-82 380sec projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

-82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Moro,

Mun ja isän 1982 380SEC (ajettu 132 000 km) projekti alkaa pikku hiljaa valumaan suomea kohti ja ajattelin kysellä tyhmiä.
Kone on pirun hyvässä kunnossa ja käy hyvin. Ruosteet, ne vähät mitä oli on korjattu ja loppu on kosmeettista. Lähinnä auton sisällä, kun on ollut auringossa.
Ison ongelma on löytää kojelauta, joka on huonossa kunnossa ja pitää vaihtaa.
Löytyykö Suomesta kojelauta vai onko ulkomailta (eBay) tilattava?
Muutenkin kaikki linkit tervetulleita mistä voisin tilata osia autoon.

Kiitos ja kumarrus! ✌🏻
Viimeksi muokannut Taiska77, La 31.07.2021 15:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja simoks »

En osaa kysymyksiisi vastata mutta nämä 380secit on kyllä harvinaisia suomessa. Jos jossain tulee vastaan niin on todella rujoon kuntoon päässyt tai kone käy miten sattuu :)
W210 E320cdi
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Tervetuloa :clap:

Itse tykkään erityisesti 1.sarjan autoista, koska itsellänikin on sellainen :D Ne on harvinaisempia ja jotenkin siromman näköisiä jos sellaisesta tykkää. Toisaalta monet tykkää kakkossarjasta juuri sen takia kun siinä on hieman muhkeammat helmat ja puskurit.

Joka tapauksessa, hieno homma jos sellainen on tulossa maahan. Laita lisää kuvia ja speksejä jos pystyt.

Kojelaudan löytämiseen vaikuttaa paljon sen väri. Musta saattaa olla yleisin ja helpoin siinä mielessä että tarvittaessa muun värinen on helpoin maalata mustaksi. Käsittääkseni 1. ja 2. sarjan kojelaudat on samanlaisia, joku korjatkoon jos olen väärässä? Sama pätee porrasperäiseen malliin, eli käsittääkseni sama kuin Coupessa. SECissä on aina pähkinäpuut ja ne voi irroittaa vain kojelaudan takaa sen ollessa irti. Samalla kun kojelauta on irti, kannattaa harkita vakavasti myös ilmastoinnin höyrystinkennon ja lämmityslaitteen kennon vaihtoa.

Huolto-osia olen itse tilannut autodoc.fi, alvadi.fi, carparts-pros.com (kaikki MB alkuperäisosat löytyy myös sieltä), Veholta saa MB-klubilaiset -10%.

Kojelautaa ja muita vastaavia osia lähtisin etsimään saksan ebaysta tai soittaa vaikka Venetmäen Mersupurkaamolle mb-varaosatjahuolto.fi

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Okei. Kiitoksia infosta! Kojelauta on tosiaankin sininen. Maalaaminen kävi kanssa mielessä, mutta mulla on vähän vielä hukassa, että mitkä osat käy mihinkin. Mutta ei se mitään. Koko ajan tässä oppii lisää.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Zac »

Hieno projekti, onnittelut :thumbup: SEC on yksi omistakin "toivelistan" mersuista aivan kärkipäästä :)

Lisää kuvia olisi toki mukava nähdä koska niiden perusteella pystyy myös paremmin kommentoimaan...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Sinen kojetaulu on useimmiten halki, koska pigmentti ei kestä uv-säteilyä. Täten myös ehjän löytäminen on vaikeaa. Tehtaan MB Classic -lehdessä oli takavuosina juttu vinyylin korjaamisesta, kannattanee etsiä. Sellainen kävisi johonkon halkeamien korjaamiseen. Dash vinyl repair tms. hakusanat myös kehiin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Kiitos vastauksista! Laitan kuvia ja lisää infoa autosta, kunhan hommat etenee. Auton historia on kyllä mielenkiintoinen. Ja se miten auto päätyi meille on taas toinen tarina 😃
Mietin tuossa, että onko sillä kojelaudan värillä sitten loppujen lopuksi väliä, onko musta vai sininen.
Vaihtaa se jokatapauksessa pitää, koska autoon on joskus murtauduttu, radio varastettu ja kaiuttimet edestä revitty irti kaiketi ruuvimeisselillä ja jälki on sen mukaista.
Muuten kyseinen yksilö on todella siistissä kunnossa, käy todella nätisti ja kilometrit (132 000km) pitää paikkaansa. Edellinen omista piti autosta todella hyvää huolta.

Edit. Lisäsin pari kuvaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Jos auto on tarkoitus saada museorekisteriin, sillä on merkitystä. Lisäksi se musta pomppaa silmille kun verhoilu on muuten kauttaaltaan sininen. Myös nykyisistä vinyylimaaleista on hyviä kokemuksia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2013
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Hyvinkäältä sp-automaalit saa viinyylimaaleja suihkepullossa. Kaverilla on maalattu sisustan osia kyseisen firman tuotteilla ja on kestänyt hyvin ainakin 3-4 vuotta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ykkös- ja kakkossarjan kojetaulut ovat periaatteessa vaihtokelpoiset ja samanlaiset, mutta pieniä eroja on. Jos hommaat uudempaa vuosikertaa olevan, niin ota mukaan sen uudemman ilmasuulakkeet ja kanavat, koska niissä on pienen pieniä eroja, ja istuvuuden kanssa voi muuten olla vähän sinne päin.

Samoin jalopuuosien kiinnityksissä on eroja. Valokatkaisimen malli on hiukan eri jne. Kaiken saa kyllä sovitettua ja muutettua, mutta näpräämistä on. Ne puuosat voi irrottaa poistamatta kojetaulua, mutta sorminäppäryyttä se kysyy.

Uudemmissa ei myöskään ole sisälämpöanturia kojetaulun päällä, niin kuin joissakin vanhoissa. Sen istuttaminen uudempaan on ikävä rasti.

Ja sen kojetaulun pitää olla sininen. Mutta en käyttäisi mitään kälä-kälä-purkkeja, vaikka niissäkin sinänsä toimivia aineita voi ollakin. Kiiltoaste on useimmiten väärä. Pitäisi olla suunnilleen satiinimatta. Ei missään nimessä puolikiiltävä.

Viime kesänä entisöin yhden sinisen sisustan 126:een. Kojetaulu oli B-osana hankittu musta. Maalauksessa käytin automaaliruiskua, akryylimaalia jossa pehmennys- ja tartunta-ainetta. Kiiltoasteen hain sekoittamalla täysmattaa ja puolikiiltävää, ja kokeilemalla ensin koepaloihin. Voin hakea varastosta oikean RAL-värikoodin tuohon siniseen.

Jalopuut kannattaa hoitaa samalla kuntoon. Ne on joka tapauksessa kellastuneita, haalistuneita, halkeilleita, tai vähän kaikkia noita. Ja ne kannattaa hoitaa sarjana, eikä vaihdella osia sieltä sun täältä, koska sävyt eivät sitten täsmää.

Niin, ja ebay:n kautta löytyy myös irtopäällisiä noihin kojetauluihin eri väreissä. Unohda ne, jos satut löytämään. Kuviointi on ihan väärä, ja lopputulos pelkästään tökerö.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Kiitos Karel vinkeistä!
Entisöintiä mietin kanssa. Hitto, kun ei nyt satu olemaan kuvia auton kojetatulusta puhelimessa ja auto on etelän lämmössä tällä hetkellä...
Ideana mulla on ollut, että saatais auto museorekisteriin.
Mutta kunhan saadaan se ensin Suomeen, niin sit pääsee ihmettelemään tarkemmin mitä pitää tehdä. En oo autoa syksyn jälkeen nähnyt, niin ei taas muista mitä kaikkea siihen pitää tehdä 🤷🏻‍♂️
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

No niin. Tilanne elää ja tultiin siihen tulokseen, että käydään ajamassa auto pois keväällä / kesällä. Tietysti riippuen miten tää korona paska tästä kehittyy. Auton tuonti rekalla on pirun kallis ja Espanja-Suomi välin oon ajanut varmaan kymmenisen kertaa, joten siinä ei oo mitään ihmeellistä.
Öljyjen suhteen tuli kysymys, mitä öljyä laatikkoon ja perään?
Ja osaako joku sanoa (kun en muista) onko autossa lasi sulakkeet vai mitä se syö?!? 😃
Kiitos taas! ✌🏻
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Karel »

Automaatissa on ainakin Mobilin ATF 220 toiminut hyvin. Vetopyörästöön ihan tavallinen hypoidiöljy 75W-85 tai 75W-90.

Sulakkeet ovat vanhanaikaisia keraamista mallia.

Ja tässä se lupaamani sinisen sisustan muoviosien vastaava RAL värikoodi: 5011 Stahlblau ja satiinimattana.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Karel kirjoitti: Pe 29.01.2021 18:17 Automaatissa on ainakin Mobilin ATF 220 toiminut hyvin. Vetopyörästöön ihan tavallinen hypoidiöljy 75W-85 tai 75W-90.

Sulakkeet ovat vanhanaikaisia keraamista mallia.

Ja tässä se lupaamani sinisen sisustan muoviosien vastaava RAL värikoodi: 5011 Stahlblau ja satiinimattana.
Voikos tuossa olla kitkalukollinen "sperdifferential" vai kuinka se kirjotettiin. Pitääkö sitte olla joku lisäaineistettu peräöljy...?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Karel kirjoitti: Pe 29.01.2021 18:17 Automaatissa on ainakin Mobilin ATF 220 toiminut hyvin. Vetopyörästöön ihan tavallinen hypoidiöljy 75W-85 tai 75W-90.

Sulakkeet ovat vanhanaikaisia keraamista mallia.

Ja tässä se lupaamani sinisen sisustan muoviosien vastaava RAL värikoodi: 5011 Stahlblau ja satiinimattana.
Kiitos!
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Karel »

Maastis kirjoitti: Pe 29.01.2021 18:30
Karel kirjoitti: Pe 29.01.2021 18:17 Automaatissa on ainakin Mobilin ATF 220 toiminut hyvin. Vetopyörästöön ihan tavallinen hypoidiöljy 75W-85 tai 75W-90.

Sulakkeet ovat vanhanaikaisia keraamista mallia.

Ja tässä se lupaamani sinisen sisustan muoviosien vastaava RAL värikoodi: 5011 Stahlblau ja satiinimattana.
Voikos tuossa olla kitkalukollinen "sperdifferential" vai kuinka se kirjotettiin. Pitääkö sitte olla joku lisäaineistettu peräöljy...?

TJ
Hyvä huomio. Muistikuva on sellainen, että kitkalukkoperään olisi käytetty ihan normi öljyä. (Ei siis pidä sekoittaa lukkoperään ASD, jossa on eri öljy)

Mutta tästä on kahta koulukuntaa. Joidenkin näkemysten mukaan SAE 90 olisi parempaa. En tosin tiedä miksi.

Toinen juttu sitten, onko tuossa kitkalukkoa. Ei se kovin yleinen tainnut olla. Valmistenumerosta selvinnee.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Karel kirjoitti: Pe 29.01.2021 18:45
Maastis kirjoitti: Pe 29.01.2021 18:30
Karel kirjoitti: Pe 29.01.2021 18:17 Automaatissa on ainakin Mobilin ATF 220 toiminut hyvin. Vetopyörästöön ihan tavallinen hypoidiöljy 75W-85 tai 75W-90.

Sulakkeet ovat vanhanaikaisia keraamista mallia.

Ja tässä se lupaamani sinisen sisustan muoviosien vastaava RAL värikoodi: 5011 Stahlblau ja satiinimattana.
Voikos tuossa olla kitkalukollinen "sperdifferential" vai kuinka se kirjotettiin. Pitääkö sitte olla joku lisäaineistettu peräöljy...?

TJ
Hyvä huomio. Muistikuva on sellainen, että kitkalukkoperään olisi käytetty ihan normi öljyä. (Ei siis pidä sekoittaa lukkoperään ASD, jossa on eri öljy)

Mutta tästä on kahta koulukuntaa. Joidenkin näkemysten mukaan SAE 90 olisi parempaa. En tosin tiedä miksi.

Toinen juttu sitten, onko tuossa kitkalukkoa. Ei se kovin yleinen tainnut olla. Valmistenumerosta selvinnee.
Yees, nimen omaan LSD perä. Romikselta nappasin aikoinaan juuri 380 sedan mallista semmosen omaan projektiini. Siitä tuo pulpahti mieleen. Ja muistan nähneeni tällaisen kilven netissä joka ollut perän kannen pultin alla... tuosta helposti saa mielikuvan jotta vois olla jotain erikoisempaakin öljyä. Mutta kuten mainitsitkin, niin ensin tietysti varmistus onko normi avoin perä vai LSD.

TJ
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Öljylaadut voimansiirtoon ja ohjaukseen on kerrottuna tuolla:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/231.1_en.html

Eli 235.7 mukaista 75W-85 öljyä perään, oli sitten vakio tai limited slip. Tosin nämä alkavat olla jo sen verran vanhoja autoja, että Mersun suositukset eivät näitä enää aina mainitse. Itse esim. en löydä ASD -versiota listasta enää ollenkaan, muistaakseni se joskus kuitenkin on siellä ollut ja oli kyllä tuo sama 235.7, eli nämä:
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/235.7_en.html

Ainakin KL-Varaosilta on tuota Fuchsin Sintopoidia saanut jokseenkin kohtuulliseen hintaan ja omissa autoissa ollut näppärä, kun samaa tavaraa olen laittanut riippumatta siitä, kuinka uusi tai vanha auto on kyseessä ja onko ASD vai ei.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Ok, hyvä tietää. Itse olin varautunut laittamaan perään kitkalukolliseen perään lisäaineistettua öljyä tai lisäämällä perus öljyn sekaan lisäaineen. Ja tommosta touhua noissa Jenkkikeskusteluissa paljolti on. Itse asiassa toi lisäaineistus ymmärtääkseni auttaa juurikin toisin päin kuin äkkiseltään ajattelis. Eli auttaa levyjä irtoamaan kitkavedosta. Jenkki vehkeissä jos perä paukuttaa kaarreajossa niin kitkalisäainetta on liian vähän tai ei ollenkaan ja levyt tarttuilee ja siitä paukutus. Tämä ihan täysin luettua ja ei omakohtaista kokemusta...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja karra »

Mites sieltä hispaniasta löytyy SECcejä? Itse ajattelin viedä oman 560 SECin sinne jos unelma toteutuu eli 60+ iässä voisi talvet siellä viettää. Tänne jäisi kesäkäyttöön vielä pari MR autoa, näillä näkymin. Mut jos sieltä löytyis harraste talviajaksi niin ehkä helpommalla pääsisi. Merkissä ois kiva pysyä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Skraba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 405
Liittynyt: Pe 30.07.2004 13:30
Paikkakunta: Porvoo

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Skraba »

Maastis kirjoitti: La 30.01.2021 01:37 Ok, hyvä tietää. Itse olin varautunut laittamaan perään kitkalukolliseen perään lisäaineistettua öljyä tai lisäämällä perus öljyn sekaan lisäaineen. Ja tommosta touhua noissa Jenkkikeskusteluissa paljolti on. Itse asiassa toi lisäaineistus ymmärtääkseni auttaa juurikin toisin päin kuin äkkiseltään ajattelis. Eli auttaa levyjä irtoamaan kitkavedosta. Jenkki vehkeissä jos perä paukuttaa kaarreajossa niin kitkalisäainetta on liian vähän tai ei ollenkaan ja levyt tarttuilee ja siitä paukutus. Tämä ihan täysin luettua ja ei omakohtaista kokemusta...

TJ
En osaa sanoa muuta, mutta omaan 560 SEC '91:seen marmorilla myivät "Getriebeöl FE MTF MB 235.3" purnukan ja sitten vielä toisen, koska täytös ohjekirjan mukaan 1,4litraa. Mitäs se maksoikaan. Hunajaa. Oisko ollu 34€/litra.

Ja miulla ei siis ASD:tä vaan käsittääkseni se kitkalukkohärdelli. Tietäjät tietää.
- Skraba

C126 560 '91, S124 300D '95, S212 220CDI '10
Instagram: @p_haemaelaeinen
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Noniin. Mersu tulikin rekalla Suomeen ja pari viikonloppua on mennyt sen kimpussa.

Isoin ongelma tällä hetkellä mun mielestä on tuo kojelauta. Miten oli uudempien mallien sopivuus, vai onko uudelleen verhoilu ainoa vaihtoehto?

Mietin kanssa, että voisin myydä 14 tuuman Barokki vanteet pois. Onko niille kysyntää? Väliaikaisesti nyt alla pelti vanteet...
Viimeksi muokannut Taiska77, Su 06.06.2021 12:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Tässä kuvat. Jostain syystä en pystynyt puhelimella lisäämään niitä.
Se minkä takia Espanjan roistot on repineet kaiuttimet irti, menee mun ymmärryksen yli, huoh...
196548862_296816655473752_3248047977157785377_n.jpg
196419308_324229742545658_3211222301000734170_n.jpg
196059671_4277320219026532_8860356877138986273_n.jpg
196676480_188047839886297_2945889765514604556_n.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Ja tämä etenee taas. Eilen tuli "uusi" kojelauta Latviasta. Pari pientä halkeaman korjattu ja puhdistuksen jälkeen maalaus. Omasta mielestä onnistui hyvin.
Ens viikolla olisi tarkoitus vaihtaa kojelauta ja korjata pari muuta pientä juttua.
Kohta sitten tuonti rekisteröintiin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Pala vanhaa kojelautaa, versus "uusi". 👌🏻
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Melkein valmis. Aikamoinen ero.
Toivottavasti ei tartte aivan heti tehdä uudestaan. Oli sen verran paska homma... 😂🤦🏻‍♂️
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Näyttää siistiltä.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
rrainer
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ma 29.07.2013 16:36

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja rrainer »

Tuli hyvä. Millä maaleilla sie tuon maalasit?
Taiska77
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Su 23.06.2019 15:56

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja Taiska77 »

Decoväristä hain vinyyli spraymaalia. Sävyttivät orkkis värin perusteella ja onnistui kyllä hyvin.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: -82 380sec projekti

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Hieno auto ja mielenkiintonen projekti. Kerro toki tarkemmin auton historiasta?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Vastaa Viestiin