MB 300D - 1991 - Museoauto | Myyty

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Sharedoc kirjoitti:Onko mitään kolarikorjaus-tai uudelleenmaalauksen jälkiä löytynyt?
No maalattuhan tuo on ihan selvästi kattoa lukuunottamatta. Se oli nähtävissä kyllä jo kauppoja tehtäessä, eikä se ollut siis mikään yllätys.
Mitään kolarikorjauksia tai ruostepaikkauksia ei ole löytynyt.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Pesasin konehuoneen ja nyppäsin nuo eriparia olevat umpiot pois. Kesällä kunnostin mulla jo pitkään olleet 500E umpiot, jotka oli ottaneet hieman itteensä käyttöauto 250D:ssä 120tkm aikana. Umpioiden alta löytyi vähän pintarupua jotka harjasin pois ja käsittelin pinnat Rustycolla. Epoksit päälle ja ruiskulla bornittia koristeeksi.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Samalla vaihtui maski vakioon kun ruuvasin umpiot paikalleen.

Kuva

Kuva

Umpioiden kiillotuksesta sananen. Eli Häksän Tähdelliset lehdessä julkaistuilla ohjeilla tein homman kesällä. Raakasti vaan epäkeskoon 60 paperi ja sitten asteittain aina 1500 asti. Puoli minuuttia kerrallaan ettei lasi kuumene liikaa. Sitten armotonta jynsäystä Sonaxin lasitahnalla. Kaikenmoisia laikkoja kokeilin, mutta lopulta verhoiluhuovasta leikattu palanen kiinni tallaan ja se osoittautui tehokkaaksi. Kolmisen tuntia ja sain suht asialliset. Umpiot pesin samalla kauttaaltaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut EVO X, Ti 22.09.2020 23:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Sisustahan tässä ei missään nimessä huono ollut, mutta se pieni ero siinä fiiliksessa tulee just siitä onko se ok, vai oikeasti hyvä. Joten eipä siinä taas muu auttanut kun repiä kaikki ulos ja totuttuun tapaan pesua. Karvatavaran pesin painepesurilla ja porakoneharjalla(erityisen kätevä) Autoglymin TFR:llä(powermax3). Sitten perään imevällä höyrypesurilla kuivaksi. Penkit pesin samalla pesuaineella ja taikasienellä, kuivaus uudella puhtaalla mikrokuituliinalla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Penkeissä oli muutama kuluma, joista tietysti kuskin nurkka pahin. Pesun jälkeen kuivasin nahat hyvin ja korjasin halkeamat nahkakitillä. Pari kierrosta hiontoineen ja sitten SEM:n nahkamaalilla viimeistely. Vaikka luulis että tuota pomarfinnin väristä maalia saa helposti, niin sitä ei ollut sopivaa SEM:n spray valikoimassa, vaan täytyi sekoitella ruiskutavaraa. Samalla fiksasin vähän apparin penkkiä, takapenkin istuinosaa ja b-pilareita.

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jalopuiden hinkuttaminen on tullut tutuksi nyt melko lailla, joten rosoinen kepinympärys piti ottaa työnalle. En jaksanut lähteä tekemään siitä virheetöntä, vaan tasoittaa halkeamat ja saada siisti pinta. Jostain sain pro-tipsin käyttää pikalimaa halkeamiin ennen hiontaa. Silloin ne muurautuu umpeen, eikä lakkauksen jälkeen jää ainakaan niin pahasti uria näkyviin.
Hioin koneella 240:llä pinnan suoraksi ja ruiskutin kolme kerrosta perus 2K kirkaslakkaa.

Kuva

Seuraavana päivänä uunitin tuon vielä 60-asteessa 20min. Että sain alata kiillottelenaan. Hioin lakan vesissä 800-1000-1200 ja sitten lumputin panelin kolmella eri tahnalla. Muut panelit vaati vain kiillotuksen lämmönsäätimen kromirenkaan irrotuksen seurauksena teippiin jäi kivasti puoli kierrosta vanhaa lakkaa, mutta sain palat liimattua takaisin jonka jälkeen hioin alueen ennen kiillotusta. Eipä siitä mitään erota enää.

Kuva

Tarvike mankan johtoineen heitin jorpakkoon ja korjasin johdotukset alkuperäisillä liittimillä. Jälleen hyllyssä maannut Becker Europe 2000 löysi paikkansa konsolista samalla kun asensin jalopuut ja Sportlinen vaihdenupin paikalleen.

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Jaa se lähti sit kuitenkin lapasesta, osaat tehdä vain yhtä laatua joka on täydellistä!
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 330
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja JPM »

Hienoa työtä ja hieno auto!
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1091
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kuvissa fiksattu penkki näyttää sinisävyisemmältä kuin fiksaamaton?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:Jaa se lähti sit kuitenkin lapasesta, osaat tehdä vain yhtä laatua joka on täydellistä!
Hahhah :lol:
JPM kirjoitti:Hienoa työtä ja hieno auto!
Kiitti :thumbup:
Sharedoc kirjoitti:Kuvissa fiksattu penkki näyttää sinisävyisemmältä kuin fiksaamaton?
Toinen kuva on otettu päivällä ja toinen illalla, valaistus tekee sen sävyeron. Ei tuosta penkistä ole värjätty kuin tuo ulkoreuna.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Käytitkö lasin hionnassa vettä?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Bemaristi kirjoitti:Käytitkö lasin hionnassa vettä?
400:sta eteenpäin hioin vesissä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vaihtelin kiinteän vetokoukun Alkuperäiseen irrotettavaan Orikseen. Löysin siistin koukun, jolle riitti pesu ja pieni paikkamaalaus. Itse koukku oli lähestulkoon käyttämätön. Tietenkään en ole yhtään kuvaa sattunut ottamaan, mutta siellä se nököttää paikallaan. Koukun sähköt täytyy vielä vaihdella kun siellä on melkoinen rele-hirvitys asennettu tällähetkellä.

Kuva

No siinä kun nyt oli takapuskuri irti, niin ajattelin että miksipä nyt ei sitten maalaisi sitä pois, kun kerran kiveniskemää oli helmoihin tullut.. noo jos nyt se maalataan niin täytyyhän etupuskurikin maalata, ja helmat vaikka ne olikin edellisen omistajan maalauttamat, mutta tehty melko huonosti. Samaanpa syssyyn nyt sitten vedetään kylkimuovitkin niin saa pestä muovien aluset.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Etupuskuriin piti vaihtaa oikea sivukiinnike, eli se saattaa kieliä pienestä törmäyksestä. Itse puskurissa ei mitään vikaa kuitenkaan ollut. Purkuauton puskurista porasin ehjän kiinnikkeen ja niittasin kiinni. Toisen etulokarin kylkimuovin ja toisen takalokarin pikkupalan vaihdoin ehjiin, koska alkuperäisistä oli kiinnikkeiden paikat murtuneet. Myös pari kromilistaa vaihdoin parempiin. Koska lähtökohta oli hyvä osilla, pohjatyöt oli aika kevyet. Hioin 400-600 epäkeskolla ja ruiskuttelin uuden pinnan 7166 Violettgraulla ja päälle satiinilakka. Rosterilistat kiillottelin lumppulaikalla.

Kuva

Kuva

Kuva

Palikoita en ole vielä saanut paikalleen, sillä yllätys-yllätys oikean puolen tunkinreikien ympärystät tarvitsivat hieman peltiä liimattavaksi. No, ne on nyt korjattu, eikä nyt isot reijät olleet. Vielä väri päälle ja sitten saa asentaa muovit.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Rollo-projekti etenee. Eilen tuli ensimmäiset tulosteet uunista ja ihan kohtuullista tavaraahan se. Pari pikku mallinnusvirhettä kun korjaa niin tulee ihan 100% hyvä, mutta toimii noinkin. Osat myös menee ristiin alkuperäisten kanssa, joten ihan päin seiniä tuo homma ei sentään mennyt.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kiitos myös Wadelle kun lupasi toimittaa tuon vanhan pähkinä kannen mulle, niin se löytänee tiensä tähän lokeroon kun on fiksattu.
Eilen tuli myös uudet kangasmatot Saksanmaalta, ja pökkäsin ne paikalleen.

Kuva

Sain myös tilaamani retrovarusteen kotiin, eli takalasin rullaverhon :D Se täytyy asentaa hyllyyn nyt irrallaan, niin saan sen mahdollisimman siististi. Sen jälkeen täytyy asentaa vielä tähänkin autoon Isofix kiinnike, että saa istuimen kiinni. Sen jälkeen saa kasata sisustan loppuun.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MarkusGL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Ma 19.06.2017 20:21

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MarkusGL »

Mistä tilasit matot?
S124 1990 300 TE-24 Oettinger 3600
C140 1995 500
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MarkusGL kirjoitti:Mistä tilasit matot?
Ebaysta olen nuo tilannut viimeisen kymmenen vuotta. Mustat uudet W124 matot olis ylimääräiset hyllyssä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Hienon W124 olet löytänyt,mukavaa luettavaa kun löytyy paljon kuvia ja hyviä vinkkejä sisustan putsaamiseen. :thumbup:
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Pontus kirjoitti:Hienon W124 olet löytänyt,mukavaa luettavaa kun löytyy paljon kuvia ja hyviä vinkkejä sisustan putsaamiseen. :thumbup:
Kiitos, olen itse todella tyytyväinen autoon.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
mage_90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1123
Liittynyt: La 15.08.2009 21:54
Paikkakunta: savonranta/ylämylly

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja mage_90 »

EVO X kirjoitti:
MarkusGL kirjoitti:Mistä tilasit matot?
Ebaysta olen nuo tilannut viimeisen kymmenen vuotta. Mustat uudet W124 matot olis ylimääräiset hyllyssä.
tökkääs yv hintaa
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.

w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

mage_90 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
MarkusGL kirjoitti:Mistä tilasit matot?
Ebaysta olen nuo tilannut viimeisen kymmenen vuotta. Mustat uudet W124 matot olis ylimääräiset hyllyssä.
tökkääs yv hintaa
Satasen satsi.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Mistä oot löytäny noilla MB-lätkillä noi matot. Omiin silmiin osunut vain blancoilla lätkillä olevia...
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

JanneW124 kirjoitti:Mistä oot löytäny noilla MB-lätkillä noi matot. Omiin silmiin osunut vain blancoilla lätkillä olevia...
Olen vaihtanut sen blankon lätkän tuohon alkuperäiseen. Ei niitä tahdo saada muuten oikein mistään. Mun ymmärtääkseni veholtakin ne tulee kangasmerkillä nykyään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

EVO X kirjoitti:
JanneW124 kirjoitti:Mistä oot löytäny noilla MB-lätkillä noi matot. Omiin silmiin osunut vain blancoilla lätkillä olevia...
Olen vaihtanut sen blankon lätkän tuohon alkuperäiseen. Ei niitä tahdo saada muuten oikein mistään. Mun ymmärtääkseni veholtakin ne tulee kangasmerkillä nykyään.
Okei. Mulla puuttuu tollanen lätkä kuskin matosta, vänkärin puolella on tallessa. Oli eBayssa kerrab huutokauppa 2kpl merkeistä johon osallistuin, mutta hinta karkasi sen verran kovaksi parista lätkästä ettei sit tarttunut käsiin...
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

EVO X kirjoitti:
mage_90 kirjoitti:
EVO X kirjoitti:
MarkusGL kirjoitti:Mistä tilasit matot?
Ebaysta olen nuo tilannut viimeisen kymmenen vuotta. Mustat uudet W124 matot olis ylimääräiset hyllyssä.
tökkääs yv hintaa
Satasen satsi.

Kuva

Nämä myyty.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Sen ämpärillisen kun kaapi tuota kuraa helmoista, niin pääsi korjaamaan nuo mätäpaikat. Ruostevaurioiden korjaamisen jälkeen ruiskutin kaikkien muovien alle kerroksen vahamaista ruostesuojaa. Muutama kiinnike piti uusia irrotuksen yhteydessä rikkoontuneiden tilalle, ja yksi jäi vielä ensi viikolle tulonpäälle.

Kuva

Kuva

Maalattujen muovien asennushan on mitä parhainta hommaa, ja ne suhahti paikalleen pikavauhdilla. Vielä tuo pikkulista odottelee sitä kiinnikettä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Takaluukkuun löysin alkuperäiset vetokoukkusarjan sivutuet ja niille harvinaiset alkuperäiset huovat, jotka peittää tuet taakseen.

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tänään olikin sellanen 15-tuntinen työrupeama, kun pesin alustan ja fiksasin pyöränaukot. Aloitin purkamalla muovit, joissa taas oli sitä itteään ihan riittävästi.

Kuva

Pohjan sumuttelin ensin liuotinpesulla, ja perään ruiskuttelin Glymin TFR:ää vaahdottimella. Käytin pesurin turbosuutinta ja sen perään 0-asteen pistesuuttimella olevaa suihkuputkea, niin vanhat koppurat massat ja kurat sai kivasti kyytiä. Sillä välin kun pohja kuivui, tein saman operaation pyöränkoteloihin. Pesun jälkeen puhdistin pinnat irtoliasta ja pintaruosteesta erilaisilla teräsharjalaikoilla. Koteloihin sivelin samaan tapaan kuin Cossussa Temadurin tummanharmaata (Galinit grau). Mustat osat sai pintaansa puolikiiltävää mustaa. Näissä olen käyttänyt Molotowin sprayta, joka on osoittautunut aivan huipputuotteeksi. Mitään jarruremonttia en jaksanut alkaa ehjään tavaraan tekemään, joten harjailun jälkeen pinnat tinnerillä puhtaaksi ja väri päälle. Sävy on joku Carrepin korjausspray, minkä aikanaan hain vastaamaan keltapassivointia. Levyjä fiksailin aidolla Hammeriten tavaralla. Ei tuo nyt mikään näyttelytason suoritus ole, mutta onpahan siistimpi.
Pohjaan ruiskutin koko matkalta uutta suojaa, samaa vahamaista Dinitrolia kun kynnyksiinkin.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Pyyhkimen varren olin jo maalannut aiemmin hyllyyn, ja kun tässä oli toimiva mekanismi, niin maalasin tuon keskimorkulan vielä uusiksi. Galinit grauta tämäkin ja päällä sama satiinilakka kun kyljissä ja puskureissa.

Kuva

Josko NYT vihdoin sitten pääsis tekemään tuota maalipintaa kuntoon. Sittenpä se itseasiassa alkaakin olla siinä syksyn osalta. Lisää viimeistelyä teen sitten kun MR ikä alkaa olla täynnä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Upeaa työtä taas kerran :clap:
Aihio oli kyllä hyvä, mutta nyt se on ihan eri tasolla.
29 vuoden käyttö jättää jälkensä vaikka kilometreja ei ole paljon ja
auto on varmaan ollut aika hyvällä pidolla elämänsä aikana.
k 2.0t SW -98
ex. 300 TE -91
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Andy »

Onhan tämä melkoista kuva**rnoa vanhemmasta silmää hivelevästa mallista. Toiset osaa tehdä, toisten pitää vain katsella.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Getriebe kirjoitti:Upeaa työtä taas kerran :clap:
Aihio oli kyllä hyvä, mutta nyt se on ihan eri tasolla.
29 vuoden käyttö jättää jälkensä vaikka kilometreja ei ole paljon ja
auto on varmaan ollut aika hyvällä pidolla elämänsä aikana.
Kyl se siitä paranee koko ajan. Eihän se tosiaan uusi ole, mutta on sitä nyt täytynyt kohtuudella edelliset omistajat pitää kun ei ole tuon pahemmin päässyt repsahtamaan. Tietysti kun porukka viitsisi joskus irrotella noita muoveja ja putsata sieltä alta, niin välttyis ikäviltä yllätyksiltä.
Andy kirjoitti:Onhan tämä melkoista kuva**rnoa vanhemmasta silmää hivelevästa mallista. Toiset osaa tehdä, toisten pitää vain katsella.
Tämä on varsin mukavaa ratustaa kun on niin tuttu kampe tämä 124.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tänään pääsin vihdoin siihen vaativaan, mutta ah niin palkitsevaan hommaan, eli kiillotukseen. Alkutekijöikseni pesin auton ensimmäistä kertaa (Glym TFR) ja kuivasin huolellisesti. Pintahan ei mikään ihan paha ollut, lähinnä pesuhuntua ja outoja klaappeja siellä täällä. Edelliset maalaukset olisivat voineet olla parempiakin, mutta tyydyin nyt poistamaan lähinnä muutaman roskan.

Kuva

Myllytyksen aloitin Rotaryllä, kovimmalla vaahtomuovilaikalla mitä kaupasta löytyi, eli kunnon louhintaa. Tahnana Mirkan 35, joka on kyllä rajua, mutta toimivaa ainetta. Seuraavaksi vaihdoin koneen epäkeskoon, ja leikkaava hex-laikka kera Turtewax-pro T10:n. Tämän jälkeen pinta oli jo todella hyvä, tai no hyvä vanhaksi maaliksi, ja aina miettii onko järkeä jatkaa lisää. Kokemuksesta kumminkin tiedän, että on. Niinpä kone edelleen sama, medium laikka ja turtlen T20. Viimeistely T40:lla ja pehmeällä kennolla. Vahaksi valitsin talvea ajatellen Meguiarsin Ultimate paste waxin. Kesäksi olisin laittanut Fusson, mutta suolavelli tarttuu siihen niin rajusti kiinni, ettei mitään järkeä. No koitetaan nyt välttää niitä suolakelejä kumminkin. Tuohon vaiheeseen se nyt jäi. Vielä täytyy hinkuttaa oviaukot jonkun tosimaalarin sumurajoista. Samalla asennan uuden 300D lätkän kun sellanen tuossa nyt on pöydällä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Toi just saa mun siistin käyttöauton näyttämään mattapintaiselta lintalta. Kiitos tästä. Kyllä ne jotkut vaan osaa, näyttää siltä että ihan sama mitä tunnut värkkäävän niin priimaa tuppaa tulemaan.
Väri ei kun paranee kiillolla, toi on ihan järkyttävän hyvä sävy.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kyllä se kiiltää mukavasti... oma bornit farkku vaatii maalauksen, näyttäisi noin kiilotettuna seepralta :D
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Vastaa Viestiin