juusmon C215 CL55 AMG -01

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Jeps, minun entinen peli tuo on. Ikävä lueskella että kauheasti ongelmia. Noh omatunto sinäänsä ei kolkuta. Autohan vaihtoi todella edullisesti omistajaa.

Itse en suosittele mitään euromankkoja ainakaan navigaattorin takia. Itse asensin bluethoothin kyseiseen yksilöön. Suosittelen käyttämään puhelinta tai tablettia navigoinnin kanssa ja parittamaan äänentoiston kanssa.

Mitä alustan laskeutumiseen tulee niin epäilempä että ongelma ei jää blockiin enään sit. Kessu joka tuon kunnosti on pätevämpiä tyyppejä pääkaupunkiseudulla. Mielenkiintoista sinäänsä et kunnostuksen jälkeen auto kyllä pysyi paremmin ylhäällä edellisenä syksynä. Välissä oli vain tslviseisonta jonka seurauksena tilanne jälleen paheni. En tiedä kun keväällä sen ostit suoraan seisonnasta. Tutkisin seuraavaksi tolpat ja linjat ettei näy mitään vuotoa missään. Pitäisi kyllä näkyä hikoilua jos vuoto olemassa.

Peräpään välystä en löytänyt. Narinahelat oli ainoa jotka uusin koska selkeä välys. Välyksiä ei löytänyt edes airportin Veho.

Akun purku. Itse käytin ylläpitolatausta aina jos auto seisoi pitkiä aikoja (seisonta) joten en huomannut ongelmaa. Yleisimmät jotka näissä purkaa akkua. W220/w215 on penkin ohjaus/istuinlämmitys, hälyytin sireeni ja keyless-go ja autopuhelin. Enemmän ongelmia w220 kanssa. Tosin yleisempi korimalli.
Aloittaisin esim tekemällä niin jos talli olemassa että poistaisin maallikkona vuorotellen sulakkeita ja katsoisin koska purku poistuu. Aloittaisin hälyyttimestä/sireenistä mikä yleisin virtasyöppö. Tietysti jos ymmärrät sähköjen päälle niin mittaamalla selviää helposti. S kanssa minulla löytyi vastaava ongelma. Tosin purki akun niinkin nopeasti kuin yön aikana, niin löytyi takaluukun vapautus/avaus napista.

Putkisto. Se resonointi matalilla kierroksilla. Kiinnitin huomiota myös siihen itse. Mielestäni ongelma ilmeni kun auto oli Suutarilan Vehossa korjauksessa. (Ikkuna vaurio murron jälkeen)
Laittoivat videon tuolloin et putkiston liitoskohta katalysaattorin jälkeen tiputtaa/kondensoi vettä eli vuotaa. (Korroosio) mielenkiintoista sinäänsä miksi ongelma ei voimistu isommilla kierroksilla.. Tietysti ne moottorin kannatin tyynyt kannattaisi uusia. Mielestäni tyhjäkäynti tuntuu turhan voimakkaasti matkustamoon.

Mitä ruostesuojaukseen tulee, niin mädäntyä tuon ei pitäisi vaikka mitään ei tekisi. Korihan on alumiinia.

Ei muutaku kovaa ajoa.
220.128 Black Mirror
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Ei tässä mitenkään kohtuuttomasti vikoja ole ollut mielestäni. En ollut uutta autoa ostamassakaan :) Hyvin se on kulkenut ja viat eivät akun purkaantumista lukuun ottamatta ole olleet mitenkään akuutteja. Sekään ei ole toistunut tuon yhden kerran jälkeen. Luulen että se jääkaappi oli syypää, tai sitten joku valo oli jäänyt päälle tms.

Peräpään muljunta loppui nastarenkailla. Nehän ovat hyväkuntoiset ja suhteellisen uudet (2016). Nyt auto kulkee ihan älyttömän hyvin, ja rengasmelun osalta äänieristys on sitä luokkaa ettei nastojen ropinaa huomaa. Tosi mukava ajaa. Kesärenkaat olivat melko vanhat ja kaikissa luokkaa 4,5mm pintaa, paitsi jostain syystä toisessa takarenkaassa vain 2,5mm. Vanha kumi kautta linjan ja loppuunajettu takarengas selittänevät paljon. Ensi keväänä oli aikomus uusia kesäkumit joka tapauksessa.

Se etunurkan putoaminen voi myös johtua siitä että rempan yhteydessä järjestelmään on päässyt likaa, tai joku vanha moska on lähtenyt liikkeelle ja aiheuttanut ongelmia vasta kunnostetun venttiiliblokin tiivisteissä. Ulkoiseen vuotoon en usko pätkääkään, se näkyisi ja tuntuisi muutenkin, eikä nestettä katoa. Tämä homma on vielä selvittämättä mutta ei myöskään ole akuutti.

"Pellit" ovat käsittääkseni alumiinia (etulokarit ja kontin luukku kai jotain komposiittia?) mutta onhan siellä rungossa kaiketi ihan terästä. Faija käytti auton ruostesuojauksessa taannoin ja ymmärsin että kuulemma jotain alkavaa ruostetta oli helmakoteloissa tms, ja ne mennään katsomaan kuntoon tässä lähiaikoina. Korjauksen hinta-arvio ei ollut kummoinen joten mistään kovin vakavasta ei ole kyse. Ihan tarkkaan en tiedä/muista mistä oli kyse, varsinkin kun tieto tuli toisen käden kautta minulle (auto siis on lähinnä vanhempieni käytössä).
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Faija laitatti alle uudet kesäkumit ja samalla vuoden varastossa pölyttyneet, Kryptoniteltä auton mukana ostamani uudenveroiset 2-palaiset 19" AMG III:t pääsivät alle. Ei paha.
IMG_0098 (1).jpeg
IMG_0100.jpeg
IMG_0101.jpg
Vanhat pitäisi varmaan kaupitella pois. Alkuperäiset 19" AMG monoblockit. Suorat ja suht siistit muutoin, mutta kyllähän niihin aika hyvin on kanttari-ihottumaa saatu vuosien varrella. Mitähän noista kehtaisi pyytää?

Takakiekot ovat on A2154010302, 9.5x19 ET46, edessä A2154010007, 8.5x19 ET44.
IMG_0106.jpeg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja RH »

Hyvältä näyttää. Se on tuo vanneasia vähän sama kuin miehellä oikeat kengät oikeaan pukuun :thumbup: :thumbup:
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

juusmo kirjoitti: To 01.04.2021 16:02 Faija laitatti alle uudet kesäkumit ja samalla vuoden varastossa pölyttyneet, Kryptoniteltä auton mukana ostamani uudenveroiset 2-palaiset 19" AMG III:t pääsivät alle. Ei paha.

IMG_0098 (1).jpeg
IMG_0100.jpeg
IMG_0101.jpg

Vanhat pitäisi varmaan kaupitella pois. Alkuperäiset 19" AMG monoblockit. Suorat ja suht siistit muutoin, mutta kyllähän niihin aika hyvin on kanttari-ihottumaa saatu vuosien varrella. Mitähän noista kehtaisi pyytää?

Takakiekot ovat on A2154010302, 9.5x19 ET46, edessä A2154010007, 8.5x19 ET44.

IMG_0106.jpeg
Hyvältä näyttää. Ainoat oikeat tassut tuohon autoon.
Nuo alkuperäiset säästää vaikka talvivanteiksi. Käyttää laitossa vaan eka. 18" kun on vähän pieni clään.. ton kuntoisena noista ei saa mitään. Satanen yksi tai kaksi..

Alkaa amg kuume jälleen painaa.. pitkään etsinyt hyvää S65, mutta vielä ei ole vastaan tullut. Tai yksi tiedossa, mutta pyyntikin on vaan lähes tuplat.
Kun valitettavasti pitää olla just w220. Se harvinaisempi valmistuserä. W221 nyt on viltin pimein tarjolla ja uudempaa.
220.128 Black Mirror
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Eipä hassumpi idea säästää alkuperäiset. Onhan ne tietysti myös nimenomaan tämän auton alkuperäiset. 18" talvirenkaissa on vaan vielä hyvin pintaa, ja säilytystila on vähän kortilla. Pitää miettiä.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Viikko sitten kävi niin, että ilmapumppu jäi huutamaan hoosiannaa kun auton sammutti ja otti virrat pois. En jaksanut edes laittaa Staria kiinni vaan nyppäsin pumpusta piuhan irti ja pikaisen googlailun perusteella päätin ensin kokeilla uusia releen. On muuten helpossa paikassa M113:ssa tuo ilmapumppu, suoraan moottorin päällä koristemuovin etuosan alla.

Veho olisi laskuttanut releistä 26 euroa kpl, joten tilasin Trodosta kolme Hellan tekelettä yhteishintaan 17 euroa toimitettuna aika tarkkaan tasan viikossa. Matkustajan puolella moottoritilan takanurkassa olevassa boksissa oli juuri kolme näitä saman osanumeron (A0025421319) releitä, joten ne oli sitten sama vaihtaa kaikki kerralla. Nytkään ei ollut Star käsillä joten jäädään odottelemaan toimiiko normaalisti ja sammuuko vikavalo muutaman ajokerran jälkeen. Harmillisesti myös alkuperäinen oire oli lakannut ilmenemästä, eli ennen releen vaihtoa pumppu ei lähtenyt huutamaan vaikka piuhan laittoi kiinni, joten tähän ei saanut välitöntä vahvistusta.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Alkuperäinen oire ei ilmennyt, koska pumppu oli kaputt. Varmaankin sanoi sopimuksensa irti, kun huusi ainakin puoli tuntia putkeen ennen kuin ehdin paikalle ottamaan piuhan irti. Tilasin eBaysta uusvanhan pumpun (A0001403785), joka oli melkein pakasta vedetty. Valmistajan tarrasta olin päättelevinäni, että valmistusvuosi on niinkin uusi kuin 2016. Nyt toimii taas tuokin hömppävaruste. Leima onkin menossa kätevästi umpeen about viikon päästä.

Toinen vaihtoehto olisi kaiketi ollut yrittää koodata ilmapumppu pois käytöstä, mutta en ainakaan pikaisella DAS:n valikoiden selaamisella löytänyt suoraan sellaista mahdollisuutta. En sitten tiedä, onko ratkaisu koodata ECU jollekin muulle markkina-alueelle kuin Eurooppaan, mutta en uskalla lähteä lottoamaan mitä muuta sellaisesta seuraisi.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Toinen vaihtoehto olisi kaiketi ollut yrittää koodata ilmapumppu pois käytöstä, mutta en ainakaan pikaisella DAS:n valikoiden selaamisella löytänyt suoraan sellaista mahdollisuutta. En sitten tiedä, onko ratkaisu koodata ECU jollekin muulle markkina-alueelle kuin Eurooppaan, mutta en uskalla lähteä lottoamaan mitä muuta sellaisesta seuraisi.
[/quote]

Pahoittelut välihuutelusta. Tämä ilmapumppukoodaus kelpaisi mullekin. Tosin eri kori ja tyttöjen moottori mutta sama homma muuten.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 396
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Ei siis ilmeisesti onnistu tällä tavalla?
https://www.benzworld.org/threads/disab ... g.3003629/
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

racer123 kirjoitti: Ke 09.06.2021 16:14 Ei siis ilmeisesti onnistu tällä tavalla?
https://www.benzworld.org/threads/disab ... g.3003629/
Saattaapa onnistuakin. En siis selvittänyt asiaa etukäteen yhtään, kun viimeksi oli star kiinni autossa, vaan selailin vain nopeasti. Pitää vilkaista joskus uudestaan. Kiitti linkistä!
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Ja VRP:ltä saa hienoja block-off levyjä reijän tukkeeksi.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja harriba »

Mun W220 S500:ssa ei ollut ilmapumppua lainkaan, eikä pelkkä peruskoodaus Japani -> Ruotsi aiheuttanut sitä että moottori alkaisi haikailla ilmapumpun perään.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Viime viikonloppuna käytiin viimeisellä visiitillä autioituneella ja juuri myydyllä sukutilalla Pohjois-Savossa. Haikea reissu, mutta CL:llä oli mukava ajaa pitkästä aikaa pidempi siivu. Ei kyllä ratissa heti tule mieleen, että auto on 20-vuotias ja yli 200tkm ajettu - varsinkin nyt, kun alla on tänä vuonna uusitut kesärenkaat. Kyllä kelpaa.

Ainoa ajossa ärsyttävä juttu on tuo jatkuva distronicin hyppiminen pois päältä. Pitäisi jaksaa vaivautua näppäilemään Staria joku kerta ja koodaamaan se vakkari perinteiseksi, mikäli moinen temppu onnistuu.
IMG_1585.jpg
Hauskana sattumana matkalla ajettiin pidempi pätkä samaa matkaa E92 335i:n kanssa, jonka rekkari liippasi hyvin läheltä - ASZ-555. Ei lähdetty kisaamaan mutta ei varmaan olisi tällä laivalla kannattanutkaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Erinäisten vaiheiden jälkeen (mm. toistamiseen viallinen muka kunnostettu varaosa) etupään ABC-venttiiliblokki on vaihdettu ja etupää näyttäisi pysyvän ylhäällä yön yli. Aikomuksena on tutkia mikä siinä vanhassa oli vikana, kun ei pysynyt kunnostuksesta huolimatta. Samalla vaihdettiin sekä eteen että taakse venttiiliblokin yhteydessä oleva hydraulipallo, ja samoin pumpun korkeapainepuolella oleva paineentasauspallo tai mikä lieneekään suomeksi (pulsation damper/dampener).

Pakkasten yhteydessä tai kenties sattumalta myös keskuslukitus lakkasi toimimasta. Syyksi paljastui ainakin paukahtanut kontinavausmekanismiin liittyvä sulake. Pidetään silmällä toistuuko. Sulake ei ollut alkuperäinen joten voi olla että tarinaan liittyy muutakin.

Seuraavaksi pitäisi ratkoa sellainen murhe, että auto on limppimodessa. Vikakoodien mukaan mukaan molemmat takapyörien nopeusanturit antavat epäloogisia arvoja. Tilanne kuulemma alkoi vähän, köhöm, reippaammin suoritetun lumivallin ylityksen yhteydessä, johon oletettavasti liittyi ripaus tieraivoa. Nosturille en ole autoa saanut kun sellaista ei ole helposti saatavilla, mutta mietin, että mikähän ihme voisi nuo molemmat anturit vikaannuttaa kertaheitolla? Ensin pohdin, että yhdistyvätkö ne johonkin samaan liittimeen, joka on rytäkässä auennut, mutta EPC:tä ja WISiä tiiraillessa näyttää että kummankin puolen anturilla on melko lyhyt piuha joka katoaa jonnekin korin sisään liittimen ja läpiviennin kautta. Tuntuu kovin epätodennäköiseltä että kumpikin olisi ottanut jotenkin siipeensä samalla kertaa.
Avatar
Groove
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 160
Liittynyt: Ma 11.07.2005 19:13

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Groove »

Akun purkamisesta: itsellä ex-CL 500 akun purku paikallistettiin ensin antennivahvistimeen (sijaitsee takaikkunan yläpuolella katossa), mutta sitten todettiin että se ei ollutkaan se,
vaan TV-viritin-boksi takatavaratilassa. Varaosat näihin löytyivät satakuntalaisesta autopurkaamosta.

Itse säästyin ABC:n murheilta kolmen kesän aikana hyvin, kerran roiskautti ajossa hydrauliöljyt pihalle, syyksi paljastui 6 euron O-rengas. Talviseisonnassakin auto pysyi viikkokausia ylhäällä.

Hieno auto ajaa kyllä, harva yltää parempaan. Omassa entisessä itseä ärsytti takapään tärinä tietyissä nopeuksissa/olosuhteissa, en jaksanut selvitellä kun ei aina häirinnyt, voi olla että oli alustan osissa tai sitten toinen ABC iskari takana aiheutti sitä, kun oli epäsäännöllistä, välillä tärisi välillä ei.

Tätä topicin autoakin muuten kerran tullut ajettua. Tiedän nimittäin etäisesti ex-omistajan jolta luulen Kryptoniten aikoinaan tämän hankkineen. Hieno oli silloin ja koeajo sytytti pienen CL-kuumeen jonka seurauksena sittemmin hankinkin itselleni 500-version.
ex C215 CL500
ex W204 C220T CDI A
ex W202 C180
ex C124 300CE-24
ex W201 190E 1.8
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Kiitos vinkeistä ja kokemuksien jakamisesta!

Limppimode ei ole vieläkään ratkennut eikä ole edes oikeastaan yritetty kun on ollut kaikenlaista. Oli pakko todeta että auto pitää vain viedä pajalle kun ei tässä ole aikaa tai paikkaa saada hommaa itse kuntoon.

Keskuslukituksen pumppu paukauttelee sulakettaan näemmä jatkuvasti. Kun laittaa uuden sulakkeen, pumpusta kuuluu naksutus. Starilla kun taannoin luin vikakoodit, se tiesi kertoa että kuskin penkin ilmapusseista joku vuotaa, mikä kuulemma saattaisi johtaa siihen että pumppu jää päälle ja aikanaan ylikuumenee ja polttaa sulakkeen. Tilanne ei kuitenkaan muutu vaikka penkkien ristiseläntuen säädöt laittaisi minimiin. Itse asiassa yritin myös niin että irrotin ensin vain kyseisen letkun ja lopulta kaikki letkut pumpun päästä, eikä tilanne muuttunut mihinkään. Vuotaakohan itse pumppu? Uusi maksaa reilut 900 ja käytettyjä saa ainakin n. 300 euron kieppeiltä. En kuitenkaan äkkiseltään löytänyt että missään myytäisiin kunnostettuja. Käytetty vähän hirvittää tällaisten osien kanssa, kun eivät ole ihan ilmaisia nekään ja toiminnasta tai sen jatkumisesta ei ole mitään takeita.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Pse pumppuun ainakin ebayssä myytiin yhteen aikaan pelkkää moottoria varaosana. Jos Pse pumpun ohjainlaite muuten kunnossa niin kannattaa tämä kunnostaa.

Täytyy sanoa että yllättävän paljon ollut murheita. Onko alusta pysynyt nyt ylhäällä? Jos nyt pynyt ylhäällä niin en tahdo uskoa et johtui jakoblockista kun kaikki tivarit siihen oli juuri uusittu. Jospa vuosi painevaraajasta jonka uusit.

Kannattaisi viedä veholle vian selvitykseen limpin vuoksi. Kuulostaa uskomattomalta et muka molemmat anturit olisi mykkänä. Epätodennäköistä. Kannattaa ottaa liittimet riti ja mittaa että onko antureista lähtevä johtosarja kunnossa. Ei poikki tai hapettunut..
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Groove kirjoitti: Su 26.12.2021 16:04 Akun purkamisesta: itsellä ex-CL 500 akun purku paikallistettiin ensin antennivahvistimeen (sijaitsee takaikkunan yläpuolella katossa), mutta sitten todettiin että se ei ollutkaan se,
vaan TV-viritin-boksi takatavaratilassa. Varaosat näihin löytyivät satakuntalaisesta autopurkaamosta.

Itse säästyin ABC:n murheilta kolmen kesän aikana hyvin, kerran roiskautti ajossa hydrauliöljyt pihalle, syyksi paljastui 6 euron O-rengas. Talviseisonnassakin auto pysyi viikkokausia ylhäällä.

Hieno auto ajaa kyllä, harva yltää parempaan. Omassa entisessä itseä ärsytti takapään tärinä tietyissä nopeuksissa/olosuhteissa, en jaksanut selvitellä kun ei aina häirinnyt, voi olla että oli alustan osissa tai sitten toinen ABC iskari takana aiheutti sitä, kun oli epäsäännöllistä, välillä tärisi välillä ei.

Tätä topicin autoakin muuten kerran tullut ajettua. Tiedän nimittäin etäisesti ex-omistajan jolta luulen Kryptoniten aikoinaan tämän hankkineen. Hieno oli silloin ja koeajo sytytti pienen CL-kuumeen jonka seurauksena sittemmin hankinkin itselleni 500-version.
Elqiltä sen ostin. Tosin eipä se nyt missään huippu huolletussa kunnossa ollut kun ostin. Abc öljyt olivat aivan pikimustat kuin laatikon öljyt ja jopa magneetti puuttui. Takakontissa oli joku irtonainen vääränkokoinen biltema akku. Eturenkaat kuluneet päin kettua. (kulmat vituillaan) jokainen vanne ajettu kanttariin.. Venttiilikopan tivarit vuosi kun seula. Narinahelat aivan loppu.
Paljon muuta.. Ei kyllä vaikuttanut lainkaan Miljonäärin entiseltä autolta. Yleensä niiden huoltokirjat on moitteettomat. Noh aika edullisesti sen sain. Ensiksi pyysi jotain ihmeitä, mutta soitteli viikon päästä perään. Ei noiden myynti mitään helppoa ole.

Jos sie jotain putkisto virityksiä on niin varmasti elqin juttuja. Elqiä ennen toi oli lakitoimiston käytössä ja sitä ennen ensimmäisellä omistajalla.
220.128 Black Mirror
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja karra »

Oliko tämän edellisen omistajan etunimi Vesa? En tunne henk koht mutta pari kertaa ollu juttusilla Pagodasta sekä W100sta.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Kryptonite kirjoitti: Su 24.04.2022 08:31 Pse pumppuun ainakin ebayssä myytiin yhteen aikaan pelkkää moottoria varaosana. Jos Pse pumpun ohjainlaite muuten kunnossa niin kannattaa tämä kunnostaa.

Täytyy sanoa että yllättävän paljon ollut murheita. Onko alusta pysynyt nyt ylhäällä? Jos nyt pynyt ylhäällä niin en tahdo uskoa et johtui jakoblockista kun kaikki tivarit siihen oli juuri uusittu. Jospa vuosi painevaraajasta jonka uusit.

Kannattaisi viedä veholle vian selvitykseen limpin vuoksi. Kuulostaa uskomattomalta et muka molemmat anturit olisi mykkänä. Epätodennäköistä. Kannattaa ottaa liittimet riti ja mittaa että onko antureista lähtevä johtosarja kunnossa. Ei poikki tai hapettunut..
Alusta on pysynyt ylhäällä joo. Luulen että sen jakoblokin kunnostuksessa on mennyt jotain pieleen, tai sitten siellä on joku mekaaninen kuluma tms. Tietääkseni hydraulipallot eivät voi aiheuttaa tällaista käytöstä, mutta tiedä sitten. Jossain elämän todo-listan häntäpäässä on tutkia se vanha blokki.

Unohdin päivittää, mutta molemmat taka-absianturit olivat sökönä. Kehät olivat ok. Antureista toinen oli vieläpä rikki niin mystisesti, että antoi aluksi arvoja mutta jonkin ajan kuluttua pimeni. Tämä homma on nyt kuitenkin selvitetty.

Hommasin käytetyn PSE-pumpun taannoin. Se toimi aikansa mutta lakkasi sitten. Ei kuitenkaan ole sulaketta paukuttanut joten voi olla rikki eri tavalla kuin alkuperäinen. Kunhan ehtisi niin pitää yrittää tutkia jos kahdesta saisi yhden toimivan.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Kryptonite kirjoitti: Su 24.04.2022 08:40 Venttiilikopan tivarit vuosi kun seula.
Näyttää muuten vuotavan taas. Alkanut tiputtaa parkkiruutuun vähän öljyä ja näyttäisi tulevan venttiilikopan tiivisteistä. Muistatko minkämerkkiset asensit?

Jäähdytysflekti on myös alkanut äännellä. Sillä on näköjään oma sähkömoottori ja hihna, pitää yrittää kuulostella onko syy jompikumpi näistä vai itse flektin laakeri. Moottoreita ja hihnoja näyttää nimittäin saavan erikseen, mutta flekti ilmeisesti tulee vain paketissa jossa on koko hässäkkä ja hintaa 400-500.
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

karra kirjoitti: Su 24.04.2022 09:50 Oliko tämän edellisen omistajan etunimi Vesa? En tunne henk koht mutta pari kertaa ollu juttusilla Pagodasta sekä W100sta.
Vesa juu
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

juusmo kirjoitti: Su 08.05.2022 17:53
Kryptonite kirjoitti: Su 24.04.2022 08:40 Venttiilikopan tivarit vuosi kun seula.
Näyttää muuten vuotavan taas. Alkanut tiputtaa parkkiruutuun vähän öljyä ja näyttäisi tulevan venttiilikopan tiivisteistä. Muistatko minkämerkkiset asensit?

Jäähdytysflekti on myös alkanut äännellä. Sillä on näköjään oma sähkömoottori ja hihna, pitää yrittää kuulostella onko syy jompikumpi näistä vai itse flektin laakeri. Moottoreita ja hihnoja näyttää nimittäin saavan erikseen, mutta flekti ilmeisesti tulee vain paketissa jossa on koko hässäkkä ja hintaa 400-500.
https://profiteile.de/elring-dichtung-z ... 1970-19604 ja laitoin myös elringin tiiviste massaa.. Annoin kuivua useamman päivän ennen kuin heitin tulille. kandee seuraa mistä vuotaa. Puhdistaa paikat. Kandee hankkia venttiilikopan uudet pultit jos tekee homman uusiksi..
Sitä en itse tehnyt.
220.128 Black Mirror
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: juusmon C215 CL55 AMG -01

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Pse pumppuun kannattaa uusia tämä moottori pelkästään.

https://www.ebay.de/itm/234003704070?ha ... Swro5gmWvZ
220.128 Black Mirror
Vastaa Viestiin