Mersujenhieromisia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Lokarien sisäpuolet tuli maalattua ja kotelosuojaa perään, tarvii apparin puolelle hommata hengityssuojain ja suojalasit.Jonkun verran tahmeen tuntuseks jäi silmät ym ton kotelosuojan suihkimisen jälkeen. :roll: .. Vielä odottelen tankinluukkua ja konepellin ritilää niin saisi kaikki loput kromit eteen paikalleen.

Aikataulussa mennään hyvin vappua kohti. Vielä hirschmannin asennus, virtalukon sarjoitus, uudet jouset, uusi akku.


Kuva

Farmaristakin juuri pestynä kuvaa. Hyvin on vielä säilyttänyt kiillon kesällä laitetut tahnat ja tuntuisi hylkivän vieläkin vettä ja kuraa. N. 6kk fussolle luvattiin toimivuus muistaakseni.

Kuva
Merseedespents
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 712
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Kyllä tuo on näpsäkän näköinen peli :thumbup:
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Farmariin tuli eilen vaihdeltua vesipumppu, kiristimen rulla ja kiristimen iskari, kylläpä hiljeni ylimääräiset melut noiden kiristimien osien vaihdon jälkeen.
Kesällä jonkun huollon yhteydessä Jyväskylässä eräällä korjaamolla itse kehottivat että voisivat vaihtaa kiristimen Iskarin, kun on huono. No se vaihdettiin siellä ja nyt oli mennyt alapäästä poikki, siinä tutkiessa huomaattiin, että oli väärinpäin asennettu. Iskarissa on vielä erikokoiset reijät ja pultit, mutta silti oli väkisin lyöty/pyöritetty isompi pultti pienempään reikään ja asennettu väärinpäin.. Ei ole joustanut yhtään ja mennyt poikki :).. Tätä korjaamoa en ole käyttänyt enään muutenkaan toisen selkkauksen vuoksi.

Pystäriin pitäis ens viikolla saada vanteet maalauksesta ja loppu kasaus tehdä ja jotain muutakin siinä oli irrallaan, pariviikkoa ollut taukoa tallista ja nyt se vappu alkaa olla oikeesti jo lähellä ja ajokausi :thumbup:

Pitäis jouset vaihtaa pystäriin tosiaan, onko vinkkejä mitä avaamalla helpoiten vaihtuu? Sinnehän ei tuo oma puristin mahdu tukivarsien alta siitä reiästä läpi..
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Sunnuntai touhuina tuli haettua motonetistä eristelevyä ja pienellä leikkelyllä liimaukseen, ihan jämäkän oloinen liima noissa oli.. Tulipahan tuostakin siistimpi kun vanhat repsotti joka paikasta.

Kuva
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Etu valoihin päivitystä, eihän noita voinu jättää rupuseks kun muu auto on sen verran siistillä pinnalla.Eli heijastin pinnat ja nuo alaosien kirkkaat muovit mbclassicilta,muuten tuli pestyä hyvin lasit jne.
Pientä ongelmaa oli kun nuo heijastin osien takaosat oli suunniteltu hehkupolttinoiden pohjille, joten nuo H4 kiinnikkeet/pohjat joutui halkaista ja liimata paikalleen, että pysyy paikallaan. Myös parkkipolttinoiden reiät tuntuu olevan missä sattuu, joten jätin laittamatta ollenkaan. Täytyy fiksailla paremmalla ajalla.

Kuva

Kuva

Lisätääs tähän samaan vanteista kuvaa, maalarilla saatu ja keskiöt tosiaan korin väriin. Lähes aina kun näkee hoipeisena, saahan niihin väriä vaihdeltua halutessaan. Onko ideoita mitä noille keskilätkille tekis, saako niihin teetettyä tarrapainossa semmoset tarrat että ne pysyy kiinni ja kannattaako niissä olla taustat sinisenä vai näyttääkö tuo musta hassulle?

Kuva

Kuva
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Laitellaan nyt pientä maistiasta kun auto on vielä kiillottelematta, H&R - 55mm jouset tuli laiteltua alle ja nappasin kaikista kierroksen pois, niin tippu mukavasti. Takaa ois varmaan riitäny puolikierrostakin, täytyy korkeemmalla kumilla koittaa nostaa hieman.
Saako takaa säädettyä camberia jotenkin?, koska rengas on aika pystyssä nyt ja ottaa kaaren pokkaukseen kiinni kun on tuo penta ET11 16/9" ja kumina 215/45. Täytyy varmaan koittaa hieman taittaa pokkausta ja mahdollisesti 205/45 kumi..
Kuva
Merseedespents
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Tonmoset keskimerkit niihin kuuluu. Itse tein yhdet 3D tulostamalla, ja teetin niihin linssitarrat. Ei oo nyt ylimääräisiä, mutta valmiitakin kuppeja on välillä ollut eBayssa myynnissä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Joo, mulla on toiset kupit tehty jostain pleksistä ja noi toiset ton näköset kanssa, muistaakseni jostain pentoista nappasin joskus talteen.. Tilasin ebaysta siniset MB keskitarrat mitkä pitäs käydä tohon kupin keskelle ettei tuu yli,jos ne Kiinasta joskus saapuu kun en oo sieltä koskaan tilannu mitään..
Merseedespents
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Koko krominen tähti ehkä sopis kans tuohon settiin? Siis näön puolesta...
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
maximum
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 26.02.2009 18:16

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja maximum »

Hyvin käy korinväri vanteisiin ja vanteet ylipäänsä :thumbup: oikein tyylikäs

Tosiaan noita tarroja/keskilätkiä on ebay pullollaan, tuli ja tilattua muutamat keskilätkät toiset w211 16"avantgarde vanteisiin ja toiset otin Rial:in Mesh vanteisiin jos ne saisi jotenkin käymään niihin.

Tämä innostaa kyllä alkaa kiillottamaan Meshejä ja H&R:t olisi aika namit
W115 220 -70
S204 200cdi -08

ex.W639 115cdi-08
ex:S211 270cdi -03
ex:W210 290tdt-98
ex:W202 250tdt-98
ex:W123 230TE-82
ex:W123 220D-77
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Noita alkuperäisiä AMG keskilätkiä tosin ei ole mikään paikka pullollaan. Ne mitä siellä myydään pääasiassa on väärällä fontilla, uudemmalla logolla ja vääränmallisella kupilla. Välillä noita oikeitakin näkyy. Halvimmat on olleet 4kpl/40€ ja kalleimmat 1kpl/250€. Niitä ei niin alkuperäisiä saa toki jollain 10€/4kpl. Sellaset kromitähdellä olevat olis nätit, missä tausta olis ton vanteen sininen. Täytyy kattoa löytyykö tuonkokosena mistään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

maximum kirjoitti:Hyvin käy korinväri vanteisiin ja vanteet ylipäänsä :thumbup: oikein tyylikäs

Tosiaan noita tarroja/keskilätkiä on ebay pullollaan, tuli ja tilattua muutamat keskilätkät toiset w211 16"avantgarde vanteisiin ja toiset otin Rial:in Mesh vanteisiin jos ne saisi jotenkin käymään niihin.

Tämä innostaa kyllä alkaa kiillottamaan Meshejä ja H&R:t olisi aika namit

Kiitti,meshit ois kanssa aika makeet..näistäkin pitäs kantit kiillottaa kunnolla mutta sen teen joskus myöhemmin..
EVO X kirjoitti:Noita alkuperäisiä AMG keskilätkiä tosin ei ole mikään paikka pullollaan. Ne mitä siellä myydään pääasiassa on väärällä fontilla, uudemmalla logolla ja vääränmallisella kupilla. Välillä noita oikeitakin näkyy. Halvimmat on olleet 4kpl/40€ ja kalleimmat 1kpl/250€. Niitä ei niin alkuperäisiä saa toki jollain 10€/4kpl. Sellaset kromitähdellä olevat olis nätit, missä tausta olis ton vanteen sininen. Täytyy kattoa löytyykö tuonkokosena mistään.
Tilasin nyt kokeeks tälläset tarrat, onhan tuo räikeempi sininen, mutta uskoisin että ton pystys liimata tohon vanhan päälle ehkä suoraan tms.. https://www.ebay.com/itm/4Pcs-56-5mm-Ca ... SwowtbrMVD" onclick="window.open(this.href);return false;


Kävin tossa tallilla vielä ihmettelemässä miten se eilen madaltu, saatan edestä nostaa 1-1.5cm jousenkumeilla..ehkä sen 1.5cm koska se painuu kuitenkin alas kun kyytiin istuu.Takanahan on tukivarret haparot ja toinen puoli nyt painui sinne kuppiin liikaa, koska kupin pohja on ihan hapero.Eli sen takia meni osittai takaa liikaa tonttiin.Vaihdan kyllä sinnekkin pykälän korkeemman kumin ja takakaaren pokkaukset täytyy jokatapauksessa mankeloida pystymmäksi.Ensviikolla pitäis tuurilla saada vaihdettua toiset kunnostetut tukivarret tilalle niin näkee paremmin korkeutta.Jos noilla konsteilla vielä raapii niin on vaihdettava eteen 195/45 ja taakse 205/45 kumit niin pitäis viimestään loppua raappaus.
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Lieneeköhän farmarissa tuli lämppärin puhallin tiensä päähän? Toiminut tähän asti moitteetta, nyt alkoi ensiks pientä kolinaa kuulumaan..sitten käväisin tallilla ja auto käyntiin niin ei toiminut enään ollenkaan.Pienestä montusta ajoin että auto tärähti, niin alkoi puhaltamaan, mutta toimi vain 5 teholla ja sekään ei puhaltanut niin kovaa kuin olisi pitänyt.Sitten kotipihaan kääntäessä auto hieman kallistuu ja heilahtaa niin taas pieni kolina ja hiljeni.
Yleensä mulla on nuo alkanu ensiks vinkumaan useita kuukausia kunnes hiljenee..
Merseedespents
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Oiskohan hiilet loppu. Töyssyssä käyntiin viittais vähän siihen. Mulla oli 200deestä päässy toisen hiilen jousi poikittain pesäänsä eikä painanut hiiltä kontaktiin. Kannattaa tarkastaa ennenkuin hommaa uuden moottorin.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

JanneW124 kirjoitti:Oiskohan hiilet loppu. Töyssyssä käyntiin viittais vähän siihen. Mulla oli 200deestä päässy toisen hiilen jousi poikittain pesäänsä eikä painanut hiiltä kontaktiin. Kannattaa tarkastaa ennenkuin hommaa uuden moottorin.
Pitää tarkistaa,tosiaan yleensä kun se alkaa vinkumaan niin on mennyt sen verran väljäksi että ei pyöritä
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

.
Viimeksi muokannut vk00, Su 11.08.2019 16:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Merseedespents
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

vk00 kirjoitti:Meni vetarista nivel todennäköisesti, ajoin autolla muutaman sata metriä vielä kun ASD, perähän ei tästä tietysti tykkää mutta oli saatava sivuun.. Onko kokemuksia/tietoa kuinka helposti hajoaa tuolla tavalla?
Oisko menny vetoakseli poikki suojakumin alta?

Edit. Näytti olevan kun luki toista viestiketjua...
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Joo, juuresta poikki. Sain äsken uuden vaihdettua ja peräkin pitää molemmilla pyörillä, joten onni ettei särkenyt mitään kun ajoin pikku matkan..
Merseedespents
Kupari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 25.08.2012 19:52
Paikkakunta: Lapua

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Kupari »

mistäs oot lyhtyyn hr jouset ostanut?
W115 320cdi+722.6-compound
S124 om606
s211 320cdi
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Kupari kirjoitti:mistäs oot lyhtyyn hr jouset ostanut?
Ebaysta löytyy monta välittäjää, valkkasin halvimmat siitä, eli jotain 280e tais olla posteineen sarja ja tuli alle viikossa kotiovelle..Eteen laitoin 8mm kumin ja kierros pois, takana taitaa olla 19mm kumi ja kierros pois..

Tänään tuli hierottua oma ja kaverin auto.. Hankala näin tumma 'ei metalliväri' kun tuntuu kaikki mikrokuituliinan jäljet jäävän esiin.. Noh ihan hhvä tuli ainakin kun aurinko ei paistanut :D,.. Huomiselle olis varattu katsastukseen aikaa, jos sitä pääsisi pääsiäis ajelulle sitten..koko autosta kuvaa vielä myöhemmin sitten kun vaihdoin nyt katsasukseen taakse varuilta hieman pidemmät jouset, että varmasti menee läpi niiden puolesta

Kuva
Kuva
Kuva
Merseedespents
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kyllä kiiltää!

Tästä pystäristä tuli kyllä komea. Melko matalalla se kulkee, saa varoa hidaste töyssyjä :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Hyvältä näyttää. :thumbup:

Onko sinulla muuten metallista pohjapanssaria, kun keula on noin matalalla?
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Noniin, tänään sain leiman.. Vielä jotain hipistelyä tulossa, moottoriantennia jne pientä.. Pinnasta tuli varjossa hyvä, mutta täydessä paisteessa jäi vahasta aika paljon rasvajälkiä ja jotain muuta sanomista, täytyy vielä ennen vappua hieroa jos jaksaa, joo tuli rautainen panssari auton mukana, vaihdan öljyt vielä ja laitettava paikalleen. Aika mukavasti tolla ajeli, ainoastaan etukumit raapii kun kääntää täydet..
Laitetaan nyt reilu nippu kuvia valmiista, väri on varjossa aika tumma/violetti ja valossa melko vaalean sininen :thumbup: :wave:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Merseedespents
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Ai että on nätti :!: :thumbup: :thumbup:

Hieno pystäri! Tuli jo myös kommentoitua tuonne Facebookin Pystäriryhmään myös noita kuvia. Tuletko tuolla Lahden Classic motor show:un käymään :?:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Pontus kirjoitti:Ai että on nätti :!: :thumbup: :thumbup:

Hieno pystäri! Tuli jo myös kommentoitua tuonne Facebookin Pystäriryhmään myös noita kuvia. Tuletko tuolla Lahden Classic motor show:un käymään :?:
Kiitti :thumbup: tänävuonna saattais jopa ehtiä lähteä, en ole suunnitellu yhtään vielä.. en oo koskaan käyny.. :roll: Kesän lopulla pojan kanssa käyty jenkkiautonäyttely yleensä.
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

joop79 kirjoitti:Kyllä kiiltää!

Tästä pystäristä tuli kyllä komea. Melko matalalla se kulkee, saa varoa hidaste töyssyjä :D
Kiitos :thumbup: töyssyissä otti ainoastaan pakoputken kannake kiinni, semmonen pieni ja korkee kulmikas töpö.. Eli aika mukavasti meni :)
Merseedespents
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Autossa on aina palanut mittaristossa Akun varoitusvalo, viimekesänä auto käynnistyi lähes aina vaivalloisesti vaikka oli uusi akku, tosin se oli hieman pieni. Tällevuodelle ostin oikeankonoisen akun ja valo on palanut silti, mutta auto käynnistyikin hyvin tähän päivään asti, kunnes tänään alkoi taas vaivalloisesti lähtemään käyntiin.. Meinasin jännitteensäätimen/hiilet vaihtaa ensialkuun.. On muita ideoita? Kaikki sulakkeet tuli talvella vaihdettua ja putsattua hapettumaa kosketuspinnoilta, sekä akku kaapelien kiinnityspaikoista..
Väkisin se kuitenkin jotain lataa kun en ole koskaan jäänyt välille..
Merseedespents
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Kannattaa tarkistaa moottorin ja korin välinen maadotus piuha. Minulla se on oikealla puolella laatikon kiinnityspultin ja korin välillä. Myös lataus kannattaa mitata mittarilla. Se pitäisi olla noin 13.5-14 volttia. Luultavasti sinulla on laturissa vika kun polttaa latauksen valoa.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Joo tilasin siihen jännitteensäätimen alkuun, täytyy tuo johtokin tarkistella..
Farmari hinattiin lavetille aiemmin kun vetari pamahti.. Nyt sit putki rupes pörisemään.. Oli katkennut turbon ja pakoputken etupään välinen haitariputki, kun ottanut kiinni ja painautunut. Tuohon ei vissiin käy mikä vaan haitari väliin, vaan saako tuohon ihan alkuperäisosaa? Jonkun näköiset pannat näytti olevan haitari putken sisässä, mitkä kiristävät sen pakoputkeen sisäpuolelle.. Oli niin tiukassa, etten saanut edes haitarin risaa pois putken sisältä..


Laitetaas loppuun vielä pystäristä kuva kuinka väri vaihtelee, hieman eri valoissa.. Kuvat otettu samalla kertaa.
Kuva
Merseedespents
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: S124 E 300tdt -93 / w115 240d 3.0 Kunnostusta

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

https://partsouq.com/tesseract//assets/ ... 950428.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

Nii meinaatko haitarilla linkin kuvassa osaa 329?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Vastaa Viestiin