w202 c230 mystinen vika. Mersuvelhoille miettimistä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Konatsi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Su 06.09.2020 22:05

w202 c230 mystinen vika. Mersuvelhoille miettimistä

Viesti Kirjoittaja Konatsi »

Moro! Elikkäs tarina alkaa siitä kun oli muuan märkä viikonloppu ja illan pikkutunneilla puhuimme kaverini w202 c230 kompuramersusta, jota olin jo aiempana talvena koittanut ostaa, noh ilta päättyi siihen että ostin mersun viideltä amuyöstä ja nyt reuhka täytyisi saada kulkemaan. :crazy:

Auto humpaa kierroksia tyhjäkäynnin ja noin 2500rpm välillä kun painaa kaasua alle 1/3 ja kun polkasee enemmän niin kiertää kyllä normaalisti, auto toimii ilman kaasuläpän liitintä mutta silloin tietenkin verkkaisesti ja ilman ahtoja, ilman ilmamassamittaria vika ei parane joten se ei ainakaa ole vikana. Myös toinen vika on että aluksi kun lähtee ajamaan niin ei myöskään kierrä yli 4k vaan kun kone hetken lämpeää ja yleensä kolmosella kierrättää loppuun asti niin kaikilla vaihteilla voi alkaa kierrättämään loppuun asti. Onko muuta mahdollista vian aiheuttajaa kuin itse kaasuläppäkotelo ja sen sisässä oleva kaasunläpän asentotunnistin? Tässä on kaasuläppäkotelo mallia et voi itse purkaa ja uusi on pirun kallis.

Tässä linkki videoon jossa näkyy mersun käynti. https://youtu.be/dR7J9E4F_xo" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 875
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: w202 c230 mystinen vika. Mersuvelhoille miettimistä

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Voi olla täysin metsään tämä ajatus mutta puuttuisiko lisärikastus eli ryyppy sieltä kylmältä koneelta?
Kun kerta saavuttanut jonkinasteisen lämpenemisen alkaa pelit rokkaamaan.
Voisiko mahdollisesti syy olla lämpötila-antureissa?

Olethan jo suihkinut dödöä mahdollisen ilmavuodon pois sulkemiseksi? Tee tämä sille kylmälle koneelle. Siinä samassa niitä ilmalinjoja pitäisi vähä tonkia sormella koska voi olla juuri siinä vaiheessa murtuma ummessa!

Myös johtoniput löysälle ja heiluttelua!!


Ja anteeksi jos tämä sekottaa jonkun oikeasti asiasta tietävän päätelmiä :)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Vastaa Viestiin