MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:Asiallisen "päätöksen" sai projekti, ykkösluokka ja kaikkea. Onnittelut myös täältä, eikä tuo ykkösluokka edes mikäön ihme ole kun kaikki yksityiskohdat ottaa huomioon.
Toiset ne vaan on luonnostaan tarkempia kuin toiset, itsellä se menee enemmän tyyliin kunhan kaikki toimii niin kuin minä haluan niin se riittää.
Kiitos! Joo nyt kun paperit on kunnossa niin sai itsekin rauhan tämän suhteen. Muuten sitä turhaa miettii että meneekö se läpi vai eikö mee. Viimeistely ja projektien loppuun saattaminen on mulle tärkeää, mutta arvostan harrastajia jotka osaa käydä asiat teknisesti läpi esim. Moottorin uudelleenrakennus, vaihdelaatikot jne.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti:Heitä eibachit jo noihin tuleviin lehtijuttuihin. Näyttäisi vähän enemmän urheilullisemmalta kuin perusmallit.
Täytyy nyt kattoa kun saa jouset tallille mitä tehdään. Haen suosiolla ne 4’ kumit ainakin. Voihan ne tuossa talvella ratustellakin valmiiksi alle.. mutta ainakin vanteet on jutuissa nuo vakiot.. ehkä :crazy:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto (Valmis)

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pientä viilausta tällekin tapahtunut, vaikkei pitäisi. Katsastusreissulla huomasin, ettei vilkku palauta, ja aloin tutkimaan tuliko se rattiaksila sittenkin asennettua väärin kesällä. Ja tulihan se. Eli olin asemoinut vilkun vapautinkäikäleen ratin yläsuuntaan keskelle, kun se pitää olla vasemmalle vilkun viikseä vasten. No, vaati taas kerran muutaman otannan, että sai tuon suoristettua, kun simpukan saaminen silmämääräisesti suoraan on melkoisen haastavaa. Lopuksi irroitin rättinivelen pultit kokonaan irti, laskin auton ja ajoin renkaat suoraan. Sitten haitariputki ja nivel irti sisäkautta ja asemointi suoraan. Sitten pultit kiinni ja paketti kasaan. Nyt toimii vilkun palautus.

Kuva

Toinen juttu sitten oli tuo lastenistuimen kiinnitys. Caddyyn asensin jo toissa talvena isofixit, kun siinä ei ole vöitä, eikä tule. Siihen tuli myös hommattua telakallinen isofix istuin, kun käyttiksessä on kääntyvää mallia oleva, joka vie todella paljon tilaa. No, mersuunhan olisi saanut vöillä kiinnitettävän tuolin, mutta taas olisi pitänyt ostaa uusi jakkara. Caddy isofix projektista jäi yli Volvo S40:n kiinnikkeet joita aloin sovitella paikalleen. Caddyyn siis piti tehdä täysin käsityönä custom ratkaisu. Volvon kiinnikkeet sen sijaan näytti passaavat cossuun aika näppärästi. Tilaa on, ja penkin taustapelti on suora. Jouduin lyhentämään kiinnikettä 10mm mikä siitä oli mahdollista helposti ottaa. Samalla jouduin tekemään toisesta kiinnitysreijästä ovaalin, sillä muuten pultti olisi tullut suoraan takakelkan korvakkeen kohdasta läpi. Pari reikää joutui siis koriin poraamaan, mutta nyt kiinnike on varmasti kunnolla kiinni 10mm pulteilla. Pulttejakaan ei alustasta edes huomaa, jäävät hyvin piiloon. Sitten vaan penkit kiinni ja telakka paikalleen. Nyt saa käyttää samoja romuja molemmissa autoissa.

Kuva

Kuva

Vielä pitäisi ne jouset tilailla, mutta projektikassa on aika tyhjä, joten täytyy ne kattoa vähän myöhemmin. Samalla täytyis hankkia tuolle joku suojapeite, että saa tallissa tehtyä jotakin. Caddyllä olen pitänyt suojahuppua päällä joka talvi ja se on säästänyt enimmiltä klaapeilta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto (Valmis)

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Fitmenttiä saatiin vihdoin säädettyä kun joulunvietosta päästiin takaisin kotiin ja postissa odotti Eibachin paketti.
Mittailin keskiöstä kaareen 367mm etupäässä ja takana se oli alkuun 350mm. Takapään säädinkin jo aiemmin pidentämällä SLS tankoa 5mm, joka laski perää 10mm. Eli mitta kaareen on nyt 240mm. Etupäähän ostin jo valmiiksi 4’ kumit jotka on 23mm, mutta kun mittasin alkuperäiset jouset ja uudet eibachit niiden ero oli 35mm. Ajattelin ettei se laske tarpeeksi isoimmilla kumeilla, joten päätin laittaa 3’ kumit jotka oli hyllyssä. Ne oli mitattuna 16-17mm. Orkkisjousissa oli 1’ kumit (8mm), joten teoriassa madallus pitäisi olla 26-27mm. Sain jouset paikalleen ja sitten pomppimaan lukkopellin päälle. Auton laskettua sain molemmista kaarista mitattua 242mm, eli madallusta tuli 25mm. Nyt siis wheelgap on lähestulkoon sama edessä ja takana plus kevyt etukeno, mikä on ihan hyvä tälläisessä kasarilaitteessa.

Kuva

Noilla talvirenkailla, jossa on siis 25mm vakiota korkeammat kumit, tulos näyttää jo hieman turhankin matalalta, mutta cossun omilla vanteilla ja noilla evo vanteilla se ei enää näytäkään niin matalalta, enemmänkin suht tehtaan sport alustalta. Eli summa summarum mielestäni aika onnistunut pikku fiksi, ja auto näyttää varmaan melko hyvältä noilla 15-reikäsillä kun ruuvaa ne kaikki alle. Toki myös nuo koottavat näyttää paljon paremmalta matalamman auton alla.

Kuva

Kuva

Pikku lisäys tuli myös konehuoneeseen, kun lisäsin tuon subbarin virtakaapelin sulakkeen. Virtajohto on alkuperäiseen tyyliin mustaa, ja sulakerasiankin valitsin mahdollisimman alkuperäishenkisen, ettei se erotu. Vielä kun saisi sen subikotelon värkkäiltyä. Sitä varten kävin hakemassa toisen kontin kylkiverhoilun, ja kontin maton. Vielä kun löytyisi vanha Atari pelikonsoli niin saisin vähän design elementtejä siitä lainaan.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto (Valmis)

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juutilaisen Anssi mainosti, että harrasteautojen papereille olisi tarjolla ihan premium kansiota tuolta Englannista. Täytyy tunnustaa, että tuo asia on jääny heikoihin kantuumiin, ja paperit on olleet levällään kuin jokisen eväät. No, tämä nyt ei ole mikään superklassikko autona, joten se satasen nahkakäärö olisi ehkä hieman överi, ja vähän turhan tyyriskin. Niinpä katselin Kärkkäisen valikoimasta siistin kokouskansion hintaan 4,50€.

Kuva

Seuraavaksi kaivoin tallinnurkasta keväällä tulostetun kirkkaan testitulosteen tuosta 2.3-16 emblemistä, jota en sitten heti käyttänytkään. Tuloste oli aika rouhea, eli printtijälki näkyi rajusti ja palikka oli lähinnä etäisesti läpinäkyvä. Se piti siis vesihioa tasaiseksi ja sitten kiillottaa koneella peiliksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Taustapuolelta maalasin lätkän maalitussilla mustaksi poislukien tekstin. Sen maalasin viimeisenä hopeatussilla. Sitten vaan kaksipuolista teippiä ja nyt on spesiaali kansio juuri 2.3-16 papereille ja CD sertille, kuville, historialle yms, mitä sinne keksiikään laittaa. :lol:

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto (Valmis)

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

nyt kun yksityiskohtia vielä viilailet niin oiskos tuollaiselle setille käyttöä? ¨

https://www.ebay.de/itm/Mercedes-190E-2 ... Sw4PBdv~Sv" onclick="window.open(this.href);return false;

törmäsin tuohon kun haeskelin omaani muutamia detaljijuttuja.
koetin tiirailla konehuoneen kuvia muutama sivu taaksepäin vaan en hoksannu että onkos niitä siellä... :think:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto (Valmis)

Viesti Kirjoittaja EVO X »

wezze72 kirjoitti:nyt kun yksityiskohtia vielä viilailet niin oiskos tuollaiselle setille käyttöä? ¨

https://www.ebay.de/itm/Mercedes-190E-2 ... Sw4PBdv~Sv" onclick="window.open(this.href);return false;

törmäsin tuohon kun haeskelin omaani muutamia detaljijuttuja.
koetin tiirailla konehuoneen kuvia muutama sivu taaksepäin vaan en hoksannu että onkos niitä siellä... :think:
Tarrat on jo uusittu, ei välttämättä näy noissa vanhemmissa kuvissa vielä..

Kuva

Kuva

Kuva

Tuli ostettua joskus viime keväänä sellanen setti missä oli parikymmentä tarraa, eli oikeastaan kaikki mitä noissa on ollut. Pari teetin vielä itsekin jälkikäteen..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto (Valmis)

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

no niinpäs näkyy olevan . :thumbup:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto (Valmis)

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Olipa kerran, vuonna 1985 Beckerin Subwoofer. Sitä sai vaan Stuttgartin kivijalkamyymälästä, mikäli oli sanonut auton tilauksen yhteydessä taikasanat: ”Mehr Bass”....

Kuva

Ehkei nyt sentään, ei ainakaan 12” elementillä :lol:
Tämähän on täysin tee-se-itse projekti, joka lähti siitä, että halusin tuohon 16-v:hen hieman lisää ääntä musiikin muodossa, mitä alkuperäinen Becker Grand Prix ei 4” koaksiaalien kautta oikein pysty tuottaa. Olisi siis saatava subwoofer, mutta tarpeeksi elegantti, ollakseen ulkonäöltään sellainen, että se olisi ollut ostettavissa lisävarusteena vuonna 1985. Rakenteen tulisi olla myös sellainen, että se on poistettavissa ilman jälkiä nopeasti. Yksi haaste oli budjetti, joka oli käytännössä minimaalinen ja halusin käyttää jo hyllyssä pitkään seisseen 12” Peerless XLS elementin ja DLS:n pikkuvahvistimen. Jos budjettia olisi ollut enemmän, olisin ehdottomasti valinnut pienemmän elementin, mutta jos ei muuta niin 12” Peerless tuottaa ääntä aika mukavasti.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Päädyin piilottamaan vahvistimen takakontin sivuposken alaosaan niin, että telineen yläpinta tulee auton oman kontin lattian tasalle ja muodostaa näin myös kiinnityspinnan kotelolle.
Kotelon rakennus lähti pahvimallien rakentamisella, joiden avulla oli helppo leikata vanerit. Itse en tykkää MDF:stä sen helpon murtuvuuden takia, joten suosin ennemmin vaneria. Kotelo muovautui aikalailla auton omien sivupanelin muotoja mukaillen. Vaneriboksin ollessa kasassa tein upotuksen elementille ja sen eteen tulevalle ritilälle. Halusin kaiuttimen piiloon, ettei ulkonäkö olisi aivan niin teini.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavaksi kuidutin kotelon takaseinän auton muotoja mukailevaksi. Reunat viimeisteltiin kittaamalla ja päälle ruiskutin ensin reilun kerroksen epoksia ja vielä uudelleen mustaa polyesteriä. Pintaväriksi valikoitui auton oma Blauschwartz 199, mutta mattalakattuna.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ritilän kehys verhoiltiin mustalla kaiutinkankaalla ja Zebrano koristelista lainattiin W124:n ovipahvista ja lyhennettiin mittaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Että rikos olisi täydellinen, vaati boksi ehdottomasti merkin. Niinpä mallinsin Beckerin logon koneella, ja tulostin sen rosterisena. Sen maalasin mustaksi ja killotin tekstin. Kotelo voidaan poistaa nopeasti ja tarvittaessa jättää vahvistinteline paikalleen. Telineen päällä on toisesta tavaratilan matosta leikattu pala, jonka jälkeen matto vain näyttää jatkuvan kylkeen asti. Vahvistinteline on irrotettavissa parilla ruuvilla, jos koko systeemi halutaan poistaa, eikä asennuksesta jää mitään jälkiä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja S202 »

Aika hienon näköinen. Vaimentaako tuo bensatankki kuinka, tai aiheuttaako tyhjänä jotain resonanssia?
S124 300TE
S211 E500
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei voi muuta kuin ihailla herran tekemisiä. Todella onnistunut subbari, ns. Täydellinen "petos"
Minkälainen tulostin sulla on kun rosterista tulostellaan?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Aika hienon näköinen. Vaimentaako tuo bensatankki kuinka, tai aiheuttaako tyhjänä jotain resonanssia?
Kyllä se tankki vaimentaa, tuossa kun ei ole mitään erillistä kanavaa tehty ääntä varten hattuhyllyyn niinkuin aiemmissa projekteissa niin kyllä sen huomaa. Toki tämä ei ole mikään äänenpaine vehje, joten se soi kyllä sisälle varsin pehmeästi ja täysin riittävällä paineella. Tankki ei aiheuta resonointia, mutta kaikki muu sitten sitä tekee. Tässä kun on vielä paljon enemmän muovia kontissa kun 124:ssa niin räms räms. Ja kuten tavallista mersuissa, ulos ääntä tulee enemmän kun sisälle :lol:

Näissä vanhemmissa projekteissa (hups, mennyt 15v :o ) on vähän järeämmät vehkeet ja kiinteämmät asennukset niin aika vähän ne rämisi. Ja tuossa autossa hyllykin oli avattu.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut EVO X, La 11.01.2020 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:Ei voi muuta kuin ihailla herran tekemisiä. Todella onnistunut subbari, ns. Täydellinen "petos"
Minkälainen tulostin sulla on kun rosterista tulostellaan?
Kiitti :wave: mulla ei ole omia tulostimia kun saan sopivasti teetettyä noita. Tulosteet tulee tätä nykyä pääsääntöisesti omiin ja työhommiin Materfloflta Lahdesta. Pojat hommas toisen metallikoneen, eli metallijauhetta lasersintrauksellatulostavan vehkeen tuossa viime vuonna käytettynä muutamalla sadallatuhannella ja uus tais olla puoli milliä, joten ei noihin oikein yksityisten rahkeet riitä. Sillä koneella saa tehtyä Alumiinia ja Rosteria. Laatu on todella hyvä ja se on ihan oikeaa metallia, eikä mitään täyteaineilla täyteen tungettua keinokamaa. Just kun kävin hakemassa tuon läpyskän niin siellä oli menossa tulostukseen erään Porche 911 kaasarin kurkut, mitä ei enää saa uutena :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Asiallinen toteutus tuo tenavan suppari. Näyttää hyvinkin alkuperäiseltä lisävarusteelta.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

On kyllä jälleen siistiä työnjälkeä. Tuo zebranolista on loistava oivallus!
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

idea , toteutus ja lopputulos vetää taas kerran hiljaiseksi :thumbup:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja EVO X »

joop79 kirjoitti:Asiallinen toteutus tuo tenavan suppari. Näyttää hyvinkin alkuperäiseltä lisävarusteelta.
Kiitos! Vaikka alkuperäinen suunnitelma oli tyystin erilainen kuin tuo budjettiratkaisu.
JanneW124 kirjoitti:On kyllä jälleen siistiä työnjälkeä. Tuo zebranolista on loistava oivallus!
Kiitos! zebranoa oli ajatus käyttää jo alusta, mutta eri tavalla. Tuo lista pyöri lattialla kun kunnostin veljen 124:een ovipahvia samaan aikaan. Siitä se ajatus lähti.
wezze72 kirjoitti:idea , toteutus ja lopputulos vetää taas kerran hiljaiseksi :thumbup:
Kiitokset! Onneksi täälläpäässä lopputulos lisää ääntä :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja RH »

wezze72 kirjoitti:idea , toteutus ja lopputulos vetää taas kerran hiljaiseksi :thumbup:
Samat tuijotukset täältäkin :shock: :thumbup: .
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto - Mehr bass

Viesti Kirjoittaja EVO X »

RH kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:idea , toteutus ja lopputulos vetää taas kerran hiljaiseksi :thumbup:
Samat tuijotukset täältäkin :shock: :thumbup: .
:thumbup:

Tänään nopea visiitti tallissa ja vaihdoin lämppärin kytkimien taustalevyn, eli sen missä on merkinnät. Vanha oli murtunut ja esti välillä kytkimen liikkumisen. Uusi löytyi Puolasta kun veholta ei enää ollut saatavana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tuli otettua auto ulos tallista kun maalasin yhdet vanteet. Samalla ajelin siinä kotikadulla ja totesin, että onpa taas järkyttävä ajaa. Siinä sitten silmäilin, niin molemmat eturenkaat harottivat auki, eli auraus oli aivan päin honkia. Ajattelin ettei noin kevyt madallus nyt niin paljon vaikuta, mutta näköjään vaikuttaa. No, eilen sain auton Launeen Autoasille, joka on osoittautunut luottopaikaksi. Heillä on edullinen kulmien säätö, ja se on aina onnistunut yhdellä käynnillä ja ennenkaikkea ratti on ollut joka kerta suorassa.. se ei tunnu olevan itsestäänselvyys tuossakaan hommassa.
Ajokäytöksen syykin oli aika helposti huomattavissa, sillä molemmissa etupyörissä oli 2-asteen heitto aurauksessa. Eipä siis ihme, että kääntyminen risteyksissä oli haastavahkoa.
Korjaamolta lähtiessäni pääsin oikeastaan ensimmäistä kertaa ajamaan autoa kunnolla. Olihan yhteisiä kilsoja jopa neljä tuossa vaiheessa alla. Nyt vasta alan ymmärtää mikä tuo vehje on, sillä joka kerta liikkeelle lähtiessä suupielet vääntyy väkisin hymyyn kun antaa riittävästi kierroksia ja peltisarja alkaa laulamaan. Veikeä kampe :clap:

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Täällä suunnalla ei juurikaan ole tapahtunut mitään. Eilen sentään kävin autolla hieman ajelulla kun vaimo lähti kyläilemään käyttiksellä. Aurinkokin paistoi niin mikäs siinä. Hyvin mersu pelas sen 20km mitä sillä pöristelin. Hieman itseä ihmetyttää tuo öljynpaineen määrä, kun se on mittarin mukaan kolmosessa koko ajan. Yleensä olen tottunut että se tippuu lämpösenä tyhjäkäynnillä jonnekin kakkosen nurkille.. tai niin se on muissa vehkeissä tehnyt. Voi olla että ylipaineventtiilin kuula on jumissa, tai sitten kone on vaan tikissä. Nyt sillä on ajettu ehkä 25km entisöinnin jälkeen, tai viimeisen kymmenen vuoden seisotuksen jälkeen.

Kuva

Vanteita on tullut entrattua useampi sarja. Hieman uudempaakin mallia välillä, mutta nyt entisöitävänä on suht harvinaiset Brabus Monoblock III:t 17x8 ET30. Lisäksi löysin jokin aika sitten 500E spekseillä 8x16 ET34 kasireijät. Nuo kummatkin olisi mukava säilyttää itsellä tulevia projekteja varten, mutta taitaapa ne päätyä myyntiin. Kasireijät menee tuollaisenaan, mutta Brabukset läpikäydään täysin.

Kuva

Kuva

Kuumeisesti odottelen kevään messujen osalta näyttelyiden pohjakarttoja, että pääsisin suunnittelemaan osaston layoutia. Aikalailla se kyllä on jo suunniteltu, mutta osaston sijainti vaikuttaa melko radikaalisti sermien yms. sijoittelun osalta suunnitteluun.
Viimeksi muokannut EVO X, Ke 26.02.2020 06:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On se vaan komee, hienoa että olet päässyt jo vähän kruisaileen kun ajettavaksihan noi on luotu.
Noi Brabukset on hyvän näköiset, ei vaan yhtään kiesiä mihin ne kävisi.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:On se vaan komee, hienoa että olet päässyt jo vähän kruisaileen kun ajettavaksihan noi on luotu.
Noi Brabukset on hyvän näköiset, ei vaan yhtään kiesiä mihin ne kävisi.
Niinpä, mahtava päästä näyttämään vähän tietä tuolle :wave:
201/124 nuo brabukset on ihan viimeisen päälle. Ja veikkaan että lähtee aika liukkaasti kun laittaa myyntiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Aurinko on alkanut paistaa täällä aivan todenteolla, niin ei vaan pystynyt vastustamaan kesärenkaiden allelaittoa :lol: Nuo 15-reikäset kun ei ole olleet aiemmin alla, niin nehän piti testimielessä heittää alle. Kyllä ne vaan perhana aika nätisti istuu tollaseen, ei mahda mitään.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kyllä vaan aivan mahtavan näköinen!
Ehkä omaan makuun oisin aavistuksen korkeammalla profiililla valinnut renkaat vanhukseen. Se on vaan mihin oma silmä on tottunut. En kyllä tiedä mahtuisiko ja niin edelleen.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:Kyllä vaan aivan mahtavan näköinen!
Ehkä omaan makuun oisin aavistuksen korkeammalla profiililla valinnut renkaat vanhukseen. Se on vaan mihin oma silmä on tottunut. En kyllä tiedä mahtuisiko ja niin edelleen.
Juu, ne on vähän kapeat noille vanteille, mutta toisaalta näillä ei ainakaan raavi mihinkään. Korkeus on aika sama näillä 195/50R16 kun OEM 205/55r15. On ne sentään paremmat kun ne 205/45R16:t mitkä hommasin alkuun Lorinsereille :oops:
Varmaan 205/50r16 vielä menis, mutta Vesa T:kin juuri mainitsi että 225/45r16 raapii jo muoveihin.
Täytyy nyt pähkäillä jääkö nuo alle lehtikuvauksiin vai nakkaanko ne vakiot. Näyttelyyn tulee ainakin koottavat alle.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

:roll:
EVO X kirjoitti:Hieman itseä ihmetyttää tuo öljynpaineen määrä, kun se on mittarin mukaan kolmosessa koko ajan. Yleensä olen tottunut että se tippuu lämpösenä tyhjäkäynnillä jonnekin kakkosen nurkille.. tai niin se on muissa vehkeissä tehnyt. Voi olla että ylipaineventtiilin kuula on jumissa, tai sitten kone on vaan tikissä.
Uskoisin mittaria jos se ei kone sammuksissa näytä sitä 3bar. :D Ylipaineventtiili taitaa aueta noin 5.5bar niin ei se niihin mittarin käyttämiin vaikuta.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja EVO X »

jukkis. kirjoitti::roll:
EVO X kirjoitti:Hieman itseä ihmetyttää tuo öljynpaineen määrä, kun se on mittarin mukaan kolmosessa koko ajan. Yleensä olen tottunut että se tippuu lämpösenä tyhjäkäynnillä jonnekin kakkosen nurkille.. tai niin se on muissa vehkeissä tehnyt. Voi olla että ylipaineventtiilin kuula on jumissa, tai sitten kone on vaan tikissä.
Uskoisin mittaria jos se ei kone sammuksissa näytä sitä 3bar. :D Ylipaineventtiili taitaa aueta noin 5.5bar niin ei se niihin mittarin käyttämiin vaikuta.
Samaa tuo eräs -16v harrastaja sanoi. Kyllä se toisiaan sammuttaessa tippuu nollaan :P varuiksi vaihdoin jo anturinkin loppuvuodesta, joten sekin on kunnossa, tai mitään vaikutusta sillä ei ollut. Mitään ei vuoda ja kaikki toimii normaalisti, joten eiköhän tuo kunnossa ole.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Vesa T
Mersumies
Mersumies
Viestit: 819
Liittynyt: Pe 11.04.2003 20:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja Vesa T »

EVO X kirjoitti:
jukkis. kirjoitti::roll:
EVO X kirjoitti:Hieman itseä ihmetyttää tuo öljynpaineen määrä, kun se on mittarin mukaan kolmosessa koko ajan. Yleensä olen tottunut että se tippuu lämpösenä tyhjäkäynnillä jonnekin kakkosen nurkille.. tai niin se on muissa vehkeissä tehnyt. Voi olla että ylipaineventtiilin kuula on jumissa, tai sitten kone on vaan tikissä.
Uskoisin mittaria jos se ei kone sammuksissa näytä sitä 3bar. :D Ylipaineventtiili taitaa aueta noin 5.5bar niin ei se niihin mittarin käyttämiin vaikuta.
Samaa tuo eräs -16v harrastaja sanoi. Kyllä se toisiaan sammuttaessa tippuu nollaan :P varuiksi vaihdoin jo anturinkin loppuvuodesta, joten sekin on kunnossa, tai mitään vaikutusta sillä ei ollut. Mitään ei vuoda ja kaikki toimii normaalisti, joten eiköhän tuo kunnossa ole.
Miten paineet nousee mittarin mukaan käynnistettäessä? Normaali mittarin neulan nousu vai neula tapissa välittömästi?
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.

Exät: W124 230E -89, W202 C180 -95, C124 230CE -87, W203 C180 Kompressor A Avantgarde -04, S203 C200 CDI Elegance -05
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Kyllä se 205/50 rengas 16" vanteelle on hyvä koko ulkonäön ja ajettavuuden puolesta.
Vastaa Viestiin