MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoauto *MYYTY*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

wezze72 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:alkaa olla viimeistely sitä luokkaa että taitaa classic datasta loppua asteikko kesken. :D
nyt vasta hoksasin lueskella tuota sun caddy projektia, ja siihen verrattuna tämähän on tosiaan piece of cake :)

mutta jenkkien kanssa puuhailussa on omat haasteensa. eräs tuttu kaveri on tehnyt jo 20v -59 avo eldoradoa.todella huonosta aihiosta. on niin pitkässä kuusessa että osti jo 59 coupen jota piti vaan vähän siistiä että voi ajella, mutta muttereina taitaa sekin jo olla :D

No ei sitä parasta arvosanaa nyt pelkästään tarroilla sentään saa :lol:
Avo Eldoon kannattaakin vähän laittaa aikaa ja rahaa! Siinä alkaa kans olla hyvin rahat tallessa. Jos olis hyvin pullat uunissa niin nää mun autot oliskin just Eldorado biarriz ja EVO 2, molemmilla hintaa reippaasti päälle 200 harrasteyksikköä.. mutta nyt on vaan nämä perus Pertin Coupe DeVille ja tavan 2.3-16. Tietysti pitää aina ottaa huomioon miten se entisöinti tehdään esim. Viisysissä, se pitää hieroa ihan tappiin että erottuu joukosta, säälittävän paljon näkee niitä yritelmiä.


lähinnä tarkoitin että harva viitsii/pystyy noin tarkkaan yksityiskohtien viimeistelyyn. :)

uskoisin että avosta tulee varsin mintti. tää kaveri omisti ensimmäisen 59:n jo 90-luvun alussa ja sekin oli hieno. ja on nyttemin eläköitynyt autokorjaamoalan yrittäjä.
Tuo viitsiminen on kyllä ihan asiaa. Toki omassa ammatissa on jokusen verran etuja tuohon toteuttamispuoleen.. ja ilman sitä monen asian joutuis teettämään.

Kyllähän senon pakko olla vähintäänkin asiallinen, muuten siihen ei mene 20-vuotta.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Obnoxio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 603
Liittynyt: To 23.10.2008 19:49

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Obnoxio »

EVO X kirjoitti:
Obnoxio kirjoitti:Heh, mulla taitaa olla tuollainen isompi musta pienoismalli. En kyllä mene vannomaan oliko se 2.3 vai 2.5 Cosworth. Muistaakseni ovet oli avattavia ja renkaat kääntyi ratista ja autossa oli musta nahkasisuta. Missähän lienee nyt :think:
Nyt metsästämään, ja myyt mulle jos löytyy :wave:
Metsästys ei tuottanut tulosta. Taitaa siitä jo pari muuttoa olla, kun sen viimeksi näin. Lahjaksi sen kuitenkin sain, joten tarkoituksella sitä ei ole hävitetty. :thumbdown:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Obnoxio kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
Obnoxio kirjoitti:Heh, mulla taitaa olla tuollainen isompi musta pienoismalli. En kyllä mene vannomaan oliko se 2.3 vai 2.5 Cosworth. Muistaakseni ovet oli avattavia ja renkaat kääntyi ratista ja autossa oli musta nahkasisuta. Missähän lienee nyt :think:
Nyt metsästämään, ja myyt mulle jos löytyy :wave:
Metsästys ei tuottanut tulosta. Taitaa siitä jo pari muuttoa olla, kun sen viimeksi näin. Lahjaksi sen kuitenkin sain, joten tarkoituksella sitä ei ole hävitetty. :thumbdown:
Noo, se saattaa ilmestyä vielä jostain niinkuin tuollaisilla on tapana. Voi olla että vaatii vielä pari muuttoa lisää :P
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1599
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja aziz »

On tullut viime aikoina vietettyä vähemmän aikaa tällä foorumilla ja vasta eilen illalla törmäsin tähän projektiin. Pari iltaa siinä menikin, kun luin koko tarinan läpi. Harvinaisen koukuttava tarina ja pisteet ennen kaikkea selkeästä kirjoittamisesta ja lukuisista kuvista, ehkä parasta tasoa tällä foorumilla.
Onnea myös auton valmistumisen johdosta! :clap:
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Mustikka60
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Mustikka60 »

Hienoa työtä.
Noista nuorista en olisi aivan yhtä pessimistinen. Kyllä intoa ja taitoa näkyy olevan poikani kaveripiirissä enemmänkin, yksi kävi jopa kelloseppäkoulun parikymppisenä.
Enemmänkin ongelmana, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, näyttäisi olevan sopivien tilojen puute. Rivarin pihassa sentään tekee jotain, mutta kerrostalon parkkiksella hommat tuppaa jäämään pakollisiin operaatioihin. Toisaalta kyllä omankin rivariyhtiön asukas on valittanut melusta, kun jarruremppaa tehtiin.

Lisäksi mielestäni on meidän vanhempien tehtävä siirtää taitoa noille nuorille ja samalla yrittää toppuutella hulluimpia ideoita. Vaikka täytyyhän se antaa pojan madaltaa mx-5 viiden sentin maavaraan, ajaa kovalla työllä itse tehty etusplitteri palasiksi Vantaan normaalikaduilla jne. Kokemus kuitenkin opettaa paremmin kuin papan opastus.
Pahoittelu offtopikista :D
-- C200 4Matic 2019 --
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

aziz kirjoitti:On tullut viime aikoina vietettyä vähemmän aikaa tällä foorumilla ja vasta eilen illalla törmäsin tähän projektiin. Pari iltaa siinä menikin, kun luin koko tarinan läpi. Harvinaisen koukuttava tarina ja pisteet ennen kaikkea selkeästä kirjoittamisesta ja lukuisista kuvista, ehkä parasta tasoa tällä foorumilla.
Onnea myös auton valmistumisen johdosta! :clap:
Kiitän! :thumbup:
Mustikka60 kirjoitti:Hienoa työtä.
Noista nuorista en olisi aivan yhtä pessimistinen. Kyllä intoa ja taitoa näkyy olevan poikani kaveripiirissä enemmänkin, yksi kävi jopa kelloseppäkoulun parikymppisenä.
Enemmänkin ongelmana, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, näyttäisi olevan sopivien tilojen puute. Rivarin pihassa sentään tekee jotain, mutta kerrostalon parkkiksella hommat tuppaa jäämään pakollisiin operaatioihin. Toisaalta kyllä omankin rivariyhtiön asukas on valittanut melusta, kun jarruremppaa tehtiin.

Lisäksi mielestäni on meidän vanhempien tehtävä siirtää taitoa noille nuorille ja samalla yrittää toppuutella hulluimpia ideoita. Vaikka täytyyhän se antaa pojan madaltaa mx-5 viiden sentin maavaraan, ajaa kovalla työllä itse tehty etusplitteri palasiksi Vantaan normaalikaduilla jne. Kokemus kuitenkin opettaa paremmin kuin papan opastus.
Pahoittelu offtopikista :D
Varmasti löytyy poikkeuksia. Vähenevissä määrin on vaan myös ne vanhemmat joilla on taitoa tehdä käsillä mitään, joten se siirtäminen ei oikein silloin onnistu. No, ehkäpä niitä tekijöitä on tulevaisuudessakin tarpeeksi, ainakin toivottavasti.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Zac »

Mustikka60 kirjoitti: Enemmänkin ongelmana, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, näyttäisi olevan sopivien tilojen puute. Rivarin pihassa sentään tekee jotain, mutta kerrostalon parkkiksella hommat tuppaa jäämään pakollisiin operaatioihin. Toisaalta kyllä omankin rivariyhtiön asukas on valittanut melusta, kun jarruremppaa tehtiin.
Tampereen seudulla (sekä Tampereella että likimain kaikisssa kehyskunnissa) tämä ongelma on nähdäkseni nyt poistunut: On meinaan joka notkoon ja niemenkärkeen noussut viime aikoina sellainen Talliosake.fi -pytinki.
Eikä yleensä edes yksi, vaan monesti jopa 3 tallipötköä, eli jopa luokkaa 30 korkealuokkaista tallitilaa per kohde... :roll:

Sitten se rajoittava tekijä onkin enää lompsan paksuus, mutta teini-ikäiset lapseni ovat kertoneet että jopa kaverit eli
(aikuis-)nuoriso on ostanut tuollaisia pätkiä omakseen (ja pitää siellä tietty bileitään ym.) joten ei kait siihen sitten
tarvitse edes lotossa voittaa, että tuollaiseen pääsee kiinni... toki näitäkin on vuokralle ja omaksi :eh:
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Turhan monia vaan kiinnostaa joutava tuunaus ja virittely, ehkä se tulevaisuudessa muoti siirtyy entisöimispuolelle.

Saako kysyä tässä kun ei viitti enää mopofoorumeille rekisteröityä, että onko PV:n pyörännavat alunperin maalattu vai joku lakka/pinnoite alumiinin päällä? Tai etuhaarukan putket?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Mulla ainakin (-87 mallin) PVssä navat on maalattu ja etuhaarukan sylinteriputket ilmeisesti lakattu. Niissä näkyy hyvin, että osa pinnasta on suoraan sellainen kuin muotista on tullut ja osa on koneistettu, lähinnä semmoinen hiotun / harjatun näköinen. Ei se näytä edes lakatulta, mutta kaipa siinä joku kirkaslakka on, kun ei kummemmin ole hapettunut.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Zac kirjoitti:
Mustikka60 kirjoitti: Enemmänkin ongelmana, ainakin täällä pääkaupunkiseudulla, näyttäisi olevan sopivien tilojen puute. Rivarin pihassa sentään tekee jotain, mutta kerrostalon parkkiksella hommat tuppaa jäämään pakollisiin operaatioihin. Toisaalta kyllä omankin rivariyhtiön asukas on valittanut melusta, kun jarruremppaa tehtiin.
Tampereen seudulla (sekä Tampereella että likimain kaikisssa kehyskunnissa) tämä ongelma on nähdäkseni nyt poistunut: On meinaan joka notkoon ja niemenkärkeen noussut viime aikoina sellainen Talliosake.fi -pytinki.
Eikä yleensä edes yksi, vaan monesti jopa 3 tallipötköä, eli jopa luokkaa 30 korkealuokkaista tallitilaa per kohde... :roll:

Sitten se rajoittava tekijä onkin enää lompsan paksuus, mutta teini-ikäiset lapseni ovat kertoneet että jopa kaverit eli
(aikuis-)nuoriso on ostanut tuollaisia pätkiä omakseen (ja pitää siellä tietty bileitään ym.) joten ei kait siihen sitten
tarvitse edes lotossa voittaa, että tuollaiseen pääsee kiinni... toki näitäkin on vuokralle ja omaksi :eh:
On kyllä hinnat niin pilvissä sekä omistus että vuokratallina, ettei ole kyllä kovin monella helppo lähteä sellaísta hankkimaan. Ne on hieman edullisempi pohjoisempana, mutta Lahdessa sellanen maksaa noin 1000e/m2 ja vuokra jostain 40m2 osakkeesta on luokkaa 700e. Kyllä mulla ainakin jäis harrastaminen tekemättä kun ei tuon jälkeen olisi enää mitään varaa ostella. Sellaisen pötkön saa rakennettua riippuen tontin sijainnista ja koosta noin puolella tuosta hinnasta. Sitten vaan vuokraa ne ylimääräiset, jos niinkun bisnestä ajattelis tehdä. Toki kassaa pitäisi olla sitten reilumman puoleisesti, että sellasen vaikka viiden tallin pötkö on mahdollista edes rahoittaa pankkilainalla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Turhan monia vaan kiinnostaa joutava tuunaus ja virittely, ehkä se tulevaisuudessa muoti siirtyy entisöimispuolelle.

Saako kysyä tässä kun ei viitti enää mopofoorumeille rekisteröityä, että onko PV:n pyörännavat alunperin maalattu vai joku lakka/pinnoite alumiinin päällä? Tai etuhaarukan putket?
Nozki kirjoitti:Mulla ainakin (-87 mallin) PVssä navat on maalattu ja etuhaarukan sylinteriputket ilmeisesti lakattu. Niissä näkyy hyvin, että osa pinnasta on suoraan sellainen kuin muotista on tullut ja osa on koneistettu, lähinnä semmoinen hiotun / harjatun näköinen. Ei se näytä edes lakatulta, mutta kaipa siinä joku kirkaslakka on, kun ei kummemmin ole hapettunut.
Niitä on molempia. 1-sarjan, eli 1981-1989 navat on "sorvipinnalla" ja ne on lakattu. 2-sarjan, eli 1990-2000 navat on maalattu. Etuputket on kautta linjan paljaalla koneistuspinnalla ja ne on lakattu.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ai niin!! Auton museotarkastus ja Classic data arviointi on siis suoritettu :clap: Kiitos Anssille käynnistä ja nyt vain odotellaan raporttia ja MR lausuntoa. Toivottavasti ne saadaan perille joutuisasti Postin lakosta huolimatta, niin ehdin käydä leimalla vielä tälle vuotta.

--

JA Ylläpidolle huomio! En tiedä onko muilla samaa ongelmaa, mutta mersufoorumi sekoilee aika pahasti juuri nyt. Sen vuoksi en saanut tuota päivitystä tarkastuksestakaan tehtyä, kun en ole päässyt kirjautumaan sisälle foorumiin puhelimella. Käytän foorumia siis 99% puhelimella. Itsellä on IOS/iPhone ja sama juttu sekä Safarilla, Chromella että Firefoxilla. Tietokoneella pystyn kirjautua, mutta jotain koodinpätkää tuolla taustalla näkyy.. Hieman outoa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja juusmo »

EVO X kirjoitti:Ai niin!! Auton museotarkastus ja Classic data arviointi on siis suoritettu :clap: Kiitos Anssille käynnistä ja nyt vain odotellaan raporttia ja MR lausuntoa. Toivottavasti ne saadaan perille joutuisasti Postin lakosta huolimatta, niin ehdin käydä leimalla vielä tälle vuotta.
Onnittelut tästäkin!
EVO X kirjoitti: JA Ylläpidolle huomio! En tiedä onko muilla samaa ongelmaa, mutta mersufoorumi sekoilee aika pahasti juuri nyt. Sen vuoksi en saanut tuota päivitystä tarkastuksestakaan tehtyä, kun en ole päässyt kirjautumaan sisälle foorumiin puhelimella. Käytän foorumia siis 99% puhelimella. Itsellä on IOS/iPhone ja sama juttu sekä Safarilla, Chromella että Firefoxilla. Tietokoneella pystyn kirjautua, mutta jotain koodinpätkää tuolla taustalla näkyy.. Hieman outoa.
Joo, on temppuillut viime päivinä itselläkin.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Papereita odotellessä tein grafiikkaa apparell hommia varten. Saa työmaalle vähän kahvikuppia ja näyttelyihin uutta paitaa Garage59 porukalle. Samalla vähän uutta tyyliä logoon.. ym pikku näpertämistä.

Kuva

Yhden pienen pienen puutteenkin se Anssi löysi autosta :shock: Niin sehän täytyi hoitaa myös kuntoon. Eli varapyöränkotelon kannesta puuttui kumi/muovi koukku, jolla se kansi pysyy ylhäällä. Ite kun on perillä enemmän W124:sta, niin niissähän ei moista olekaan.

Kuva

Ilmeisesti perjantaina saan ainakin sähköisesti tuon CD Sertin, niin pääsee mutustelemaan sitä arvosanaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ja arvosana on... rummunpärinää....:

1-

:clap: :thumbup: :crazy: :lol:

Kuva

Viimeiseen asti jännitin päästäänkö ykkösluokkaan, ja perhana sentään päästiin! Aivan mahtavaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onnittelut, varmasti ansaittu toi ykkönen :thumbup:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

onnea täältäkin!! kyllä olisi ihme ollut jos arvosana olisi heikommaksi jäänyt. :thumbup:
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Onnittelut, varmasti ansaittu toi ykkönen :thumbup:
Kiitos! Suosittelen tarkastusta myös teikäläisen autolle sitten kun se on valmis. Ihan vaan koska siitä tulee niin upea, että myös vakuutusyhtiö ymmärtää sen arvon.
wezze72 kirjoitti:onnea täältäkin!! kyllä olisi ihme ollut jos arvosana olisi heikommaksi jäänyt. :thumbup:
Kiitti! Kieltämättä se olis vähän alkanu kaivelemaan, mutta hienoa silti että meni näin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

EVO X kirjoitti:
S202 kirjoitti:Onnittelut, varmasti ansaittu toi ykkönen :thumbup:
Kiitos! Suosittelen tarkastusta myös teikäläisen autolle sitten kun se on valmis. Ihan vaan koska siitä tulee niin upea, että myös vakuutusyhtiö ymmärtää sen arvon.
Joo ehdottomasti. Toi pv:n entisöinti on kyllä mukavaa terapiaa kun alkaa homma mersun kanssa tympiä.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
S202 kirjoitti:Onnittelut, varmasti ansaittu toi ykkönen :thumbup:
Kiitos! Suosittelen tarkastusta myös teikäläisen autolle sitten kun se on valmis. Ihan vaan koska siitä tulee niin upea, että myös vakuutusyhtiö ymmärtää sen arvon.
Joo ehdottomasti. Toi pv:n entisöinti on kyllä mukavaa terapiaa kun alkaa homma mersun kanssa tympiä.
Se on kyllä mukavaa näpertämistä! Mutta aika hankalaa alkaa olla niihinkään löytää hyviä osia, lähinnä käytettyjä alkuperäisiä. Ja osaavat perhana pyytääkin niistä. Nykynuorisolle tuo tinkaaminenkin tuntuu olevan aivan vieras käsite :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kyllä pv:hin rahalla saa hyvin uutta osaa, mutta hintoihinsa se tulee. Etuvalo pitäis jostain löytää kun se ei oo suzukin osa ja uusia ei varmaan oo tehty pitkään aikaan. Nuorison kanssa ei kyllä jaksa kauppaa tehdä :D
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:Kyllä pv:hin rahalla saa hyvin uutta osaa, mutta hintoihinsa se tulee. Etuvalo pitäis jostain löytää kun se ei oo suzukin osa ja uusia ei varmaan oo tehty pitkään aikaan. Nuorison kanssa ei kyllä jaksa kauppaa tehdä :D
Juu rahalla vielä pärjää, mutta tyyristä on. Minkä ikäinen laite sulla on työnalla? Eli pyöreällä vai kanttisella lampulla?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

-93 eli kanttisella. Se tarvike takavalo on myös aika halvan näköinen.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:-93 eli kanttisella. Se tarvike takavalo on myös aika halvan näköinen.
Se on kyllä totta, niitä uusia alkuperäisiä CEV takavalonlinssejä on aina välillä myynnissä, mutta sitten kun niitä etsii niin ei löydy millään. Pyöreä kumikoppa ilman umpiota on itellä hyllys ja pari kokonaista noita alkuperäisiä kanttivaloja.. oon pitäny vähän jemmassa JOS nyt sattuis tulemaan vielä tollanen ”facelift” pv hommattua.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

No jos koet kanttisen valon ylimääräiseksi joskus niin saa kaupata :)
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

S202 kirjoitti:No jos koet kanttisen valon ylimääräiseksi joskus niin saa kaupata :)
Mä tutkin vähän miltä ne näyttää niin katotaan sitten. En mä nyt varmaan kahta tarvi, mutta varmistetaan että niitä nyt on kaks. Toisen pitäs olla tuolla Pohjanmaalla.

Torissakin näytti olevan yks myynnissä:

https://www.tori.fi/vi/63698030.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja S202 »

Joo, kyllä niitä varmaan löytyy kun viitsii etsiä. Ruuvit ja nippelit vielä sinkitykseen niin saa ruveta kasaamaan.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jeees! Nyt on auto katsastettu reilun kymmenen vuoden tauon jälkeen ja samalla muutoskatsastettu Museoajoneuvoksi.

Kuva

Vaikka matkaa konttorille oli ehkä kilometri, niin ei vaan antanut luonto periksi ajella tuolla talvikelillä kesärenkailla, vaan vaihdoin nastat alle. Olkoon nyt talven ajan noilla, niin saa helpommin siirreltyä jos tarvii. Ja mikäs tuolla on pakkaskelissä huristellessa. Hyvin näyttää toimivan.

Kuva

Eipä tästä laitteesta nyt taida paljoa olla enää kerrottavaa, mutta varmaan lisäilen juttua sitten näyttelyistä keväällä. Ja ainahan pientä hierottavaa löytyy, josta ainakin Eibachin jouset tulee asennettavaksi, kunhan pari tapahtumaa ja lehtijuttua on saatu hoidettua. Ne joutuu kuitenkin hoitaa ihan vakiosetupilla. Kiitos kaikille projektia seuranneille tsempeistä ja hyvää joulunodotusta. Nähdään keväällä näyttelyissä!

-Antti
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Asiallisen "päätöksen" sai projekti, ykkösluokka ja kaikkea. Onnittelut myös täältä, eikä tuo ykkösluokka edes mikäön ihme ole kun kaikki yksityiskohdat ottaa huomioon.
Toiset ne vaan on luonnostaan tarkempia kuin toiset, itsellä se menee enemmän tyyliin kunhan kaikki toimii niin kuin minä haluan niin se riittää.
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 190E 2.3-16 |1985| - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Heitä eibachit jo noihin tuleviin lehtijuttuihin. Näyttäisi vähän enemmän urheilullisemmalta kuin perusmallit.
Vastaa Viestiin