C 36 AMG -> "C50AMG Turbo"
Re: C 36 AMG....Turbo
mersu pikkuhiljaa edennyt, enää oikeastaan uupuu paisari, jos se johonkin mahtuu... sit ilmanputsari,silikooniletkut siitä ja bensapumppu. Cooleria tähän ei tullut, vesi metanooliruisku kylläkin, siihen liittyen olen testaillut muutamia eri suuttimia ja päädyin öljypolttimen 6,5gal/h suuttimeen 45asteen kulmalla, siitä tulee todella hyvä sumu. Pumpuksi tulee 12v ja 9bar max. paineeseen kykenevä pumppu. Moottorin ohjaus kytkee pumpun vain päälle kun tietyt arvot täyttyvät, veden määrää ei säännöstellä ainakaan alku kokeilussa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 36 AMG....Turbo
Onko Biltema hukkis?
Vielä kun heivaat sen 4-lovisen automaagin hittoon ja muutat manuaalin tilalle niin a vot!
Vielä kun heivaat sen 4-lovisen automaagin hittoon ja muutat manuaalin tilalle niin a vot!
Re: C 36 AMG....Turbo
tais Virtala racingilta joskus tulla tuo portti, mut samaa kamaa varmaankin. Kyllä tähän manuaali tulee, ajattelin leimata vaan näin, mikäli sen kestää tuo laatikko..
Re: C 36 AMG....Turbo
Ihan biltema portilta näyttää eli hks portin kopio.
Millasissa hinnoissa nuo 3.6 koneet pyörii jos niitä edes löytää? Tekis mieli yhteen projektiin laittaa moinen läppärungoilla ja peltisstsilla...
Millasissa hinnoissa nuo 3.6 koneet pyörii jos niitä edes löytää? Tekis mieli yhteen projektiin laittaa moinen läppärungoilla ja peltisstsilla...
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C 36 AMG....Turbo
Mikä olikaan manuaali, jota tähän suunnittelit?pontsei kirjoitti:Kyllä tähän manuaali tulee, ajattelin leimata vaan näin, mikäli sen kestää tuo laatikko..
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: C 36 AMG....Turbo
kyllä se bemari linjalle menee, vko loppuna pitäis käydä hakeen 6v ZF laatikko. Olikohan tyyppi ZF gs6-37dz. Jenkeistä tulee quarter masterin 3 levy kytkin. saa koko setin samaan rahaan mitä täällä maksaa -765 asetelma.., eikä oo niin pirun painava.
Re: C 36 AMG....Turbo
en tiiä paljo noi motit maksaa, varmaan 1500-2000e? eihän niitä kauheesti oo tarjolla. vois olettaa että ois kohtuullinen vapari aihio ehkä noin 90hv/l lähtee pikku piristyksin..
Re: C 36 AMG....Turbo
Sellaiset jotka eivät ole rekisteröityneet bemari foorumille tai edes ajaneet bemarilla, mutta mielenkiinnolla lukee sun ketjua, niin kerrotko sitten lisää noista laatikoista .pontsei kirjoitti:kyllä se bemari linjalle menee, vko loppuna pitäis käydä hakeen 6v ZF laatikko. Olikohan tyyppi ZF gs6-37dz. Jenkeistä tulee quarter masterin 3 levy kytkin. saa koko setin samaan rahaan mitä täällä maksaa -765 asetelma.., eikä oo niin pirun painava.
Re: C 36 AMG....Turbo
noh.. jos mersuun hyvän manuaalin haluaa niin kyllä se on bmw linjalle mentävä, esim m3 bemmissä käytetyt zf:t kestää about 600hv nämä suoralla vitosella ja siis 5 vaihteisia. Tyyppi ZF S5D-320Z. Sitten 6v versio uudemmista diiseleistä Zf gs6-dz37 , on vielä vahvempi, sitten löytyy vielä gs6-dz53 joka kestää jo 1000hv puheiden mukaan. Nämä nyt ei suoraan käy, eli vaatii "pikku" muutoksen, kytkinkoppa pitää ottaa mersusta ja hitsata bemarin laatikkoon, kytkin pitää kehitellä jostain, yleisesti käytössä 200d vauhtis ja bemarin sre-618 tai -765 asetelma, sitten kardaani pitää muuttaa ja vaihekeppi viritellä.
Kytkin muuttui itselle juuri tilttonin valmistamaksi, oli ebayn huutokaupassa
Kytkin muuttui itselle juuri tilttonin valmistamaksi, oli ebayn huutokaupassa
Re: C 36 AMG....Turbo
Okei.
Joskus ollu juttua foorumilla, kun jotkut yrittäny sovittaa Sprintterin laatikkoa, mutta aina nostanu kädet pystyyn .
Joskus ollu juttua foorumilla, kun jotkut yrittäny sovittaa Sprintterin laatikkoa, mutta aina nostanu kädet pystyyn .
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C 36 AMG....Turbo
Varmasti fiksuin vaihtoehto noille tehoille. Ite olen ajatellut MB 6v 716.xx laatikkoa ihan sovittamisen yksinkertaisuuden vuoksi.pontsei kirjoitti:kyllä se bemari linjalle menee, vko loppuna pitäis käydä hakeen 6v ZF laatikko. Olikohan tyyppi ZF gs6-37dz.
Haluatko nimenomaan ton 37 dieselin (dz) laatikon? Mun valinta osuisi bensan (bz) laatikkoon parempien välitysten vuoksi
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: C 36 AMG....Turbo
tuntuu olevan dieselin laatikoita paremmin tarjolla. Ihan sen takia päädyin tuohon ja kun edullisesti löytyi pikku fiksaamista kaipaava yksilö...
Re: C 36 AMG....Turbo
Hahaa, nyt käyty eka testilenkki heittämässä, mistään ei vuoda mitään, sikäli positiivista. Ahdin lähtee heräilee 2100rpm ja 3000rpm on jo 0.7 bar mikä säädetty ja vielä siis säädöt sekaisin. Huomenna otettava liikennekäyttöön ja käytävä enempi ajamassa ja hakemassa säätöjä tontille.
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C 36 AMG....Turbo
Hyvä meininki
Minkälaisen lukkoperän olit ajatellut rakentaa?
Minkälaisen lukkoperän olit ajatellut rakentaa?
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: C 36 AMG....Turbo
tää on hieni rojekti. hattua pitää nostaa. lisää infoa kuola poskella odotellessa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: C 36 AMG....Turbo
ajeltu 150km säätöajoa ja alkaa löytymään kutakuinkin. Nyt ahdot 1.1bar ja vetää jo ihan kivasti saas nähdä kuin kauan 875cc suuttimet 83% auki ja bensan paine ok, eli vähän pitäis voimaakin löytyä, dynoon vien kun saan muutettua sen manuaaliksi. Puolan virta piuhat pitää laittaa vahvemmat kun maksimi väännön alueella vähä rökeltää välillä, eikä lokista löydy häriön aiheuttajaa, joten luultavasti vika on niissä piuhoissa, taitavat olla 0.75mm2 luokkaa Vaihdelaatikko saapuu huomenna ja kytkinkin on matkalla, niin saa ruveta askartelemaan... voi tosin olla että ajelen noin vielä kun on aika kivaa
Re: C 36 AMG....Turbo
Minkälaista kytkin/vauhtipyörä hässäkkää oot tilannu??
Re: C 36 AMG....Turbo
tilttonin 7.25" kakslevy kytkin tulossa. vp. stä ei varmuutta vielä...pitää jostai etsiä m102 vp, vai oisko kellään heittää mittoja että riittääkö pinta 184mn levylle siinä?
Re: C 36 AMG....Turbo
Käy mittaan mun pihassa. Kone on Sisun lavalla::)
Re: C 36 AMG....Turbo
Puolan johdot vaihdettu ja vaikuttaisi että pätkiminen loppui, ei oikein uskaltanu ottaa täys vetoja ku vähä liukasta kitkoihin, eikä saanu kuormitustakaan tyäysille mutta 100 kunta kilsaa ajelin ja ei rykiny kertaakaan Säädötkin rupeaa olemaan aika hyvät, lähtee käyntiin kylmänä ja kuumana ja seokset pyörii aikas hyvin kohillaan.
Re: C 36 AMG....Turbo
Siinä havainnekuva bemarin laatikon sisältä, on vähä järeempi mitä mersun esitykset
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: C 36 AMG....Turbo
Brittimarkkinoilta jonkun verran noita bz laatikoita.. 330i E46 peräsin, mistä laatikosta toi kuva on? 37 vai 53?
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: C 36 AMG....Turbo
tuo on 37 sisältä, tuo nyt on tulossa tohon amg:hen.
Re: C 36 AMG....Turbo
Juu, eipä noitakaan rattaita ihan heti saa rikki, omaan mersun raatoon tulossa tuo 53 laatikko, en oo sitä viellä avannu.. Käsittääkseni dz ja bz laatikoiden ero on 1-3 vaihteiden välitys ja dieselin askissa ilmeisesti vähän isommat rattaat noilla 1-3 vaihteilla... syystä että tiheämmät välitykset... kakkosella sitte vaa kuuselta liikkeellepontsei kirjoitti:tuo on 37 sisältä, tuo nyt on tulossa tohon amg:hen.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: C 36 AMG....Turbo
Onko sulla tarkempaa tietoa näiden välityksistä dieselin (dz) laatikko tiheämpi välitteinen kuin bensan (bz)?Exami kirjoitti:Käsittääkseni dz ja bz laatikoiden ero on 1-3 vaihteiden välitys ja dieselin askissa ilmeisesti vähän isommat rattaat noilla 1-3 vaihteilla... syystä että tiheämmät välitykset... kakkosella sitte vaa kuuselta liikkeellepontsei kirjoitti:tuo on 37 sisältä, tuo nyt on tulossa tohon amg:hen.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: C 36 AMG....Turbo
mä kahtelin jtn niiden välitys eroja niin isommat heitot oli 1 vaihteessa, muut oli aika lähekkäin toisiaan, itseäni ei häiritse erot. ykkönen oli diiselissä 5.4jtn ja bensassa 4.8jtn muistaakseni että käytännössä tuo 1 on offroad käyttöön tuossa dz mallissa jos perä on 3.27 esim...
Muuten onkin tullut ajeltua vaan...,käynistysrikastuksia oon mulkannu edes takas, mutta ei tahdo kuumana syttyä ekalla heti, en tiedä aiheuttaako imulämpö ongelmaa, kun kohoaa kun on hetken parkissa. Pitänee oikein keskittyä asiaan
Muuten onkin tullut ajeltua vaan...,käynistysrikastuksia oon mulkannu edes takas, mutta ei tahdo kuumana syttyä ekalla heti, en tiedä aiheuttaako imulämpö ongelmaa, kun kohoaa kun on hetken parkissa. Pitänee oikein keskittyä asiaan
Re: C 36 AMG....Turbo
Kaveri mainosti että tämmöinen topikki ois ja olihan se etsittävä...
Itsekkin 130tkm c36 ajaneena täytyy sanoa että kiinostava on toi turbo tossa kyljessä.
Vaparina ja automaatilla en nyt sanoisi aikalaisiinsa verraten ollenkaan mitäänsanomattomaksi. Kyllä muistuu mieleen esim kun M3 bemu yritti pujotella motarilla kaikista ohi mutta ei se sit sillä manuaalilootallansa pärjänny kolmikutoselle No, se siitä.
Jossain oli jo vuosia sitten artikkeli turbotetusta c36. Olisko ollu sakemannien autolehdissä vai oisko sittenkin joku jenkkilehti. Siinä tais olla jotain 500 kaakkia otettu siitä.
Penkkilapun käppyröitä odotellen tätä täytyy seurata. Toki ois ollu kiva tietää mitä tolla ohjauksella antoi vaparina ja mitä on sitten turbon kanssa.
Mitäs se katsuri tuumasi vertailuautosta yms? En oo näihin uusiin säännöksiin juurikaan perehtynyt. Mutta joiltakin osin lienee parantunut mahdollisuudet vanhaan verraten?
Itsekkin 130tkm c36 ajaneena täytyy sanoa että kiinostava on toi turbo tossa kyljessä.
Vaparina ja automaatilla en nyt sanoisi aikalaisiinsa verraten ollenkaan mitäänsanomattomaksi. Kyllä muistuu mieleen esim kun M3 bemu yritti pujotella motarilla kaikista ohi mutta ei se sit sillä manuaalilootallansa pärjänny kolmikutoselle No, se siitä.
Jossain oli jo vuosia sitten artikkeli turbotetusta c36. Olisko ollu sakemannien autolehdissä vai oisko sittenkin joku jenkkilehti. Siinä tais olla jotain 500 kaakkia otettu siitä.
Penkkilapun käppyröitä odotellen tätä täytyy seurata. Toki ois ollu kiva tietää mitä tolla ohjauksella antoi vaparina ja mitä on sitten turbon kanssa.
Mitäs se katsuri tuumasi vertailuautosta yms? En oo näihin uusiin säännöksiin juurikaan perehtynyt. Mutta joiltakin osin lienee parantunut mahdollisuudet vanhaan verraten?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: C 36 AMG....Turbo
kiva että joitain kiinnostaa nää bensa vehkeetki Mun piti mitata se ku säätelin sen rullilla kohdilleen, mutta hajosi hiiri tietokoneesta niin en saanut mittausta päälle , niin jäipä mittaamatta, mut ehkä luokkaa 240hv pyörältä. Nyt toivottavasti enemmän, ainakin tuntuu aika hyvä vetoiselta Vertailuauto homma on vähä "tulkinnanvarainen" Kun ei c43amg mallia oikein ole eritelty tästä, periaatteesa jos jarrut ois semmosesta niin sais vielä isommat tehot, mutta eipä oikein löydy mistään niitä. Eli ajetaan 20% tämän orkkistehojen yli ja sillä hyvä, silloin jää tehopaino suhdekkin johonki 6kg/kw. Sehän saa olla 5.jtn jos alkuperäisenä alle 7.4kg/kw.
Re: C 36 AMG....Turbo
pontsei kirjoitti:kiva että joitain kiinnostaa nää bensa vehkeetki Mun piti mitata se ku säätelin sen rullilla kohdilleen, mutta hajosi hiiri tietokoneesta niin en saanut mittausta päälle , niin jäipä mittaamatta, mut ehkä luokkaa 240hv pyörältä. Nyt toivottavasti enemmän, ainakin tuntuu aika hyvä vetoiselta Vertailuauto homma on vähä "tulkinnanvarainen" Kun ei c43amg mallia oikein ole eritelty tästä, periaatteesa jos jarrut ois semmosesta niin sais vielä isommat tehot, mutta eipä oikein löydy mistään niitä. Eli ajetaan 20% tämän orkkistehojen yli ja sillä hyvä, silloin jää tehopaino suhdekkin johonki 6kg/kw. Sehän saa olla 5.jtn jos alkuperäisenä alle 7.4kg/kw.
Tota, saattaisinpa tietää c43 tekniikan ja ehkä löytyis e55 jarrut samasta paikasta.... Laita viestiä jos kiinostaa niin kysäisen.
Onkos sulla tossa sumarit vai lisäpitkät puskimessa? Löytyis uus lisäpitkä kuskin puolelle HWA2028200556 myös.
Jottei menis myyntipuheeksi pelkästään niin eikös toi 240 pyöriltä vastaa jotain alkuperäistä 280hp enempi... 300? Tosin näissä on ollu enempi kun tehtaan lupaamat 280 vissiin aina kun kunnossa on olleet. Että ei se noin vähällä tehty säätö ihan persiillään voi olla. Huomaa että ei ensimmäistä kertaa asialla (toki muustakin).
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.