W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Joo vapari moniventtiileitä on kahdenlaisia veivejä. Niistä oli joskus vuosia sitten vertailu kuvatkin. Ne kestävemmät taisi vastata kapeakantisen turbon veivejä.
Jere97
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 09.10.2014 15:57

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja Jere97 »

Olen miettinyt myös hx35 jollain #11-12 pakopesällä, saattaisi myös olla toimiva ratkaisu.
Jos sellainen sattuisi käytettynä jostain löytymään..
Uuden holsetin hx35 #12 pesällä saa 450e niin en kyllä miettisi kauaa sen ja kiina ahtimien välillä.
velis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja velis »

jukkis. kirjoitti:Joo vapari moniventtiileitä on kahdenlaisia veivejä. Niistä oli joskus vuosia sitten vertailu kuvatkin. Ne kestävemmät taisi vastata kapeakantisen turbon veivejä.
Mahtaisiko tälläinen kuva vielä löytyä?
velis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja velis »

Jere97 kirjoitti:
Olen miettinyt myös hx35 jollain #11-12 pakopesällä, saattaisi myös olla toimiva ratkaisu.
Jos sellainen sattuisi käytettynä jostain löytymään..
Uuden holsetin hx35 #12 pesällä saa 450e niin en kyllä miettisi kauaa sen ja kiina ahtimien välillä.
Ahtimeksi taisi valikoitua Borg warnerin K27 #12 pakopesällä.

Täytyy laittaa muutamat laipat tilaukseen, että saa ruveta vääntämään pakosarjaa. Taidan tehdä cummins tyylisen.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

velis kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Joo vapari moniventtiileitä on kahdenlaisia veivejä. Niistä oli joskus vuosia sitten vertailu kuvatkin. Ne kestävemmät taisi vastata kapeakantisen turbon veivejä.
Mahtaisiko tälläinen kuva vielä löytyä?
Ei sitä kuvaa ainakaan minulta löydy, mutta ne vahvemmat veivit tunnistat tuosta nyppylästä joka kuvassa on ympyröity. Sitä ei nuista heikommista löydy.

Kuva
henkka22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 17.09.2018 13:46

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja henkka22 »

Lueskelin tässä tätä sun projektia ja itsellä 124 200d turbo jäärataproju tekeillä niin piti tulla kysymään että miten hitsasit hukkaportin kiinni? Hitsasitko suoraan siltä hukkaläpästä vai jumititko varren jotenkin?
velis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja velis »

henkka22 kirjoitti:Lueskelin tässä tätä sun projektia ja itsellä 124 200d turbo jäärataproju tekeillä niin piti tulla kysymään että miten hitsasit hukkaportin kiinni? Hitsasitko suoraan siltä hukkaläpästä vai jumititko varren jotenkin?
Hitsasin...
Jos nyt tekisin saman projektin en hitsaisi. Käyttäisin alkuperäistä hukkaportin ohjausta ohivirtausventtiilin kanssa, jotta saisi ahdot pysymään kurissa.
Tolla kutosen pumpulla kun syötöt on kaakossa ahdot karkailee yli kahden kilon joka aiheuttaa näin pienellä ahtimella pakopaineden kipuamisen liian suuriksi eikä vetoja ole yläkierroksilla toivotulla tavalla. 1,8 barin ahdoilla kokoonpano toimi paremmin yläkierroksilla.

No uuden turbon kanssa tulee ulkoinen hukkaportti ja saa haettua sopivat paineet.
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 19.02.2019 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
henkka22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 17.09.2018 13:46

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja henkka22 »

velis kirjoitti:
henkka22 kirjoitti:Lueskelin tässä tätä sun projektia ja itsellä 124 200d turbo jäärataproju tekeillä niin piti tulla kysymään että miten hitsasit hukkaportin kiinni? Hitsasitko suoraan siltä hukkaläpästä vai jumititko varren jotenkin?
Hitsasin...
Jos nyt tekisin saman projektin en hitsaisi. Käyttäisin alkuperäistä hukkaportin ohjausta ohivirtausventtiilin kanssa, jotta saisi ahdot pysymään kurissa.
Tolla kutosen pumpulla kun syötöt on kaakossa ahdot karkailee yli kahden kilon joka aiheuttaa näin pienellä ahtimella pakopaineden kipuamisen liian suuriksi eikä vetoja ole yläkierroksilla toivotulla tavalla. 1,8 barin ahdoilla kokoonpano toimi paremmin yläkierroksilla.

No uuden turbon kanssa tulee ulkoinen hukkaportti ja saa haettua sopivat paineet.
Niin no en uskoisi että 200d vakiopumpulla paineet iha mahottomaksi karkaa, vaikka syöttöjä lisäiliskin.
velis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja velis »

Eetyzk kirjoitti:Varmaan kannattais hommata 605/6:n alipainepumppu ja pumpun ratas. Siitä tukitusta reiästä pitääs mennä voiteluöljy alipainepumpulle.
Vanhemman mallin vuoristoratapumpulle on vanhemmissa lohkoissa öljyreikä eri kohdassa joka tuuppaa vuoristoradalle öljyä. Saattaa rikkoa tuon vanhanmallin alipainepumpun pitkässä juoksussa, ku ei saa kunnon voitelua. :think:
Tämä on tiedossa.
Kai se siellä jonkun aikaa pyörii noinkin.
Nopea ja helppo onneksi vaihtaa.
velis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Ma 12.02.2018 22:32

Re: W202 220 Dsl "turbo" budjetti liukuri

Viesti Kirjoittaja velis »

henkka22 kirjoitti: Niin no en uskoisi että 200d vakiopumpulla paineet iha mahottomaksi karkaa, vaikka syöttöjä lisäiliskin.
Aivan kyse on vakiopumpusta.
Sieltä tuskin saa syöttöä niin paljoa että ahtopaineet koituu ongelmaksi

Huomenna hakemaa 7mm pumppua :roll:
Vastaa Viestiin