Multivirin CLK tarinointia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1038
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Multivirin CLK tarinointia

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Naapuriforumilla ollutkin jo pari vuotta tästä topicci, tylsyyksissään kirjoitellaan nyt tännekin.

Helmikuussa 2019 tuli ostettua tämmöinen W209- korinen CLK M113 koneella, tyyppimerkintänä siis CLK500.
Autoon ruksattu varusteita varsin kattavasti jo tehtaalta, muutamat mainitakseni:
- muistipenkit v+o
- nahkasisusta
- keyless-go (ei toiminut ostettaessa)
- penkinlämmittimet
- takalasin verho
- kattoluukku
- Bose audio
- bixenonit

Ylläolevista varusteista oikeastaan kaikki muut toimivat paitsi keyless-go.

Tämän näköinen se oli ostettaessa:

Kuva

Kuva

Kuva
Tässä kiilloituksen jälkeen.

Oston jälkeen autolla kerkesin ajella 300km (eli kotiin :D ) kun siitä särkyi laturi. Uutta tehdaskunnostettu Boschia paikoilleen ja hyvin rokkaa.

Sittenpä autolla tuli ajeltua kevääseen saakka, edellisestä Ceestä yli jääneet 18" ässän vanteet ja BC-racing alustasarja paikoilleen kesäksi.

Kuva

Kesä ajeltiin eikä autoon oikein ilmestynyt mitään vikaa. Normaalit huollot koneelle ja vaihteistolle/perälle tuli suoritettua myös, myös kyb-venttiili vaihdettu.

Pitkän aikaa himoinnut adaptiivista vakionopeudensäädintä, vähissä tämmöiset vanhemmat mistä löytyisi sellainen. Ahkeraa ebayn selailua ja sitten tärppäsi. Setti missä tutka+ohjainlaite ja johtosarja. Äkkiä tilaukseen.

Osat tuli, näppäsin paikoilleen. Vielä laitettava uusi keulakehikko jotta tutkan saa kiinni ja rakennettava johtosarja välille UCP (ylempi käyttönäppäimistä) <-> etäisyydensäätörulla kun johtosarjaa ei saanut valmiina.

Keulakehikko löytyi ruotsista ja osat tilasin työpaikan kautta johtosarjaa varten. Keulakehikko ja johtosarja paikoilleen, vähän koodauksia moottorinohjaimelle ja mittaristolle. Muuten hyvä mutta ei pelaa. Varaosakuvaston tutkintaa, jos autossa "proximity cruise control" myös ESP- boksi on erilainen. Ebay auki ja etsimään sopiva ohjainlaitetta, piti tilata parikin kappaletta kun rahti jumittui maailmalle.

Oikealla osanumerolla ohjainlaite paikoilleen ja käyttöönottokoodaus sille, sitten repesi riemu kun Distronic pelaa. Koeajojen perusteella vielä tutkan säätö kohdalleen ja avot. On mukava varuste.

Kerran kun on tottunut Webastoon ei pysty olemaan ilman. Tähän siis lääkkeeksi Webaston uusin malli Remucin kanssa paikoilleen, sisätilan puhallusta ohjaamaan väyläsovitin. Hyvin lämpeää.

2020 loppukesästä joku peruutteli parkkiksella keulan ruttuun, samassa yhteydessä laitatin sitten 63look korisarjan autoon mitä jo pitkään himoinnut:
Kuva

Myös vanteet vaihtunut "kopiovosseneihin".

Pakoputkea piti hiukan avartaa että sai kasin äänet kuulumaan muutenkin kuin suhinana, ihan kivat äänet:
https://youtu.be/DWJndVEDoQg

Tästähän tuli korisarjan jälkeen niin hyvä ettei kehdannut enää talvea ajaa joten oli talven seisonnassa, viikko takaperin otin ajoon ja katsastin. On mukava ajaa "täysikokoisella" moottorilla kun talven ajanut 430 väykyllä, yllättävän ison oloinen on ero moottoreissa. Toki voihan se olla että väykyssä ei ihan kaikki heposet enää ole tallella mutta paljon vääntävämpi on tämä 500 kone.

Tässäpä vähän tarinaa, toivottavasti kuvat toimii. Jos ei toimi niin osaisiko joku bittinikkari kertoa miksi?
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Multivirin CLK tarinointia

Viesti Kirjoittaja epk »

siinähän ne kuvat pelaat kun laittoi sulkeet kohilleen, hyvää projektia pukkaa noin muuten :thumbup:
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 956
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Multivirin CLK tarinointia

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Onko tarvike puskuri edessä? Näyttää hyvältä, voisin itsekin harkita tuommoista :)

Miten toteutit tuon pakoputken, voisin katsella kuvia siitä, jos semmoisia löytyy? Vaikka YVnä jos et tänne halua laitta.
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1038
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin CLK tarinointia

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Joo tarvikepuskuri, melko hyvin istuu, päätykiinnitystä pitäisi vielä hiukan parantaa. Moottoritiellä lensi edellä menevästä kiimaliiteristä sivuikkuna keulaan ja meni puskurista läpi niin uus tulee vastapuolen vakuutuksesta parin viikon päästä :D

Putkisto tehty niin että taka-akselin kohdalta putki poikki ja siitä sitten y-haara molemmin puolin. Melko hyvin mahtuu menemään eikä kolistele mihinkään, Vänkärin puolelle ei kummoista vaimenninta sovi jos haluaa laittaa.

Autolle ei ole tullut tehtyä muutakuin ajettua, kuljettajan oven kg kahva tuli vaihdettua niin saa pitää avaimet taskussa. Vielä pitäis pari vuotta sitten hankittu lukkolaite vaihtaa niin aukeaisi ekalla vedolla, nyt pitää ensin painaa kahvasta lukot auki j toisella vedolla vasta ovi auki. Vanhasta lukkolaitteesta meni ”nostomagneetti” rikki ja jumiutui niin että ovi ei pysynyt kiinni ollenkaan. Otin nostomagneetin irti niin nyt pysyy kiinni.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 956
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Multivirin CLK tarinointia

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Ok, äänistä päättelinkin, että oli ”oikein” vedetty :thumbup: itsellä vähän nuhaiset äänet, kun on poikittaisputki vedetty puskurin takana toiselle puolelle.
Itsellä ei toimi entry, go tosin toimii, et varmaan kahvat rikki. Pikkuhiljaa korjailee, kun löytyy sopivasti osia :)
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1038
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Multivirin CLK tarinointia

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Joo kahvoja näistä särkyy, hyvällä tuurilla vain johto poikki taitoksesta ja saa vielä kolvattua kuntoon, yleensä ei. En jaksanut odotella että saavat tehtyä korinväriin sopivia kahvoja niin tilasin pohjamaalatun kahvan. Helpompi olisi ollut odottaa kuukausi mutta ihan hyvä siitä tuli, teippauksessa oli isoin työ.

Sisustan faceliftaukseen olisi odottamassa kaikki muut osat pl ylemmän käyttönäppäimistön pistokkeet. Samalla pitänee asentaa aftermarket radio + vahvistin Bosen takia, faceliftin comandikin olisi kiva mutta paremmat ominaisuudet aftermarket 2din soittimissa.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Vastaa Viestiin