hhauen 200ceedeeii

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Juuso124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: To 20.12.2018 08:23
Paikkakunta: Huittinen

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja Juuso124 »

Se pid on hyvä mutta pikku moottori ja iso ahdin niin ne säätöparametrit ei oo ihan kohdalla siihen. Jos pid käytössä niin hiukan häviää heräämisessä kun säätö avaa siipiä liian herkästi. Itsellä on tällähetkellä niin että heräämiskohdalla pid pois ja sen jälkeen taas päällä.

Ja kyllä, parametrejä voi säätää mutta vielä kukaan ei ole niitä paljastanut missä ne tässä edc15 ecussa on. Olen niitä kokeilemalla yrittänyt etsiä mutta kun siihen yhdistetään pid säätimen säätämisen vaikeus niin ei riitä hermot ainakaan itellä.

Itse ajelin pitkään ilman pid säätöä om611 ja 270ahtimella ja pelas paljon paremmin kun säädön kanssa. Esim 1 ja 2 vaihde oli paremmin ahtoja kun siivet pysy oikeesti kiinni eikä säätö alkanut avaamaan niitä. Tämä tietysti vaatii vnt kartan uudellen hakemisen koska sillon paineita ei säädetä enää ahtokartalla vaan vnt kartalla.
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Pari räpsyä lootan vaihosta
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Ahtopaine on nyt 2.2bar ja pakopaineet on noin 2bar.
Pakopaineet ei omasta mielestä oo kovin pahat :?

Billetti kompressori siipi vähä houkuttelis mutta oisko samantien isompi turbo parempi? Toi gt2359v on kyllä aika paska ahdin.. Minkälainen toi he221w ahdin ois? Syöttöä on nyt sen verran et lykää kevyttä huntua noilla 2.2 paineilla.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Millä tavalla paska? Ihan hyviä ahtimia ne on. Ei se billetti siipi tee kesää, tarviit isomman pakosiiven sinne kaveriksi. Unohda toi pieni holset, 35 superi pienellä pesällä olisi järkevämpi mun mielestä jos gt23 muokkaaminen ei innosta.
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Toi gt2359v herää huonosti ja koko turbo menee tukkoon ylemmillä kierroksilla. Ja jos pulssisuhde on jotakin 50 luokkaa niin ahdot tippuu, vaikka moottorissa ois kierroksia reilusti.

Tokihan voi olla säätäjässäkin vika, mutta useampaa variaatiota ohjelmasta on koitettu ja nyt pelaa kohtuullisesti.
Pitäs oikeesti saada sinne moottoriin 2.5bar paineita pienillä ahtolämmöillä. Että happimäärä pysyis isona. Tommonen pikkuturpo vaa kuumentaa sitä ilmaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos toi herää huonosti niin vika on säätäjässä, ei paljon paremmin enään voisi ahdin herätä mikä riittää yli 250hp tehoille.
Säädöissä vikaa jos ahdot ei nouse siivet auki, tarpeeksi kun on pakovirtausta niin alkaa ahdot karata vaikka siivet olisi levällään.
Ei se pakopaine paha ole, ylhäällä saa olla vähän enemmänkin kuin ahtopaine.
Missä kohtaa kompurakartalla tuo 2.5bar toteutuu, sillä näet mikä ahdin on passeli, tosin jos meinaat voimaa saada niin toi paine ei riitä mihinkään.
Lisää ahtojäähdytystä jos ilma on liian kuumaa, toi gt2359v pitäisi kuitenkin riittää sinne 300hv huitteille jos muut asiat on kunnossa.

Unohtui vielä, mitä on turbon jälkeen, katti? Putkisto?
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Tuo gt2359 riittää 6 pyttysessä moottorissa 300hp tehoille. Itsellä on 4 pyttynen.

Pulssisuhde on 85 muistaakseni 2500rpm huiteille ja siitä - 10% laskee tasasesti 3200rpm asti, jolloin pid tulee käyttöön.

Etenkin kuumemmilla keleillä huomaa että savutus lisääntyy ja taas vastavasti sateella auto tuntuu tehokkaammalle. Kuulerina bilteeman pikku välijäähy.

Putkisto on muuten suora ja takana läpivirtaava pönttö.

No okei kyllä ne ahdot tiesti ihan hyvin nousee :mrgreen: Mutta vaikka painetta on kumminki jo yli 2bar, niin välistä tuntuu et ei siellä ahtoputkessa paljoa liiku niitä happiatomeja.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

HHauki kirjoitti:Tuo gt2359 riittää 6 pyttysessä moottorissa 300hp tehoille. Itsellä on 4 pyttynen.

Pulssisuhde on 85 muistaakseni 2500rpm huiteille ja siitä - 10% laskee tasasesti 3200rpm asti, jolloin pid tulee käyttöön.

Etenkin kuumemmilla keleillä huomaa että savutus lisääntyy ja taas vastavasti sateella auto tuntuu tehokkaammalle. Kuulerina bilteeman pikku välijäähy.

Putkisto on muuten suora ja takana läpivirtaava pönttö.

No okei kyllä ne ahdot tiesti ihan hyvin nousee :mrgreen: Mutta vaikka painetta on kumminki jo yli 2bar, niin välistä tuntuu et ei siellä ahtoputkessa paljoa liiku niitä happiatomeja.
Tuo eka kohta estää tehokaasti niitä happiatomeita liikumasta

ja toisen kohdan 2bar helposti vielä pahentaa, sitä mitä enemän painetta sitä tärkeämpi on tuo eka kohta, jossain kohdin tulee vastaan raja missä ilmaa vaan kuumenettaan ja samalla muukin lämpö kuorma lisääntyy jyrkästi ja ei kai se tee siitä ahtimesta paskaa jos muun systeemin mitoitus on pielessä saatika ahtimen mitoitus



. .
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jos sä saat sen saman ilmamäärän menemään sinne moottoriin niin ei se teho pitäisi poiketa niin paljoa sylinterien määrästä riippumatta. Tietysti pakopuolelta tulee harvemmin pulsseja kuin kutosesta.
Mutta tietty määrä ilmaa tarvitaan polttamaan tietty määrä lientä. Hyvin yksinkertaista.
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

FinlandMerceds kirjoitti:
HHauki kirjoitti:Tuo gt2359 riittää 6 pyttysessä moottorissa 300hp tehoille. Itsellä on 4 pyttynen.

Pulssisuhde on 85 muistaakseni 2500rpm huiteille ja siitä - 10% laskee tasasesti 3200rpm asti, jolloin pid tulee käyttöön.

Etenkin kuumemmilla keleillä huomaa että savutus lisääntyy ja taas vastavasti sateella auto tuntuu tehokkaammalle. Kuulerina bilteeman pikku välijäähy.

Putkisto on muuten suora ja takana läpivirtaava pönttö.

No okei kyllä ne ahdot tiesti ihan hyvin nousee :mrgreen: Mutta vaikka painetta on kumminki jo yli 2bar, niin välistä tuntuu et ei siellä ahtoputkessa paljoa liiku niitä happiatomeja.
Tuo eka kohta estää tehokaasti niitä happiatomeita liikumasta

ja toisen kohdan 2bar helposti vielä pahentaa, sitä mitä enemän painetta sitä tärkeämpi on tuo eka kohta, jossain kohdin tulee vastaan raja missä ilmaa vaan kuumenettaan ja samalla muukin lämpö kuorma lisääntyy jyrkästi ja ei kai se tee siitä ahtimesta paskaa jos muun systeemin mitoitus on pielessä saatika ahtimen mitoitus



. .
Itse olen juuri ajaellut tuollaista. Meinasin avata vielä enempi niitä ahtimen siipiä, vaikka ahdot laskisi. Ehkäpä ahtolämmöt laskee ja koko systeemi hengittää hieman paremmin. Omasta mielestä tuo gt2359 on liika pieni ahdin näille 300hv tehotavotteille.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Amgsiipi ja kompuran päivitys niin pitäisi riittää tuohon neljä purkkisessakin.
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Joo koko loma meni ahtimia värkätessä..
Tuli testattua switser s200 ahdistinta tohon om611.
Tulokset eivät olleet kovin lupaavia, turbo heräs vasta vähän ennen 4000rpm. Noin 1bar sain painetta :mrgreen:

59mm pako ja 52mm kompura siivet. Muuten tuli nostettua vetävät kierrokset 5500rpm ja maffi deletoitua.

Kai sitä pitää kahtella billet Kinugawa kompura siipi toho gt2359v :) Paineita pitäs kumminki saada melkee 3bar ja et pakopaineet pysyis alle ahtopaineiden.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

HHauki kirjoitti:Joo koko loma meni ahtimia värkätessä..
Tuli testattua switser s200 ahdistinta tohon om611.
Tulokset eivät olleet kovin lupaavia, turbo heräs vasta vähän ennen 4000rpm. Noin 1bar sain painetta :mrgreen:

59mm pako ja 52mm kompura siivet. Muuten tuli nostettua vetävät kierrokset 5500rpm ja maffi deletoitua.

Kai sitä pitää kahtella billet Kinugawa kompura siipi toho gt2359v :) Paineita pitäs kumminki saada melkee 3bar ja et pakopaineet pysyis alle ahtopaineiden.

Ainakin helposti löytyy
http://shopping.kinugawaturbo.com/bille ... ndtip.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;















.
.
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaa oli turhan avara ahdistin. Kannattaa alkaa harkitsemaan korsettia lohkoon kun noin ylös pyörität.
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

16pv lomilla sain intoa sen verran et kävin amiksella teetättämässä pari om612 pakosarjan laippaa. Jos laittelis ton switserin tohon w203 purkuautoon.

Takakelkan siitä joutuu oikoa ja suutinrungot kahtella jostain.
Jos pääsis talvella vähä jäällä kurvaileen :mrgreen:

Kuva

4kpl laippoja ja hinnaksi tuli 100e.. On vissiin vähä hinnat nousus
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No niin siitä se hissukseen tulee!
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

semmonen

Kuva
Kuva
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Kuva

Quick spooling valve ois vielä tarkotus viritellä tohon.

Kumpaahan pakopesän reikään se läppä kannattaa laittaa?
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3982
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

HHauki kirjoitti:[ [url=https://i.ibb.co/fDgt4nb/IMG-20200921-154610.jpg] ][/url]

Quick spooling valve ois vielä tarkotus viritellä tohon.

Kumpaahan pakopesän reikään se läppä kannattaa laittaa?
Jos pesän reisä on eroa niin yleensä siihen isompaan muuten ei merkitystä,
ellei sitten sarjat ole sen muotoiset että ohjaa selvästi virtausta enemän jompaan kumpaan
jos on niin sitten siihen mihin virtausta ohjaantuu vähemmän,
tämä siis jos pesän aukot samaa kokoa







































. .
Mökkillä
'
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Tuli laatikko laitettua piha-asennuksena jäärassiin :mrgreen:

Kuva
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Turvallisen näköistä toimintaa :D
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Noniin, siihen asti on päästy että pitäs lähtiä käyntiin om612.

Muttei tämä saatanan rottelo anna ottaa avainta irti virtalukosta :eh: Ei käänny siis 0-asentoon.
Auto on seisssy vuodenpäivät ja varmaan rattilukon moottori on jumissa tai jotain :crazy: Pystyykö sitä jotenki herkistellä??

Muutenki jotain omituista sähköhäiriötä tuntus olevan,vähä niinku ois akku tyhjä :D
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos automaatti niin Keppi oikeassa asenossa(tai sen tieto) ja siellä akussa sähköä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Joo ei ollu keppimodulissa se vaijeri kiinni.

Tietääkö kukaan mikä juttu kun edc15c5 ei anna kirjottaa ohjelmaa sisään millään?? Lukee kyllä hyvin.
Kokeiltu on kess, galletto ja mpps v16 kaikilla sama homma. Jännite 14.5v
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HHauki kirjoitti: Ma 21.12.2020 15:56 Joo ei ollu keppimodulissa se vaijeri kiinni.

Tietääkö kukaan mikä juttu kun edc15c5 ei anna kirjottaa ohjelmaa sisään millään?? Lukee kyllä hyvin.
Kokeiltu on kess, galletto ja mpps v16 kaikilla sama homma. Jännite 14.5v
Missä autossa se on,
Samaan ECU:un aimein kirjoitanut ja luettu tulee ulos selkokielisenä ?
jos niin joko työkalu tai ECU/sen johdot rikki,
antaako mitään virhe logia, kysyitkö jo noiden työkalujen helpistä ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2506
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei klooneihin helpit paljon auta. Mites se oli joku edc15 oli kertakirjotettava piiri, tosta on niin kauan et ei jaksa muistaa mikä se oli.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Ja niinkän kloneista tietoa mutta mpps lukenut ainakin mersusissa oleet edc15c5
siitä asti kun täältä kuusen alta sen kehitykseen tuli osalistuttua versio taisi olla 13 missä lukuetuveto vitoihin ja muihin missä se on toimi kuten piti

klokns kosernilla tais olla joku eds15 missä kertakäyttö piiri
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Nyt hommasin toisen samanlaisen c5 purkin mihin vaihoin eepromin tosta alkuperäsestä ecusta minkä kirjottaminen ei onnistunu.

Nyt kirjottaminen ja lukeminen pelaa, mut mpps sanoo no information ecu id kohdalla?? Sama homma sillä uuden ecun eepromilla ku vaihoin takasin sen.
Avatar
HHauki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ti 07.05.2019 14:49

Re: hhauen 200ceedeeii

Viesti Kirjoittaja HHauki »

Antaako tuo purkki kirjottaa vaikka ei ois eepromia paikoillaan ollenkaan?

Vastaa Viestiin