C 36 AMG -> "C50AMG Turbo"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

kävinpä ajelemassa vähän taas ja ei meinaa pätkiminen loppua, hommasin nyt edis puolan ja johdot, pitää vaihtaa seuraavaksi, niin voi heittää mäelle nuo mersun omat. No auto kuitenkin sammui yks kaks keskelle tietä juuri ennen liikennympyrää :oops: onneksi oli läppäri mukana ja katoin että mikä nyt heittää niin mappi näytti 380kpa koko ajan, joten boksi veti fuelcutin päälle, no äkkiä rämppäsin asetukset toisin ja nilkutin kotiin 40km, bensaa meni varmaan 20l, voi olla hyvä vaihtaa öljyt nyt :lol: Avasin purkin ja huomasin että mapin letku vettä täynnä, joten anturi kastunut ja luultavasti sökö, nyt boksi kuivaa takan päällä ja täytyy yrittää jos tokenis. Pitää muuttaa boksi eri asentton, nyt pääsee vesi valumaan alamäkeen kohti mappia, joten vähä niinkuin oma moka...
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pontsei kirjoitti:kävinpä ajelemassa vähän taas ja ei meinaa pätkiminen loppua, hommasin nyt edis puolan ja johdot, pitää vaihtaa seuraavaksi, niin voi heittää mäelle nuo mersun omat. No auto kuitenkin sammui yks kaks keskelle tietä juuri ennen liikennympyrää :oops: onneksi oli läppäri mukana ja katoin että mikä nyt heittää niin mappi näytti 380kpa koko ajan, joten boksi veti fuelcutin päälle, no äkkiä rämppäsin asetukset toisin ja nilkutin kotiin 40km, bensaa meni varmaan 20l, voi olla hyvä vaihtaa öljyt nyt :lol: Avasin purkin ja huomasin että mapin letku vettä täynnä, joten anturi kastunut ja luultavasti sökö, nyt boksi kuivaa takan päällä ja täytyy yrittää jos tokenis. Pitää muuttaa boksi eri asentton, nyt pääsee vesi valumaan alamäkeen kohti mappia, joten vähä niinkuin oma moka...
Ne omat m104 puolat ei kyllä ole mitenkään hyvät. Mulla meni muistaakseni 7 puolaa 130tkm matkalla... :D Yhdestä petti semmoinen jousiteräsrinkula jolla se ikäänkuin maadotti itsensä venakoppaan semmoisen kierretangon pätkän kautta, sen pysty korjaamaan vaihtamalla sen messinkiholkin (se "maadoitus" ei oikein auennut että mitä se oikein siellä venakopassa teki, kai piti kolmen puolan jonkun tason kellumassa samassa tasossa tms). Muut kärähti niin että virrat päällä ei antanut yhteen tai kahteen pyttyyn kipinää mutta "kylmänä" puolan arvot oli ohmeja mitatessa ok. Kokeilin orkkista ja tarviketta, kaikki kärysi ja joka reijästä ettei ollu ainakaan yks ja sama mistä aina meni.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

AK47, oliko johtosarja missä kunnossa tuossa vaiheessa?

Mitä puolia suosittelisitte?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

jos moottori on vapari, niin mb:n omat puolat ihan hyvät, eikä noita oiken voi päivittääkkään, jos ei moottorin ohjausta vaihda.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja AK47 »

pontsei kirjoitti:jos moottori on vapari, niin mb:n omat puolat ihan hyvät, eikä noita oiken voi päivittääkkään, jos ei moottorin ohjausta vaihda.

No, niitä orkkispuolia on menny muissakin m104 mosissa kuin c36. Että ei se ihan paras paikka oo puolalle siinä kuumassa paikassa ja ei toi hyvä puola oo kestämisen suhteen omien kokemusten osalta.

Se johtosarjahan oli murentunut. Ostin siihen uuden, mutten kerennyt vaihtaa kun oli jo pirssi lunastuksessa. Mulle jäikin ovet ja muuta osaa iso läjä nurkkiin mitä en kerenny vaihtaa. Vieläkin löytyy c36 osaa jotain.

Johtosarjasta vaihdettiin kaikki sytkäjohdot ensiapuna ja tulppien etuvastukset ja tulpat ja puolia aina kun ne posahteli. Johtosarja onkin jo myyty.

Jostain syystä ainakin pari puolaa meni semmoisessa 80-120 vauhdissa kun ajoi tiessä olleeseen päällystysvaurioon. Ihan selvästi täräys rikkoi sen puolan jollakin tavalla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Amg pätkii edelleen edis puolan laiton jälkeen, rupesi jo ottaan päähän koko romu :o Nyt sitten tilasin volkkarin coppi puolat, nyt saa ohjauksen täys sekventaaliksi, vielä jos pätkii niin sit on vika jo muualla prkl. :lol: Vika kuitenkin paheni kun laitoin edis puolan että luulisin sen sytty osiossa olevan.
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

Jos on vähänkään laadukkaammat cop puolat niin sytyttää kyllä. Mullakin yli 100hp/per puola eikä ongelmia.
Audi S2
MB s124 om605
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

volkkarin coppi puolia odotellessa sorvailin vähä mersun vauhtipyörää, juuri ja juuri riitti 1.8l m102 koneen vauhtiksessa pinta ala 184mm levyille... v mäistä sorvata vaan tuo valu, joka paikka täynnä pientä murua :lol: Trikkeröinti pitää muuttaa kampuran päähän sitten kun laatikon vaihtaa, koska 4cyl vauhtipyörässä ei ole kuin 2 tunnistus "hammasta" ...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

No nyt saatu mese toimimaan coppi puolilla, monen näköistä ongelmaa oli, hävis alkuun aina joku pytty pois vedossa ja rätkiminen vaan paheni, niin vihdoin vika löytyi yhdestä rikkinäisestä puolasta(uusi). :evil: Lisää päänvaivaa aiheutti kun auto sammu aina yks kaks, siihen vika löytyi viallisesta map anturista, toinen jo mikä pimeni, aloin selvittämään miksi ne särkyy, niin bensanpaine säätimen kalvo vuoti, niin päästi viinat mapin/säätimen alipaine letkuun, niin viina hiipi pikkuhiljaa mapin sisälle ja poks. :lol: Laitoin irtosäätimen ja sorvasin tulpan vakio säätimen kannen tilalle, niin ongelma poistui. Nyt ahdot säädetty 0.9bar ja ennakoita lisätty varovasti, alkaa jo kulkemaankin jotenkin :thumbup: Seuraavaksi laitettava vesimetanooli pumppu paikalleen, niin saisi ahtoilman jäähtymään, nyt huitoo 80-200kmh vedon jälkeen 90 asteessa...
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Mikäs on puolan malli tarkalleen ottaen? Mahtuuko hyvin tuonne suojakannen alle? Aika ahdas 1 ja 6 pytyillä...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

puolat on 1.8t audista. en ole laittanu suojakoppaa vielä paikalleen mutta pienellä muokkauksella pitäis sopia. 1 cyl puola vähän nojaa venttiilikoppaan, mutta ei juurikaan.

Boschin nro 0986221024
Avatar
mik4--
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:04
Paikkakunta: Oulu

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja mik4-- »

Ei kannata välttämättä laittaa suojakoppaa. Ovat ranttuja lämmölle.
Audi S2
MB s124 om605
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Kerkesin tänään aloitella laatikko projektia, otin automaatin autosta pois. Sitten kasasin 6v laatikon loppuun, piti sorvata yksi siirtäjän pultti ja vaihdevivun keskittäjä mäntä, kun oli johonkin jäänyt, kun edellinen omistaja oli purkanut laatikon. Jigi pulikan sorvasiin loppuun, se tulee parin runkopukin väliin ja toinen pää on tiukka kytkinakseliin. Seuraavaksi pitää yrittää hitsata laatikot yhteen, vähän typerästi vaan jää rakoja koppien välille :roll: pitää täytepalaa vähän veistellä. Laatikosta tulee hiukan normi pitkäakselista pitempi johtuen siitä että ensinmäinen kytkinlevy on aika edessä, boori tulee noin 5mm tasopinnan yli, pitäisi juuri ja juuri sopia kasaan :think: Vauhtipyörän pultit jää vajaan 2mm päähän levystä..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
OpaR6
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 13.08.2005 17:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja OpaR6 »

Hyvältä näyttää :thumbup:
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Sain laatikon hitsattua, ihmeen nätisti hitsaantui. Ulkopuolelta kahteen kertaan ja sisäkehä kertaalleen, alumiini migillä hitsasin. Sitten sorvasin jigipulikan sopivaan välyyteen, että pyörii runkolaakereissa, niin kyllä laatikko pyöri nätisi ja pulikka mukana, joten kovin vinoon ei sattunut :lol:
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Kardaani hommaa mietin ja tässä päätelmän lopputulos, vaihdoin bmw:n kardaanikäpälän tilalle mersun käpälän, 45min sorvailua, niin homma valmis, nyt käy mersun orkkis kardaani suoraan paikoilleen,ei tarvi lyhentää tms... :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Ymmärsinkö oikein? 37DZ sattui just olemaan sopivan mittainen, että automaatissa kiinni ollut alkuperäinen kardaani kävi...? :think:
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

juurikin niin :wink:
Avatar
OpaR6
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: La 13.08.2005 17:06
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja OpaR6 »

hismajestics kirjoitti:Ymmärsinkö oikein? 37DZ sattui just olemaan sopivan mittainen, että automaatissa kiinni ollut alkuperäinen kardaani kävi...? :think:
Älä pelkää ei se meillä kuitenkaan niin helposti onnistu :lol:
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja Exami »

pontsei kirjoitti:mä kahtelin jtn niiden välitys eroja niin isommat heitot oli 1 vaihteessa, muut oli aika lähekkäin toisiaan, itseäni ei häiritse erot. ykkönen oli diiselissä 5.4jtn ja bensassa 4.8jtn muistaakseni :oops: että käytännössä tuo 1 on offroad käyttöön tuossa dz mallissa jos perä on 3.27 esim...

Muuten onkin tullut ajeltua vaan...,käynistysrikastuksia oon mulkannu edes takas, mutta ei tahdo kuumana syttyä ekalla heti, en tiedä aiheuttaako imulämpö ongelmaa, kun kohoaa kun on hetken parkissa. Pitänee oikein keskittyä asiaan :D
Tähän kannattaa kanssa seurata bensanpainetta, monessa vehkeessä ollu ongelmaa et ku auton sammuttaa niin bensanpaine karkaa, käytännössä tarkottaa että bensakiehahtaa ja lähtee huonosti käyntiin.. jossain tapauksissa jos ollenkaan..
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

No nyt sain vihdoin mersun kasaan, kun tuli tässä välissä rakennettua tehopenkki, niin ei oikein olllut aikaa tälle... Mutta kaikki tuntuu toimivan ja kytkin on yllättävän hyvä, vähän ravistaa lähdössä mutta ihan ok ajettava. Laatikko ääntää kyllä jonkunverran, mutta täytyy heittää rvs.ssät sinne jos auttas jtn. :roll: Moottoriin laitoin vesiruiskun käyttöön ja ihan tavan lasinpesunesteellä imulämmöt tippui noin 30 astetta :thumbup: ennnen nousi vedossa yli 70asteen että heilahti, nyt pysyy 30-40 välillä. käytän rullilla lähipäivinä niin saadaan käppyröitäkin esille :wink:
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Noh eipä mersun perä ihmeitä kestänyt :lol: muutama veto kuivalla asfaltilla ja perä sileeks :roll: Huomenna uus tiuhemmalla välityksellä oleva ruuvi paikalleen ja testaus jatkuu :lol:

ohessa muutama kuva nykytilanteesta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

Kaskas... :eh: mikäs perä tässä olikaan?

Onko sulla puolapaketti tossa etualalla, mistä siniset johdot lähtee?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Ihan normi iso perähän tässä on... kävin purkamassa 3.92 välityksellä olevan perän nii kokeillaa sillä :lol: Puola on joo koneen edessä, luovuin coppi puolista, ku boksista paloi 1 sytytyslähtö jostain syystä...näin toimii ainaki hienosti.
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

No eihän se perä käynyt, oli ihan erilainen, mut sain välityksen vaihdettua sinne, nyt oli huomattavasti mukavampi ajaa,alkaa pito irtoileen 4 vaihteella kaasusta :mrgreen: mutta iloa ei kestäny kauaa, jostain ihme syystä imunokka pyörähti hampaalla ja naulat solmuun :evil: voe prkl...
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Liekkö kettinki päässyt löysälle? Tai se imunokan säätö antautunut? Menikö kansi paskaksi? Joutuuko laittamaan normi 320 kannen?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

no eipä päässy lastenlipulla tässä tapauksessa, ei ollukkaan nokka pielessä, oli hätäinen diagnoosi :oops: no otin kannen irti ja siellähän oli 6 sylinterin putki muuttanut muotoaan ja palotila kannesta vähä heikkona ja mäntä sulanu 1 renkaaseen asti... voe vi¤¤u. Luultavasti viina jumittanu yhden suuttimen ja peli sitä myöten selvä, koska muut sylinterit ja männät virheettömät. Prkl että ahistaa taas nuo :lol: Pari päivää taukoa ja nyt on jo sorvissa 3 litrasen kampiakseli kiillotusta vaille ja männät oottaa sorvausta ja paolon tiivistekkin pitäisi tutulta löytyä, joten eiköhän se tästä, kasaan 3.0l alakerralla sen nyt, Ahdin vaihtuu luultavasti myös hx50.seen. varalle jää toinen 3l lohko, jos siihen sovittais amg.n akselin ja sopivat kanget ja takomännät, mutta se on talven hommia sit.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Jos ahdistaa tuo amg alakerta jossakin vaiheessa niin olen ostojonossa kampuran suhteen :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Nyt olisi moottori taas kasassa ja odottaa nostoa Mersun keulalle , tähän tuli 3l alakerta ja AMG.n kansi päälle, jakopäähän piti porailla laahaimille paikat, sen verran oli eroa lohkoissa. Koneeseen tuli vain uudet laakerit ja paolon 1.9mm kynsitiiviste. Kokeillaan miten tämä kestää :mrgreen:
pontsei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 347
Liittynyt: Ke 16.01.2013 17:09

Re: C 36 AMG....Turbo

Viesti Kirjoittaja pontsei »

Hahaa, projekti eteni senverran että sain leiman paperiin 8)
Meni helposti läpi, kiitos konttorin asialliselle väelle. Tehoa tuli rapeat 240kw papereihin. Täytyy seuraavaksi koettaa isommalla ahtopaineella tehoja mut 0.5bar sai 355hv ja 508nm pyörältä.
Vastaa Viestiin