W124 260E Sportline "vorfuhrwagen" myyty uuteen kotiin .

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kylläpä nyt vastustaa tuo talli-asia :cry: jospa kolmas kerta toden sanoo?
itsekin tarvisin lisätilaa, mutta talon yhteyteen se on oikeastaan mahdotonta toteuttaa enkä haluaisi mitään satelliittitallia kaukana kotoa.. emennän mielestä tallin takia muuttaminen ei ole riittävä peruste :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja RH »

Äkkiä vaan mato koukkuun, ettei jää taivasalle makoilemaan. Itse löysin puolivahingossa CLK:lle lämpimän talvisäilytyspaikan, vaikka se periaatteessa olisi mahtunut kotonakin talliin. No, nyt on teoreettinen mahdollisuus saada molemmat käyttöautotkin katon alle yhtä aikaa. Ei kyllä taida tällä siivousinnolla toteutua tämän talven aikana, vaikka sinne CLK:n kaveriksi mahtui kaikki perheen fillaritkin, joilla ei talvipyöräilyä harrasteta. Olkoonkin, että täällä etelässä siitä talvestakaan niin ole tietoa.
BTW: Jos jokin vähän vähempikin reliikki radioksi kelpaa, niin mulla taitaa olla jossain nurkissa suurin piirtein sopivaa aikakautta edustava, ainakin kaukaa 90-luvulta, ehkä sopivaiseksi ajateltava RDS-Blaukkari. Ja jos en ihan väärin muista, niin taitaa olla jossain paketissa siihen käypänen CD-vaihtajakin :roll: :eh:, joka aikanaan jäi odottamaan milloinkaan tapahtunutta parittamistaan.
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

EVO X kirjoitti:Kylläpä nyt vastustaa tuo talli-asia :cry: jospa kolmas kerta toden sanoo?
itsekin tarvisin lisätilaa, mutta talon yhteyteen se on oikeastaan mahdotonta toteuttaa enkä haluaisi mitään satelliittitallia kaukana kotoa.. emennän mielestä tallin takia muuttaminen ei ole riittävä peruste :lol:


shellin paarin aamuparlamentissa löytyi muutamaksi kuukaudeksi hätävara jos parempaa ei löydy, tosin käyn huomenna katsomassa yhtä lämmintä kerrostalon tallia jos ostaisi oman.
mutta totta on, että aina kun talli ei ole omassa pihassa niin voimistelua se aiheuttaa.
meillä rouva ymmärtäisi muuton tallin takia, mutta pitäsi siinä olla jotain muutakin kohdillaan. :D itseäni ei enää kovin paljon houkuta uutta asuntolainaa tehdä.
RH kirjoitti:Äkkiä vaan mato koukkuun, ettei jää taivasalle makoilemaan. Itse löysin puolivahingossa CLK:lle lämpimän talvisäilytyspaikan, vaikka se periaatteessa olisi mahtunut kotonakin talliin. No, nyt on teoreettinen mahdollisuus saada molemmat käyttöautotkin katon alle yhtä aikaa. Ei kyllä taida tällä siivousinnolla toteutua tämän talven aikana, vaikka sinne CLK:n kaveriksi mahtui kaikki perheen fillaritkin, joilla ei talvipyöräilyä harrasteta. Olkoonkin, että täällä etelässä siitä talvestakaan niin ole tietoa.
BTW: Jos jokin vähän vähempikin reliikki radioksi kelpaa, niin mulla taitaa olla jossain nurkissa suurin piirtein sopivaa aikakautta edustava, ainakin kaukaa 90-luvulta, ehkä sopivaiseksi ajateltava RDS-Blaukkari. Ja jos en ihan väärin muista, niin taitaa olla jossain paketissa siihen käypänen CD-vaihtajakin :roll: :eh:, joka aikanaan jäi odottamaan milloinkaan tapahtunutta parittamistaan.


kiitosta vaan mutta auton alkuperäinen becker on tallessa ja menee sitten paikalleen. tuo sinun kanttihousutermein "sinipistemankka" on pahimmoilleen kiikun kaakun kaarinaankin, vaan tuskin korvikeautoon sitä edes myisit :D siihenkin tarvii oikeanlainen soitin löytää, muuten ollaan sillä mallilla että loppukuusta voisi synttärilahjaksi suunitella museotarkastusta...
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

pikku patistelun jälkeen sai gyntteri paljon ennen joulua maksetun paketin matkaan.

ja alle kaksi tuntia postista noudon jälkeen oli hoviasentaja jo laittanut sisällön paikalleen.

Kuva

sattui ebyssä eteen siisti ja oikealla verhoilulla oleva kyynärnoja asialliseen hintaan.

ja kolmas kerta talliasiassa tosiaankin toden sanoi! tein tänään kaupat lämpimästä 17,5 neliön tallista. :clap:
eihän siellä mitään isoja remontteja toki mahdu tekemään, mutta onpahan auto ja tavarat lopultakin samassa paikassa tallessa. eikä enää lähdetä vähän väliä etsimään uutta. 8)
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Onnittelut tallikaupoista! Ja kyllähän 124:ssa täytyy kyynärnoja olla, muuten se on jotenkin alaston ajella :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja RH »

wezze72 kirjoitti: ja kolmas kerta talliasiassa tosiaankin toden sanoi! tein tänään kaupat lämpimästä 17,5 neliön tallista. :clap:
:thumbup: :thumbup:
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

EVO X kirjoitti:Onnittelut tallikaupoista! Ja kyllähän 124:ssa täytyy kyynärnoja olla, muuten se on jotenkin alaston ajella :thumbup:


kiitosta vaan. :) ja kyllä, noja olla pitää. ei näin vetelä ukko muuten kestä pystyssä penkillä :D

sitten asiaan, joskus pienikin asia häiritsee, tällä kertaa sellainen että suuntavilkussa oikealle puuttui ns. "kaistanvaihtoasento" vaihdettiin sitten uusi vilkkuviiksi niin sekin toiminto löytyi.

Kuva

homma pikkuisen levällään.

tässä yhteydessä saatiin sitten vastaus aiemmin kiihkeänä velloneeseen rattikeskusteluun. :D

Kuva

-91 vuosilukuhan sieltä löytyi, eli auton alkuperäinen sompa lienee.

peräkontin kannen alareunalistan laittelin myös uuden kun entinen oli jostain syystä väännelty mutkille.
Viimeksi muokannut wezze72, La 25.01.2020 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja epk »

on varmasti jonkun auton alkuperäinen :D lähtikö keskipultti helposti irti ?
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

epk kirjoitti:on varmasti jonkun auton alkuperäinen :D lähtikö keskipultti helposti irti ?


eiköhän ihan tämän auton liene. :D

vastauksena kysymykseen, ei lähtenyt ilman pulttipyssyä.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja epk »

pahoittelut että menee jankkaamiseksi , mutta voiko tämä sitten olla ensimmäinen full sportline jossa ratti ei ole sportlinen oma ?
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

epk kirjoitti:pahoittelut että menee jankkaamiseksi , mutta voiko tämä sitten olla ensimmäinen full sportline jossa ratti ei ole sportlinen oma ?


ei se mittään, jankataan vaan. :D mutta tähän kysymykseen minä en osaa vastata. en edelleenkään menetä ratin kanssa yöuniani, mutta osaako joku valaista mitä nuo nuolen osoittamat numerot tuolla valmistusmerkinnöissä tarkoittavat? jos tuossa samassa jossa on vuosiluku -91 nuoli osoittaa kasia niin tarkoittaako se kenties kahdekasatta kuukautta? :think:

auton ilmeinen valmistumisajankohta lienee 9/91 niin silloinhan se siihen täsmää... :think:

mutta pultti oli todella tiukassa ,ja kierteissä sinistä ilmiesesti lukitetta niin paljon että epäilen olisiko tuota koskaan jälkikäteen avattu... :think:

vaan jos jollakulla on myydä satasella sellainen oikeanlainen siisti ratti niin voin sellaisen lunastaa. enempää en roposiani siihen sijoita. :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja Nozki »

wezze72 kirjoitti:
...mutta osaako joku valaista mitä nuo nuolen osoittamat numerot tuolla valmistusmerkinnöissä tarkoittavat? jos tuossa samassa jossa on vuosiluku -91 nuoli osoittaa kasia niin tarkoittaako se kenties kahdekasatta kuukautta? :think:
Juu kyl se sitä meinaa yleensä, mutta tuo on aika erikoinen, kun siinä on numerot 1-9 ja 0. Vuosikellossa kyl yleensä on (luonnollisesti) 1-12. Toinen kello voisi olla kyseisen kuukauden viikkonumero. Mutta toisaalta mikä noista tarkemmin tietää varmuudella, kun valmistaja voi tietty keksiä jotain omia numerointikoodejaan niin, että voi olla hankala niitä hahmottaa päättelemällä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja jackie »

epk kirjoitti:pahoittelut että menee jankkaamiseksi , mutta voiko tämä sitten olla ensimmäinen full sportline jossa ratti ei ole sportlinen oma ?
Pitäis löytää toinen aika tarkkaan samaan aikaan linjalta ulos rullannu sportline airbagilla mihi verrata... Mietin vielä, et voisko just toi bagi sotkea, et jos niitä ei vaan ois ollu niitä "oikeita" sportline ratteja airbagilla heti alkuun...

Ja jankataan vaan, jos se vaan topicin alottajalle sopii, koska pitäshä tähä asiaan varmuus saaha :D
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Nozki kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:
...mutta osaako joku valaista mitä nuo nuolen osoittamat numerot tuolla valmistusmerkinnöissä tarkoittavat? jos tuossa samassa jossa on vuosiluku -91 nuoli osoittaa kasia niin tarkoittaako se kenties kahdekasatta kuukautta? :think:
Juu kyl se sitä meinaa yleensä, mutta tuo on aika erikoinen, kun siinä on numerot 1-9 ja 0. Vuosikellossa kyl yleensä on (luonnollisesti) 1-12. Toinen kello voisi olla kyseisen kuukauden viikkonumero. Mutta toisaalta mikä noista tarkemmin tietää varmuudella, kun valmistaja voi tietty keksiä jotain omia numerointikoodejaan niin, että voi olla hankala niitä hahmottaa päättelemällä.
Voisivatko nuo yhdessä olla viikkonumero? Eli siis 28, joka osuisi heinäkuulle.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja Nozki »

juusmo kirjoitti:
Nozki kirjoitti:
wezze72 kirjoitti:
...mutta osaako joku valaista mitä nuo nuolen osoittamat numerot tuolla valmistusmerkinnöissä tarkoittavat? jos tuossa samassa jossa on vuosiluku -91 nuoli osoittaa kasia niin tarkoittaako se kenties kahdekasatta kuukautta? :think:
Juu kyl se sitä meinaa yleensä, mutta tuo on aika erikoinen, kun siinä on numerot 1-9 ja 0. Vuosikellossa kyl yleensä on (luonnollisesti) 1-12. Toinen kello voisi olla kyseisen kuukauden viikkonumero. Mutta toisaalta mikä noista tarkemmin tietää varmuudella, kun valmistaja voi tietty keksiä jotain omia numerointikoodejaan niin, että voi olla hankala niitä hahmottaa päättelemällä.
Voisivatko nuo yhdessä olla viikkonumero? Eli siis 28, joka osuisi heinäkuulle.
On muuten hyvinkin looginen selitys. :thumbup: Itse vasta myöhemmin huomasin, että toi mitä minä veikkailin kuukauden viikon numeroksi, sisältää myös nollan, eikä se sopisi tuohon mun ajatuskaavaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä näyttäisi että on alkuperäinen ratti :) näemmä tosiaan alkupään sportlinessä 390mm ratti mutta ns. vanhalla muotoilulla mikä on sama kuin normi ratissa, ilmeisesti ~ -92 vaihtui se kaikkien tuntema versio. Verrokki : https://www.mercedes-benz.com/en/ats_ve ... -230-te-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

epk kirjoitti:kyllä näyttäisi että on alkuperäinen ratti :) näemmä tosiaan alkupään sportlinessä 390mm ratti mutta ns. vanhalla muotoilulla mikä on sama kuin normi ratissa, ilmeisesti ~ -92 vaihtui se kaikkien tuntema versio. Verrokki : https://www.mercedes-benz.com/en/ats_ve ... -230-te-3/" onclick="window.open(this.href);return false;



poijjaat ne täällä vaan rattia veivaapi. :D mutta veivataan vaan. tuossa verrokissahan on tuo vanhempi "banaani" ratti.... :?

ja sellainenhan ei minulla ole..

Kuva

moottorin tukityynytkin vaihdettiin, ja olivathan ne jonkin verran kasaan painuneet ja hiukan pykineetkin.
ja kuten vähän arvelinkin jo aiemmin, tyhjäkäynnillä kiusannut varsin voimakas tärinä hävisi. :)

Kuva

tässä nyt vielä vanhoista kuva, kun RH haluaa kumminkin ne nähdä. :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja epk »

no niinpä olikin, kyllä tuossa -91 vm kohdilla nyt joku muuttuja on oltava. Se että onko tehty lyhyen ajan sisään jopa kolmea eri sportline rattia, tuntuisi vähän erikoiselta (tai no, kuutta jos bagit laskee yhtälöön).
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sportline optio on päivätty 10/89, mutta silloin ratti on ollut vielä vanhanmallinen. 9/90 on tullut Sportline ratti sellaisessa muodossaan kun se yleisesti tunnetaan. Itsellä oli aito Sportline Coupe vuodelta -91 joka oli kapeapuolaisella Sportline ratilla. Näiden aiempien tietojen valossa voidaan olettaa, että Sportline-airbag ratti on tullut vasta 9/91. Viimeisin Coupe mikä itsellä oli vuodelta -92 Sportline -airbag ratilla. Näin ollen -90 mallisessa Sportlinessa pitäisi olla se -80 luvun designilla oleva bägi tai hyvinkin mahdollisesti juuri tuo ratti mikä Wezzellä on, eli ns. 2.sarjan vakio bägiratti... kiinnostaisi vielä tietää onko tuo Wezzen ratti ”Sportline” kokoa, eli 390mm? No, oli nyt niin tai näin, tämä ratti saattaa hyvin olla auton alkuperäinen.
Sitten taas omaan näkemykseen Sportlinessa pitää olla Sportlinen ratti, eli vaihtaisin sen jokatapauksessa koska se ”oikea” sporttiratti nyt on vaan yksinkertaisesti parhaimman näköinen ja parhaiten käteen istuva. Tai ainakin itse kun on tottunut Sport rattiin, niin se vakio tuntuu aivan kauhealta, varsinkin se kumiversio.

Edit: tuossa Oettinger topicissa auto näyttää olevan Sportline varusteilla oleva -90 TE, siinä on tuo vanhanmallin bägiratti. Wezzen auto taas on vuotta uudempi, joten olisiko juuri vaihtunut tuo uusi design.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

itseäni topicin sivulta 2 lainaten: 281 LEDERLENKRAD (390 MM) MIT SPORTLICHEM DESIGN UND LEDERSCHALTHEBEL

jos tämä ei olisi nahkaratti, se olisi jo vaihtunut.

kyllä tuo mun käteen ihan hyvin käy. erityisesti nyt kun on kyynärnojakin. :D
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Mutta oletko mitannut onko se 390mm? Koska sitten jos on niin asiahan on harvinaisen selvä.
Tollanen 80-luvun vanhaa designia oleva ratti niinkuin cossussa vasta kauhea onkin käteen.. muutenkin tenavassa on tuo ratti jotenkin erityisen alhaalla ja isona kuskina se on ihan hanurista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

on mitattu ja on 390mm.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja epk »

EVO X kirjoitti:Sportline optio on päivätty 10/89, mutta silloin ratti on ollut vielä vanhanmallinen. 9/90 on tullut Sportline ratti sellaisessa muodossaan kun se yleisesti tunnetaan. Itsellä oli aito Sportline Coupe vuodelta -91 joka oli kapeapuolaisella Sportline ratilla. Näiden aiempien tietojen valossa voidaan olettaa, että Sportline-airbag ratti on tullut vasta 9/91. Viimeisin Coupe mikä itsellä oli vuodelta -92 Sportline -airbag ratilla. Näin ollen -90 mallisessa Sportlinessa pitäisi olla se -80 luvun designilla oleva bägi tai hyvinkin mahdollisesti juuri tuo ratti mikä Wezzellä on, eli ns. 2.sarjan vakio bägiratti... kiinnostaisi vielä tietää onko tuo Wezzen ratti ”Sportline” kokoa, eli 390mm? No, oli nyt niin tai näin, tämä ratti saattaa hyvin olla auton alkuperäinen.
Sitten taas omaan näkemykseen Sportlinessa pitää olla Sportlinen ratti, eli vaihtaisin sen jokatapauksessa koska se ”oikea” sporttiratti nyt on vaan yksinkertaisesti parhaimman näköinen ja parhaiten käteen istuva. Tai ainakin itse kun on tottunut Sport rattiin, niin se vakio tuntuu aivan kauhealta, varsinkin se kumiversio.

Edit: tuossa Oettinger topicissa auto näyttää olevan Sportline varusteilla oleva -90 TE, siinä on tuo vanhanmallin bägiratti. Wezzen auto taas on vuotta uudempi, joten olisiko juuri vaihtunut tuo uusi design.
no sehän selittää, muistikuva oli että sportline tuli vasta 90 luvun puolella :)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

kun ei ihmeempää projektia ole toistaiseksi tapetilla, niin jännitin puolitoista viikkoa mitä tapahtuu kun lähettää huomattavan summan rahaa liettuaan. :D

noh, tuollaiset gullideckelithän sieltä tupsahti. :)

Kuva

eli 129 alkunumerolla olevat 8 x 16 " et 34 vanteet olisi tarkoitus pukata alle ensi kesäksi.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Asialliset pullonkorkithan sieltä tuli. Mullakin on entisöinnissä tällähetkellä Brabus Monoblock III:t koossa 17x8 ET30. Se on kans malli mikä toimii 124:ssa oikeinkin hyvin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
wezze72
Mersumies
Mersumies
Viestit: 615
Liittynyt: Ti 18.10.2011 22:30
Paikkakunta: Kajaani

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja wezze72 »

EVO X kirjoitti:Asialliset pullonkorkithan sieltä tuli. Mullakin on entisöinnissä tällähetkellä Brabus Monoblock III:t koossa 17x8 ET30. Se on kans malli mikä toimii 124:ssa oikeinkin hyvin.
juu tuo on hieno vanne. yleensä myös hienon hintainen. :)

minulla oli nyt vaan tunne etten 16" isompia halua, ja nuo sattuivat sopivasti eteen suhteellisen järkevään hintaan.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."

w140 500SE + c124 300CE
exät:
w201 190E
w124 200E
s124 300TD
w124 260E Sportline
s123 300TD
a124 E220cab
c123 230CE
c123 230C
w126 500SE
w126 260SE
c124 320CE
c124 300CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juu harvoin tuota mallia on myynnissä.. olisko kerran pari tullut torissa vastaan tässä vuosien aikana.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Jos joku haluaa tuollaiset Monkarit projektiksi, niin mun SL:n alkuperäiset samanlaiset ovat edelleen edellisellä omistajalla Liettuassa, ja ne saisi sieltä varmaankin hakemalla omakseen ;) Omasta mielestäni nuo eivät R129:n alle sovi ollenkaan, joten en niitä halunnut enkä halua vieläkään sieltä noukkia.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja EVO X »

juusmo kirjoitti:Jos joku haluaa tuollaiset Monkarit projektiksi, niin mun SL:n alkuperäiset samanlaiset ovat edelleen edellisellä omistajalla Liettuassa, ja ne saisi sieltä varmaankin hakemalla omakseen ;) Omasta mielestäni nuo eivät R129:n alle sovi ollenkaan, joten en niitä halunnut enkä halua vieläkään sieltä noukkia.
Postikulujen verran niistä voisin maksaa ja hakea sulta Helsingistä :lol:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 260E Sportline "vorfuhrwagen"

Viesti Kirjoittaja juusmo »

EVO X kirjoitti:
juusmo kirjoitti:Jos joku haluaa tuollaiset Monkarit projektiksi, niin mun SL:n alkuperäiset samanlaiset ovat edelleen edellisellä omistajalla Liettuassa, ja ne saisi sieltä varmaankin hakemalla omakseen ;) Omasta mielestäni nuo eivät R129:n alle sovi ollenkaan, joten en niitä halunnut enkä halua vieläkään sieltä noukkia.
Postikulujen verran niistä voisin maksaa ja hakea sulta Helsingistä :lol:
Ongelma vaan on, että en usko, että ko. tyyppi jaksaa niitä mihinkään lähettää :)
Vastaa Viestiin