G500 vm -00 käyttöautona - myyty uuteen kotiin 2021

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Squbbe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 21.05.2013 22:56

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Squbbe »

Jääradalla pääsee hyvin tutustumaan nelivetojen ihmeelliseen maailmaan 8) Semmonen vinkki, jos et ole tietoinen jo eli kun tuntuu että alkaa menemään luistellessa kulma yli = spinnaamaan, ei muuta kuin rohkeasti (ja nopeasti) kaasulle ja ratti linkkuun vastakkaiseen suuntaan. Oikenee lähes kulmasta kuin kulmasta ja nelivetoa onkin melko vaikea saada spinnaamaan, kun pääsee kunnolla kiinni käsittelylogiikkaan. Tuon kaasulla kääntymisen jälkeen kannattaa olla valmiina odottamassa seuraavaa vastaheittoa, joka on melko voimakkaana usein odottomassa. Moottorijarrutus ja jarrutus edesauttaa spinnaamista, toisaalta halutessaan niilläkin saa hyvin yliohjattua.
W140 400SE -91
Audi urS4 -93
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Keksin että kun ostin ensimmäisen Mersun vuonna 2000 se oli 16 vuotta vanha ässä. Viimeisimmän Mersun eli G500n ostin 2016 eli 16 vuoden päästä senkin 16 vuotta vanhana. Hinta oli about sama lukema, nyt vaan euroissa mutta ajomäärä oli ostettaessa tällä uudemmalla tasan puolet :D
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3844
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja RH »

Minä ostin ekan mersuni vähän sinua ennen. Se oli tuolloin 14 vuotta vanha 200D. Viime viikolla luovuin toistaiseksi viimeisestä mersustani, E500T nelimaticista, joka oli eteenpäin minulta lähtiessä saman 14 vuotta vanha kuin se 200D aikoinaan ostaessani sen. Maksoin itse siitä 200D:stä muistaakseni aika lailla samoissa kuin nyt sain tuosta 5-satkusta, mutta tosiaan nyt €uroissa. Such is life :D :wave:
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Kyllä kyllä.

Hain tänään leiman autoon ja nyt saa ajaa tasan vuoden ja 4 kuukautta. Kevään aikana tai heinäkuuhun asti pitää katsastaa vielä neljä autoa lisää joista kaksi on MR kilvissä ja yksi pitää ensin muutoskatsastaa MR:ksi ja sitten tehdä vuosikatsastus heti perään. Emännän ranskanpatonki piti myös käyttää leimalla tässä talvella.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Taski »

Mahtavaa, upeaa hienoa, ei muuta kuin katsastushousut jalkaan.

Saatana
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Kuva

Kuva
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Noiden uratutka-AMG-pyörien huonon ajettauuden takia ajattelin jos hankkisi oikean ET:n vanteet ja siis oikeilla spekseillä kumitkin, kesäksi.

Mutta, vakiot on vähän valjut niin ajattelin jos hankkisi Hutchinsonin beadlock-vanteet, ihan ulkonäön vuoksi:

Kuva

Mutta joutusi ottamaan sitten 16" koossa ja kumit olisi sitten 265/70, kuinkahan ne on ajoltaan sitten? G500 on käsitykseni mukaan aina 18" pyörillä vakiona. En löytänyt oikein hyvää kuvaa mustasta Geestä noilla vanteilla, tässä nyt yksi:

Kuva

Kumit jotkut rouheemmat, esim BFG allterrainit :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1002
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja kilander »

Just tulee tv: stä Wheeler Dealer jossa koittavat saada kuntoon G-wagenia, siinä näyttää olevan Allterrainit alla..
CLS 350 cdi-11
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja acparma »

kilander kirjoitti:Just tulee tv: stä Wheeler Dealer jossa koittavat saada kuntoon G-wagenia, siinä näyttää olevan Allterrainit alla..
Olen tainnut nähdä tämän jakson. Oliko siinä musta 300GE?
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1002
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja kilander »

acparma kirjoitti:
kilander kirjoitti:Just tulee tv: stä Wheeler Dealer jossa koittavat saada kuntoon G-wagenia, siinä näyttää olevan Allterrainit alla..
Olen tainnut nähdä tämän jakson. Oliko siinä musta 300GE?
Jep, musta oli. Kun en ihan alusta katsonut jäi näkemättä mikä vuosimalli.
Näppärä tehdä facelift, pikkujutuilla ilme nuoreni.
Kätevät plug and play nuo led takavalot.
Ihmeen edullisia nuo Englannissa on.
Toki ei kai noita moni ainakaan eurooppaan osta, postinjakoon käy edullisempikin ajoneuvo :)
CLS 350 cdi-11
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3844
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja RH »

karra kirjoitti: Mutta joutusi ottamaan sitten 16" koossa ja kumit olisi sitten 265/70, kuinkahan ne on ajoltaan sitten? G500 on käsitykseni mukaan aina 18" pyörillä vakiona.
Mahtuuko 16" jarrujen puolesta?
Entäs, jos kokeilisit vaihtaa renkaat? Niissäkin voi olla ajettavuuden ja uraherkkyyden osalta ihan hirveät erot. Tuo oma nurkkakippo ainakin on talvirenkain varsinainen vaeltaja, ja kesärenkailla siitä tulee suorastaan suuntavakaa. Molemmat samaa merkkiä, kokoa, kantavuusluokkaa ja samanlaisilla vanteillakin. Nopeusluokassa tietty eroa.
Huomannut, että kesärenkaissakin samoja eroja löytyy. Eesimerkiksi ex-4maticissa oli ostaessani 245/45-17 puoliajetut Pirellit. Ihan hirveä uratutka. Vaihdoin ne sitten heti uusiin Nokialaisiin 225/50-17 kokoisiin. Muutos oli dramaattinen.
.
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

aziz kirjoitti:Mites noi alkupään kuvat, saatko niitä enää näkyviin?
Löysin kansainvälisiltä foorumeilta tällaisen fiksin: https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... ucket-fix/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sain näkyviin kuvat ylläolevalla updeitilla...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja E38 »

karra kirjoitti:
aziz kirjoitti:Mites noi alkupään kuvat, saatko niitä enää näkyviin?
Löysin kansainvälisiltä foorumeilta tällaisen fiksin: https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... ucket-fix/" onclick="window.open(this.href);return false;

Sain näkyviin kuvat ylläolevalla updeitilla...
Tämä oli helmi fixi - kiitos :thumbup:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Jotain sentään tähän geehen saa halvalla. Tilasin tarvikeliikkeestä 4 puslaa etukallistuksenvakaajaan 4.65 euroa kappale, Febin osia vielä. Osanumero alkaa A309...

Ostin halpahallista pyyhkijänsulat, 400 mm mittaiset. Ajattelin josko sijoittaisi Boschiin eikä ottas ihan halpoja vaikka ei ne muutkaan taida sen huonompia olla... silmiin osui Bosch ECO eli 13,90 ja ei seollut edes kappalehinta vaan pari. Nappasin ne mukaan ja kassalle; kassatäti sanoi kolme ja puoli euroa, vastasin että lähimaksulla kiitos ja suuntasin kiireen vilkkaa ulos kaupasta :D . Sopihan ne paikalleen ja edellisetkin oli Boschit mutta kuskin sulassa on siiveke, saa nähdä roiskuttaako tuo vakiosulka...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 500
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Toivottavasti Febin puslat natsaavat. Mulla kävi niin, että laitoin SL:ään moiset ja ihmettelin kuukausitolkulla mikä meni pieleen, kun etupää kolisee töyssyissä. Lopulta hain marmorilta uudet ja ongelma katosi - Febit olivat liian tiukat, varmaankin mitoitettu pienemmälle vakaajalle. Eipä olleet kalliit alkuperäisosinakaan.
SL600 -97
CL55 AMG -01
ex: SL320 -96
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

juusmo kirjoitti:Toivottavasti Febin puslat natsaavat. Mulla kävi niin, että laitoin SL:ään moiset ja ihmettelin kuukausitolkulla mikä meni pieleen, kun etupää kolisee töyssyissä. Lopulta hain marmorilta uudet ja ongelma katosi - Febit olivat liian tiukat, varmaankin mitoitettu pienemmälle vakaajalle. Eipä olleet kalliit alkuperäisosinakaan.
Ok piti kysyä hintaa merkkiliikkeestä mutta ajattelin että Febit on varmaan hyvät. Tarkoitus on laittaa auto vähäksi aikaa seisontaan niin jos ne ei sovi niin palauttaa ne...

Työlistalla on radion volumesäätimen korjaus, pakoputken korjaus, kojetaulun valojen vaihto ja nuo puslat. Ratti pitää ohjeen mukaan irroittaa ja pakoputkiston ajattelin pudottaa kokonaan alas, se vuotaa heti katin jälkeen ja se on orkkisputkea, molemmat pöntöt ja takaosat on uusittu Unkarin aikoina.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 962
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Ei nyt suoranaisesti tän topicin aihe, mutta voisitko vähän avata tuon photopucket hotfixin käyttöä? Siinä mainitaan crome ja firefox. Jos käyttää cromea niin pitäiskö saada pelaamaan ihan mobiililaitteellakin... toi olis loistojuttu, mutta en ainakaan vielä saanut toimimaan. Pitäis kokeilla ihan tietokoneella? Ja postauskaan ei ollu aprillipäivältä :)

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Valitin autoverotuksesta viime talvena, pointtini oli se että jos yli 10 vuoden ikäisistä autosta ei palauteta veroa maastaviennin yhteydessä niin ei niistä saa periäkään veroa. Laitoin tuolta kauppalehden nettikeskusteluista saatuja päätösten numeroita liitteeksi/tueksi. Verottaja vastasi nyt viikolla että verojen paluttamattomuus ei merkitse sitä ettei niissä ole veroa jäljellä, sitä ei vaan enää noin vanhoissa palauteta.

Olihan se arvattavissa :shifty: .

Tulos oli nolla takaisin, vaikka he totesivat että autoni oli itse asiassa verotettu liian alhaisella prosentilla :mrgreen: .
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Auto kun seisoo nyt niin pakoputkiremontti menossa, korjaushitsaussauma vuotaa niin irroitin kattiputken auton alta. Radio on potikan takia Pulttikanavassa huollossa ja kallistuksenvakaajan kumit menee uusiksi edestä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Kattipakoputki meni eilen paikoilleen, siinä oleva pikku reikä hitsaussaumassa paikattiin. Kallistuksenvakaaja kävi puhalluksessa ja epoksimaalauksessa, vaikka kuulemma tuollaista vääntyvää terästä ei saisi mennä edes pinnaltaan muokkaamaan... no oli se jo aika ruosteessakin eli on ohentunut. Ei raaski uutta ostaa :twisted: .

Runkopalkin kupeessa taakse menevät putket (jarru, lukon hydrauliikka ja polttoaine) on kahdesta paikasta ruosteessa (kannattimen kohdalta), ne vaatii toimenpiteitä. Nuo jarrunestettä kuljettavat putket maksaa marmoritiskilla 85 euroa kappale ei ei nyt ihan katastrofaalista :| .

Radioon on vaihdettu Audio 10-mallinen potikka Pulttikanavassa ja Sound on nyt koekuuntelussa, kuulin Timperiltä eilen Suur-Saimaan Ympäriajojen maalialueella.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Tänään iltapuhteena irrotettu taakse menevät jarruputki ja letku sekä lukkoperän putki ja letku. Lisäksi bensasuodattimelta tankkiin menevä paksumpi letkuputki (eng. hosepipe), päättelin sen oleva paluulinja koska tankin päässä sellainen rimpulaklemmari.

Merkkiliikkeen jarruputki on numerolla 107 tai 123 alkava 2740 mm pitkä ja marmorin takana työskentelevä henkilö arveli sen tulevan ns suorana putkena, huomenna varmistuu. Eli tarvikeputkihommiksi menee mutta se ei haittaa. Banjolle menevät letkut piti tuhota mutta ne oli jo 18-vuotiaat.

Bensalinja muuttuu kovasta putkesta Etran FuelTek letkuksi koska siinä oli vuoron perään putkea ja letkua tavan klemmareilla, laatuako?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Putket ja letkut asennettu, ja uusia kannakkeita väkerretty itse. Jarrut ilmattu, pitää selvittää miten lukkoperän ilmaus suoritetaan...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Viikonloppuna Malmin ja Tallinnan kautta Pärnuun ja huomenna Jurmalaan, takaisin sitten viikonlopuksi kotiin ja ItäTähteen :P

Kulutusmittari näytti alimmillaan 16.4 sadalla...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 500
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Onneksi Baltiassa on lyhyet välimatkat :) Varsinkin kun siellä ei bensakaan ole enää mitenkään erityisen halpaa.
SL600 -97
CL55 AMG -01
ex: SL320 -96
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

juusmo kirjoitti:Onneksi Baltiassa on lyhyet välimatkat :) Varsinkin kun siellä ei bensakaan ole enää mitenkään erityisen halpaa.
Mentiin eilen Pärnusta Jurmalaan aika rauhallisesti, pitkiä matkoja 70 kmh kulutus 14.0 sadalla. Takaisin vei samalla matkalla 14.6 mutta Google ajatti Riian keskustan läpi mikä oli lyhyempi, eilen mentiin pidempää ohititetä.

Virossa bensa 1,36 ja Latviassa 1,29 alimmillaan.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1002
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tuo Riikan läpiajo takkuaa jostain syystä aina, tullut suosittua sitä kiertävää patotien reittiä.
OT: Onneksi mersuissa toimintasäde +1000 km.tankilla niin voi Baltian reissuilla hakea täydennystä Kaliningradin Lukoililta.
CLS 350 cdi-11
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 706
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Zac »

G:ssä ei taida ihan 1000 km toimintasäteeseen päästä - tankinhan pitäisi olla silloin ainakin 150 L vetoinen...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1002
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja kilander »

Zac kirjoitti:G:ssä ei taida ihan 1000 km toimintasäteeseen päästä - tankinhan pitäisi olla silloin ainakin 150 L vetoinen...?
Joo meni ohi aiheen, GLKn 66 litran tankilla ajelee täältä itärajalta Kaliningradiin ilman välitankkausta.
CLS 350 cdi-11
GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Kävin perjantaina aamulla DMG Auto Tallinnassa jossa työnjohtaja koeajoi Geeni. Siihen on nimittäin kehittynyt sellainen veto päällä oleva jollotus joka alkaa noin 50 kmh ja jatkuu noin 80 kmh asti jonka jälkeen muuttuu korkeammaksi taajuudeksi ja/tai häviää. Ääni alkoi jo pari vuotta sitten ja kokeilin vuoronperään laittaa Resurs vaihteistolisäainetta ensin jakikseen, sitten taka- ja lopuksi etuperään, ei muuttunut. Viime kesänä DMG auto vaihtoi kaikki öljyt uusiin mutta eivät kerinneet koeajaa autoa...

Kaikki ristikot on toki tarkastettu sekä kardaanin murrokset, ja niihin vaihdettiin uudet rasvat sekä suojakumit viime vuonna.

Kotimaan merkkiliikkeen työnvastaanottaja viime kesänä eikä perjantainakaan etelähelsingin kolleega pitänyt ääntä pahana, hiljaisessa autossa se vaan ärsyttää. Raskone Kotkassa ja VEHO hyötyajoneuvot Kouvolassa huoltaa puolustusvoimien Geet ja tuollaisia ongelmia ei ole esiintynyt tai ainakaan pyydetty tutkimaan. Eikä jakiksissa ole ollut mitään tyyppivikaakaan kuulemma.

Virolaisen suomalaisen kaverini virolainen suomalainen mersut hyvin tunteva kaveri tosin sanoi että jakiksen etummaisia laakereita on mennyt, ja DMG Auto sanoi että pitäisi varata aika tutkimuksiin mutta taidan antaa olla, ajetaan vika ulos jos se on sieltä ulos tullakseen.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Kun nää isänmaamme tiet alkaa olla melko uraisia niin on taas alkanut kyrsimään tuo vetely mitä olen nyt harvakseltaan ajellut (kerta viikkoon ...), miten tuo rengastus voi toimia AMG mallissa, eikös alustageometria ole sama? Vai oliko nuo 19" vanteet vasta niissä malleissa missä jotkut aktiivi-iskunvaimentimet?

Ohjausiskarin tarkistin, se on kunnossa...

Tosiaan OEM vanteistuksella menee kuin juna 8)
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Vastaa Viestiin