Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
rcma
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 05.08.2021 01:03

Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja rcma »

otsikko kertoo kysymykseni?
ensi keväänä alkaisi ~kahdenvuoden kestoinen terapia projekti; Dodge coronetin ja Väyrysen epäpyhä liitto.
Tarkoitus olisi tehdä restomod jonka keskiössä -65 vuoden farmari coronet Väyrysen 320cdi moottorilla, voimansiirrolla, etu- ja taka akselistoilla, ilmastoinnilla, tilttiratilla, sähköllä...boikeastaan kaikella.

kiinnostaisko tälläisesta lukea?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ilman muuta kiinnostaa, ainakin minua.
oulaistenliikenne.fi
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ehdottoman kiinnostavaa!
Gottlieb
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: La 03.11.2012 16:55

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja Gottlieb »

Todellakin!
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Vaikuttaa kiinnostavalta, tarinaa kehiin :thumbup:
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja RH »

Liikkeelle mars :thumbup:
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja Karel »

Kyllä kiitos. Kaikenlaisista PellePeloton- jutuista ja hulluista viritelmistä on aina hauska lukea.

Onneksi on ollut liikaa muuta ohjelmaa, niin ei ole tarvinnut alkaa miettiä lähemmin omaa ideaa siivellisestä modernimmalla tekniikalla.

Mutta btw.. luin tuossa toista tuoretta ketjua. Onko nyt siis oikeasti niin, että vanhaa bensa-autoa ei enää saisi laillisesti dieselöityä tieliikenneläyttöön?

Ja sitten toisaalta; onko dieselöintiin enää mitään järkevää syytä, jos puhutaan nykydieseleistä, jotka ovat yhtä tietotekniikkahirvityksiä kuin bensamoottoritkin?

Entä miten "helppo" joku w210 tai 202:n tekniikka can-väylineen sun muineen on istuttaa johonkin vanhempaan koriin? Menee aika paljon oman osaamisalueen ulkopuolelle.

Juuri naapuri kävi juttelemassa ja kiroamassa kuinka mission impossible on ollut istuttaa s203:een toinen samanlainen moottori purkuautosta. Olin aika ihmeissäni.

80-luvun autoissa kaikki on sentään aika bolt-on, ja jos ei suoraan, niin laikalla ja hitsillä selviää aika hyvin.

Siksi itsellä ollut mielessä w110 tai w111 ja tekniikkana kaasutin-m102 automaatilla ja ilmastoinnilla jos uudemmat menee liiaksi tietokoneilla nysväämiseksi. M103 muuten, mutta aika työläs ke:n ja ezl:n takia.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
kalkki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 21.07.2020 16:29

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja kalkki »

Karel näköjään miettii samoja asoita kun minäkin. Eli onko edes mahdollista tuollaisen bensakoneisen dieselöinti nykypäivänä ilman jotain todistusta että milloin olet aloittanut projetktin, ts siirtymäaika?
Ja mistä semmoisen todistuksen saa?
Miten olisi jos laittaisit siihen autoon vaikka m103 bensakoneen ahdettuna? Minua kutkuittelisi sellainen ajatus.
Kun diiselit on mitä on. En mä edes laske niitä keveiden kulkuneuvojen moottoriksi.
Yhtä inhottavaa kuin nykyiset 3 sylinteriset..
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5308
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Ehdottomasti kuuluu ja on kunnianhimoinen ajatus. Kompataan ja aion seurata mielenkiinnolla :thumbup:
rcma
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: To 05.08.2021 01:03

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja rcma »

tuntuu vähän pöhköltä nostaa lankaa ilman että projekti olis edennyt suunnittelupöydältä yhtään, mutta juuri havahduin siihen että tosiaan, onko dieselöinti nyt niinkun kielletty / aiottu kieltää?

voisin tähän lisätä pari sanaa itse projektista;
elikkäs tämä coronet on ollut mulla jo useita vuosia, ostin sen rullaavana jonon jatkeeksi kun halvalla sain.
kyseessä on entinen kiihdytysauto jolla on ajettu brakettiä joskus ysärillä.
Ajatus Mersun tekniikasta tuli vähän vahingossa kun ystäväni joka ohjelmoi pääasiassa cdi mersuja otti mukaan muutalle koeajolle.
Siitä se kipinä ilmeisesti lähti.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kuuluukohan mun tuleva projekti tänne?

Viesti Kirjoittaja Zac »

6. Auton käyttövoiman muuttaminen

Muut kuin tässä kohdassa tarkoitetut käyttövoiman muutokset edellyttävät Liikenne-
ja viestintäviraston poikkeuslupaa.
Jollei jäljempänä toisin määrätä, ajoneuvon käyttövoiman muutoksen jälkeen ennen
1 päivää syyskuuta 2009 käyttöönotetun auton on osoitettava täyttävän muutoskat-
sastuksen yhteydessä tehtävässä pakokaasumittauksessa käyttöönottoajankohdan
mukaiset käytönaikaiset pakokaasupäästövaatimukset. Jos ajoneuvolle ei ikänsä tai
rakenteensa puolesta tule määräaikaiskatsastuksessakaan tehdä käytönaikaista
päästömittausta, riittää osoituksena päästövaatimusten täyttymisestä pelkästään
muutoskatsastajan suorittama silmämääräinen tarkastus.

Jollei jäljempänä toisin määrätä, ajoneuvon käyttövoiman muutoksen jälkeen 1 päi-
vänä syyskuuta 2009 tai sen jälkeen käyttöönotetun auton on osoitettava täyttävän
ajoneuvon hyväksynnässä sovellettavat ajoneuvon käyttöönottoajankohtana tai
myöhemmin voimassa olleet pakokaasupäästövaatimukset.
Ajoneuvon käyttövoiman muutokset eivät saa aiheuttaa vikailmoituksia ajoneuvon
mahdolliseen OBD-järjestelmään.


Lähde:
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... UTEFRCrPZD

Päiväys helmikuulta 2021 eli aika tuore. Ei tuon mukaan olisi ongelmaa...?
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Vastaa Viestiin