CLK 270 CDI 2003
CLK 270 CDI 2003
Tuli tuollainen CLK haettua. Ihan siisti sisältä ja ulkoa, mitä nyt kiveniskuja tuulilasissa ja konepellissä sekä takakaarissa pientä ruostetta. Vaihdekeppikin on sen verran kulunut, että nurkka-ajoa on mitä ilmeisimmin ollut paljon (n. 350tkm mittarissa) tai sitten ne ei kestä.
Itse ottamia kuvia ei ole enempää ja tällä hetkellä auto on niin likainen ettei viitsi edes kuvata Kohtuu luotettavalta vaikuttaa, kahteen viikkoon tuli sellainen 2000km ajettua. Vanhoja ruoskia kun nämäkin jo on, niin jotain jää ihmeteltäväksi:
-Vaihdekeppi on melko vetelä nupin kulahtaneisuuden lisäksi -> Saako tuohon itse keppiin jotain korjaussarjaa, vaihdevipuihin ainakin saa. (716.649 6V -manuaali)
-Etuvalojen kiillotus tai toisen lyhdyn vaihto. Jollain jäänyt vaihto tai kiillotus puolitiehen
-Kiihdyttäessä tuntuu, että ahdin ahtaa ~2000rpm-2400rpm, jonka jälkeen veto vähenee hieman ja lähtee taas uudestaan vetämään -> Mikähän tuon tekee?
-Suuttimia en vielä katsonut, mutta huoltokirjan mukaan jotain remonttia sielläkin on tehty. 2,3,4 suuttimet oli peräti vaihdettu. Täytynee tutkia sekin.
-Etujarruissa pientä tärinää jarruttaessa -> Jarruremontti jossain kohtaa. Takapää on tehty edellisen toimesta, joten sen pitäisi mennä vielä.
-Pohjassa kolisee jokin muovi/pelti 80-90km/h nopeuksissa
-Kuskin ikkunannostimen nappi on jotenkin rikki, kun nousee yli äyräiden, jos ei varovaisesti laite ikkunaa kiinni. Meneekö koko yksikkö vaihtoon vai saisikohan pelkän napin korjattua?
Muuta näperrettävää ei tuntunut löytyvän, turvavyönojentajia myöten kaikki vaikuttaisi toimivan. Varustelista VIN numerolla WDB2093161F032856:
Code Description
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
486 SPORTS SUSPENSION
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
790 AMG 18" SPOKE WHEELS WITH MIXED TIRES
803 AEJ 02/1/X
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
F209 SERIES PRODUCTION 209
GM MANUAL TRANSMISSION
HA REAR AXLE
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M612 R5-DIESEL ENGINE OM612
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Uitettu Saksasta 2008. Osaako joku muuten sanoa mitä tuo "MIXED TIRES" tarkoittaa? Se myös mietityttää, että minkä paketin mukana automaattinen ilmastointi on tullut Radion joku on vaihtanut jo 2DIN Pioneeriin ja jopa niin, että ratin napit toimivat.
Itse ottamia kuvia ei ole enempää ja tällä hetkellä auto on niin likainen ettei viitsi edes kuvata Kohtuu luotettavalta vaikuttaa, kahteen viikkoon tuli sellainen 2000km ajettua. Vanhoja ruoskia kun nämäkin jo on, niin jotain jää ihmeteltäväksi:
-Vaihdekeppi on melko vetelä nupin kulahtaneisuuden lisäksi -> Saako tuohon itse keppiin jotain korjaussarjaa, vaihdevipuihin ainakin saa. (716.649 6V -manuaali)
-Etuvalojen kiillotus tai toisen lyhdyn vaihto. Jollain jäänyt vaihto tai kiillotus puolitiehen
-Kiihdyttäessä tuntuu, että ahdin ahtaa ~2000rpm-2400rpm, jonka jälkeen veto vähenee hieman ja lähtee taas uudestaan vetämään -> Mikähän tuon tekee?
-Suuttimia en vielä katsonut, mutta huoltokirjan mukaan jotain remonttia sielläkin on tehty. 2,3,4 suuttimet oli peräti vaihdettu. Täytynee tutkia sekin.
-Etujarruissa pientä tärinää jarruttaessa -> Jarruremontti jossain kohtaa. Takapää on tehty edellisen toimesta, joten sen pitäisi mennä vielä.
-Pohjassa kolisee jokin muovi/pelti 80-90km/h nopeuksissa
-Kuskin ikkunannostimen nappi on jotenkin rikki, kun nousee yli äyräiden, jos ei varovaisesti laite ikkunaa kiinni. Meneekö koko yksikkö vaihtoon vai saisikohan pelkän napin korjattua?
Muuta näperrettävää ei tuntunut löytyvän, turvavyönojentajia myöten kaikki vaikuttaisi toimivan. Varustelista VIN numerolla WDB2093161F032856:
Code Description
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
230B CUSTOMER SERVICE - STATION EUROPE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
486 SPORTS SUSPENSION
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
790 AMG 18" SPOKE WHEELS WITH MIXED TIRES
803 AEJ 02/1/X
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
F209 SERIES PRODUCTION 209
GM MANUAL TRANSMISSION
HA REAR AXLE
L LEFT-HAND STEERING
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M27 CAPACITY 2,7 LITRE
M612 R5-DIESEL ENGINE OM612
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
Uitettu Saksasta 2008. Osaako joku muuten sanoa mitä tuo "MIXED TIRES" tarkoittaa? Se myös mietityttää, että minkä paketin mukana automaattinen ilmastointi on tullut Radion joku on vaihtanut jo 2DIN Pioneeriin ja jopa niin, että ratin napit toimivat.
Viimeksi muokannut Mighty190, Su 11.12.2022 15:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Oikea auto eli pilariton coupe Mixed tires tarkoittaa käsittääkseni sitä, että takarenkaat on leveämmät kuin edessä, ilmastointiautomatiikka on 209:ssä kai vakiovaruste?
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: CLK 270 CDI 2003
Sydän sykkii edelleen 209 koriselle. Se on niin hyvänäkönen ja perinteinen "moderni" coupe-Mersu
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: CLK 270 CDI 2003
Pilariton coupe on kyllä komia Joku päivä vielä C126 SEC tallissa... Tuota epäilin myös renkaiden kohdalla, ilmastointi lienee vakiona kun ei VIN koodilla erikseen anna varustetta muidenkaan kohdalla
Hintaansa nähden varsinkin tuossa on autoa ja muotoilua.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Päivitystä reilun vuoden ajon jälkeen:
n. 30tkm mittariin tullut lisää ja heti alkuun sai korjata pakoputken lämpösuojapellin, jonka kiinnitys oli sen verran ruostunut, että pultti ei enää pitänyt. Muuten on pärjännyt aika vähällä:
-2. pytyn hehku
-Öljyt ja suodattimet
-Raitisilmasuodatin x2
-Etujouset
-Takajouset
Eli ihan perushuoltoa. Onhan sitä vielä tehtävääkin:
-Jarru täristää edessä, taitaisi olla jarruremontti muutenkin pian käsillä
-Jokin pärisee musiikin mukana, ehkä takakaiuttimen kiinnitys tai sen ritilä
-Kuskin ikkunnannostimen katkaisija on hieman halki ja automaatti ei toimi. Manuaalilla saa ylös ja alas
-Keulassa kolisee jokin, olen antanut kolista siihen asti, että sen voisi vaikka löytääkin jo. Oma veikkaus menee vakaajantangon kiinnityksiin.
-Kaukosäädin lakkasi hiljattain toimimasta. Ovet aukeavat ja takaluukku aukeaa napista, lukkoon ei mene. Puhelimella kuvatun videon perusteella IR signaalia ei tule lukitusnappia painaessa, niin tuskin tulee radiotakaan. Toinen avain on olemassa, jonka rauta sopii oveen ja avaimella saa auton käyntiin. Sen kanssa ei vaan pelaa keskuslukitus infralla eikä radiolla.
-Lasinpesunestettä kun pyytää lasille niin saa antaa kaks lyhyttä ja yhden pitkän painalluksen, ilman ei vettä tule. Vikakoodiakin antoi moottorista, oikosulku tai virtapiiri auki
-Kosmeettisina vikoina lähinnä vaihdekeppi, himmeä etulyhty ja alkava ruoste kaarissa. Ruosteen voisi ottaa kiinni vielä kun saa (jos saa)
Kertokaahan jos on jotain vinkkejä antaa avaimiin tai kolinaan liittyen! W203 alustalla tuo taitaa olla tehty, joten siinä mielessä kokemuspohjaa ja varaosia löytynee täältä paljon
n. 30tkm mittariin tullut lisää ja heti alkuun sai korjata pakoputken lämpösuojapellin, jonka kiinnitys oli sen verran ruostunut, että pultti ei enää pitänyt. Muuten on pärjännyt aika vähällä:
-2. pytyn hehku
-Öljyt ja suodattimet
-Raitisilmasuodatin x2
-Etujouset
-Takajouset
Eli ihan perushuoltoa. Onhan sitä vielä tehtävääkin:
-Jarru täristää edessä, taitaisi olla jarruremontti muutenkin pian käsillä
-Jokin pärisee musiikin mukana, ehkä takakaiuttimen kiinnitys tai sen ritilä
-Kuskin ikkunnannostimen katkaisija on hieman halki ja automaatti ei toimi. Manuaalilla saa ylös ja alas
-Keulassa kolisee jokin, olen antanut kolista siihen asti, että sen voisi vaikka löytääkin jo. Oma veikkaus menee vakaajantangon kiinnityksiin.
-Kaukosäädin lakkasi hiljattain toimimasta. Ovet aukeavat ja takaluukku aukeaa napista, lukkoon ei mene. Puhelimella kuvatun videon perusteella IR signaalia ei tule lukitusnappia painaessa, niin tuskin tulee radiotakaan. Toinen avain on olemassa, jonka rauta sopii oveen ja avaimella saa auton käyntiin. Sen kanssa ei vaan pelaa keskuslukitus infralla eikä radiolla.
-Lasinpesunestettä kun pyytää lasille niin saa antaa kaks lyhyttä ja yhden pitkän painalluksen, ilman ei vettä tule. Vikakoodiakin antoi moottorista, oikosulku tai virtapiiri auki
-Kosmeettisina vikoina lähinnä vaihdekeppi, himmeä etulyhty ja alkava ruoste kaarissa. Ruosteen voisi ottaa kiinni vielä kun saa (jos saa)
Kertokaahan jos on jotain vinkkejä antaa avaimiin tai kolinaan liittyen! W203 alustalla tuo taitaa olla tehty, joten siinä mielessä kokemuspohjaa ja varaosia löytynee täältä paljon
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270 CDI 2003
Avaimen vika vaikutta normalilta nappulan irti piirilevystä
kuvaliset korjaus ohjeet ollut tuolla mese.fi
kuvaliset korjaus ohjeet ollut tuolla mese.fi
Mökkillä
'
'
Re: CLK 270 CDI 2003
Juu se olis varmaan korjattavissa. Entä tuo toinen avain? Antaa IR-signaalia ja sopii virtalukkoon, mutta ovet ei aukea/mene kiinniFinlandMerceds kirjoitti: ↑To 25.08.2022 09:08 Avaimen vika vaikutta normalilta nappulan irti piirilevystä
kuvaliset korjaus ohjeet ollut tuolla mese.fi
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Jarrujen tärinästä selvisi etulevyjen ja palojen vaihdolla. Samalla kiristin etulaakeria hieman. Etupään kolina johtui kuskin puolen vakaajan yhdystangosta, molemmat tuli uusittua. Tietenkin renkaita kiristäessä yksi pultti otti ja katkesi, niin tietää mitä huomenna tekee. Onnekseni jarrulevy ja satula lähtenee helposti irti kun on juuri ollut aukikin...
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 270 CDI 2003
Ja alähtee sillä käymäänMighty190 kirjoitti: ↑La 27.08.2022 13:11Juu se olis varmaan korjattavissa. Entä tuo toinen avain? Antaa IR-signaalia ja sopii virtalukkoon, mutta ovet ei aukea/mene kiinniFinlandMerceds kirjoitti: ↑To 25.08.2022 09:08 Avaimen vika vaikutta normalilta nappulan irti piirilevystä
kuvaliset korjaus ohjeet ollut tuolla mese.fi
jos niin sitten sekin auki ja tarkistaa että kaikki on kunnolla kiinni
Mökkillä
'
'
Re: CLK 270 CDI 2003
FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ti 30.08.2022 17:54Ja alähtee sillä käymäänMighty190 kirjoitti: ↑La 27.08.2022 13:11Juu se olis varmaan korjattavissa. Entä tuo toinen avain? Antaa IR-signaalia ja sopii virtalukkoon, mutta ovet ei aukea/mene kiinniFinlandMerceds kirjoitti: ↑To 25.08.2022 09:08 Avaimen vika vaikutta normalilta nappulan irti piirilevystä
kuvaliset korjaus ohjeet ollut tuolla mese.fi
jos niin sitten sekin auki ja tarkistaa että kaikki on kunnolla kiinni
Lähtee sillä käymään myös. Toisen avaimen sain korjattua, nappi oli irti piirilevyltä. Tilasin samalla uuden kuoren, koska vanha ei ollut enää tiivis. Täytyy tutkia tuota toista, kai siinä joku lähettimeen liittyvä on irti.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Alkoi tuo eriparisuus silmissä harmittamaan niin laitoin uudet Hellan umpiot. Tulee kilometriäkin sen verran, että hyvä nähdä.
Etupään kolinoita pitäisi taas diagnosoida...
Etupään kolinoita pitäisi taas diagnosoida...
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
No johan myrkyn lykkäsi. Ihmettelin pitkää starttia noin viikko sitten. Toissapäivänä oli taas vähän pidempi. No, menin tekemään ohivuototestiä (käytin kyllä liian vähän aikaa) ja erikoista oli 5. sylinterin palaavan aineen väri. Muuten oli aika tasoissa, mutta täytyy ehkä tehdä testi uudelleen. 5. sylinterin suuttimen pohjaprikka on antanut myös myöden, kun suuttimen kolossa oleva polttoaine porisee. Eihän sen polttoaineenkaan pitäisi siinä toki olla.
Monella pitkällä sahauksella sain auton eilen käyntiin ja ajoin hallilta kotiin. Auto oli käynyt noin 30min (suurin osa tyhjäkäyntiä) ja heti sammutuksen jälkeen ei elettäkään uudelleenkäynnistymisestä. Tehot oli hukassa myös.
Johonkin tuo tuntuu nyt hukkaavan rail-painetta reilusti. Vikavaloa ei syttynyt tauluun. Kuvia:
Hyviä neuvoja?
Monella pitkällä sahauksella sain auton eilen käyntiin ja ajoin hallilta kotiin. Auto oli käynyt noin 30min (suurin osa tyhjäkäyntiä) ja heti sammutuksen jälkeen ei elettäkään uudelleenkäynnistymisestä. Tehot oli hukassa myös.
Johonkin tuo tuntuu nyt hukkaavan rail-painetta reilusti. Vikavaloa ei syttynyt tauluun. Kuvia:
Hyviä neuvoja?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Vitosen suuttimen holkki halki siksi vuotaa polttoainetta ja työntää sitten paskaa paluukanavaan.
Re: CLK 270 CDI 2003
Kiitos. Jotain siinä täytyy olla kun tuon väristä on. Täytynee vaihtaa jos/kun saa käyntiin. Saakohan noita erikseen vai meneekö suutin vaihtoon?
Voisikohan tässä olla monta vikaa päällä samaan aikaan? Vikakoodit luettiin ja koodiksi antoi P1354, vapaasti käännettynä kampiakselin ja nokka-akselin asentotunnisimet ei ole synkronissa / antaa eri signaalia. Mitä foorumilta lueskelin, niin tuo nokka-akselin tieto pitää olla käynnistyslupaa varten.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Anturi mahdollisesti sökö tai johtosarja vikaa.
Kyllä niitä muttereita löytyy diesel korjaamoilta, halvempi kuin uusi suutin.
Millä ajalla toi määrä naftaa tuli paluuseen?
Kyllä niitä muttereita löytyy diesel korjaamoilta, halvempi kuin uusi suutin.
Millä ajalla toi määrä naftaa tuli paluuseen?
Re: CLK 270 CDI 2003
Viimeiset polttoöljyt vielä yhdessä suuttimessa ?
Mutta niin, kampi- tai nokka-akselin asentotunnistin viallinen niin ei käynnisty.
Mutta niin, kampi- tai nokka-akselin asentotunnistin viallinen niin ei käynnisty.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 155
- Liittynyt: To 15.12.2016 18:05
- Paikkakunta: Joutseno
Re: CLK 270 CDI 2003
Kuulostaa nokka-akselin anturilta, ainakin ihan samat oireet kuin minulla ollut kahdessa CDI-mersussa (S210 ja W163). Kylmänä lähtee käyntiin, lämpimänä ei. Ja tehojen puuttuminen täsmää myös. Lämpimänä sai huijattua käyntiin viilentämällä nokan anturin kylmäspraylla. Vikakoodikin kuulostaa tutulta. Kaikki oireet katosivat molemmissa uudella nokan anturilla.
Edit: Olikohan niin että oireileva kampiakselin anturi sammuttaa auton kokonaan jos sattuisi saamaan käyntiin... Nokan anturi oireillessaan vain tiputtaa tehot.
Edit: Olikohan niin että oireileva kampiakselin anturi sammuttaa auton kokonaan jos sattuisi saamaan käyntiin... Nokan anturi oireillessaan vain tiputtaa tehot.
Re: CLK 270 CDI 2003
Tämähän selvisi, anturin liitin on joskus mennyt rikki ja ei pysy kunnolla paikallaan. Koneen suojakoppaa kun välppää edestakaisin niin saattaa tönäistä liitintä vähän ja se tippuu pois. No, liitin kiinni ja taas käynnistyy. Pitkää starttia siinä edelleen on, eli johonkin kaiketi hävittää rail-painetta. Tuo tuli aika lyhyellä ajalla, luokkaa 15sek.
Joo siltähän se äkkiä näytti Onneksi tullimiehet ei ollu valvomassa remonttia...
Tuosta luinkin, että nokkaa tarvitaan käynnistykseen ja kampiakselin anturi lopettaa leikin lennosta. Oletettavasti vikatila tuli siinä kun anturin liitin irtosi kokonaan, sen kun painoi takaisin kiinni niin tehot tallella.dneproshin kirjoitti: ↑Ti 13.12.2022 22:28 Kuulostaa nokka-akselin anturilta, ainakin ihan samat oireet kuin minulla ollut kahdessa CDI-mersussa (S210 ja W163). Kylmänä lähtee käyntiin, lämpimänä ei. Ja tehojen puuttuminen täsmää myös. Lämpimänä sai huijattua käyntiin viilentämällä nokan anturin kylmäspraylla. Vikakoodikin kuulostaa tutulta. Kaikki oireet katosivat molemmissa uudella nokan anturilla.
Edit: Olikohan niin että oireileva kampiakselin anturi sammuttaa auton kokonaan jos sattuisi saamaan käyntiin... Nokan anturi oireillessaan vain tiputtaa tehot.
Täytyy vielä etsiä noita holkkeja, jos sais vuodot kuntoon.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Projekti on saanut selkeästi liikaa halliaikaa kun käyttöauto alkaa temppuilemaan...
Käytin huollossa 5. suuttimen pohjaprikan vaihdossa ja samalla piti polttoainevuoto korjata. Edelleen oli sateenkaarta parkkipaikalla, joten täytyy siitä ottaa yhteyttä vielä.
Huollossa olivat myös lukeneet vikakoodit ja ilmamassamittarista valitti. Luettiin kaverin kanssa commilla ja saatiin seuraavaa
P0100
-Air mass meter (hot film)
-Permanent
Ennen jo huoltoon menoa hävisi tehot. Ahtaa hieman n. 2k rpm paikkeilla, mutta tippuu siitä nollaan piakkoin ja kiertää vain 3k rpm. Yhdellä käynnistyksellä saattaa välillä antaa ahtaa normaalisti kun ajelee ja välillä ei. Auto pelaa siis kuin huonosti toimiva 250D-simulaattori. Huollossa ilmoittivat laittaneensa ilmamassamittarin sulakkeen paikalleen (oli tyhjänä), sillä ei vaikutusta vikakoodiin.
Mahtaako kahta vikaa olla päällä, mutta mikä eteen? Alipainevuoto, EGR? Ja lisäksi, vikatilaan ei mene, eikä sytytä moottorin vikavaloa tms.
Käytin huollossa 5. suuttimen pohjaprikan vaihdossa ja samalla piti polttoainevuoto korjata. Edelleen oli sateenkaarta parkkipaikalla, joten täytyy siitä ottaa yhteyttä vielä.
Huollossa olivat myös lukeneet vikakoodit ja ilmamassamittarista valitti. Luettiin kaverin kanssa commilla ja saatiin seuraavaa
P0100
-Air mass meter (hot film)
-Permanent
Ennen jo huoltoon menoa hävisi tehot. Ahtaa hieman n. 2k rpm paikkeilla, mutta tippuu siitä nollaan piakkoin ja kiertää vain 3k rpm. Yhdellä käynnistyksellä saattaa välillä antaa ahtaa normaalisti kun ajelee ja välillä ei. Auto pelaa siis kuin huonosti toimiva 250D-simulaattori. Huollossa ilmoittivat laittaneensa ilmamassamittarin sulakkeen paikalleen (oli tyhjänä), sillä ei vaikutusta vikakoodiin.
Mahtaako kahta vikaa olla päällä, mutta mikä eteen? Alipainevuoto, EGR? Ja lisäksi, vikatilaan ei mene, eikä sytytä moottorin vikavaloa tms.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Egr tai vnt säädin ekana syyniin, liikkuuko turbon johdesiivet kun virrat laittaa päälle? Eikös toi ollut jo om647?
Re: CLK 270 CDI 2003
Ahtoputkea irroittelin ja EGR oli ainakin ok. Sain vian kuitenkin korjattua vaihtamalla ilmamäärämittarin. Polttoainevuotokin on tyrehtynyt, eli näkemäni oli vanhaa todennäköisesti. 612 moottorilla tuo on
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Vielä on hieman häikkää käynnistyksessä ja vedoissa. Vetää nyt ihan kohtalaisesti, mutta ahdot tuntuu nousevan, siten laskevan ja taas nousevan. Tyhjäkäynnillä kuulostaa esikammiolta kylmänä ja aika rouhea käynti muutenkin. Suuttimien arvoja mittailtiin ja ne ohessa (huom, ei ole samalta ajanhetkeltä hetkelliset arvot):
Korjausarvot aika korkealla 3 ja 4 ja esimerkiksi sylinterin 3 kohdalla näyttää maksimiksi 6. Onko tuo joku yläraja, kun ei sen yli nouse? Suuttimet nro 3 ja 4 vaihtoon?
Korjausarvot aika korkealla 3 ja 4 ja esimerkiksi sylinterin 3 kohdalla näyttää maksimiksi 6. Onko tuo joku yläraja, kun ei sen yli nouse? Suuttimet nro 3 ja 4 vaihtoon?
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Re: CLK 270 CDI 2003
Päivitellään tännekin jotain. 3. ja 4. sylinterin suuttimet meni vaihtoon ja sillä parani käynti. Polttoainelinjoissa oli myös vuotoa, joka teki ilmaa järjestelmään. Korjausarvoista suurin on tällä hetkellä ensimmäisessä sylinterissä, -4 minimi ja 4 maksimi.
Käsijarru lakkasi toimimasta jokunen kuukausi sitten ja käsijarruvaijeria epäilin aluksi. Ostin uudet vaijerit ja aloin jo vaihtamaan, kunnes huomasin, että linkusta oli toinen vaijeri irti. Siitä epäilin linkun ruostuneen puhki ja ostin uuden osan, mutta kyse olikin vain siitä, että linkku oli niin jumissa, että vaijeri pääsi luiskahtamaan pois.
No, uudet palat, linkun kasaus ja rasvaus ja taas mennään. Olisi ylimääräinen käsijarrun säätökappale nyt myynnissä tarpeettomana
Monoblockeista on joku joskus lipat kiillottanut ja niistä on kiilto kauan sitten lähtenyt. Hinkkaisiko ne seuraavaksi Auto on tällä hetkellä seisonnassa verotuksen optimoimiseksi (projektiautollakin pitää välillä päristellä), joten isompaakin työtä voisi tehdä. Takakaarista alkaa jo maalit lähtemään ikävästi ja uutta luukkua kysyy viimeistään ensi talven jälkeen.
Käsijarru lakkasi toimimasta jokunen kuukausi sitten ja käsijarruvaijeria epäilin aluksi. Ostin uudet vaijerit ja aloin jo vaihtamaan, kunnes huomasin, että linkusta oli toinen vaijeri irti. Siitä epäilin linkun ruostuneen puhki ja ostin uuden osan, mutta kyse olikin vain siitä, että linkku oli niin jumissa, että vaijeri pääsi luiskahtamaan pois.
No, uudet palat, linkun kasaus ja rasvaus ja taas mennään. Olisi ylimääräinen käsijarrun säätökappale nyt myynnissä tarpeettomana
Monoblockeista on joku joskus lipat kiillottanut ja niistä on kiilto kauan sitten lähtenyt. Hinkkaisiko ne seuraavaksi Auto on tällä hetkellä seisonnassa verotuksen optimoimiseksi (projektiautollakin pitää välillä päristellä), joten isompaakin työtä voisi tehdä. Takakaarista alkaa jo maalit lähtemään ikävästi ja uutta luukkua kysyy viimeistään ensi talven jälkeen.
Daily driver: Projekti, koska luotettavat autot ovat tylsiä Luotettava, eli tylsä CLK 270
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0
Entiset: W124 260E, W201 2.0, W201 2.0, S202 220 CDI
Projektina W201 2.8 24V MS2 V3.0