W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 M104 turbo

Viesti Kirjoittaja dealer »

MJPfin kirjoitti: Ti 16.02.2021 22:57 Ahtaminen katsotaan nostavan tehoja vähintäön 30% et joudut vaihtamaan ne tehokkaimman mallin jarrut ym jos leimalle halajat uusilla säännöksillä.
Tarkalleen ottaen
Jos ajoneuvoon on asennettu ahdin, ei tehonmittaustodistusta hyväksytä, jos sen
mukaan ahtimen asentaminen on lisännyt tehoa enintään 20 prosenttia
ja edelleen
Alkuperäiseen moottoriin verrattuna ajoneuvon moottorin tehoa saa kasvattaa enintään 20 prosenttia tai ajoneuvon moottorin vaihtaa enintään 20 prosenttia tehokkaammaksi ilman, että ajoneuvo muutetaan vertailuajoneuvoa vastaavaksi.
jolla on blokattu pois ahtaminen ilman vertailuajoneuvon käyttämistä, mutta
Muutettaessa ajoneuvo vertailuajoneuvoa vastaavaksi edellä 2 kappaleessa tarkoitetuilta osin tai, jos muutettavaa ajoneuvoa käytetään vertailuajoneuvona, ajoneuvon
omamassan suhde moottorin nettotehoon ei saa muutoksen jälkeen alittaa seuraavia
raja-arvoja:
1) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa 25 kilogrammaa/kW tai enemmän, saa se
pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 12 kilogrammaa/kW;
2) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 20 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 10 kilogrammaa/kW;
3) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 15 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 7 kilogrammaa/kW;
4) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 10 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 5 kilogrammaa/kW;
5) vertailuajoneuvolla suhteen ollessa enintään 5 kilogrammaa/kW, saa se pienentyä muutetulla ajoneuvolla arvoon 4 kilogrammaa/kW.
Lainaukset Traficomilta, ja tuo mainittu muutettavan ajoneuvon käyttäminen vertailuajoneuvona onnistuu jos kyseessä on mallisarjan tehokkain.
Tai ainakin näin minulle on kyseinen kohta katsastuskonttoreilla tulkittu.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W202 M104 turbo

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Amg c36 näyttää olevan 7,57kg/kw. Eli siihen verratessa saa tiputtaa 5kg/kw.

Onko ne punninneet autoja konttorilla? Vai otetaanko se suoraan rekisteriotteen omapainosta?
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 M104 turbo

Viesti Kirjoittaja dealer »

Puntarin kautta menee, ja on punnittu. Taannoin verrattiin W201 200D <-> W201 2.5-E16 ja puntarin kautta maksimi tehoiksi 280kW.
Traficom kirjoitti:Edellä 1-5 alakohdissa vertailuajoneuvon omamassan ja tehon suhde katsotaan tyyppihyväksynnän tiedoista tai yhtäläisyysselvityksestä. Muutetun ajoneuvon omamassa tarkastetaan muutoskatsastuksen yhteydessä punnitsemalla....
oulaistenliikenne.fi
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W202 M104 turbo

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ok kiitos.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W202 M104 turbo

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hyvät pörinät ,-)

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Morjesta vaan!
Auto on taas pikkuhiljaa edenny.
Siinä joku video kiihtyvyydestä 0.8 kilon paineella
https://juhon1.kuvat.fi/kuvat/VID_20210 ... 4?img=full

Kuva

Kuva

Pakorööri tuli hitsattua loppuun. Downpipe siis 3.5 tuumanen ja loppu putki 3 tuumasta. Katti, resonaattori ja pieni aimonsin pönttö niin tuli siedettävät saundit 👌

Kuva
Konehuoneen puolella edistymistä on et sähköflektit asensin syylärin taakse, 3 tie mac venttiilin laittelin ohjaamaan ahtopainetta ja tietysti pneufit liittimillä. Kuvasta poiketen paisuntasäiliöö jatkoin ylemmäksi ja siirsin korkin eri kohtaan, koska tolla vanhalla jäi nestepinta liian alas ja ilmaa ylävesiletkuun. Puskurin kiinnikkeet muokkasin myös et käypi paikalleen.
Autolla ajettu nytten 1 kilon paineella ja iha mukavasti vetää. Keskiviikkona menee penkkiin lopulliseen säätöön ja jos sieltä se vajaa 500 irtois bensalla. Viinallehan tää kannattas säätää mut lähimmät asemat mistä sitä saa, on melkeen 100km päässä :roll: noh pitää myöhemmin viritellä flexfuel anturi ja säädellä sille kartat uusiks niin saa tankkailla aina tilanteen mukaan kumpaa vaan.
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Pitkää ollu päivittelemättä tänne, mut rojekti edennyt ja on nykyää liikenteessä ja muutoskatsastettu :angel:

Viimekesän ajelin vaan siirtolapuilla ja kilsoja tuli pari kolme tuhatta. Polttoaineena oli vielä ihan e98. Penkissä kävi leimalaput hakee ja tehoa irtosi 340hv ja 520nm @0.59 bar.
Kuva
Kuva
Enempää ei alettukkaan ottamaan kun itselaitettu
öljynpaineanturi väitti että öljynpaine lähti oskilloimaan ja meni melkeen nolliin veto päällä. Noh kotona penkin jälkeen selvisi että olikin onneksi vaan anturin liittimessä kosketushäiriö.
Nostin sitten ahdot 0.9bar ja säätelin kadulla seokset kohdalleen. Enempää en bensalla uskaltanut laittaa ja meni sytkäennakot jo tosi miedoksi vakio puristuksella nuilla ahdoilla jotta ei nakuta.

Syksyllä sitten palo kytkin ja meni motivaatio. Kevättavella sitten puotin laatikon pois ja aloin kytkintä vaihtaa. Asetelma ja vauhtis oli ottanu myös osumaa ja joutu molemmist puolisen milliä sorvaamaan pois

Katsastus ei mennytkää ihan niinkun olin kuvitellut.
Nykyasetuksilla jälkeenpäin ahdetussa autossa tehon on pakko nousta vähintään 30%. Se tarkottaa sitä et auto on muutettava mallisarjan tehokkainta vastaavaksi. Aikaisemmin Amg malleja ei oo luettu samaan mallisarjaan, mut nytten konttorilla selvisi että c36 amg on se mallisarjan tehokkaim trafin mukaan. :silent:

Noh eipä siinä. Vertailutodistukset sain hommattua ja hommailin jarrut ceekolmikutosesta. Vakaajat ja suurinosa alustan osista onneksi samat c36 ja c280.


Noo jarrut kiinni, vertailulaput ja tehonmittaustodistus mukana konttorille ja leimahan sieltä onneksi tuli
Kuva

Vakiomittaristo temppuili huolella ja viisareista ainoadtaa nopeusmittari toimi. Noh vastaavalla varaosanumerolla ei vaihtomittaristoo meinannut löytyä mistään. Muutamia erilaisia kokeilin eikä toiminu. Sitte löyty maili mittari yhen numeron erolla ja sehän pelaskiin. Matkat näkyy maileina mut wi oo nii väliä. Siihen vaihoin mittarin pohjat sit toisesta mittarista nii nyt pelaa kaikki viisarit 😎
Kuva

Nyt sitte leiman jälkeen säätelin kadulla etanolille ja ahto pyörii siinä 1.2-1.3 bar ja aika pirusti tuntus voimaa olevan 👌 klikkaamalla video auki.
Kuva

Seuraavaksi ois tulossa 3.2l m104 takoveiveillä, athenan pahvilla ja tulpaventtiilin jousilla. Osat hankittu mutta kone kasaamatta vielä
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Katsastettu ja muuta päivitystä!

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Laitetaas vielä muutama kuva mitä jäi laittamatta.

Tosiaa jarrut tuli c36 amgsta. Edessä 316mm ja järeet 4 mäntäset satulat. Huima ero jarrutehossa. Takana jäähdytetyt levyt samaa kokoa mitä oli vakionaki. Oisko ollu 287mm.
Kuva

Tulevaan moottoriin oon imusarjaa alkanu väsäämään. Ite prässäsin kiihdytyssuppilot.
Kuva
Kuva
Kuva

Ostin syksyllä toisen moottorin. 3.2l väyrysestä. Siihen muokkaan bmw m54 öljysymut, lensun HD 144mm veivit, supertechin tulpaventtiilijouset ja athenan pahvin
Kuva
Kuva

Aerot tuli hommattuu mutta kunnostus vielä kesken
Kuva
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W202 M104 turbo. Katsastettu ja muuta päivitystä!

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hyvin tuntuu voimaa olevan ;-) Kokeile varttimailia jossain kiihdytystapahtumassa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Katsastettu ja muuta päivitystä!

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

tomant kirjoitti: Ma 11.07.2022 23:05 Hyvin tuntuu voimaa olevan ;-) Kokeile varttimailia jossain kiihdytystapahtumassa.

tomant
Parin viikon päästä ois joo tosiaan tarkotus motoparkissa rata ajoo ja varttia kokeilla! Saa nähdä mitenkä saapi pitoa
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W202 M104 turbo. Katsastettu ja muuta päivitystä!

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Siistin näköistä jälkeä tehet. Hyvä että löysi jarrut oikeaa käyttöä 😀
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W202 M104 turbo. Katsastettu ja muuta päivitystä!

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Hienoa settiä, oliko lensuspeedingrodsit kalliit? Samaa tekee näköjään jo kaikki, ota kasa kiinanveivejä saat omalla logolla.
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Katsastettu ja muuta päivitystä!

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

MJPfin kirjoitti: Ke 13.07.2022 10:11 Hienoa settiä, oliko lensuspeedingrodsit kalliit? Samaa tekee näköjään jo kaikki, ota kasa kiinanveivejä saat omalla logolla.
Mitä ite katteli kiinasta suoraan niin lensulta melkein sama mitä posteineen suoraan kiinasta. Hän ite tasapainottaa ja mittaa ne ja vaihtaa aidot arp pultit niihin. Parempaa ei mun käyttöön tarvii. Kyseessä hd malli joka aikapaljo jämerämpi mitä monet kiinan muut veivit. Monissa varsi kapeampi mitä toi yläpään silmukka.
joop79 kirjoitti: Ke 13.07.2022 09:38 Siistin näköistä jälkeä tehet. Hyvä että löysi jarrut oikeaa käyttöä 😀
Kiitoksia! Hyvät on ollu jarrut 😎
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W202 M104 turbo. Katsastettu ja muuta päivitystä!

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Juu en mitenkään pahalla tarkoittanut, itsellä on kans HD kiinankanget hyllyssä odottamassa. Ihan ok kamaa ne on, yhden sarjan maxpeedingrods veivejä käytin materiaalianalysaattorissa kun sellainen oli käytössä.
Ja asiallinen hinta näytti Lensulla olevan, lähinnä kyselin kun eräs toimija myi kiinan veivejä melkein samaan hintaan mitä merkki veivejä saa maailmalta.
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Katsastettu ja muuta päivitystä!

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Motoparkissa tuli vietettyy viikonloppu mersun kanssa. Luisuhommia tuli kokeiltuu pari paria rengasta. Tuli hommattuu Vapgaragelta muokatut simpukanvarret ja olkaakselit mii nätisti kääntyy nyt :thumbup:

Siitäpä videoo yhestä parhaista vedoista: https://youtube.com/shorts/y0EqQbIvmhE?feature=share

Varttimailiakin kävin kokeilee. Huonot 225 katukumit alla. Ekalla vedolla kun lähin lähtöpaukun kanssa niin alko pomputtaa ja katkasi toisen vetarin poorin 😅 Onneksi oli matkassa vara vetari niin varikolla se kiinni ja uusia vetoja. Rauhassa joutu lähtee ykkösellä ettei pompota taas ja katkase vetaria uudestaan.
Parhaaksi ajaksi jäi tämä:Kuva

Yritin sitte vähä ahtoo nostaa ja rengaspainetta laskee mut pompotti vaa enemmän lähdössä ja ajat vaa huononi.
Tubessa video vartistakin. Paras veto ei tullu videolle mut tässä tais olla 13.3s ja 191kmh

https://youtu.be/3Tb1EEURfXE

Videoo siitä 👍👍
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hyvin tuntuu lykkäävän vartilla! Tuolla 190:n loppunopeudella voisi päästä alle 12 sek aikoihin, kunhan saat pitoa lisää ja paikat kestää. Mulla pienemmällä teholla ja 171 loppunopeudella pääsin samoihin 13,1 aikoihin DOT-radialeilla.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Virhepostaus

Viesti Kirjoittaja tomant »

...
Viimeksi muokannut tomant, Ma 25.07.2022 22:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Kiitoksia 😁 Tosiaan eka kerta kiihdytyshommissa ja paljon jäi parannettavaa. Tässä koneessa huipputehokin on vajaassa 5000 kierroksilla niin vaihdothan meinas venyy aivan liian pitkälle. Pitää viritellä mittariston luistonesto kolmioon vaihtovalo 😁 Enskerralle jos sais parempaa rengasta myös. Pompotushan se ne vetarit rikkoo niin se pitäs saada vältettyä.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Helposti 11 puolelle tuolla loppunopeudella kunhan saa sen lähtemään lampuista.
Itse ajoin jotain 13.2s 159kmh katurenkaalla.kun 60ft oli luokka 1.8s
Suht kivan näköistä luisua näkyy menevän.

Perän pompiminen ei korjaannu lisäämällä voimaa ja pitoa. Tarvii paluuvaimennusta tiukentaa jos ei ole missään puslissa löysää.
Alusta painuu alas vedossa ja liikematka loppuu, paluu vaimennus ei riitä ja akseli pomppaa.
Tietty liian löysä sisään jousto vaikeuttaa entisestään.
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Takakelkka on viimesyksynä pudotettu pois, laitettu isot puslat uretaanista ja kaikki muutkin varret/puslat uusittu. Iskareiksi tuli autodocilta jotkut halvat mutta ne on pirun jäykät, ehkä jopa liian jäykät ku ei paljo tunnu joustavan niin sekään tuskin on hyvä 🤔 jousina h&r 40mm madaltavat
Edit: tulipa vähän googleteltua niin hoksasin et tossahan on mahdollista et vakioalustalle tarkotetut iskarit pohjaa äkkiä nuilla jousilla ja sentakia pompottaa. Pitääpä alkaa tarkastelemaan.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja tomant »

jjjuksi kirjoitti: Ma 25.07.2022 17:26 Takakelkka on viimesyksynä pudotettu pois, laitettu isot puslat uretaanista ja kaikki muutkin varret/puslat uusittu. Iskareiksi tuli autodocilta jotkut halvat mutta ne on pirun jäykät, ehkä jopa liian jäykät ku ei paljo tunnu joustavan niin sekään tuskin on hyvä 🤔 jousina h&r 40mm madaltavat
Edit: tulipa vähän googleteltua niin hoksasin et tossahan on mahdollista et vakioalustalle tarkotetut iskarit pohjaa äkkiä nuilla jousilla ja sentakia pompottaa. Pitääpä alkaa tarkastelemaan.
Madaltavat jouset lisää myös takapyörien camberia (negatiivista), joka ei paranna pitoa. Vartilla olisi paras, jos takapyörissä camberi olisi mahdollisimman lähellä nollaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kannattaa koittaa saada video sivusta ja takaa lähdöstä, saa paljon osviittaa siitä mitä alusta tekee.
Liian kova iskari ja rengas tekee työtä joka ei sille kuulu, auton pitäisi niiata nätisti lähdössä ja lähteä nostamaan perää kun veto etenee.
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Laitoin takakelkka remontissa säädettävät cambervarret ja on nelipyöräsuunnattu inan positiiviselle camperille joten veto päällä rengas aikalailla suorassa. :thumbup:
MJPfin kirjoitti: Ti 26.07.2022 00:29 Kannattaa koittaa saada video sivusta ja takaa lähdöstä, saa paljon osviittaa siitä mitä alusta tekee.
Liian kova iskari ja rengas tekee työtä joka ei sille kuulu, auton pitäisi niiata nätisti lähdössä ja lähteä nostamaan perää kun veto etenee.
Jep näin täytyy tehdä
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1593
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Mulla joskus w201:ssä pompotti normi iskareilla ja kun laittoi Bilsteinin sprintit loppui pompotus.
rallikuski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 11.01.2014 00:04
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: W202 M104 turbo

Viesti Kirjoittaja rallikuski »

jjjuksi kirjoitti: La 09.07.2022 23:03 Pitkää ollu päivittelemättä tänne, mut rojekti edennyt ja on nykyää liikenteessä ja muutoskatsastettu :angel:

Katsastus ei mennytkää ihan niinkun olin kuvitellut.
Nykyasetuksilla jälkeenpäin ahdetussa autossa tehon on pakko nousta vähintään 30%.
Eikös tähän pitäs riittää 21% tehonnousu kun ahtamisen katsotaan nostavan tehoa vähintään 20%

Noh eipä siinä. Vertailutodistukset sain hommattua ja hommailin jarrut ceekolmikutosesta. Vakaajat ja suurinosa alustan osista onneksi samat c36 ja c280.

Noo jarrut kiinni, vertailulaput ja tehonmittaustodistus mukana konttorille ja leimahan sieltä onneksi tuli
Saanko udella mistä tuli katsurille kelpaavat vertailutodistukset?
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92
Kirppu '66
Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15
Polaris RR '09
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Viimevuonna tullu asetus et ahtamisen katsotaan nostavan tehoa vähintään 30% jos alunperin ollu vapaastihengittävä.

Vertailutodistukset sain Teemu Haverilta. Mb osalla töissä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Antopäivä:19.2.2021 Voimaantulopäivä:1.3.2021 Voimassa:Toistaiseksi Säädösperusta: Ajoneuvolaki (82/2021) 7 § 2 mom., 16 § 5 ja 6 mom., 143 § sekä 144 § 2 mom., Laki liikenteen palveluista (320/2017) 221 § kirjoitti:Jos ajoneuvoon on asennettu ahdin, ei tehonmittaustodistusta hyväksytä, jos sen
mukaan ahtimen asentaminen on lisännyt tehoa enintään 20 prosenttia.
Asennettaessa tiettyyn moottoriin tarkoitettu tehdasvalmisteinen muutossarja, katsotaan muutossarjan valmistajan antama todistus maksimitehosta riittäväksi selvitykseksi,
vaikka sen mukaan tehon lisäys olisi 20 prosenttia tai vähemmän
Mihin leimasetä perustanee 30% vaatimuksen, kun uudessa laissa kuitenkin on säädetty että enemmän kuin 20 prosenttia pitää tehon nousta.

Vertailutodistusta tarvitsevat voi laittaa minulle viestiä.
oulaistenliikenne.fi
jjjuksi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 06.04.2015 16:34
Paikkakunta: Leppävirta

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja jjjuksi »

Saatoin puhuu puutaheinää tossa 30% pakollisuudessa, mutta yli 20% pitää nousta ja sentakia verrata tehokkaaimpaan mallisarjaan joka tässä tapauksessa on se c36 Amg
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W202 M104 turbo. Varttimailia ja driftinkiä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Se 30% taitanee olla ahtoilmajäähdyttimen kanssa.
Vastaa Viestiin