w201 m119 5.0 V8

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Zac kirjoitti: Ma 02.08.2021 09:23 @Kakew201 Näkyy - tai paremminkin aukeaa - nuo kuvat mulle ainakin :thumbup:

Sieltä kun katsoo kuvan alta valikon "KUVAKOODIT" niin sieltä saa suoraan rimpsun kopsaamalla näkymään täällä kuvan:

Kuva
Pienenä...

Kuva
Ja isona.... :wink:

Pisteet kyllä Evo 1 -kaarille... :thumbup: Nekin ovat varsin näyttävät mutta eivät tee autosta vielä rata-auton näköistä, mitä Evo 2 sitten jo on... Tosin voi olla että tuossakin avaa Pandoran boxin: nämäkin alkaa vaatia helmoja ja spoilereita :lol:
Noniiinpä tietysti. Taas oppi jotain uutta, kiitoksia :thumbup:
Ja kyllä ehdottomasti puskurit ja helmatkin tulee jotain muuta kuin vakiota.. :think:
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 946
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Zac »

Eipä kestä :thumbup:

Ehdottomasti, kokonaisuus on tärkeää....
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1130
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Onko putkistoa suunniteltu yhtään?

Pakosarjat lienee pysyvän vakiona? Näissähän on aika vinkeet pakoaukot kansissa ja siitä johtuen jotkut pakosarjavalmistajat tekevät aika hurjan näkösiä virisarjoja.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

MouTine kirjoitti: Ti 03.08.2021 13:36 Onko putkistoa suunniteltu yhtään?

Pakosarjat lienee pysyvän vakiona? Näissähän on aika vinkeet pakoaukot kansissa ja siitä johtuen jotkut pakosarjavalmistajat tekevät aika hurjan näkösiä virisarjoja.
Joo pakosarjat pysyy toistaseks vakiona kun ovat niin kompaktin kokoiset. Jonkun pinnoitteen meinasin laittaa ettei konehuone lämpiäisi niin paljoa. Ja putkiston meinasin rosterista heppailla itse ja kaveri saa tigillä tehdä loppuun. Ehkä alkuun 2x 2,5" joista yhdeksi 3tuumaiseksi ja perälle vaimennin TAI 2x 2,5" ja x-pipe keskelle josta 2 putkella ja vaimentimella loppuun saakka. :think: Tästä saa toki esittää mielipiteitä perustelujen kera :P
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1130
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kakew201 kirjoitti: Ke 04.08.2021 18:55
MouTine kirjoitti: Ti 03.08.2021 13:36 Onko putkistoa suunniteltu yhtään?

Pakosarjat lienee pysyvän vakiona? Näissähän on aika vinkeet pakoaukot kansissa ja siitä johtuen jotkut pakosarjavalmistajat tekevät aika hurjan näkösiä virisarjoja.
Joo pakosarjat pysyy toistaseks vakiona kun ovat niin kompaktin kokoiset. Jonkun pinnoitteen meinasin laittaa ettei konehuone lämpiäisi niin paljoa. Ja putkiston meinasin rosterista heppailla itse ja kaveri saa tigillä tehdä loppuun. Ehkä alkuun 2x 2,5" joista yhdeksi 3tuumaiseksi ja perälle vaimennin TAI 2x 2,5" ja x-pipe keskelle josta 2 putkella ja vaimentimella loppuun saakka. :think: Tästä saa toki esittää mielipiteitä perustelujen kera :P
Laita putket mahdollisimman alussa yhteen tai tee moottorin ja vaihteiston väliin H-putki. Liian moni V8 papattaa ja luputtaa rumasti juuri sen takia kun sylinteriryhmiä ei ole tasattu ja pakopulssit menee jossain kohtia sopivasti tasan ja tulee tota papatusta. Toinen juttu on pysyä kohtuullisessa putkikoossa. Isompaa edessa ja pienenee loppua kohden.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

MouTine kirjoitti: To 05.08.2021 07:23
Kakew201 kirjoitti: Ke 04.08.2021 18:55
MouTine kirjoitti: Ti 03.08.2021 13:36 Onko putkistoa suunniteltu yhtään?

Pakosarjat lienee pysyvän vakiona? Näissähän on aika vinkeet pakoaukot kansissa ja siitä johtuen jotkut pakosarjavalmistajat tekevät aika hurjan näkösiä virisarjoja.
Joo pakosarjat pysyy toistaseks vakiona kun ovat niin kompaktin kokoiset. Jonkun pinnoitteen meinasin laittaa ettei konehuone lämpiäisi niin paljoa. Ja putkiston meinasin rosterista heppailla itse ja kaveri saa tigillä tehdä loppuun. Ehkä alkuun 2x 2,5" joista yhdeksi 3tuumaiseksi ja perälle vaimennin TAI 2x 2,5" ja x-pipe keskelle josta 2 putkella ja vaimentimella loppuun saakka. :think: Tästä saa toki esittää mielipiteitä perustelujen kera :P
Laita putket mahdollisimman alussa yhteen tai tee moottorin ja vaihteiston väliin H-putki. Liian moni V8 papattaa ja luputtaa rumasti juuri sen takia kun sylinteriryhmiä ei ole tasattu ja pakopulssit menee jossain kohtia sopivasti tasan ja tulee tota papatusta. Toinen juttu on pysyä kohtuullisessa putkikoossa. Isompaa edessa ja pienenee loppua kohden.
Juuri sillä tuota x- tai H-putkea mietin että pakoäänet sekoittuisi ja tuloksena olisi tasainen murina. Toki taas enemmän menee putkea ja isompi homma tehdä tuplana. Mutta ehkei kannata tuossa kohdassa säästää niin ei lopuksi harmita :thumbup:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Kytkinkin saapui perille ja onkin jo asennettu. Silmälaakereita piti laittaa 2 peräkkäin että akseli yltää, mutta muuten laatikko ja vauhtipyörä kävivät kuin tehdasasenteiset. Painelaakerin välyskin sattui kohdalleen ilman muutoksia :thumbup:
Kohtahan tässä pääsee koeajolle :wtf:
Kuvia taas vähän myöhemmin...
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Noniiiin. Nyt rupes lyyti kirjottamaan eli pitkän tuskailun jälkeen sain kuvat hienosti näkymään, EHKÄ. Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Jarrutehostinongelmakin ratkesi Fiestan tehostimella ja "pienellä muokkaamisella". Sen verran syvemmälle se menee ettei ihan ota venttiilikoppaan kiinni. Saa nähdä miten toimii. Akun siirsin konttiin ja sähköt alkaa olla jo voiton puolella. Kohta saa suihkia konehuoneen väriin :thumbup:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Kuva

Mersuhan alkaa olla jo "avaimesta käyntiin"-vaiheessa. Ja sammuukin jopa... Eli sähköt alkaa olla käytännössä valmiit ja konehuone koekasailtu melkein kokonaan. Starttaillessa ilmeni pieni ongelma ohjaustehostimen letkun kanssa, joka ei halunnut pysyä paikallaan. Ilmeisesti olikin nyt painepuoli minkä tein klemmariliitoksilla, niin eihän se kestänyt alkuunkaan.. :crazy:
Kävin sitten teetättämässä toisenkin letkun ja helmiliitoksilla kasaan. Nyt pitäs kestää molemmat.

Kuva

Renkaat laitoin tilaukseen ja venyä on luvassa. Eteen 225/35r17 ja taakse 245/35. Huonosti saa matalaa ja leveää kumia 17tuumasena. Nooh, katsotaan miltä näyttää :)
Viimeksi muokannut Kakew201, Ma 20.09.2021 19:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Simpp_a
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: Pe 16.11.2018 21:51

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Simpp_a »

Mitä ET lukemia tulee noilla vanteilla spacerien kanssa? Aattelin että tulis ulos enemmänkin, mutta edellisellä sivulla olevassa kuvassa ei edessä näytä niin pahalta kun ensin kuvittelin, ellei sitten kuva hämää.
W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Simpp_a kirjoitti: Su 12.09.2021 20:56 Mitä ET lukemia tulee noilla vanteilla spacerien kanssa? Aattelin että tulis ulos enemmänkin, mutta edellisellä sivulla olevassa kuvassa ei edessä näytä niin pahalta kun ensin kuvittelin, ellei sitten kuva hämää.
Takavanteista ainakin mittailin että et olis 25, eli spacerin kanssa menis tasan nollaan. Edestä en oo vielä mitannu, mutta tosiaan yllättävän hyvin ne sopii. Laitan vielä kuvia kun saan renkaat alle niin näkee kunnolla :thumbup:
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2402
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On kyllä hyvän näköistä rakentelua, tulee maukas kokonaisuus valmiina!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

MJPfin kirjoitti: Ma 13.09.2021 07:33 On kyllä hyvän näköistä rakentelua, tulee maukas kokonaisuus valmiina!
Kiitoksia!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Pakosarjat tuli pinnoituksesta ja hyvältä näyttää. Ensin hiekkapuhallus ja sitten ruiskulla levitettävä Turbo Blue pintaan. Lupaavat että alentaa moottoritilan lämpötilaa keskimäärin 60 astetta, mikä kuulostaa kyllä ihan huomattavalta, eikä näin pienessä konehuoneessa olisi pahitteeksi ollenkaan.
Kuva
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

Kakew201 kirjoitti: Su 12.09.2021 16:23 Kuva

Mersuhan alkaa olla jo "avaimesta käyntiin"-vaiheessa. Ja sammuukin jopa... Eli sähköt alka olla käytännössä valmiit ja konehuone koekasailtu melkein kokonaan. Starttaillessa ilmeni pieni ongelma ohjaustehostimen letkun kanssa, joka ei halunnut pysyä paikallaan. Ilmeisesti olikin nyt painepuoli minkä tein klemmariliitoksilla, niin eihän se kestänyt alkuunkaan.. :crazy:
Kävin sitten teetättämässä toisenkin letkun ja helmiliitoksilla kasaan. Nyt pitäs kestää molemmat.

Kuva

Renkaat laitoin tilaukseen ja venyä on luvassa. Eteen 225/35r17 ja taakse 245/35. Huonosti saa matalaa ja leveää kumia 17tuumasena. Nooh, katsotaan miltä näyttää :)
Jos pumppu jyrisee teetätetyn letkun kanssa, niin vaihda oikea vaimennettu letku tilalle.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Obnoxio kirjoitti: Ma 20.09.2021 15:17
Kakew201 kirjoitti: Su 12.09.2021 16:23 Kuva

Mersuhan alkaa olla jo "avaimesta käyntiin"-vaiheessa. Ja sammuukin jopa... Eli sähköt alka olla käytännössä valmiit ja konehuone koekasailtu melkein kokonaan. Starttaillessa ilmeni pieni ongelma ohjaustehostimen letkun kanssa, joka ei halunnut pysyä paikallaan. Ilmeisesti olikin nyt painepuoli minkä tein klemmariliitoksilla, niin eihän se kestänyt alkuunkaan.. :crazy:
Kävin sitten teetättämässä toisenkin letkun ja helmiliitoksilla kasaan. Nyt pitäs kestää molemmat.

Kuva

Renkaat laitoin tilaukseen ja venyä on luvassa. Eteen 225/35r17 ja taakse 245/35. Huonosti saa matalaa ja leveää kumia 17tuumasena. Nooh, katsotaan miltä näyttää :)
Jos pumppu jyrisee teetätetyn letkun kanssa, niin vaihda oikea vaimennettu letku tilalle.
Jep. Saas nähdä miten käyttäytyy.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Syksy saapuu ja niin saapui myös renkaat. Pyörät alle ja muita pieniä sipistelyjä on tullut tehtyä. Ohjausakseliaihion tilasin ebaysta ja korisarjan meinasin laittaa ensikuussa tilaukseen. Kardaani myös seuraavana ostoslistalla.
Kuva
Kuva

Oli niin komea keli että piti tyrkätä tenava pihalle ja pestä tallissa kertyneitä pölyjä pois. Sehän alkaa näyttää jo vähän autolta, pitkästä aikaa...
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Saatanan hieno peli tulee 😀 eikä ole yhtään överi nuilla vanteilla kun on kuitenkin rakennettu auto.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Triumph legend 900 Cafe Racer
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

joop79 kirjoitti: Ke 22.09.2021 19:16 Saatanan hieno peli tulee 😀 eikä ole yhtään överi nuilla vanteilla kun on kuitenkin rakennettu auto.
Kiitos! Ja omasta mielestäkin vanteet käy kyllä hyvin :clap:
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1130
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hieno auto kyllä tulossa. Ensimurinoita odotellessa...
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3039
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Saattaa tenava kulkea kun kärpänen tuolla koneella... :D
Teininä sitä mietti aina vaan kahta asiaa: "Toimiikohan mopo ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Nykyään kaikki on toisin. Näin varttuneemmalla ja viisaammalla iällä sitä vaan miettii että:
"Toimiikohan Mersu ja noinkohan sitä pyhänseutuna sais?"
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Kaikkea kivaa on tullut tilailtua viime päivinä, mutta mitään en ole kerinnyt/jaksanut rakentaa... Vähäinen vapaa aika mennyt muitten autojen ja omien käyttisten parissa, mutta uudet osat tuovat uutta intoa :wink:
Pakoputken kilkkeet jo saapuivatkin. Kaikki rosteria ja suunnitelmana oli tehdä alkupätkät 2,5" josta Y-putkella yhdeksi 3". Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö :?

Kuva

Ohjausakselin, kardaanin ja putkiston rakentelua siis luvassa seuraavaksi.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1490
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Kakew201 kirjoitti: Ti 05.10.2021 21:03 Kaikkea kivaa on tullut tilailtua viime päivinä, mutta mitään en ole kerinnyt/jaksanut rakentaa... Vähäinen vapaa aika mennyt muitten autojen ja omien käyttisten parissa, mutta uudet osat tuovat uutta intoa :wink:
Pakoputken kilkkeet jo saapuivatkin. Kaikki rosteria ja suunnitelmana oli tehdä alkupätkät 2,5" josta Y-putkella yhdeksi 3". Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö :?

Kuva

Ohjausakselin, kardaanin ja putkiston rakentelua siis luvassa seuraavaksi.
Hieno projekti sulla!

Mistä hommasit tuota pakarivärkkiä?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Maastis kirjoitti: Ti 05.10.2021 21:27
Kakew201 kirjoitti: Ti 05.10.2021 21:03 Kaikkea kivaa on tullut tilailtua viime päivinä, mutta mitään en ole kerinnyt/jaksanut rakentaa... Vähäinen vapaa aika mennyt muitten autojen ja omien käyttisten parissa, mutta uudet osat tuovat uutta intoa :wink:
Pakoputken kilkkeet jo saapuivatkin. Kaikki rosteria ja suunnitelmana oli tehdä alkupätkät 2,5" josta Y-putkella yhdeksi 3". Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö :?

Kuva

Ohjausakselin, kardaanin ja putkiston rakentelua siis luvassa seuraavaksi.
Hieno projekti sulla!

Mistä hommasit tuota pakarivärkkiä?

TJ
Kiitoksia! KL-racingiltä tuli kaikki. Suhteellisen edullista ja ihan laadukkaan olosta tavaraa.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Se kääntyy!!! :clap: Historiallinen hetki rojektissa eli rattia kääntämällä pyörätkin kääntyy. Uskomatonta! Kuva
Rattiakseli tuli siis Opel Zafirasta ja sitä piti lyhentää n. 10cm. Toimii mutta vaatii vielä jonkinlaisen tukilaakerin rattiputken alapäähän, ettei liike olisi vastuksen kanssa liian holtiton.

Sovittelin myös gps-nopeusmittarin alkuperäisen tilalle.
Kuva

Myös kardaani rakentuu hyvää vauhtia. Etupätkän hommasin w203 ceestä, joka käy mersun rättinivelellä suoraan zf perään. W124 tai w201 takapätkän löysin omasta jemmasta ja tuurillaan boori ja pituuskin passasi suoraan. Tukilaakerin paikkaa joutuu ehkä aavistuksen siirtämään mutta muuten taitaa mennä pelkällä painotuksella :P Ihan mukavaa, että edes joku juttu tässä rojektissa onnistuu välillä vähän helpommin.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1490
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Oliko joku erityinen syy laittaa gps mittari? Tuli vaan mieleen kun tällä foorumilla on tullut vastaan (olikohan Isto95 w123 säikees) ohjelmoitava signaalin taajuusmuunto boxi. Eli voi sähkösen mersun mittarin laittaa näyttämään melkein minkä vaan nopeusanturin kautta. ABS anturi, joku lisäanturi kardaanille tms...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Maastis kirjoitti: Ti 09.11.2021 20:49 Oliko joku erityinen syy laittaa gps mittari? Tuli vaan mieleen kun tällä foorumilla on tullut vastaan (olikohan Isto95 w123 säikees) ohjelmoitava signaalin taajuusmuunto boxi. Eli voi sähkösen mersun mittarin laittaa näyttämään melkein minkä vaan nopeusanturin kautta. ABS anturi, joku lisäanturi kardaanille tms...

TJ
Oikeastaan syynä oli asennuksen helppous ja hinta. Ensinnäkin ois pitäny hommata se sähkönen mittari (w126 tai w202?) + muut tarvikkeet ja siihen päälle rakentelu. Toki originaali ulkonäkö miellyttäs enemmän omaakin silmää.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1130
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kakew201 kirjoitti: Ti 05.10.2021 21:03 Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö :?
Mielestäni kannattaisi ehdottomasti. Tyhjäkäynnillä kuulostaa varmaan hyvältä pelkällä tolla takapöntöllä, mutta kierroksilla ja varsinkin kun kone tekee töitä, ääni jää räkäiseksi rähinäksi.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

MouTine kirjoitti: Ke 10.11.2021 07:18
Kakew201 kirjoitti: Ti 05.10.2021 21:03 Mietinnässä on pitäisköhän vielä välivaimennin laittaa, melko vapaastivirtaavalta vaikuttaa tuo takapönttö :?
Mielestäni kannattaisi ehdottomasti. Tyhjäkäynnillä kuulostaa varmaan hyvältä pelkällä tolla takapöntöllä, mutta kierroksilla ja varsinkin kun kone tekee töitä, ääni jää räkäiseksi rähinäksi.
Joo tämäkin jo hoidossa eli 3" välivaimenninkin hommattu.

Vastaa Viestiin