w211 om647 virittelyä
Re: w211 om647 virittelyä
No niin auton kanssa painittu jonkin verran kerrallaan ja jotain on tapahtunutkin. Ahdin kävi Murolalla eli perus setti billetti kompura ja amg turbiini+ahtimen huolto sekä 4bar map. Ne on saatu asennettua ja ohjelmalla käytiin huonolla menestyksellä. Seurattiin auton livedataa ja näytti ahtolämmöiksi 295-311 astetta ahtolämmöiksi. Lopetettiin säätäminen siinä vaiheessa, kun huomattiin vika. Ohjelmoijja meinasi että ei kannata säätää. Vika ei korjaaantunut uudella anturilla ja johdot katsottu ehjiksi. Eli joku mystinen ecu vika? Ihmeen paljon näyttää ohmeja maajohto-runko välille 18 ohmia. Maadotukset kunnossa, epäiltiin että ecussa vastus mennyt? tai jotain muuta. Liitin irroitettuna näyttää lukemaa 233 astetta vaikka -39 pitäisi näyttää. Tässä olen miettinyt vaihtoehtoja. Onko tuolla anturi tiedolla minkälainen merkitys auton käyttäytymiseen? Itselle tuli yllätyksenä koko vika, kun en ole auton käyttäytymisessä huomannut mitään erikoista. Voiko aiheuttaa savuttamista?
Koko anturin ohjelmoimista pois olen myös miettinyt, mutta vielä en ole uskaltanut sitä tehdä. Mulla kun tossa autossa on 400cdi pumppu ja siinä ei ole polttoaineen lämpötiedolle paikkaa toisin kuin alkuperäisessä oli. Voinko käyttää p-aine anturin porttia eli p-aine anturin johtoja ja liitintä kertoakseni eculle ahtolämmön, saako sen jotenkin ohjelmasta muokattua p-aine lämmöstä->ahtolämpö tiedoksi.
Railipaine ongelma selätetty määränsäätäjän vaihdolla.
Muutama fiilistely kuva ahtimesta
Lisää inffoa sitten kun jotain taas selviää.
Koko anturin ohjelmoimista pois olen myös miettinyt, mutta vielä en ole uskaltanut sitä tehdä. Mulla kun tossa autossa on 400cdi pumppu ja siinä ei ole polttoaineen lämpötiedolle paikkaa toisin kuin alkuperäisessä oli. Voinko käyttää p-aine anturin porttia eli p-aine anturin johtoja ja liitintä kertoakseni eculle ahtolämmön, saako sen jotenkin ohjelmasta muokattua p-aine lämmöstä->ahtolämpö tiedoksi.
Railipaine ongelma selätetty määränsäätäjän vaihdolla.
Muutama fiilistely kuva ahtimesta
Lisää inffoa sitten kun jotain taas selviää.
Viimeksi muokannut Talonki, Ma 03.01.2022 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Hanki uuskäytetty ecu niin sillähän se on halpa kokeilla onko vika siinä. Ja onhan sitten varaosa ecu ohjelmointi ohon varalle. Ebaystä joku 647 ecu, kloonaus ja homma jatkuu.
Re: w211 om647 virittelyä
Leikkaa raakasti syöttöjä tuollainen ahtolämpötieto.
Kannattaa laittaa paikat kuntoon, ei se anturi turhaa siellä ole ja viritetyssä vaan korostuu sen tärkeys.
Kannattaa laittaa paikat kuntoon, ei se anturi turhaa siellä ole ja viritetyssä vaan korostuu sen tärkeys.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: w211 om647 virittelyä
Niin se varmaan täytyy, ettiä jostain uus purkki ja kokeilla sillä. Pitää vissiinkin olla samalla numerolla?
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Kunhan on samanlaisesta autosta numerolla ei niin väliä, mut yhtä helposti varmaan löytyy saman numeroinen. Ebaystä olen itse ostanut purkit liettuan suunnalta saa aika edullisesti.
Molempiin purkkeihin tehdään reikä kylkeen että pääsee ohjelmointi pinneihin käsiksi sitten vaan kloonataan vanhasta uuteen.
Molempiin purkkeihin tehdään reikä kylkeen että pääsee ohjelmointi pinneihin käsiksi sitten vaan kloonataan vanhasta uuteen.
Re: w211 om647 virittelyä
Aa, elikkä ei saa suoraan vaan kokeiltua tyylillä vanha purkki pois ja uus tilalle?
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Ei saa, ajonesto ei anna käynnistää.
Re: w211 om647 virittelyä
Eihän sitä tarvi saaha käyntiin ainoastaan ensiksi kokeilee virrat päällä testeristä kattoen samalla muuttuuko arvot. Jos auttaa niin sitten kloonaa yms?
Sillä vaan kun ei oo ittellä vehkeitä tohon ecun muokkaukseen/ kloonaamiseen.
Sillä vaan kun ei oo ittellä vehkeitä tohon ecun muokkaukseen/ kloonaamiseen.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Totta tuokin, sillä sen anturin saa katsottua että onko ecu vai johtosarjassa ym vika.
Eiköhän sitä kohtuullisen edukkaasti sun ohjelmoija sen saa kloonattua.
Eiköhän sitä kohtuullisen edukkaasti sun ohjelmoija sen saa kloonattua.
Re: w211 om647 virittelyä
Noniin, eipä pelaannu toisella ecullakaan... kyllä on masentavaa taas vaihteeks. Kyllä rupeaa kyllästyttämään tälläset sähköviat. Eikai se oo muutako kohti uusia pettymyksiä.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Katsoppa piruuttain maadoitukset koneen ympäristöstä, jos olisi niin helppo vika että maajohto huono jostain.
Re: w211 om647 virittelyä
Joo pitää nuo maadotukset katsoa ecun ympäristöstä. Ei auttanut vaikka laittoi moottori-runko välille apukaapelin, tuli sellaista kokeiltua myös.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Pieni välitieto tähän.
Vielä ei ole vika selvinnyt. Monenlaisia eri vaihtoehtoja ja kikkoja kokeiltu, mutta ei. Onko muitakin antureita samassa piirissä tuon anturin kanssa? Vaikuttaisiko toisen anturin toimimattomuus myös tämän ahtoilmanlämpö anturin toimivuuteen? Saisikohan staarilla enemmän irti viasta? Mitään vikakoodeja ei anna yleismallin lukijalla.
Vielä ei ole vika selvinnyt. Monenlaisia eri vaihtoehtoja ja kikkoja kokeiltu, mutta ei. Onko muitakin antureita samassa piirissä tuon anturin kanssa? Vaikuttaisiko toisen anturin toimimattomuus myös tämän ahtoilmanlämpö anturin toimivuuteen? Saisikohan staarilla enemmän irti viasta? Mitään vikakoodeja ei anna yleismallin lukijalla.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 om647 virittelyä
Vaikutais riipuen anturista ja sen viasta,Talonki kirjoitti:Pieni välitieto tähän.
Vaikuttaisiko toisen anturin toimimattomuus myös tämän ahtoilmanlämpö anturin toimivuuteen? Saisikohan staarilla enemmän irti viasta?
sais
Mökkillä
'
'
Re: w211 om647 virittelyä
Noniin tervehdys vaan,
Kävin hankkimassa itsellenikin staarin, kun ei näistä autohommista tuu mitään ilman sitä selvästikään. Testeri kiinni autoon ja vikakoodien nollaus. Vanhoja koodeja oli aika paljon, kun akku ollut irti. Mitään ”päällä olevia koodeja ei ollut. Sitten anturi arvojen tsekkaus ja kas kummaa ahtolämpö ohjearvoissa, mitä ihmettä. Ai sitä tyytyväisyyden määrää, nyt pääsee taas säätämään autoa. Ei mitään käryä missä vika oli vai oliko vikaa ollenkaan, että oliko tuo yleismallin testeri vaan p**ka. On tuo staari todella mainio peli, kun autoa sillä tutkin. Nyt voin kyllä todeta, että ehdoton työkalu näitten mersujen kanssa vaikka vähän olen vasta käyttänyt.
Kävin hankkimassa itsellenikin staarin, kun ei näistä autohommista tuu mitään ilman sitä selvästikään. Testeri kiinni autoon ja vikakoodien nollaus. Vanhoja koodeja oli aika paljon, kun akku ollut irti. Mitään ”päällä olevia koodeja ei ollut. Sitten anturi arvojen tsekkaus ja kas kummaa ahtolämpö ohjearvoissa, mitä ihmettä. Ai sitä tyytyväisyyden määrää, nyt pääsee taas säätämään autoa. Ei mitään käryä missä vika oli vai oliko vikaa ollenkaan, että oliko tuo yleismallin testeri vaan p**ka. On tuo staari todella mainio peli, kun autoa sillä tutkin. Nyt voin kyllä todeta, että ehdoton työkalu näitten mersujen kanssa vaikka vähän olen vasta käyttänyt.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Jaa ettäkö säätäjä katsonut jollain yleis systeemillä sitä lämpötilaa? Ei mersua voi niillä lukea ne kun näyttää mitä sattuu.
Hyvä että kuitenkin homma etenee!
Hyvä että kuitenkin homma etenee!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 om647 virittelyä
Talonki kirjoitti:Noniin tervehdys vaan,
Kävin hankkimassa itsellenikin staarin, kun ei näistä autohommista tuu mitään ilman sitä selvästikään. Testeri kiinni autoon ja vikakoodien nollaus. Vanhoja koodeja oli aika paljon, kun akku ollut irti. Mitään ”päällä olevia koodeja ei ollut. Sitten anturi arvojen tsekkaus ja kas kummaa ahtolämpö ohjearvoissa, mitä ihmettä. Ai sitä tyytyväisyyden määrää, nyt pääsee taas säätämään autoa. Ei mitään käryä missä vika oli vai oliko vikaa ollenkaan, että oliko tuo yleismallin testeri vaan p**ka. On tuo staari todella mainio peli, kun autoa sillä tutkin. Nyt voin kyllä todeta, että ehdoton työkalu näitten mersujen kanssa vaikka vähän olen vasta käyttänyt.
Ei mikään varsinainen yllätys pitäisi olla tästä jauhanut kyllästymiseen asti
että työ kalut pitää olla homaan sopivat,
Mökkillä
'
'
Re: w211 om647 virittelyä
Autoa säädetty ja nyt pelaa. Vielä savuttaa kaasupohjassa, mutta en anna sen haitata. Jos savutuksen olisi pois halunnut olisi syöttöä joutunut rajoittamaan.
Amg imusarjan ajattelin hankkia, jos sillä jotain hyötyä saisi moottorin hengittävyyteen. Lukkoperä myös hankintalistalla, onhan tuo avoinperä aika kamala
Amg imusarjan ajattelin hankkia, jos sillä jotain hyötyä saisi moottorin hengittävyyteen. Lukkoperä myös hankintalistalla, onhan tuo avoinperä aika kamala
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w211 om647 virittelyä
Eli vika oli dpf poisto ohjelmassa ?Talonki kirjoitti:Autoa säädetty ja nyt pelaa.
Mökkillä
'
'
Re: w211 om647 virittelyä
Ei ollut ohjelmassa vikaa. Tässä autossa ei ole ollut vakionakaan dpf:ää. Autossa oli ongelmia tuon ahtolämpötiedon kanssa, se rupes näyttämään oikein niin pystyttiin auton ohjelma tekemään loppuun.FinlandMerceds kirjoitti:Eli vika oli dpf poisto ohjelmassa ?Talonki kirjoitti:Autoa säädetty ja nyt pelaa.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
No niin hienoa että pelaa, paljonko tuli syöttö laitettua? Ajoitteko rullilla sitä vai vaan ohjelma ja menoksi?
Joko muuten löysit imusarjan jostain, oli vähän hakemista sen löytämisessä järkevään hintaan.
Joko muuten löysit imusarjan jostain, oli vähän hakemista sen löytämisessä järkevään hintaan.
Re: w211 om647 virittelyä
Syöttöä tais olla reilu 130mm. Säädettiin ihan kadulla. Penkkiin olisi vielä tarkoitus mennä hienosäätämään syksyn aikana. Saksasta oon yrittänyt sitä imusarjaa katella. Hinnat ollu luokkaa 150-300€. Yhen lupaavan myynti-ilmoituksen näin, katsotaan jos saadaan minullekin kotiutettua kunnon imusarjaMJPfin kirjoitti:No niin hienoa että pelaa, paljonko tuli syöttö laitettua? Ajoitteko rullilla sitä vai vaan ohjelma ja menoksi?
Joko muuten löysit imusarjan jostain, oli vähän hakemista sen löytämisessä järkevään hintaan.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Mukavasti alkaa varmaan olemaan vetoja jo tuossa. Imusarjan löytäminen on ihan tuurista kiinni. Oma tuli vastaan vahingossa liettuan suunnalta. Autoteile ei sellaista saanut toimitettua kun kysyin.
Re: w211 om647 virittelyä
Joo, vetää aika kivasti nytten. Mielenkiinnolla odotan millon pääsisi penkkaamaan autoa. Yhen paikan nyt löysin mistä saan imusarjan.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Hyvä hyvä, välillä oli imusarjat enemmän ei oota. Ite lähinnä halusin sen kun muovi ei innosta eikä jaksaisi läppien kanssa puljata.
Re: w211 om647 virittelyä
.
Viimeksi muokannut Talonki, To 26.09.2019 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
Joo itteäkään ei toi muovi niinkää innosta, vaikka mulla läpät on tukittu ja pitäshän tuon amg sarjan sen verran paremmin virrata että savutus vois mahollisesti korkeilla kierroksilla just vähentyä.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
No saahan sitä sit elvistellä että on amg osia autossa myös
Re: w211 om647 virittelyä
Dodiih, amg imusarja saatu kotiutettua ja sitä on jo mallailtu autoon. Ihan täysin pulttaa vain kiinni tyylillä ei mene Pitää polttoainesuodattimelle ja ohjaustehostajan säiliölle keksiä paikka, map anturille ja ahtoputki tehdä. Tilaa tuli reilusti lisää konehuoneeseen kylläkin. Teiltä kaipaisin vinkkejä mihin tuo map anturin paikka kannattaa sijoittaa. Ahtoputkeen juuri ennen imusarjaa niinkuin alkuperäisesti vai suoraan imusarjaan?
Ohessa kuvia mitä saatu aikaseks.
Imusarjan sovitus jatkuu, ja lisää päivitystä sitä mukaa.
Ohessa kuvia mitä saatu aikaseks.
Imusarjan sovitus jatkuu, ja lisää päivitystä sitä mukaa.
Viimeksi muokannut Talonki, Ma 03.01.2022 14:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit
Re: w211 om647 virittelyä
En tiedä johtuuko mobiilista tai photoämpäristä vai mistä mut kuvat on ihan sumeita eikä saa avattua.