300ce-24 sekä 300te-24 fiksailua

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Peltiä on taas taivuteltu ja hitsailtu autoon kiinni.

Stopparin korvakko ja iskaritorni löyti tiensä takaisin paikalleen.
Kuva

Uusi pintapelti sisäkaareen.
Kuva

Pystäriä tuli käytyä vähän herättelemässä reilun vuoden seisonnan jälkeen. Kesäpallot vaihtelin alle ja muutenkin tarkastelin valmiiksi leimausta varten. Leimalle ajo ei vielä onnistunut kun oli tankki sen verran kuiva että ei uskaltanut lähteä ajamaan kun olisi asemalle ollut turhan pitkä matka.
Kuva
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Tervehdys taas! Kesä vierii kovaa vauhtia ja auto on vieläkin telakalla :? . No ehkä se jossain välissä valmistuu :D .

Apukuskin puoli kun on saatu valmiiksi niin aloitin tekemään kuskin puolta ja hommaa.on riittänyt ja sitä on vieläkin edessä. Lähtötilanteena tuo kuskin puoli oli huomattavasti kamalampi aikaisempien korjailujen takia.

Lähtötilannetta
Kuva
Kuva

Ensimmäisenä iskaritorni pois tieltä ja happoon likoamaan. Pois leikattu alareuna meni luonnollisesti vaihtoon.
Kuva

Vanhaa paskaa pois ja uutta peltiä sovittamaan tilalle sekä takakelkan kiinnityspiste pois kun ruoste jatkui sinne alle.
Kuva

Uutta pohjaanlyöntikumin korvakkoa. Vanhasta ei paljoa jäljellä enää ollut :D.
Kuva

Taka-akselin etupuoli valmiina.
Kuva

Vielä piti yksi varaosaraato hankkia että sai takatukivarret ja takakelkan ja korin väliset tukiraudat. Vaikka ennen ostoa kävin jousikupit tukivarsista kolistelemassa piti ne vielä irrallaan varmuuden vuoksi hiekkapuhaltaa ettei sitten maalaus vaiheessa löydy yllätyksiä.
Kuva
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Otitko polttoainetankin pois kun hitsasit takapoikkipalkkia? Se on aika lähellä.
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Sharedoc kirjoitti:Otitko polttoainetankin pois kun hitsasit takapoikkipalkkia? Se on aika lähellä.
On ollut polttoainetakkki irti. Huomattavasti paloturvallisempaa tehdä ja samalla on päässyt juuri noihin iskaritorneihin käsiksi.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Tehdään tämmönen oikein kuvapitoinen päivitys poikkipalkin korjauksesta. Kun niemölleriltä ei sitä uutta saanut niin vaihtoehtoina oli alkaa tekemään suorasta pellistä uutta tai sitten jos jostain toisesta autosta löytyisi kelvollinen osa purettavaksi. No tuon tukivarsien luovuttajan kohdalla niin kävi ja sieltä sai purettua melko hyvän palkin tähän projektiin.

Aloitin kuskin puolelta tekemään tuota palkin korjausta. Homma alkoi vanhojen leimapaikkojen purkamisella ja niitä riitti :? .
Kuva

Poikkipalkin jämät kun oli poistettu pääsi tekemään pitkittäispalkin loppuun.
Kuva

Purkuautosta sovitettu palaa paikalleen poraruuveja apuna käyttäen
Kuva

Hitsattu paikalleen ja pakoputken kannattimet paikallaan
Kuva

Sitten toiselle puolelle. Lähtökohta näyttää paljo karummalta mutta toisaalta helpompi tehdä kun ei tarvitse ensin kaivaa neljää kerrosta peltiä edestä.
Kuva

Sitten sai taas hyödyntää purkuautoa lattian korjauspalan osalta. Onneksi niin mädässä autossa oli edes jotain ehjää :D .
Kuva

Lattia hitsailujen, hiomisten ja oikomisen jälkeen. Hetken kyllä sai vasteen ja vasaran kanssa tehdä kun melko äkkiä vetää.kieroon tuommosen löysän lattiapellin.
Kuva

Purkuautosta otetusta palkista piti kuitenkin pääty tehdä kokonaan uusiksi
Kuva

Apparin puolen pääty hitsattuna paikalleen.
Kuva

Koko palkista kuva.
Kuva

Vielä olisi ruostehommista kuskin puolen pyöränkotelon ja helman takaosan tekeminen loppuun jäljellä.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Millainen hitsauskone?
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Sharedoc kirjoitti:Millainen hitsauskone?
Pari vuotta vanha migatronic automig 183i. Ihan näppärä kone monenlaiseen hitsaukseen :D .
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja S202 »

Noi automigit on hemmetin hyviä koneita, tuskin parempia on tehtykään. Mahtavan näköistä jälkeä!
S124 300TE
S211 E500
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Hetki taas vierähtänyt peltiä vaihdellessa. Alkaisi näiden paikkojen jälkeen olemaan ruostehommat taputeltu.


Vaikka tuota miggipilliä on saanut aika runsaasti pidellä kädessä niin silti piti kokeilla ja hakea säätöjä harjotuspalaan ennen kuin uskalsi hitsata sisäkaaren pellin stopparin korvakkoon kiinni.
Kuva

Sisäkaari tehtynä
Kuva
Kuva

Helman korjaus oli sitten oma taiteenlaji saa tuommosen klokkerholmin tarvikekikkareen kanssa. Melkein olisi helpommalla selvinnyt kun olisi vaan itse väännelly suorasta pellistä palan. Nuo vesireiät oli ainakin tässä yksilössä ihan mitä sattuu kun reiän koko oli sama kun tulpan suurin kohta, joten ne joutui tekemään uusiksi :? . Myös helma oli takapäästä puoli senttiä liian pitkä niin sai ottaa siivun välistä pois. Lopulta se kuitenkin asettui ihan kivasti paikalleen.
Kuva
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Viimein olisi kaikki paikat hitsattuna autosta mitä nyt tässä vaiheessa tarvii tehdä.

Sisäkaaresta reiät umpeen.
Kuva

Pieni pätkä ulompaa sisäkaarta piti vaihtaa. Saisi melkeempä joskus tulevaisuudessa vaihtaa loputkin kun on joskus vähän puolihuolimattomasti vaihdettu se.
Kuva

Vielä satunnaisia pohjankorjauskuvia viimeisistä paikoista
Kuva

Kuva

Kuva

Sitten tuli vielä tämmönen w124 300D hankittua :D . Auto on 4v ollut seisonnassa ja nyt olisi tarkoitus palauttaa tien päälle. Viikonlopun aikana tullut jarruja käytyä läpi. Ihme ja kumma vielä ei ole löytynyt yhtään läpi ruostunutta paikkaa pois lukien kuskin etulokari missä on pieni reikä etureunassa. Aikamoisessa etukenossa kulkee koko laite tällä hetkellä niin pitää madaltaa tasapainoon :lol: .

Kuva
Kuva

Google drive näköjään kusee kuvien koossa sen verran että puuttuu osa autosta kuvasta mutta pitää myöhemmin ottaa parempia kuvia.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Pullmanni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 04.10.2020 08:48

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja Pullmanni »

On kyllä mukava lueskella ja seurata. Hienoa jälkeä mitä saat aikaan, ei voi kun kehua!
W123 240d -77 limousine lang (projekti)
W212 350CDI -09
W211 320CDI -04
W220 320CDI -99
W124 200d -95
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Pitkästä aikaa päässyt kunnolla taas w123 kimppuun kun tuo opiskelu on hieman haitannut harrastuksia. Yksi paikka piti vielä lattiaan tehdä. Tuurillaan varaosaromusta sai käydä hakemassa korjauspalan.
Kuva

Sitten sai vetästä epoksit korjausten päälle

Kuva

Kuva

Kuva

Maalausten jälkeen laitoin vanhat akselit alle ja auton pihalle odottamaan uusia maalattuja alustan osia :) .


Tuo aikasemmin mainittu 300D on toimittanut käyttöauton virkaa nyt. Sitä vaivasi jonkun asteinen tehon puutos ja vika löytyi polttoaineen karkeasuodattimesta.
Kuva
Milloin lienee vaihdettu viimeksi :roll: . Tavara tuolla sisällä oli kuin vaseliinia. Vaihtelin molemmat suodattimet ja taas toimii kuten kuuluukin.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: W123 300D kesäksi tien päälle ja muita mersuja

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Pullmanni kirjoitti:On kyllä mukava lueskella ja seurata. Hienoa jälkeä mitä saat aikaan, ei voi kun kehua!
Kiitos kehuista :) .
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Tervehdys pitkästä aikaa. W123 projekti on jäänyt hieman taka-alalle ja tullut tehtyä muita projekteja välillä, muunmuassa yhden 888 värisen 300te-24 melkolailla täydellinen läpikäynti. Voin tästä ladata kuvia ja jotain pientä kertomusta tänne kun kerkeän.

Mutta itse asiaan. Viime marraskuussa torissa sattui silmään hieman epämääräinen myynti-ilmoitus c124 mersusta ja niin vain kävi että se jäi käteen. Hieman oli pitkä matka hakea auto Rukalta mutta oli se sen arvoinen haku kuitenkin. Tosiaan kyseessä manuaali 300ce-24 sportline. Auto oli jäänyt leimaamatta -18 vuonna viimeisen kuvan vian takia.

Varustelistaa

FIN WDB1240511B379183
Model 300 CE-24
Engine 104980 10 003834
Transmission 717450 01 697657
Order Number 0 0 230 01502
Order Location SCHWAEBISCH-GMUEND BRANCH
Interior FABRIC "CHECK" - BLACK (371)
Paint 1 BLUE-BLACK - METALLIC PAINT (199U)
Approx. Build Date 1990-10

Code Description
300 STORAGE BOX IN FRONT TRAY
412 ELECTRIC SLIDING ROOF WITH TILTING DEVICE
430 HEADREST IN THE REAR, LEFT AND RIGHT
531 AUTOMATIC ANTENNA
540 ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
592 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE, BAND FILTER
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
650 SPORTS CHASSIS WITH 15-HOLE LIGHT ALLOY WHEELS
750 BECKER RADIO EUROPA 2000 VK

ostokunto
Kuva

Kuva

Kuva

Suurin syy edellisellä omistajalla luopumiseen oli tässä.Kuva

Hitsauksia on tehty paljon ja niistä tulee lisää kuvia myöhemmin.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Hieman kuvasaastetta aikaansaannoksista koritöiden osalta.

Kuva
Kaikki tunkkauspisteet joutui korjaamaan kuten melkein jokaiseen 124-koriseen mikä on vastaan tullut.

Kuva
Coupen helmat oli hieman veemäisen muotoiset tehdä verrattuna neliovisiin mutta ensimmäisen kun teki niin oppi temput miten palat taittuu suhteellisen nopeasti. Trabhanilta näitä olisi valmiina saanut mutta ruostevauriot oli näiltä osin kuitenkin niin pienet että paras ratkaisu oli itse vääntää suorasta pellistä.

Kuva
valmis tuote.

Kuva
Lasinpesunestesäiliön alla melko perinteinen näky mutta ihan inhmillisen kokoisena pysynyt vielä.

Kuva
Hitsattuna, oikaistuna ja hiottuna.

Kuva
Hieman harvinaisempi ruostekohta. Onneksi löytyi kaverin purkuautosta korjauspala tähän.

Kuva
sovituksessa magneeteilla.

Kuva
Hitsailtuna, oikaistuna ja hiottuna

Takalattiaa oli apukuskin puolelta joskus joku jo hitsaillut ja jälki ei omaa silmää miellyttänyt niin uusiksihan se meni.. Muutenkin lattia oli saanut ajan saatossa jotain osumaa alapuolelle niin sai hieman oikoa sitä. Tämän osion korjaus luonnollisesti alkoi sillä että koko sisustan joutui purkamaan tieltä pois. Sisustalle täytyy myöhemmin tehdä sitten täysi pesu ennen kun sen asentaa takaisin.

Kuva
edellinen korjaus

Kuva
Trabhanilta tilattu korjauspala. bensapumppujen suojamuovin kiinnitysruuvit tähän piti vielä itse hitsailla, sekä prässäyksen jäljiltä pellissä oli yksi halkeama mikä vaati korjauksen.

Kuva
varsinaisen lattiapellin tein itse.

Kuva
pystypelti hitsattuna sekä lattiapelti sovituksessa.

Kuva
valmiina. Ulkopuolelta ei ollut kuvaa tähän hätään.

Seuraavassa päivityksessä lisää tarinaa.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Coupen kuvat ei näy :(
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Joo, sama täällä eli kuvat eivät näy :?:

888-värisestä TE-24:stä olisi kiva lukea lisää myös.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja JPM »

Tänne näkyy ja on kyllä siistiä jälkeä.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Pitääpä selvitellä mistä johtuu että ei kaikille näy. Tosiaan Google kuvista oon linkit noihin kuviin ottanu.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

meseucco kirjoitti: Ti 21.02.2023 10:17 Pitääpä selvitellä mistä johtuu että ei kaikille näy. Tosiaan Google kuvista oon linkit noihin kuviin ottanu.
Nyt kuvat näkyvät, eli voi olla selainkohtainen asia tms.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Hienoa jälkeä!
Takalattiaa oli apukuskin puolelta joskus joku jo hitsaillut ja jälki ei omaa silmää miellyttänyt niin uusiksihan se meni.. Muutenkin lattia oli saanut ajan saatossa jotain osumaa alapuolelle niin sai hieman oikoa sitä.
Mullakin coupessa samassa kohtaa alhaalta päin tullut painauma. Joutuu oikaisemaan kun kerkiää.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Kiitokset kehuista, yritän niin hyvää jälkeä saada aikaan kun vaan näillä vehkeillä ja taidoilla on mahdollista :D .

Tuon takakelkan kiinnityspisteen korjaus lähti siitä liikkeelle että vanha takakelkka piti irrottaa autosta. Samalla autosta irroitin polttoainepuolen osat mukaan lukien tankin Tästä vanhasta akselistosta ei jäänyt käyttöön kuin perä, vetarit ja olka-akselit napoineen. Onneksi itseltä löytyi tämän ratkenneen tilalle uusi minkä käytin puhalluksessa sekä jauhemaalissa.

Kuva

Tuosta oikean puoleisesta kiinnityspisteestä ei enää paljoa ollut jäljellä

Kuva
Kuva
Tätä oli yritetty jollain 0,7mm pellillä elvyttää mutta eihän se mitään kestä.

Kuva
Vanhat jämät poissa, erinäisillä mitoilla ja vielä ehjällä kelkalla tarkastettuna että uusi Trabhanilta tilattu kiinnityspiste on oikeassa kohdassa. Näissä uusissa kiinnityspisteissä sopivuus oli yllättävän hyvä mutta tuon koko palan vaihto on aika työläs operaatio kun on niin monen peltikerroksen välissä.

Kuva
Kuva
pintapeltikin löytänyt paikkansa.

Totesin että vasemmalle puolele oli sama kanssa vaihtaa koko kiinnityspiste kun oli päässyt melkolailla yhtä huonoon kuntoon.
Kuva
Kuva

Kuva
vasemmalle puolelle sai vaihtaa hieman enemmän tuota sisälokaria.


Vakaajan kiinnikkeet, jousikupit sekä jarruletkun kiinnikkeet käytin irti. Näille tein sitruunahapossa uiton sekä hiekkapuhalluksen jonka jälkeen laitoin takaisin autoon kiinni. Vakaajien kiinnikkeiden alle sai luonnollisesti vaihtaa palat peltiä.
Kuva

Kuva

Kuva
Puuilossa tuli vastaan tuommosia puristimia ja osottauituivat yllättävän käteviksi apuvälineiksi tähän hommaan.

Kuva
osat puhtaana.

Kuva
Kaikki paikallaan ja hieman myös nautittu urheilujuomaa :lol: .


Kelkan yläpuolelle vaihtelin muutamia kohtia pohjapellistä kun oli päässyt sen verran syöpymään.
https://lh3.googleusercontent.com/pw/AM ... authuser=0
Kuva
Kuva

Myös muutamia jarru sekä polttoainelinjojen kiinnitysruuveja piti vaihtaa kun olivat niin syöpyneitä. Seuraavaksi olisi ohjelmassa oikeastaan tuon kelkan yläpuolelle jäävän alueen maalaus mitä toivon mukaan pääsisi nyt viikonloppuna aloittelemaan.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja S202 »

On kyllä hyvää jälkeä, pitäisköhän itsekin irrotella noi jousikupit ja jarruputkien kiinnikkeet kun ovat niin tukevasti ruosteessa. Millä putsaat noi ruosteet pohjasta, ite oon nyt sivellyt niihin muutamana päivänä fosforihappoa ja teräsharjalaikalla harjannut ruosteita pois, hiekkapuhallus sotkee niin valtavasti sisätiloissa että jos enimmät ruosteet sais muilla keinoin pois.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja epk »

tuommoinen on kyllä hiton hyvä, paljon parempi ja nopeempi mitä hapotus, vaatii tietysti tilaa laittaa suutin kiinni peltiin. Tuossa on kyllä pehmee nozzle että saa kyllä hyvin kikkailtua kaikennäköiseen muotoon kiinni asti ettei pölise.

https://www.lakeudenkone.fi/product/372 ... gL13vD_BwE
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

S202 kirjoitti: Ke 22.02.2023 17:59 On kyllä hyvää jälkeä, pitäisköhän itsekin irrotella noi jousikupit ja jarruputkien kiinnikkeet kun ovat niin tukevasti ruosteessa. Millä putsaat noi ruosteet pohjasta, ite oon nyt sivellyt niihin muutamana päivänä fosforihappoa ja teräsharjalaikalla harjannut ruosteita pois, hiekkapuhallus sotkee niin valtavasti sisätiloissa että jos enimmät ruosteet sais muilla keinoin pois.
Tätä metodia oon käyttänyt näihin itsekkin.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

epk kirjoitti: Ke 22.02.2023 18:10 tuommoinen on kyllä hiton hyvä, paljon parempi ja nopeempi mitä hapotus, vaatii tietysti tilaa laittaa suutin kiinni peltiin. Tuossa on kyllä pehmee nozzle että saa kyllä hyvin kikkailtua kaikennäköiseen muotoon kiinni asti ettei pölise.

https://www.lakeudenkone.fi/product/372 ... gL13vD_BwE
Tämmöstä vastaavaa on tullut käytettyä kanssa.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Maalaushommat jäi viikonloppuna välistä mutta jotain pientä sai silti viikonlopun aikana puuhasteltua

Lokarit tässä autossa olivat vielä onneksi mersun alkuperäiset ja verrattain hyvässä kunnossa. Oikastaan ainoat ruosteet jäävät vain kylkilistojen alle. Tarvikelokareista kun ei ole oikeastaan ikinä autoon asti laitettavaksi niin uhrasin semoisen tämän auton alkuperäisten korjaamiseen. Samassa operaatiossa ajattelin vilkun reiät hitsata umpeen.

Kuva
Tuommoisen siivun sai poistaa.

Kuva
Tarvikelokarista otettu pala sovituksessa.

Kuva
Oikea takakaari tässä on myös hieman surullisessa kunnossa. Pitkän aikaa sitä katseli maalit päällä mutta mieli ei malttanut olla katsomatta maalin alle mitä yllätyksiä sieltä löytyy. No pakkelia, koritinaa ja jonkun lievän kolaritällin jämät sieltä löytyi mitä on yritetty oikaista joskus. Täytyy alkaa metsästämään korjauspalaa tuohon.

Kuva
Tämän auton vaihdekeppi on päässyt vuosien saatossa jokseenkin surulliseen kuntoon ja jäljellä ei ole enää kuin riekaleina oleva pussi sekä nupin runko. No tammikuun alussa sattui käymään tuuri kun erääseen facebookin osamyyntiryhään tuli ilmoitus dogleg kaaviolla olevasta sportline nupista, joka oli kaiken lisäksi vielä aivan uusi. Ilmoituksen nähtyä ei ollut muuta vaihtoehtoa kun ostaa se kun nämä tällä kaaviolla olevat ovat todella kiven alla.
Kuva

Kaveri käytti tässä oman lankkuprojektin osia keltapassivoinnissa niin laitoin myös muutamia coupen osia samaan kyytiin mukaan. Ainakin kuvassa näyttävät erittäin hyvältä pinnoituksen jälkeen.
Kuva
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

Kaikkea isompaa ja pienempää puuhasteltu taas

lokarinkorjaus jatkui apparin puolella. Samalla lähti sivuvilkkijen reiät pois molemmista.
Kuva

Kuva

Kuva

Valmis tuote.
Kuva

Pohjakin sai ensimmäisen kerroksen epoksia pintaan.
Kuva

Sitten sen kauan takakaaren kimppuun minkä tekemistä on tietoisesti kierrellyt pitkän aikaa :? .
Otin profiilitulkilla toiselta puolelta profiilit ja siirsin ne tehtävälle puolelle teippimallia hyödyntämällä. Profiiliviivojen avulla muotoon naputtelu hitsauksen jälkeen oli helpompaa. Puolasta ostettu korjauspala oli melko huonolaatuinen että sai muotoilla todella paljon uusiksi sitä.
Kuva

Sisäkaari oli kanssa aika karussa kunnossa.
Kuva

sovituksessa
Kuva

Ensimmäiset heppaukset
Kuva

Melkein valmis. Sisäkaaren hitsaus olisi vielä tekemättä
Kuva
Kuva
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Siistiä työtä!
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
meseucco
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: To 21.04.2016 17:28

Re: c124 300ce-24 fiksailua

Viesti Kirjoittaja meseucco »

JanneW124 kirjoitti: To 06.04.2023 18:18 Siistiä työtä!
Kiitoksia :D
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Vastaa Viestiin