MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Hienot on vanteet ja auto kans :thumbup:

Pitänee nuo omat aero 2 vanteet alkaa työstämään 3-osaisiksi. Ne on nyt niin karmeat :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Häksä kirjoitti:Huhhuh, on siinä ollut hommaa, täytyy arvostaa vaivannäköä. On kyllä hyvännäköiset vanteet ja sopii 190 kuin nakutettu :thumbup:

Mikä tuo vannehopean värisävy muuten on? Mietin että onko niissä eroja, mikä on esim. MB omien vanteiden tai BBS tai OZ:ien sävy, onko ne kaikki eri? Aikoinaan kunnostutin W124:ään EVOt mutta sävy jäi ehkä hitusen liian tummaksi.
Eiköhän eri valmistajilla, varsinkin aftermarket vanteilla ole ihan omat sävynsä mitkä ovat sekoitelleet. Mersu käytti 89-90 luvulla vanteissa Astral silberiä, 90-luvun lopulla ja 2000-luvulla brilliant silberiä ja nykyään ne käyttää Sterling silberiä. Itse olen pääasiassa käyttänyt vanteissa tuota 744 Brilliantsilberiä, mutta olen vähän kyllästynyt siihen niin valkkasin Spies & Heckerin omasta kartasta MD 558 valmissävyn. Tuo ainakin näyttää tosi hyvältä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

tahtoomersun kirjoitti:
Millaista hintaa olet ajatellut näille?
Nuo lähti tänään aamulla W109:n alle. Eli ovat siis myyty.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Pikku rojektia vielä ennen juhannusta. Nappasin viimeksi tuon venakopan matkaan kun käytiin Pohjanmaalla, niin sai vähän tekemistä. Purin siitä irtohilut jo samana iltana kun tultiin ja kiikutin puhaltajalle. Eilen sain lasilla puhalletun kannen takaisin ja aloitin kunnostamisen pesemällä sen kauttaaltaan patapatalla. Tämä siksi, kun taustapuolta ei turhaan puhallettu. Sitten kuivaus ja rasvapesu. Olin peittänyt ”irralliset” tekstikyltit puhalluksen ajaksi kun ajattelin niiden olevan muovia, mutta ne olikin metalliset. En lähtenyt väkisin kampeamaan niitä irti, kun rikkoontumisen riski on melko suuri. Niinpä hioin merkit kanteen päin ensin epäkeskolla (320) ja sitten harjasin ne pienellä virsikirjalaikalla porakoneen avulla. Kun lopputulos alkoi miellyttää silmää, teippasin ne taas umpeen ja maalasin kannen yli hiontavärillä.

Kuva

Kuva

Kuva

Tänään aamulla hinkkailin kannen vesissä 400/600 papereilla ja taas rasvapesu. Sitten kaapista 040 mustaa massaa kolme kierrosta, jonka jälkeen putsasin tinnerillä ja rätillä/tops puikoilla kaikki tekstit puhtaaksi. Tällätavoin olen tehnyt useita merkkien entisöintejä. Seuraavaksi vuorossa oli sitten lakka, jona käytin puolikiiltävää 2K tavaraa.

Kuva

Kuva

Tulppien päälle tulevan muovikannen pyyhkäisin ipalla ja pinnoitin sen QTechiqin C4:lla, sama operaatio toistui purkuautosta löytämääni öljykorkkiin. Tuohon vanhanmallin korkkiin löytyy uusia tiivisteitä ihan motonetista, mutta ne löytyy Opelin valikoimasta. Uudet muoviruuvit olinkin jo aiemmin ostanut veholta. Kiinnitysmutterit ja joitain muita konehuoneen osia kiikutin keltapassivointiin. Kopan tivistekin oli jo valmiina odottamassa, sen tilasin talvella briteistä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Renkulatkin tuli pyöräytettyä vanteille kun liimat oli saaneet riittävästi kuivaa. Täytyisi vielä pinnoittaa tai vahata ne ennen alle laittoa.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja tenzo »

On kyllä uskomattoman hienoa tekemistä ja nuo vanteet kyllä kruunaa koko auton!
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juhannuksena tuli käytyä kotiseudulla niin ehti yhden illan ratustaa auton kanssa. Nostettiin ovet ja takaluukku paikalleen ja asennettiin naapurin miehen kanssa takalasi. Lasi oli niin pinttynyt, että myllytin sen ennen tiivisteen asennusta.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Laitoin myös venakopan takaisin paikalleen, ja siistin muutenkin ympäristöä maalaamalla tulipellin läpi menevän nesteputken, ja uusimalla laturin johtoja suojaavan alu/paperiputken. Konehuoneen varsinainen siistiminen on tarkoitus tehdä vasta kun muu auto on kasassa, mutta tulipa nyt väkerrettyä. Työmaatahan tuossa on vielä riitävästi. Luukut pitää hienosäätää ja asentaa loput ikkunat ennenkun pääsee levittämään ruostesuojaa ja äänieristettä.. ja toki kovasti odotan että saadaan nuo alustan hilut vihdoin vaihdettua ja kasattua auto taas liikuteltavaan kuntoon.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Varmaan kiva laittaa vastamaalattuun autoon ovia paikalleen, miten ne edes saa suojattua siten ettei naarmuja tule?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Varmaan kiva laittaa vastamaalattuun autoon ovia paikalleen, miten ne edes saa suojattua siten ettei naarmuja tule?
En suojannut mitenkään. Toinen nostaa paikallee ja toinen ruuvaa kiinni. Yksin ei kannata yrittää. Joskus Caddyyn teippasin noita reunoja mutta se tuntui hieman turhalta hommalta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Hieman ofttopicina W124 Jalopuupanelin entisöinti.
Veljen museoprojektiin ei sitten millään löytynyt oikeanlaista Zebrano panelia konsoliin, joten päätin tehdä itse. Hommassa apuna oli toki se, että olin jo muutama vuosi sitten tehnyt näitä muutaman, mutten ollut tyytyväinen jälkeen.
Hommahan lähti siitä, että löysin purkuautosta pähkinäpuisen panelin, jonka kosteus oli pilannut. Siinä kuitenkin oli oikeat reijitykset, joten lähtökohdaksi se oli hyvä.

Kuva

1.Ensimmäisenä poistin lakan epäkeskolla 120 paperilla. Kun viilu oli kerran väärää, ei sitäkään tarvinnut varoa.

Kuva

Kuva

2. Zebrano viilua oli jäänyt hyllyyn, joten sitä ei tarvinnut ostaa. Sitä saa mm. Hollolan viilu & laminaatista. Putsasin panelin pölystä ja liimasin uuden viilun kontaktiliimalla.

Kuva

Kuva

Kuva

3. Ylimääräisiä reunoja leikatessa on hyvä teipata viilupinta maalarinteipillä, sillä se lohkeaa helposti. Reunoista leikkasin enimmät saksilla ja loput epäkeskolla 80 paperilla.

Kuva

Kuva

4. Reijitysten avaaminen on melko työläs, mutta onnistuu mattoveitsen ja pienen viilan avulla.

Kuva

5. Kun viilu oli muodossaan hioin sen epäkeskolla 240 paperilla.

Kuva

Kuva

Kuva

6. Petsiksi valitsin tälläkertaa Liberonin mahongin, jonka tiesin jo valmiiksi liian punaiseksi. Petsiä sivelin kaksi kerrosta.

Kuva

7. Petsin päälle lakkasin 2K akryylilakalla parikerrosta sulkeakseni pinnan.

Kuva

8. Lakan kuivuttua vesihioin (400) kevyesti pinnan, mutta en edes yrittänyt poistaa virheitä. Siinä on riskinä, että lakka kuluu puhki, ja petsipinta ohenee ja tulee epätasainen väri.

9. Punaisuutta lähdin taittamaan ruskealla sävylakalla, eli siis sekoitin samaan 2K lakkaan Cromaxin am90 pigmenttiä.

Kuva

Kuva

10. Taas vesihionta ja uusi kerros lakkaa.

Kuva

11. Vesihionta, Kolmas kerros lakkaa

12. Vesihionta/virheiden poisto, neljäs kerros lakkaa

Kuva

Kuva

13. Vesihionta 1000 paperilla ja alkukiillotus mirkelityyppisellä koneella ja rättilaikalla plus Mirkan 35 tahnalla. Sitten käsikoneella ja kolmella tahnalla myllytys ja lopuksi pinnan puhdistus puuvillarättilaikalla isossa koneessa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Lopputulos tälläkertaa varsin onnistunut ja ajaa asiansa kohteessa.

Tenavaan ei ole juurikaan mitään tehty.. maalasin ovistopparit kun oli unohtunut ja käytin sinkissä pari sarjaa pyörän pultteja ja ovien lukkosalpojen vastakappaleet.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14014
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Et ole ikinä ajatellut ryhtyä tekemään tuota (ja tätä entisöintiä kaikkiaan) työksesi?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Toiset ne tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa! Ihan käsittämättömän upeaa jälkeä kaikki!
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Timo L. kirjoitti:Et ole ikinä ajatellut ryhtyä tekemään tuota (ja tätä entisöintiä kaikkiaan) työksesi?
Kivahan se olisi puuhastella, mutta ei sillä Suomen pienillä markkinoilla eläisi. Hyvin suurella todennäköisyydellä oma harrastaminen jäisi paitsioon. Nyt on ihan hyvä status quo kun työkseni suunnittelen uutta ja vapaa-ajalla kunnostan vanhaa :P
MJPfin kirjoitti:Toiset ne tekee mitä osaa ja toiset mitä haluaa! Ihan käsittämättömän upeaa jälkeä kaikki!
Kiitti, kantapään kautta näitä joutuu opetella. Vielä kun olis kunnon tilat ja vehkeet ettei tarvisi takapihalla sotkea.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
sawyer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ma 22.10.2018 15:00

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja sawyer »

On kyllä niin upeaa jälkeä ja hyvät ohjeet tuossa jalopuun entisöinnissä että alkoi itselläkin tehdä mieli kokeilla omia zebraanoita ehostella kun en ajatellut että noin pitkälle jopa pystyy ehostamaan! Pari kysymystä kuitenkin askarruttaa:
Mitä kontaktiliimaa käytit?
Kun mainitsit että tuo käyttämäsi petsinsävy oli liian punertavaa niin onko tietoa mikä olisi ns. oikea sävy orkkis zebraanoilla?
Hioitko kapulalla ns. "suoraksi" tuossa virheiden poistossa vai käsin vain myötäillen paperilla?
Kun pistit aina uuden kerroksen lakkaa niin monta kerrosta ruiskutit yhdellä ruiskutuskerralla ennenkuin aloit hiomaan?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

sawyer kirjoitti:On kyllä niin upeaa jälkeä ja hyvät ohjeet tuossa jalopuun entisöinnissä että alkoi itselläkin tehdä mieli kokeilla omia zebraanoita ehostella kun en ajatellut että noin pitkälle jopa pystyy ehostamaan! Pari kysymystä kuitenkin askarruttaa:
Mitä kontaktiliimaa käytit?
Kun mainitsit että tuo käyttämäsi petsinsävy oli liian punertavaa niin onko tietoa mikä olisi ns. oikea sävy orkkis zebraanoilla?
Hioitko kapulalla ns. "suoraksi" tuossa virheiden poistossa vai käsin vain myötäillen paperilla?
Kun pistit aina uuden kerroksen lakkaa niin monta kerrosta ruiskutit yhdellä ruiskutuskerralla ennenkuin aloit hiomaan?
1. Bostikin Contact A3, eli ihan perus tavaraa.
2. Sellaista en ole löytänyt. Kokeilisin ehkä ostaa liberonilta lisäksi tammea mikä on ruskea ja sekoittaa sitä mahonkiin. Pitäis tehdä muutama kokeilu irtoviiluun mikä suhde on oikea. Pitää huomioida että 80-luvun panelit on ruskeampia ja 90-luvun panelit on oranssihtavia kuten tämä projektin paneli.
3. Suoristuksen tein jo ennen petsausta epäkeskokoneella, loppuhionnan tein käsin pelkällä paperilla. Ei kukaan kiellä käyttämästä tukea, mutta siinä voi hioa kulmat äkkiä puhki jos lakkaa ei ole riittävästi.
4. Yhdellä ruiskutuksella vedin kolme kertaa märäksi, eli ruiskutuskerroksia tuli yhteensä 12 kun neljä kertaa lakkasin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Loistavaa työtä :thumbup: Hyvä tietää että tuota zebranopuuta on saatavilla helposti, ja ohjeet kuinka tehdä. Kattonu 123 noita uusia jalopuusarjoja ebaystä, järkyttävän kalliita. Saa nekin fiksata itse kuntoon.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Loistavaa työtä :thumbup: Hyvä tietää että tuota zebranopuuta on saatavilla helposti, ja ohjeet kuinka tehdä. Kattonu 123 noita uusia jalopuusarjoja ebaystä, järkyttävän kalliita. Saa nekin fiksata itse kuntoon.
Juu, sillon muutama vuosi sitten kun ekan kerran tuota hommaa kokeilin, niin ajattelin että mistä kaukaa saa viilua. Oli hauska huomata, että tuossahan sitä on 15km päässä tarjolla :lol:

Kolmosen puut menee muuten samalla kaavalla mutta siinä lämmönsäätimien puussa oli muistaakseni sellaset erivärisestä puusta tehdyt merkinnät niille kytkinten asennoille.. tai ainakin toiselle veljelle sellaiset irrottelin yhdestä coupesta. Toki olen nähnyt myös ilman merkkejä olevan version.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulla on automaatti-ilmastointi niin siinä paneelissa ei oo mitään merkintöjä. Vaihdekepin ympärys on muovinen, mutta siihen pitää ehdottomasti saada myös jalopuu. Kaipa se onnistuu siihen päälle liimata kun hioo sen ensin tasaiseksi?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Mulla on automaatti-ilmastointi niin siinä paneelissa ei oo mitään merkintöjä. Vaihdekepin ympärys on muovinen, mutta siihen pitää ehdottomasti saada myös jalopuu. Kaipa se onnistuu siihen päälle liimata kun hioo sen ensin tasaiseksi?
Ok, siinä onkin ihan erilainen paneli. Eiköhän se viilu siinä muovissa pysy ilman ongelmia. En muista onko se kolmosen aito jalopuu tuollainen täyspuinen vai alumiinirunkoinen? Vai kenties pelkkä viilu mikä tulee sen muovin päälle :think:
Niitä sarjoja oli vielä kymmenen vuotta sitten alle 200€ ebayssa, nykyään hinnat on vähän toista luokkaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
NikkeL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 01.07.2019 19:03

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja NikkeL »

pakko digata noita puupaneeleita. seuraan innolla homman etenemistä :thumbup:
Viimeksi muokannut NikkeL, Pe 23.08.2019 17:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Brum brum ngäään ngäään! xD

Lelukauppojen katalogit osoitteessa lelukaupat.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3812
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Hep, ainakin kakkossarjan 123 coupen paneeli vaihdekepin ympärillä on vanerirunkoinen. Mä joskus tosi kauan sitten tein W123 muoviseen vastaavaan paneeliin pähkinäpuuviilutuksen. Jollain asiallisella kontaktiliimalla kiinni ja tuli oikeastaan aika hienokin siitä (omasta mielestä) mutta ilmankosteuden vaihdellessa se parista kohdasta irtosi ja käpristyi, kun muovi ei paljon ilmankosteudesta turpoa. Muuten vastaavalla viilukiinnityksellä ja-lakkauksella tekemissäni kaiutinkoteloissa viilu on pysynyt hyvin, vaikka ovat venekäytössä olleet. Mutta niissä runko on vaneria, ei muovia.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Juu, puut tai ainakin lakka halkeilee aina vääjäämättä. 201-220 puista käytännön kokemuksia. Alumiini niissä alla ainakin uusimmissa.

Mikä sen lopunperin halkaisee... Kosteus puuhun päästessä vai puun/pohjamuovin tai alumiinin eri lämpölaajenemiskerroin?

220 ratissa lakka halki sentin välein, puu ehjä. Menisikö uudelleen lakkaamalla vai onko vanha lakka poistettava? Sinäänsä ei haittaa kun on noita sähkövikoja ja airmatikkia joka kyllä työllistää ihan tarpeeksi. Mutta jos olisi joku kuussatku niin korjattavahan se ratti olisi. Taitaa olla yksi halkeama kojelaudan pitkässä puussakin - siinäkin vain lakka halki.

Itse epäilen että ratin halkeama tullut kun amispojat istui tyyppejä kuskinpenkillä ja varmaan riuhtoivat rattia eestaas.... Ne tuli kaikki siihen nimittäin yhtä-äkkiä viimetalvena vai oliko edellisenä.

Kivoja kuveja kyllä taas tässä topikissa.

Milloinkas saa tulla pällistelemään valmista autoa livenä Jonnekkin?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

NikkeL kirjoitti:pakko digata noita puupaneeleita. seuraan innolla homman etenemistä :thumbup:
Täytyy laittaa joskus kuvia siitä veljen nelkusta kun se saa sen tehtyä. Siitä ei vielä ole mitään projektikertomusta missään.
Nozki kirjoitti:Hep, ainakin kakkossarjan 123 coupen paneeli vaihdekepin ympärillä on vanerirunkoinen. Mä joskus tosi kauan sitten tein W123 muoviseen vastaavaan paneeliin pähkinäpuuviilutuksen. Jollain asiallisella kontaktiliimalla kiinni ja tuli oikeastaan aika hienokin siitä (omasta mielestä) mutta ilmankosteuden vaihdellessa se parista kohdasta irtosi ja käpristyi, kun muovi ei paljon ilmankosteudesta turpoa. Muuten vastaavalla viilukiinnityksellä ja-lakkauksella tekemissäni kaiutinkoteloissa viilu on pysynyt hyvin, vaikka ovat venekäytössä olleet. Mutta niissä runko on vaneria, ei muovia.
Tuo kosteus-eläminen on aina vähän haastavaa. Säilytykseen ainakin olis hyvä laittaa autoon sisälle sellanen kosteudenkerääjä, ehkä se vähän auttaisi. Tietysti tuota vois minimoida sillä että käyttää liimatiivistemassaa viilun liimaamiseen kontaktiliiman sijaan, jos siis viiluttaa sen muovin päälle. Sikaliima ei ainakaan välitä kosteudesta.
AK47 kirjoitti:Juu, puut tai ainakin lakka halkeilee aina vääjäämättä. 201-220 puista käytännön kokemuksia. Alumiini niissä alla ainakin uusimmissa.

Mikä sen lopunperin halkaisee... Kosteus puuhun päästessä vai puun/pohjamuovin tai alumiinin eri lämpölaajenemiskerroin?

220 ratissa lakka halki sentin välein, puu ehjä. Menisikö uudelleen lakkaamalla vai onko vanha lakka poistettava? Sinäänsä ei haittaa kun on noita sähkövikoja ja airmatikkia joka kyllä työllistää ihan tarpeeksi. Mutta jos olisi joku kuussatku niin korjattavahan se ratti olisi. Taitaa olla yksi halkeama kojelaudan pitkässä puussakin - siinäkin vain lakka halki.

Itse epäilen että ratin halkeama tullut kun amispojat istui tyyppejä kuskinpenkillä ja varmaan riuhtoivat rattia eestaas.... Ne tuli kaikki siihen nimittäin yhtä-äkkiä viimetalvena vai oliko edellisenä.

Kivoja kuveja kyllä taas tässä topikissa.

Milloinkas saa tulla pällistelemään valmista autoa livenä Jonnekkin?
Olen moneen muuhun puupaneliin tehnyt niin, että olen dremelillä avannut ne halkeamat, ja sitten levitin niihin pensselillä 2K-lakkaa. Kun ura on täynnä niin oon vaan hioin sitten tasalle ja lakannut yli ja kuivuttua myllyttänyt jne.

Tuohon valmistumisasiaan en osaa vielä sanoa. Kyllähän se aika innolla varmaan menee nippuun kun saa sen Lahteen, mutta vaikea sanoa koska on ajossa. Vähän haaveilin elokuun lopun Fitted festiä Lahdessa, mutta taitaa olla haaveilua vaan. Toinen olis syksyn Westcoast motorshowssa Vaasassa tai X-treme car show Lahdessa. Jos noihinkaan ei pääse niin sitten se on ensi vuoden ACSn Classic osasto viimeistään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vihdoin pääsin muutamaksi päiväksi tekemään autoa Pohjanmaalle. Heti saapumispäivänä piti saada irrotettua vanha takakelkka, että saan maalattua jouset ja vakaajan. En saanut ketään kaveriksi talliin, mutta homma onnistui kohtuullisen näppärästi yksinkin. Kun auto saatiin nosturille, nostin sen ylös ja asettelin pukit kelkan alle. Seuraavaksi irrottelin bensalinjan, ABS anturin ja muita tiellä olevia osia. Sitten laskin autoa pukkien päälle ja avasin kelkan pultit. Muuta ei tarvinnut kun nostaa auto ylös ja kelkka jäi pukeille.

Kuva

Kuva

Kelkan alta ei oltu vielä maalattu pohjaa, joten ensimmäisenä vuorossa oli tietenkin harjaus, pesu ja maalaus. Seuraavaksi irrottelin vanhat rapeat jarruputket ja taittelin tilalle uudet. Tasonsäädön hydrauliöljyputket olivat osittain uusittu jonkun aiemman omistajan toimesta, joten niille ei tarvinnut tehdä mitään.

Kuva

Kuva

Kun ilta oli vielä nuori, puhdistin jouset ja vakaajan sekä ruiskuttelin ne uudelleen mustaksi. Seuraavana aamuna nostimme Tuomon kanssa uuden kelkan pukeille, ja toisen laskiessa autoa toinen sihtasi sitä paikalleen. Homma meni varsin näppärästi ja pultit löysivät paikkansa nopeasti. Sitten vuorossa oli jousten ja uusien iskarien asennus. Hyvällä puristimella homma hoitui jällleen kohtuullisen näppärästi, mutta apukädet oli tarpeen tuossakin. Vauhdikkaalla tahdilla paikalleen lyötiin vetarit ja perä johon oli aiemmin vaihdettu uudet tiivisteet. Perään lykkäsin Liqui Molyn 85W90 Hypoidit.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Niputtamista oli vielä jonkun verran, tasonsäädön säädin, jarruletkut, bensalinja, ABS anturi jne. Näiden jälkeen paikalleen löysi käsijarrun linkku ja vaijerit. Sitten kardaania paikalleen ja lopuksi lämpösuojat putkille. Viimeinen lämpösuoja konehuoneen päähän vaati, että myös etupään jarruputket on vedetty, jarruputkien vetoa ennen oli kuitenkin saatava tehostin irti maalausta varten ja tehostimen alta piti myös saada maalattua osa konehuonetta. Kun nyt purkamaan lähti niin samalla vaihtui poljinpakettiin kytkimen sylinteri kun näytti vanha vuotavan. Näiden pikku viivästysten jälkeen sain vihdoin viimeisenkin suojapellin paikalleen ja pääsi untenmaille.

Kuva

Kolmantena päivänä asensimme kahteen pekkaan putkiston kannakkeineen. Samaan syssyyn paikalle pamahti tuulilasin asentaja, joten tuli sekin hoidettua. Lasin asennuksen jälkeen pääsin jatkamaan jarrujen ilmausta joka hoitui paineilmakäyttöisen ilmaajan avulla varsin näppärästi, mutta pyysin vielä 70-kymppistä äitiäni pumppaamaan jarrua, että saan varmasti ilmat pois. Kytkin ilmaantui pelkällä pumppauksella, jota saikin hetken tehdä.


Kuva

Kuva

Pohjaan löysi tiensä vielä bensapumpun ja tukivarsien muovikuoret ja etupäähän pohjamuovi. Loppuilta meni etulokareita asentaessa. Vielä jäi paljon säädettävää mm. Ovien suhteen, että kaikki istuu hienosti. Pikkutunneilla ratustin vielä takaovien lasit paikalleen, mutta etulasit jätin suosiolla seuraavaan kertaan.. olihan siinä taas riittävästi tekemistä näin kesäloman kunniaksi. Nyt saa taas jatkaa lomailua.

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hienoa, todella hienoa! Hyvää yrittää tehdä ja priimaa tuppaa tulemaan näköjään.
Kohta se on mukava kruisailla uudella autolla, uuttahan se ei juuri häpeä.
Täytyy vaan ihmetellä mistä kaiken ajan teet tuohon, aikakone jossain piilossa?
Tälleen perheellisenä vaan ihmetyttää miten sitä kerkiää kaiken tekemään noin hyvin?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Olishan siinä vielä parantamisen varaa, mutta siihen tasoon nähden mitä tämän auton rakentamiselle asetin lopputuloksesta tuli ihan hyvä. Nuo irto-osat kelkat ja muut on kunnostettu jo aiemmin, ja olihan pohja jo muilta osin maalailtu. Kolme päivää oli nyt aikaa tehdä tällä reissulla, kyllä siinäkin ehti kun tekee 14-15tuntisia päiviä. Toinen juttu on se, että tallissa ollessa täytyy vaan tehdä, jos alkaa vasta siellä suunnittelemaan niin ei tuu mitään valmista. Monesti kun ajelen sen neljä tuntia tonne Pohjanmaalle niin ehdin matkalla pähkäillä päivän tai viikonlopun työlistaa ja toteutustapaa.
Ja kaikkeahan ei tarvi tehdä itse, voi delegoida.. mutta joo, toukokuun lopusta olen ollut lomalla ja tähän mennessä olen ehtinyt tuota mersua tekemään sen 4-päivää :lol: jotakin pisteosia toki oon saanut tehtyä kotona iltaisin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sen unohdin mainita, että kolme litraa ML kotelosuojaa ruikin helmoihin, lokasuojiin, takakonttiin jne. Vähän suihkuttelin sitä myös sinne tänne alustaan mm. Jarru ja bensalinjoihin jne.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Tekee hyvää silmälle nähdä tuota jälkeä! :thumbup:
Star C3 @LPR
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1598
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Pisti silmään että et nosta nostokohdista. Tässä ne ei varmasti ruostuneetkaan ole.
Että tämmönen ilmanaikunen huomio.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

jukkis. kirjoitti:Pisti silmään että et nosta nostokohdista. Tässä ne ei varmasti ruostuneetkaan ole.
Että tämmönen ilmanaikunen huomio.
Ei enää, mutta olihan ne kaikki mädät. Oli pakko nostaa kauempaa kun tuo oli niin etupainonen siinä vaiheessa kun perässä ei ollu mitään kiinni. Konttiin piti laittaa painoksi renkaita ja akkua yms. Ettei se kiikkunu noitten etutassujen varassa. Nyt kun se on kasassa niin voi nostaa taas noista kumeista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin