Mersujenhieromisia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Injectionstw kirjoitti: Ma 20.09.2021 12:38 Onko tuo AMG ratti? Dieselöinti tehty hankalemmaksi vissiin nykyään? Turbotettu M104 voisi olla kiva projekti. Tai miksi ei V8 (420/500)
Se on Lorinserin ratti,näyttäs olevan ebayssa 500€ ylöspäin..vähän vastaava kuin se amg tuollainen,mutta halvempi.Nojoo,tää on niin hyvin säilynyt,että ei kannata ehkä moottoria alkaa vaihtamaan :think:
Bemaristi kirjoitti: Ma 20.09.2021 12:54 Ratti pisti minullakin heti silmiin.
Tuosta saa kyllä nätin melko pienillä muutoksilla. Harvemmin punaisena näkee noita.
Joo,mulla oli itseasiassa tätä ennen silloin vuosia sitten samanvärinen 300ce,siinä oli paremmat varusteetkin.Vaatii kyllä totuttelua toi väri.Nojoo kyllä tässä ajatuksena oli tonttiin ja 18" monoblockia tai vastaavaa mersuun käypästä vannetta alle,jos tämä on tullut jäädäkseen 8)
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Tuossa vähän hämärä kuva ratista vielä.



Kuva
Merseedespents
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minulle tuli jonkun 124 mukana tuollainen mutta osittain puinen, Coupessa puolestaan oli AMG ratti. Tyylikkäitä ohjauspyöriä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Pakkohan se oli päästä vähän pintoja käsittelemään,kun oli jo siisti.Pesunaarmut pois ja väri kirkkaaksi.Isompaa jurmua jäi kyllä vielä,jos joskus jaksaa hieroa lisää, mutta kelpaa näinkin :)

Klikkaamalla kuvaa pitäisi aueta video

Kuva
Merseedespents
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hyvännäköstä pintaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

EVO X kirjoitti: Ti 21.09.2021 19:51 Hyvännäköstä pintaa.
Kiitos.Aluksi vähän tuskastutti Rotaryn kanssa,kun esipesu oli vähän hutaistu, mutta toisen kierroksen painelin epäkeskolla niin rupesi jo hymyilyttämään.Tänään juuri mietin,että pitää se sinun jalopuupaneeli korjaus opas jostain kaivaa,kun tuossa olen ihan itse mustaksi silloin 15v sitten maalannut ton vaihdekepin ja tuhkakupin paneelit.Irrottelin ne tänään ja pitäisi alkaa hiomaan spraymaalit pois niistä/lakata uusiksi.
Merseedespents
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

vk00 kirjoitti: Ti 21.09.2021 20:55
EVO X kirjoitti: Ti 21.09.2021 19:51 Hyvännäköstä pintaa.
Kiitos.Aluksi vähän tuskastutti Rotaryn kanssa,kun esipesu oli vähän hutaistu, mutta toisen kierroksen painelin epäkeskolla niin rupesi jo hymyilyttämään.Tänään juuri mietin,että pitää se sinun jalopuupaneeli korjaus opas jostain kaivaa,kun tuossa olen ihan itse mustaksi silloin 15v sitten maalannut ton vaihdekepin ja tuhkakupin paneelit.Irrottelin ne tänään ja pitäisi alkaa hiomaan spraymaalit pois niistä/lakata uusiksi.
En muista miten EVO X ohjeet meni, mutta itse olen hionut koneella vain n. puoleen väliin ja sen jälkeen siklannut lakan pois. Siinä ihan loppuvaiheessa voi ottaa taas esim. 800 hiomapaperin käyttöön. Taitekohdissahan paperia myös tarvitaan.
Jos vanhassa lakassa on halkeamia niin minusta ainoa oikea vaihtoehto on vanhan lakan poistaminen kokonaan.

Siklaamalla ei viilu puhkea niin helposti kuin hiomalla ja on käsin hiontaan nähden jonkin verran nopeampaa.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Nojoo,äkkiä ne tilanteet muuttuu..paripäivää tuon punaisen oston jälkeen tuli myyntiin sopivaan hintaan -91 300ce Sportline,Asd,nahat,kattoluukku jne..ainut että ilmastointi puuttuu tästäkin.Olin alkuun katsellut 3l,mutta ei oikein järkeviä ollut tarjolla.
Katsotaan kerkeänkö tällekkään suuria tehdä ennenkuin innostun hankkimaan jotain muuta,mutta tarkoitus olisi tähänkin hankkia niitä 18" monoblockeja ja hieman alaspäin.

Kuva
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

18" 8/9.5" RH:n valmistamat monoblockit tuli pyöriteltyä alle,pitäisi vielä keväällä madaltaa ja ostaa uudet kumit sitten.
Pieni öljyvuoto autossa ilmeni jo kotimatkalla ja paikansin sen tuohon moottorin etupäähän,onko tuo nyt sitten alipainenpumpun sauma vai mikä osa tuohon liittyy? Selviääkö tuosta vain jollain tiivisteen vaihdolla,vai liene syvemmällä ongelma?

Kuva


Kuva
Merseedespents
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Näyttää hienolta hankinnalta, onnittelut! :thumbup:
En valitettavasti osaa auttaa öljyvuodon suhteen, entinen 300 TE oli myös öljyinen samasta paikasta, mutten tutkinut sitä tarkemmin kun vuoto aika pieni.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Getriebe kirjoitti: To 14.10.2021 22:47 Näyttää hienolta hankinnalta, onnittelut! :thumbup:
En valitettavasti osaa auttaa öljyvuodon suhteen, entinen 300 TE oli myös öljyinen samasta paikasta, mutten tutkinut sitä tarkemmin kun vuoto aika pieni.
Kiitos :thumbup: Joo toi vuotaa jo sen verran,että käryää ilkeästi.Kuvassa vaan pesastu tuosta,kun paikansin vuotokohtaa.
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Noniin,täällä taas tapahtuu ja vehkeet vaihtuu kun ei mieleistä oikein pyatärin jälkeen tahdo löytyä.No nyt tuli mahdollisuus ostaa w108 280se 1970 ja senhän ostin pois,entiedä täyttäisikö se sitten nyt tarpeita :) Autoon laitettu ilmajousitus,joten ei tarvitse enään ihmetellä,jos tulee korkeampia kynnyksiä,tosin pystärilläkin selvisi aika hyvin.Pitäisi jotain vähintään 17" vanteita alkaa katsella,ulkomailta saisi tilattua custom vannetta esim.17" pentaa 8.5/10" jne..ovat vaan kohtuu tyyriitä joten entiedä löytyisikö suomesta jotain jännää vähän halvemmalla.
Merseedespents
Injectionstw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.09.2007 10:33

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Kuvia ja lisää infoa?
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Injectionstw kirjoitti: Ti 01.02.2022 14:43 Kuvia ja lisää infoa?
Tein tälle oman topicin projektipuolelle :thumbup:
Merseedespents
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pistitkö molemmat CE:t luiskaan nyt tuon satakasin alta? Kantsii olla tarkka niiden TT-Polishin custom splittien kanssa. PT-Racing nimimerkillähän tuli epäkeskot vanteet, eikä meinattu rahojakaan aluksi palauttaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

EVO X kirjoitti: Ti 01.02.2022 19:17 Pistitkö molemmat CE:t luiskaan nyt tuon satakasin alta? Kantsii olla tarkka niiden TT-Polishin custom splittien kanssa. PT-Racing nimimerkillähän tuli epäkeskot vanteet, eikä meinattu rahojakaan aluksi palauttaa.

Joo molemmat lähti ja yksi suht mintti w201 lähti myös :) ..Ajattelin tilata trcustomwheels nimisestä paikasta,jos tilaan.Tuolta ainakin yhteen bemariin tuli tänne suunnalle asialliset (tosin toimitusaika venyi) ja toiseen w108 tuli myös,mutta niissä ilmeisesti ilmaantui yhdessä vuotoa ja lähetti uuden lipan tms korjausjuttuja ilmaiseksi.
Merseedespents
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ok, no sehän pitää mielen virkeänä kun kalusto vaihtuu. Vähän rodia tekis kans itte mieli. Ai niin juu, tuokin firma oli olemassa. Tuolta tais tulla splitti Barockit ainakin yhteen W109:iin Suomeen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

EVO X kirjoitti: Ti 01.02.2022 20:03 Ok, no sehän pitää mielen virkeänä kun kalusto vaihtuu. Vähän rodia tekis kans itte mieli. Ai niin juu, tuokin firma oli olemassa. Tuolta tais tulla splitti Barockit ainakin yhteen W109:iin Suomeen.
Joo tämän firman kanssa ei kai ole ongelmia ollut,tai ainakaan missään palstoilla en ole tavannut moitteita ja tosiaan nuo muutama tilaaja tiedossa samalta kylältä,hankala tälläseen autoon kyllä vanteita on löytää,niin varmaankin tilaushommiksi menee :think: rodi kyllä kelpaisi tännekin.Hieman jenkkejäkin katselin,kun sellainenkin ollut haaveiss ja näitä mersuja on koluttu vuosikaudet,niin olisihan siinä vaihtelua..
Viimeksi muokannut vk00, Ti 01.02.2022 20:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mersujenhieromisia

Viesti Kirjoittaja vk00 »

.
Merseedespents
Vastaa Viestiin