w211 om647 virittelyä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Niin se varmaan täytyy olla. Sekin on totta, että ei ahdinkaan varmaan pysty kuin sen 2.5bar työntää. Vaikka siinä onki amg turbiini ja billetti siipi. Tulee varmaan kierroksia jo liikaa siitä ylitte. Sitäkin miettinyt, onkohan tuolla polttoaineen lämpötila anturilla auton käytökseen vaikuttavaa tekijää. Se on irrallaan johtosarjaan nipparoituna kun on tuo v8 pumppu.

Eikai se auta jossain vaiheessa alkaa kehitteleen isompaa ahdinta. Kahdella ahtimella ahtamista mietin ja teoriassa varmaan paras ratkaisu käytöksen suhteen. Että ei yhtä isoa ja herääminen luokkaa painaa juhannuksena kaasu pohjaan ja herää jouluna.
Konehan siinä tapauksessa pitäisi vahvistaa ynnä muut jutut.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Seuraava runko koko vnt ahdinta kehiin gt3576 niin saa ajettavuuden pysymään hyvänä. Tuikku on vissiin HX40 kanssa saanut ihan hyvän ajettavuuden jollain pienemmällä pakopesällä jos en ihan kukkasia muistele.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Aivan, täytyy katella noita gt35 sarjan ahtimia. Nehän on kuulalaakeroituja, eikös ne kestä aika huonosti kovia pakopaineita? Tuikku vissiin joskus yhen tollasen kuulalaakeri ahtimen hajottanut?
Se ei tieten ollut garretti
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se tais olla sitä borgwarnerin sarjaa mistä kaikista siipi häipyy pukistoon.
Itse ajattelin lähinnä tota GT3576KLV vnt ahdinta, se on jo niin iso runko että jos ei vakiona toimi niin mahtuu ISOA ropellia sisään.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Aivan, hyvän hintasia ahtimia on kyllä ainakin suomessa :shock: On kai ne jo niin paljon parempiaki. Kattelin noita niin hyviä vaihtoehtoja vois olla just tuo gtx3576r tai sit gtx3582r. Ar luokkaa 0.8? Laippana t3. Kattelin myös noita 40 supereita. Pienin pesä tais olla 14. Jotenkin kuitenkin houkuttaa enemmän tuo garretti vaikka hinta holsettiin verrattuna kolminkertanen.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Joo onhan se tietty hinnakas, tonnin korvilla maailmalla tuo gt3576klv. Olikohan se sitten hx35 superi mitä sai #12 pesällä?
Jotenkin muistelin että nelikymppistäkin saisi.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Muistit oikein kyllä näyttäs saavan #12 pesällä 40 superia myöskin. On varmaan parempi tuo pienempi? Vai meneeköhän tukkoon ylhäällä. #14 pesällä luultavasti kärsii jo herääminen aika paljon.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Isolla portilla saa yläpäästä vähän pelastettua, liika pakokaasu lasketaan vaan portista pihalle. Itse lähtisin #12 pesällä liikkeelle, se kun on sitten vaihdettavissa isompaan jos näyttää siltä että tarvii.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Nyt ollaan siinä tilanteessa, että autosta rupesi kuulumaan taannoin vaimea hakkaus/kolkotus ääni. Ei se auttanut muutakun motti pöydälle. Sieltä paljastu jotakin kriittistä. Kansi halki joka sylinteristä hehkun vierestä, se olikin jo tiedossa kun teki painetta. Sitten se tärkeämpi, viides kampiakselin runkopukin pultit melkein poikki. Tai yksi mutkalla ja toinen mutkalla ja poikki melkein. :shock:

Suunnitelmana laittaa arp pultit ja korsetti, sekä muokatut nokat. Suht ehjän kannen hankin ja siitä hitsataan hehkunreijjät niin toivottavasti kestää. Pieniä muita parannuksia myös muutenkin tulee.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ai pahus, no ainakin on vähän jo oltu voiman äärellä kun jotain on saatu särki!
Kannattaa vetää kampura parilla pukilla kiinni tai laittaa penkkiin / sorviin ja tarkistaa suoruus mittakellolla.
Et kuvia viitsi laittaa vaurioista? Utelias kun on luonteeltaa.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Joo kampiakseli käy tarkistuksessa koneistamolla. Kuvia en nyt saa lisättyä, kun ei kuvapalvelu toimi. :|
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Jos käytät sitä samaa lohkoa niin tarkista runkolaakereiden pulttien kierteet,ettei ole haljennut.kun runkopukka päässyt elämään.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Nää on niitä pieniä harmillisia takaiskuja, ja itse ainakin varauduin heti hommaamalla toisen lohkon ja pari sarjaa mäntiä ja veivejä. Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun ja lissee ahtoja.
Koita sitä aijaa palvelua jos kuvaämpäri ei toimi.
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Ken leikkiin lähtee....vai miten se menee.Se on loputon jumppa,ollaan saatu alakerta siihen hanttiin että kestää,nyt samainen vaiva siirtyi kannen kiinnitykseen..noin 40 vetoa kesti.joka pultin reikä pyttyyn halki.uusi moottori nippuun ja Virtasalmelle viikonloppuna
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Niinhän se menee. Katotaan miten rupee kestämään parannuksien jälkeen, ettei olisi heti särki. :D Arp:n pultteja ootellu nyt 5 viikkoa :( Meni tehdastilaukseen niin kestää. Kampiakseli tarkastettu ja oli ehjä. Pitääpä se lohko kattoa vielä hyvin läpitte.
Ahdinkin näköjään täytyy huollattaa, oli pitkittäisväljyyttä jo ilmennyt. Katotaan otanko sen uusimman siiven mitä tohtorilta saa. Samalla nyt muokkaan sopimaan sen 320 kompurakotelon. En ole varma, mutta tuo 270 kotelo käy varmaankin pieneksi? Siksi ei pysynyt kartalla yli 2bar? Itsellä niin vähän tietoa tuosta ohjelma puolesta, että tämä on vain mutu ajattelua. Tai sitten suoraan joku isompi, sitten pitäis kylläkin tehä pakosarja, putki, ahtoputket ja kaikki muut himmelit uusiks. Jollain ilveellä vielä leimalta lävitte. Toistaseksi pysyn tuossa vanhassa varmaankin huollatan vain.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Minulta löytys tuohon koko moottori tai 3.0 moottori + laatikko missä on vakiona jo bluetop solkut :) Pakosiiveksi ehdottomasti gen3, samassa kotelossa aika iso ero kumpi paikallaan gen1 vs gen3. Herää ihan eri tavalla.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Voisinhan tuostakin tehä 3.0, mutta kankikulma menee niin huonoks jo että tuskin kestää sitäkään vähää. Ja en automaattia halua :) ahtimessa on se viimisinmmän mallin pakosiipi, mutta imusiipi on se 11+0. Siitä on uudempi se airblade, mutta ero taitaa olla niin pien etten laita siihen rahaa.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Mersun kanssa harrastettu jonkin verran. Koitan nyt lisätä kuvia. Kuvat kertokoon tilanteesta

Kuva
320 kompurakotelo muokattu sopimaan

Kuva
Särki mennyt vakiopultti

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvista suurin osa mallailua, moottori viimeisen kuvan kunnossa. Uudet ketjut moottorissa ja ö-pumpun ketjua piti jatkaa. Öljypumpun jalkaa joutu muokkaamaan että pinnapulttien päät/mutterit mahtu alle. Osia odotellaan koneistamolta joten odotellaan vain :roll:
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hyvältä näyttää! Ahdin taitaa olla aika samoissa mutoissa mihin oma hybridi tuloo.
Ei korsetista olis cad kuvaa?
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Joo on, samoissa mitoissa, kuin sun ahdin. Mullahan oli ennen se 270 kompura kotelo. Epäilytti että ei virtaa niin muokkasin ton 320 kotelon käymään.
Ei oo tuota cad kuvaa, kun korsetin käytettynä ostin. Sen verta edennyt hommat, että vanhan kannen tilalle tulee om612 kansi. Siinä on isommat venttiilit. Rupee kaasut vaihtuun, kun meinasin vielä käyttää jossain portattavana ja muokatut nokat kun tulee.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kannattaa sellaiselle sepälle kansi kiikutta joka on oikeasti dieseleitä tehnyt. Se pyörteilyn hallinta ei ole ihan niin helppoa että kaikki sen osaa. Kyllähän sitä saa sitä virtausta parannettua mutta jos pyörre heikkenee sylinterissä niin se sekoittuminen muös huonontuu. Tulee savua mutta ei sitä voimaa. R seetit ja kevyt siistiminen tuskin sen suurempia tarvii tehdä, R seeti parantaa täytöstä aika paljon jo itsessään pienillä venttiilin aukeamilla.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Täytyy joo soitella puljuja uudeltamaalta läpi ja kysellä onnistuuko. Tuosta r seetistä en löytänyt kovinkaan kummoista tietoa. Itse kuullut vain sanana, mutta millä tavalla eroaa käytännössä "normaalista" seetistä?
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1460
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Seetin profiili on pyöristys, R radius. Usein seetit leikataan pariin kolmeen kulmaan, ja r seeti on vain tästä kehitetty jatkuva pyöristys niinkuin imutorven reuna. Virtaa pienillä nostoilla huomattavasti paremmin kuin normi. Parempi virtaus pienillä nostoilla pelkällä seetin tekemisellä kuin perus porttaamisella.
Vaikka et tee mitään muuta niin seetin tekeminen kannattaa.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w211 om647 virittelyä

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Kiitos paljon tästä selvennyksestä! Jotain tuohon suuntaan arvelinkin olevan.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
Vastaa Viestiin