C 36 AMG -> "C50AMG Turbo"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Ajeltu noin 3000km 470hv ja 670nm pyörä tehoilla, taas meni perä särki :lol: niin kysymys kuuluukin käykö tähän jostain isompi perä? murikassa molemminpuolin abs anturit :crazy:
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei, ootko aukonu noita särkyneitä periä? Mikä paikka porsinu? Tutulla on C280 perä särki ja sieltä vissiin tasauspyörästö...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Tasauspyörästön rattaat ne lentelee sieltä, tietty ku ei ollu lukkoa... nyt kunkku perä paikoillaan ja uus gs6-37 laatikko. Tehoa tällä hetkellä 480hv ja 710nm pyörällä, pikku päivityksen jälkeen 8)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pontsei kirjoitti:Tasauspyörästön rattaat ne lentelee sieltä, tietty ku ei ollu lukkoa... nyt kunkku perä paikoillaan ja uus gs6-37 laatikko. Tehoa tällä hetkellä 480hv ja 710nm pyörällä, pikku päivityksen jälkeen 8)
Kestäskö rattaat jos ois se automaattiloota siellä myllyn ja perän välissä....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Automaatti ei oikein nappaa, mut onhan se totta et tuommonen tuplalevykytkinkin antaa aika mukavia tällejä voimansiirtoon. Nyt olis lattialla odottamassa kunkku asd perä ja jospa siihen vielä hommais billetti vetarit. Imusarja olisi tarkoitus päivittää kunnolliseen talven aikana, niin tulisi vähä woimaa lisää, kaverin 3.0l bensamersusta mitattiin 630hv/720nm pyörältä, aika sama setuppi kun tässä, mutta kunnon plenium imusarja ja vähän isompi ahdin.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pontsei kirjoitti:Automaatti ei oikein nappaa, mut onhan se totta et tuommonen tuplalevykytkinkin antaa aika mukavia tällejä voimansiirtoon. Nyt olis lattialla odottamassa kunkku asd perä ja jospa siihen vielä hommais billetti vetarit. Imusarja olisi tarkoitus päivittää kunnolliseen talven aikana, niin tulisi vähä woimaa lisää, kaverin 3.0l bensamersusta mitattiin 630hv/720nm pyörältä, aika sama setuppi kun tässä, mutta kunnon plenium imusarja ja vähän isompi ahdin.
Niin, ajattelin itse aiemmin että tosikuski ajaa manuaalilootalla. Sit oli eka automaattimersu ja sit C36 ja tuumasin että AMG on funtsinut asian ihan oikein. Yritti kerran M3 terhennellä mutta ressukka sekoili manuaalilaatikkonsa kanssa ja sinne se jäi taakse vaikkei kolmekutonen vakiona mikään tykki ole. Mukavasti kuitenkin toimi.

Automaatti tekee mukavasti keston kannalta pienet "kiihdytysrampit" ja paikat kestää vaikka huipputehoa olisikin reippaasti.

Ei ruutiaseenkaan pitäisi kestää mutta se pieni painekäyrän alku "kiihdytysramppi" ja hylsyn eläminen hoitaa homman niin että ampuja säilyy ehjänä eikä palasia lentele ympäriinsä.

Et oo ajatellu laittaa vetariksi "sulaketta"...

Vaikea saada kestämään jos rakentaa myllyyn hyvät tehot ja sit kova loota ja jytäkät vetarit... Kai tuossa nyt hajoo perä tai rattaat väkisellä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä se c36 melko lussu on automaattinsa kanssa. Vakiona 0-100kmh 6,7s, ei mitenkään kova aika. Kestävähän se laatikko on, ja säästää varmaan voimansiirtoa. Vakiona olis kuitenki saanu olla manuaali niinku muutkin.
S124 300TE
S211 E500
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Kyllä sen kunkku asd perän pitää kestää nuo tehot, jos ei niin pitää ottaa bemarista typ210 murikka. :oops: nythän nuo perän rikoutumiset johtunee lukon puutteesta..
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja S202 »

Niissä pikkurattaissa ei ole oikeastaan laakerointia, ei kestä sellaista pyöritystä kun yks pyörä sutii. Quaifen lukko ja perä jostain johon quaifen lukko sopii. Sopivat aika moneen malliin kun nopeesti vilkaisin. Loppuu perämurheet siihen.
S124 300TE
S211 E500
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Näinhän se on. :D
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Muisti pätkii.... oliko m104 2.8 tai 3.2l moottoreissa alumiini imusarjaa missään mallissa? Et sais laipan, nii ei tarviis alkaa piirtään ja leikkuuttaan missää...
Näksä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: Ke 25.01.2012 19:11

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja Näksä »

Muistaakseni 2,8 ja 3,2 on kaikki muovisatsilla, niissä on se tilavuuden säätökin. 3,0 on alusarjalla.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Ralliautossani oli joskus alumiiini sarja mutta en tiiä yhtään mistä värkistä moottori oli ... ehdotuksia?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
EetuR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ma 31.05.2010 13:19
Paikkakunta: Mänttä

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja EetuR »

W140 3.2 lh jetronic koneesta tuo. Olisi tuollainen ylimääräisenä mutta taitaa olla suotta kallis pelkästään laippa aihioksi.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Pitkästä aikaa ajattelin mersua päivittää, niin käyköhän jonkun mersun vetoakselit tuohon, jos vaihdan sen kunkku asd perän siihen...? Absitkin täytyy jotenkin kehittää siihen :roll:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

käy, mutta todella harvassa ovat w202 c55amg ja w208 clk55amg. :roll:
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Eli esim. W124 asd akselit ei käy? En oo vielä tuonut autoa talvisäilöstä niin ei pääse mittaamaan pituuksia, asd perä on jo lattialla, niin oisin etsinyt jo akselit kun tietää mistä... :roll:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Ei pitäis käydä. W202:ssa on samanpituiset akselit kuin w201. Tosiaan ainoat kunkkuperällä olevat mallit on nuo 55:set.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jukkis. kirjoitti:Ei pitäis käydä. W202:ssa on samanpituiset akselit kuin w201. Tosiaan ainoat kunkkuperällä olevat mallit on nuo 55:set.
Minkähänlaiset on 202 c55 vetarit? Lieneekö mitään eroa c36,c43 vetareihin? En muista oliko c36 nelihaarainen kardaanin pää eli kasikoneen loota ja kardaani, ehkä peräkin. Tais olla kolmihaarainen kuten c280. Oisko samat vetarit kuin c280 ollu kolmikuutosessa...

En usko että vetarien tekeminen olisi mahdottoman kallista sopivassa paikassa, tosin onko se osa jota ei saa omavalmistaa tieliikenteeseen... ?

Edelleen olen sitä mieltä että kova laatikko rikkoo paikat vauhtipyörän ja vanteen väliltä kun tehoa lisätään reippaasti, automaatti armahtaisi muuta voimansiirtoa muttei laatikko toki itse pääsisi yhtään helpommalla.

Voin kysäistä tutulta mitä kustom vetari maksaisi....
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Toi mun ralliauto on c280 sport ja siinä on paksummat vetarit kun tuossa amg'ssä, molemmissa pitäis olla alkuperäiset. Mutta onkos c55 ollu asd? Kun onhan mulla nytkin avoin kunkkuperä psikoillaan vakiovetareilla, asd murikka mahtaa olla leveämpi vielä...?
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Laita suosiolla vaikka se bmw typ210 niin ei hajoa.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Eikös tuo kunkku asd kuitenkin pitäis kestävä olla? Ainaki kaverin mersussa on pari vuotta ollu jo ja dynossa löytyi 630/7xx pyörältä...
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

AK47 kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Ei pitäis käydä. W202:ssa on samanpituiset akselit kuin w201. Tosiaan ainoat kunkkuperällä olevat mallit on nuo 55:set.
Minkähänlaiset on 202 c55 vetarit? Lieneekö mitään eroa c36,c43 vetareihin? .
Niin 55:ssa on kunkku perä (210mm) ja c36 ja c43 isoperä (185mm), 55:n vetarit on lyhyemmät koska perä on leveämpi. Tuon kunkkuperän sovittamiseksi täytyy peräkontin puolelle tehdä myös patti.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Kuva
tuossa vielä kuva minkälainen patti siellä on.

Kuva
ja tuossa c55 amg taka-akselin kuva
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Perä asia ei etene kun auto ei oo tallissa vielä, niin aloin imusarjaa tekemään, sorvailin runnerit ja laipan veistelin. Runnerit on sorvattu sisältä kartioksi koko matkalta, saas nähdä tuleeko voimaa alkuperäiseen verrattuna. Painekotelo sarja tuli amw.ltä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pontsei kirjoitti:Perä asia ei etene kun auto ei oo tallissa vielä, niin aloin imusarjaa tekemään, sorvailin runnerit ja laipan veistelin. Runnerit on sorvattu sisältä kartioksi koko matkalta, saas nähdä tuleeko voimaa alkuperäiseen verrattuna. Painekotelo sarja tuli amw.ltä
Kun koneistus sujuu niin miksei sitten tekisi niitä vetareita itse kunnon aineesta?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Akselinhan itsessään sais kyllä sorvattua ja kaverilla on jyrsin, että sais boorin tehtyä, joten periaatteessa ois mahdollista :roll: mutta se että onnistuuko se on aivan eri asia :lol:
Timo N
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1521
Liittynyt: Pe 29.01.2010 14:25
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja Timo N »

Multa löytyis tuohon tukevat akselit.
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Tuli haettua mersu ajoon taas talven jäljiltä, olihan se mukava päästellä, hyvinhän se kulki :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Imusarjaakin kerkesin vähä kasailemaan, nyt on jo heppailtu kasaan, pitää sovittaa paikalleen vaan ennen ku vetää kiinni asti. Isommat polttoaine linjat täytyy vetää ja tilata joku tehokkaampi bensapumppu, luultavasti tulee aem 380lph. Pumppu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin