MB 300D - 1991 - Museoauto

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

MJPfin kirjoitti:Toi just saa mun siistin käyttöauton näyttämään mattapintaiselta lintalta. Kiitos tästä. Kyllä ne jotkut vaan osaa, näyttää siltä että ihan sama mitä tunnut värkkäävän niin priimaa tuppaa tulemaan.
Väri ei kun paranee kiillolla, toi on ihan järkyttävän hyvä sävy.
Kyl se välillä vähän hakee tuo priiman saaminenkin.. naapurit on kyllä kuulleet mitä erikoisempia kirosanayhdistelmiä :lol:
joop79 kirjoitti:Kyllä se kiiltää mukavasti... oma bornit farkku vaatii maalauksen, näyttäisi noin kiilotettuna seepralta :D
Tämä bornit on kyllä pirullisen hankala paikkamaalata. Tahtoo nämä kaikki olla sellasia 50-shades of grey henkisiä.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Alkoihan nuo lampun aluset ja peilinkuoret näyttää vähän kuppasilta kun muu auto kiiltää, joten ei muutakun paperi kauniiseen käteen ja hinkkaamaan. Peilinkuoret oli harvinaisen siistissä alkuperäismaalissa, mutta jonkun epäpätevän purkajan takia niissä oli jälkiä.

Kuva

Kuva

Kuva

Vaihdoin samalla jo aiemmin maalaamani peilin rungot kun vanhoissa oli vähän sanomista. Myllytystä varten irrotin kontin merkit, ja tänään asensinkin ihan tuliuuden läpyskän, minkä senkin olin jo aiemmin ostanut varastoon. Fiilis alkaa taas olla korkealla.

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Näyttää ihan siltä kuin kuvitteellinen paikallispankin johtaja on juuri ajanut sen kotiin Vehosta :)

Hienoa yksityiskohtiin paneutumista ja viimeistelyä kuten jo ennen todettu! Mites tekniikka muuten, ilmeisesti hyvässä tikissä?
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Getriebe kirjoitti:Näyttää ihan siltä kuin kuvitteellinen paikallispankin johtaja on juuri ajanut sen kotiin Vehosta :)

Hienoa yksityiskohtiin paneutumista ja viimeistelyä kuten jo ennen todettu! Mites tekniikka muuten, ilmeisesti hyvässä tikissä?
Tänks, tekniikkahan tuntuu olevan varsin hyvä. Naftapumppuhan oli säädätetty kesällä Mynädieselissä ja sen kyllä huomaa. Auto oli kuulemma ennen sitä huono kulkemaan, mutta ei kyllä ole enää. Nesteet pysyy lokeroissaan, ajossa ei klonksuja muutenkin on tykyn oloinen ajolleen. Sen eron kyllä huomaa heti kun lähtee ajamaan, et kyseessä on maltillisilla kilsoilla oleva auto. Ainut minkä suunnittelin tekeväni on pyöränkulmien säätö. Ehkä hitusen ohjaus tuntuu levottomalta, mutta voi se vaan cossun jälkeen tuntua erilaiselta.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kiillotuksen jälkeen alkoi konepellissä oleva lakkavika etureunassa maskin takana, sekä iso kivenisku takareunassa vaivata. Alunperin ajattelin, etten tekisi noille mitään vielä tässä vaiheessa. No, vähän jos kuitenkin jotain, eli töpöttelin pensselillä maalia vauriokohtaan ja lakkaa päälle. Tarkoitus oli hioa lakka suoraan ja myllytellä päälle... vaan tuen kanssa kun tuon hioi, niin lopputulos oli peukalon kokoinen pohjamaalijälki konepellissä. Plan B olisitten häivyttää tuo alue, ja vesihioa/kiillotella konepelti. Häivytys onnistui ihan ok, mutta lakkarajan jätin liian lähelle, joten kiillotus ei onistunu, eli uusiksi.

Kuva

Sitten häivyttelin maskin leveydeltä pitkältä matkalta ja se onnistui ihan hyvin, mutta vesihioessa onnistuin taas saamaan lakan puhki pokkauksesta. No kolmannella kerralla sitten häivytin suosiolla koko pellin leveydeltä massan, ja vedin lakan puoleen väliin peltiä saakka. Rajanhäivyttimellä säästin vähän itseäni hiomahommissa. Hioin koko pellin vesissä 1200-1500 ja kiillottelin Rupeksen sinisellä karvalaikalla ja Mirkan 35 tahnalla pahimmat pois, jonka jälkeen epäkeskolla T10-T20-T40 turtlepron tahnoilla. Ihan maksimikiiltoa en saanut, sillä lakka oli niin tuoretta, mutta pyyhkäisen uudestaan joskus myöhemmin. Pääasia on, ettei siinä nyt näy suurempaa vikaa ja yleisilme siisteni.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Takakontissa siistin vetokoukun sähköt ja vedin johdot uusia reittejä alkuperäiseen tyyliin. Nyt ei mikään piuha pullota mistään välistä. Pestyt verhoilut paikalleen ja homma selvä.

Kuva

Kuva

Kuva

Konepeltiin liimasin tuon purkuautosta irroitetun ja pestyn orkkis äänieristeen paikalleen. Vähän ryppyä sain siihen, mutta se oikenee kun saa vähän lämpöä. Perjantaina olikin mukava käydä työpaikalla pikku koeajolla näin ”entisöinnin” jäljiltä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Wadelle iso kiitos kun lähetti mulle tuon vanhan pähkinäpuu-kannen tuohon Rollo-boksiin. Tässä oli vetokahvan lakka lohkeillut ja irronnut puusta. Muutenkin puu oli haalistunut aika reippaasti. Auringossa kun on pitkiä aikoja niin tuon lakan pigmentti haalistuu.

Kuva

Ei kuitenkaan mitään uutta minulle, joten kunnon puhdistus ja hommiin. Kahvan lakat naksuttelin irti ja liimasin takaisin pikaliimalla. Annoin kuivaa muutaman tunnin, ja hioin koko pylpyrän epäkeskolla 80-llä. Käsin perään 150-320-600-800.

Kuva

Kuva

Kuva

Rollon liuskat oli irtoilleet kankaasta, ja nuhjuiset. Näissä väri oli myös haalistunut rajusti. Kevyt hionta ja sävyn palautus. Uskokaa tai älkää, kouluajoilta jäänyt Touch:n Marker setti puunväreissä on jeesannut melkolailla. Nämä markerit on liuotinohenteisia, joten ne kestää lakkauksen eivätkä irtoa pinnasta kuin tinnerillä. Siispä sopivan värinen tussi, tälläkin kertaa numero 93 Burnt Orange käteen ja tasaisin vedoin puun yli, niin että sävy tummenee. Kun sävy alkaa näyttää hyvältä niin osat on valmiita lakattavaksi. Sävytin lakkaa aavistuksen ruskealla ja ruiskutin osiin pari kerrosta. Kuivuttuaan vesihioin ne 1200-paperilla, että sain roskat pois. Kiillotus koneella ja vaahtomuovilaikalla Mirkan 35 ja turtlen T10. Uusin myös katkenneen pohjakankaan/nahan että sain sen oikean mittaiseksi. Lopuksi kevyt vahaus Collinitella ja paketti kasaan.
Ja koska tämä auto ei ollut alunperin varustettu Rollolla, niin tuo boksin lukko oli eri avaimella. Purin sen kotelosta, ja kävin sarjoittamassa auton alkuperäiselle avaimelle.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Pikku Mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 455
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

EVO X = Restaurierungsmeister :thumbup:
C 220 d 4matic aut. & SLK 230 Kompressor aut.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12204
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja epk »

priimaa pukkaa :) Mites muuten, mr juttuja miettien, onko badge tuning sallittu ? eikös penkit uuvu jne. jotta lätkät olisivat "oikeutetut" ?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

epk kirjoitti:priimaa pukkaa :) Mites muuten, mr juttuja miettien, onko badge tuning sallittu ? eikös penkit uuvu jotta lätkät olisivat "oikeutetut" ?
Eipä siitä taida kukaan olla kiinnostunut, ei tarkastuksessa eikä katsastuksessa. Alkuperäisiä mallisarjan osia kuitenkin. Tai siis ei ole kiinnostunut, ei mitään epäilyksiä. Ei ole ensimmäinen ”sportline”
Museossa.. meillä.
Kaikki muuhan siinä tosiaan on, paitsi penkkien reunojen tikkaukset. Coupessahan niitä ei edes ole jostain syystä. On sentään nahkalavittat eikä mitään karvalakki/kangaspenkkejä.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ai niin, tein valojen johdotuksiin muutoksia JariKe:n hyvillä ohjeilla! Samoilla ohjeilla modasin edellisen 250D:n jossa nuo lisäpitkäumpiot oli aiemmin, mutta palautin muutokset siihen ja vaihdoin perusumpiot ennenkuin myin auton syksyllä 2017. Näillä muutoksilla siis lisäpitkät syttyy kun sumarinuppi on nostettu ja viiksi on pitkien asennossa, eli toisin sanoen takasumaria voi käyttää ilman pitkiä.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &hilit=Lis" onclick="window.open(this.href);return false;äpitkä#p952989
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

No huhuh ko tuli siisti boxi. :thumbup:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

joop79 kirjoitti:No huhuh ko tuli siisti boxi. :thumbup:
Kyllä, samaa mieltä :thumbup:
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Otin ja myllytin vielä uudelleen tuon konepellin, ja nyt sain häivytysrajat pois, niin voi olla tyytyväinen. Mukavan aurinkoinen päiväkin sattui vielä, niin pesaisin auton ja otin muutaman fiiliskuvan.

Kuva

Kuva

Kuva

Retroa fiilistä luo aito CD-Cardicin takalasinverho :D

Kuva
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3911
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

On se nätti. Tuo väriyhdistelmä on hieno ja vanteet sopivasti über 8) . 17" vissiin... :eh:
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

RH kirjoitti:On se nätti. Tuo väriyhdistelmä on hieno ja vanteet sopivasti über 8) . 17" vissiin... :eh:
Juu, ne on 7,5x17 ET35 ja 8,5x17 ET30 orkkis monoblockit. Päällä tuliuudet Michelin Pilot Sport 3, 215/45R17.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3911
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Onko siinä muuten joku erityinen peruste laittaa "lankkuun" tuon kokoiset renkaat 17-tuumaisina? Eikös 225-leveä saman profiilin kumi olisi ollut enempi standardimittaa 124:ään? Onko jossain ahdasta?
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

RH kirjoitti:Onko siinä muuten joku erityinen peruste laittaa "lankkuun" tuon kokoiset renkaat 17-tuumaisina? Eikös 225-leveä saman profiilin kumi olisi ollut enempi standardimittaa 124:ään? Onko jossain ahdasta?
Olen tuota 215/45:sta käyttänyt pitkään. Sillä
Ei tosiaan ole mitään ongelmia. Joillakin merkeillä renkaan profiili on niin jyrkkä, että 225/45 alkaa syödä etulokarin muovipanelin sisälaitaa. Tykkään myös tien päällä tuosta 215/45:sta enemmän kuin 225/45. Ei ole läheskään niin uraherkkä.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3911
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Jeps, jeps. Tuo uraherkkyys on jo ihan tuntuva peruste. Ja eihän nuo kovin paljon poikkea normimitasta, eikä muuten mitenkään näytäkään pieniltä. Liekö ainoa "haitta" mittarivirheeseen tullut parisen prosenttia lisää virhettä.
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kohta on tämäkin erikoinen vuosi lopuillaan, joten päätin vielä koota pikku yhteenvedon kolmesatasen loppuvuoden kuulumisista.

Kuva

Kävinköhän toista kertaa töissä autolla kunnostuksen jälkeen, niin heti motarille päästyäni napsahti kivi tai nasta tuulilasiin ja halkihan se meni. Halkeama oli kotiin tullessa n. 15cm, ja seuraavana aamuna koko matkan ylhäältä alas. Lahden autolasikeskus vaihtoi uuden lasin ja samalla pojat hioivat lasin kehyksestä pintaruosteet pois ja maalasivat kehyksen. Molemmin puolin lasin alla oli yläreunassa noin 30cm pituiset ruostealueet.
Tuosta lasin hajoamisesta sisuuntuneena päätin suojata nuo 500E lasit kirkkaalla suojakalvolla. Ihan jos siitä olisi edes vähän hyötyä kulumisen estämiseksi.

Kuva

Kuva

Jostain syystä lasinvaihdon jälkeen alkoi näille dieseleille tyypillinen sammumisongelma. Auto kyllä sammui, mutta hitaasti. Avain oli jo taskussa, kun kone hitaasti hörähteli sammuksiin. Aloitin tutkimalla onko letkut kunnossa ja kumipäät ehjiä. Mitään vikaa en huomannut, joten tilasin uuden sammutinkalvon ja vaihdoin sen. Vanhakin paljastui ehjäksi, joten operaatiosta ei ollut mitään hyötyä. Edellisestä 250D:stä mulla hajosi se virtalukon alipainekytkin, joten vaihdoin senkin. Samalla uusin sinne alipaineletkut ja kumiletkut sekä vaihdoin jo kuluneen virtalukon pohjan uuteen. No, eipä tästäkään operaatiosta apuja ollut, joten päätin tilata Saksasta vielä uuden Pierburgin alipainepumpun. Autossa oli vielä alkuperäinen kuulalaakerimallin pumppu, joten tämä päivitys on tulevaisuuden kannalta ihan kannattava. Edelleenkään ei mitään vaikutusta. Tämän jälkeen kävin vielä alipaineletkut varmaan 20-kertaa läpi, testasin valokytkimen, kokeilin jopa letkuja toisiin umpioihin.. mutta ei niin ei. Sitten kysyin Faceryhmästä jeesiä, ja tuttu harrastaja ehdotti jarrutehostimen takaiskuventtiiliä. Kävinkin sitten hakemassa purkuautosta toisen letkun ja kas kummaa, auto sammuu taas niinkuin pitää :shock:
Eli pienestä se on joskus kiinni, ja hyvin epätodennäköisistä vioista.

Kuva

Syksyllä vaihdoin nuo orkkis 15” talvipyörätkin alle, mutta ajotuntuma ja ulkonäkö ei vaan millään ollut itselle mieluisia, joten hankin 16” 500E kasireijät 16x8 ET34 ja niille lähes käyttämättömät Hankookin iPike RS nastat 205/55R16 koossa. Noilla ulkonäkö ja se ajettavuuskin päivittyi mieluisalle tasolle. Vanteille riitti fiksaukseksi pelkkä myllytys ja vahaus. Renkaita vaihtaessani huomasin toisen hyvin mersumaisen vian, eli toinen takajousi oli puolikierrosta alapäästä poikki. Löysin lähestulkoon käyttämättömät Sportlinen jouset, jotka odottaa edelleen vaihtoa. Katsastus olisi tulossa maaliskuussa, joten sitä ennen täytyy ne vaihtaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Muuten auto on ollut nyt päivittäisessä ajossa, ja kyllähän se noilla veroilla onkin pakko hyödyntää, sen verran tyyristä maksua on. Kilsoja nyt ei paljoa ole tullut kun ajo on tuossa nurkissa pyörimistä. Toivotaan nyt että ne ”legendaariset” 124:n huolettomat kilsat alkaa tästä eteenpäin. Harmittavasti kahden edellisen lankun kohdalla korjauskulut on olleet kuitenkin suurimmat kaikkien muitten Mersujen joukosta, joissa on ollut 211/204 koppaisia.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 546
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Mitä kalvoa käytit valojen suojaamiseen?
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
S8 quattro manual ’97
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Häksä kirjoitti: La 26.12.2020 19:36 Mitä kalvoa käytit valojen suojaamiseen?

Aitoa Biltemaa :lol:
Jostain luin, että se olisi paksua, ja se taas on ihan hyvä asia suojaamisen kannalta. Suht vaivaton laittaa, vähän lämpöä ja mattoveitsi.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Kuvissa näyttää hyvältä tuo kalvo, mutta itse sain aina jäämään johonkin kohtaa häiritsevän ilmakuplan tai useampia ja lopulta nyppäsin ne pois.
Saippuaveden avulla kuplia ei jäänyt, mutta sellainen hienoinen laikukas huntu jäi, mikä ei kuivuttuaankaan lähtenyt pois.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ilmakuplat lähtee melkein aina itsestään pois kun kalvo altistuu UV valolle ja lämmölle. Tosi vaikea noita on saada ilman yhtäkään kuplaa asennettua jos paikallaan tekee. Noihinkin jäi muutama kupla, mutta viimeksi pestessä en huomannut enää ainuttakaan. Itse en aluksi tajunnut että tuossa kalvossa oli suojakalvo molemmilla puolilla, niin ensimmäisen nyppäsin irti kun luulin sen menneen pilalle. Sitten vasta huomasin että vain se pintapuolen suojakalvo oli saanut itseensä.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15606
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja dealer »

....auto on ollut nyt päivittäisessä ajossa, ja kyllähän se noilla veroilla onkin pakko hyödyntää, sen verran tyyristä maksua on. Kilsoja nyt ei paljoa ole tullut kun ajo on tuossa nurkissa pyörimistä.
Miten raatsit näin hienolla 124:llä ajella talven säillä ? Oma "projekti" on visusti tallissa :D
mbosa.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

dealer kirjoitti: Ma 28.12.2020 17:49
....auto on ollut nyt päivittäisessä ajossa, ja kyllähän se noilla veroilla onkin pakko hyödyntää, sen verran tyyristä maksua on. Kilsoja nyt ei paljoa ole tullut kun ajo on tuossa nurkissa pyörimistä.
Miten raatsit näin hienolla 124:llä ajella talven säillä ? Oma "projekti" on visusti tallissa :D
Vaimo kulkee töissä tolla 204:lla nyt väliaikaisesti tuon viruksen takia, joten vaihtoehdot on kävellä tai ajaa lankulla :roll: No oikeasti se kävely ei ole vaihtoehto :lol: Ja kahta autoa jo hillotaan tallissa, niin se saa riittää. Tuleepa ajettua noita vikoja esiin.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tämä nyt on toiminut vallan mainiosti noitten aiempien takkuilujen jälkeen. Eipä juurikaan kilsoja ole tullut, mutta on sillä päivittäin jossain käyty. Etulokarin kupru mikä oli jo ostettaessa on hieman suurentunut, mutta otan nuo loksut irti ja maalaan ne kesällä tai viimeistään ennen museointia.
Aika on lähinnä mennyt uuden käyttöauton metsästykseen, ja nyt kun sopiva olisi kiikarissa niin ei näytä tuo vanha C koppanen kelpaavan kellekkään. Tosi huono ajankohta ilmeisesti myydä mitään, ei varmaan ikinä ole ollut näin huonosti kysyntää :cry:

Mutta joitain hyvääkin sentäs. Loppuvuodesta bongasin myynnistä AMG Aero3 vanteet, mitä yritin kissojen ja koirien kanssa etsiä cossuun pari vuotta sitten. Hinta oli mielestäni kohtuullinen, ja sillon parivuotta sitten olisin ne kopannut heti.. nyt kuitenkaan en saanut perusteltua itselle millään niiden ostoa ja hillosin niitten ostoa pari kuukautta. Sitten huomasin klubin lehdessä, että erään upean AMG varustellun 560SEC omistaja etsii Aeroja autosta vuosien varrella kadonneitten tilalle, joten vinkkasin sitten näistä hänelle. No aerothan tekivät kauppansa, ja uusi omistaja toimittikin ne sitten samantien kunnostukseen tuonne Ylivieskan suunnalle.. siinä kun hierottiin tuttavuutta sec miehen kanssa, kävi ilmi, että hänellä jäi nyt sitten 17” BBS RS:t vaille käyttöä. Räsät oli samat RS236:t millaiset olin itse rahantarpeessa hukannut vuonna 2010, että sain silloisen tuontiauton verot maksuun. Se myyminen onkin sitten harmittanut vuosia ja olen satunnaisesti yrittänyt 17” räsiä etsiä tilalle, mutta todennut hintojen karanneen älyttömyyksiin.. no kiitollisena vinkistä sain nämä sitten ostaa pois varsin kohtuullisella korvauksella. Toki näistä puuttui kokonaan keskipeitelevyt, eli vohvelit, merkit ja mutterit. Jos yhtään on näistä vanteista perillä, tietää, että niiden hinta on äkkiä puolet vanteiden hinnasta. Satoja euroja jokatapauksessa. Vanteiden historia on omalla tavallaan mielenkiintoinen, sillä niiden aiempi omistaja on ollut herra Robert Paulig.

Kuva

Vanteet matkasi sitten vuoden vaihteen jälkeen kotiin. Lisähommana yhdessä takakannussa oli noin 10mm murtuma, joka koitetaan hitsata. Jos ei onnistu niin ostetaan uusi takakannu.

Kuva

Vohveleita yritin etsiä ebaysta ja ympäri maailmaa, mutta törmäsin ihan kotosuomessa myytäviin uusiin alkuperäisiin. Pidin niitä alkuun kalliina, mutta kun olin muutaman päivän tutkinut tarjontaa totesin etten saisi maailmalta kuin yhden tai kaksi käytettyä samalla rahalla. Vasta kauppoja hierottaessa selvisi, että alkuperäisyydestä huolimatta nämä eivät olleet RS:n vohvelit, vaan RG:n. RG:ssä käytetään muovista mutteria, joka vaatii 18mm isomman keskireijän vohveliin. Näinpä siis RS:n mutteria ja RG:n vohvelia ei saisi sellaisenaan lukittua toisiinsa yhteen pakettiin kuten ne kuuluu olla.

Kuva

Kuva

Tämän otin lähinnä haasteena, ja ostin lätyt pois. Pyysin myyjältä mitat hänen alkuperäisistä RS vohveleista ja mallinsin 3D:nä muovisen adapterin jolla osat saisi toimimaan yhteen.

Kuva

Kuva

Teetin ekasta mallista yhden proton ja testasin sillä toimivuutta. Se toimi jo ihan hyvin, mutta tein pieniä muutoksia, ennenkö tulostutin 4kpl lisää.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Nyt adapteri napsahtaa vohveliin nätisti kiinni, ja saksasta uustuotantona tilatut mutterit saa lukittua nyt sokilla kiinni vohveleihin. Adapteriin tein myös puuttuvan stopparin, mikä alkuperäisessä vohvelissa stoppaa lätyn juuri oikeaan kohtaan kiristettäessä. Mutteri olivat positiivinen yllätys sekä laadultaan, että hinnaltaan.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Keskimerkkien hintakin oli päässyt pomppaamaan kymmenessä vuodessa. Nykyään niitä sai yhden sillä rahalla mitä ennen sai sarjan. Huomasin kuitenkin, että Mitsubishin varaosana löytyy samaa 70,6mm ”3D” keskimerkkiä varsin edullisesti, mutta sen kiinnitys on erilainen. Löysin omista varastoista rikkinäisiä vanhoja merkkejä, joista saisin oikeanlaisen pohjan. Niin tilasin uudet mitsun merkit ja pyyhkäisin niistä klipsit irti. Sitten liimasin vanhan merkin pohjan sikaflexillä kiinni. Toimii. Kiinalaisia ~90% oikean näköisiä merkkejä olisi saanut noin 40-50€ setti, nämä jäi nyt noin 60€ maksamaan ja ovat kuitenkin oem tavaraa ja ennenkaikkea ulkonäköä. Aidot uudet oikeanlaiset pyörii siellä 40-70€/kpl riippuen mistä ostaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Loppuja vanhoja merkkejä yritin huvikseni korjata, ja se periaatteessa onnistui, mutta rehellisyyden nimessä tuhosin useamman kuin yhden yrittäessä. Parhaaksi keinoksi muodostui merkin purku osiin. Sitten pohjaan uusi ”väri” johon käytin jotain lasten foliopalloa. Alaosa ja kehys kasaan liimalla. Sitten linssin maalaus takapuolelta ja lopuksi liimaus sikaflexillä mutta vain merkin reunoilta, ei keskeltä. Sitten linssin voi hioa ja kiillottaa rättilaikalla. Ei noista uusia saa tekemälläkään, mutta on ne nyt siistimpiä kun lähtökohta.

Kuva

Mutta joo, nyt ne olis sitten siinä vaiheessa, että vois alata kunnostamaan :lol: Ihan niin övereitä en näistä ajatellut tehdä kun aiemmat oli. Niihin hankin 2,5” lipat taakse ja luulin koko ajan että ne on olleet 9,5”, muttanyt kun näitä mittaili niin nehän on olleet 10”. Ihmekään jos tuli vähän yli tuolla ET:llä (+30-38=-8) lankusta :lol: Noi 8,5” tuolla 1” lipalla ei kyllä näytä miltään, mutta ET30 ne on jo nyt tosi ulkona. Toki en tiedä mihin nää nyt tulee vai tuleeko toistaiseksi mihinkään alle, niin olen miettinyt 1,5-2” lippaa taakse. Eteen saa jäädä nuo orkkikset. Sisäkannut menee puhallukseen ja pulveriin, keskiöt maalaan ruiskulla, mutta pohdin vielä hopean ja stormsilberin välillä, millä aikanaan maalasin eräät 16” räsät, mitkä on olleet Eekin omistuksessa jo varmaan sen saman 10-vuotta. Pultit tulee kromiset ja noi uudet mutterit täytyy kiillotella. Hyvin konservatiivinen kunnostus siis tulossa.. mutta siitä lisää myöhemmin.

Kuva
Viimeksi muokannut EVO X, Su 24.01.2021 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3911
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja RH »

Mitäpä tässä muuta kuin :thumbup: .
1998-2002; 2004-2018:
W123 200D
S124 E220T
W124 200D
W124 E200D
W202 C220
S210 E430T
W169 A150
W210 E320CDI
S211 E500T 4-M
2019:
A208 CLK430
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1697
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Kova on meininki edelleen :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
x164 -07
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12672
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja karra »

EVO X kirjoitti: La 23.01.2021 16:24
Vanteiden historia on omalla tavallaan mielenkiintoinen, sillä niiden aiempi omistaja on ollut herra Robert Paulig.
Nämä on varmaan samat vanteet jotka myin Rober Pauligille joskus 2010. Ne tuli minulle Sergeyltä vaihdossa, annoin hänelle taasen vaihdossa jotkut 17" risuvanteet, erimerkkiset jotka olin ostanut ebaysta ja joille hänellä oli tarvetta. Niin ne vaan kiertää :D

Kuva

Vaihdoin noihin muistaakseni kaksi uutta kehää, ja taisin vielä vaihtaa pari kannuakin kun ne oli korjailtu jo; Paulig vaati että ei saa olla korjauksia.
1929 Ford Model A Roadster katsotaan mitä tästä tulee https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... st-3832425
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3119
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: MB 300D - 1991 - Museoautoprojekti

Viesti Kirjoittaja EVO X »

karra kirjoitti: La 23.01.2021 23:48
EVO X kirjoitti: La 23.01.2021 16:24
Vanteiden historia on omalla tavallaan mielenkiintoinen, sillä niiden aiempi omistaja on ollut herra Robert Paulig.
Nämä on varmaan samat vanteet jotka myin Rober Pauligille joskus 2010. Ne tuli minulle Sergeyltä vaihdossa, annoin hänelle taasen vaihdossa jotkut 17" risuvanteet, erimerkkiset jotka olin ostanut ebaysta ja joille hänellä oli tarvetta. Niin ne vaan kiertää :D

Kuva

Vaihdoin noihin muistaakseni kaksi uutta kehää, ja taisin vielä vaihtaa pari kannuakin kun ne oli korjailtu jo; Paulig vaati että ei saa olla korjauksia.

No näköjään :clap: Mä muistin kyllä, että sulla oli sillon samaan aikaam tollaset vakio 236:t kun mulla oli omani. Ja hakieassani noita katsoin heti että näyttääpä L-weld tyyppisiltä merkinnöiltä. Sergey näitä siihen aikaan osteli Ruotsista useita settejä, ja hämärä muistikuva oli, että olisin kuvan 17 nähnyt joskus hänen laittamaan.
Kaksi vanteista on tosiaan aiemmin purettu, sen näkee (anteeksi vaan :lol: ) huonosti vedetyistä liimoista. Muistan jopa ajan kun noita kauppasit täällä foorumilla. En tiedä onko tuo murtuma tullut sitten Pauligilla varastoinnissa vai ollut jo sulla? Alla nämä ei ole olleet kuulemma missään hänellä. Murtuma ei yllä tiivistyspinnalle, joten varmaan ei vuoda noinkaan, mutta kyllä mä haluan ehjän siitä. Se jäi epäselväksi, että mihin noi keskikannet on hukkuneet. Tämä keltä itse nuo ostin, ei ollut saanut niitä kuolinpesältä mukaan kun eivät niitä löytäneet. Hyvin mahdollista, että on jopa nakattu roskiin. No se asia nyt on onneksi hoidossa, vaikka toki ison nipun rahaa olis säästänyt jos ne olisi löytyneet.

Mutta laitetaan nämä nyt vimosen päälle kuntoon ja ihmetellään sitten mihin ne ruuvataan kiinni. Tosin ennenkö upotan näihin lisää rahaa, täytyy tuo käyttis saada vaihdettua. Mikäpä kiire tässä toisaalta on.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)

Vastaa Viestiin