W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja jackie »

Tuo kaikenlasten mähmien putsaamine on kyl tympeetä hommaa :sick: Nyt ku oot saant putsattuu, ni pikku hitsauksiaha tekee noitte jälkee suorastaa iloksee :thumbup:
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Siis missä tuo jousiläppäsysteemi on?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
eikka86
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2760
Liittynyt: La 15.11.2008 18:54
Paikkakunta: Vilppula

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja eikka86 »

Konehuoneessa runkopalkkien alapuolella..
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!

W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83

(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Joo, kuvan osa numero 5.

Varaosanumero A1245202724 ja silleen erikoisen tuntuinen, että tämä on vain manuaalivaihteisille ja lisäksi pitää toteutua "Valid for model designation C124125, C124127", joista toi 124.125 on tää mun auton tyyppi, mutta vissiin myös 124.127 on 250 D, eli ei ihan tyypillinen komponentti 124-sarjassa.
ScreenHunter 667.jpg
Se termostaatti / jousijuttu (kuvan osa 26), on nimeltään Control element ja sillä on 201-alkuinen osanumero. 124-sarjassa sellainen on ollut 250 D:n lisäksi 200 bensassa ja 250 D Turbossa, eli vissiin niissäkin on tuollaiset säätyvät ilmaläpät, mutta erilaiset kuin 250 D:ssä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja Nozki »

jackie kirjoitti: To 17.03.2022 00:09 Tuo kaikenlasten mähmien putsaamine on kyl tympeetä hommaa :sick: Nyt ku oot saant putsattuu, ni pikku hitsauksiaha tekee noitte jälkee suorastaa iloksee :thumbup:
Jotenki noin se vissiin pitää asennoitua. :D Ruosteiden ja noiden kaiken maailman massojen ja kuran hinkkaaminen pois on tosiaan äärimmäisen tympeää menoa ja tässä vielä bonuksena se, että kun rälläkän teräsharjalaikalla tuota hommaa tekee ruostepaikoissa, niin jossain vaiheessa kun se laikka on riittävän kulunut, se alkaa yht'ökkiä kylvää niitä teräslanganpätkiä ympäristöönsä aivan älyttömästi ja ennen kuin huomaakaan, on itse kuin piikkisika, kun haalari ja hanskat on täynnä törröttäviä langanpätkiä. Ja sit niitä on lattialla ja yleensä ennen pitkää siivoamisesta huolimatta joku tai jotkut niistä päätyvät fillarin renkaaseen pystyyn.

Mutta on noiden ruosteiden hinkkaamisessa myös sellainen kumma kiva puoli, että aina kun löytää ruostetta jostain niin vaikka se harmittaa, niin toisaalta se jotenkin kieroutuneella tavalla vähän ilahduttaa, että kun sen on löytänyt, niin se ei enää ole piilossa itsekseen leviämässä isoksi vaurioksi, vaan sen voi korjata kuntoon. Varmaan jotain vikaa pääkopassa mulla. :mrgreen:
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nozki kirjoitti: To 17.03.2022 11:17 Joo, kuvan osa numero 5.

Varaosanumero A1245202724 ja silleen erikoisen tuntuinen, että tämä on vain manuaalivaihteisille ja lisäksi pitää toteutua "Valid for model designation C124125, C124127", joista toi 124.125 on tää mun auton tyyppi, mutta vissiin myös 124.127 on 250 D, eli ei ihan tyypillinen komponentti 124-sarjassa.

ScreenHunter 667.jpg

Se termostaatti / jousijuttu (kuvan osa 26), on nimeltään Control element ja sillä on 201-alkuinen osanumero. 124-sarjassa sellainen on ollut 250 D:n lisäksi 200 bensassa ja 250 D Turbossa, eli vissiin niissäkin on tuollaiset säätyvät ilmaläpät, mutta erilaiset kuin 250 D:ssä.
Vanhaksi kun elää, oppii uutta. Eli nämä on tarkoitettu parantamaan moottorin jäähdytystä kuumissa oloissa. Miksiköhän juuri noissa malleissa? Tällaisesta ei saattaisi olla haittaa OM603A:ssa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja jackie »

Timo L. kirjoitti: To 17.03.2022 22:21
Nozki kirjoitti: To 17.03.2022 11:17 Joo, kuvan osa numero 5.

Varaosanumero A1245202724 ja silleen erikoisen tuntuinen, että tämä on vain manuaalivaihteisille ja lisäksi pitää toteutua "Valid for model designation C124125, C124127", joista toi 124.125 on tää mun auton tyyppi, mutta vissiin myös 124.127 on 250 D, eli ei ihan tyypillinen komponentti 124-sarjassa.

ScreenHunter 667.jpg

Se termostaatti / jousijuttu (kuvan osa 26), on nimeltään Control element ja sillä on 201-alkuinen osanumero. 124-sarjassa sellainen on ollut 250 D:n lisäksi 200 bensassa ja 250 D Turbossa, eli vissiin niissäkin on tuollaiset säätyvät ilmaläpät, mutta erilaiset kuin 250 D:ssä.
Vanhaksi kun elää, oppii uutta. Eli nämä on tarkoitettu parantamaan moottorin jäähdytystä kuumissa oloissa. Miksiköhän juuri noissa malleissa? Tällaisesta ei saattaisi olla haittaa OM603A:ssa.
Pitänee tarkistaa, mut mie muistelisin et tollaset ois jopa 200D:ssäki.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
EelisSakkara
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 28.03.2024 18:12

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja EelisSakkara »

Moi. Löysin tän projektin googlen kuvahaun kautta. Itsellä parhaillaan työn alla valkoinen -92 250D-turbo. Ruostetta löytyy sun kuvien perusteella aikalailla samoista paikoista, mutta mulla myös takana sisälokasuojissa jonkun verran ollut tekemistä mm. Massatulppien ympäriltä. Tän vuoden aikana ois tavoitteena tiputtaa vielä takakelkka ja katsoa mitä sieltä löytyy.

Mutta itse asiaan, missä kunnossa auto on tällä hetkellä? Onko maalattu ja liikennekäytössä vai onko projekti jäänyt tauolle?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja Nozki »

No joo, projekti on aika lailla niillä sijoillaan, missä se viimeisimmässä päivityksessäkin oli.

Siinähän kävi niin, että kun viimeksi tuli isompi innostus sitä ruveta tekemään, niin hyvin samoihin aikoihin eri paikkakunnalla asuneen äitini vakava sairastuminen laittoi suunnitelmia uusiksi, ja vajaan vuoden verran suunnilleen joka toinen viikonloppu oltiin poissa kotoa (siellä hänen luonaan), niin ei oikein riittänyt energiaa enää tämän tekemiseen. Sitten kun tässä ohessa on päivätyöt ja tätä nykyä parikin vapaaehtoishommiin liittyvää harrastusta ja jokunen muu auto ja moottoripyöräkin vielä, niin aikaa on hieman rajallisesti käytettävissä.

Toisaalta kun katselee muiden W124-hommia täällä, niin vahvasti on sellainen tuntuma, että ei se tuohon ikuisesti ole jäämässä. Tosi kiva olisi päästä tien päälle, ja onneksi tuossa ei mitään ylitsepääsemätöntä ole. Kun vaan saisi taas jostain sen innostuksen, että tekisi vaikka sitten vähemmänkin kerrallaan, mutta kuitenkin tekisi, niin etenee se silläkin. Ja varmaan motivaatio lisääntyisi, kun saisi edes jotain vähän eteenpäin. Tulityöhommat on kyllä siitä harmillisia, että niitä ei yleensä haluaisi tehdä illan päätteeksi, kun haluaisi kuitenkin sen jälkeen seurata, ettei missään ole mitään kytevää paloa, niin väkisin venyy sitten aina se tallissa oleskelu, jos jotain kipinöiviä hommia tekee.

Noo, eikö se siitä taas joku päivä lähde etenemään... Tarvii laittaa päivityksiä taas sitten. :)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
CDI_05
Mersumies
Mersumies
Viestit: 512
Liittynyt: La 28.03.2015 15:47

Re: W124 250D -92 puuhailuja ja muita tarinoita

Viesti Kirjoittaja CDI_05 »

Kyllä se siitä lähtee etenemään, ja valmistuu varmasti :D
Vastaa Viestiin