastusta vaille, enää asr valo pitää hävittää ja pissapojan säiliö etsiä ja ja parit suojamuovit konehuoneeseen. Yllättävän pirteältähän tämä tuntuu näinki, täytyy käydä dynossa uudestaa ku saa leiman, viimeks dynon tietokone temppuili niin en saanu tuloksia Repsikan sähköpenkin selkänojan säätö ei toimi, eikä myöskään niskatuki, onkohan näille releet jossain? Sulakkeet kattelin ja liittimet mutta ei vaikuttanu
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 36 AMG....Turbo
Joku roti noihin johtoihin. Törkeen näkönen. Muuten hieno auto.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: C 36 AMG....Turbo
Joo kuvat on vähä hassussa järjestyksessä...
Re: C 36 AMG....Turbo
Käytin mesen leimalla, kertalinttuulla läpi, ei huomautuksia no sithän siitä pimeni mittariston valot ja keskikonsulin... hetken tutkittuani vika löyti radion johdoista, olin kytkenyt vahingossa varmaan himmentimen johdot maihih, niin pimenti mittariston, hankala laittaa radio ku ollu jotkut ihme poppi koneet ollut, niin hetki meni kun sain piuhat siivottua, mut nyt pelaa hyvin. Vielä pitää laittaa laajakaista lambda vko loppuna niin saa clossedloopin toimimaan, nii ei veis bensaa ehkä näin paljon ja voishan sen tietysti viinalle säätää jossain vaiheessa.
Re: C 36 AMG....Turbo
Nyt voitkin jo laittaa sitten sitä ahtoa moottoriinpontsei kirjoitti:Käytin mesen leimalla, kertalinttuulla läpi, ei huomautuksia no sithän siitä pimeni mittariston valot ja keskikonsulin... hetken tutkittuani vika löyti radion johdoista, olin kytkenyt vahingossa varmaan himmentimen johdot maihih, niin pimenti mittariston, hankala laittaa radio ku ollu jotkut ihme poppi koneet ollut, niin hetki meni kun sain piuhat siivottua, mut nyt pelaa hyvin. Vielä pitää laittaa laajakaista lambda vko loppuna niin saa clossedloopin toimimaan, nii ei veis bensaa ehkä näin paljon ja voishan sen tietysti viinalle säätää jossain vaiheessa.
IG: @pyrytakkunen
Re: C 36 AMG....Turbo
Niin voi . Täytyy vaan ajella hetki ku meni emännän auto kaupaksi, nii ei oo tarpeeks kulkupelejä.. turboa tossa mietiskelin ja tulin kuitenki hx35 kannalle.., sillä ku puhalsin 570hp 3.0 l m104 koneesta. Niin vois olla käyttöautoon mukava, heräis varmaan tässä mukavasti.... mielipiteitä?
Re: C 36 AMG....Turbo
no nyt edistyi sen verran että pääsin turboa sovittamaan ja pakosarjaa tekemään, v mäinen väli vaan, ku kollektori on aika lähellä ekaa 3 pakokanavaa, mutta kyllä se nyt jotenkin sinne taittui, loput kolme kanavaa onkin jo paljon helpommat. Ensiviikolla pitäisi tulla turbon laippa ja öljy laipat, niin saa tehdä loppuun. Kovemmat kannenpultit tilasin, nekin pitäisi olla kohta käsillä, niin voi ne vaihtaa. Imusarjan sisälle laitoin 25mm putken, toivottavasti sekoittaa hieman virtauksia ja ilma jakaantuisi paremmin Niin ´ja turbona pysyi kuitenkin tuo hx40...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 36 AMG....Turbo
No nyt on mese taas käyntikunnossa downpaippi pitää tehdä ja Hukkiksen poistoputki tehdä, niin pääsee koeajolle ja säätelemään... cooleria tähän ei tullut, kun iskee tilan ahtaus, kokeilen vesi metanooliruiskulla ahtoilman jäähdytystä... e85 tulee polttoaineeksi, luulisin että toimii näinkin...ehkä.