Papan c209

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Näyttää siltä, että ajokausi loppuu, hauskaa on ollut :lol: Noh, pääsee näpertelemään hissukseen talven aikana.

Nyt kun kelit kylmeni, niin alkoi sisävalo toimimaan :D melkein pelästyin kun aamulla oven avasin :wtf:

Pitäs varmaan irrotella piirilevyt ohjainboxeista ja käyttää tutkittavana, mutta varmaan vaatii kopiointia yms tähden kanssa :think:
Voihan se hyvin olla kosteuttakin, kun nyt pikku pakkasilla ilma kuivenee tjs
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Auto seissyt muutaman vkon, talvirenkaat laitoin alle seisonnan ajaksi. Kesärenkaat kävin eilen pesemässä pitkän kaavan mukaan ja nostelin piippuhyllylle odottamaan alkukesää.

Siinä samalla tihrustin tekstit yms merkinnät vanteista. Ronalin tekeleet, näköjään Tšekin tasavallassa sijaitsee tehdas. Toki alkuperäiset kuitenkin, oleellisilla merkinnöillä. Saas nähdä milloin motivaatiota löytyy seuraaviin seikkailuihin :think: :)
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Vuoden vaihde lähestyy. Tänään tuli pitkästä aikaa hallilla pyörähdettyä, ihan vaan lumet harjailin auton päältä.

Siinä samalla tuli pohdittua, että olisi hyvinkin tilaa yhdelle mersuharrastajalle, jos tarvii omaa autoa huoltaa tai pestä ja säilytystilaa olis renkaille yms

Täytyy varmaan jonkinlainen ilmoituksen tynkä raapustaa tuonne jonnekin :think:

Eipä tuolla mitään selkeää kohtaa ole tuommoiselle ilmoitukselle, joten jos sattuu silmään täältä, niin voi kysellä allekirjottaneelta, jos sattuu moinen kiinnostamaan, uudellamaalla. Pikkurahasta puhutaan, mutta varmaan helpompi päästä eduskuntaan, jos ei ole asenne kohdallaan :lol:
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Sitä pääsee puolivälissä kuuta tiivisteiden vaihtoon :thumbup: alkaa löytymään aikaa ja tautikin helpottaa.
Koppasin auton sisälle kuivumaan ja lämpiämään, niin on sitten mukavampi nakertaa.

Vaihtelin ledit seisontavaloihin, on ne nyt ainakin oikean väriset naapureihin verrattuna. Sanalla sanoen ne oli kyllä hehkut ihan karmean väriset :lol:
Samalla tuli taas nähtyä umpioiden tiivisteiden karmea kunto, joten semmoiset pittää metsästää jostain sopivasti, niin voi sitten vaihdella kun puskurin vaihto on ajankohtainen.
Näköjään saa 65€ kotiin tuommoset alkuperäistiivisteet, siihen vielä ilmanottoputki päälle, niin on taas 100€ hujahtanut :wtf:

Ilmanottoputken pistin tilaten, 26€ kotona, originelli tuotantoa
Ja tässä syy miksi, on ihan teipillä joku korjannut, enkä itse laita sitä enään teipillä.

Kuva

Kuva
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Katse osuu aina kuskinpenkin selkänojaan, alkaa aika näkyä. Epceestä katselin päällisen vnumeron ja lähdin katselemaan. Muutamia löytyisi maailmalta hyväkuntoisena, yhdestä pyysin jo tarkentavia kuvia, vaikka siitä oli varsin hyvät kuvat jo saatavilla.

Eli mahdollisuus löytää moinen on kohtuullinen ja hintaluokka semmoinen minkä kanssa voisi elää :think:

Toki siinä olisi oma työnsä vaihtaa, tosin siinä pystyisi käymään samalla läpi muutenkin istuinta. Toisaalta värisävyjen erot muuhun sisustaan voivat aiheuttaa lisää katseita :lol: vaikka olisin samalla värikoodilla :think:

Hintaa käytetylle orkkis päälliselle kertyy, mitä noita nyt katsellut, niin semmoinen 150€ luokkaa@kotona. Toki noista pyydetään ihan mitä sattuu :lol:
Tuskin tuohon rahaan saa uusittua saumojen neuloksia, tosin ne viat olisi kyllä korjattavissa ”ompelukoneella” :think:

Toisaalta voisi ajatella cw207 etuistuimia, niitä tuntuu löytyvän edullisestikin :think: Toki ne pitäisi sävyttää yms, jotta menis sitten tuuningin puolelle pahasti :lol:
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1156
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Onko tuning-ledien tuomaa optista harhaa vai onko kone vinossa? Lähinnä mietin moottorikumien kuntoa tai onko koneen päällä oleve suojakoppa kiinni kunnolla.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Saattaa olla osittain suojakoppa irti, kun katseltiin tiivisteiden vaihtoa varten paikkoja. Täytyy katsella/kokeilla tuet kun purkaa tuota tavaraa tuosta edestä tiivisterempan yhteydessä :thumbup:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12675
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja karra »

MouTine kirjoitti: Ma 10.01.2022 23:02 Onko tuning-ledien tuomaa optista harhaa vai onko kone vinossa? Lähinnä mietin moottorikumien kuntoa tai onko koneen päällä oleve suojakoppa kiinni kunnolla.
G500 mersussa oli samalla tavalla kallellaan, en ole varma onko itse kone vaiko koppa. Omat koneen korvakkeet heti tarkistin ja kuvissa oli muissakin G500ssa koneen näkymä vinoutunut.
1929 Ford Model A Roadster katsotaan mitä tästä tulee https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... st-3832425
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1156
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja MouTine »

karra kirjoitti: Ti 11.01.2022 08:04
MouTine kirjoitti: Ma 10.01.2022 23:02 Onko tuning-ledien tuomaa optista harhaa vai onko kone vinossa? Lähinnä mietin moottorikumien kuntoa tai onko koneen päällä oleve suojakoppa kiinni kunnolla.
G500 mersussa oli samalla tavalla kallellaan, en ole varma onko itse kone vaiko koppa. Omat koneen korvakkeet heti tarkistin ja kuvissa oli muissakin G500ssa koneen näkymä vinoutunut.
Jännä juttu. Jos on oikeasti vinossa, niin luulisi että olis toisin'päin vinossa. Kun kone tekee töitä, niin kuskin puoli nousee ylös ja apparin laskee alas. Jokatapauksessa, mulla nuo on olleet aina silmällä katsottuna suorassa.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Täytyy tosiaan katsella vaihde päällä, kuinka paljon liikettä vääntö antaa koneelle suuntaansa, sentti/puolitoista per puoli lienee sopiva toleranssi :?:

Ja vaikka mitata korko jostain sopivista paikoista molemminpuolin, koneen päältä.

Otin huohotin koppia varten kahta pituutta pultteja 16/18mm, mitä netistä katselin niiden alkuperäisten alumiinisten pituutta, niin näytti olevan karvan vajaa 17mm :?: En ole tarkemmin katsellut oliko sinne vaihdettu jo rosteriset. Vaihdan kuitenkin uudet.

Katselin kuvia netistä, melkolailla kaikki tuntuisi olevan vasemmalle kallistuneita, liekö optinen harha? Konehuoneeseen edestä katsellessa D päällä, vääntö painaa vasenta ja nostaa oikeaa puolta, ja R päällä toisinperin.

Ja kun yleensä mennään eteenpäin, niin voisi ajatella,kuskinpuolen tuki repeää ylöspäin ja pelkääjän puolen paine kohdistuu alaspäin, niin toinen tuki lyhenee hiukan ja toinen pitenee hiukan, niin olis kone kallellaan pelkääjän puolelle. Vaikkei ihan lopussa olisi tuet?

Kuva
Kuva netistä

Taitaa olla parempi ostaa rakenteeltaan toisenlaiset, esim tällaiset

Kuva
380$ toimituksineen, siihen tullit ja alvit päälle. Extra uretaanipala setti on 30$

Tai BLack series päivitetyt tuet, joissa pitäisi olla nuo ongelmat korjattu :think:
Tosin nekin on 335€ euroopasta tilattuna , jenkeistä 280$ toimituksineen, siihen tullit ja alvit päälle

Pistetään nyt tämmöisetkin, joku on älynnyt valaa polyuretaanilla koko palleron sisällön jenkeissä, vaijerituetkin tehty. Ihan oli ebayssa myynnissä. Ei huono idea ~200$ toimituksineen, siihen tällit jä mällit päälle. DIY hommana tietty onnistuu, jos saa valmiiksi revenneitä, niin aina helpompi. Eikä noita vaijereitaan kyllä tarvitse, kestää kyllä poly valulla sen, mitä ne muutenkin kestää.

Kuva
Viimeksi muokannut Orlov, Ke 12.01.2022 12:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Kävin pistämässä pojalle akun lataukseen hallilla, mittailin samalla kannenkopan pulteista etäisyydet eri pisteisiin, kyllä ne molemmat puolet on melkolailla millilleen samalla tasolla, ettei kone kyllä ole vinossa :thumbup:

Se on tuo edessä oleva nouseva lippa vinossa, noin 10mm vasemmalta puolelta eteenpäin. Kaikki vaikuttaa olevan kohdallaan, en nyt jaksanut enempää tutkia moista, mutta se aiheuttaa vähän harhaa
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1156
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Minä kyllä vannon noiden orkkisten perään. Vaimentaa kaikista parhaiten ja on Febiläisiä / Bogelaisina edullisetkin. Ei se paha rasti ole 100-tonnin välein ne uusia.
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Pitää vielä kuskinpuolen huohotinletkut hakea, ihan on korppuna. Toiselta puolelta on näköjään uusittu.
Menee näköjään 3 letkua kuskinpuolelle, no onneksi eivät maksa kuin vajaa 20€ yht :)
Tuosta näkee osanumerot halpis osille
Kuva

Nämä letkut löytyisi myös silikonisena, tuskin tarvitsisi ikinä vaihtaa. Ainakaan ebayn myyjä ei näytä toimittavan suomeen. Hinta paketille jossain 50$ nurkilla, kun kiinasta 150$ siinä tais olla etuvesiletkutkin :think: e430, mutta samat huohotinletkut siinä on

Kuva

Kuskinpuoli ei kyllä vuoda kannenkopasta, mutta toinen puoli sitten vuotaakin.
Mutta samalla nuo nakertaa molemmat puolet :thumbup:

Kuva

Öljyjäähyn ja suodatinjalan tiivisteet tietysti :clap:

Kuva

Saiskohan tuosta pikkuluukun päällä olevasta reiästä öljynpaineen anturille? :think:

Näköjään on juurikin öljynpaineen testaukseen tuo. Normiväli näkyy olevan 0.7-3 huitteilla, näköjään öljypohjan proppu tuo. M12x1.5x16
Viimeksi muokannut Orlov, Ti 18.01.2022 14:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1156
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Orlov kirjoitti: To 13.01.2022 21:29

Saiskohan tuosta pikkuluukun päällä olevasta reiästä öljynpaineen anturille? :think:

Näköjään on juurikin öljynpaineen testaukseen tuo. Normiväli näkyy olevan 0.7-3 huitteilla, näköjään öljypohjan proppu tuo. M12x1.5x16
Saa! Siihen löytyy sitä varten ihan oikea kansi mutkanipalla A1120150730 ja tiivu A1121840280.

http://www.hehlhans.de/g55amg2006/motor ... aeuse1.jpg
Nykyiset...
'07 MB CL63 AMG V8

Ollut joskus...
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'94 Audi A8 4.2i V8
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

:thumbup: Saattaa olla melko kallista, jos jostain sattuu löytymään. An tavaroilla onnistunee, halvemmalla :)

Tuo saattaa kyllä ajatustasollakin kaatua, ihan samaan, mihin sinullakin loppui. Mihin laittaa näyttö/mittari.

Semmonen pikkuisen oled näytön saisi vaikka parkkitutkan näytön tilalle, mutta hinta karkaa melko kovaksi.
Siihen voisi kyllä ajatella jotain digitaalista, jonka värimaailma täsmäisi autoon. Voltit,öljynpaine ja joku muu ehkä mahtuisi sinne :think:

Yksi vaihtoehto olisi joku nykyaikainen bluetooth mittari, paljon hyviä ominaisuuksia ja sitten se huono olisi, että joutuu kännykällä operoimaan. Hintavia ovat nekin näköjään :wtf:

Eli melkoisesta rahasta/töistä noissa vaihtoehdoissa on kyse :think: Kytkimen saa suoraan törkättyä reikään ja joku valo sisälle, puhutaan muutamasta kympistä, kukaan noita mittareita muutenkaan jaksa katsella, kun lappu lattiassa pistää menemään :lol:

Tietty tuossakin on se ongelma, mihin ja minkälaisen valon laittaa? Hyvin sen johonkin pois näkyvistä saisi, mutta sitten pitää olla tehoa niin paljon, että on koko auto punaista valoa täynnä! Ettei jää tulkinnan varaa.
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Reippain mielin suodatinjalan tiivisteiden vaihtoon, otin ilmapumpun ylös niin sai tilaa irrotella öljyjäähyn pultit
Kuva

Nopeasti löytyi vuodon aiheuttaja, kun aloin irroittamaan takimmaista pulttia, kierteet paskana :evil:

Kuva

Pahin mahdollinen tunarointi edellisen tiivisteasentelijan toimista, tiivisteet ei kovin huonossa jamassa olleet. Pahin mahdollinen pultti, kun on tiivisteiden puolella, vuotaa varmasti.

Nyt täytyy tuumailla miten tuon korjaa :think:
Alkuperäiset pultit on jotenkin ihmeellisen näköisiä, ikään kuin kierteen osalta pultti olisi ”kolmikulmainen” ei siis pyöreä :shock:
Piti oikein tarkistaa onko tuommoisia olemassakaan :) tri-lobe, trilobular, eli kyllä se ihan olemassa oleva asia on
Ei kyllä ole tarkoitettu kovin useasti irroitettavaksi.

Kuvan nappasin.

Kuva



Suodatinjalan momentti 70NM
Jäähyn momentti 9NM m113 ja 12NM m112 mikä on vähintäänkin outoa, jos tämmöinen WISsissä on?

Uusi jalka olisi n.70€@kotona, eli helicoilia en ainakaan siihen pistä, tosin mulla olis m7 vcoil setti :think: Täytyy katsoa jos siihen mahtuu läpipultti, niin pistää lukkomutterilla kasaan, tai sitten pinnapultti :think:
Ehkä kuitenkin korjaussarja, ei ruotsi kaupassa kallis. Siinä ei vaan ilmoiteta pituutta kierreosalle. Tuonne ei kovin pitkä mene ilman läpiporaamista
Viimeksi muokannut Orlov, Su 16.01.2022 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1513
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Nyt täytyy tuumailla miten tuon korjaa 
Alkuperäiset pultit on jotenkin ihmeellisen näköisiä, ikään kuin kierteen osalta pultti olisi ”kolmikulmainen” ei siis pyöreä 
Piti oikein tarkistaa onko tuommoisia olemassakaan  tri-lobe, trilobular, eli kyllä se ihan olemassa oleva asia on
Ei kyllä ole tarkoitettu kovin useasti irroitettavaksi.
Onkohan nuo jotain itsekierteyttäviä ja vedetty vaan valettuun reikään tai jotain... GL vesipumpun vaihdos oli kans jotku mielestäni semmoset jotka manklannu ittelleen kierteet. Juurikin yksi 7mm korkkasi kierteen yön pimeinä tunteina... ei ollu silloin siinä kohtaa vaihtoehtoa kun laittaa M8 tilalle.

Jos löytyy m7 helicoil, niin eikös se ole varsin hyvä vaihtoehto? Joskin sitten vaihtaisin myös tavalliset pultit jos tuo "mankelipultti" ei istu kovan hyvin...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Jep, M7 siihen tulee, jos sen saa järkevästi tehtyä. Inserttejä pitäisi olla sopivan mittaisia hyllyssä :think:
Tosin sopivia pultteja ei taida löytyä varastoista, joten semmosia pitää hankkia jostain.

Täytyy tänään mennä pähkäilemään, kun on purettava kannenkopatkin pois vielä, niin saa nekin sitten laitettua. Huomenna pitäisi olla huohotinletkut noudettavissa ja pultitkin pitäisi tulla huohotinkoppiin.

Katselin hiukan tarjontaa, niin löysin esim varaosan, jossa on suodatinjalka+jäähy valmiina pakettina, ebayssa hintaa reipas 30€ :) olikohan se 50€ toimitettuna https://www.ebay.de/itm/133538463826?_t ... %7Ciid%3A1

CLC24000P on mahlen varaosanumero, jos noita haluaa katsella
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Pistin kierteen suodatinjalkaan, olikohan pituus 075D :think: Noh, anyway, pidempi pitäisi porata läpi.

Kuva

Punasella kierre paikalleen ja testaamaan kuinka syvälle pultin saa, hyvin menee tuon 7mm.

Siihen punasella kiinni pinnapultti.

Kuva

Jalka kiinni ja jäähyä kiinnittämään, eipä ollutkaan m7 muttereita enään missään, mihin lie hävinneet/piiloutuneet :)

Huomenna pääsee testaamaan, miten mutteri mahtuu ja jos ei mahdu niin pistän mahtumaan :lol:

Pelkääjän puolen kopan ehti vielä ottamaan irti, huohotinkopan irroittelin myös pois siitä.
Melkoisesti putsaamista tiedossa, ajattelin antaa kuskinpuolen olla, kun on ihan tiivis, mutta tuon nähtyäni :roll: Niin onhan se toinenkin laitettava!
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Plan B :lol:
Oli kyllä kuolleena syntynyt ajatus tuo pinnapultti! Ei sinne mahdu mikään mutteri jäähyn puolelle, tai mahtuisi, muttei sitä saa kiristettyä.

Polkasin sitten läpireiän ja vetäsin pultilla ja lukkomutterilla homman kasaan, en vielä päässyt kokeilemaan miten pitää? Jos ei pidä, niin sitten on kyllä uusien osien paikka. Tähän saa edelleen m7 pultin laitettua kuitenkin

Kuva

Siellä just tilaan pultin päälle

Kuva

Pelkääjänpuolen koppa paikallaan, hirmu työ putsaamisessa. Huohotinkoppa odottaa vielä pultteja, huomenna hoitelen kuskinpuolen huohotinkopan ja huohotusletkut.
Mitään mekaanista syytä ei kopan vuotamiselle löytynyt tarkastelussa :think:

Kuva

Venyy ja paukkuu nämä korjaukset, aikataulun ja rahan suhteen. Onkos tämä nyt sitä motorsporttia :lol:
Viimeksi muokannut Orlov, Pe 21.01.2022 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Jaahans, niin sitä taas hujahti 12h hallilla, näköjään.

Melekonen jumppa oli huohotuksen letkujen kanssa, maf pois, panta pois, siihen on nippusiteitäkin sotkettu sekaan. Oli muuten alkuperäiset huohotusletkut :shock: kupariputkeakin kovemmat, ei kyllä vuotokohtia, piti halkaisemalla irroittaa. Uudet letkut ja sitten suojat yms takas kasaan. Yksi E11 tipahti alusmuovien päälle, joita piti tietenkin raotella, jotta noutajan sai sinne ujutettua. Normi päivä :)

Titaanipultit tulee varmaan hiiren kyydissä, niin ei saanut vielä huohotuskoppia liimattua. Kunhan tulevat niin saa nippuun ja moottorin pestyä.

Yhden puolan pultti korkannut, mutta voi korvata hieman pidemmällä, siellä sen verran on kierteitä jäljellä. Eli varmaankin lisää titaanipultteja hommattava, varmaan 30mm pitkä korvike(25mm normipultti), jota joutuu prikalla säätämään, ettei pohjaa :think:

Ilmaputki oli tullut tänään, niin ompahan nyt jotain edes valmiina :lol:

Huohotuskoppien alumiinipultit mittasin, niin ovat 16mm kierreosalla, 18mm mennee vielä. 20mm on kyllä jo liian pitkä.
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Pultit saapuivat viimeinkin postlooraan, niin kävin pistämässä huohotinkopan kiinni, niin pääsee huomenna koneen pesuun :thumbup:
Nuo siniset on 18mm pitkiä, 16mm pitkillä pistin kiinni

Kuva
Kuva

Samanlaisen pötkön vedin ympäriinsä, mutta näköjään ylhäältä pursui enemmän. Noh, veistellään ylimääräiset pois huomenna

Pistelin kaiken nippuun, täytyy pesun jälkeen katsella loppuiko vuodot, toivottavasti :)
Orlov
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: Papan c209

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Pesin moottorin niin hyvin kun sen pystyy pesemään,aiheuttamatta lisäongelmia. Jos koppa alkaa kohta vuotamaan, niin sitten hierasen kopan kynsistä siivut pois, niin saa enemmän painetta tiivisteelle.

Muutenkin piti auto pestä, ihmeellisesti seisonnassakin paskaantuu, niin oli mukavampi työntää taas ulos lumisateeseen :lol:

Vastaa Viestiin