w201 m119 5.0 V8

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2141
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja cuuno »

Hienoa katsoa kun riittää virtaa ja tapahtuu :thumbup:
... :thumbup:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Virtaahan riittäis, ja tapahtuis kanssa kun aikaa ja rahaa olis rajattomasti.. Mutta sitten se ei olis niin hauskaa :wink:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Hallia hallia hallia... Eristys ja levytys aloitettu. Hieman ottaa aikaa kun ei ole yhtään suoraa kulmaa koko rakennuksessa ja joka pinta eri tasassa. Mutta pikkuhiljaa :)
Screenshot_20181101-170311.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5653
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mikä lämmitys tulee halliin :roll:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Tämä talvi mennään varmaan masterilla. Mutta ensi kesänä tulee ilmalämpöpumppu tai sitten vedetään putket ja patterit seiniin ja sinne kiertämään hakkeella lämmitetty vesi, niinkuin talossa on.
Avatar
Pikku Mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Tälläsiäkin tehty!
https://www.slkworld.com/performance-mo ... -swap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.slkworld.com/performance-mo ... -swap.html" onclick="window.open(this.href);return false;
C 220 d 4matic aut. & SLK 230 Kompressor aut.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
Mighty190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 292
Liittynyt: Pe 17.01.2014 23:52
Paikkakunta: Pori

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Mighty190 »

AK47 kirjoitti:
Mighty190 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
simoks kirjoitti:Meneekö tehorajan yli jo jos 300heppasen v8:n lyö keulalle tuohon koriin? Taitaa olla se 3.6L brabus tehokkain millä noita tehty? vai lasketaanko muut kuin mersun omat mallit eli se 2.6 m103 tehokkain? :?:

Toisaalta tuo kori on jo aika raketti omalla mittapuulla ihan jos lyö 3litrasen m103:n tai jopa m104 sinne :D Ja ainahan sitä voi piristää sitten jos ei riitä.
Brabus ei ole mikään vertailuauto, valitettavasti.

Tenava joka painaa n 1250-1270 saa laillisesti lisätä tehoja n 245-250hp. Silloin verrataan 2.3-16 tai itseasiassa 2.5-16v jossa sama alusta. Tämä ei ole muuttunut mihinkään. Autossa kuuluisi olla myös ABS kyseiselle teholle.

Nämä tiedot on aina ollut saatavilla ja silti aina pitäisi saada kilpiin tenava tai c malli v8 tuplaturbona... 300-600hp...

Suomessa vain ei saa rakennella autoja, luulisi sen tulleen selväksi. Tai toki saa rakentaa muttei ajaa niillä muualla kuin suljetulla alueella.
Tohon ABS-hommaan täytyy tarttua tässä välissä. Plus-katsastuksella kyseisen toimipisteen päällikkö näki asian ainakin niin, että ABS-jarrut on W201 koriin lisävarusteena saanut. Ei siis vaadita abseja, vaikka mentäis yli 2.6 M103 tehojen, jonka mukana siis tuli vakiona absit tenavassa.


Oman M104 swapin katsastin ja korissa ei ole abseja. Tehot paperilla muistaakseni 135kW/~180hp. Tehovertailuna oli juurikin tuo 2.6 M103 +prosentit.


Maukas projekti tämä V8, keep up the good work :clap:
Sit sellaiset absittomat kannattaa katsastaa siellä :D Saisiko asiasta mustaa valkoisella tai vaikka kyseisen paikan ja henkilön tiedot (yv jos ei muuten) jotta voi niin ystävällisessä paikassa käydä autojaan muutoskatsastuttamassa. Mutta tenavassa valitettavasti on painoraja ja se suurin 2.5 cosworth vertailumallina joka rajoittaa tehot noin 250hp kun verrataan 2.5-16v. Tehokkaampiin ei voi verrata suomessa. Onhan tehty 3.2 amg jossa muistaakseni tehoa enempi ja onhan evot kanssa pirteitä muttei vertaulukelpoisia suomessa.
Mustaa valkoisella ei oo tarjota valitettavasti :roll: Katsoi ihan koneelta, joten sama tietokanta on jokasella plus-konttorilla. Kokonaismassa jos tulee vastaan, niin voi tiputtaa henkilömäärää pois. Akselipainolle ei oikeen muuta voi tehdä kun siirtää kaikki mahdollinen takaluukkuun :D Omassa akku takana, ei niinkään akselipainon, vaan painojakauman takia. Jos teho on ainoa ongelma, niin ohjelmallisesti sytkäennakot alas ja leimalle penkkilappu.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI

Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Tehothan tässä ei mene yli eikä painokaan. Ainut asia on iskutilavuus :think:

Yks juttu mikä pitäs miettiä on alusta. Ilmapusseja mietin hetken aikaa, mutta sitten tulin siihen tulokseen että samaan rahaan, tai edukkaammin saisi huolettoman, laadukkaan säädettävän. Mitenhän nuo YellowSpeedRacingin alustat? Onko kellään omakohtaista kokemusta, onko yhtä hyvää miltä näyttää?
Alustan hommaus ei kuitenkaan ole vielä ajankohtainen, kun muutakin rakentamista on.. Etusumuvalot pistin kummiskin tilaukseen kiinasta kun halvalla sain. Toivottavasti nyt tulis ehjänä perille :D
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Sumarit tuli perille. Kuvanmukaiset, ehjät ja vielä kotiovelle asti :) Ja hinta yhteensä 27e eli ei paha.
Heti vähän lisää ilmettä.
Screenshot_20181115-101558.png
Screenshot_20181115-101604.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Taas jotain pientä näpräilyä. Tuli väistämättömän edullinen sisusta eteen niin pakko oli käydä hakemassa...
Screenshot_20181122-071700.png
Vähän kyllä mietityttää että meneeköhän liian perverssiksi :roll:
Bemarin puskuri ja bemarin penkit.. Kummiskin e39 Nahkajakkarat sähkösäädöillä ja kuskinpenkki muistilla. Hinta n. Kolmasosan siitä mitä mersun vastaavat penkit ja asennus huomattavasti helpompi. Penkille vaan +12v ja maa sekä heräte. Mutta kummiskin, koitetaan tästä lähin olla sekottamatta enempää kilpailijan verta elimistöön.
Heti piti kokeilla että toimiihan penkkien säädöt ja aikalailla kaikki pelasi kuin kuuluukin. Kuskin penkin kallistuksen moottori löi tyhjää ja niskatuen ei antanut mitään elonmerkkejä. Eli eikun penkki levälleen ja tutkimaan.
Screenshot_20181122-071709.png
Kallistuksen ajattelin ottaa pois käytöstä mutta niskatuen säädön halusin kuntoon. Mittausten perusteella säätömoottorin "ohjainlaitteelle" tuli oikea jännite katkaisijalta, mutta siitä eteenpäin ei käsky kulkenut. Otin moottorin irti ja syötin suoraa virtaa napoihin jolloin moottori pelasi kumpaankin suuntaan. Senverran fiksusti on baijerilainen suunnitellut että joka moottorissa on sama ohjainlaite. Repäisin kallistuksen moottorista boksin irti ja tinailin niskatuen moottoriin kiinni. TOIMII :thumbup:
Screenshot_20181122-071716.png
Ratti otettiin myös työn alle. Sen joku oli joskus maalaillut itse niin pensselinvedot näkyi vähän härösti.
Screenshot_20181122-074641.png
Pinta hiomapaperilla puhtaaksi ja kehä vedettiin tummalla petsillä, keskiöön tuli blingbling sininen. Ihan siisti tuli omaan silmään :)
Screenshot_20181122-071729.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
HannuIk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: To 03.01.2008 21:49
Paikkakunta: Evijärvi

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja HannuIk »

:thumbup:
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15533
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja dealer »

Penkkilapusta ei ole hyötyä jos siihen on mitattu vähemmän tehoa kuin asennetussa moottorissa on vakiona.

Edit; jätetäänpä turhat pois.
Viimeksi muokannut dealer, To 29.11.2018 17:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1130
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja MouTine »

dealer kirjoitti:Penkkilapusta ei ole hyötyä jos siihen on mitattu vähemmän tehoa kuin asennetussa moottorissa on vakiona.
Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori.

Tätäkin topickin konetta voisi yrittää muutosleimata vaikkapa Roverin 3.0 vee'kasina... Tai keksiä joku ihan oma paja billetlohkoineen tms. Helpoin lienee kuitenkin hankkia toinen samanlainen auto leimauskäyttöön.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3767
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja tomant »

MouTine kirjoitti:...Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori...
Missä asiakirjassa omavalmistemoottori on määritelty?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C230 T 202.083, 309D 602.417 ja C180 203.035, edellinen C200 202.020
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13644
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

dealer kirjoitti: ABSit ei tulleet vakiona 2.6:een. Muistaakseni vuonna 1986 on tehty ilman abseja, jolloin sen ikäisen absittoman vertailuautona voi käyttää 2.6:a eikä tarvitse asentaa lukkiutumattomia jarruja. En nyt jaksa kaivella papereita ja etsiä mikä oli tarkka ajankohta kun ABSit tuli 2.6:een, ei kuitenkaan heti alussa kun niitä tehtiin.
Se oli 9/1986 kun ABS tuli vakioksi 2.6:een. Mallin valmistushan alkoi 4/1986.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15533
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omavalmistemoottorin määrittely onkin mielenkiintoinen juttu. Onkohan noita minkä verran mersuihin muutoskatsastettu, ja jos on niin millaisia tapauksia...jos jollain lukijalla on niin kertokaahan.

Timolle kiitokset tarkennuksesta :idea:
mbosa.fi
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1819
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja nj^ »

joko auto kulkee v8:na? Ja anna näiden länkyttää katsastusasioista ja muista, rakennat sen v8 tenavan loppuun ja ajat vaikka puuhalapuilla jos ei muuten :thumbup:
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1130
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja MouTine »

tomant kirjoitti:
MouTine kirjoitti:...Paitsi jos kyseessä on omavalmistemoottori. Se onkin sitten hieman katsastajakohtaista ja tulkinnanvaraista kuinkapaljon mitä kriittisiä osia pitää muuttaa vaihtaa että siitä tulee omavalmistemoottori...
Missä asiakirjassa omavalmistemoottori on määritelty?

tomant
Ei misään. Niinkuin monessa asiassa, Trafi antaa ohjeistuksen ja katsastusviranomainen tulkitsee ohjeistusta haluammallaan tavalla.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

nj^ kirjoitti:joko auto kulkee v8:na? Ja anna näiden länkyttää katsastusasioista ja muista, rakennat sen v8 tenavan loppuun ja ajat vaikka puuhalapuilla jos ei muuten :thumbup:
Ei ole vielä kerinnyt edes entistä mosaa nostaa pois, niin paljon ollut muuta tekemistä... Tarkoitus ois ensviikolla ruveta sovittelemaan kasia keulille. Ja joo niinkuin sanoin tuolla Paaaaaaljon aiemmin, että jätettäs se katsastuskeskustelu myöhemmäksi, sinne kun on sen aika :wink:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Mersu vihdoin tallissa! Viimestä kertaa käynnissä 2litrasena kun ajoin pihalta talliin :D Sen verran kerkesin eilen tehdä että purin moottorin käytännössä irti. Nyt se olis nostoa vaille, viikonlopun aikana käyn norsun kaverilta ja nostan koneen laatikon kanssa pois. Tilaa moottorijumpalle on vähintäänkin riittävästi. Sen verran käytin toissa kesänä järkeä kun keulaa rakensin, että tein lukkopellistä ja valojen kehyksistä pulttikiinnitteisen. Nyt sen saa pakettina nostettua pois tieltä ja laitettua takaisin.
Pahoittelut kuvien laadusta, hieman pimeää meinaa olla tallissa kun ei oo vielä sähköjä vedetty...
Screenshot_20181130-082215.png
Screenshot_20181130-082220.png
Screenshot_20181130-082224.png
Screenshot_20181130-082233.png
Screenshot_20181130-082240.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Xantsa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.09.2015 18:50

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Xantsa »

Mielenkiintoinen projekti :thumbup: missä päin maata rakentelet?
W212 E350 CGI -09
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Xantsa kirjoitti:Mielenkiintoinen projekti :thumbup: missä päin maata rakentelet?
Mukava jos kiinnostaa :D ja joensuun peräkylillä :lol:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Edistystä havaittavissa.. Ja uutta tähellistä :wink:
Screenshot_20181206-201718.png
Aloitetaan vaikka uudesta tulokkaasta. Elikkäs tuli taas se "väistämättömän edullinen tarjous" eteen niin piti käydä hakemassa aarre talteen. -67vm. W108 250s joka 70-luvulla jo muutoskatsastettu 2.2 dieseliksi.
Screenshot_20181206-201614.png
Screenshot_20181206-201608.png
Toisella puolella suomea oli mutta näitä nyt ei liikaa ole tarjolla... Ja kummiskin unelma ollu jo jonkin aikaa rakennella tuommonen viimesen päälle siistiksi kesäpirssiksi. Tekemistähän on paljon mutta ei mahdottomasti. Suurin osa pintapelleistä hyvät ja itse lattiassa oli vain yksi reikä, mutta melkein kaiken muun sitten joutuukin tekemään uusiksi. Penkit on harvinaisen siistit. Elikkä ihan hyvä aihio hintaansa nähden :) Mutta eikun vaan kotelosuojaa joka paikka täyteen ja navetan perukoille odottelemaan parempia päiviä.. Rakennetaan 190 ensin valmiiksi!
Tenavaankin senverran iltajumppaa tein että sain m102 repästyä vihdoin pois keulilta.
Screenshot_20181206-201643.png
Screenshot_20181206-201651.png
Ja samointein piti kiimasena roudata m119 halliin ja sovitella sitä paikoilleen.. Loppujen lopuksi moottoreiden kokoero ei niin valtava edes ole. Kuvassa näkyy miten hyvin moottori uppoaa ilman mitään muutoksia koriin. Sisäänpäin sitä pitää vielä saada, eli simpukkaohjaus lähtee helvettiin ja hammastanko tulee tilalle. Poikittaista runkopalkkia pitää siirtää vähän taaksepäin ettei öljypohja ota siihen kiinni ja kone saadaan sijoitettua mahdollisimman alas.
Screenshot_20181206-201707.png
Screenshot_20181206-201712.png
Screenshot_20181206-201718.png
Screenshot_20181206-201725.png
Screenshot_20181206-201735.png
Hallissa ei oo vielä edes valoja eikä ovea mutta romut vaan lisääntyy :roll: pitäs tosiaan saada ensin hallia vähän enemmän kondikseen niin pääsis kunnolla rakentamaan :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
mersümies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 11.10.2017 16:40
Paikkakunta: pohojanmaa

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja mersümies »

Mielenkiintoine projekti. Hienoa nähdä hieman erilaista välillä, eikä sitä ikuista 606, 8mm ja hx40 superia.. Seuraillaan :clap:
W203 C30 CDI AMG
W201 200 E
W124 250 TD
W123 300 D
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

mersümies kirjoitti:Mielenkiintoine projekti. Hienoa nähdä hieman erilaista välillä, eikä sitä ikuista 606, 8mm ja hx40 superia.. Seuraillaan :clap:
Se on vähä itellä ollut että tekee mieli aina tehä jotain vähän erilaista! Kiva jos kiinnostaa :thumbup:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Muutama kuva vielä tälle vuodelle. Tenava ei ole juuri liikkunut paikoiltaan. Tuli tuossa käytyä ulkomailla yms. niin eipäs oo paljon hommat edenny... :roll: Mutta vanhus saatiin pois tieltä tallista. Kaikki hyvät osat pistettiin parempaan talteen, eli kromit ja sisusta jotka olikin yllättävän hyvässä kunnossa. Auton kori taas puolestaan ei... Ruostetta löytyi lisää ja aika paljon. Sen verran että emäntäki lupas opetella hitsaamaan :lol: Nooh, se on sitten sen ajan murhe.
Screenshot_20181228-111951.png
Screenshot_20181228-111957.png
Screenshot_20181228-112012.png
Screenshot_20181228-112002.png
Suihkuttelin lopuksi käytännössä koko auton kotelosuojalla niin eipähän pääse ainakaan pahentumaan.
Screenshot_20181228-112018.png
Screenshot_20181228-112025.png
Käyttiksessä on vielä jonkun verran sepittämistä mutta tavoite olis saada 190 lopullisesti pääpaikalle halliin tässä ennen 7.1. Silloin siis se ihanuus kutsuu, eli rakentelu jää tod.näk vieläkin vähemmälle. Mutta siitä se :angel:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Piiiiitkästä aikaa...
IMG_20200602_202359.jpg
IMG_20200602_193923.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Joo o. Melkein pari vuotta viime päivityksestä :D Joku varmaan kerkis luulla että tämä projekti on kuollut ja kuopattu. Mutta EI. 190 vaan pikkuhiljaa etenee ja edelleen sama päämäärä: m119 keulille :)
Eli tosiaan paljon on ollut kaikenlaista hässäkkää ja tenavaprojektikin edennyt siinä sivussa.

Intissähän vierähti se vuosi ja sen aikana ei autolle tapahtunut juuri mitään. Vuosi 2020 koitettu paiskia töitä ja tienata rahaa näihin romuihin. Tuli vuokrattua hallikin kaupungista muutaman kaverin kanssa.
IMG-20201124-WA0001.jpg
Hallille piti ensimmäisenä roudata ässä ja yrittää saada se leimakuntoon.. "Lievien" moottoriongelmien ja viidennen koneen irroituskerran kohdalla totesin, että laitetaampa rojekti jäihin.
IMG_20200518_161841.jpg
IMG_20200530_153733.jpg
IMG_20200603_175714.jpg
Keväällä tuli rakenneltua käyttis C280 minttikuntoon. Pikkuruosteiden fiksaus lähti lapasesta ja auto maalattiin kattoa vaille kokonaan. Samalla tuli helmalevikkeet, Brabuksen aito etupuskuri, FL takapuskuri ja uudet vironpojan tinat alle. Lopputulos oli niin hyvä ettei uskaltanut itse enää ajaa :? Pakko oli myydä pois...
IMG_20200701_200912.jpg
Tästä postauksesta tulikin näköjään pieni elämänkerta, joten jatkan lähipäivinä tästä, yritän päästä seuraavassa viestissä nykyhetkeen ja tärkeimmän: 190:n kimppuun.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Ja jatkuu. Eli ceemeli lähti maailmalle ja ässän koppa kotitalliin. Samalla reissulla tuotiin 190 kaupunkiin ja sai pestä yli vuoden seisomisen kerryttämät pölyt ja linnunpaskat pois.
IMG_20200714_203010.jpg
Taas armotonta purkamista ja koneen sovittelua keulille.
Ässään ostetun koneen mukana tuli SL:n öljypohja, jossa öljytila tulee n. 15cm edemmäs, kuin w140 koriseen tarkoitetussa. Tällä öljypohjalla kone istui huomattavasti syvemmälle 190 konehuoneeseen, eli näillä näkymin palkkia ei tarvitse siirtää.
IMG_20200723_205553.jpg
IMG_20200723_205703.jpg
Kone alkaa olla jo oikealla paikallaan, mutta lopulliseen sijoitteluun tarvitaan vielä laatikko, että kardaanilinjan saa kohdalleen. Laatikon suhteenkin on kerinnyt suunnitelmat muuttua, siitä lisää myöhemmin :roll:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 88
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Seuraavaksi kävin taka-akselin ja etupään tuennan kimppuun. Ruostettahan oli ja reilusti, joten pistin tilaukseen taakse tukivarsisarjan ja muut osat lähti hiekkapuhallukseen.
IMG_20200722_174120.jpg
IMG_20200823_183546.jpg
Arvelin että tehdään alustahommatkin kunnolla ja niin että myös kestää, eikä vaan näytä hyvältä. Eli alustan osat vedettiin epoxipohjamaalilla ja musta uretaanimaali päälle. Taakse tuli uutta tukivarret, Strongflexin puslat, jarrukilvet, pyöränlaakerit, narinahelat sekä kaikki jarrukilkkeet. Loppujen lopuksi ei edes kallista lystiä ja onhan se mukava kasata maalattuun kelkkaan uutta osaa. Eteen tuli myös uudet alapallot, laakerit ja Stronflexin puslat.
IMG_20200914_173755.jpg
IMG_20200914_180337.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vastaa Viestiin