S212 350CDI Avantgarde -11 *Tarinaa käyttiksestä*

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

S212 350CDI Avantgarde -11 *Tarinaa käyttiksestä*

Viesti Kirjoittaja julB »

Terve. Pitkästä aikaa tännekin jonkinlaista ketjua pystyyn, kun on siihen hyvä syy. Tosiaan viime kuun lopussa pääsi autokalustokin hiukan muuttumaan. Kesän aikana päätin, että nyt on aika vanhan W211 320CDIn väistyä sivuun ja tarve olisi uudemmalle sekä hiukan käytännöllisemmälle kulkineelle. Vanhan mittariin ehdin kelata 640tkm, joten myös hiukan vähempi ajettukin voisi olla hyvää vaihtelua.

Kriteerit uudelle autolle olivat selkeät: 212 farkku, kutoskone tietysti ja värinä ehdottomasti musta. Varusteitakin saisi olla. Kyllähän sitä etsittiinkin ja sitten tärppäsi marraskuun lopussa. Täkäläinen autoliike oli juuri tuonut Saksasta mustan -11 mallisen E350 CDI Avantgarden. Kilsoja mittarissa kohtuulliset 250tkm ja varusteita pitkä lista. Pienen harkinnan jälkeen autoa katsomaan ja yön yli mietittyäni laitoin kättä päälle kauppojen merkiksi.

Tällainen jäi haaviin:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Koriltaan auto on jopa epäilyttävän hyväkuntoinen 250tkm ajetuksi lähes 10 vuotiaaksi autoksi. Ei kirpun naarmua, ei lommon lommoa. Sisustakin todella siistissä kunnossa.

Varusteitakin mukava listaus, joista joka ikinen myös toimii:

108 CONTROL CODE MARKETING
197U OBSIDIAN BLACK
200A LEATHER
201A LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
230 PARKING GUIDANCE
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
236 ADAPTIVE REAR INTERIOR LIGHT
237 ACTIVE BLIND SPOT ASSIST
238 ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (FAP)
23P DRIVING PACKAGE
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
302B HEAD UNIT LANGUAGE - GERMAN
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
409 FRONT LEFT AND RIGHT MULTICONTOUR SEAT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
518 UNIVERSAL COMMUNICATIONS INTERFACE (UCI)
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
619 CORNERING ILLUMINATION
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA)
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
801 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
81P COMAND WITH NAVIGATION UPDATE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
942
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
967 COC PAPER EURO 5 TECH. W. REGISTRAT .CERT. PART 2
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
A35 SOFTWARE 1
A36 TORQUE CONVERTER HOUSING AGA
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
A52 R- VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 REDUCED-FRICTION
B12 WHEEL REPLACEMENT TOOL
F212 MODEL SERIES 212
FS COMBI - VEHICLE
G902 TRANSMISSION CODE VERSION 02
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J52 ADDITIONAL CODE FOR DAMPING MAT
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M019 SERVICE REPOSITIONED
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
NC0 NAG2 PLUS
R01 SUMMER TIRES
R11
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U18 AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U72 DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN

Omat kriteerit varusteiden suhteen rajoittui pitkälti Comand-naviin, ILS-valoihin, ortopedinahkapenkkeihin ja Webastoon, mutta ns. Samaan rahaan sai kyllä paljon muutakin hyödyllistä ja vähemmän hyödyllistä varustetta. Airmaticille ja Distronicille nyt täytyy ainakin nostaa iso iso peukku jo tässä vaiheessa. ILS-valot pelaavat ovat myös todella hienosti W211 Bi-Xenoneiden jälkeen.


Auton suhteen on jo kaikkea pientä ehostusta tullut jo tehtyäkin ja ajattelin niistä tänne kirjoitella kun aikaa riittää. Muutenkin suunnitelmia on auton varalle jo olemassa. :thumbup:


EDIT: Kuviin liittyvät ongelmat selätetty. Nyt pitäisi näkyä.
Viimeksi muokannut julB, Ma 17.05.2021 22:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

Heti kun auton ensimmäistä kertaa näin, kiinnitin ensimmäisenä huomion ajovalojen sisällä oleviin samentumiin. Työni puolesta olen vastaavia tapauksia nähnyt monia ja tuntuvat olevan ainakin näissä ILS-valoissa jonkin sortin ongelmakin:

Kuva

Myös valotehossa nämä olemattomat samentumat näkyivät melko radikaalisti, koska ne ovat luonnollisesti juuri siinä kohdassa linssiä, josta valo pyrkii ulos. Ensin jo ajattelin uusien umpion linssien hankkimista, mutta Seinäjoelta löytyikin sopiva kaveri, joka on homman hoiti kuntoon ihan puhdistustoimenpiteenä sisäkautta. D-Fixille tästä suuri peukku :thumbup:

Kohtuulliseen hintaan hyvää jälkeä ja umpiot ovat kuin uudet. Valotehokin parani huomattavasti.

Kuva
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mulla kans tuo sarvipään kuva valoissa. Millä konstilla sen saa helposti sieltä sisältä pois, lähteekö se pois ihan puhdistamalla?
S124 300TE
S211 E500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3537
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Miten se fiksari sai putsattua tuon ilman umpion purkamista? Parit umpiot itsekin olen repinyt auki, että olen saanut sen sisäpuolen putsattua, mutta on se melko työmaa. Mulla ainakin W211&W204 ne on olleet sellasta ”nokea”. Puhdistusaineella ei lähtenyt, mutta Autoglymin punaisella vahalla irtos helposti. Enää sitä ei uudestaan niihin kumpaankaan autoon tullut.. nykyisessä on jo hieman samaa vaivaa ja siksi kysyn.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 537
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja jusi »

EVO X kirjoitti:Miten se fiksari sai putsattua tuon ilman umpion purkamista? Parit umpiot itsekin olen repinyt auki, että olen saanut sen sisäpuolen putsattua, mutta on se melko työmaa. Mulla ainakin W211&W204 ne on olleet sellasta ”nokea”. Puhdistusaineella ei lähtenyt, mutta Autoglymin punaisella vahalla irtos helposti. Enää sitä ei uudestaan niihin kumpaankaan autoon tullut.. nykyisessä on jo hieman samaa vaivaa ja siksi kysyn.
212:n valojen himmentymien poistosta on tehtaan service bulletin LI82.10-P-061580. Löytyy Googlella esim. Benzworldista.

Siellä ohjeistetaan hoitamaan homma polttimon reiästä :o

"Insert the cleaning pad into the headlamp through the bulb opening with the aid of the pick-up tool"
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3066
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja jysi »

Tuolla vanhempaa juttua aiheesta: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=180200" onclick="window.open(this.href);return false;
Käyttöturvallisuustiedotteen perusteella Terosol 8550 on 80-100% isopropyylialkoholia = isopropanolia = IPA joten sitä hain ja sillä lähti
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

jusi kirjoitti:
EVO X kirjoitti:Miten se fiksari sai putsattua tuon ilman umpion purkamista? Parit umpiot itsekin olen repinyt auki, että olen saanut sen sisäpuolen putsattua, mutta on se melko työmaa. Mulla ainakin W211&W204 ne on olleet sellasta ”nokea”. Puhdistusaineella ei lähtenyt, mutta Autoglymin punaisella vahalla irtos helposti. Enää sitä ei uudestaan niihin kumpaankaan autoon tullut.. nykyisessä on jo hieman samaa vaivaa ja siksi kysyn.
212:n valojen himmentymien poistosta on tehtaan service bulletin LI82.10-P-061580. Löytyy Googlella esim. Benzworldista.

Siellä ohjeistetaan hoitamaan homma polttimon reiästä :o

"Insert the cleaning pad into the headlamp through the bulb opening with the aid of the pick-up tool"
Jep. Polttimon reiästä nämäkin umpiot operoitiin. Rasvanpoistoaineena käytössä oli käsittääkseni Nanolexin EX.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
MB-lab
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 73
Liittynyt: Ma 05.09.2016 20:28
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja MB-lab »

olisit Pk seudulla voisin päivittä sun mittaristo, takakontti sais kakesta kiinni ja liikennemerkin myös toimimaan suomessa:)
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

Mauh kirjoitti:olisit Pk seudulla voisin päivittä sun mittaristo, takakontti sais kakesta kiinni ja liikennemerkin myös toimimaan suomessa:)
Jossain kohdin saattaisin PK-seudulla ollakin liikenteessä. Karttapäivitykset ja liikennemerkkitunnistuksen tuo tosiaan vaatisi ja on ollutkin mulla listalla, mitä pitäisi seuraavaksi tehdä. Laitakko mulle YVllä hiukan hintoja yms lisätietoa aiheesta?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 494
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

itse vaihtaisin heti huohotinrasian, imusarjan ja huohottimen silikoonitiivisteet. Ja putsaisin takarungon sisältä kurasta.
W212 E350cdi
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

Edellisen kanssa tuli madalluksien kanssa leikittyä ja tämän auton suhteen lasken myös jonkinlaiseksi eduksi sen suhteen tuon Airmatic-alustan. Auto olisi kuitenkin tarkoitus pitää järkevänkorkuisena ja hakea tällä sellaista OEM+ tyyliä.

Millaisia kokemuksia muilla on ollut kyseisen korimallin Airmaticin madalluksesta, jos haetaan sellaista 20-30mm madallusta. Mihin Starilla kykenee, vai kannattaako suosista hankkia tangot?

Esimerkkikuvia voisin ottaa myös vastaan.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

Päivitystä tämänkin auton osalta pitkästä aikaa.

Joulukuun alusta asti tuli autolla ajettua tähän päivään asti, kunnes hiukan isompi remontti osui kohdalle. Jo autoa ostaessani tiesin auton pitävän kylmäkäynnistyksessä ryskettä aina silloin tällöin, talven aikana kuitenkin ääni paheni ja auton vuosihuollossa jakoketju sai vaihtotuomion: venymää todella reilusti. Uusi ketju ja kiristin on nyt autossa paikoillaan ja voin sanoa, että muuttui auton luonne todella rutkasti. Lähinnä eron huomaa vaihteiston käyttäytymisessä, se typerä näitä vaivannut 2-3 vaihdon nyppäys poistui ja auto vääntää aivan erilailla nyt koko kierrosalueen läpi. Nyt kun vertaa edelliseen ketjuun, niin kyllähän on kuin eriautossa istuisi.

Kuten tältä foorumilta lueskelinkin niin 250-300tkm noita ketjuja on mennyt, joten osui tämä tuohon samaan haarukkaan (257tkm). Lohduttaa tässä tilanteessa paljonkin, että eipä tarvitse ainakaan enää jakopäästä murehtia, se kyllä kestää sen aikaa mitä auto minulla on. 8)
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

Tuli hommattua ja laitettua kesävanteetkin vihdoista viimein alle. Tokikin on ainakin täällä päin nuo tiet niin rajussa kunnossa, että olisin voinut vielä hetken ajaa noilla vakio 17' joiden kanssa kohtalaiset kesärenkaatkin oli olemassa. No himot iski, kun vanteet tuli hankittua, että nämä on pakko saada alle:

Eli kyseessä CLS Original 19' Ronalit 19 x 8,5 ja 19 x 9,5. ET lukuja en muista, mutta jos jotain kiinnostaa, voin ne kaivella tänne. ET oli kuitenkin todella osuva, yhtään ulemmas ei olisi vanteiden tarvinnut tulla.

Kuva

Kuva

Mielestäni osui ja upposi täydellisesti. :thumbup: Alustakin vielä vakiokorkeudessaan, mutta eipä ainakaan tarvi kiirehtien ajella Starin nokkaan. Mielestäni hyvä korkeus käyttikseen.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

Autoa on kiusannut eräs pikkuvika kevään ja kesän mittaan eli DPF-pönttö. Itsellä talven ja alkukevään aikana ajot olivat hyvin pitkälti pätkäajoa, jolloin oikeastaan moottorin lämmöt harvemmin pääsivät nousemaan, kun työmatkakin nykyään noin lyhyt. Jos aikahaarukkaa yhtään miettii niin ongelmat alkoivat tulla pinnalle pian sen jälkeen kun autoon asennettiin tehtaan päästökampanja-softa merkkihuollossa. Varmasti pöntössä jo ennen minuakin ollut alkavaa tukkoisuutta ja eikös näiden elinkaaren päättyminen/tukkeutuminen yleensä mitata 250tkm-300tkm välillä, riippuen tietysti auton käytöstä. Yksityiskäyttöinen peli tämä on uudesta asti ollut.

No tuli kesäkuu ja ongelmat alkoivat vaivata enemmän ja alkoi moottorinvikavalo palamaan aika ajoin aina DPF-polton jälkeen. Auto tuntui kovin tukkoiselta ja varmaankaan ei kaikki voimat enää ulos tullut. Jotain operaatioita tuolle suoritettiinkin mm. pakkopolttoja ja oli jotain DPF-cleaneriakin tankissa. Ei vaikutusta. Mietin paljon DPF-pesua, mutta jätin sen idean sitten sikseen. Ajattelin että pönttö varmaan on sisäisesti rikki tms, koska savutti mustaa läpi jo aika huolella.

Valitsin tämän ongelman mitätöimiseksi ehkä oikotien onneen. Auto kävi eilen AJTechillä Seinäjoella toimenpiteissä (EGR off, DPF off + n. 300hv /650nm, aikalailla savutonta voimaa). Itsellä ei ikinä softattua autoa ole ollut, mutta käsittämätöntä kuinka auton luonne voi muuttua kertaheitolla. Menee kyllä ihan sukkasillaan.

Mahtava peli ja onneksi on vielä kesää jäljellä. Ajokortista pitää tämmöisellä vehkeellä kyllä muistaa pitää kiinni. 8)
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja S202 »

Penkitettiinkö? Mulla kans aj softa mutta ei penkitetty koska neliveto.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

S202 kirjoitti:Penkitettiinkö? Mulla kans aj softa mutta ei penkitetty koska neliveto.
Ei tässä kohtaa penkitetty vaikka takapotku onkin, mutta voi olla että käytän penkissä sitten myöhemmin. AJ:n arvio vaan, koska tuon verran näistä on penkitetty. Arvot kuulemma olivat hyvät, joten hyvin todennäköisesti tuo on toteutunut. Kaippa tuo timmi jakopääkin tässä tapauksessa saattaa vaikuttaa positiivisesti teholukemiin.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Mitä tuo DPF off käytännössä meinaa? Poistettiinko sisuskalut?
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

Behemoth kirjoitti:Mitä tuo DPF off käytännössä meinaa? Poistettiinko sisuskalut?
Poistettiin sisuskalut ja ohjelmasta DPFään liittyvät toiminnot pois käytöstä. Eikös se näin käytännössä mene.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11. Uusi käyttis.

Viesti Kirjoittaja julB »

Eilinen tarjosi jälleen Mersun omistamiseen liittyvää jännitystä ja eurojen kuvat jo hetken vilisivät silmissä. Hidastetöyssyyn normaalia nopeutta ja järkyttävä kilahdus jostain takakontista. Ensin ajattelin, että vararengaskotelossa joku tunkki hakkaa yms, mutta päätimpä sitten ajella nosturille. Auto ylös ja poks.

Kuva

Pikainen googlettelu ja selvisi, että näissä farkuissa ainakin on ollut ongelmia tuon iskarin yläpään kiinnikkeen kanssa. Taitaa olla jotain alumiinivalua, joka ajansaatossa sitten sanoo poks. Tänään varaosaliikkeestä uusi yläpää (40e), joka pienen jännityksen jälkeen sopi myös Airmatic-iskariin ja auto ajoon. Mersun varaosaohjelma tarjosi koko iskaria (900e), mutta ei onneksi ollut niin kallis reissu tällä kertaa. :thumbup:

Tuli myös tuossa yksi päivä vaihdettua ilmansuodattimet. Ainahan tämä operaatio pitäisi tehdä heti kun auton ostaa, mutta on jäänyt tekemättä. Nyt kuitenkin tarvikesuodattimet päätin tilata, kun lueskelin forumeilta, että OM642 ilmanotto on aika kova paskaamaan suodattimia. Ja joo kyllä, aivan järkyttävän näköiset nämä olivat. Saattanut olla tuohon mustan savun ongelmaankin ehkä vaikutusta? :roll: Jatkossa vaihdan varmasti suodattimet joka vuosihuollon yhteydessä.

Kuva

Kuva
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S212 350CDI Avantgarde -11 *Tarinaa käyttiksestä*

Viesti Kirjoittaja julB »

Jotain päivitystä tännekin, mitä auton kanssa on tullut puuhailtua viime kesän jälkeen. Ei mitään suurta, mutta päätimpä jotain kuulumisia tästä kirjoittaa.

Oikeastaan alusta alkaen hiukan ärsytti hiukan jopa huonohko valoteho ILS-valoista huolimatta. Valoteho ja varsinkin kuvio parani paljon tuolla linssien sisäpuolien puhdistamisella, josta aiemmin olikin juttua, mutta tuntui että ei tässä ihan kaikki Mersun suunnittelu voi olla vielä tarjolla. Ajovalopolttimot päätin siis ennen syksyn pimeitä päivittää. Osram Night Breaker Laser Xenarc-polttimot sattui saamaan työpaikan kautta edullisesti ja kylläpä valoteho parani. Tuskin parempaa enää Xenon-tekniikalla voi saadakkaan.

Kuva

Talven aikana tuli mieleen rekisterikilvenvalojen päivitys LED-tekniikkaan, mutta itseä on aina inhottanut aftermarket-moduulit jotka sitten valaisevat koko auton perän ja tien :thumbdown: . Aloin selvittämään mahdollisuuksia retrofitata autoon uudemmista Mersuista tutut LED-modulit nykyisten halogeenimoduleiden tilalle. MB-Labilta kyselin, että mitä käytännössä vaatii ja sitten tilaamaan tarvikkeita. Ei tarvitse vastuksia eikä koodailuita. Plug and Play.

Kuva

Kaksi OEM led-modulia ja niihin sopivat pistokkeet, joille lopulta taisi hintaa tulla n. 50e kaikkineen. Halvemmat kuin tuningversiot ja ihan tieliikennekäyttöön hyväksytyt. Asentaminen ei ollut kun hiukan johtosarjan muutosta ja modulit heittämällä vanhojen tilalle. Lopputuloksena sopivan valkoinen valo ja myöskään ei liian kirkkaat:

Kuva

Kevään tullessa tuli kesävanteet käytettyä pinnoituksessa. Vanteet kiillotettiin ensin kauttaaltaan koneellisesti ja päälle Carbon Collectiven Platinum Wheels v2.

Kuva

Kuva

Kuva

Kesävanteet alle ja Airmatic-alustaakin tuli säätötangoilla hiukan pelattua alaspäin. Ei paljoa, mutta omaan silmään sopivasti.

Kuva
Vastaa Viestiin