C 36 AMG -> "C50AMG Turbo"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

mersu pikkuhiljaa edennyt, enää oikeastaan uupuu paisari, jos se johonkin mahtuu... sit ilmanputsari,silikooniletkut siitä ja bensapumppu. Cooleria tähän ei tullut, vesi metanooliruisku kylläkin, siihen liittyen olen testaillut muutamia eri suuttimia ja päädyin öljypolttimen 6,5gal/h suuttimeen 45asteen kulmalla, siitä tulee todella hyvä sumu. Pumpuksi tulee 12v ja 9bar max. paineeseen kykenevä pumppu. Moottorin ohjaus kytkee pumpun vain päälle kun tietyt arvot täyttyvät, veden määrää ei säännöstellä ainakaan alku kokeilussa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Onko Biltema hukkis?

Vielä kun heivaat sen 4-lovisen automaagin hittoon ja muutat manuaalin tilalle niin a vot! :)
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

tais Virtala racingilta joskus tulla tuo portti, mut samaa kamaa varmaankin. Kyllä tähän manuaali tulee, ajattelin leimata vaan näin, mikäli sen kestää tuo laatikko..
saquzi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: La 16.02.2013 22:43

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja saquzi »

Ihan biltema portilta näyttää eli hks portin kopio.

Millasissa hinnoissa nuo 3.6 koneet pyörii jos niitä edes löytää? Tekis mieli yhteen projektiin laittaa moinen läppärungoilla ja peltisstsilla...
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

pontsei kirjoitti:Kyllä tähän manuaali tulee, ajattelin leimata vaan näin, mikäli sen kestää tuo laatikko..
Mikä olikaan manuaali, jota tähän suunnittelit?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

kyllä se bemari linjalle menee, vko loppuna pitäis käydä hakeen 6v ZF laatikko. Olikohan tyyppi ZF gs6-37dz. Jenkeistä tulee quarter masterin 3 levy kytkin. saa koko setin samaan rahaan mitä täällä maksaa -765 asetelma.., eikä oo niin pirun painava.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

en tiiä paljo noi motit maksaa, varmaan 1500-2000e? eihän niitä kauheesti oo tarjolla. vois olettaa että ois kohtuullinen vapari aihio ehkä noin 90hv/l lähtee pikku piristyksin..
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja etrade »

pontsei kirjoitti:kyllä se bemari linjalle menee, vko loppuna pitäis käydä hakeen 6v ZF laatikko. Olikohan tyyppi ZF gs6-37dz. Jenkeistä tulee quarter masterin 3 levy kytkin. saa koko setin samaan rahaan mitä täällä maksaa -765 asetelma.., eikä oo niin pirun painava.
Sellaiset jotka eivät ole rekisteröityneet bemari foorumille tai edes ajaneet bemarilla, mutta mielenkiinnolla lukee sun ketjua, niin kerrotko sitten lisää noista laatikoista :) .
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

noh.. jos mersuun hyvän manuaalin haluaa niin kyllä se on bmw linjalle mentävä, esim m3 bemmissä käytetyt zf:t kestää about 600hv nämä suoralla vitosella ja siis 5 vaihteisia. Tyyppi ZF S5D-320Z. Sitten 6v versio uudemmista diiseleistä Zf gs6-dz37 , on vielä vahvempi, sitten löytyy vielä gs6-dz53 joka kestää jo 1000hv puheiden mukaan. Nämä nyt ei suoraan käy, eli vaatii "pikku" muutoksen, kytkinkoppa pitää ottaa mersusta ja hitsata bemarin laatikkoon, kytkin pitää kehitellä jostain, yleisesti käytössä 200d vauhtis ja bemarin sre-618 tai -765 asetelma, sitten kardaani pitää muuttaa ja vaihekeppi viritellä.

Kytkin muuttui itselle juuri tilttonin valmistamaksi, oli ebayn huutokaupassa :lol:
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja etrade »

Okei.
Joskus ollu juttua foorumilla, kun jotkut yrittäny sovittaa Sprintterin laatikkoa, mutta aina nostanu kädet pystyyn :D .
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

pontsei kirjoitti:kyllä se bemari linjalle menee, vko loppuna pitäis käydä hakeen 6v ZF laatikko. Olikohan tyyppi ZF gs6-37dz.
Varmasti fiksuin vaihtoehto noille tehoille. Ite olen ajatellut MB 6v 716.xx laatikkoa ihan sovittamisen yksinkertaisuuden vuoksi.

Haluatko nimenomaan ton 37 dieselin (dz) laatikon? Mun valinta osuisi bensan (bz) laatikkoon parempien välitysten vuoksi :think:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

tuntuu olevan dieselin laatikoita paremmin tarjolla. Ihan sen takia päädyin tuohon ja kun edullisesti löytyi pikku fiksaamista kaipaava yksilö...
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Hahaa, nyt käyty eka testilenkki heittämässä, mistään ei vuoda mitään, sikäli positiivista. Ahdin lähtee heräilee 2100rpm ja 3000rpm on jo 0.7 bar mikä säädetty ja vielä siis säädöt sekaisin. Huomenna otettava liikennekäyttöön ja käytävä enempi ajamassa ja hakemassa säätöjä tontille.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Hyvä meininki :!:
Minkälaisen lukkoperän olit ajatellut rakentaa?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tää on hieni rojekti. hattua pitää nostaa. lisää infoa kuola poskella odotellessa.
W201 250DT 20V
w201 190E
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

ajeltu 150km säätöajoa ja alkaa löytymään kutakuinkin. Nyt ahdot 1.1bar ja vetää jo ihan kivasti :thumbup: saas nähdä kuin kauan :lol: 875cc suuttimet 83% auki ja bensan paine ok, eli vähän pitäis voimaakin löytyä, dynoon vien kun saan muutettua sen manuaaliksi. Puolan virta piuhat pitää laittaa vahvemmat kun maksimi väännön alueella vähä rökeltää välillä, eikä lokista löydy häriön aiheuttajaa, joten luultavasti vika on niissä piuhoissa, taitavat olla 0.75mm2 luokkaa :oops: Vaihdelaatikko saapuu huomenna ja kytkinkin on matkalla, niin saa ruveta askartelemaan... voi tosin olla että ajelen noin vielä kun on aika kivaa :lol: :lol:
Avatar
OpaR6
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 13.08.2005 17:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja OpaR6 »

Minkälaista kytkin/vauhtipyörä hässäkkää oot tilannu??
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

tilttonin 7.25" kakslevy kytkin tulossa. vp. stä ei varmuutta vielä...pitää jostai etsiä m102 vp, vai oisko kellään heittää mittoja että riittääkö pinta 184mn levylle siinä?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2777
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Käy mittaan mun pihassa. Kone on Sisun lavalla::)
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Puolan johdot vaihdettu ja vaikuttaisi että pätkiminen loppui, ei oikein uskaltanu ottaa täys vetoja ku vähä liukasta kitkoihin, eikä saanu kuormitustakaan tyäysille mutta 100 kunta kilsaa ajelin ja ei rykiny kertaakaan :thumbup: Säädötkin rupeaa olemaan aika hyvät, lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana ja seokset pyörii aikas hyvin kohillaan.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Siinä havainnekuva bemarin laatikon sisältä, on vähä järeempi mitä mersun esitykset :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja Exami »

Brittimarkkinoilta jonkun verran noita bz laatikoita.. 330i E46 peräsin, mistä laatikosta toi kuva on? 37 vai 53?
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

tuo on 37 sisältä, tuo nyt on tulossa tohon amg:hen.
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja Exami »

pontsei kirjoitti:tuo on 37 sisältä, tuo nyt on tulossa tohon amg:hen.
Juu, eipä noitakaan rattaita ihan heti saa rikki, omaan mersun raatoon tulossa tuo 53 laatikko, en oo sitä viellä avannu.. Käsittääkseni dz ja bz laatikoiden ero on 1-3 vaihteiden välitys ja dieselin askissa ilmeisesti vähän isommat rattaat noilla 1-3 vaihteilla... syystä että tiheämmät välitykset... kakkosella sitte vaa kuuselta liikkeelle :thumbup:
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Exami kirjoitti:
pontsei kirjoitti:tuo on 37 sisältä, tuo nyt on tulossa tohon amg:hen.
Käsittääkseni dz ja bz laatikoiden ero on 1-3 vaihteiden välitys ja dieselin askissa ilmeisesti vähän isommat rattaat noilla 1-3 vaihteilla... syystä että tiheämmät välitykset... kakkosella sitte vaa kuuselta liikkeelle :thumbup:
Onko sulla tarkempaa tietoa näiden välityksistä :think: dieselin (dz) laatikko tiheämpi välitteinen kuin bensan (bz)?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

mä kahtelin jtn niiden välitys eroja niin isommat heitot oli 1 vaihteessa, muut oli aika lähekkäin toisiaan, itseäni ei häiritse erot. ykkönen oli diiselissä 5.4jtn ja bensassa 4.8jtn muistaakseni :oops: että käytännössä tuo 1 on offroad käyttöön tuossa dz mallissa jos perä on 3.27 esim...

Muuten onkin tullut ajeltua vaan...,käynistysrikastuksia oon mulkannu edes takas, mutta ei tahdo kuumana syttyä ekalla heti, en tiedä aiheuttaako imulämpö ongelmaa, kun kohoaa kun on hetken parkissa. Pitänee oikein keskittyä asiaan :D
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kaveri mainosti että tämmöinen topikki ois ja olihan se etsittävä...

Itsekkin 130tkm c36 ajaneena täytyy sanoa että kiinostava on toi turbo tossa kyljessä.

Vaparina ja automaatilla en nyt sanoisi aikalaisiinsa verraten ollenkaan mitäänsanomattomaksi. Kyllä muistuu mieleen esim kun M3 bemu yritti pujotella motarilla kaikista ohi mutta ei se sit sillä manuaalilootallansa pärjänny kolmikutoselle :) No, se siitä.

Jossain oli jo vuosia sitten artikkeli turbotetusta c36. Olisko ollu sakemannien autolehdissä vai oisko sittenkin joku jenkkilehti. Siinä tais olla jotain 500 kaakkia otettu siitä.

Penkkilapun käppyröitä odotellen tätä täytyy seurata. Toki ois ollu kiva tietää mitä tolla ohjauksella antoi vaparina ja mitä on sitten turbon kanssa.

Mitäs se katsuri tuumasi vertailuautosta yms? En oo näihin uusiin säännöksiin juurikaan perehtynyt. Mutta joiltakin osin lienee parantunut mahdollisuudet vanhaan verraten?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

kiva että joitain kiinnostaa nää bensa vehkeetki :clap: Mun piti mitata se ku säätelin sen rullilla kohdilleen, mutta hajosi hiiri tietokoneesta niin en saanut mittausta päälle :lol: , niin jäipä mittaamatta, mut ehkä luokkaa 240hv pyörältä. Nyt toivottavasti enemmän, ainakin tuntuu aika hyvä vetoiselta :twisted: Vertailuauto homma on vähä "tulkinnanvarainen" Kun ei c43amg mallia oikein ole eritelty tästä, periaatteesa jos jarrut ois semmosesta niin sais vielä isommat tehot, mutta eipä oikein löydy mistään niitä. Eli ajetaan 20% tämän orkkistehojen yli ja sillä hyvä, silloin jää tehopaino suhdekkin johonki 6kg/kw. Sehän saa olla 5.jtn jos alkuperäisenä alle 7.4kg/kw. :roll:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pontsei kirjoitti:kiva että joitain kiinnostaa nää bensa vehkeetki :clap: Mun piti mitata se ku säätelin sen rullilla kohdilleen, mutta hajosi hiiri tietokoneesta niin en saanut mittausta päälle :lol: , niin jäipä mittaamatta, mut ehkä luokkaa 240hv pyörältä. Nyt toivottavasti enemmän, ainakin tuntuu aika hyvä vetoiselta :twisted: Vertailuauto homma on vähä "tulkinnanvarainen" Kun ei c43amg mallia oikein ole eritelty tästä, periaatteesa jos jarrut ois semmosesta niin sais vielä isommat tehot, mutta eipä oikein löydy mistään niitä. Eli ajetaan 20% tämän orkkistehojen yli ja sillä hyvä, silloin jää tehopaino suhdekkin johonki 6kg/kw. Sehän saa olla 5.jtn jos alkuperäisenä alle 7.4kg/kw. :roll:

Tota, saattaisinpa tietää c43 tekniikan ja ehkä löytyis e55 jarrut samasta paikasta.... Laita viestiä jos kiinostaa niin kysäisen.

Onkos sulla tossa sumarit vai lisäpitkät puskimessa? Löytyis uus lisäpitkä kuskin puolelle HWA2028200556 myös.

Jottei menis myyntipuheeksi pelkästään niin eikös toi 240 pyöriltä vastaa jotain alkuperäistä 280hp enempi... 300? Tosin näissä on ollu enempi kun tehtaan lupaamat 280 vissiin aina kun kunnossa on olleet. Että ei se noin vähällä tehty säätö ihan persiillään voi olla. Huomaa että ei ensimmäistä kertaa asialla (toki muustakin).
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin