w210 jarruvalo ongelma

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
kimikorpinen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 07.08.2019 21:09

w210 jarruvalo ongelma

Viesti Kirjoittaja kimikorpinen »

Morjesta! Tuli pitkästä aikaa hommattua 220cdi farkku paavo rojektiksi vm 1999. Vähä olisi valojen kans probleemaa kun jarruvalot palavat kokoajan takana paitsi lisäjarru valo kontissa toimii normaalisti että missä vois olla vika?


Ja semmonen kans kun käyntiin laittaa ni ajovalot ja takavalot syttyvät automaattisesti vaikka ajovalo kytkintä ei oo hipastukkaan??
noissa ei varmaan pitis olla automatiikkaa ajo valoissa?? ei ainakaan ollu mun 300 td paavossa.
jarruvalojen kytkin polkimen luota tsekattu samoin polttimot yms...
jottain raplattu ja kytketty mäne ja tiiä mutta tietäskö joku??? :roll: :roll:
kimikorpinen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 07.08.2019 21:09

Re: w210 jarruvalo ongelma

Viesti Kirjoittaja kimikorpinen »

joo ei ne jarruvalot pala koko ajan katsoin väärin ne ei vaan toimi paitsi se kontin lisäjarruvalo missä vika??
vinkkejää????
Moniosaaja97
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Su 18.11.2018 21:15
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: w210 jarruvalo ongelma

Viesti Kirjoittaja Moniosaaja97 »

Jarruvaloille tulee kuitenkin normaalisti virtaa? Viime syksynä kun oman väykyn vasemmanpuolen jarruvalon polttimo paloi ja pistin uuden tilalle niin eipäs valo syttynyt uudella polttimolla. Sitä tuli kotipihassa ihmeteltyä, yleismittarilla kun katsoi niin virtaa tuli normaalisti valolle mutta polttimo ei vain syttynyt. Ratkaisu ongelmaan oli takavalojen ns. piirilevyn kontaktipinnan puhdistus hiomapaperilla polttimojen kiinnityskohdalta sekä polttimon kannan puhdistus tästä kierrettävästä osasta jolla polttimo on kiinni tässä piirilevyssä. Näissä kohdissa oli jonkinverran hapettumaa sekä myös aavistus ruostetta eli kontaktivikaa. Puhdistus ja kontaktipinnan parantaminen hiomapaperilla ja CRC:llä ja homma toimi taas.
Onko sulla väykyssä tehdasasenteiset xenonit? Oma väykky on vuosimallia 1997 ja xenonpoltimoilla varustettu, ja siinä syttyy myös ajovalot automaattisesti vaikkei ajovalokytkimeen koske vaan on tuossa nolla-asennossa. Vastaava väykky harrastepiirissä, jossa on perus halogeenipolttimot niin siinä ei ajovalot syty automaattisesti. En ole varma, syttyykö xenoneilla varustetuissa väykyissä ajovalot automaattisesti päälle vai onko lisävaruste tai jotain vastaavaa.
W164 ML500 V8 -05 (perheauto)
Mitsubishi Lancer 1.2L -87 (työmatka-auto)
Subaru Pickup "Brat/Brumby" 1.8L -92 (projekti)
Yamaha XV750 Virago "viagra" -97
+10kpl mopoa ja moottoripyörää

Ex.
W124 CE 230 -88
S210 E320 V6 -97
W168 A140 Lang -02
VW Polo 9N 1.4L -03 (Romutettu/poistettu lopullisesti rekisteristä)

MB Star C3 + läppäri (kattaa vm. 1989-2016 mersut)
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: w210 jarruvalo ongelma

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

Jos jarruvalot ei pala missäänolosuhteissa, ni Valokatkaisinmoduulissa olevat sulakkeet on katsottu? faceliftistä löytyy ainakin ja voi siitä löytyä valoautomatiikkakin..
2007 R 320cdi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17208
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w210 jarruvalo ongelma

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun on ajovaloautomatiikka niin on ajovaloautomatiikka. Lisävaruste.
joo ei ne jarruvalot pala koko ajan katsoin väärin ne ei vaan toimi paitsi se kontin lisäjarruvalo missä vika??
Varmaan väärät polttimot paikallaan. Ei kai tuo ihmeellinen selvitettävä ole, ota virtakynä ja mittaile.
oulaistenliikenne.fi
kimikorpinen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ke 07.08.2019 21:09

Re: w210 jarruvalo ongelma

Viesti Kirjoittaja kimikorpinen »

joo ihan tavalliset halogeeni polttimot on ja ne syttyy. tänään jatkuu tutkimukset jarruvalojen osalta. tosiaan valokatkaisin yksikön purin jos esille mihin tulee noi vetokoukun sähöt ja minusta vähä liian vähän piuhoja kytketty. katkastu vaan paikalleen. pitää mittailla ja rapsutella kontakti pintoja... jos se siitä... kiitoksia vinkeistä noi auto sähköjutut ei ole oikein hallussa ku piuhaa ni perkeleesti.
w124 paljo helpompi tappaus ja onneksi w211 on vielä pelanna iliman suurempia ongelmia
Vastaa Viestiin