Sprinterin mätähommia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Jasen698
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Ke 28.01.2004 17:46
Paikkakunta: järvenpää

Sprinterin mätähommia

Viesti Kirjoittaja Jasen698 »

Jepulista

2004 316cdi sprinter ja ajettu vain 250000km nin ajttelin josko sen vielä pelastaisi ja pitäisi käyttöautona, kun on niin edulliset käyttäökustannukset.

Hommasin kaikkiin luukkuihin korjauspalaset alareunaan ja niitä pitäisi alkaa vaihdella. Mikäs on porukan mielipide miten kannattaa tehdä? En ole ensimmäistä kertaa pappia kyydissä ja olen näitä vaihdellut, mutta harmillisesti on silloin tällöin ruoste puskenut läpi ja nyt olisi hyvä että kestäisi nyt ainakin muutaman vuoden siistinä.

Itse olen tehnyt siis päittäis saumalla ja pisteillä hitsaten ja paineilmalla jäähdytellen. No nyt hommasin paineilmakäyttösen pokkaus/lävistäjä koneen ja ajattelin sitä kokeilla. No mitä olette mieltä tehdäänkö pokkaus korjaus peltiin vai oveen? Kun siis vaihdan oven alareunan teenkö pokkauksen korjauspalan yläreunaan, jolloin ovipelti tulee korjauspalan päälle vai toisin päin?
vedänkö kitin vai tinan saumaan?
Hitsaanko pisteillä umpeen vai pisteillä ja kitti/tina?

No sitten ruostesuojaus. Olen käyttänyt wurtin rost stop pohjamaalia hyvin tuloksin, mutta onko muita käyttökelpoisia maaleja tiedossa. Ei ruiskutettavia, koska autolla täytyy ajella ja yhden korjauspalan takia tuntuu niin turhalta sotkea ruiskua. Eli homma pitäisi siis saada sellaseksi, että kun on luukku hitsattu voisin vetäistä maalia pintaan ja ajella hetkenpäästä/seuraavana päivänä, ennenkuin maallaan koko auton yli.

Korikitti, oletteko laittaneet korjauspalojen väliin korikittiä puristettaviin saumohin väliin. Orkkiksena siellä näyttää olevan jotain, oletteko minkä merkin tuotetta käyttänyt wurth, sika, bonda..

Pistä kuvia sitä mukaa kun rojekti etenee!!

PS:kenen mielestä mätä hommat on ihan pers...tä!!!! :wave:


Yritin näistä haeskella haulla, mutta ei löytynyt nähin vastauksia.
ex 190E 2,5-16 rulez
ex 190E 2.0 "thyyning"
ex 190E 2,0 perus käyttöpeli
ex 190E 2,6 laiton alla
ex 190E 1,8 paapan silmäterä
190E 2,6 > 3,0-24 Toimii
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2022
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Sprinterin mätähommia

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Minä pokkaisin korjauspalan puolelle. Korikittiä olen laittanut saumoihin ainakin sisäpuolelle niin ei pääse kosteus läpi. Viimeksi taisi olla korikittinä sika merkillä.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Sprinter99
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 345
Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37

Re: Sprinterin mätähommia

Viesti Kirjoittaja Sprinter99 »

Ainoastaan oviin korjauspalat? Eikai noissa ole mitään kummallista, kuten edellä mainittu.

Helmoja kun lähdet, kunnolla ajan kanssa, tutkimaan niin ota kylmästi rälläkällä auki ja poista pesusienet & muut helmoista, ja tee kunnolliset vedenpoisto reijät oikeisiin kohtiin, ettei tarvi koskaan enää olla niiden kanssa olla tekemisissä.

Noissa tais olla jotain 5cm halkaisija kumitulppia mistä saattaa päästä tonkimaan helmoja...
Vastaa Viestiin