MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Simpp_a kirjoitti: Su 08.05.2022 02:04 Joo oon itse myös Propinnassa käyttänyt osia kahteen otteeseen maalattavana. Tekee yksityisasiakkaille vissiin ohessa noita hommia niin ovat pienemmällä huomiolla ja siksi kestää, mutta hinta ei ole ollut kova ja itse tiedostanut sen että on aina kuukausien homma kun siellä käyvät.

Lähinnä mietin tuota että tuleeko pulverissa siisti pinta kun kaivonkansissakin on keskiö varsin iso, niin ei ole siisti jos maalipinta ei ole sileä. Ei ole tullut ite maalautettua pulverissa mitään isompia kappaleita niin ei ole tullut kiinnitettyä huomiota tarkemmin millaista jälkeä tulee. Mitenkäs sitten värikoodi juuri noille hopeisille?
Tulee appelsiini ainakin Teknoksen lakalla, mitä Mika käyttää. Ja jos ei puhalluksen jälkeen hio vanteita, niin jää myös puhallusjälki näkyviin, vaikka siinä se 3-kerrosta jauhoa olisikin. RAL värejäjän nuo pulveroijat käyttää, eikä niillä ole mitään tekemistä Mersun koodien kanssa. Siitä perussävykartasta mitä maaleja noissa teollisuusmaalamossa on hyllyssä ei myöskään mikään ole hyvä hopea, ne on enemmänkin metalliharmaita. Propinnassa sentään on yksi Prismatixin pulveri käytössä, mikä kulkee nimellä BMW hopea, sillä olen vanteeni maalauttanut.
Ruiskulla ja automaaleilla sitten värit menee kutakuinkin niin, että alle 90-luku: Astral silber 735, 90-00-luku: Brilliant silber 744 ja 2010-luku: Sterling silber 9709.
Itse maalaan järjestään kaikki Brilliant silberillä. Astral on hieman tummempi ja sterling menee taas enemmän hypersilveriksi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Olen itse käyttänyt Propinnan palveluita jo kohta 15-vuotta, ja olen kyllä sinänsä tyytyväinen palveluun. Mutta tuo pitkä asiakassuhde tuo omat etunsa. Heillä oli aikanaan käytössä Italialainen pulverilakka, jolla tuli todella hienoa pintaa. Itselläkin on sillä lakattuja osia Cadillacissa ja ne on ihan peilipintaisia. Joskus vuosia sitten jo palasivat Teknokseen(hinta) ja se ei ensinnäkään ole 100% kiiltoasteella, vaan ehkä joku 80-90+%. Se yhdistettynä huonoon tasoittuvuuteen tekee siis aika reippaan appelsiinipinnan, joka ei ole kovin nätti. Ohutpuolaisissa vanteissa tuo ongelma ei tule niin esille, mutta näissä umpinaisissa malleissa se on kyllä iso ongelma. Myllyttämällä ne saa hitusen paremmaksi, mutta märkälakkaus on ainut millä niistä saa oikeasti tasaiset ja siistit.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Hienoa jälkeä on noi kuvien Monoblockit.

Olikos niin, että pulverimaalattu pinta tarvitsee muovitartunnan ennen akryylilakkaa?

Oletko muuten lakannut nuo kiillotetut reunat myös yli? Ainakin omissa Monoblockeissa reunoissa on lakka päällä.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Simpp_a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 16.11.2018 21:51

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja Simpp_a »

Joo, aivan kuten arvelinkin tuon pulverimaalauksen kanssa, että taitaa jäädä aplari väkisinkin ja juuri tuo ettei hyvää sävyä ole RAL-kartassa. Lähinnä pulverissa kiehtoisi tuo kestävyys ja edullinen hinta, mutta nämä teollisuusmaalaamot harvemmin tarjoavat parastaan pinnan suhteen, eikä tekijöitäkään ole juuri enempää tässä lähimain. Täytynee varmaan siis itse suhauttaa väriin.

En tiedä sitten olisiko sooda tai lasikuula/murska-puhallusjälki parempi, mutta sellaistakin paikkaa saa hetken etsiä missä saisi edellämainituilla puhallettua tässä lähistöllä.
W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Pulverilla vaan tulee vanteisiin oikeasti kestävä pinta. Märkäkumaaleilla, etenkään nykypäivän ei oikeaa käyttöä kestävää pintaa saa kuin korkeintaan teollisuuden epoksilla ja polyuretaanilla. Ja sekään käsittely ei ole lähelläkään pulveria, jota saa hakata vasaralla ja pinta vaan vähän menee kurttuun. Koittakaapa puhaltaa mersun alkuperäisiä vanteita, maali on aivan tajuttoman lujaa. Ja pakko sen on olla että ne kestää satoja tuhansia alla hyvän näköisenä. Jos ne olis maalattu samalla tavalla kuin autokin, niin suomen oloissa ne olis 3 vuoden päästä ihan paskana.
Ruosteenesto on sitten eri juttu. PV:n osat maalautin talvella pulverilla, maalipinnan kesto esim vanteissa kun ne pultataan kasaan on ihan eri maailmasta kuin ruiskulla maalattuna mutta tuon ral9006 hopean värisävy pulverina on kyllä suht ruma, joskin oli melko lähellä pv:n alkuperäistä mutta vanteita sillä en maalauttaisi.

Ja ihan tämän kyseisen auton maalanneenkin mielestä nykymaalit tahtoo olla huonoja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Simpp_a kirjoitti: Su 08.05.2022 11:16 Joo, aivan kuten arvelinkin tuon pulverimaalauksen kanssa, että taitaa jäädä aplari väkisinkin ja juuri tuo ettei hyvää sävyä ole RAL-kartassa. Lähinnä pulverissa kiehtoisi tuo kestävyys ja edullinen hinta, mutta nämä teollisuusmaalaamot harvemmin tarjoavat parastaan pinnan suhteen, eikä tekijöitäkään ole juuri enempää tässä lähimain. Täytynee varmaan siis itse suhauttaa väriin.

En tiedä sitten olisiko sooda tai lasikuula/murska-puhallusjälki parempi, mutta sellaistakin paikkaa saa hetken etsiä missä saisi edellämainituilla puhallettua tässä lähistöllä.
Hienolla lasimusrkalla tulee paljon tasaisempi pinta. Vanteissa kyllä sallisin pienen aplaripinnan jos sävy on hyvä, kun ne sitten kestää.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Itseasiassa pulveri ei ole mikään paras vaihtoehto vanteisiin. Kalvo on paksu, ja paksu kalvo on hankala korjata kun siihen tulee esim. Kivenisku. Kiveniskusta kova pulveri sitten taas lähtee liuskottumaan irti, kun pinnan alle pääsee vettä/hapettumaa jne. Märkämaalin ohut kalvo on siinä mielessä parempi, että se on helppo korjata, eikä lähde liuskottumaan. Sitten toinen juttu mitä moni ei ota huomioon on pulverin huono liuotinten kesto, eli vannehapot, hiilivedyt yms. Reagoi pinnan kanssa niin että esim. Pulverilakka säröytyy. Ei näy metrin päästä, mutta läheltä näkyy monessa että on pienellä säröllä. Tuon toki voi välttää miedoilla pesuaineilla. Itse suosittelen 6-0 mielummin liuotinpohjaista akryyliä ruiskulla kuin pulveria. Pulveri on helppo ja halpa, mutta ne on mun silmissä ainoat edut.
Mersun orkkisvanteita en ole kyllä vielä nähnyt joissa olisi tehtaalta pulverimaali. Kaikki mitä itse olen tehneet on ollet märkämaalattuja ja niiden maali on todella sitkeä. Se on suhteessa hyvin pehmeä ja sitäkautta sitkeä toisin kun pulveri joka on kova kun kivi. Sen takia se on sitten niin pirun hankala puhaltaa, ja toisaalta miksi puhaltaa, kun sen voi hyödyntää pohjamaalina ja ruiskuttaa akryylin päälle.
Viimeksi muokannut EVO X, Su 08.05.2022 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

JanneW124 kirjoitti: Su 08.05.2022 10:57 Hienoa jälkeä on noi kuvien Monoblockit.

Olikos niin, että pulverimaalattu pinta tarvitsee muovitartunnan ennen akryylilakkaa?

Oletko muuten lakannut nuo kiillotetut reunat myös yli? Ainakin omissa Monoblockeissa reunoissa on lakka päällä.
Olen hionut 400/600 vesissä ja ruiskuttanut muovitartunnan ennen akryyliä pulverimaalattuihin.

En lakkaa kiillotettuja lippoja. Joskus olen kyllä lakannut, mutta ensinnäkin lakka syö kiiltoa todella paljon plus että ei se lakka sitten enää hiotussa ja kiillotetussa pysy, koska pinta on sileä. Sekään ei tarvi kun sen yhden kiveniskun ja vesi pääsee väliin ja lakkaus on pilalla. Alkuperäisesti nuo kiiltävät lipat on diamond cut pinnalla eli sorvin terällä ajetut. Ne on siis täynnä pientä uraa jolloin lakka pysyy paremmin. Oe lakka on todennäköisesti myös jotain uretaanipohjaista ja jää pehmeäksi. Ainakaan perus 2k akryyli tai pulverilakka ei toimi käsin kiillotetuissa. Itse käytän lipoissa nykyään pinnoitetta, cossun vanteissakin on pinnoite kestänyt jo kolmatta kesää. Kertaalleen olen tehnyt yhden lisäkäsittelyn, mutta mitään vikaa ei pinnoitteessa ollut.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Simpp_a kirjoitti: Su 08.05.2022 11:16 En tiedä sitten olisiko sooda tai lasikuula/murska-puhallusjälki parempi, mutta sellaistakin paikkaa saa hetken etsiä missä saisi edellämainituilla puhallettua tässä lähistöllä.
On toki, mutta riippuu millä vanteet on ennenstään maalattu voiko niitä käyttää. Märkämaalatut onnistuu noilla kevyemmillä puhallusmenetelmillä, mutta pulverimaalatut ja ne mersun oe maalit ei kyllä irtoa soodalla eikä lasilla. Hiekalla tai oksidilla jos puhaltaa, niin käy epäkeskolla näkyvät pinnat 150-240 läpi, niin ajaa saman asian.

Täytyy vielä mainita että Mikan työnjälki on kyllä parasta mitä itse olen näitä teettänyt. Monessa paikassa vetävät ensinnäkin värin suoraan puhallettuun pintaan, ja moni ei edes käytä lakkaa. Mika ”pohjamaalaa” nuo aina ensin mustalla tai muulla perussävyllä ennen varsinaista väriä. Se tasoittaa jo pahimmat jäljet. Sitten väri ja lopuksi lakka. Kolme kerrosta pulveria taas sitten tuo omat ongelmansa. Vaikkapa juuri joku kokoonpantava palikka on hankala kun pinnan paksuus on kasvanut niin paljon, että joutuu jo hiomaan pois.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Simpp_a
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 16.11.2018 21:51

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja Simpp_a »

Jees, näiden juttujen pohjalta tietää kyllä jatkossa enemmän! Tätä odotinkin, kiitoksia asiantuntevista vastauksista :thumbup:

Enköhän vedä ulkopinnalle vaan uuden värin itse ruiskulla, kun ovat lähinnä naarmuiset ja pieniä hapettumia niin suotta ruveta kauttaaltaan vetämään uuteen väriin, kun ovat alkuperäismaalissa ja sisäpuolelta kelpokunnossa :)
W124 300E-24 -89
W201 2.6 -89
W201 1.8 -93
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja S202 »

Minkähänlaisella maalilla ne mersun vanteet on alunperin maalattu? Mitä noita pulverilla maalattuja pv osia kasaili niin kyllä se vaikutti todella sitkeältä maalilta, aivan erilaiselta kuin esim epoksi ja uretaani/akryyli. Joku takaiskarin tappi haarukassa kun oli liian paksu iskarin holkkiin niin eihän se maali antanut millään periksi, meni vähän ruttuun kun märkämaali lähtee samantien muruina irti?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti: Su 08.05.2022 18:01 Minkähänlaisella maalilla ne mersun vanteet on alunperin maalattu? Mitä noita pulverilla maalattuja pv osia kasaili niin kyllä se vaikutti todella sitkeältä maalilta, aivan erilaiselta kuin esim epoksi ja uretaani/akryyli. Joku takaiskarin tappi haarukassa kun oli liian paksu iskarin holkkiin niin eihän se maali antanut millään periksi, meni vähän ruttuun kun märkämaali lähtee samantien muruina irti?
En tiedä mitä se orkkistavara on, mutta varsinkin se pohjamaali mitä ne käyttää on ihan tautista. Ei se tahdo lähteä rälläkälläkään tukkalaikalla. 99% sanoisin kyllä ettei se pulveria ole. Se orkkislakka on kuitenkin vesihiottavissa ja kiillotettavissa ihan perus akryylin tapaan. Noita pulveroituja vanteita ei tahdo saada pelkällä myllyllä kiiltämään. Rotary/villa/karkea tahna vähän parantaa tilannetta, mutta ei tahdo leikata millään.Pulverihan lähtee tukalla aika iloisesti, vähän niinkuin pakkeli. Pulverikin kovettuu ajan kanssa, juurikin jos kasaa jotakin kohtuu tuoretta mp runkoa tms. Niin se on vielä sellasta sittasta, mutta jos tekee saman vaikka vuoden päästä niin se on ihan kivikovaa. Mullakin seisoi Caddyn osat varastossa pulveroituna vuosia, niin se maali on kuin emalia.
Se takaiskarin tappi on muuten raivostuttava :lol: pariin runkoon kun ne on putsannut niin myöhempiin on tajunnut laittaa teipit päälle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tämäkin taas ehjätty. Kontti kävi Seinäjoella värjättävänä.

Kuva

Samalla korjattiin omaan pikkiin takapuskurin helma, jossa oli murtuma. Nythän se vois vaikka viedä Villelle hetkeksi tarjolle :)

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Meinaatko ruveta hankkimaan seuraavaa projektia,jos myyntiin kerta laitat? :)
Merseedespents
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

vk00 kirjoitti: Su 15.05.2022 16:33 Meinaatko ruveta hankkimaan seuraavaa projektia,jos myyntiin kerta laitat? :)
En usko, varmaan tallin ostoon ne rahat menis. Porcheja olen kyllä katsellut tuossa, mutta mielummin sitten myis molemmat Meset ja hommais jonkun yhden erilaisen. Siltikin se talli olis järkevämpi sijoitus nyt. Mitään isoa projektia en halua lähteä tekemään. Epätodennäköistä että tuo nyt kuitenkaan mihinkään lähtee, joten täytynee vaan kattella ens talveksi 300D:lle joku säilytyspaikka.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja vk00 »

EVO X kirjoitti: Su 15.05.2022 17:40
vk00 kirjoitti: Su 15.05.2022 16:33 Meinaatko ruveta hankkimaan seuraavaa projektia,jos myyntiin kerta laitat? :)
En usko, varmaan tallin ostoon ne rahat menis. Porcheja olen kyllä katsellut tuossa, mutta mielummin sitten myis molemmat Meset ja hommais jonkun yhden erilaisen. Siltikin se talli olis järkevämpi sijoitus nyt. Mitään isoa projektia en halua lähteä tekemään. Epätodennäköistä että tuo nyt kuitenkaan mihinkään lähtee, joten täytynee vaan kattella ens talveksi 300D:lle joku säilytyspaikka.
Jees.Kyllähän talli vielä tänäpäivänä on järkevä sijoitus ja sitä myös tarvitsee.Vielä joitain vuosia sitten täällä sai järkihintaan ja vieläkin kohtuullisesti,mutta on hinnat nousseet kysynnän vuoksi,ainakin tietyillä alueilla aika reippaasti. :wtf:
Merseedespents
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

vk00 kirjoitti: Su 15.05.2022 18:40 Jees.Kyllähän talli vielä tänäpäivänä on järkevä sijoitus ja sitä myös tarvitsee.Vielä joitain vuosia sitten täällä sai järkihintaan ja vieläkin kohtuullisesti,mutta on hinnat nousseet kysynnän vuoksi,ainakin tietyillä alueilla aika reippaasti. :wtf:
Kyllä, tila on aina kortilla, vehkeitä kerkee kyllä kerätä sitten lisää kun olis tilat. Tohon pihaan niitä on turha ottaa happanemaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tämä viety aamulla Villelle. Löytyy sieltä myynnistä nyt hetken aikaa. Itse saan edes väliaikaisesti hieman tilaa talliin ja ensi kuussa en autoa juuri pystyisi muutenkaan ajamaan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Ei tuollaista 1- autoa tulisi pistää tarjolle tuon tason pesuhalli kuvilla.

Ensivaikutelma tehdään vain kerran. Laittakaa sinun ottamat kuvat tilalle ja kirjoitusvirhe myös kuntoon.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti: Ke 18.05.2022 13:37 Ei tuollaista 1- autoa tulisi pistää tarjolle tuon tason pesuhalli kuvilla.

Ensivaikutelma tehdään vain kerran. Laittakaa sinun ottamat kuvat tilalle ja kirjoitusvirhe myös kuntoon.
No juu, voishan ne olla näyttävemmät, mutta eipä mullakaan nyt ollut tuoreita kuvia tuolla setupilla antaa käyttöön. Paljon hyviä kuvia on parin vuoden takaa vakiovanteilla, mutta kun nyt se on noilla paremman näkösillä palloilla niin ei ole tullut otettua niillä mitään myyntikuviksi kelpaavaa. Itse vierastan sitä jos autoa myydään vuosia vanhoilla kuvilla, kyl ne pitää olla tuoreet. Vakiovanteet toki saa ton mukaan jos auton joku ostaa. Subbari jää itselle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja epk »

katselin myyntikuvia, kuuluuko tuo airbagi olla tuollainen ? en ole ennen moista nähnyt joten en tiedä :)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

epk kirjoitti: Su 22.05.2022 11:53 katselin myyntikuvia, kuuluuko tuo airbagi olla tuollainen ? en ole ennen moista nähnyt joten en tiedä :)
Kyllä, sitä on käytetty vain 1984-1985. Sama bägi on käytössä W123-126, mutta isompikehäisessä ratissa. Äärimmäisen harvinainen kombo. Design muuttui vuodelle 1986. Tuon bägin/ratin kuva on 2.3-16 tehdasesitteessä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja epk »

okei, eli sen kuuluu tulla ohi puolien ? ei samalle tasolle niiden kanssa.


edit, tosiaan, tämähän on -85. Kun miettii tätä autoa uutena, on kyllä ollut huikea kontrasti oikeastaan mihin tahansa autoon verrattuna, sisustan laatu (ja fiilis) on ollut valovuosia edellä muita.

Vaikka ihan konsernin sisällä vertaisi 124seen, saman vuotinen näyttää lähinnä vitsiltä vaikka kuinka olisi nahat jne. On kyllä tyylikäs ilmestys ollut silloin ja nyt :thumbup:
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja alvar »

Öö.. pahoittelen hölmöyttäni, mutta auto on siis jossakin myynnissä ja kuviakin löytyy? Kiinnostava ja hieno auto.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Tuossa tosiaan tuo esitekuva. -85 vuonna tuo Airbag on ollut melkoinen erikoisuus tuon muun sisustan ohella, ja koko auton, niinkuin EPK mainitsi.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

alvar kirjoitti: Su 22.05.2022 14:27 Öö.. pahoittelen hölmöyttäni, mutta auto on siis jossakin myynnissä ja kuviakin löytyy? Kiinnostava ja hieno auto.
Auto on Villen Automyynissä myyntitilissä tällähetkellä. Löytyy esim. täältä:
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/190/12884691
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja epk »

noniin, jännästi erilainen mitä uudemmissa, kun on koholla tuolla tavalla.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

epk kirjoitti: Su 22.05.2022 14:47 noniin, jännästi erilainen mitä uudemmissa, kun on koholla tuolla tavalla.
Joo ei tuota voi hienoksi kehua, mutta alkuperäinen kuitenkin. Itsekään en ollut moiseen törmännyt ennen tuota autoa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Noniin,huomasinkin tämän myynnissä.Itse kanssa kiinnitin huomiota myyntikuviin,kun jossain kuvassa näytti heijastuksen takia paskaiselta,piti ihan zoomailla :) ..no onhan se jotain puhelujakin poikinut nettiauton tilastojen mukaan.Liekkö tosiostajia vai fiksuja vaihtotarjouksia :D
Merseedespents
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kotona jälleen!

Kuva

Näin kauden loppumetreillä käväisin hakemassa kosanderin kotiin. Tässä välissähän meni tuo vuokrahalliosake alta, joten laitoin sitten molemmat Meset myyntiin, että sain aikaa selvittää vaihtoehtoja. Myynti toki olisi ollut ultimaattinen lopputulos, mutta kyllä tällähetkellä on niin pakka levällään ihmisillä, ettei mikään tahdo mennä kaupan. No, sentään sain lopulta katon päänpäälle molemmille autoille, niin eipä tässä nyt mitään hätää ole enää. 16v lähteekin käytännössä samantein talviunille. Diesel saa hetken olla vielä Villellä, mutta enköhän senkin käy tuossa noutamassa kun ehdin.. ellei nyt joku tee hyvää tarjousta. Tuli innostuttua maastopyöräilystä tässä kesällä, niin ei ihan hirveästi ole autohommat napostelleet. Oikeastaan tuon kevään ilkivaltakeissin jälkeen lähti motivaatio ja päätin kerrankin harrastaa jotakin muuta. Säilytyshommat kun nyt on kunnossa, niin maatkoon sitten siellä, katsotaan joskus uudelleen myyntiä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin