G500 vm -00 käyttöautona - myyty uuteen kotiin 2021

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Autossa ei välttämättä ole mitään vikaa, pari tuumaa vähemmän joustavaa kumia ja ilmaa auton alla voi tuon tehdä. Autolehdistä löytyy silloin tällöin kritiikkiä, kun (esittely)autoihin on asennettu näyttävät matalaprofiiliset vanteet, jotka pilaavat ajo-ominaisuudet etenkin uraisilla teillä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Ostin tähän uuden akun, Bären 74 Ah joka on kuulemma FIAMMin tekemä. Kaksi vuotta sitten ostettu kohtuu kallis Yuasa AGM akku ei pidä jännitettä niin ylhäällä että Webasto toimisi, edes ylläpitolaturin lumihiutaleasennossa. Kun ennen webastoon käynnistämistä pari kertaa herättelee laturilla akkua niin sitten webasto lähtee tulille. Tämähän johtuu siitä että autoni ei osaa ladata AGM akkua...

Otan tuon AGM akun johonkin toiseen autoon sit, muutenhan se toimii.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 925
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Miten AGM lataus eroaa?

Mulla oli joskus kau'an sitten TownCarissa AGM akku ja se pelitti kyllä ihan hienosti. Ai niin ja taisin vaihtaessa ottaa akun talteen laitoin sen sitten Mustangiin. Siinäkin toimi.
Nykyiset...
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6

Ollut joskus...
'04 SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'01 Maxima 3.0i V6
'00 Passat 2.8i 4motion
'99 S80 2.9i I6
'00 300M 3.5 V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'00 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

MouTine kirjoitti:Miten AGM lataus eroaa?

Mulla oli joskus kau'an sitten TownCarissa AGM akku ja se pelitti kyllä ihan hienosti. Ai niin ja taisin vaihtaessa ottaa akun talteen laitoin sen sitten Mustangiin. Siinäkin toimi.
Sivulla 4 oli juttua. Toimiihan se wanhoissa jos ei käytä webastoa.

Autoilu on nykyään sen verran kallista että jos akkuja ostaa parin vuoden välein niin ei se konkurssia muuta. Minulla menee talvisin parisataa euroa kuussa tallikuluihin, kesäkaudella 120 euroa kuussa. Talvella yksi auto seisoo eli siinä säästää vähän...
Viimeksi muokannut karra, Ti 06.11.2018 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Ajoin tänään eka kerta auudella akulla, se oli pari pv ylläpitolaturissa. Testasin ennen webaston käynnistystä, eli yllläpito hetkeksi irti ja takaisin jolloin se alkoi haistelemaan akun kuntoa ja lataus nousee siihen 4A virtaan, ja jännite lähtee myös nousemaan. Webaston hehkutuksen aikana jännite putosi 13,2 V kun taas pari vuotta vanhalla akulla se laski noin 12,4 V. Eli edes ylläpitolaturi ei riitä antamaan webaston hehkulle tarpeeksi virtaa, jos akku on nuupahtanut kunnolla.

Ylläpitolaturi on kytketty konehuoneen plus nastaan. En tiedä onko tehdaswebasto kytkettynä konehuoneen puolelle vai meneekö johtosarja taakse akulle asti...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Käytiin eilen sukuloimassa maalla. 75 km pääosin pikkuteillä ajoa; osa maantietä ja kulutus oli 16.0 l sadalla, eli hillitty ajonopeus pitää lukeman alhaisena, melkeinpä inhimillisenä :)
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Olen yrittänyt etsiä renkaita koossa 265/55 R19 mutta siinä koossa ei ole oikein runsasta tarjontaa. Paitsi, löysin ebaysta uusia bridgestoneja, kahta eri mallia. Jos kukaan ei tässä keväällä osta noita AMG vanteita pois hommaan niille uudet renkaat. Jos sentin kapeammat ja toisen merkkiset ei olisi niin uraherkät :roll:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
DV6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 05.04.2018 09:53

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja DV6 »

karra kirjoitti:Olen yrittänyt etsiä renkaita koossa 265/55 R19 mutta siinä koossa ei ole oikein runsasta tarjontaa. Paitsi, löysin ebaysta uusia bridgestoneja, kahta eri mallia. Jos kukaan ei tässä keväällä osta noita AMG vanteita pois hommaan niille uudet renkaat. Jos sentin kapeammat ja toisen merkkiset ei olisi niin uraherkät :roll:
Tästä https://www.rengas-online.com/cgi-bin/r ... Rengashaku löytyy aika paljon... Valintakriteereitä tosin lienee muitakin kuin pelkkä koko. SORI, tulikin hakuun väärä koko :think: :think:
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

DV6 kirjoitti:
karra kirjoitti:Olen yrittänyt etsiä renkaita koossa 265/55 R19 mutta siinä koossa ei ole oikein runsasta tarjontaa. Paitsi, löysin ebaysta uusia bridgestoneja, kahta eri mallia. Jos kukaan ei tässä keväällä osta noita AMG vanteita pois hommaan niille uudet renkaat. Jos sentin kapeammat ja toisen merkkiset ei olisi niin uraherkät :roll:
Tästä https://www.rengas-online.com/cgi-bin/r ... Rengashaku löytyy aika paljon... Valintakriteereitä tosin lienee muitakin kuin pelkkä koko. SORI, tulikin hakuun väärä koko :think: :think:
Juu noi perinteiset saiti koluttu ja kallis on tuo koko. Ebayssa oli sarja siis reilu 500 plus rahti, tosin Bulgariassa... ja sit oli yksityisellä saksassa samaan hintaan molemmat siis bridgestonet.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

MouTine kirjoitti:Miten AGM lataus eroaa?

Mulla oli joskus kau'an sitten TownCarissa AGM akku ja se pelitti kyllä ihan hienosti. Ai niin ja taisin vaihtaessa ottaa akun talteen laitoin sen sitten Mustangiin. Siinäkin toimi.
niinkuin jossain muussakin thredissä sanoin. AGM ei toimi jos latausjännite on esim 14. liian vähän. akku on aina väsynyt eikä tule täyteen. Pitää olla 14.7.

ja joissain autoissa latausjännite ei ehjänäkään ole kovin korkea. Tällöin parempi ostella perus lyijyakkuja. Huomasin tämän joskus moottoripyörässä ja ihmettelin kun ostaa ns parasta, mutta ei toimi. Lopulta vaihdoin siihen lataussäätimen uudemmasta pyörästä jossa on AGM tasoinen jännitteenhallinta ja sillä voi käyttää nyt AGM akkua kun latausjännite on korkeampi. Tämän tietysti voisi tehdä autossakin, kun tietäisi mikä AGM akkuja suosittelevan mallin lataussäädin / laturi sopisi helposti. Mutta menee jo aika säädöksi, jos ei muutenkin ole aika vaihtaa laturia.
W212 E350cdi
DV6
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 05.04.2018 09:53

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja DV6 »

karra kirjoitti:
DV6 kirjoitti:
karra kirjoitti:Olen yrittänyt etsiä renkaita koossa 265/55 R19 mutta siinä koossa ei ole oikein runsasta tarjontaa. Paitsi, löysin ebaysta uusia bridgestoneja, kahta eri mallia. Jos kukaan ei tässä keväällä osta noita AMG vanteita pois hommaan niille uudet renkaat. Jos sentin kapeammat ja toisen merkkiset ei olisi niin uraherkät :roll:
Tästä https://www.rengas-online.com/cgi-bin/r ... Rengashaku löytyy aika paljon... Valintakriteereitä tosin lienee muitakin kuin pelkkä koko. SORI, tulikin hakuun väärä koko :think: :think:
Juu noi perinteiset saiti koluttu ja kallis on tuo koko. Ebayssa oli sarja siis reilu 500 plus rahti, tosin Bulgariassa... ja sit oli yksityisellä saksassa samaan hintaan molemmat siis bridgestonet.
Tietysti voi ajatella jotakin korvaavaa rengaskokoa. Täältä https://www.vannetukku.fi/rengasinfo.php löytyy aika paljon tietoa renkaista, niiden sopivuudesta ja merkinnöistä.
Tuo kokolaskuri on aika mukava. Siitä saa mm. tiedon mitä kokovaihtoehdot vaikuttavat nopeuteen.
Jos mies puhuu, eikä yksikään nainen ole kuulemassa, niin onko mies silti väärässä?
Avatar
ceebbari
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 18.10.2006 18:04

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja ceebbari »

https://www.1001renkaat.com/renkaat-aut ... 09v-932854" onclick="window.open(this.href);return false;
W638 112cdi A -03
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Tuo oli vielä tsekkaamatta, kiitti muistutuksesta. 265 leveenä on itse asiassa just oikea halkaisija. Jos saan lottovoiton ostan sitten Hutchinsonin beadlockit kolmansiksi :P
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
merzuE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 12.09.2017 16:02

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja merzuE »

karra kirjoitti:G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.
Millaiseen paikkaan jäi? Tuskin aivan parkkkipaikalle kuitenkaan :D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

merzuE kirjoitti:
karra kirjoitti:G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.
Millaiseen paikkaan jäi? Tuskin aivan parkkkipaikalle kuitenkaan :D
Kyllä, parkkipaikalle hyytyi.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
merzuE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ti 12.09.2017 16:02

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja merzuE »

karra kirjoitti:
merzuE kirjoitti:
karra kirjoitti:G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.
Millaiseen paikkaan jäi? Tuskin aivan parkkkipaikalle kuitenkaan :D
Kyllä, parkkipaikalle hyytyi.
Joku anturi kaputt vai bensapuolella vika? Tuskin virran vähyyttä.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

merzuE kirjoitti:
karra kirjoitti:
merzuE kirjoitti:
karra kirjoitti:G hyytyi sohjoon. Tarttee ostaa harrastekäyttöön willysjeep, tojota taikka lantikka. Ei voi ku ihmetellä.
Millaiseen paikkaan jäi? Tuskin aivan parkkkipaikalle kuitenkaan :D
Kyllä, parkkipaikalle hyytyi.
Joku anturi kaputt vai bensapuolella vika? Tuskin virran vähyyttä.
Tänne kirjoitin asiasta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=198503" onclick="window.open(this.href);return false;

Eli auto on edelleen halvaantuneena kun runkopalkkien välissä ei näy muuta kun jäätä. Vaikka plussaa ollut pitkin viikkoa niin pakkasyöt on pitäneen jään siellä kovana.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 752
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Aggregaatti ja kuumailmapuhallin voisi olla hyvä yhdistelmä?
C207 ja Exät mersut: C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Avantgarde kirjoitti:Aggregaatti ja kuumailmapuhallin voisi olla hyvä yhdistelmä?
No meillä on töissä ihan siinä vieressä lämmintä 5 metrin päässä hallitilaa ja kolme isoa ovea.Kysyn lupaa jos sais työnnettyä sinne ensi viikonlopuksi sulamaan. Löytyy vielä aika iso trukki jolla sitä voi vetää vaikka koukusta liinalla ja miksei vaikka työntääkin jos laittas vaika jotain lankkuja väliin Jakovaihteiston kun saa vapaalle.

Näillä näkymin olen työmatkalla ma-pe ja autohan on nyt poistettu liikenteestä.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
lauri a.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: Ti 14.04.2009 21:25
Paikkakunta: Sastamala

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja lauri a. »

Mulla teki Gee justiinsa tuon saman, laatikkona on tosin vanhempi nelilovinen 722.3. 15km vetisellä loskakelillä ja perille päästessä en saanu vaihdetta pois päältä enkä valitsinta mihinkään suuntaan. Tottakai olin sammuttanut auton ajatuksissani, joten se ei lähtenyt enää edes käyntiin kun starttaaminen ei onnistu kuin N ja P asennoissa. Jotenkin noissa on tuo laatikon kylki runkopalkin vieressä just semmoisella hollilla että sopivalla kelillä junttaa sinne kunnolla loskaa, jolloin vaihteenvalitsin ei liiku (rakenne samanlainen sekä mekaanisessa 722.3 että sähköohjatussa 722.6 laatikoissa). Tähän auttoi sulatteleminen.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

lauri a. kirjoitti:Mulla teki Gee justiinsa tuon saman, laatikkona on tosin vanhempi nelilovinen 722.3. 15km vetisellä loskakelillä ja perille päästessä en saanu vaihdetta pois päältä enkä valitsinta mihinkään suuntaan. Tottakai olin sammuttanut auton ajatuksissani, joten se ei lähtenyt enää edes käyntiin kun starttaaminen ei onnistu kuin N ja P asennoissa. Jotenkin noissa on tuo laatikon kylki runkopalkin vieressä just semmoisella hollilla että sopivalla kelillä junttaa sinne kunnolla loskaa, jolloin vaihteenvalitsin ei liiku (rakenne samanlainen sekä mekaanisessa 722.3 että sähköohjatussa 722.6 laatikoissa). Tähän auttoi sulatteleminen.
Kiitos jakamisesta. Ajattelin tosiaan että ei stn miten noita outoja hommia aina tulee. Antaa kapineen vaan sulaa, nyt itse kun olen reissun päällä, ensi viikon puolelle varmaan menee josko alkais olla sulanut siloin jo.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1582
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Säästyy bensaa kun seisoo :D

Mutta harmillinen juttu kun alla on G ja jää parkkiin kun duster mies lähtee normaalisti kotia :? Eli kyllä itselläkin käsitys on ollut, että sulla nimenomaan on se oikea maasturi alla.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

joop79 kirjoitti:Säästyy bensaa kun seisoo :D

Mutta harmillinen juttu kun alla on G ja jää parkkiin kun duster mies lähtee normaalisti kotia :? Eli kyllä itselläkin käsitys on ollut, että sulla nimenomaan on se oikea maasturi alla.
No kyllä se kyrsii kun oikealla puolella on nelikko Octavia Scout ja etuveto Octavia RS. Ja vasemmalla puolella VW Arteon... ja kaikki tuli ajamalla ja lähti ajamalla toissa maanantaina...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Kevät tuli, Gee suli, kuski oli puli puli. Vaihteisto toimii ja auto on koeajettu, ei häiriöitä. Onnistuin vaan mählimään jarruvalokytkimen asennuksen koska jarruvalot palaa koko ajan. Yritin irroittaa uutta katkaisijaa mutta ei riitä sormivoimat. Sormenpäällä tuntee että katkaisijan tappi ei tapaa jarrupolkimen varteen, missäköhän vika?
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Tarpeeksi lujaa kun kiersin uutta Facet merkkistä jarruvalokytkintä aukipäin se hajosi. Itse mötikkä jäi käteen oksentaen tapin ja jousen ulos ja se kaulus jäi sinne reikään. Ei kovin laadukas siis. Löin sen kauluksen ruuvimeisselillä ja vasaralla palasiksi jotta sai reiän vapaaksi. Vanha kytkin asentui kivutta napsahtaen paikoilleen ja kaikki vaikuttaa toimivan.

Potkupahvi vaan ei suostui menemään paikoilleen, aina joku hiertää... no autolla voi nyt ajaa kumminkin...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13494
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä nyt Karilla ahistaa! :lol: Ei vaan hyvä, että nyt auto on kotipihassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12260
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja karra »

Timo L. kirjoitti:Kyllä nyt Karilla ahistaa! :lol: Ei vaan hyvä, että nyt auto on kotipihassa.
No ei oo kun työpaikan pihalla... ei saa ajaa kadulla vielä kun on poistettu liikenteestä. Ensi viikolla ehkä... viikonlopun hommaan pitää hakea isäpapan mersu, kun sen saisi vaan jäiseltä pihamaalta ylös...
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja E38 »

Tämä sun G:n pohjan jäätyminen on kyllä aika erikoinen juttu ja paha takaisku "panssarivaunun" maineeseen. Toivotaan, että joku järkisyy tähän löytyy koska hullultahan tuo kuullostaa. Seuraavaksi auton lamaannuttaa sitten muta(?).

PS. Täällä SL:n kanssa tuli ajettua taas yksi talvi. Vielä jaksaa palvella päivittäin.

PS2. Mitä ovat octavia, scout ja arteon? Ikinä kuulutkaan... :D
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3844
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: G500 käyttöautona - tarinaa autosta vm 2000

Viesti Kirjoittaja RH »

E38 kirjoitti: Mitä ovat octavia, scout ja arteon? Ikinä kuulutkaan... :D
:lol: :lol: :lol: :wink:
Se octavia taitaa olla Suomen eniten myyty automalli viimesen kymmenen vuoden aikana tai ainakin sinne päin. Arteon iso volkkari ja Scout... Indian :roll:
Tosi harrastajan tunnistaa siis siitä, ettei tusinatuotteet kiinnosta tipan vertaa, vaikka ehdoton automies onkin :clap: .
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Vastaa Viestiin