Kummelin c55 amg

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kummeli kirjoitti: Pe 01.01.2021 14:00 Nyt pitäisi keksiä hyvä tyyli tiputtaa n. 2cm etupäätä, jolloin saisi mielestäni hyvän stancen. Onko ehdotuksia?
Mä katson löydänkö vai oonko heittänyt roskiin, ne mun 209 CLK55:n pätkityt etuvieterit. Joku saksan aikaisista omistajista oli leikellyt puolitoista kierrosta pois ja keula tosiaan oli noin 20mm orkkista matalemmalla. Tilasin uudet orkkis jouset eteen ja bim auto oli sellainen kuin kuuluikin.

https://moutine.kuvat.fi/kuvat/MB%20CLK ... g?img=full

Laillinen tai edes aidon AMG:n tasolle yltävä ratkaisu tämä ei ole, mutta saat vieterit ilmaiseksi jos vaan löydän ne.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Hmm, onkohan slk sitten samoilla jousilla..? Jotenkin äkkiseltään aattelis et toi s203 ois paljon painavampi ja sitä kautta eri jousi..? Halvin ratkaisu olis napata puoli kierrosta noista nykyisistä pois, mutta koetan miettiä vielä jotain muuta, kun kerrankin on amg eikä ns. mikä-tahansa-lintta :P
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Kummeli kirjoitti: La 02.01.2021 17:55 Hmm, onkohan slk sitten samoilla jousilla..? Jotenkin äkkiseltään aattelis et toi s203 ois paljon painavampi ja sitä kautta eri jousi..? Halvin ratkaisu olis napata puoli kierrosta noista nykyisistä pois, mutta koetan miettiä vielä jotain muuta, kun kerrankin on amg eikä ns. mikä-tahansa-lintta :P
SLK?

SLK:ssä on ihan omat vieterinsä. Niinkuin tuossa ylempänä näppäilin, niin mulla oli CLK (ennen SLK:ta) ja siitä oli joku pätkinyt etuvieterit.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ah, kappas joo, luin nopeesti ja assosioin siihe sun edelliseen... Joo, CLK varmaan tosiaan samoilla spekseillä. Jotenki toi vakio korkeus vaan on keulasta lennokas, ja näyttää farmarissa että perä laahaa
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Tuli tehtyä nyt toi putkisto modi. Vakio putkisto oli revennyt parista paikkaa. Lisäsin takapönttöihin diagonaalituet, jos ne nyt ei enää repeilis auki. Vakio putkistoon tuli tosiaan toi vband kiinnitys. Sitten kakkos cattien ja resonaattorin paikalle mahdollista nopeasti swapata toi suora ränni. Ehdin kokeilla vähän äänimaailmaa, niin nyt tietää millä ajetaan :twisted: Aika näyttää miten resonoi koriin jne.

Kuva

Kuva
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1040
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Asiallisen näköinen decat putki 👍🏻
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hyvänäkönen putkilo.

Kaverin C55:sta poistelin keskiresonaattorin, eikä se kyllä juuri kauheasti vaikuttanut. Kuormittaessa tuli ääneen syvyyttä, eikä niinkään paikallaan kaasutellessa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Hmm, tässä tuli mieleen että millähän aineella tuota jäähdytinjärjestelmää lähtis vaihteeks putsaamaan...? Tohon pystäriin ostin Motulin purkin, ja tein ohjeen mukasesti, mutta se ei juuri puhdistunut... Siellä tosin oli ruostetta ja muuta deposittia. Sitruunahapolla sen loppuviimein pesin, tyyliin 10x lämpöseksi huuhtelemalla, ja kaikki komponentit irtaallaan vuorotellen.

Nyt on kuitenkin alumiinilohko ja öljy kaverina, eikä niinkään ruoste (voi toki sitäkin olla...). Mutta en tiedä uskaltaako tuota sitruunahappoa laittaa tohon alumiinilohkoon...

Onko kellään ehdotuksia..? Ei kuitenkaan ensimmäinen mersu missä on menny atf coolantin sekaan... xD
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5223
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

Älä mitään happoa laita kun alumiinia, eikä soodakaan käy. Eikä hapot edes reagoi mitenkään öljyn kanssa. Vaihdat nesteet muutaman kerran, ei se muuta tarvi.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ajattelin kokeilla tuota Kent:in tuotetta. Se ilmeisesti on tarkoitettu myös öljyjäämiin, ja siitä löysin kokemuksia että olis toiminu hyvin.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nyt sain aikaiseksi tiputtaa laatikon pois tuota kampuran takastefan vaihtoa varten.

Temmellyksen tuoksinassa kardaani luiskahti booreistaan pois, ennenkuin ehdin merkata keskinäiset paikat niille. Tämä siksi, kun kardaani on tasapainotettu jälkeenpäin, ja ilmeisesti ristikko vaihdettu. En tiedä pitääkö tehtaan merkit enää paikkaansa, siksi siis merkkaus.

Mutta mikä on mielestäni outoa, että kun laitan nyt kardaanin booritukset lattialla tehtaan merkkeihin, niin nuo rättinivelien laipat ei ole samassa kulmassa, eli siis vääntökulma on eri. En vain kuollaksenikaan muista ennen autoja rassatessani huomanneeni, ettäkö ne normaalistikaan eivät olisi samassa kulmassa? Ja se kulma ei ole mikään pulttivälien puolikas tms. Vaan se näyttää olevan vaan jotain randomia... Onko muut törmänny samaan...?
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Eli siis tilanne tämä:

Kuvasta näkee että sen lisäksi, että noi rättien 4 lapaset ristikot on tuon 45 astetta eri vaiheessa, mutta myös sen, että eivät ole "tismalleen" 45 asteen kulmassa toisiinsa nähden. Mun ymmärryksen mukaan noi pitäis olla nimenomaan samassa asennossa, ei edes sitä 45 asteen vaihe-eroa:

Kuva

Ja tuo kuva on otettu kun akseli on tehtaan merkeissä:
Kuva
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 871
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Kummeli kirjoitti: Ma 03.08.2020 11:30
MJPfin kirjoitti:Hieno on auto, onkos ko yksilö huutokaupasta? Ainakin siellä katselin saman näköistä mustaa c55 amg mersua.
Kiitos. Itseasiassa ei... Mutta siitä yksilöstä se omakin kuume alkoi :D kävin nimittäin katsomassa sitä autoa paikan päällä, mutta heti startatessa tuli iso sininen pilvi putkista ja oli hieman käyntihäiriötä ja muuta tärinää.
VHZ-159 tullut nettiautoon, musta. Onko tämä sama?
Itseasiassa sinne tupsahti vuorokaudessa kaksi 55farkkua :thumbup:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

naftale_n kirjoitti: Pe 05.02.2021 22:38
Kummeli kirjoitti: Ma 03.08.2020 11:30
MJPfin kirjoitti:Hieno on auto, onkos ko yksilö huutokaupasta? Ainakin siellä katselin saman näköistä mustaa c55 amg mersua.
Kiitos. Itseasiassa ei... Mutta siitä yksilöstä se omakin kuume alkoi :D kävin nimittäin katsomassa sitä autoa paikan päällä, mutta heti startatessa tuli iso sininen pilvi putkista ja oli hieman käyntihäiriötä ja muuta tärinää.
VHZ-159 tullut nettiautoon, musta. Onko tämä sama?
Itseasiassa sinne tupsahti vuorokaudessa kaksi 55farkkua :thumbup:
Ei tainnut olla tuo yksilö... Mun mielestä se oli yli 270tkm ajettu, ja sisällä ei ollu noita jalopuu listoja... Rekisterinumeroa en muista :think:

Aika kovia hintoja kyllä pyytävät, vaikka on toki vähemmän ajettuja mitä mun kärry :shifty:
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

naftale_n kirjoitti: Pe 05.02.2021 22:38
Kummeli kirjoitti: Ma 03.08.2020 11:30
MJPfin kirjoitti:Hieno on auto, onkos ko yksilö huutokaupasta? Ainakin siellä katselin saman näköistä mustaa c55 amg mersua.
Kiitos. Itseasiassa ei... Mutta siitä yksilöstä se omakin kuume alkoi :D kävin nimittäin katsomassa sitä autoa paikan päällä, mutta heti startatessa tuli iso sininen pilvi putkista ja oli hieman käyntihäiriötä ja muuta tärinää.
VHZ-159 tullut nettiautoon, musta. Onko tämä sama?
Itseasiassa sinne tupsahti vuorokaudessa kaksi 55farkkua :thumbup:
Toi Lahden huutokauppa-auto oli muuten tämä, eli siis IOR-373:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/11615503
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Vähän päivitystä:

Tosiaan, päädyin pesemään coolant puolen tuolla Kent Radiator emulsifierilla. Myrkyt paisariin ja ylävesiletkun kautta osa.. Huuhtelin varmaan 6 kertaa koko järjestelmän pesun jälkeen, ja laitoin uuden sinisen nesteen punaisen tilalle. Ainakin näytti että puhdasta tuli, kun myös termari vaihtui asteen pari kylmempään Mishimotoon ja siinä vaiheessa pääsi kurkkaamaan lohkon sisään.

Kuva

Kuva

Sitten myös venttiilikoppien pesu ja uudelleen tiivistys, kuin myös huohotinkoppien pesu ja tiivistys. Ehdin onneksi touhuta ennen hallituksen kotiinpaluuta xD :

Kuva

Sitten kun oli ennestään tuttua että vesikourut "saattaa" olla tukossa, niin otin sisäpyöräkotelot pois ja puhdistin nuo "viemärit", ja olihan siellä juttua... Ilkeempi homma jos vesi ei pääse etu-Sam kotelosta valumaa läpi:

Kuva

Samalla tuli otettua _kaikki_ koritulpat pois sisäkaarista ja koteloista, sekä ruiskutettua dinitrolin ML niin kauas kuin pääsee. Yllättävän hyvässä kunnossa oli tunkkien paikat ja kynnyskotelot sisältäkin, niin kauas kuin tuosta etutulpasta pääsi näkemään. Helmat ei olleet pois, ja ne täytyy sitten ensitalvena tms. käydä läpi.

Kuva

Kuva
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Ja hieman lisää...

Kun se kampuran takastefa tuli vaihdettua, niin samalla tosiaan muitakin öljyvuotoja tuli käytyä läpi. Olin jo ostanut öljylämmönvaihtimen tiivisteet, kun luulin että se vuotaa, mutta vuoto osoittautuikin olemaan halkinainen ohjaustehostimen säiliö. Eli säiliö tuli uusi, ja nesteet vaihtui huuhdellen. Kuin myös nuo lämmönvaihtimen tiivisteet ja tietysti moottoriöljyt ja suodatin:

Kuva

Sitten starilla vikakoodeja lukiessa tuli herja vesipumpusta, siis siitä pienestä lisäkiertopumpusta. Ja ko. autossa kun on varustelistassa myös lämmitys niin pissapoikasäiliölle kuin myös pyyhkimille, niin tuo motonetin "halpa" malli ei käy, vaan pitää antaa taasen munuainen KL-varaosille. No, minä olin juonikas kettu ja vaihdoin nuo impellerikopat päikseen. Eli, motonetin bosch pumppu paikalleen vanhalla letkulähöllä:

Kuva

Hmm, ja mitähän muuta... Niin, Carlssonien kanssa piti laittaa pieni spaceri eteen ettei vanne ota iskaritorniin... Noh, kaikki varmasti tietää että se navan keskityshuuli on kovin lyhyt, niin sorvasin siihen n. 0,8mm vahvuiset holkit navan päälle, jolloin vanne keskittyy oikein:

Kuva

Kuva

Eli aika paljon kaikkea pientä tuli tehtyä... Nyt auto on koekäytetty ja tarkistettu vuodoilta. Ja täytyy sanoa että kyllähän se kulkee XD täytyy vielä nelipyöräsuuntauttaa, ja sitten konttorille. Vielä ei viitsinyt ajoon ottaa, kun pohjanmaalla heittelee lunta...

Tässä vielä kollektiivisesti listaa mitä on talven aikana tullut autolle tehtyä:

Resonator & secondary cat delete - rst putkisto
Perän öljyt
Kardaanin tasapainotus ja ristinivelen vaihto (nivel oli mennyt alle 10tkm aikana... :/ )
Vaihdelaatikon öljyt + suodatin + töpseli
Kampiakselin takastefa (uudet turbiinin ja vetolevyn pultit, sekä itse stefan kehys)
Moottoriöljyt + suodatin
Öljy/vesilämmönvaihtimen tiivisteet
Venttiilikoppien tiivisteet
Huohotuskoppien tiivistys sekä kaikki huohotusletkut
Moottorin jäähdytysnestejärjestelmän pesu ja huuhtelu
Termostaatin vaihto, pari astetta kylmempi Mishimoto
Apuvesipumpun vaihto
Valopesurien pumpun vaihto
Jarrunesteiden vaihto huuhdellen
Uudet keraamiset Ate jarrupalat eteen
Ohjaustehostimen säiliön ja nesteiden vaihto huuhdellen
Apulaitehihnan vaihto
Apulaitehihnan välirullan vaihto
Aktiivihiilisuodattimien vaihto
Sisätilan puhaltimen puhdistus ja rasvaus (meinasi kitistä..)
Vesikourujen puhdistus
Pyöränkaarien ja koteloiden ruostesuojaus
Yhden parkkitutkan anturin vaihto taakse
Takalasin pyyhkimen poisto (tästä myöhemmin vielä juttua...)

Sekä paljon kaikkea pientä, ruuvien lisäystä sinne tänne ja tuonne, siistimistä jne. jne.

Jakoketjun tarkistin ja kurkin laahurit, jotka näytti ehjiltä. Huoltokirjassa ei ole merkintää että ketjua olisi vaihdettu, niin se voisi olla jo ajankohtainen, vaikka klappia ei tunnu merkittävästi ja ajotus näytti olevan ok. Täytyy ensitalvena sitten tehdä vähintään ketjun vaihto, ja ehkä muutakin, jos nostaisi koneen pois jne.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Nyt on kyllä huolella tehty autoa, sanoisinko pelastettu yksilö. Pienet sille.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Kiitos! Kyllä siihen on aikaa ja rahaakin jo tuhraantunut... Vielä on kyllä monenlaista pientä tekemistä. Ja kuitenkin liki 300tkm ajettu auto, et en kyllä täydellistä ole tekemässäkään :P
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Nyt on auto ollu pari viikkoa ajossa, mutta murheita on... Kardaanin taajuinen vapina on edelleen läsnä... Vaihdoin vielä toisen rättinivelen vkl aikana, mutta samalla huomasin kardaanin ristikon jumivan taas! Siis edellinen kesti alle 10tkm, ja nyt tämä oli alle 1000km... Koneistamon lupasi ottaa kardaanin takaisin työnalle, mutta pahoin pelkään että niinköhän tulee kuntoon.

Lähinnä tuossa ihmetyttää se, että aika monta kertaa on kardaani tullut laitettua muihin autoihin paikalleen, ja tuollaista ongelmaa ei ole kertaakaan ollut, vaikkei sitä edes yrittäisi linjata sen kummemmin.. Tehtaan merkkeihin ja kiinni.

Autoon on vuosi sitten vaihdettu laatikon ja moottorin tukikumit, sekä taaimmainen rättinivel. Minä olen nyt vaihtanut etummaisen rätin... Alkaa olee vaihtoehdot aika vähissä että mistä se tärinä tulee.

Lisäksi huomasin että ilmeisesti venttiilikopan tiiviste vuotaa, kun tiputtaa öljyä katin päälle. Se täytyy tehdä uudestaan.
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Avatar
Kummeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1089
Liittynyt: Ma 20.04.2009 22:06
Paikkakunta: Etelä-Pohojammaa

Re: Kummelin c55 amg

Viesti Kirjoittaja Kummeli »

Taas päivitystä...

Ensimmäisenä, venkopan tiivisteen vaihdoin uudestaan ja pienellä määrällä liimaa kasaan -> ei vuoda enää.

Tuossa on TTThermo letkulämppäri, ja se oli kyllä laitettu todella rumasti ja huonoilla liitoksilla, nin sitä vähän parantelin. Ei tiputtele sekään paikka enää.

Tuli teetettyä kunnoliset spacerit nyt noihin Carlssonin vanteisiin, ja sain ne laitettua alle. Niissä kun on siis sellainen omanlainen, vanteeseen kiinni laitettava spacer, eli "laillinen"... Nyt ne mahtuu pyörimään ja ei harpo missään tilanteessa. Etupää on mielestäni liian korkealla edelleen, haluaisin sen 1-2cm tiputtaa, että saisi wheel capin samanlaiseksi peräpään kanssa.

Kuva

Kardaani jumppa onkin sitten ollut vaiheikas:

Takuuseen tehty kardaanin huolto tuotti edelleen saman tuloksen, vapisee ja kovasti. Sitten lähetin akselin uuteen paikkaan, kun aloin olla jo vainoharhainen että voiko se tosiaan enää edes kardaani olla, kun toisen kerran sanotaan akselin olevan puntissa. No, lähetin akselin Ko-met:lle, ja sieltä soittivat puntittaessa että missä helv* :ssä tämä akseli on muka puntattu? Että 60g ylipainoa laitettu, sekä heidän mukaansa nivel oli liian tiukassa ja vieläpä epäkeskeinen. Tämä kaikki kuulosti tietysti huojentavalta, mutta he soittivat vielä uudestaan, että kardaani ei tule täysin kuntoon, kun spline on väljä. Nyt olen autolla ajanut useamman tkm ja vapina on huomattavasti pienempi kuin ennen, mutta edelleen, hieman randomisti tulee sellainen kardaanitaajuus läpi. Nyt kuitenkin uskaltaa ajaa kun se vapina on niin heikko, yhtään jos on huonompi tarmac niin ei sitä edes tunne. Mutta, ens talvelle lienee sorville töitä, kun täytyy tehdä tuo akselin korjaus. Uusi kun maksaa sen 1600e... Mahdollisuuksia siis vaihtaa jostain muuta toi spline, tai sitten rakentaa kiristettävä holkki tuohon nykyisen splinen päälle. Ehkä kokeilen jälkimmäistä, skf katalogin mukaisella "kiristysholkilla" höystettynä...
It's hard to be a mersumies...

w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)

Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Vastaa Viestiin