w201 m119 V8

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

w201 m119 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Noniin kokeillaan osaisko sitä jonkunlaista topiccia väsätä, kun kummiskin hieman harvinaisempi projekti olisi aluillaan. Etenemisestä sen verran että projektia edistetään pikkuhiljaa, sitä mukaa miten aika ja rahat riittää (varsinkin tammikuun jälkeen kun armeija kutsuu), mutta kaikkea pientä rapostelua pitäisi tulla vähintään kerran viikkoon, ja sitä mukaa yritän päivitellä tännekin. :D

JA SITTEN ASIAAN: Eli tuommonen ikuisuusrojekti tuli 2016 kun auton ostin ensi/käyttöautoksi 16vuotiaana. Auto on siis 190e vm-90 ja 2l bensa manuaali.
mers.jpg
Ruostettahan löytyi kun rupesi purkamaan, joten seuraavana talvena päätin että parempi maalata koko pirssi yli niin tuleepahan kerralla hyvä. Pikkuhiljaa sain kaikki ruosteet hitsailtua( mm. keula piti rakennella kokonaan uusiksi) ja purkuautosta sain ehjät etuovet ja lokarit.
gtr.jpg
benz.jpg
dgd.jpg
Kun pohjatyöt saatiin tehtyä, auto ylimaalattiin metallinhohtomustaksi syksyllä 2017.
mmy.jpg
m.jpg
Muutaman kuukauden suolaloskapaskassa ajeltuani, jätin auton hallin perukoille seisontaan ja odottelemaan kesää. Kesän 2018 mersu oli liikenteessä, mutta m102 alkoi tuntua "hieman" laiskalta. Siitäpä taas auto seisontaan ja miettimään uutta moottoria. Pitkään oli suunnitteilla turbottaa jo aikoja sitten hommattu m103 2.6, mutta teki mieli jotain erilaista. Kasikone tenavaan, sehän kuulostaa jo paremmalta? 8)
Pistän kuvia liitteeksi, toivottavasti näkyy oikein ja mielipiteitä sekä kysymyksiä saa heittää!
mb.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Kakew201, Ke 12.01.2022 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja simoks »

Meneekö tehorajan yli jo jos 300heppasen v8:n lyö keulalle tuohon koriin? Taitaa olla se 3.6L brabus tehokkain millä noita tehty? vai lasketaanko muut kuin mersun omat mallit eli se 2.6 m103 tehokkain? :?:

Toisaalta tuo kori on jo aika raketti omalla mittapuulla ihan jos lyö 3litrasen m103:n tai jopa m104 sinne :D Ja ainahan sitä voi piristää sitten jos ei riitä.
W210 E320cdi
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mä kävisin katsastuskonttorilla juttelemassa ennenku tekisin mitään . En halua latistaa rakenteluintoa ,mutta vähempi se nyt alussa päähän ottaa kun sillon ku auto olis valmis ja leima kelvoton,oletan että kilpiin tulossa kuitenkin
Star
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ei kyllä toivoakaan millään 5 litran moottorilla, poikkeuslupaahan voi yrittää hakea mutta melkoinen savotta olis sellainen moottori sovittaa tuonne.
S124 300TE
S211 E500
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Joo arvelinkin että ensimmäiset kommentit koskee juurikin tuota katsastus hommaa. Olen kyllä tietoinen että litrat ainakin menee yli. Tietysti jos siihen 3.6 Brabukseen voisi verrata niin 4.2litraisena tuo menisi läpi :roll: Ja niin, jos ei lailliseksi saa niin kerran vuoteen m102 keulille.. Jokatapauksessa tällä moottorilla tämä rakennetaan :twisted:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja S202 »

No siis saathan sä tehdä mitä huvittaa, jos joku kolari sattuu niin sitten vaan aletaan kattomaan että kukas vesseli tälläisen moottorin on tänne laittanut. Mutta senhän nyt toki tiesitkin. Tahtoo vaan jäädä aina koviin puheisiin nämä tälläiset suunnitelmat :D
S124 300TE
S211 E500
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Pari viikkoa sitten ostin moottorin kun halvalla sain. Toimivana purettu m119.980, ajettu 260tkm ja hinta oli HALPA.
IMG_20180905_201707.jpg
Moottori on siis uudenmallinen m119 eli suorasytytteinen ja sähköisellä kaasuläpällä. Tarkoitus on muuttaa kone "vanhanmalliseksi", koska tutulla sattui olemaan sopuhintaan w140 s500 kori ilman moottoria, jonka ostin muiden elinten luovuttajaksi. Mukana tuli käytännössä kaikki muu paitsi lohko eli virranjakajien hilppeet, venakopat ja imusarjan sekä sähköt saan ässästä.
IMG_20180916_185747.jpg
IMG_20180917_100303.jpg
Mukaan sain myös toimivan 722.3 laatikon, joka tulee ainakin aluksi moottorin jatkoksi. Kovin moni ei ole tainnut saada manuaalilootaa istumaan tuon moottorin perään? Saatikka toimimaan.. Jotenka tomaatilla mennään. Pieniä päivityksiä olen voimansiirtoon ja jarruihin jo tehnyt, saa nähdä onko pysyviä.. Mutta kumminkin w211 320cdin etujarrut hommasin ja yllättävän helpolla ne istuikin. Levyjen ja napojen väliin 15mm spacerit ja satulat meni suoraan.
IMG_20180824_081650.jpg
IMG_20180824_082509.jpg
Perä ja vetarit on alkuperäiset w201 ASD ja lukko toimii rasvaprässillä.
IMG_20180824_161925.jpg
Sisustana on siisti kankainen "sportti"karo ja kivana lisänä sain metsästeltyä taaksekin sähkölasien hilppeet. Sähköluukku löytyy mutta siihenpä se varustelista jo loppuukin :roll:
Sisustaan, alustaan yms saattaa vielä tulla ja tuleekin muutoksia mutta näin alkuun mennään näillä. ( Paitsi ta-tecnixillä en aja enää metriäkään :D ) Alla vielä muutama kuva.
IMG_20180830_091007.jpg
IMG_20180906_210423.jpg
IMG_20180917_164737.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Kakew201, To 13.01.2022 20:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Taski »

Omavalmisteena ja dynosta sopiva käppyrä? Toi on jo niin vanha vehje ettei se inssi kuitenkaan tajua mitään niin kylmästi kasin kanssa leimalle vaan :D
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja AK47 »

simoks kirjoitti:Meneekö tehorajan yli jo jos 300heppasen v8:n lyö keulalle tuohon koriin? Taitaa olla se 3.6L brabus tehokkain millä noita tehty? vai lasketaanko muut kuin mersun omat mallit eli se 2.6 m103 tehokkain? :?:

Toisaalta tuo kori on jo aika raketti omalla mittapuulla ihan jos lyö 3litrasen m103:n tai jopa m104 sinne :D Ja ainahan sitä voi piristää sitten jos ei riitä.
Brabus ei ole mikään vertailuauto, valitettavasti.

Tenava joka painaa n 1250-1270 saa laillisesti lisätä tehoja n 245-250hp. Silloin verrataan 2.3-16 tai itseasiassa 2.5-16v jossa sama alusta. Tämä ei ole muuttunut mihinkään. Autossa kuuluisi olla myös ABS kyseiselle teholle.

Nämä tiedot on aina ollut saatavilla ja silti aina pitäisi saada kilpiin tenava tai c malli v8 tuplaturbona... 300-600hp...

Suomessa vain ei saa rakennella autoja, luulisi sen tulleen selväksi. Tai toki saa rakentaa muttei ajaa niillä muualla kuin suljetulla alueella.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Exami
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 04.03.2013 08:24

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Exami »

Ei muutako kynää ja paperiaa, hyvät perustelut ja vehkeet leimaan!
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Nojoo leimaa tai ei, mutta omasta mielestä on kiva tehdä jotain erilaista. Joten rakennetaan v8 190 ja ajellaan sillä vaikka taloo ympäri jos ei muuta :P Saapipahan ylpeenä esitellä konehuonettakin kaikille. Eli jospa jätetään katsastuskeskustelu myöhempään?
Tänään senverran kävin tallissa pyörähtämässä, että sain uuden imusarjan purettua. Moottorin sähkösarjan oli joku kylän sähkömies varmaan humalapäissään rakennellut, joten sen teen vielä uusiksi. Seuraavaksi imusarjalle, venakopille ym pikkuhiluille kunnon pesu ja maalaus. Mietin teemaksi sini-mustaa, ainakin konehuoneeseen :wink: ei olisi se ainainen punanen.
IMG_20180917_200944.jpg
IMG_20180917_202622.jpg
IMG_20180917_210011.jpg
Ilmanputsarin kannellekki vähä ehostusta
IMG_20180917_223504.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Exami kirjoitti:Ei muutako kynää ja paperiaa, hyvät perustelut ja vehkeet leimaan!
Ei siinä kynä ja paperi auta, tarvitaan rälläkkää ja korin muokkaamista. Muumikuosi kuvassa kertoo että lapsellinen usko asiaan on vahva.

On näitä maailmalla laitettu mutta voi unohtaa sen m102 edestakaisin swappailun katsastukseen.

Vaatii moottorikiinnitysten ja ohjauksen siirtämistä eli isoja muutoksia runkoon. Vaihdelaatikko ei mahdu tunneliin muuttamatta sitä.

Tällaiset on luettu jo vuosia sitten ja googlella ne tulee parissa sekunnissa näkyviin sinne muumipeitonkin alle.

https://mbworld.org/forums/190e-w201/20 ... -pics.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toi ei ole m119 mutta kokoasia ei siitä muutu, ahdasta tulee.

Tossa lisää:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=64771" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.engineswapdepot.com/?p=7844" onclick="window.open(this.href);return false;

https://novom.ru/en/watch/TsWfAb7Kn5A" onclick="window.open(this.href);return false;

Leimaan sitä ei saa millään suomessa joten jää tosiaan suljetulla alueella ajeluksi. Radalla varmaan hauska hetkensä, mutta ei hyvä paino-ongelman takia sielläkään.

Miksi pilata homma ensiajatuksella kun keveämpiäkin moottoreita on?
Viimeksi muokannut AK47, Ma 17.09.2018 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Jep
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Vapaa maa tämä on. Touhuat menemään :D

Mitä mahtaa painaa tuo v-8 moottori? Eli onko samassa painossa m103 moottorin kanssa? Eli oletko punninnut ihan oikeasti tuota moottoria vielä?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Hurja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Pe 03.05.2013 00:39

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Hurja »

Katsoppa inspiraation nostattamiseksi FB:stä AIG Motorsport Drift Team.
Hienosti on sopinut m113 ahtimineen keulille - tosin koko keula ja auto tehty kokonaan uusiksi.

Hienoa että joku uskaltaa ainakin yrittää jotakin muutakin kuin ainaisia varmoja tekniikanvaihtoja. Me muut tullaan sit perässä :)
Tsemppiä hienoon projektiin!
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

JEEE! Jotain positiivista edes :) ja punninnut en itse ole vielä mutta jostain lueskelin että n.220kg painaa tuo m119 ja tenavan painavin konehan on 2.5turbodiesel joka painaa reilu 200kg. Eli painon puolesta ei ole ongelmaa! Ja kyllä se sinne saadaan sopimaan. Kiitos kommenteista.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1556
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

2.5 turbo kone täydellisenä painaa 195kg
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

joop79 kirjoitti:Vapaa maa tämä on. Touhuat menemään :D

Mitä mahtaa painaa tuo v-8 moottori? Eli onko samassa painossa m103 moottorin kanssa? Eli oletko punninnut ihan oikeasti tuota moottoria vielä?

Ainakin r129 kopassa m104 on paksummalla takavakaajalla?, kuin m119. Ilmeisesti painon takia.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Pikkuhiljaa etiäpäin. Sain moottorin ym hilppeet pestyä. Venakopat vedin pohjamaaliin ja imusarjan ajattelin jättää tuolleen ku pesemällä sain ihan nätin. Tilasin myös uusia tiivisteitä koneeseen ja huomenna käyn maalia ni saapi alkaa niputtamaan :)
Screenshot_20180919-185110.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kannattaa tehdä vaan, vaikka ihan piruuttaan :thumbup: Puuhakilvillä voi välillä ajella tielläkin :lol:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Muutama kuva perjantailta :D Käytiin hiekkapuhaltamassa muutamia osia. Kaverin Coupeprojektin takakelkka, tukivarsia, jarruja yms. Samalla puhalsin omat jarrusatulat niin saa nekin maalin päälle. Venttiilikopat vetäsin kanssa väriin :) Nyt odotellaan Alvadi tilausta niin pääsee kasailemaan moottorin loppuun. Ensviikolla jos sais hyvällä tuurilla itse autonkin pihaan kaverin hallilta.
Screenshot_20180923-114205.png
Screenshot_20180923-114159.png
Screenshot_20180923-114210.png
Screenshot_20180923-114217.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olisko v8 merkit myytävänä :roll:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

[quote="touhottaja"]olisko v8 merkit myytävänä :roll:[/qu
Riippuu paljon maksat :D jos tosiaan kiinnostaa ni pistä viestiä 0442052737 :thumbup:
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Taas jotain pientä oon saanu näpräiltyä. Alvadin paketti tuli ja sain imusarjan uusilla tiivisteillä kasaan. Suuttimet puhdistelin ja vaihdoin o-renkaat uusiin.
Screenshot_20180926-131855.png
Screenshot_20180926-131902.png
Screenshot_20180926-131910.png
Uudet ilmanputsarit sain moottorin mukana. Moottori alkas siis päällisin puolin olla aika hyvällä mallilla. Sähköt rakentelen heti kun saan tarvikkeet ostettua. Apulaitehihna pitää vielä mittailla sopivan pituinen, kunhan saan ohjaustehostimen pumpun katsottua paikoilleen.
Screenshot_20180926-131916.png
Screenshot_20180926-131933.png
Virranjakajia varten joudun ottamaan jakopään yläkopat vanhanmallin moottorista ja näyttäs hieman siltä että nokka-akselitkin ovat erilaiset. Mutta se varmistuu sitten kun saan loputkin osat haettua. Polttelisi jo saada itse auto pihaan mutta vielä ei ole kyllä kunnon tilojakaan missä rakentaa. Tämäkin asia on hoidossa ja mersuille on koti paraikaa valmistumassa :wink: Eli vanhasta rehuhuoneesta alettiin muokkaamaan hallia. Lähipäivinä pitäis saada lattia valettua ja sit vaan ootellaan millon pääsee nosturin asennukseen. Onpahan sitten tilaa missä sepittää :)
Screenshot_20180926-131944.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Lauantain kunniaksi muutama kuva. Satulat maalissa, tuli kyllä siistin näköset ja pitäs kestää.
Screenshot_20180929-104023.png
Ja merssu on vihdoinkin kotona!! Illalla 9 aikaan pimeessä lähettiin ajamaan n.70km pikkuteitä pitkin. Jarruja ei juuri ollut eikä pakoputkea ja kardaani alkoi täristämään heti kun vauhti ylitti 60km/h. Mutta hyvin selvittiin perille asti :lol:
Screenshot_20180929-104032.png
Screenshot_20180929-104058.png
Screenshot_20180929-104118.png
Keskiviikkona valetaan hallin lattia joten parin viikon päästä viimeistään pitäs nosturi olla asennettuna. Sitten toivon mukaan alkaa projekti edetä vauhdikkaammin. Toki tekemistä on ja paljon...
Vielä pari kuvaa sisustasta. Tietysti siistissä kunnossa on tämäkin mutta vähän mieli tekisi nahkasta ja ehkä jotain erilaista :wink: Kiinnostasko jotain tuo Sportline kangaskaro? Jos hinta kohallaan niin vois olla myynnissä.
Screenshot_20180929-104103.png
Screenshot_20180929-104107.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Hallin lattia valettu! Eilen oli siis valupäivä ja tulipahan hyvä ku ammattilaiset teki :D nyt vaan ootellaan jotta betoni kuivuu ja saapi tenavan pukille.
Screenshot_20181003-195046.png
Sain myös moottorin johtosarjan kutakuinkin valmiiksi. Aika paljon siistimpi siitä tuli, ja ennenkaikkea varmempi. Ihan itketti kun purin entisen omistajan tekemää johtosarjaa.. Alla oleva kuva kuvastaa millä tyylillä se oli tehty :roll:
Screenshot_20181004-073524.png
Joten eikun tinaa, johtoa,kutistesukkaa ja kolvi käteen
Screenshot_20181003-195026.png
Screenshot_20181004-073559.png
Screenshot_20181003-195120.png
Screenshot_20181003-195116.png
Screenshot_20181003-195108.png
Suuttimille ostin ihan uudet liittimet, mutta johtosarjan viimeistelyn teen, kunhan moottori on autossa paikallaan.
Screenshot_20181003-195055.png
Screenshot_20181003-195102.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Mighty190
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 17.01.2014 23:52
Paikkakunta: Pori

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Mighty190 »

AK47 kirjoitti:
simoks kirjoitti:Meneekö tehorajan yli jo jos 300heppasen v8:n lyö keulalle tuohon koriin? Taitaa olla se 3.6L brabus tehokkain millä noita tehty? vai lasketaanko muut kuin mersun omat mallit eli se 2.6 m103 tehokkain? :?:

Toisaalta tuo kori on jo aika raketti omalla mittapuulla ihan jos lyö 3litrasen m103:n tai jopa m104 sinne :D Ja ainahan sitä voi piristää sitten jos ei riitä.
Brabus ei ole mikään vertailuauto, valitettavasti.

Tenava joka painaa n 1250-1270 saa laillisesti lisätä tehoja n 245-250hp. Silloin verrataan 2.3-16 tai itseasiassa 2.5-16v jossa sama alusta. Tämä ei ole muuttunut mihinkään. Autossa kuuluisi olla myös ABS kyseiselle teholle.

Nämä tiedot on aina ollut saatavilla ja silti aina pitäisi saada kilpiin tenava tai c malli v8 tuplaturbona... 300-600hp...

Suomessa vain ei saa rakennella autoja, luulisi sen tulleen selväksi. Tai toki saa rakentaa muttei ajaa niillä muualla kuin suljetulla alueella.
Tohon ABS-hommaan täytyy tarttua tässä välissä. Plus-katsastuksella kyseisen toimipisteen päällikkö näki asian ainakin niin, että ABS-jarrut on W201 koriin lisävarusteena saanut. Ei siis vaadita abseja, vaikka mentäis yli 2.6 M103 tehojen, jonka mukana siis tuli vakiona absit tenavassa.

Oman M104 swapin katsastin ja korissa ei ole abseja. Tehot paperilla muistaakseni 135kW/~180hp. Tehovertailuna oli juurikin tuo 2.6 M103 +prosentit.


Maukas projekti tämä V8, keep up the good work :clap:
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI

Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Mighty190 kirjoitti:
AK47 kirjoitti:
simoks kirjoitti:Meneekö tehorajan yli jo jos 300heppasen v8:n lyö keulalle tuohon koriin? Taitaa olla se 3.6L brabus tehokkain millä noita tehty? vai lasketaanko muut kuin mersun omat mallit eli se 2.6 m103 tehokkain? :?:

Toisaalta tuo kori on jo aika raketti omalla mittapuulla ihan jos lyö 3litrasen m103:n tai jopa m104 sinne :D Ja ainahan sitä voi piristää sitten jos ei riitä.
Brabus ei ole mikään vertailuauto, valitettavasti.

Tenava joka painaa n 1250-1270 saa laillisesti lisätä tehoja n 245-250hp. Silloin verrataan 2.3-16 tai itseasiassa 2.5-16v jossa sama alusta. Tämä ei ole muuttunut mihinkään. Autossa kuuluisi olla myös ABS kyseiselle teholle.

Nämä tiedot on aina ollut saatavilla ja silti aina pitäisi saada kilpiin tenava tai c malli v8 tuplaturbona... 300-600hp...

Suomessa vain ei saa rakennella autoja, luulisi sen tulleen selväksi. Tai toki saa rakentaa muttei ajaa niillä muualla kuin suljetulla alueella.
Tohon ABS-hommaan täytyy tarttua tässä välissä. Plus-katsastuksella kyseisen toimipisteen päällikkö näki asian ainakin niin, että ABS-jarrut on W201 koriin lisävarusteena saanut. Ei siis vaadita abseja, vaikka mentäis yli 2.6 M103 tehojen, jonka mukana siis tuli vakiona absit tenavassa.


Oman M104 swapin katsastin ja korissa ei ole abseja. Tehot paperilla muistaakseni 135kW/~180hp. Tehovertailuna oli juurikin tuo 2.6 M103 +prosentit.


Maukas projekti tämä V8, keep up the good work :clap:
Sit sellaiset absittomat kannattaa katsastaa siellä :D Saisiko asiasta mustaa valkoisella tai vaikka kyseisen paikan ja henkilön tiedot (yv jos ei muuten) jotta voi niin ystävällisessä paikassa käydä autojaan muutoskatsastuttamassa. Mutta tenavassa valitettavasti on painoraja ja se suurin 2.5 cosworth vertailumallina joka rajoittaa tehot noin 250hp kun verrataan 2.5-16v. Tehokkaampiin ei voi verrata suomessa. Onhan tehty 3.2 amg jossa muistaakseni tehoa enempi ja onhan evot kanssa pirteitä muttei vertaulukelpoisia suomessa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Nosturi asennettu! Taas ei oo hirveesti päästy etiäpäin kun töissä tullu pitkää päivää ni eihän sitä oo enää illalla mitään jaksanu. Tänään kummiskin sain nosturin tolpat pystytettyä. Hyvin toimii :lol: Ensiviikolla olisi tarkotus rakennella hallia. Eristää yms. Sittenpä sitä vois nykästä m102 keulilta pois ja ruveta passailemaan uutta moottoria paikalleen :wink:
Screenshot_20181011-201026.png
Screenshot_20181011-201020.png
Screenshot_20181011-201012.png
Ainii ja huvikseen piti koittaa ceemelin valsseja 190 alle. Hyvin sopii 18" pyörimään.. :lol:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Kakew201
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: To 05.07.2018 22:40

Re: w201 m119 5.0 V8

Viesti Kirjoittaja Kakew201 »

Jotain taas tännekki! Itse auto ei ole juuri edistynyt, mutta kaikkea muuta (Mersuihin vahvasti liittyvää) on tullut puuhasteltua, joten pistetään muutama kuva viime viikolta.

Heti kun nosturi oli asennettu niin sitähän piti testata. Joten emäntä rupesi vaihtamaan käyttis Ceeläiseen raidetankoa. Entinen kun oli lattialla niin huomattiin uudessa osassa pieni ero: pallonivelet oli prässätty väärin päin... Noh eikun vanha takasin paikalleen ja Alvadille viestiä. Onneksi sain väärän palautettua ja uus pitäs tulla tällä viikolla.
Screenshot_20181022-163947.png
Screenshot_20181022-164002.png
Kurakelien kunniaksi tehtiin ceen maalipinnalle kunnon käsittely talvea varten. Kyljille ja vanteille raudanpoisto, As4 kunnon esipesu, sitten Dodolla kinnastelu. Sen jälkeen myllytyskoneella Valet pron Purple Passion pintaan ja lopuksi Fussolla viimeistely. Aikasta hyvä tuli ja eipähän paska tartu niin helposti :thumbup: Samoin kaverin lankku käytiin pesemässä.
Screenshot_20181022-163935.png
Screenshot_20181022-164011.png
Halliin ikkunat löysin facebookin kautta ilmaiseksi ja ne asenneltiin viikolla. Luonnonvaloa tulikin aika reippaasti, mikä ei ole koskaan haitaksi. Tämän viikon ohjelma on seinien eristys ja levytys. Sitten kun halli alkaa olla valmiimpi, niin leväytetään Tenava nosturille :D
Screenshot_20181022-163849.png
Screenshot_20181022-163822.png
Screenshot_20181022-173541.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Vastaa Viestiin