S210 420 1997

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tuli ostettua taas yks mersu lisää :D :D Ostin 420 s210 mallin, en ole kyllä vielä hakenut autoa koska se täytyy kärryllä hakea. Auto on seissyt 2013 vuodesta asti. Saan mukaan uudet etulokarit ja toiset ovet vasemmalle puolelle. Laitan vähän kuvia joita sain myyjältä ennenkuin päätin ostosta :)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jonkunlainen sairaus se tämäkin :D Mitäs suunnitteilla kyseiselle autolle?
W210 E320cdi
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

simoks kirjoitti:Jonkunlainen sairaus se tämäkin :D Mitäs suunnitteilla kyseiselle autolle?
Joo ei voi muuta sanoa :D Varmaan mun toinenkin puolisko kotona näin tykkää :mrgreen: Suunnitteella on ruosteen laitto, bensafiltterin ja bensan vaihto. Oli kuulema käynyt vähän huonosti viime ajolla joulukuussa, tuntunut heikolle kone.. En tiedä sitten että onko just siinä sitten vika, mutta katon sen itse sitten kunhan saan auton haettua ens kuun puolivälissä talliin.

Toivottavasti kone on ehjä vielä sitten :D Saan auton niin halvalla että en voinut sanoa ei kiitos :)

Eli ruosteenlaittoa ja koneen vianetsintää(jos siinä nyt on vikaa) ja sen korjaus jos ei ole liian kallista. Sitten katsastus :) Teen siitä nyt ihan käyttökelposen auton, ei mitään esittelyautoa.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S210 420

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Nyt ei sitten muuta kuin etsiä vielä osienluovuttaja tälle tehoväykylle.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sharedoc kirjoitti:Nyt ei sitten muuta kuin etsiä vielä osienluovuttaja tälle tehoväykylle.
Uudet lokarit eteen saan mukaan ja vasemman puolen ovet :)
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Suhteellisen pehmeältä näyttää. Minä luovutin näitten Väyrysten kanssa ja siirryin 211 korisiin. On huomattavasti lievempiä mätäongelmia tullut vastaan.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Behemoth kirjoitti:Suhteellisen pehmeältä näyttää. Minä luovutin näitten Väyrysten kanssa ja siirryin 211 korisiin. On huomattavasti lievempiä mätäongelmia tullut vastaan.
Joo kyllä ne 211 on paremmat. Mutta kun olen sekopää niin tulee ostettua tämmösiä :mrgreen: Sitten kunhan saan kotiin sen ens viikon lopulla niin katon tarkemmin että kannattaako edes laittaa kuntoon vai myynkö osissa pois :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on auto haettu :D Kuvia klikkaamalla tulevat isommaksi.
Kuva
Pesun jälkeen..
Kuva
Kuva
Kuva
Ja nyt se on tallissa :)
Kuva

Vika etsintää koska se varoittaa latausvikaa ja auto käy vaan 20sekunttia ja sammuu eikä pysty käynnistään uusiks..pyörii kyllä startilla mutta muuta ei tapahdu..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Noniin pikkusen tullut touhuttua :mrgreen: Käyntiongelmat ratkesi eilen, bensapumppu oli hajonut, nyt ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Kokeilin toisella pumpulla ja nyt käy hyvin. Latausvalo sammuu kun saa kierroksia lisää joten laturin hiilet/regulaattori menee vaihtoon, uusi tilattu. Oiskohan tuosta samasta johtuvaa että abs/esp valot palaa myös?
Sitten katon miten teen auton kanssa että meneekö myyntiin varaosa autona vai korjaanko.. tylsää vaan että alusta on niin ruosteinen, etulattiat ja raamipalkki on pahasti ruostuneet ja helmat myös. Ainut mikä puhuu puoleen että laittaa kuntoon on tuo v8 :D Siitä tosin ainakin 2 venttiilinostattajaa (onko oikea sana?) pitää ääntä, olen lukenut tuosta ja vaikuttaa olevan tyyppivikaa koska öljyputket noille ovat muovia ja hajoavat. En ole kyllä vielä katsonut että onko tilanne tämä myös tässäkin koneessa. Käy muuten ihan hyvin ja vastaa kaasuun rivakasti :D
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jeesus tuo etulokari.. :) Vain väykyssä mahdollista.
W210 E320cdi
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

pasi84 kirjoitti:Noniin pikkusen tullut touhuttua :mrgreen: Käyntiongelmat ratkesi eilen, bensapumppu oli hajonut, nyt ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Kokeilin toisella pumpulla ja nyt käy hyvin. Latausvalo sammuu kun saa kierroksia lisää joten laturin hiilet/regulaattori menee vaihtoon, uusi tilattu. Oiskohan tuosta samasta johtuvaa että abs/esp valot palaa myös?
Sitten katon miten teen auton kanssa että meneekö myyntiin varaosa autona vai korjaanko.. tylsää vaan että alusta on niin ruosteinen, etulattiat ja raamipalkki on pahasti ruostuneet ja helmat myös. Ainut mikä puhuu puoleen että laittaa kuntoon on tuo v8 :D Siitä tosin ainakin 2 venttiilinostattajaa (onko oikea sana?) pitää ääntä, olen lukenut tuosta ja vaikuttaa olevan tyyppivikaa koska öljyputket noille ovat muovia ja hajoavat. En ole kyllä vielä katsonut että onko tilanne tämä myös tässäkin koneessa. Käy muuten ihan hyvin ja vastaa kaasuun rivakasti :D

Joskus kannattaa vaan antaa periksi ja myydä osina tai paaliin. Tuli muutama vuosi sitten ostettua muutamalla satasella 290tdt, joka oli päälle päin kuin karkki. Sitten alko selviään vauriot: oli täysin mätä joka paikasta pohjasta. Piti luovuttaa ja myin kokonaisena "osina" pois ja siirryin eteenpäin. :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

simoks kirjoitti:Jeesus tuo etulokari.. :) Vain väykyssä mahdollista.
Näin se on :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Behemoth kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:Noniin pikkusen tullut touhuttua :mrgreen: Käyntiongelmat ratkesi eilen, bensapumppu oli hajonut, nyt ei lähtenyt ollenkaan käyntiin. Kokeilin toisella pumpulla ja nyt käy hyvin. Latausvalo sammuu kun saa kierroksia lisää joten laturin hiilet/regulaattori menee vaihtoon, uusi tilattu. Oiskohan tuosta samasta johtuvaa että abs/esp valot palaa myös?
Sitten katon miten teen auton kanssa että meneekö myyntiin varaosa autona vai korjaanko.. tylsää vaan että alusta on niin ruosteinen, etulattiat ja raamipalkki on pahasti ruostuneet ja helmat myös. Ainut mikä puhuu puoleen että laittaa kuntoon on tuo v8 :D Siitä tosin ainakin 2 venttiilinostattajaa (onko oikea sana?) pitää ääntä, olen lukenut tuosta ja vaikuttaa olevan tyyppivikaa koska öljyputket noille ovat muovia ja hajoavat. En ole kyllä vielä katsonut että onko tilanne tämä myös tässäkin koneessa. Käy muuten ihan hyvin ja vastaa kaasuun rivakasti :D

Joskus kannattaa vaan antaa periksi ja myydä osina tai paaliin. Tuli muutama vuosi sitten ostettua muutamalla satasella 290tdt, joka oli päälle päin kuin karkki. Sitten alko selviään vauriot: oli täysin mätä joka paikasta pohjasta. Piti luovuttaa ja myin kokonaisena "osina" pois ja siirryin eteenpäin. :)
Hei mitäs nyt tapahtu… eikös tämä ole Suomalaisten foorumi? :think: Mihin se Sisu on kadonnut?? :mrgreen: :mrgreen: Tämän laitan kuntoon :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Paljon ruostetta tässä on ja meinasin ensin myydä osissa pois mutta tänän on 210 ja tykkään niistä :D Ja kyllä tiedän että on ekonoomisesti tyhmää remontoida mutta kun olen valmis niin mulla on yks Ruotsin hienommista S210:eistä :D

Kuva
Vasen lattia edestä.
Kuva
Helmaa kohti vasen puoli.
Kuva
Vasen puoli takaa.
Kuva
Oikea puoli takaa.
Kuva
Oikea puoli edestä.
Kuva
Etupää

Kuva
Kone piti venttiilitikitystä ja löysin 3putkea öljytykseen mitkä olivat rikki..(muoviputkia :thumbdown: )
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja Taski »

Joo-o, eikö näitä saa japseista taskurahoilla ihan kunnon kopalla? Helpommalla pääsisi kun toisi valmiiksi hyväkoppaisen.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Taski kirjoitti:Joo-o, eikö näitä saa japseista taskurahoilla ihan kunnon kopalla? Helpommalla pääsisi kun toisi valmiiksi hyväkoppaisen.
Helpommalla tietenkin pääsis mutta eihän se ole sama asia :mrgreen: Ja sitten vaikka miten hienon tällaisen ostaa niin muutama vuosi täällä ajellessa niin alkaa kyllä ruosteet niissäkin tulemaan esille.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja simoks »

Kuvista päätellen seissyt jossain nurmikolla siitä 2013 lähtien, ei ollut aikoinaan oma 850tkm ajettu väykky edes lähellekkään noin paha pohjasta/helmoista :)
W210 E320cdi
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

simoks kirjoitti:Kuvista päätellen seissyt jossain nurmikolla siitä 2013 lähtien, ei ollut aikoinaan oma 850tkm ajettu väykky edes lähellekkään noin paha pohjasta/helmoista :)
Joo on seissyt hiekalla osan ajasta, joka ei ole yhtään sen parempi kuin nurmikolla seisominen.. :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on kaikki 16kpl öljyputkista tilattu ja niihin kuuluvat tiivisteet(32kpl) ja venttiilikoppien tiivisteet. Eiköhän se tästä :mrgreen:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tässä video mille moottori kuulosti kun ostin auton:
https://youtu.be/71OKo8e8ZnA

Sitten ostin ja uusin kaikki 16kpl öljytysputkea nokkaakseleille ja nyt moottori kuulostaa tälle:
https://youtu.be/oQ03KeRmdUQ

Tässä tulee kuvia ruosteesta ja Olin jo heittää hanskat hyllylle mutta kun tuli jo tilattua nuo moottorin osat niin en sitten viitsi jättää tekemättä :mrgreen:
Oikea etulattia:
Kuva
Vasen helma edestäpäin:
Kuva
Oikea raamipalkki edestä:
Kuva
Vasen raamiplakki edestä:
Kuva
Oikea rengaskotelo edestä:
Kuva
Vasen rengaskotelo edestä:
Kuva
Etupää:
Kuva

Nyt ootan laturia jonka olen ostanut koska vanhaan ei riittänyt hiilien vaihto koska toinen kuparirengas oli niin uralle kulunut..
Avatar
toni20
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 18.10.2009 18:10
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja toni20 »

Tämähän on kuin olisi minun entisestä autosta kirjoitettu juttu. Väriä ja moottorin nakutusta myöten aivan sama kun minulla 2011-2014 niin katsoinkin että oletko ostanut minun entisen auton :) Itse ostin omani avk:lta keulasta kolaroituna ja kun sen laittoi ensimmäise kerran käymään niin pettymys oli suuri kun kone naputti. No, tuli sillä silti ajettua 24tkm kun silloin olisi juurikin noiden öljyputkien uusiminen maksanut 500€+työt niin ajelin kiltisti nakutuksen kanssa kun muuten pelitti kone.

Tuo ruoste on jotain sanoinkuvaamatonta tässä. Omaani muistaakseni joutui laittamaan yhden paikan. Omassani oli kääntäkulmantunnistin viallinen, joka sytytti mittariston joulukuuseksi. Merkkiliikkeessäkin sitä koitettiin aluksi vain ohjelmistopäivityksellä korjata. Se toimi sen jälkeen jopa 80km kun taas kaikki viat päällä. Mutta tsemppiä korjaukseen. Voin sanoa että w210 420 ja w220 430 ässän omistaneena saa hymyn korviin asti kun oot liikennevaloissa ekana ja v8:lla jätät sen viereisen riisikipon katselemaan sun perävaloja :lol: :twisted:

P.S. Varaudu vierailemaan tankilla usein, nämä ei litroja säästele :thumbup:
https://www.sarjat.org/

3 mersua ja pari muuta:
W115 220D -68 (53tkm) katsastettu 25v huilaamisen jälkeen, nyt talviunilla
W211 E220CDI -06 Automaatti (574tkm, entinen taxi, farkku, pakettiauto)
W903 Sprinter -03 (619tkm) 10-paikkainen linja-auto
Ford Focus -02 (319tkm)
VW Golf -04 (514tkm) diesel manuaali pakettiauto
Kupla -72 katsastettu 2 vuoden leimaan
Kupla -65 projekti käynnissä
Päivitetty 17.04.2024
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

toni20 kirjoitti:Tämähän on kuin olisi minun entisestä autosta kirjoitettu juttu. Väriä ja moottorin nakutusta myöten aivan sama kun minulla 2011-2014 niin katsoinkin että oletko ostanut minun entisen auton :) Itse ostin omani avk:lta keulasta kolaroituna ja kun sen laittoi ensimmäise kerran käymään niin pettymys oli suuri kun kone naputti. No, tuli sillä silti ajettua 24tkm kun silloin olisi juurikin noiden öljyputkien uusiminen maksanut 500€+työt niin ajelin kiltisti nakutuksen kanssa kun muuten pelitti kone.

Tuo ruoste on jotain sanoinkuvaamatonta tässä. Omaani muistaakseni joutui laittamaan yhden paikan. Omassani oli kääntäkulmantunnistin viallinen, joka sytytti mittariston joulukuuseksi. Merkkiliikkeessäkin sitä koitettiin aluksi vain ohjelmistopäivityksellä korjata. Se toimi sen jälkeen jopa 80km kun taas kaikki viat päällä. Mutta tsemppiä korjaukseen. Voin sanoa että w210 420 ja w220 430 ässän omistaneena saa hymyn korviin asti kun oot liikennevaloissa ekana ja v8:lla jätät sen viereisen riisikipon katselemaan sun perävaloja :lol: :twisted:

P.S. Varaudu vierailemaan tankilla usein, nämä ei litroja säästele :thumbup:
Hei. No tuskin on sun entinen koska on Ruotsiauto tämä ja Ruotsissa asun :) Tässä justiin etin vikakoodilaitetta mikä tähän kävisi.. Joo tällainen 420 mulla on ollut ennenkin, tosin se oli sedani että tiiän sen bensajanon mikä näillä on mutta ei se haittaa :D
Joo sen sain kokea entisellä 420:sellä liikennevaloissa että kivaa se oli ja justiin kun päällepäin auto näyttää ihan tavalliselle kakssataselle :D
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Tekniikan siirto parempaan koppaan?
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sharedoc kirjoitti:Tekniikan siirto parempaan koppaan?
Se ois muille ehkä vaihtoehto mutta mulle ei. :D
Avatar
julB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 03.11.2011 18:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja julB »

Mitäs tälle projektille kuuluu?
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________

*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 680
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Nämä "Ruotsi-autot" kierrän kaukaa. On tullut kerran ostettua muutamalla satasella -97 290 tdt pimeässä talvella. Päältä kuin karkki mutta pohja niin mätä, että meni paaliin. Oli Ruotsiauto. Jos Väyrystä Ruotsista tulis kateltua, niin jostain Kiirunan korkeudelta uskaltaa harkita.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

julB kirjoitti:Mitäs tälle projektille kuuluu?
Romulaan meni.. löyty nyrkin kokoisia reikiä raamipalkeista.. :cry:
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Otitko tekniikan talteen?
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1207
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 420 1997

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Sharedoc kirjoitti:Otitko tekniikan talteen?
en ottanut..
Vastaa Viestiin